Gezellige boel in Tsjechië!quote:Na de plannen volgen nu de poppetjes. Vooral de Motoristen schuiven controversiële figuren naar voren. Als minister van Milieu wordt Petr Macinka naar voren geschoven. Hij ontkent de invloed van de mens op klimaatverandering en belooft "groen bloed te laten vloeien" op het ministerie.
De geplande voordracht van oud-autocoureur Filip Turek als minister van Buitenlandse Zaken doet nog meer wenkbrauwen fronsen. Van Turek was al bekend dat hij in het verleden herhaaldelijk met nazisymbolen en de Hitlergroet poseerde. Afgelopen maand kwam daar de onthulling van verwijderde Facebookberichten met racistische, antisemitische en homofobe uitspraken bovenop.
Een greep uit de berichten: "de laatste trotse Duitser stierf in 1945", "Obama is een n**** die hooguit drugs kan verkopen" en "iemand in brand steken is fout, maar als het een zigeuner betreft, is dat een verzachtende omstandigheid." Hij zou aan Noorwegen de oorlog willen verklaren, omdat het een "linkse parasietenstaat" is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AstroTV?quote:Op maandag 3 november 2025 15:20 schreef Faraday01 het volgende:
Er is geen advocaat gevonden voor Taghi, wie had dat aan kunnen zien komen
Zo ver ik weet zijn alleen @wimderon en @capuchon_jongen Belgen.quote:Op maandag 3 november 2025 17:07 schreef DeeBee het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Wie van jullie was dit?
quote:Op maandag 3 november 2025 15:04 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Gezellige boel in Tsjechië!Dit is wel een next level kinderachtige partij zeg, de mentale leeftijd van een zesjarige?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
VVD +5 zetels + extra moeilijk doen tijdens de formatie wegens extra zelfvertrouwen.quote:Op maandag 3 november 2025 19:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ondertussen heeft Nederland (/Karremans/EZ) echt episch gefaald in de Nexperia casus
De liefde voor auto's en angst om daarin beperkt te worden ligt blijkbaar heel diep begraven in de onderbuik.quote:Op maandag 3 november 2025 19:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dit is wel een next level kinderachtige partij zeg, de mentale leeftijd van een zesjarige?
Altijd tegen Joost en Dilan?quote:Op maandag 3 november 2025 20:28 schreef hhh38 het volgende:
Erg mooi dat na de briefstemmen de coalitie met alleen JA21 nog steeds niet mogelijk is.
Nu krijgen een maandenlange lobby van de VVD die Ja21 en Tripple B erbij wil met de eerste kamer zetels als het grote argument.quote:Op maandag 3 november 2025 20:28 schreef hhh38 het volgende:
Erg mooi dat na de briefstemmen de coalitie met alleen JA21 nog steeds niet mogelijk is.
Erg benieuwd of Rob en Jesse dit klusje weten te klaren en de VVD weer een heel klein beetje richting de normaliteit weten te trekken.quote:Op maandag 3 november 2025 20:34 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Nu krijgen een maandenlange lobby van de VVD die Ja21 en Tripple B erbij wil met de eerste kamer zetels als het grote argument.
Erg weinig zin in.
Ik heb liever dat ze de VVD gewoon over de rand drukken. Weg met die F.quote:Op maandag 3 november 2025 20:36 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Erg benieuwd of Rob en Jesse dit klusje weten te klaren en de VVD weer een heel klein beetje richting de normaliteit weten te trekken.
@Pistolero met een niet totaal fatalistische post?quote:Op maandag 3 november 2025 20:36 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Erg benieuwd of Rob en Jesse dit klusje weten te klaren en de VVD weer een heel klein beetje richting de normaliteit weten te trekken.
Het liefst zie ik alle fascisten en collaborateurs van de terroristische organisatie VVD vandaag nog voor de tribunalen verschijnen, maar we moeten het er maar mee doen in dit verdorven kutland.quote:Op maandag 3 november 2025 20:40 schreef hhh38 het volgende:
[..]
@:Pistolero met een niet totaal fatalistische post?
Zelfs als ik full Karrel Vannieuwkerke ga qua wensdenken zie ik dit niet gebeuren met de uiteindelijk altijd rechtsafslaande centrumpartijen.quote:Op maandag 3 november 2025 20:36 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Nee gaat ze niet lukken. Wil er iemand met mij wedden?quote:Op maandag 3 november 2025 20:36 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik vertrouw Jetten ook voor geen cent en denk dat hij uiteindelijk wel had toegegeven aan de klootzakken van de VVD met hun ziekelijke haat voor GL-PVDA.quote:Op maandag 3 november 2025 20:45 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Zelfs als ik full Karrel Vannieuwkerke ga qua wensdenken zie ik dit niet gebeuren met de uiteindelijk altijd rechtsafslaande centrumpartijen.
De krantenartikelen met de koppen ''verantwoordelijkheid nemen in het landsbelang'' en ''over de schaduw heen stappen'' kunnen al naar de drukker.
D66 heeft de restzetel definitief niet gekregen. Dat scheelt al.quote:Op maandag 3 november 2025 20:49 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik vertrouw Jetten ook voor geen cent en denk dat hij uiteindelijk wel had toegegeven aan de klootzakken van de VVD met hun ziekelijke haat voor GL-PVDA.
Daarom zou het erg mooi zijn als D66 die restzetel niet krijgt. Veel plezier met al je extreemrechtse kutpartijtjes heh.
Hij drinkt niet, hij zuipt.quote:
Harry is voor altijd een typetje.quote:
Minderheidscoalities bestaan alleen in de wereld van politieke nerds.quote:Op maandag 3 november 2025 20:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
De JA21-route lijkt met het uitblijven van de restzetel ook zeer onwaarschijnlijk, nog onwaarschijnlijker dan het was.
De minst onwaarschijnlijke optie is nu in mijn ogen toch de minderheidscoalitie van D66, CDA en VVD. Op zich geen rampzalige uitkomst, voor Nederlandse begrippen.
Op basis van wat wil je nieuwe verkiezingen uitschrijven?quote:Op maandag 3 november 2025 21:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
Geloven we dat Yesilgoz straks na heel lang diep nadenken haar 'verantwoordelijkheid' gaat oppakken of gaan we weer stemmen voor Tweede Kamer in mei 2026? (maart kan immers niet vanwege gemeenteraadsverkiezingen)
Er zijn maar twee scenario's eigenlijkquote:Op maandag 3 november 2025 21:13 schreef Felagund het volgende:
[..]
Op basis van wat wil je nieuwe verkiezingen uitschrijven?
Minderheidskabinet met Ja21 is ook gewoon een optie.quote:Op maandag 3 november 2025 21:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er zijn maar twee scenario's eigenlijk
- Of Yesilgoz bindt in en ze gaan heel lang formeren voor D66 - CDA - GL/PvdA - VVD
- Ze rennen rondjes en rondjes en komen er niet uit, rond kerst geven ze het op. Er worden nieuwe verkiezingen uitgeschreven en die kunnen dan pas mei 2026 plaatsvinden.
Op basis van wat zou D66 met JA21 kunnen (al dan niet in minderheidskabinet) kunnen?quote:Op maandag 3 november 2025 21:15 schreef franklop het volgende:
[..]
Minderheidskabinet met Ja21 is ook gewoon een optie.
Mocht scenario 2 werkelijkheid worden, dan zullen de kiezers Yesilgoz en de VVD toch wel eindelijk eens een keer afstraffen? Toch?quote:Op maandag 3 november 2025 21:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
- Of Yesilgoz bindt in en ze gaan heel lang formeren voor D66 - CDA - GL/PvdA - VVD
- Ze rennen rondjes en rondjes en komen er niet uit, rond kerst geven ze het op. Er worden nieuwe verkiezingen uitgeschreven en die kunnen dan pas mei 2026 plaatsvinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan heb je én een D66 (en in mindere mate CDA) die met tegenzin gaan samenwerken met JA21 én geen meerderheid in zowel 1e als 2e kamer. Dat kabinet klapt binnen 2 wekenquote:Op maandag 3 november 2025 21:15 schreef franklop het volgende:
[..]
Minderheidskabinet met Ja21 is ook gewoon een optie.
Als ze niet uitkomen, dan krijgt de PVV toch het initiatief. Voor kerst lijkt mij ook sowieso veel te snel om het op te geven.quote:Op maandag 3 november 2025 21:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Volgens mij mis je het zeer kansrijke scenario dat D66 gewoon ja en amen gaat zeggen tegen de VVD omdat ze in de altijd koersbepalende kut peilingen terug binnen te lopen tijdens de onderhandelingen. Die gaan deze kans om een premier leveren echt niet riskeren met nieuwe verkiezingen.quote:Op maandag 3 november 2025 21:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er zijn geen denkbare combinaties met PVV mogelijk tenzij VVD nog verder radicaliseertquote:Op maandag 3 november 2025 21:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Als ze niet uitkomen, dan krijgt de PVV toch het initiatief. Voor kerst lijkt mij ook sowieso veel te snel om het op te geven.
Waarom zou D66 in godsnaam meegaan in een kabinet met de VVD, JA21, én nog een extreemrechtse kutpartij als de SGP/BBB/FvD? Dan kunnen ze én niks van hun eigen programma uitvoeren, én gaan ze direct richting de 0 zetels bij de eerstvolgende verkiezingen.quote:Op maandag 3 november 2025 21:20 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Volgens mij mis je het zeer kansrijke scenario dat D66 gewoon ja en amen gaat zeggen tegen de VVD omdat ze in de altijd koersbepalende kut peilingen terug binnen te lopen tijdens de onderhandelingen. Die gaan deze kans om een premier leveren echt niet riskeren met nieuwe verkiezingen.
Dat weet ik, maar dat betekent nog niet dat er dan nieuwe verkiezingen komen.quote:Op maandag 3 november 2025 21:22 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er zijn geen denkbare combinaties met PVV mogelijk tenzij VVD nog verder radicaliseert
Wat is het waard om de premier te leveren als je je van dag 1 laat saboteren door de VVD?quote:Op maandag 3 november 2025 21:20 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Volgens mij mis je het zeer kansrijke scenario dat D66 gewoon ja en amen gaat zeggen tegen de VVD omdat ze in de altijd koersbepalende kut peilingen terug binnen te lopen tijdens de onderhandelingen. Die gaan deze kans om een premier leveren echt niet riskeren met nieuwe verkiezingen.
Waar komt in hemelsnaam het vertrouwen vandaan dat D66 dit niet doet?quote:Op maandag 3 november 2025 21:23 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Waarom zou D66 in godsnaam meegaan in een kabinet met de VVD, JA21, én nog een extreemrechtse kutpartij als de SGP/BBB/FvD?
Een kabinet met CU is wel van een ander kaliber dan met JA21 + een andere (waarschijnlijk zeer rechtse/conservatieve) partijquote:Op maandag 3 november 2025 21:29 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Waar komt in hemelsnaam het vertrouwen vandaan dat D66 dit niet doet?
Ze hebben net jarenlang conservatief rechts beleid van de VVD gefaciliteerd.
Wat verwacht je als de route D66 en PVV verkend zijn en er kan niets gevonden worden?quote:Op maandag 3 november 2025 21:23 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar dat betekent nog niet dat er dan nieuwe verkiezingen komen.
Een rondje zakenkabinet - rompkabinet - hoofdlijnenkabinet - rariteitenkabinet om dan weer terug te gaan naar optie 1 waar de VVD met frisse tegenzin 'voor het landsbelang' veel te veel uit een regeerakkoord weet te slepen met Gl/pvdaquote:Op maandag 3 november 2025 21:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wat verwacht je als de route D66 en PVV verkend zijn en er kan niets gevonden worden?
Ik heb VVD nog nooit iets in het belang van het land zien doen.quote:Op maandag 3 november 2025 21:52 schreef noodgang het volgende:
[..]
Een rondje zakenkabinet - rompkabinet - hoofdlijnenkabinet - rariteitenkabinet om dan weer terug te gaan naar optie 1 waar de VVD met frisse tegenzin 'voor het landsbelang' veel te veel uit een regeerakkoord weet te slepen met Gl/pvda
'Zien doen' inderdaad niet, pretenderen het te doen daarentegen...quote:Op maandag 3 november 2025 21:52 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik heb VVD nog nooit iets in het belang van het land zien doen.
Dat is het ook, maar in het era van Trump is dat irrelevant geworden.quote:Op maandag 3 november 2025 23:01 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Dat er uit twee vertrouwelijke processen wordt gelekt, lijkt me hier het echte nieuws.
Nog een keer D66? Eventueel minderheidskabinet.quote:Op maandag 3 november 2025 21:36 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Wat verwacht je als de route D66 en PVV verkend zijn en er kan niets gevonden worden?
Wel letterlijk wat NRC meteen doet: https://www.nrc.nl/nieuws(...)e-van-links-a4911694. Volkskrant vermoedelijk idem dito.quote:Op maandag 3 november 2025 22:17 schreef Dale__Cooper het volgende:
Gelukkig blijft de zetel bij de SP.
De media mag de komende weken de druk gaan opvoeren op de VVD, waarom zij een kansloos PVV - BBB hebben gefaciliteerd en nu niet door het midden wil. Niet dat de media dat daadwerkelijk gaan doen natuurlijk.
Dus? One-issue partij VVD gaat in een kabinet zitten dat dat enige issue teniet doet? Of D66 stapt in een kabinet dat ze de vorige keer gedecimeerd heeft, plus JA21 (D66, CDA, VVD, JA21, CU)? Juist nu ze gewonnen hebben?quote:Op maandag 3 november 2025 21:07 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Minderheidscoalities bestaan alleen in de wereld van politieke nerds.
Dus: het gaat niet gebeuren.quote:Op dinsdag 4 november 2025 08:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dus? One-issue partij VVD gaat in een kabinet zitten dat dat enige issue teniet doet? Of D66 stapt in een kabinet dat ze de vorige keer gedecimeerd heeft, plus JA21 (D66, CDA, VVD, JA21, CU)? Juist nu ze gewonnen hebben?
