https://x.com/saskiabelleman/status/1986460267467722794?s=46quote:Op donderdag 6 november 2025 17:00 schreef Ama het volgende:
[..]
Geen idee ik heb gevraagd hoe laat maar ik weet niet of ik reactie krijg.
Ik hoop dat ook dit monster alsnog vervolgd zal worden.quote:Op donderdag 6 november 2025 16:59 schreef Saboo het volgende:
[..]
Volgens die Daisy en Johny zouden de pleegzorginstanties zorgen voor alternatieve dagbesteding. Alleen is dat nooit van de grond gekomen... Helaas. Die hebben dus zeker zitten slapen.
Ik vraag me ook echt af hoe dat nou allemaal gegaan is met die ene hulpverlener die lekker biertjes met de verdachten in de tuin zat te atten. Kennelijk niet strafbaar vervolgd, maar mag hopen dat die een levenslang beroepsverbod heeft gehad.
Ik vind het ook raar van school, maargoed, veel scholen zijn erg handelingsverlegen; hebben helemaal geen zin in gedoe met politie en veilig thuis. De instanties hebben ook geen beste reputatie, dus dan krijg je ook een beetje een vicieuze cirkel dat er niet of veels te laat gemeld wordt. Geen idee of dat hier aan de hand was. Misschien had de school afspraken gemaakt met de pleegzorg.
Daar staat letterlijk morgen.quote:Op donderdag 6 november 2025 17:04 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
https://x.com/saskiabelleman/status/1986460267467722794?s=46
Dit. Onbegrijpelijk dat daar niks mee is gebeurd.quote:Op donderdag 6 november 2025 17:06 schreef -river- het volgende:
[..]
Ik hoop dat ook dit monster alsnog vervolgd zal worden.
Zal dus wel rond 9 uur zijn.quote:Op donderdag 6 november 2025 17:08 schreef Tjoent het volgende:
[..]
'begint de zaak met...' dus bij aanvang komen zij aan het woord.
Das fijn maar dat vroeg niemand. Het punt was of we het als maatschappij moeten willen deze mensen nog tientallen jaren in tbs-klinieken te stoppen met alle bijkomende kosten etc of dat we beter af zouden zijn ze het minimale menswaardige te geven zodat ze gewoon blijven leven met minimale moeite voor de maatschappij. Je zou bijna kunnen zeggen: een hypothetische discussie want iedereen hier snapt ook wel dat wij op dit forum op donderdagmiddag de wetten niet gaan wijzigen.quote:Op donderdag 6 november 2025 16:58 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee ik leg alleen uit hoe het systeem werkt.
Het gaat hier over de rechtszaak van het pleegmeisje, en niet over of TBS nou zinvol is of niet.quote:Op donderdag 6 november 2025 17:42 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Das fijn maar dat vroeg niemand. Het punt was of we het als maatschappij moeten willen deze mensen nog tientallen jaren in tbs-klinieken te stoppen met alle bijkomende kosten etc of dat we beter af zouden zijn ze het minimale menswaardige te geven zodat ze gewoon blijven leven met minimale moeite voor de maatschappij. Je zou bijna kunnen zeggen: een hypothetische discussie want iedereen hier snapt ook wel dat wij op dit forum op donderdagmiddag de wetten niet gaan wijzigen.
Fijn dat jij uitlegt dat je meer verstand hebt van TBS dan wij (vroeg niemand) en dat je uitlegt hoe het systeem werkt, daar vroeg ook helemaal niemand om.
De pleegouders Daisy en John die gisteren werden aangehouden voor poging tot doodslag op hun 10-jarige pleegdochter hadden volop seksdates in hun woning. Op de website seksjobs.nl zijn meerdere advertenties te vinden van het stel, waarin ze op zoek zijn naar een man of stel om bij hun thuis in de jacuzzi te zitten. “Door prive redenen spreken wij veelal bij ons thuis af“, zo is in een van de advertenties te lezen. Volgens buurtbewoners had het stel inderdaad een jacuzzi in de tuin, en moesten de kinderen tijdens deze seksdates zich vooral uit de voeten maken. Hierdoor waren ze dan vaak buiten te zien, rondhangend om de woning van het stel.quote:Op donderdag 6 november 2025 17:28 schreef MissButterflyy het volgende:
Het pleegmeisje had ook gezegd tegen John en daisy dat vrienden van hun haar hadden misbruikt, volgens de tweets van Saskia Belleman.
Weet je, ik geloof dat wel, met die seksfeesten die ze thuis organiseerden.
En dan werd ze mishandeld als ze dat zei.![]()
Ga dan lekker dat op feesboek verkondigen, daarnaast bestaat dit systeem al, dat heet longstay TBS, daar houd men mensen binnen, zonder verdere behandeling.quote:Op donderdag 6 november 2025 17:42 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Das fijn maar dat vroeg niemand. Het punt was of we het als maatschappij moeten willen deze mensen nog tientallen jaren in tbs-klinieken te stoppen met alle bijkomende kosten etc of dat we beter af zouden zijn ze het minimale menswaardige te geven zodat ze gewoon blijven leven met minimale moeite voor de maatschappij. Je zou bijna kunnen zeggen: een hypothetische discussie want iedereen hier snapt ook wel dat wij op dit forum op donderdagmiddag de wetten niet gaan wijzigen.
Fijn dat jij uitlegt dat je meer verstand hebt van TBS dan wij (vroeg niemand) en dat je uitlegt hoe het systeem werkt, daar vroeg ook helemaal niemand om.
Het een leidt natuurlijk tot het ander. Maar ik reageer op een discussie onderaan de vorige pagina.quote:Op donderdag 6 november 2025 17:53 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het gaat hier over de rechtszaak van het pleegmeisje, en niet over of TBS nou zinvol is of niet.
Desondanks is longstay ook niet bepaald goedkoop, en volgens mijn man één van de minst favorabele plekken om als TBS-hulpverlener te werken. Zware/onvoorspelbare casussen met minder toezicht en behandeling. Superbelastend voor het personeel dat er wel werkt.quote:Op donderdag 6 november 2025 17:57 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ga dan lekker dat op feesboek verkondigen, daarnaast bestaat dit systeem al, dat heet longstay TBS, daar houd men mensen binnen, zonder verdere behandeling.
Dit dus. Onbegrijpelijk dat wanneer je als mens geboren wordt (waar je geen reet voor hoefde te doen) onvoorwaardelijk als mens behandeld wordt. Bij mensenrechten mogen wat mij betreft ook plichten komen; "10-jarige meisjes niet opsluiten in een kooi op stroom en tot peuterniveau beschadigen" zou een goede plicht kunnen zijn. Niet nagekomen? Geen mensenrechten meer.quote:Op donderdag 6 november 2025 18:20 schreef littlemindy het volgende:
Wat betreft deze 2 monsters: Een zo pijnlijk mogelijke dood laten sterven graag![]()
![]()
![]()
Beesten moet je niet behandelen als mensen. En al helemaal geen TBS geld, plek en energie aan besteden.
En wanneer staan de instanties die ondanks een overvloed aan signalen niet ingrepen terecht?
Nou ja ze functioneert op het niveau van een peuter. Dus ja ze krijgt nu 24/7 verzorging maar ja haar leven is alsnog wel verwoest.quote:Op vrijdag 7 november 2025 09:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zag op AD.nl dat de zaak vandaag weer verder gaat en ik klikte erop. Had ik beter niet kunnen doen
Eerste post in live blog:
Vlaardingse pleegmeisje schreef briefje met 'Ik geef op'
Op een brief schreef het Vlaardingse pleegmeisje 'Ik geef op'. Dit nadat pleegouders John en Daisy ‘de realiteit’ volledig uit het oog verloren, terwijl ze probeerden hun pleegdochtertje te breken. Met slaag, kettingen en een kooi.
Het is al vaker gezegd, maar ongelooflijk dat de instanties en de 'hulpverlener' die zogezegd nauw betrokken was bij het gezin geen enkele vorm van straf krijgen.
Het klinkt misschien ontzettend cru maar ze wordt nu wel goed verzorgd (mag ik hopen?!) maar wat een prijs heeft ze daarvoor betaald![]()
Al die zogenaamde experts lullen maar wat joh. Hoe kun je dit nog zó fout inschatten. Hetzelfde met die psychologen die wel even bepalen dat er 'geen herhalingsgevaar meer is', en dan gaat het daarna weer mis. En dat noemt zich dan expert, en die zijn dan wel belangrijk in welk proces dan ook om te beoordelen hoe of wat met die verdachte.quote:Op vrijdag 7 november 2025 09:27 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik zag op AD.nl dat de zaak vandaag weer verder gaat en ik klikte erop. Had ik beter niet kunnen doen
Eerste post in live blog:
Vlaardingse pleegmeisje schreef briefje met 'Ik geef op'
Op een brief schreef het Vlaardingse pleegmeisje 'Ik geef op'. Dit nadat pleegouders John en Daisy ‘de realiteit’ volledig uit het oog verloren, terwijl ze probeerden hun pleegdochtertje te breken. Met slaag, kettingen en een kooi.
Het is al vaker gezegd, maar ongelooflijk dat de instanties en de 'hulpverlener' die zogezegd nauw betrokken was bij het gezin geen enkele vorm van straf krijgen.
Het klinkt misschien ontzettend cru maar ze wordt nu wel goed verzorgd (mag ik hopen?!) maar wat een prijs heeft ze daarvoor betaald![]()
Achteraf kan er blijkbaar prima vastgesteld worden dat dit allebei mensen zijn met een hele verzameling aan stoornissen die uberhaupt geen seconde meer vrij moeten rondlopen, maar alle jaren dat ze hun gang konden gaan met kwetsbare kinderen is er bij geen enkele betrokken "professionele" organisatie een belletje gaan rinkelen dat deze pleegouders op z'n zachtst gezegd niet zo geschikt waren, ook al waren er van allerlei kanten zorgelijke signalen. Ook ik vind het lastig te verkroppen dat gefaalde instellingen zoals oa die William Schrikker-stichting niet ook vervolgd worden.quote:Op vrijdag 7 november 2025 09:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Al die zogenaamde experts lullen maar wat joh. Hoe kun je dit nog zó fout inschatten. Hetzelfde met die psychologen die wel even bepalen dat er 'geen herhalingsgevaar meer is', en dan gaat het daarna weer mis. En dat noemt zich dan expert, en die zijn dan wel belangrijk in welk proces dan ook om te beoordelen hoe of wat met die verdachte.
Hou toch op. Dit soort shit moet je gewoon korte metten mee maken. Je bent een volwassene en hebt extreme, excessieve maatregelen gebruikt tegen een kind. Dan moet het gewoon over en klaar voor je zijn, in plaats van daar veel tijd en energie in te steken, achteraf.
Dit. Het is daarom ook niet te begrijpen dat de betrokken instanties vrijuit gaan.quote:Op vrijdag 7 november 2025 11:11 schreef -river- het volgende:
Het horen van de deskundigen is klaar, beide even gestoord dus en beide tbs met dwangverpleging nodig. Hoe dan kunnen hun pleegouders geweest zijn, welke gek heeft dit goedgekeurd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |