abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219206735
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 15:58 schreef -river- het volgende:
Net als bijna iedereen wist ik vaag iets van deze zaak maar schrik zo enorm erg nu ik lees wat er allemaal gebeurde. Dat zulke zieke mensen pleegouders kunnen worden is nog wel een van het ergste in heel deze zaak, hoe dan! Waar was de controle! Ik neem het de instanties bijna net zo kwalijk als deze twee zieke monsters en verdienen dan ook zeker straf want hun plaatste de kinderen bij deze monsters.
School had wat mij betreft ook wel wat meer mogen doen. Wat ik begrijp heeft de school wel gezegd dat de pleegouders hulp moesten zoeken met het meisje, maar hebben het verder laten begaan toen ze wat betere cijfers of school haalde en het meisje zei niet weg te willen bij haar pleegouders. Maar zij zagen het meisje toch ook veranderen? Van blij naar schuchter, van een gezond uitziende meid naar mager kwetsbaar meisje? Het afgeschoren haar? Nee, school heeft in mijn ogen ook flink gefaald.
pi_219206767
Ik hoop dat verantwoordelijken ook strafrechtelijk worden vervolgd.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 6 november 2025 @ 16:13:40 #253
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_219206776
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 16:08 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
School had wat mij betreft ook wel wat meer mogen doen. Wat ik begrijp heeft de school wel gezegd dat de pleegouders hulp moesten zoeken met het meisje, maar hebben het verder laten begaan toen ze wat betere cijfers of school haalde en het meisje zei niet weg te willen bij haar pleegouders. Maar zij zagen het meisje toch ook veranderen? Van blij naar schuchter, van een gezond uitziende meid naar mager kwetsbaar meisje? Het afgeschoren haar? Nee, school heeft in mijn ogen ook flink gefaald.
Wat ik ervan begreep had het meisje dusdanige gedragsproblemen dat ze niet meer welkom was op school.

Wat overigens echt mijn hart breekt. Want iets in mij zegt dat het feit dat dit geen rustig innemend meisje was (joh.... Wat moet je ook als dit je allemaal overkomt) ook de reden is dat er veel is weggekeken. Maar dat is puur speculeren.

Het is in ieder geval echt hartverscheurend dat ook school geen fijne, veilige plek voor haar was en ze ook daar is "afgewezen" en weggestuurd. Door vrijwel iedereen in haar omgeving.
  Moderator donderdag 6 november 2025 @ 16:14:58 #254
403652 crew  ChevyCaprice
Multidisciplinair simcoureur
pi_219206787
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 15:47 schreef Ama het volgende:

[..]
Ik zie ook niet in waarom deze mensen een comfortabel leven verdienen.
Dat leken die ouders ook te denken over het pleegkind. En zo geschiedde.
Gerieflijke groeten, ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!) F1 Watcher
🇺🇦 Fight Fight Fight! 🇺🇦
  donderdag 6 november 2025 @ 16:18:29 #255
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_219206801
Zou het eigenlijk raar vinden als het de rechter niet zou raken. Dit raakt toch ieder weldenkend mens. Enorm zelfs als je je het probeert voor te stellen.
To BG or not to BG!
  donderdag 6 november 2025 @ 16:19:34 #256
319979 Fok-it
All is well
pi_219206814
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 16:18 schreef oppiedoppie het volgende:
Zou het eigenlijk raar vinden als het de rechter niet zou raken. Dit raakt toch ieder weldenkend mens. Enorm zelfs als je je het probeert voor te stellen.
Waarom denk je dat het de rechter niet zou raken?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219206823
Dat addergebroed had 60K schuld en besloot toen maar om pleegouders te worden.
  roze donderdag 6 november 2025 @ 16:20:23 #258
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219206827
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 16:19 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ik denk dat dit voor de rechter ook een zaak is die hij niet even los kan laten als hij naar huis gaat. Lijkt me voor die man ook verschrikkelijk om die foto's te moeten bekijken.
Your beauty never ever scared me.
  donderdag 6 november 2025 @ 16:22:33 #259
319979 Fok-it
All is well
pi_219206849
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 16:20 schreef Ama het volgende:

[..]
Ik denk dat dit voor de rechter ook een zaak is die hij niet even los kan laten als hij naar huis gaat. Lijkt me voor die man ook verschrikkelijk om die foto's te moeten bekijken.
Ja dat is afschuwelijk. Zelfde geldt voor de advocaat die hen bijstaat. Krijgen ze nog bedreigingen hier en daar erbij omdat ze deze 2 psychopaten bijstaan of niet levenslang geven. Maar ja, ook monsters hebben recht op juridische bijstand. Betekent niet dat ze zelf moreel verdorven zijn
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 6 november 2025 @ 16:24:34 #260
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_219206878
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 16:19 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dat staat in de kop van het artikel in de AD.
To BG or not to BG!
pi_219206910
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 16:22 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Ja dat is afschuwelijk. Zelfde geldt voor de advocaat die hen bijstaat. Krijgen ze nog bedreigingen hier en daar erbij omdat ze deze 2 psychopaten bijstaan of niet levenslang geven. Maar ja, ook monsters hebben recht op juridische bijstand. Betekent niet dat ze zelf moreel verdorven zijn
Sterker nog zonder advocaat kan er geen zaak zijn.
  donderdag 6 november 2025 @ 16:28:12 #262
319979 Fok-it
All is well
pi_219206925
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 16:27 schreef raptorix het volgende:

[..]
Sterker nog zonder advocaat kan er geen zaak zijn.
Daarom. Ze dienen juist de rechtstaat.
pi_219206933
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 15:56 schreef raptorix het volgende:

[..]
Doe dan, toetsenbordtridder.
De dag de beul weer een echte vak en vacature beschikbaar komt.
Dan meld ik me aan.

Tenslotte vroeger was het een baan geweest.
pi_219206974
Wat me opvalt is dat ze alles grappig vinden en zogenaamd een grapje was. In luier verplicht dansen, in het hondenhok slapen, als excuus elke keer dat het niet serieus was bedoeld.. :X Wat een sadisten zeg
pi_219207020
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 16:13 schreef Saboo het volgende:

[..]
Wat ik ervan begreep had het meisje dusdanige gedragsproblemen dat ze niet meer welkom was op school.

Wat overigens echt mijn hart breekt. Want iets in mij zegt dat het feit dat dit geen rustig innemend meisje was (joh.... Wat moet je ook als dit je allemaal overkomt) ook de reden is dat er veel is weggekeken. Maar dat is puur speculeren.

Het is in ieder geval echt hartverscheurend dat ook school geen fijne, veilige plek voor haar was en ze ook daar is "afgewezen" en weggestuurd. Door vrijwel iedereen in haar omgeving.
Ah op die fiets. Ik vraag me dan hoe zoiets gaat. Kind wordt van school gestuurd en dat is het dan? Er wordt geen instantie ingeschakeld hoe nu verder? Aangezien ik ergens had gelezen dat het meisje een paar weken voor de fatale dag voor het laatst buiten was gezien.

Ja, ik kan er niks aan doen maar ik blijf het vreemd vinden van school. Een kind vertoont niet voor niets gedragsproblemen.
  donderdag 6 november 2025 @ 16:38:55 #266
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219207023
Het is helemaal niet vreemd dat het meisje zelf ook bizar en gewelddadig gedrag vertoonde, als je leest wat haar werd aangedaan.
De angst en frustratie bij haar moest er toch uit.

Wat een stel idioten die pleegouders. Ze laten nog geen besef zien van hun daden. Die worden zwaar gestraft.
Wie dit leest is een lezer van dit
  donderdag 6 november 2025 @ 16:47:07 #267
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_219207066
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 16:13 schreef Saboo het volgende:

[..]

Ik denk inderdaad dat dit meisje niet heel makkelijk was om mee te werken, wat natuurlijk compleet begrijpelijk is gezien haar achtergrond. Dat maakt het extra onverteerbaar omdat ze door de schade die aangericht werd en het gedrag dat ermee samenhing nog moeilijker te bereiken werd, een soort vicieuze cirkel uit de hel. Ik denk dat alle professionals en hulpverleners hier ook door met een steen in hun maag zitten. Dat je als juf zo klaar bent met het gedrag dat je aangeeft dat je haar niet meer in de klas kunt hebben bijvoorbeeld.

Om het wat breder te trekken: ik hoorde eerder dit jaar dat hulporganisaties ermee gingen stoppen om foto's te plaatsen bij kinderen die je kan sponsoren. De reden hiervoor was dat ze merkten dat er een schokkend verschil was in hoeveel leuk uitziende kinderen kregen ten opzichte van de wat minder conventioneel uitziende kinderen zeg maar. Pretty privilege kan soms monsterlijk uit de hand lopen.
pi_219207069
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 16:07 schreef raptorix het volgende:

[..]
Dat staat los van hun straf, TBS is geen korting op je straf.
Je komt toch niet uit een ei?

Het punt van Roos94 is dat op een dag, ná hun straf, die mensen een TBS kliniek in gaan met alle - relatieve - luxe die daar is terwijl we allemaal weten dat we als maatschappij 3x niks aan deze mensen hebben, integendeel. Dat daar voor tonnen aan psychiaters, begeleiders etc etx tegenaan wordt gegooid voor wat eigenlijk.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_219207084
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 16:48 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Je komt toch niet uit een ei?

Het punt van Roos94 is dat op een dag, ná hun straf, die mensen een TBS kliniek in gaan met alle - relatieve - luxe die daar is terwijl we allemaal weten dat we als maatschappij 3x niks aan deze mensen hebben, integendeel. Dat daar voor tonnen aan psychiaters, begeleiders etc etx tegenaan wordt gegooid voor wat eigenlijk.
Denk dat ik iets meer van TBS weet dan jou.
  roze donderdag 6 november 2025 @ 16:56:58 #270
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219207125
Ben erg benieuwd morgen wat de deskundigen van het Pieter Baan Centrum zeggen.
pi_219207133
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 16:51 schreef raptorix het volgende:

[..]
Denk dat ik iets meer van TBS weet dan jou.
Laatmaar. Je doet bewust dom.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  donderdag 6 november 2025 @ 16:58:28 #272
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_219207134
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 16:56 schreef Ama het volgende:
Ben erg benieuwd morgen wat de deskundigen van het Pieter Baan Centrum zeggen.
Wanneer komen die aan het woord?
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_219207138
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 16:58 schreef kalinhos het volgende:

[..]
Laatmaar. Je doet bewust dom.
Nee ik leg alleen uit hoe het systeem werkt.
  donderdag 6 november 2025 @ 16:59:43 #274
179307 Saboo
Hoi ik zit op fok
pi_219207142
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2025 16:38 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]
Ah op die fiets. Ik vraag me dan hoe zoiets gaat. Kind wordt van school gestuurd en dat is het dan? Er wordt geen instantie ingeschakeld hoe nu verder? Aangezien ik ergens had gelezen dat het meisje een paar weken voor de fatale dag voor het laatst buiten was gezien.

Ja, ik kan er niks aan doen maar ik blijf het vreemd vinden van school. Een kind vertoont niet voor niets gedragsproblemen.
Volgens die Daisy en Johny zouden de pleegzorginstanties zorgen voor alternatieve dagbesteding. Alleen is dat nooit van de grond gekomen... Helaas. Die hebben dus zeker zitten slapen.

Ik vraag me ook echt af hoe dat nou allemaal gegaan is met die ene hulpverlener die lekker biertjes met de verdachten in de tuin zat te atten. Kennelijk niet strafbaar vervolgd, maar mag hopen dat die een levenslang beroepsverbod heeft gehad.

Ik vind het ook raar van school, maargoed, veel scholen zijn erg handelingsverlegen; hebben helemaal geen zin in gedoe met politie en veilig thuis. De instanties hebben ook geen beste reputatie, dus dan krijg je ook een beetje een vicieuze cirkel dat er niet of veels te laat gemeld wordt. Geen idee of dat hier aan de hand was. Misschien had de school afspraken gemaakt met de pleegzorg.
  roze donderdag 6 november 2025 @ 17:00:25 #275
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_219207145
quote:
1s.gif Op donderdag 6 november 2025 16:58 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Wanneer komen die aan het woord?
Geen idee ik heb gevraagd hoe laat maar ik weet niet of ik reactie krijg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')