De extreemrechtse christenfundamentalistische gek Henri B. smijt het masker ook direct op dag 1 af heh.quote:Op dinsdag 4 november 2025 17:12 schreef Szura het volgende:
Yesilgoz: 75 is ook goed genoeg
Bontenbal: 75 is smal, maar kan
Eerdmans: geen voorstander van 75, moet een partij bij
Is de Lasbril een stupide onderhandelaar of een stupide onderhandelaar?
Apart dat mensen voor de 2e verkiezingen op rij vrij massaal voor een bèta opgeleide politicus met een christendemocratie grondslag zijn gevallen die geen moeite heeft om samen te werken met extreem rechts.quote:Op dinsdag 4 november 2025 17:19 schreef Pistolero het volgende:
[..]
De extreemrechtse christenfundamentalistische gek Henri B. smijt het masker ook direct op dag 1 af heh.
En daar zijn dus mensen ingetrapt. Ach, ach, ach.
Joost Eerdmans niet kwaadaardig noemen is wel een take zeg, jeetje.quote:Op dinsdag 4 november 2025 19:09 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik denk dat voor een radicaalrechts iemand Joost Eerdmans verrassend niet-kwaadaardig is. Exact de reden dat ie nu pas succes boekt. De enige principiële extreemrechtse.
Ik ben aan het kijken en ik kan dit bevestigen. Ouderwets Mendiliball, het is smullen geblazen.quote:Op dinsdag 4 november 2025 21:48 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Ik lees dat Mendilibar rondjes rent om Bosz!
@:Rellende_Rotscholier
Trump komt nog wel met een executive order om dit recht te zettenquote:Op woensdag 5 november 2025 06:45 schreef Faraday01 het volgende:
Democraten hebben zo ongeveer alle verkiezingen van gisteren gewonnen volgens CNN. Ook het referendum voor de 5 zetel gerrymandering voor het huis in Californië ter compensatie van gerrymandering in Texas door de republikeinen.
Stukje New York binnen vallenquote:Op woensdag 5 november 2025 07:26 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Trump komt nog wel met een executive order om dit recht te zetten
En de meltdown, de meltdown van Murdoch.quote:
In Texas niet zekerquote:Op woensdag 5 november 2025 07:26 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Trump komt nog wel met een executive order om dit recht te zetten
quote:Op woensdag 5 november 2025 07:58 schreef Pistolero het volgende:
[..]
En de meltdown, de meltdown van Murdoch.Ach, shithole Hongarije binnenkort ook alleen maar met zulke covers lees ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jack does it in real time...
Dan heb je er al 15 jaar als dictator opzitten, maar heb je nog steeds niet de volledige media in handen. Broddelwerken van Orban.quote:Op woensdag 5 november 2025 11:54 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ach, shithole Hongarije binnenkort ook alleen maar met zulke covers lees ik
Maak mij dictator en ik laat wel even zien hoe het moet.quote:Op woensdag 5 november 2025 12:32 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
@:pistolero denkt weer dat het heel makkelijk is om dictator te zijn
Walgelijk, walgelijk, walgelijk. Alsof de wereld om de VVD draait en de rest zich maar moet aanpassen omdat de VVD een paar partijen uitsluit. Dat doen ze toch echt zelf.quote:Op woensdag 5 november 2025 13:29 schreef hhh38 het volgende:
Mijn bloeddruk stijgt weer naar ongezonde hoogtes na het lezen van de brief aan de verkenner van Dilan
En zijn moeder is heeft best wat aardige films gemaakt. Wel vermakelijk dat jullie nog heil van bepaalde politici verwachten, dat stadium ben ik toch al lang voorbij.quote:Op woensdag 5 november 2025 10:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Zohran MamdaniGOD
Fun fact: zijn vader heeft het beste boek over Rwanda geschreven dat ik tot nu toe heb gelezen. When Victims Become Killers, als je écht iets wil weten over de oorzaken van de genocide en de nasleep daarvan. Een van de weinige schrijvers die het in breder perspectief weet te trekken.
Het wordt nog "leuker" als mensen straks collectief achter deze valse strategie aanrennen en tot de conclusie komen dat D66 maar moet inschikken.quote:Op woensdag 5 november 2025 14:43 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Mijn bloed kookt ook wel door Yesilgoz en de VVD. Echt een afschuwelijk mens. De VVD is gewoon volledig vervallen tot ophitsen en zetelpolitiek onder haar, en niet eens met succes. Met net een paar zeteltjes minder waren we definitief van die achterlijke trut af geweest en toch zijn er een hoop mensen op het ‘toch maar VVD’-frame gestapt. Met alle gevolgen van dien. Bedankt.
Ik zou het heel leuk vinden als D66, GL/PvdA en CDA nu een minderheidskabinet zouden vormen en de VVD lekker in hun sop zouden laten gaarkoken. Probleem daarmee is alleen dat je van heel partijen afhankelijk wordt voor meerderheden. De enige overige partijen groter dan 3 (quote:Op woensdag 5 november 2025 15:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik weet ook echt niet wat ze wil bereiken ermee. Ja oké de enige reden dat VVD nog zoveel stemmen heeft is door die Gl/pvda bangmakerij en als ze nu toch in zee gaat met ze is het haar kop. En Yesilgoz doet alles om te overleven.
Maar het is heel simpel, D66 en JA21 willen niet met elkaar samenwerken, er is geen enkele ‘common ground’. Bovendien zou zo’n kabinet extreem instabiel zijn. De ChristenUnie wil 99% zeker niet met VVD samenwerken. BBB en D66 kan echt nooit een optie zijn na al die bizarre verdachtmakingen. En de VVD heeft zelf de PVV en FvD om volkomen logische redenen uitgesloten.
Als ze nou inhoudelijk één onoverbrugbaar verschil zou noemen of de GlPvdA zelf ook de VVD zou uitsluiten zou het anders zijn. Maar het is nu moeilijk doen om het moeilijk doen en ze komt er nog mee weg ook, omdat ruim 80% van de VVD-stemmers stomme varkens zijn. Terwijl ze bij VVD dondersgoed weten dat regeren met PvdaGL veel minder problematisch is dan met bijvoorbeeld BBB.
Ik hoop ook dat CDA en D66 keihard de aanval ingaan op dit vlak en zonodig gedoogsteun van de ‘kleintjes’ kan krijgen, maar ik vrees dat dat geen reële optie is.
Het CDA wil niets liever dan met JA21 en de VVD regeren. En de VVD gokt erop dat D66 geen ruggengraat heeft en uiteindelijk wel gaat zwichten voor extreemrechts omdat ze hun unieke kans om de premier te leveren niet willen opgeven.quote:Op woensdag 5 november 2025 15:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik weet ook echt niet wat ze wil bereiken ermee. Ja oké de enige reden dat VVD nog zoveel stemmen heeft is door die Gl/pvda bangmakerij en als ze nu toch in zee gaat met ze is het haar kop. En Yesilgoz doet alles om te overleven.
Maar het is heel simpel, D66 en JA21 willen niet met elkaar samenwerken, er is geen enkele ‘common ground’. Bovendien zou zo’n kabinet extreem instabiel zijn. De ChristenUnie wil 99% zeker niet met VVD samenwerken. BBB en D66 kan echt nooit een optie zijn na al die bizarre verdachtmakingen. En de VVD heeft zelf de PVV en FvD om volkomen logische redenen uitgesloten.
Als ze nou inhoudelijk één onoverbrugbaar verschil zou noemen of de GlPvdA zelf ook de VVD zou uitsluiten zou het anders zijn. Maar het is nu moeilijk doen om het moeilijk doen en ze komt er nog mee weg ook, omdat ruim 80% van de VVD-stemmers stomme varkens zijn. Terwijl ze bij VVD dondersgoed weten dat regeren met PvdaGL veel minder problematisch is dan met bijvoorbeeld BBB.
Ik hoop ook dat CDA en D66 keihard de aanval ingaan op dit vlak en zonodig gedoogsteun van de ‘kleintjes’ kan krijgen, maar ik vrees dat dat geen reële optie is.
Denk en CDA is artikel 23quote:Op woensdag 5 november 2025 15:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Dan heb je SP, CU, Volt, PvdD, Denk en 50plus nodig ja. De meesten krijg je wel voor een paar dropveters mee maar Denk en 50plus zijn vreselijke partijen die weerstand oproepen. Zeker tussen Denk en CDA zie ik geen enkele realistische samenwerking.
Volgens mij heb je die niet nodig, maar je zal toch wel een paar serieuze concessies moeten doen naar 50plus en CU.
Dijkhoff is totaal niet serieus te nemen. Segers ook aardig verrechtst naar mijn idee.quote:Op woensdag 5 november 2025 15:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Segers en Dijkhoff vinden GL-PvdA ook een zeer onlogische optie (wel een optie). Omdat VVD alleen maar de stemmen heeft gekregen die ze heeft gekregen door GL-PvdA uit te sluiten en omdat je veel linkser beleid moet voeren dan de gemiddelde stem van Nederland. (Er zit dan nog een zetel of 6 links van zo'n coalitie en een zetel of 40-45 rechts ervan.)
Ze noemen verder de centrumrechtse optie met JA21 en evt nog een partij, of een minderheidscoalitie met ofwel GL-PvdA ofwel VVD met D66 en CDA.
Dat soort meningen geven juist een realistisch idee van wat er gaat gebeuren. Wij hier vinden het alleen geen leuke meningenquote:Op woensdag 5 november 2025 15:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dijkhoff is totaal niet serieus te nemen. Segers ook aardig verrechtst naar mijn idee.
Als je kijkt naar alle zetels klopt dat ook.quote:Op woensdag 5 november 2025 15:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Segers en Dijkhoff vinden GL-PvdA ook een zeer onlogische optie (wel een optie). Omdat VVD alleen maar de stemmen heeft gekregen die ze heeft gekregen door GL-PvdA uit te sluiten en omdat je veel linkser beleid moet voeren dan de gemiddelde stem van Nederland. (Er zit dan nog een zetel of 6 links van zo'n coalitie en een zetel of 40-45 rechts ervan.)
Ze noemen verder de centrumrechtse optie met JA21 en evt nog een partij, of een minderheidscoalitie met ofwel GL-PvdA ofwel VVD met D66 en CDA.
Het is meer hoe zij er als partij-strategen naar kijken. Overigens gebruikte Dijkhoff juist die argumentatie door te stellen dat je dan niet met GroenLinks-PvdA moet gaan (dan komt er beleid dat mensen doet afdrijven van de VVD naar nog rechtser). Enfin, we kennen het riedeltje wel; het is helaas de ellendige staat van het Nederlandse electoraat.quote:Op woensdag 5 november 2025 15:46 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als je kijkt naar alle zetels klopt dat ook.
Maar er staat nergens dat een kabinet mooi in het midden van het politieke spectrum (qua zetelverdeling) moet liggen. De enige manier om kiezers terug naar het midden te trekken is door in te gaan op hun zorgen vanuit een middenkabinet.
Teveel media doet een analyse vanuit de bestaande situatie, terwijl middenpartijen juist moeten kijken naar hoe ze willen dat het politieke landschap er over 5 jaar uit ziet. Het land is onbestuurbaar met zoveel zetels voor partijen die niet constructief zijn.
De VVD is zelf hoofdschuldige voor het afdrijven van de kiezers naar nog rechtsere partijen, maar dat zullen ze zelf niet snel toegeven.quote:Op woensdag 5 november 2025 15:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het is meer hoe zij er als partij-strategen naar kijken. Overigens gebruikte Dijkhoff juist die argumentatie door te stellen dat je dan niet met GroenLinks-PvdA moet gaan (dan komt er beleid dat mensen doet afdrijven van de VVD naar nog rechtser). Enfin, we kennen het riedeltje wel; het is helaas de ellendige staat van het Nederlandse electoraat.
Alle opties uitsluiten: iK BeN DuiDeLIJk, DuS HeT Is MeEWeRkEnquote:
Hij is inmiddels zelfs zo radicaal geworden dat de stormfrontpage hem tegen gaat spreken. (lol)quote:Op woensdag 5 november 2025 17:05 schreef DiegoFuser het volgende:
Ondertussen gaat het opperhoofd full transfoob in de reacties op de stormfrontpage.
Hij gaat zelfs dingen verzinnen en dan anderen verwijten dat 'ze er niet bij waren'.quote:Op woensdag 5 november 2025 17:05 schreef DiegoFuser het volgende:
Ondertussen gaat het opperhoofd full transfoob in de reacties op de stormfrontpage.
Link?quote:Op woensdag 5 november 2025 17:05 schreef DiegoFuser het volgende:
Linkje?quote:Op woensdag 5 november 2025 17:05 schreef DiegoFuser het volgende:
X.com veranderen in twitter.com, dan kunnen we allemaal lachen.quote:
Heb jij ook nog een niet bestaande tegenstander voor mij over?quote:Op woensdag 5 november 2025 18:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Met mensen die zich heel erg druk maken om transgenders kan ik alleen maar het pad der medelijden bewandelen. Dan heb je echt een afslag genomen een doodopende weg in, zonder mogelijkheid om nog om te keren.
Boos op niet-bestaande tegenstanders, alles om de aandacht van je eigen deerniswekkende bestaan af te leiden.
Howierd.quote:Op woensdag 5 november 2025 18:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Heb jij ook nog een niet bestaande tegenstander voor mij over?
Lyrebirdquote:Op woensdag 5 november 2025 18:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Heb jij ook nog een niet bestaande tegenstander voor mij over?
Als vrouwen klappen krijgen is dat hun eigen schuld toch en dat moeten ze maar accepteren van hun man toch?quote:
Beter fixt ie die trage webservers evenquote:Op woensdag 5 november 2025 17:05 schreef DiegoFuser het volgende:
De columns van Pieter DerksGOD zijn altijd raak.quote:Op woensdag 5 november 2025 21:34 schreef Immerdebestebob het volgende:
Vinden jullie Pieter Derks ook goed?
Dijkhoff heeft vrijdag heel hard gesproken over hoe Geert Wilders door het continu persoonlijk te spelen Timmermans weggepest heeft.quote:Op woensdag 5 november 2025 15:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat soort meningen geven juist een realistisch idee van wat er gaat gebeuren. Wij hier vinden het alleen geen leuke meningen
Hij had het ook over JA21 naar de rechtsstatelijke kant trekken.quote:Op woensdag 5 november 2025 21:42 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dijkhoff heeft vrijdag heel hard gesproken over hoe Geert Wilders door het continu persoonlijk te spelen Timmermans weggepest heeft.
Over zijn partijleider geen woord. Totaal niet serieus te nemen in zn oordeel over de VVD.
Al heeft hij hier wel gelijk
Dan ben je knap ver heen.quote:Op woensdag 5 november 2025 22:27 schreef Marcoss het volgende:
Als hier al penalty’s voor worden gegeven..
Ik kijk erg uit naar de meltdown van Sjonnie na afloop.quote:Op woensdag 5 november 2025 22:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Fanboy Wytse van der Goot heeft weer een zware avond. @:pistolero
Altijd tegen Ajax.quote:Op woensdag 5 november 2025 22:27 schreef Marcoss het volgende:
Als hier al penalty’s voor worden gegeven..
Het enige wat hij zegt is dat hij contractueel een interview moet gevenquote:Op woensdag 5 november 2025 22:36 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik kijk erg uit naar de meltdown van Sjonnie na afloop.
Uur goed meegedaan. Als de penalty’s niet vallen is het een andere wedstrijdquote:Op woensdag 5 november 2025 22:36 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik kijk erg uit naar de meltdown van Sjonnie na afloop.
Dit zegt alles over Ajax. Een normaal oordeel is dat je deze thuiswedstrijd met de statuur van Ajax altijd ruim moet winnen.quote:Op woensdag 5 november 2025 22:39 schreef Szura het volgende:
[..]
Uur goed meegedaan. Als de penalty’s niet vallen is het een andere wedstrijd
Ik hoor het al, meer dan genoeg argumenten voor Kroes om het vertrouwen in Sjonnie te houden. Het zit ook allemaal niet mee.quote:Op woensdag 5 november 2025 22:39 schreef Szura het volgende:
[..]
Uur goed meegedaan. Als de penalty’s niet vallen is het een andere wedstrijd
Wat eigenlijk ook terecht is als je Ajax zo ziet falen.quote:Op woensdag 5 november 2025 22:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die 2e CL plek kunnen we voorlopig vergeten, dat wordt dan weer bibberen voor PSV of Feyenoord in de voorronde CL van 2028.
Nog wel genoeg kansen voor punten toch? Zo goed draaien België en Portugal ook nietquote:Op woensdag 5 november 2025 22:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die 2e CL plek kunnen we voorlopig vergeten, dat wordt dan weer bibberen voor PSV of Feyenoord in de voorronde CL van 2028.
Het is allemaal wel te begrijpen ja, België gaat natuurlijk hard door het ijs zakken met nog een club erbij.quote:Op woensdag 5 november 2025 22:44 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wat eigenlijk ook terecht is als je Ajax zo ziet falen.
Ondertussen houdt Club Brugge Barcelona voorlopig op een gelijk spel.
Gelukkig bakt Benfica er ook niets van.quote:Op woensdag 5 november 2025 22:44 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wat eigenlijk ook terecht is als je Ajax zo ziet falen.
Ondertussen houdt Club Brugge Barcelona voorlopig op een gelijk spel.
Vanavond niet, 4-3 voorquote:Op woensdag 5 november 2025 22:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is allemaal wel te begrijpen ja, België gaat natuurlijk hard door het ijs zakken met nog een club erbij.
Het is te hopen dat PSV nog 1 of 2x de wondersloffen onder kan binden om gelijke tred te houden met Brugge en Sporting. Union, Benfica en Ajax lijken me wel zo'n beetje uitgeschakeld.quote:Op woensdag 5 november 2025 22:46 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Gelukkig bakt Benfica er ook niets van.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 5 november 2025 15:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Zolang hij niet gaat cabaretten of een kolommetje gaat voorlezen is er niet veel mis met Pieter Derks.quote:Op woensdag 5 november 2025 21:34 schreef Immerdebestebob het volgende:
Vinden jullie Pieter Derks ook goed?
quote:Op woensdag 5 november 2025 23:29 schreef wimderon het volgende:
Ik heb zojuist de slechte PSW-kandidaat ooit gezien denk ik.
Ik liep vanmiddag door Lisboa, kun je nog gewoon kaarten voor die pot kopen a 45 euro. Gaat nergens over daarquote:Op woensdag 5 november 2025 22:46 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Gelukkig bakt Benfica er ook niets van.
Esthergodin.quote:Ouwehand vindt dat VVD onder Yesilgöz democratische rechtsstaat niet respecteert
Esther Ouwehand van de Partij voor de Dieren had "een goed gesprek" met verkenner Wouter Koolmees, zegt ze. Maar "ik heb het hem niet gemakkelijk gemaakt". Zij zei voor aanvang van het gesprek al dat wat haar betreft de VVD "de aanstichter" is geweest van allerlei problemen. Die partij heeft, volgens haar, de "deur opengezet voor extreemrechts". Ze heeft Koolmees geadviseerd om daar eerst de schijnwerper op te zetten.
Op de vraag of partijleider Dilan Yesilgöz wat haar betreft moet vertrekken, antwoordt ze: "Ik doe maar wat suggesties". Ze voegt daaraan toe: "Ik zie dat de VVD onder Yesilgöz de democratische rechtsstaat niet respecteert".
Ze wijst erop dat de VVD van 24 naar 22 zetels is gegaan. "We moeten zeker niet doen of die partij iets te eisen heeft." Ze vindt het niet alleen belangrijk dat er een meerderheidscoalitie komt, maar vooral dat het een meerderheid is van "partijen die de democratische rechtsstaat respecteren".
Buitengewoon verstandige man, op alle vlakken.quote:Op donderdag 6 november 2025 18:50 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Ik heb mijn antwoord al.
[ afbeelding ]
Hij was er kennelijk zo van ontdaan dat hij zorgde voor nul linksbacks en een rechtsbuiten haalde terwijl ze er al eentje hadden.quote:Op donderdag 6 november 2025 18:55 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Erg jammer dat men nu al afscheid neemt van Heitinga, erg mooi dat praatjesmaker Alex Kroes het einde van zijn tijdperk nadert.
'Vier linksbacks?! Ik had de mensen een klap in hun nek gegeven als ik er als algemeen directeur weet van had gehad. Vier linkerverdedigers en geen enkele rechtsbuiten. Het is echt verschrikkelijk.’
#neverforget
https://x.com/ZohranKMamdani/status/420452917770846208quote:Op donderdag 6 november 2025 18:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Buitengewoon verstandige man, op alle vlakken.
Helpt waarschijnlijk dat hij niet in de VS geboren is.
Laat dit ze in Amerika maar niet lezen, dan zetten ze hem in hetzelfde rijtje als Osama Bin Laden!quote:Op donderdag 6 november 2025 19:05 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
https://x.com/ZohranKMamdani/status/420452917770846208. Deze man mag blijven.
Hot take: Niet Henry of Bergkamp, maar Robert Pires was de absolute sterspeler van Arsenal in die jaren.quote:Op donderdag 6 november 2025 19:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Opgegroeid met Henry en Bergkamp, uiteraard een Gooner dus.
Pires was echt een weergaloze speler, ontzettend van genoten. Prachtige stijl, zoveel flair. Als je even wat oude beelden opzoekt zie je meteen wat voor een steriel spelletje het tegenwoordig is. Maar alsnog, hem verkiezen boven Henry? Dat is met recht een hot take.quote:Op donderdag 6 november 2025 20:04 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Hot take: Niet Henry of Bergkamp, maar Robert Pires was de absolute sterspeler van Arsenal in die jaren.
Dat is wat Nederland als land uit geeft in 2 jaarquote:Op vrijdag 7 november 2025 06:04 schreef franklop het volgende:
Wanneer hadden jullie voor het laatst een bonus van 1000 miljard?
Vroeger klapte de beurskoers op zulk nieuws van een bedrijfquote:Op vrijdag 7 november 2025 06:04 schreef franklop het volgende:
Westerveld is een pure dossiervreter, die is helemaal niet geschikt als lijsttrekker.quote:Op vrijdag 7 november 2025 09:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Nog even over GL-PvdA leiderschap. Vind het wel bijzonder dat je zo veel leest over Moorman als mogelijk leider, en zo weinig over Westerveld. Is dat de Amsterdam-bias, PvdA-bias,..? Westerveld had bijna even veel voorkeurstemmen. En volgens mij een veel strategischere keuze om iemand te nemen die ook maar de Zwarte Cross gaat en niet iemand uit de grachtengordel. Dat was altijd al het probleem van Timmermans, je weet dat hij makkelijk te raken is voor allerhande populistische aanvallen. (Inhoudelijk lijken ze me beiden prima kandidaten.)
2025, the gift that keeps on givingquote:
Met een mooie uitsmijter richting de uitzendboeven van OTTO, het kindje van Frank van Gool die zich met z’n marmeren miljoenenvilla en privejet vakkundig heeft ingekocht bij de VVD. En niet te vergeten een van de werkgevers van dorpspastoor GJ Farisegers.quote:Op vrijdag 7 november 2025 11:13 schreef Pistolero het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)s-hanteren~be5522ad/
Hup, sloop dat mens.
quote:Op vrijdag 7 november 2025 06:04 schreef franklop het volgende:
Na ontkenning volgt nu woede over de onmogelijkheid van de coalitie VVD en GL-PvdA.quote:Op vrijdag 7 november 2025 11:13 schreef Pistolero het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)s-hanteren~be5522ad/
Hup, sloop dat mens.
Nouja, Nexperia casus was een vrij bizarre miscalculatie, hij wordt uiteindelijk gered van totaal gezichtsverlies door de deal tussen Trump en Xi.quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:43 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Je kan veel zeggen over Omtzigt maar uiteindelijk was hij wel een echte ‘stemmentrekker’. Ik vraag mij af of Klaver dat gaat zijn. Het frame is al gauw geplakt dat de PvdA definitief is overgenomen door GroenLinks en daarmee krijg je de volkse stemmers niet.
Tevens vind ik het maar frustrerend dat de VVD Yesilgoz er niet gewoon uitflikkert voor Karremans. Die moeten toch ook weten dat ze anders niet uit deze neerwaartse spiraal komen. Die gaat veel te langzaam, maar hij gaat zo niet gekeerd worden. Of zijn VVD’ers gewoon echt allemaal heel dom.
En ja ik weet dat Karremans ook geen goede man is en wellicht veel gevaarlijker dan Yesilgoz maar hij is in ieder geval geen oliedom varken. Zolang VVD in deze mokerdomme spiraal zit nemen ze de rest van Nederland mee.
We hebben wel winst: van een links kabinet is het nu een "gezapig middenkabinet" geworden.quote:Op vrijdag 7 november 2025 18:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Na ontkenning volgt nu woede over de onmogelijkheid van de coalitie VVD en GL-PvdA.
Jammer dat deze racistische tokkies niet zelf in een kooi in de buitenlucht opgesloten worden maar in een warme celquote:Op vrijdag 7 november 2025 16:31 schreef Pino112 het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)niet-nederlands-zijn
De altijd racistische Daisy en Sjonnie, dat verwacht je ook niet! Vermoeden van PVVers
Sneu verhaal.
Lijkt 50Plus wel. Wie is nu de echte fractie?!?quote:
Ze willen wel de fractie blijven leiden, maar zijn uit de partij gestapt en zijn het niet eens over de koers van de partij. Leg maar uit.quote:Op vrijdag 7 november 2025 20:46 schreef Szura het volgende:
[..]
Lijkt 50Plus wel. Wie is nu de echte fractie?!?
Strategisch adviseur bij uitzendbureau OTTO Workforce en medewerker van International Justice Mission, een christelijke organisatie die zich inzet tegen hedendaagse slavernij.quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:08 schreef Szura het volgende:
[..]
Met een mooie uitsmijter richting de uitzendboeven van OTTO, het kindje van Frank van Gool die zich met z’n marmeren miljoenenvilla en privejet vakkundig heeft ingekocht bij de VVD. En niet te vergeten een van de werkgevers van dorpspastoor GJ Farisegers.
quote:Op vrijdag 7 november 2025 21:57 schreef Pistolero het volgende:
Gaat Ajax nou serieus proberen Dickpick Marc en Farmer Erik terug te halen ja?
Drank de Boer wordt ook genoemd!quote:Op vrijdag 7 november 2025 21:57 schreef Pistolero het volgende:
Gaat Ajax nou serieus proberen Dickpick Marc en Farmer Erik terug te halen ja?
Die staat over een tijdje met een fakkel ergens voor de deur. Knettergek.quote:
Ook zo'n typische artikelschrijver die de boel op wil botsen.quote:Op zaterdag 8 november 2025 08:56 schreef DiegoFuser het volgende:
Schuimbekkend achter een toetsenbord je weekend beginnen omdat Rotterdam geen pijltjes meer de lucht in schiet. De mensen bestaan, en ze hebben een podium om de stormfrontpage.
Blijf van onze tradities af!
Ook GroenLinks-PvdA, CDA en D66 verplichten hun politici om geld af te dragen aan de partij. Bij het CDA gaat het om 3 procent, bij D66 om 6 procent en bij GroenLinks-PvdA kennen ze een progressieve regeling, die kan oplopen tot 10 procent van het politieke inkomen.quote:
Kijk nou wat ze doet.quote:
Rust in je portemonneequote:
Ik stel voor dat de grootste partij die de grootste coalitie kan maken wint.quote:Op zondag 9 november 2025 16:12 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[ x ]
Hadden jullie peiling van Mauriesje al gezien? (In be4 woede over framing van de coalities)
95% van de VVD wil liever JA21, 3% liever GroenLinks-PvdA. Good luck met de VVD overtuigen.
Voor D66 geldt in iets mindere mate hetzelfde, maar dan andersom. CDA'ers blijken weer eens CDA'ers te zijn.
Ik stel voor dat veroordeeld crimineel Maurice de H. wordt doodgezwegen in WLR.quote:Op zondag 9 november 2025 16:13 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik stel voor dat de grootste partij die de grootste coalitie kan maken wint.
Het is een patient inmiddels. Niet meer te redden.quote:Op zondag 9 november 2025 18:41 schreef Pino112 het volgende:
De nieuwe Goes is ook uit zie ik, wat een infantiele kleuter
Zou het wat uitmaken?quote:Op maandag 10 november 2025 07:03 schreef DeeBee het volgende:
Ach, de altijd ruggengraatloze democraten
Troeppartijquote:Op maandag 10 november 2025 07:03 schreef DeeBee het volgende:
Momentum was aan het schuiven en dan deze NSB-poging van een aantal.quote:Op maandag 10 november 2025 07:03 schreef DeeBee het volgende:
Van wie is deze uitstekende quote?quote:Op maandag 10 november 2025 10:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De VVD is een partij van wannabe’s, van bange kleinburgers die hun eigen tegeltuin willen verdedigen
Deels eens. De VVD drijft vooral op stemmen van mensen die hun eigen rijkdom overschatten. Als je geen multimiljonair bent handelt de VVD niet in jouw belang, maar veel stemmers denken ten onrechte dat ze goed vertegenwoordigd worden als ze nipt bovenmodaal verdienen.quote:Op maandag 10 november 2025 10:19 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
De VVD is een partij van wannabe’s, van bange kleinburgers die hun eigen tegeltuin willen verdedigen
De HARDWERKENDE Nederlander.quote:Op maandag 10 november 2025 12:26 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Deels eens. De VVD drijft vooral op stemmen van mensen die hun eigen rijkdom overschatten. Als je geen multimiljonair bent handelt de VVD niet in jouw belang, maar veel stemmers denken ten onrechte dat ze goed vertegenwoordigd worden als ze nipt bovenmodaal verdienen.
Het gaat om wereldvreemdheid. VVD'ers beseffen dat ze rijkdom hebben, maar weten gewoon niet wat het is om met minder te leven. Ook als het modaal is. De perceptie bij welvarende mensen is dat ze er hard voor hebben moeten werken. Of dat het je eenmaal toekomt. Had je maar meer je best moeten doen. Die perceptie, die aannames zitten gewoon in hun hersenpan verworven. Het is ook een vorm van discriminatie, eigenlijk. Racisme, maar dan in vermogende zin.quote:Op maandag 10 november 2025 12:26 schreef DecoAoreste het volgende:
[..]
Deels eens. De VVD drijft vooral op stemmen van mensen die hun eigen rijkdom overschatten. Als je geen multimiljonair bent handelt de VVD niet in jouw belang, maar veel stemmers denken ten onrechte dat ze goed vertegenwoordigd worden als ze nipt bovenmodaal verdienen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Speciaal voor @Pistolero en @Rellende_Rotscholier
Dat zou een goed scenario zijn. Denk helaas dat de VVD ook mee mag schrijven.quote:Op maandag 10 november 2025 17:32 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Koolmees zinspeelt op een 1994-scenario. CDA en D66 een proeve van akkoord laten schrijven.
Scenario wat ik vanmiddag nog in een app met studiematen voorspelde.
quote:Op maandag 10 november 2025 17:43 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Mijn club heeft drie keer verloren, dus nu wil ik een gozer die aan alle vrouwen een dickpic stuurt terug want dan is de kans groter dat we weer een potje winnen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Speciaal voor @:Pistolero en @:rellende_rotscholier
De leegheid van die levens schokt me.Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
The Voice-hooligans overleggen inmiddels over een Marco Borsato-campagne.quote:Op maandag 10 november 2025 17:50 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Mijn club heeft drie keer verloren, dus nu wil ik een gozer die aan alle vrouwen een dickpic stuurt terug want dan is de kans groter dat we weer een potje winnen.
De leegheid van die levens schokt me.
quote:Op maandag 10 november 2025 17:43 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Een club in totaal en volledig moreel verval. Ach.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Speciaal voor @:Pistolero en @:rellende_rotscholier
Announce Mason Greenwood?quote:Op maandag 10 november 2025 19:34 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Een club in totaal en volledig moreel verval. Ach.
Sylvian Adams heeft schjijnbaar nog wel wat tijd over....quote:Op maandag 10 november 2025 18:05 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
“You think the fans wouldn’t love him there? If you go in there and start winning, they would have taken Saddam Hussein in there when he was about, the fans don’t give a monkey's! If you start winning every week, they’re singing ‘there’s only one Saddam’.”
Oja, 1994, dat is de prehistorie met fracties van 40-50 zetels. In 2021 is ook nog zoiets gedaan met VVD en D66 onder Hamer geloof ik, dat kon daarna weer allemaal opnieuw worden onderhandeld toen de CU uiteindelijk aansloot. Iedere partij die zich aansluit gaat z’n eigen dingen willen invoegen.quote:Op maandag 10 november 2025 17:32 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Koolmees zinspeelt op een 1994-scenario. CDA en D66 een proeve van akkoord laten schrijven.
Scenario wat ik vanmiddag nog in een app met studiematen voorspelde.
Is ook puur tijd winnen dit. D66 en CDA kunnen maar beter het zo rustig mogelijk aan doen want VVD gaat pas na de gemeenteraadsverkiezingen bijdraaien als ze niet nog een vlucht verder in extreemrechtse kliko nemen.quote:Op maandag 10 november 2025 22:03 schreef Szura het volgende:
[..]
Oja, 1994, dat is de prehistorie met fracties van 40-50 zetels. In 2021 is ook nog zoiets gedaan met VVD en D66 onder Hamer geloof ik, dat kon daarna weer allemaal opnieuw worden onderhandeld toen de CU uiteindelijk aansloot. Iedere partij die zich aansluit gaat z’n eigen dingen willen invoegen.
Hij is de laatste dagen echt overal wild om zich heen aan het slaan.quote:Op maandag 10 november 2025 19:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
Geen fan van Wienerschnitzels
quote:Op maandag 10 november 2025 19:35 schreef Immerdebestebob het volgende:
Geen fan van Wienerschnitzels
Koolmees maakt Ieniemienie onschadelijk zoals Eagles Feyenoord afgelopen zondag ontmantelde. Maak notities, Nederlandse trainers.quote:Op dinsdag 11 november 2025 21:26 schreef hhh38 het volgende:
Dat voorakkoord tussen D66 en CDA is een vrij geniale zet van Koolmees. De tactiek van Ieniemienie mooi onschadelijk gemaakt.
Kan ze mooi met zichzelf in discussie gaan:quote:Op dinsdag 11 november 2025 21:28 schreef Szura het volgende:
Ben vooral blij dat we haar drie weken lang niet hoeven te zien en horen. In de kliko met dat mens.
Schizofrene Dilan genot. Tijd voor de terugkeer van SP-Dilan.quote:Op dinsdag 11 november 2025 21:58 schreef Felagund het volgende:
[..]
Kan ze mooi met zichzelf in discussie gaan:
Misschien is er wel een Dilan die niet tegen samenwerking met GL-PVDA is?
Ik heb Koolmees wel eens gezien in De Kuip met z'n zoontje. Misschien kan ie Van Persie nog wat tactische zetten leren.quote:Op dinsdag 11 november 2025 21:55 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Koolmees maakt Ieniemienie onschadelijk zoals Eagles Feyenoord afgelopen zondag ontmantelde. Maak notities, Nederlandse trainers.
Koolmees mag nu wel weer een jaar zonder kritiek het openbaar vervoer verder verneuken
Ik las dat ze FvD niet uitsluitquote:Op dinsdag 11 november 2025 21:28 schreef Szura het volgende:
Ben vooral blij dat we haar drie weken lang niet hoeven te zien en horen. In de kliko met dat mens.
quote:D66, GroenLinks-PvdA, CDA, PvdD, CU, DENK, SP en Volt sluiten de partijen PVV en FVD van
samenwerking uit vanwege voornemens en uitingen die zij in strijd achten met de uitgangspunten
van de democratische rechtsstaat. De VVD sluit de PVV uit van een coalitie en zal een coalitie waar
de PVV deel van uit maakt niet steunen. De partijen JA21, BBB, SGP en 50PLUS sluiten geen
enkele andere partij uit en stellen voor de PVV te betrekken bij de onderhandelingen over een
nieuw kabinet. De fractie van BBB benoemt in dit kader ook FVD te betrekken bij de
kabinetsformatie. Een ruime meerderheid van 99 zetels sluit samenwerking met de PVV in deze
verkenningsfase uit. Samenwerking met FVD wordt door een meerderheid van 77 zetels in deze
verkenningsfase uitgesloten.
Toch geeft bijna één op de vijf Belgische bestuurders toe dat hij minstens één keer per maand met mogelijk te veel alcohol in het bloed rondrijdt.quote:Op dinsdag 11 november 2025 22:15 schreef DiegoFuser het volgende:
[ afbeelding ]
De nieuwe Vlaanderen is uit.
Dit is als Dilan in een campagne tegen F.
Wij kunnen er ook wat van:quote:Op dinsdag 11 november 2025 22:29 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Toch geeft bijna één op de vijf Belgische bestuurders toe dat hij minstens één keer per maand met mogelijk te veel alcohol in het bloed rondrijdt.
Hallucinant.
Gênant.quote:Op dinsdag 11 november 2025 22:33 schreef Felagund het volgende:
[..]
Wij kunnen er ook wat van:
https://www.trimbos.nl/ke(...)invloed-van-alcohol/
18.4 %, dat is vrijwel evenveel.
Erg mooi om de geïrriteerde reactie van Dilan te lezen.quote:Op dinsdag 11 november 2025 21:26 schreef hhh38 het volgende:
Dat voorakkoord tussen D66 en CDA is een vrij geniale zet van Koolmees. De tactiek van Ieniemienie mooi onschadelijk gemaakt.
En dan durven sommigen nog te ontkennen dat VVD een vlucht heeft genomen richting extreemrechts. PVV wordt ook enkel uitgesloten omdat er 'niet met Wilders samen te werken valt' en dus niet op inhoudelijke gronden. FVD wordt daarom ook niet uitgesloten.quote:Op dinsdag 11 november 2025 22:19 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik las dat ze FvD niet uitsluit
[..]
Henk Kamp is ook ongelooflijk zuur aan het reageren.quote:Op dinsdag 11 november 2025 22:36 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Erg mooi om de geïrriteerde reactie van Dilan te lezen.
En hij wordt van alle kanten compleet afgebrand.quote:Op dinsdag 11 november 2025 22:56 schreef Felagund het volgende:
[..]
Henk Kamp is ook ongelooflijk zuur aan het reageren.
Dit klinkt goed. Is Wouter de Winter ook ziedend?quote:Op dinsdag 11 november 2025 22:56 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die is wat minder zuur toch meestal? Hij begreep het niet helemaal volgens mij, maar was niet heel zuur.quote:Op dinsdag 11 november 2025 23:05 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dit klinkt goed. Is Wouter de Winter ook ziedend?
Ook benieuwd naar Dijkhoff.quote:Op dinsdag 11 november 2025 23:06 schreef Felagund het volgende:
[..]
Die is wat minder zuur toch meestal? Hij begreep het niet helemaal volgens mij, maar was niet heel zuur.
Waar kan ik dit zien?quote:Op dinsdag 11 november 2025 22:56 schreef Felagund het volgende:
[..]
Hij was bij Pauw & De Wit, dat is net afgelopen.quote:
Ieniemienie wil zo snel mogelijk weer aan de knoppen zitten om alle maatregelen die Het Land™ verder moeten helpen en waar De Hardwerkende Burger® zo naar snakt weer eindeloos te kunnen uitstellen.quote:Op woensdag 12 november 2025 07:43 schreef DeeBee het volgende:
Dil0n die dit land in een crisis heeft gestort wil waken voor tijdrovende stappen!!!1!!
Dat demense hierop hebben kunnen stemmen...
quote:Op woensdag 12 november 2025 07:43 schreef DeeBee het volgende:
Dil0n die dit land in een crisis heeft gestort wil waken voor tijdrovende stappen!!!1!!
Dat demense hierop hebben kunnen stemmen...
quote:
Dit is wel heel opzichtig roepen dat je vindt dat VVD erbij moet. Stukje neutrale kritische journalistiekquote:
quote:
Hier spreek je dat uberhaupt uit? Gewoon Janno?quote:Op woensdag 12 november 2025 15:00 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Jeanneau is helemaal geen naam.
quote:Op woensdag 12 november 2025 14:58 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]Hoe spreek je dit uit? En wat zegt dit over het niveau van de klas?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wind extinguishes a candle and energizes fire
Zjannoow.quote:Op woensdag 12 november 2025 15:08 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Hoe spreek je dit uit? En wat zegt dit over het niveau van de klas?
Ach, ach, ach.quote:VVD-stemmers boos dat hun partij moet 'wachten' in formatie, volgens D66- en CDA-kiezers is dat eigen schuld van VVD.
Bij veel VVD-kiezers heerst juist onbegrip en irritatie. Zij zien de VVD als een van de winnaars van de verkiezingen en voelen zich nu buitengesloten: "Deze truc kost alleen maar tijd. Rechts is gegroeid en links niet. Dus doe de VVD erbij, niet GroenLinks-PvdA", zegt een VVD-kiezer. Ook andere rechtse stemmers zijn niet enthousiast. Ze zijn bang dat er niet naar de rechtse kiezer wordt geluisterd.
VVD burgemeester! Dat komt op hetzelfde neer toch?quote:Op woensdag 12 november 2025 18:48 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Partij tegen de Burger is daar aan de macht?
Nee, inderdaad, ben wel eens in Duitsland in een oud Braunkohledorf geweest. Dat voelt toch wat surrealistisch.quote:Op woensdag 12 november 2025 19:08 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Wel on-Nederlands dit. Kan mij er geen voorstelling van maken.
Misschien kunnen ze dat hele dorp verhuizen naar de oostkant van station Lage Zwaluwe. Dat is volgens mij nu nog de meest mistroostige plek van Nederland.quote:Op woensdag 12 november 2025 19:08 schreef Dale__Cooper het volgende:
[..]
Wel on-Nederlands dit. Kan mij er geen voorstelling van maken.
Dat laatste is hier in de omgeving ook geen probleemquote:Op woensdag 12 november 2025 19:15 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Pak geld krijgen en wegwezen of wonen vlakbij kankerverwekkende industrie, ik wist het wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |