https://x.com/SaskiaBelleman/status/1986416888239268107quote:Opeens begint Johnny de B. te snikken. Hij grijpt met zijn hand naar zijn voorhoofd. "Het triggert me dat er heel veel gezegd wordt, dat wij dingen gedaan zouden hebben. En dat het gewoon niet waar is." #pleegmeisje
Ik kijk er niet van op met de stukjes die ik heb gelezen over ze. Beide zijn waardeloze hompen vlees en een verspilling van zuurstof.quote:Op donderdag 6 november 2025 13:55 schreef Ama het volgende:
[..]
Kans op herhaling is bij beide groot zeiden ze.
Je kunt je wel afvragen wat oorzaak en wat gevolg is. Veel kinderen gaan opspelen wanneer er thuis problemen zijn.quote:Op donderdag 6 november 2025 12:54 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Mag dat ja, banaanvragen? Het rechtvaardigd niet wat de pleegouders gedaan hebben maar komop, als je dat zonleest, klinkt dat dan niet als een horrorkind? Jatten, vernielen, van school gestuurd, badkamer beklad. Ga er maar aan staan.
Dat denk ik ook, maar ik kan er ergens toch niet bij dat er geen enkel kwartje valt als je dingen terugleest van jezelf ą la "ze zit nog aan de ketting, sleutel ligt in meterkast".quote:Op donderdag 6 november 2025 13:35 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik denk dat maar weinig mensen toegeven dat ze zelf kwaadaardig zijn.
OMGquote:Op donderdag 6 november 2025 14:10 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dat denk ik ook, maar ik kan er ergens toch niet bij dat er geen enkel kwartje valt als je dingen terugleest van jezelf ą la "ze zit nog aan de ketting, sleutel ligt in meterkast".
Gewoon de oven in.quote:Op donderdag 6 november 2025 13:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
Opsluiten en de sleutel toevallig kwijtraken lijkt me de beste optie.
https://x.com/SaskiaBelleman/status/1986422535710450137quote:Het zijn heel veel foto's van het #pleegmeisje in haar slaapkamer, naast een stapelbed. Op meerdere foto's die op meerdere dagen zijn genomen, is ze vastgebonden aan een ketting om haar borst, die met een slot aan een touwladder is bevestigd. Op veel foto's is ze naakt.
Deze gezwellen gaan jarenlang instellingsleven tegemoet inclusief vele therapieėn en zooi wat bak-ken met geld kost. Voor niets. Voor helemaal niets. Deze mensen worden nooit beter.quote:Op donderdag 6 november 2025 13:54 schreef Treinmeneer het volgende:
[..]
Mooi. Dan is de kans groot dat ze inderdaad na hun celstraf een lang traject in gaan. En de kans dat ze zonder beperkingen de buitenwereld zien, is enorm klein.
Geen idee waarom we dit soort mensen niet direct een spuitje geven.quote:Op donderdag 6 november 2025 14:22 schreef Momo het volgende:
[..]
https://x.com/SaskiaBelleman/status/1986422535710450137
Ze was een soort slaaf bijna die ook de badkamer en keuken moest schoonmaken binnen een bepaalde tijd, anders was er straf
Ik vermoed omdat de doodstraf is afgeschaft in Nederland.quote:Op donderdag 6 november 2025 14:27 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Geen idee waarom we dit soort mensen niet direct een spuitje geven.
Op dit soort momenten zou ik het helemaal niet erg vinden als we hier de doodstraf zouden kennen.quote:Op donderdag 6 november 2025 14:27 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Geen idee waarom we dit soort mensen niet direct een spuitje geven.
Deels met je eens.quote:Op donderdag 6 november 2025 14:26 schreef roos94 het volgende:
[..]
Deze gezwellen gaan jarenlang instellingsleven tegemoet inclusief vele therapieėn en zooi wat bak-ken met geld kost. Voor niets. Voor helemaal niets. Deze mensen worden nooit beter.
Doodstraf wordt automatisch weer toegestaan als we in oorlog zijn.quote:Op donderdag 6 november 2025 14:31 schreef Ama het volgende:
[..]
Op dit soort momenten zou ik het helemaal niet erg vinden als we hier de doodstraf zouden kennen.
Er is een beter oplossingquote:Op donderdag 6 november 2025 14:33 schreef Treinmeneer het volgende:
[..]
Deels met je eens.
Het enige voordeel is dat ze onder behandeling staan. Als ze bij wijze van 20 jaar cel krijgen, komen ze daarna vrij zonder problemen.
Nu krijgen ze X jaar cel, en dan een lang traject, waardoor de kans op een vrij leven buiten, geslonken is.
Zuur dat het geld kost, maar dit is beter voor de samenleving, plus dat er geen uitzicht is voor beide pleeg 'ouders'. Een uitzichtloos nietszeggend bestaan in de TBS. Ik hoop dat ze dat beiden tot hun kern voelen.
Als ik dit schrijf krijg ik een time out .quote:Op donderdag 6 november 2025 12:13 schreef roos94 het volgende:
Deze mensen moet je echt publiekelijk op een brandstapel plaatsen.
Doe het maar democratisch, stuur 1000 mensen de vraag : moeten deze mensen op brandstapel ja of nee
Indien een meerderheid ja stemt, gewoon de daad bij het woord voegen.
Ik snap je, en tot op zekere hoogte ga ik er ook zeker in mee.quote:Op donderdag 6 november 2025 14:41 schreef suijkerbuijk het volgende:
[..]
Er is een beter oplossing
Kost ook de maatschappij niet zo veel geld.
Weet je wat de probleem is in de wereld .
Denken dat je alles wel kan oplossen of verbeteren door tijd.
Er zijn twee type monsters in de wereld.
1 de monster die geboren word zoals de persoon is.
2 een monster die is onstaan door het leven wat die persoon is aangedaan.
Is het ergens te volgen?quote:Op donderdag 6 november 2025 14:47 schreef ChevyCaprice het volgende:
Fascinerend die enorm studentikoos klinkende rechter in gesprek met die psychopaat.
Er worden flarden videofragmenten online gezet in ieder geval bijvoorbeeld hierquote:
Tnxh!quote:Op donderdag 6 november 2025 14:53 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Er worden flarden videofragmenten online gezet in ieder geval bijvoorbeeld hier
https://www.nu.nl/321332/(...)gehad-van-fotos.html
https://www.nu.nl/321337/(...)et-over-me-heen.html
Waarom wordt dat gezwel zijn stem vervormdquote:
Amerika is de wet andersquote:Op donderdag 6 november 2025 14:45 schreef Treinmeneer het volgende:
[..]
Ik snap je, en tot op zekere hoogte ga ik er ook zeker in mee.
Echter moeten we wel rekening houden met het feit dat (en dat is hier in deze zaak overduidelijk niet het geval) er fouten kunnen worden gemaakt. Sommige mensen worden onterecht veroordeeld.
Bij de doodstraf is er de mogelijkheid dat je een onschuldig persoon omlegt.
In de VS is het vrij regelmatig voorgekomen dat dit het geval was. Soms komt men er ook jaren later pas achter na nieuw onderzoek.
Het is een onderwerp waar voor beide kanten wel wat is te zeggen in mijn optiek.
Er zijn ook goedkopere manieren om iemand van de samenleving weg te houden.quote:Op donderdag 6 november 2025 14:58 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Probleem met de doodstraf is meer dat het de overheid een te groot middel geeft om 'ongewenste' personen weg te werken. Misschien nu niet zo denkbaar, maar over 100 jaar misschien weer wel. Daarom ben ik er tegen. Niet perse omdat het zielig of erg is. Zou er idd geen traan om laten bij deze mensen. Denk dat de doodstraf en democratie niet samen gaan.
Aan een ketting naakt gedwongen worden om de verblijven van de andere gevangene schoon te maken binnen bepaalde tijd, lukt ze dat niet krijgen ze klappen en stroomstoten en wordt hun haar eruit getrokken net als hun bij het meisje hebben gedaan.quote:Op donderdag 6 november 2025 15:03 schreef roos94 het volgende:
[..]
Er zijn ook goedkopere manieren om iemand van de samenleving weg te houden.
Pleur ze allebei in een cel met wc
2maal daags wat eten in een luikje
En dat is het
Geen therapie
Geen entertainment
Geen contact met de buitenwereld
Geen behandelplannen die geschreven moeten worden en beoordeeld
Dit bovenstaande idee kost nog steeds wel wat geld maar niet zoveel als een intensief therapietraject binnen een gesloten instelling
Er zijn gewoon mensen die 1 op 1 de naam van de daders hebben. Hoe kut is dat.quote:Op donderdag 6 november 2025 14:58 schreef roos94 het volgende:
[..]
Waarom wordt dat gezwel zijn stem vervormd
Staat gewoon met volle bakkes overal op internet hoor
Dat krijg je in NL niet verkocht.quote:Op donderdag 6 november 2025 15:08 schreef Momo het volgende:
[..]
Aan een ketting naakt gedwongen worden om de verblijven van de andere gevangene schoon te maken binnen bepaalde tijd, lukt ze dat niet krijgen ze klappen en stroomstoten en wordt hun haar eruit getrokken net als hun bij het meisje hebben gedaan.
Wat is jouw netto bijdrage aan Nederland?quote:Op donderdag 6 november 2025 15:03 schreef roos94 het volgende:
[..]
Er zijn ook goedkopere manieren om iemand van de samenleving weg te houden.
Pleur ze allebei in een cel met wc
2maal daags wat eten in een luikje
En dat is het
Geen therapie
Geen entertainment
Geen contact met de buitenwereld
Geen behandelplannen die geschreven moeten worden en beoordeeld
Dit bovenstaande idee kost nog steeds wel wat geld maar niet zoveel als een intensief therapietraject binnen een gesloten instelling
Misschien werkt ze bij een aannemer die kerkers bouwt?quote:Op donderdag 6 november 2025 15:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat is jouw netto bijdrage aan Nederland?
Ik werk, in de zorg. En jij?quote:Op donderdag 6 november 2025 15:20 schreef raptorix het volgende:
[..]
Wat is jouw netto bijdrage aan Nederland?
Nee tuurlijk. Geef deze mensen een warm dak boven hun hoofd, een schoon bed, therapie, veel persoonlijke aandacht, TV avonden, sporten en tafeltennis. Dat verdienen ze wel.quote:Op donderdag 6 november 2025 15:25 schreef ChevyCaprice het volgende:
Mensen die zich gaan verlagen tot het niveau van die ouders. Prachtige act altijd.
Dat is sympathiek van jequote:Op donderdag 6 november 2025 15:28 schreef roos94 het volgende:
[..]
Nee tuurlijk. Geef deze mensen een warm dak boven hun hoofd, een schoon bed, therapie, veel persoonlijke aandacht, TV avonden, sporten en tafeltennis. Dat verdienen ze wel.
Fijn. Vanwaar je vraag?quote:Op donderdag 6 november 2025 15:36 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik zorg dat 3.5 miljoen mensen bij hun centjes kunnen.
Jij vindt dat er wel een sloot geld in deze mensen gepompt mag worden?quote:Op donderdag 6 november 2025 15:37 schreef raptorix het volgende:
[..]
Omdat je zo druk over de kosten maakt.
Nee alleen hebben we ons aan bepaalde verdragen te houden.quote:Op donderdag 6 november 2025 15:42 schreef roos94 het volgende:
[..]
Jij vindt dat er wel een sloot geld in deze mensen gepompt mag worden?
Het gaat al heel lang zo. Maar omdat het altijd zo is gegaan betekent het niet dat het zo moet blijven. Het mag ook wel eens veranderen.quote:Op donderdag 6 november 2025 15:44 schreef raptorix het volgende:
[..]
Nee alleen hebben we ons aan bepaalde verdragen te houden.
Ik zie ook niet in waarom deze mensen een comfortabel leven verdienen.quote:Op donderdag 6 november 2025 15:28 schreef roos94 het volgende:
[..]
Nee tuurlijk. Geef deze mensen een warm dak boven hun hoofd, een schoon bed, therapie, veel persoonlijke aandacht, TV avonden, sporten en tafeltennis. Dat verdienen ze wel.
In Nederland zit je niet zo fijn hoor.quote:Op donderdag 6 november 2025 15:46 schreef roos94 het volgende:
[..]
Het gaat al heel lang zo. Maar omdat het altijd zo is gegaan betekent het niet dat het zo moet blijven. Het mag ook wel eens veranderen.
Doe dan, toetsenbordtridder.quote:Op donderdag 6 november 2025 14:38 schreef suijkerbuijk het volgende:
Ik heb maar 1 uur nodig voor bijde .
Een uur kan lang duren namelijk.
Ik heb stage gelopen in forensisch psychiatrisch centrum de Kijvelanden. Het valt erg mee, iig toen ik er was (2014) NL valt echt heel erg mee als je vergelijkt met andere landen.quote:Op donderdag 6 november 2025 15:54 schreef raptorix het volgende:
[..]
In Nederland zit je niet zo fijn hoor.
En wat heeft dat met een gevangenis te maken?quote:Op donderdag 6 november 2025 15:56 schreef roos94 het volgende:
[..]
Ik heb stage gelopen in forensisch psychiatrisch centrum de Kijvelanden. Het valt erg mee, iig toen ik er was (2014) NL valt echt heel erg mee als je vergelijkt met andere landen.
Deze mensen gaan toch waarschijnlijk naar een TBS kliniek? Ben je nu opzettelijk opstandig aan het doen?quote:Op donderdag 6 november 2025 16:00 schreef raptorix het volgende:
[..]
En wat heeft dat met een gevangenis te maken?
Dat staat los van hun straf, TBS is geen korting op je straf.quote:Op donderdag 6 november 2025 16:01 schreef roos94 het volgende:
[..]
Deze mensen gaan toch waarschijnlijk naar een TBS kliniek? Ben je nu opzettelijk opstandig aan het doen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |