Oke, prima, helemaal goed. Kinderen worden niet dagelijks extreem mishandeld en misbruikt hier in NL. Mooi bericht voor deze vrijdagavond.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:01 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Leuk dat je tegen mishandeling bent, dat is elk weldenkend mens. Wil niet zeggen dat er geen gradaties zijn in extremiteit.
Impliceer ik nergens.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:03 schreef roos94 het volgende:
[..]
Oke, prima, helemaal goed. Kinderen worden niet dagelijks extreem mishandeld en misbruikt hier in NL. Mooi bericht voor deze vrijdagavond.
Dat er wat mensen daar hun baan kwijt raken en nooit meer met kinderen mogen werken is idd wel het minste.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:58 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Gaan ze de hulpinstanties of personen bij die hulpinstanties vervolgen? Bij het eerste verandert er hoogst waarschijnlijk helemaal niks, bij het tweede hebben we tenminste een kans dat er iets verandert. In het bijzonder als ze de top vervolgen.
Idd. Ik zie liever dat ze de kinderen pp nog een heel forse schadevergoeding mogen aftikken.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:06 schreef littlemindy het volgende:
Contactverbod van 5 jaar met de kinderen? Waarom zouden de kinderen überhaupt nog contact met hen willen hebben?
Vandaar het contactverbod.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:06 schreef littlemindy het volgende:
Contactverbod van 5 jaar met de kinderen? Waarom zouden de kinderen überhaupt nog contact met hen willen hebben?
Die kinderen willen geen contact meer lijkt me, maar het is toch meer voor hun dat zij geen contact mogen zoeken? Wat dat betreft is 5 jaar ook veel en veel te kort.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:06 schreef littlemindy het volgende:
Gewoon permanent niet meer.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:09 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Die kinderen willen geen contact meer lijkt me, maar het is toch meer voor hun dat zij geen contact mogen zoeken? Wat dat betreft is 5 jaar ook veel en veel te kort.
Ligt eraan wat de rechter oplegt en of er TBS wordt opgelegd.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:08 schreef Vlinder het volgende:
Oké... Elf jaar. Kan iemand mij vertellen hoe dit exact werkt? Staan ze dan over een paar jaar weer fluitend op straat of blijven ze altijd in de radar van justitie nu?
Levenslange contactverboden bestaan naar mijn weten nietquote:Op vrijdag 7 november 2025 17:10 schreef littlemindy het volgende:
[..]
Vandaar de 5 jaar vetgedrukt. Levenslang contactverbod lijkt wat beter op z'n plaats.
Geld.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:18 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik snap dat mijn logica niet ieders logica hoeft te zijn, maar waarom wil je dan überhaupt een pleeggezin zijn? Heb je die sadistische neigingen dan echt tot een hoofddoel gemaakt?
Net zoals die mensen van die zorgboerderij of die horrorfokker. Hoe komen mensen aan dat soort beroepen? Je had echt van alles kunnen doen.
Vond ik ook al bizar. Blijf maar voor altijd bij ze uit de buurt.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:06 schreef littlemindy het volgende:
Kan me moeilijk voorstellen dat het erg lucratieve business is. Sterker nog, ik zou dat het sowieso niet maken om de intrinsiek gemotiveerden over te kunnen houden.quote:
Mensen die denken dat ze zorgzaam zijn kunnen alsnog heel anders zijn.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:18 schreef SebbeSwensje het volgende:
Ik snap dat mijn logica niet ieders logica hoeft te zijn, maar waarom wil je dan überhaupt een pleeggezin zijn? Heb je die sadistische neigingen dan echt tot een hoofddoel gemaakt?
Net zoals die mensen van die zorgboerderij of die horrorfokker. Hoe komen mensen aan dat soort beroepen? Je had echt van alles kunnen doen.
Als sadist en een koppel met een gelijksoortige iemand dan is dit "werk" de ideale situatie voor deze mensen.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:18 schreef SebbeSwensje het volgende:
1400 euro erbij per maand per pleegkind, toch?quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:22 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Kan me moeilijk voorstellen dat het erg lucratieve business is. Sterker nog, ik zou dat het sowieso niet maken om de intrinsiek gemotiveerden over te kunnen houden.
Lijkt mij iets te makkelijk, als ze zich op iets anders hadden geworpen zouden ze minder gezeik en ellende hebben gehad en meer geld.
Fair enough, zeer sterk punt!quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Mensen die denken dat ze zorgzaam zijn kunnen alsnog heel anders zijn.
Of ze willen juist makkelijk geld verdienen door te doen alsof ze zorgzaam zijn.
Deze pleegouders deden het ook voor het geld.
Geen idee, er zal wel meer nieuws over naar buiten komen ter zijner tijd.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:58 schreef Telefoonvork het volgende:
[..]
Gaan ze de hulpinstanties of personen bij die hulpinstanties vervolgen? Bij het eerste verandert er hoogst waarschijnlijk helemaal niks, bij het tweede hebben we tenminste een kans dat er iets verandert. In het bijzonder als ze de top vervolgen.
Dat was het geval bij die Daisy hè. Zich presenteren als heel zorgzaam en betrokken, maar bij stress agressief reageren.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:24 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Fair enough, zeer sterk punt!
Na de straf zullen ze - voor de veertig jaar na de straf - geen VOG meer krijgen als het gaat om werken met kinderen op wat voor manier dan ook. Daarnaast zullen ze. omdat ze in de gevangenis hebben gezeten. hoogst waarschijnlijk nog bar weinig beroepen kunnen vervullen voor de eerstkomende tien jaar. Er zal nog maar één verzekeraar zijn die hen wil verzekeren voor zorgverzekering en deze vraagt een 5× zo hoge premie als normaal.quote:Op vrijdag 7 november 2025 17:08 schreef Vlinder het volgende:
Oké... Elf jaar. Kan iemand mij vertellen hoe dit exact werkt? Staan ze dan over een paar jaar weer fluitend op straat of blijven ze altijd in de radar van justitie nu?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |