Gezellige boel in Tsjechië!quote:Na de plannen volgen nu de poppetjes. Vooral de Motoristen schuiven controversiële figuren naar voren. Als minister van Milieu wordt Petr Macinka naar voren geschoven. Hij ontkent de invloed van de mens op klimaatverandering en belooft "groen bloed te laten vloeien" op het ministerie.
De geplande voordracht van oud-autocoureur Filip Turek als minister van Buitenlandse Zaken doet nog meer wenkbrauwen fronsen. Van Turek was al bekend dat hij in het verleden herhaaldelijk met nazisymbolen en de Hitlergroet poseerde. Afgelopen maand kwam daar de onthulling van verwijderde Facebookberichten met racistische, antisemitische en homofobe uitspraken bovenop.
Een greep uit de berichten: "de laatste trotse Duitser stierf in 1945", "Obama is een n**** die hooguit drugs kan verkopen" en "iemand in brand steken is fout, maar als het een zigeuner betreft, is dat een verzachtende omstandigheid." Hij zou aan Noorwegen de oorlog willen verklaren, omdat het een "linkse parasietenstaat" is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
AstroTV?quote:Op maandag 3 november 2025 15:20 schreef Faraday01 het volgende:
Er is geen advocaat gevonden voor Taghi, wie had dat aan kunnen zien komen
Zo ver ik weet zijn alleen @wimderon en @capuchon_jongen Belgen.quote:Op maandag 3 november 2025 17:07 schreef DeeBee het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Wie van jullie was dit?
quote:Op maandag 3 november 2025 15:04 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Gezellige boel in Tsjechië!Dit is wel een next level kinderachtige partij zeg, de mentale leeftijd van een zesjarige?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
VVD +5 zetels + extra moeilijk doen tijdens de formatie wegens extra zelfvertrouwen.quote:Op maandag 3 november 2025 19:53 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ondertussen heeft Nederland (/Karremans/EZ) echt episch gefaald in de Nexperia casus
De liefde voor auto's en angst om daarin beperkt te worden ligt blijkbaar heel diep begraven in de onderbuik.quote:Op maandag 3 november 2025 19:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dit is wel een next level kinderachtige partij zeg, de mentale leeftijd van een zesjarige?
Altijd tegen Joost en Dilan?quote:Op maandag 3 november 2025 20:28 schreef hhh38 het volgende:
Erg mooi dat na de briefstemmen de coalitie met alleen JA21 nog steeds niet mogelijk is.
Nu krijgen een maandenlange lobby van de VVD die Ja21 en Tripple B erbij wil met de eerste kamer zetels als het grote argument.quote:Op maandag 3 november 2025 20:28 schreef hhh38 het volgende:
Erg mooi dat na de briefstemmen de coalitie met alleen JA21 nog steeds niet mogelijk is.
Erg benieuwd of Rob en Jesse dit klusje weten te klaren en de VVD weer een heel klein beetje richting de normaliteit weten te trekken.quote:Op maandag 3 november 2025 20:34 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Nu krijgen een maandenlange lobby van de VVD die Ja21 en Tripple B erbij wil met de eerste kamer zetels als het grote argument.
Erg weinig zin in.
Ik heb liever dat ze de VVD gewoon over de rand drukken. Weg met die F.quote:Op maandag 3 november 2025 20:36 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Erg benieuwd of Rob en Jesse dit klusje weten te klaren en de VVD weer een heel klein beetje richting de normaliteit weten te trekken.
@Pistolero met een niet totaal fatalistische post?quote:Op maandag 3 november 2025 20:36 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Erg benieuwd of Rob en Jesse dit klusje weten te klaren en de VVD weer een heel klein beetje richting de normaliteit weten te trekken.
Het liefst zie ik alle fascisten en collaborateurs van de terroristische organisatie VVD vandaag nog voor de tribunalen verschijnen, maar we moeten het er maar mee doen in dit verdorven kutland.quote:Op maandag 3 november 2025 20:40 schreef hhh38 het volgende:
[..]
@:Pistolero met een niet totaal fatalistische post?
Zelfs als ik full Karrel Vannieuwkerke ga qua wensdenken zie ik dit niet gebeuren met de uiteindelijk altijd rechtsafslaande centrumpartijen.quote:Op maandag 3 november 2025 20:36 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Nee gaat ze niet lukken. Wil er iemand met mij wedden?quote:Op maandag 3 november 2025 20:36 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik vertrouw Jetten ook voor geen cent en denk dat hij uiteindelijk wel had toegegeven aan de klootzakken van de VVD met hun ziekelijke haat voor GL-PVDA.quote:Op maandag 3 november 2025 20:45 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Zelfs als ik full Karrel Vannieuwkerke ga qua wensdenken zie ik dit niet gebeuren met de uiteindelijk altijd rechtsafslaande centrumpartijen.
De krantenartikelen met de koppen ''verantwoordelijkheid nemen in het landsbelang'' en ''over de schaduw heen stappen'' kunnen al naar de drukker.
D66 heeft de restzetel definitief niet gekregen. Dat scheelt al.quote:Op maandag 3 november 2025 20:49 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik vertrouw Jetten ook voor geen cent en denk dat hij uiteindelijk wel had toegegeven aan de klootzakken van de VVD met hun ziekelijke haat voor GL-PVDA.
Daarom zou het erg mooi zijn als D66 die restzetel niet krijgt. Veel plezier met al je extreemrechtse kutpartijtjes heh.
Hij drinkt niet, hij zuipt.quote:
Harry is voor altijd een typetje.quote:
Minderheidscoalities bestaan alleen in de wereld van politieke nerds.quote:Op maandag 3 november 2025 20:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
De JA21-route lijkt met het uitblijven van de restzetel ook zeer onwaarschijnlijk, nog onwaarschijnlijker dan het was.
De minst onwaarschijnlijke optie is nu in mijn ogen toch de minderheidscoalitie van D66, CDA en VVD. Op zich geen rampzalige uitkomst, voor Nederlandse begrippen.
Op basis van wat wil je nieuwe verkiezingen uitschrijven?quote:Op maandag 3 november 2025 21:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
Geloven we dat Yesilgoz straks na heel lang diep nadenken haar 'verantwoordelijkheid' gaat oppakken of gaan we weer stemmen voor Tweede Kamer in mei 2026? (maart kan immers niet vanwege gemeenteraadsverkiezingen)
Er zijn maar twee scenario's eigenlijkquote:Op maandag 3 november 2025 21:13 schreef Felagund het volgende:
[..]
Op basis van wat wil je nieuwe verkiezingen uitschrijven?
Minderheidskabinet met Ja21 is ook gewoon een optie.quote:Op maandag 3 november 2025 21:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er zijn maar twee scenario's eigenlijk
- Of Yesilgoz bindt in en ze gaan heel lang formeren voor D66 - CDA - GL/PvdA - VVD
- Ze rennen rondjes en rondjes en komen er niet uit, rond kerst geven ze het op. Er worden nieuwe verkiezingen uitgeschreven en die kunnen dan pas mei 2026 plaatsvinden.
Op basis van wat zou D66 met JA21 kunnen (al dan niet in minderheidskabinet) kunnen?quote:Op maandag 3 november 2025 21:15 schreef franklop het volgende:
[..]
Minderheidskabinet met Ja21 is ook gewoon een optie.
Mocht scenario 2 werkelijkheid worden, dan zullen de kiezers Yesilgoz en de VVD toch wel eindelijk eens een keer afstraffen? Toch?quote:Op maandag 3 november 2025 21:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
- Of Yesilgoz bindt in en ze gaan heel lang formeren voor D66 - CDA - GL/PvdA - VVD
- Ze rennen rondjes en rondjes en komen er niet uit, rond kerst geven ze het op. Er worden nieuwe verkiezingen uitgeschreven en die kunnen dan pas mei 2026 plaatsvinden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan heb je én een D66 (en in mindere mate CDA) die met tegenzin gaan samenwerken met JA21 én geen meerderheid in zowel 1e als 2e kamer. Dat kabinet klapt binnen 2 wekenquote:Op maandag 3 november 2025 21:15 schreef franklop het volgende:
[..]
Minderheidskabinet met Ja21 is ook gewoon een optie.
Als ze niet uitkomen, dan krijgt de PVV toch het initiatief. Voor kerst lijkt mij ook sowieso veel te snel om het op te geven.quote:Op maandag 3 november 2025 21:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Volgens mij mis je het zeer kansrijke scenario dat D66 gewoon ja en amen gaat zeggen tegen de VVD omdat ze in de altijd koersbepalende kut peilingen terug binnen te lopen tijdens de onderhandelingen. Die gaan deze kans om een premier leveren echt niet riskeren met nieuwe verkiezingen.quote:Op maandag 3 november 2025 21:14 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Er zijn geen denkbare combinaties met PVV mogelijk tenzij VVD nog verder radicaliseertquote:Op maandag 3 november 2025 21:19 schreef Felagund het volgende:
[..]
Als ze niet uitkomen, dan krijgt de PVV toch het initiatief. Voor kerst lijkt mij ook sowieso veel te snel om het op te geven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |