En zijn moeder is heeft best wat aardige films gemaakt. Wel vermakelijk dat jullie nog heil van bepaalde politici verwachten, dat stadium ben ik toch al lang voorbij.quote:Op woensdag 5 november 2025 10:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Zohran MamdaniGOD
Fun fact: zijn vader heeft het beste boek over Rwanda geschreven dat ik tot nu toe heb gelezen. When Victims Become Killers, als je écht iets wil weten over de oorzaken van de genocide en de nasleep daarvan. Een van de weinige schrijvers die het in breder perspectief weet te trekken.
Het wordt nog "leuker" als mensen straks collectief achter deze valse strategie aanrennen en tot de conclusie komen dat D66 maar moet inschikken.quote:Op woensdag 5 november 2025 14:43 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Mijn bloed kookt ook wel door Yesilgoz en de VVD. Echt een afschuwelijk mens. De VVD is gewoon volledig vervallen tot ophitsen en zetelpolitiek onder haar, en niet eens met succes. Met net een paar zeteltjes minder waren we definitief van die achterlijke trut af geweest en toch zijn er een hoop mensen op het ‘toch maar VVD’-frame gestapt. Met alle gevolgen van dien. Bedankt.
Ik zou het heel leuk vinden als D66, GL/PvdA en CDA nu een minderheidskabinet zouden vormen en de VVD lekker in hun sop zouden laten gaarkoken. Probleem daarmee is alleen dat je van heel partijen afhankelijk wordt voor meerderheden. De enige overige partijen groter dan 3 (quote:Op woensdag 5 november 2025 15:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik weet ook echt niet wat ze wil bereiken ermee. Ja oké de enige reden dat VVD nog zoveel stemmen heeft is door die Gl/pvda bangmakerij en als ze nu toch in zee gaat met ze is het haar kop. En Yesilgoz doet alles om te overleven.
Maar het is heel simpel, D66 en JA21 willen niet met elkaar samenwerken, er is geen enkele ‘common ground’. Bovendien zou zo’n kabinet extreem instabiel zijn. De ChristenUnie wil 99% zeker niet met VVD samenwerken. BBB en D66 kan echt nooit een optie zijn na al die bizarre verdachtmakingen. En de VVD heeft zelf de PVV en FvD om volkomen logische redenen uitgesloten.
Als ze nou inhoudelijk één onoverbrugbaar verschil zou noemen of de GlPvdA zelf ook de VVD zou uitsluiten zou het anders zijn. Maar het is nu moeilijk doen om het moeilijk doen en ze komt er nog mee weg ook, omdat ruim 80% van de VVD-stemmers stomme varkens zijn. Terwijl ze bij VVD dondersgoed weten dat regeren met PvdaGL veel minder problematisch is dan met bijvoorbeeld BBB.
Ik hoop ook dat CDA en D66 keihard de aanval ingaan op dit vlak en zonodig gedoogsteun van de ‘kleintjes’ kan krijgen, maar ik vrees dat dat geen reële optie is.
Het CDA wil niets liever dan met JA21 en de VVD regeren. En de VVD gokt erop dat D66 geen ruggengraat heeft en uiteindelijk wel gaat zwichten voor extreemrechts omdat ze hun unieke kans om de premier te leveren niet willen opgeven.quote:Op woensdag 5 november 2025 15:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik weet ook echt niet wat ze wil bereiken ermee. Ja oké de enige reden dat VVD nog zoveel stemmen heeft is door die Gl/pvda bangmakerij en als ze nu toch in zee gaat met ze is het haar kop. En Yesilgoz doet alles om te overleven.
Maar het is heel simpel, D66 en JA21 willen niet met elkaar samenwerken, er is geen enkele ‘common ground’. Bovendien zou zo’n kabinet extreem instabiel zijn. De ChristenUnie wil 99% zeker niet met VVD samenwerken. BBB en D66 kan echt nooit een optie zijn na al die bizarre verdachtmakingen. En de VVD heeft zelf de PVV en FvD om volkomen logische redenen uitgesloten.
Als ze nou inhoudelijk één onoverbrugbaar verschil zou noemen of de GlPvdA zelf ook de VVD zou uitsluiten zou het anders zijn. Maar het is nu moeilijk doen om het moeilijk doen en ze komt er nog mee weg ook, omdat ruim 80% van de VVD-stemmers stomme varkens zijn. Terwijl ze bij VVD dondersgoed weten dat regeren met PvdaGL veel minder problematisch is dan met bijvoorbeeld BBB.
Ik hoop ook dat CDA en D66 keihard de aanval ingaan op dit vlak en zonodig gedoogsteun van de ‘kleintjes’ kan krijgen, maar ik vrees dat dat geen reële optie is.
Denk en CDA is artikel 23quote:Op woensdag 5 november 2025 15:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Dan heb je SP, CU, Volt, PvdD, Denk en 50plus nodig ja. De meesten krijg je wel voor een paar dropveters mee maar Denk en 50plus zijn vreselijke partijen die weerstand oproepen. Zeker tussen Denk en CDA zie ik geen enkele realistische samenwerking.
Volgens mij heb je die niet nodig, maar je zal toch wel een paar serieuze concessies moeten doen naar 50plus en CU.
Dijkhoff is totaal niet serieus te nemen. Segers ook aardig verrechtst naar mijn idee.quote:Op woensdag 5 november 2025 15:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Segers en Dijkhoff vinden GL-PvdA ook een zeer onlogische optie (wel een optie). Omdat VVD alleen maar de stemmen heeft gekregen die ze heeft gekregen door GL-PvdA uit te sluiten en omdat je veel linkser beleid moet voeren dan de gemiddelde stem van Nederland. (Er zit dan nog een zetel of 6 links van zo'n coalitie en een zetel of 40-45 rechts ervan.)
Ze noemen verder de centrumrechtse optie met JA21 en evt nog een partij, of een minderheidscoalitie met ofwel GL-PvdA ofwel VVD met D66 en CDA.
Dat soort meningen geven juist een realistisch idee van wat er gaat gebeuren. Wij hier vinden het alleen geen leuke meningenquote:Op woensdag 5 november 2025 15:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dijkhoff is totaal niet serieus te nemen. Segers ook aardig verrechtst naar mijn idee.
Als je kijkt naar alle zetels klopt dat ook.quote:Op woensdag 5 november 2025 15:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Segers en Dijkhoff vinden GL-PvdA ook een zeer onlogische optie (wel een optie). Omdat VVD alleen maar de stemmen heeft gekregen die ze heeft gekregen door GL-PvdA uit te sluiten en omdat je veel linkser beleid moet voeren dan de gemiddelde stem van Nederland. (Er zit dan nog een zetel of 6 links van zo'n coalitie en een zetel of 40-45 rechts ervan.)
Ze noemen verder de centrumrechtse optie met JA21 en evt nog een partij, of een minderheidscoalitie met ofwel GL-PvdA ofwel VVD met D66 en CDA.
Het is meer hoe zij er als partij-strategen naar kijken. Overigens gebruikte Dijkhoff juist die argumentatie door te stellen dat je dan niet met GroenLinks-PvdA moet gaan (dan komt er beleid dat mensen doet afdrijven van de VVD naar nog rechtser). Enfin, we kennen het riedeltje wel; het is helaas de ellendige staat van het Nederlandse electoraat.quote:Op woensdag 5 november 2025 15:46 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als je kijkt naar alle zetels klopt dat ook.
Maar er staat nergens dat een kabinet mooi in het midden van het politieke spectrum (qua zetelverdeling) moet liggen. De enige manier om kiezers terug naar het midden te trekken is door in te gaan op hun zorgen vanuit een middenkabinet.
Teveel media doet een analyse vanuit de bestaande situatie, terwijl middenpartijen juist moeten kijken naar hoe ze willen dat het politieke landschap er over 5 jaar uit ziet. Het land is onbestuurbaar met zoveel zetels voor partijen die niet constructief zijn.
De VVD is zelf hoofdschuldige voor het afdrijven van de kiezers naar nog rechtsere partijen, maar dat zullen ze zelf niet snel toegeven.quote:Op woensdag 5 november 2025 15:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het is meer hoe zij er als partij-strategen naar kijken. Overigens gebruikte Dijkhoff juist die argumentatie door te stellen dat je dan niet met GroenLinks-PvdA moet gaan (dan komt er beleid dat mensen doet afdrijven van de VVD naar nog rechtser). Enfin, we kennen het riedeltje wel; het is helaas de ellendige staat van het Nederlandse electoraat.
Alle opties uitsluiten: iK BeN DuiDeLIJk, DuS HeT Is MeEWeRkEnquote:
Hij is inmiddels zelfs zo radicaal geworden dat de stormfrontpage hem tegen gaat spreken. (lol)quote:Op woensdag 5 november 2025 17:05 schreef DiegoFuser het volgende:
Ondertussen gaat het opperhoofd full transfoob in de reacties op de stormfrontpage.
Hij gaat zelfs dingen verzinnen en dan anderen verwijten dat 'ze er niet bij waren'.quote:Op woensdag 5 november 2025 17:05 schreef DiegoFuser het volgende:
Ondertussen gaat het opperhoofd full transfoob in de reacties op de stormfrontpage.
Link?quote:Op woensdag 5 november 2025 17:05 schreef DiegoFuser het volgende:
Linkje?quote:Op woensdag 5 november 2025 17:05 schreef DiegoFuser het volgende:
X.com veranderen in twitter.com, dan kunnen we allemaal lachen.quote:
Heb jij ook nog een niet bestaande tegenstander voor mij over?quote:Op woensdag 5 november 2025 18:39 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Met mensen die zich heel erg druk maken om transgenders kan ik alleen maar het pad der medelijden bewandelen. Dan heb je echt een afslag genomen een doodopende weg in, zonder mogelijkheid om nog om te keren.
Boos op niet-bestaande tegenstanders, alles om de aandacht van je eigen deerniswekkende bestaan af te leiden.
Howierd.quote:Op woensdag 5 november 2025 18:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Heb jij ook nog een niet bestaande tegenstander voor mij over?
Lyrebirdquote:Op woensdag 5 november 2025 18:58 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Heb jij ook nog een niet bestaande tegenstander voor mij over?
Als vrouwen klappen krijgen is dat hun eigen schuld toch en dat moeten ze maar accepteren van hun man toch?quote:
Beter fixt ie die trage webservers evenquote:Op woensdag 5 november 2025 17:05 schreef DiegoFuser het volgende:
De columns van Pieter DerksGOD zijn altijd raak.quote:Op woensdag 5 november 2025 21:34 schreef Immerdebestebob het volgende:
Vinden jullie Pieter Derks ook goed?
Dijkhoff heeft vrijdag heel hard gesproken over hoe Geert Wilders door het continu persoonlijk te spelen Timmermans weggepest heeft.quote:Op woensdag 5 november 2025 15:38 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Dat soort meningen geven juist een realistisch idee van wat er gaat gebeuren. Wij hier vinden het alleen geen leuke meningen
Hij had het ook over JA21 naar de rechtsstatelijke kant trekken.quote:Op woensdag 5 november 2025 21:42 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dijkhoff heeft vrijdag heel hard gesproken over hoe Geert Wilders door het continu persoonlijk te spelen Timmermans weggepest heeft.
Over zijn partijleider geen woord. Totaal niet serieus te nemen in zn oordeel over de VVD.
Al heeft hij hier wel gelijk
Dan ben je knap ver heen.quote:Op woensdag 5 november 2025 22:27 schreef Marcoss het volgende:
Als hier al penalty’s voor worden gegeven..
Ik kijk erg uit naar de meltdown van Sjonnie na afloop.quote:Op woensdag 5 november 2025 22:26 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Fanboy Wytse van der Goot heeft weer een zware avond. @:pistolero
Altijd tegen Ajax.quote:Op woensdag 5 november 2025 22:27 schreef Marcoss het volgende:
Als hier al penalty’s voor worden gegeven..
Het enige wat hij zegt is dat hij contractueel een interview moet gevenquote:Op woensdag 5 november 2025 22:36 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik kijk erg uit naar de meltdown van Sjonnie na afloop.
Uur goed meegedaan. Als de penalty’s niet vallen is het een andere wedstrijdquote:Op woensdag 5 november 2025 22:36 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Ik kijk erg uit naar de meltdown van Sjonnie na afloop.
Dit zegt alles over Ajax. Een normaal oordeel is dat je deze thuiswedstrijd met de statuur van Ajax altijd ruim moet winnen.quote:Op woensdag 5 november 2025 22:39 schreef Szura het volgende:
[..]
Uur goed meegedaan. Als de penalty’s niet vallen is het een andere wedstrijd
Ik hoor het al, meer dan genoeg argumenten voor Kroes om het vertrouwen in Sjonnie te houden. Het zit ook allemaal niet mee.quote:Op woensdag 5 november 2025 22:39 schreef Szura het volgende:
[..]
Uur goed meegedaan. Als de penalty’s niet vallen is het een andere wedstrijd
Wat eigenlijk ook terecht is als je Ajax zo ziet falen.quote:Op woensdag 5 november 2025 22:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die 2e CL plek kunnen we voorlopig vergeten, dat wordt dan weer bibberen voor PSV of Feyenoord in de voorronde CL van 2028.
Nog wel genoeg kansen voor punten toch? Zo goed draaien België en Portugal ook nietquote:Op woensdag 5 november 2025 22:43 schreef Mexicanobakker het volgende:
Die 2e CL plek kunnen we voorlopig vergeten, dat wordt dan weer bibberen voor PSV of Feyenoord in de voorronde CL van 2028.
Het is allemaal wel te begrijpen ja, België gaat natuurlijk hard door het ijs zakken met nog een club erbij.quote:Op woensdag 5 november 2025 22:44 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wat eigenlijk ook terecht is als je Ajax zo ziet falen.
Ondertussen houdt Club Brugge Barcelona voorlopig op een gelijk spel.
Gelukkig bakt Benfica er ook niets van.quote:Op woensdag 5 november 2025 22:44 schreef Faraday01 het volgende:
[..]
Wat eigenlijk ook terecht is als je Ajax zo ziet falen.
Ondertussen houdt Club Brugge Barcelona voorlopig op een gelijk spel.
Vanavond niet, 4-3 voorquote:Op woensdag 5 november 2025 22:46 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Het is allemaal wel te begrijpen ja, België gaat natuurlijk hard door het ijs zakken met nog een club erbij.
Het is te hopen dat PSV nog 1 of 2x de wondersloffen onder kan binden om gelijke tred te houden met Brugge en Sporting. Union, Benfica en Ajax lijken me wel zo'n beetje uitgeschakeld.quote:Op woensdag 5 november 2025 22:46 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Gelukkig bakt Benfica er ook niets van.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op woensdag 5 november 2025 15:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Zolang hij niet gaat cabaretten of een kolommetje gaat voorlezen is er niet veel mis met Pieter Derks.quote:Op woensdag 5 november 2025 21:34 schreef Immerdebestebob het volgende:
Vinden jullie Pieter Derks ook goed?
quote:Op woensdag 5 november 2025 23:29 schreef wimderon het volgende:
Ik heb zojuist de slechte PSW-kandidaat ooit gezien denk ik.
Ik liep vanmiddag door Lisboa, kun je nog gewoon kaarten voor die pot kopen a 45 euro. Gaat nergens over daarquote:Op woensdag 5 november 2025 22:46 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Gelukkig bakt Benfica er ook niets van.
Esthergodin.quote:Ouwehand vindt dat VVD onder Yesilgöz democratische rechtsstaat niet respecteert
Esther Ouwehand van de Partij voor de Dieren had "een goed gesprek" met verkenner Wouter Koolmees, zegt ze. Maar "ik heb het hem niet gemakkelijk gemaakt". Zij zei voor aanvang van het gesprek al dat wat haar betreft de VVD "de aanstichter" is geweest van allerlei problemen. Die partij heeft, volgens haar, de "deur opengezet voor extreemrechts". Ze heeft Koolmees geadviseerd om daar eerst de schijnwerper op te zetten.
Op de vraag of partijleider Dilan Yesilgöz wat haar betreft moet vertrekken, antwoordt ze: "Ik doe maar wat suggesties". Ze voegt daaraan toe: "Ik zie dat de VVD onder Yesilgöz de democratische rechtsstaat niet respecteert".
Ze wijst erop dat de VVD van 24 naar 22 zetels is gegaan. "We moeten zeker niet doen of die partij iets te eisen heeft." Ze vindt het niet alleen belangrijk dat er een meerderheidscoalitie komt, maar vooral dat het een meerderheid is van "partijen die de democratische rechtsstaat respecteren".
Buitengewoon verstandige man, op alle vlakken.quote:Op donderdag 6 november 2025 18:50 schreef Alaphilippe_ het volgende:
Ik heb mijn antwoord al.
[ afbeelding ]
Hij was er kennelijk zo van ontdaan dat hij zorgde voor nul linksbacks en een rechtsbuiten haalde terwijl ze er al eentje hadden.quote:Op donderdag 6 november 2025 18:55 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Erg jammer dat men nu al afscheid neemt van Heitinga, erg mooi dat praatjesmaker Alex Kroes het einde van zijn tijdperk nadert.
'Vier linksbacks?! Ik had de mensen een klap in hun nek gegeven als ik er als algemeen directeur weet van had gehad. Vier linkerverdedigers en geen enkele rechtsbuiten. Het is echt verschrikkelijk.’
#neverforget
https://x.com/ZohranKMamdani/status/420452917770846208quote:Op donderdag 6 november 2025 18:53 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Buitengewoon verstandige man, op alle vlakken.
Helpt waarschijnlijk dat hij niet in de VS geboren is.
Laat dit ze in Amerika maar niet lezen, dan zetten ze hem in hetzelfde rijtje als Osama Bin Laden!quote:Op donderdag 6 november 2025 19:05 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
https://x.com/ZohranKMamdani/status/420452917770846208. Deze man mag blijven.
Hot take: Niet Henry of Bergkamp, maar Robert Pires was de absolute sterspeler van Arsenal in die jaren.quote:Op donderdag 6 november 2025 19:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Opgegroeid met Henry en Bergkamp, uiteraard een Gooner dus.
Pires was echt een weergaloze speler, ontzettend van genoten. Prachtige stijl, zoveel flair. Als je even wat oude beelden opzoekt zie je meteen wat voor een steriel spelletje het tegenwoordig is. Maar alsnog, hem verkiezen boven Henry? Dat is met recht een hot take.quote:Op donderdag 6 november 2025 20:04 schreef DiegoFuser het volgende:
[..]
Hot take: Niet Henry of Bergkamp, maar Robert Pires was de absolute sterspeler van Arsenal in die jaren.
Bekijk deze YouTube-video
Dat is wat Nederland als land uit geeft in 2 jaarquote:Op vrijdag 7 november 2025 06:04 schreef franklop het volgende:
Wanneer hadden jullie voor het laatst een bonus van 1000 miljard?
Vroeger klapte de beurskoers op zulk nieuws van een bedrijfquote:Op vrijdag 7 november 2025 06:04 schreef franklop het volgende:
Westerveld is een pure dossiervreter, die is helemaal niet geschikt als lijsttrekker.quote:Op vrijdag 7 november 2025 09:39 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Nog even over GL-PvdA leiderschap. Vind het wel bijzonder dat je zo veel leest over Moorman als mogelijk leider, en zo weinig over Westerveld. Is dat de Amsterdam-bias, PvdA-bias,..? Westerveld had bijna even veel voorkeurstemmen. En volgens mij een veel strategischere keuze om iemand te nemen die ook maar de Zwarte Cross gaat en niet iemand uit de grachtengordel. Dat was altijd al het probleem van Timmermans, je weet dat hij makkelijk te raken is voor allerhande populistische aanvallen. (Inhoudelijk lijken ze me beiden prima kandidaten.)
2025, the gift that keeps on givingquote:
Met een mooie uitsmijter richting de uitzendboeven van OTTO, het kindje van Frank van Gool die zich met z’n marmeren miljoenenvilla en privejet vakkundig heeft ingekocht bij de VVD. En niet te vergeten een van de werkgevers van dorpspastoor GJ Farisegers.quote:Op vrijdag 7 november 2025 11:13 schreef Pistolero het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)s-hanteren~be5522ad/
Hup, sloop dat mens.
quote:Op vrijdag 7 november 2025 06:04 schreef franklop het volgende:
Na ontkenning volgt nu woede over de onmogelijkheid van de coalitie VVD en GL-PvdA.quote:Op vrijdag 7 november 2025 11:13 schreef Pistolero het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)s-hanteren~be5522ad/
Hup, sloop dat mens.
Nouja, Nexperia casus was een vrij bizarre miscalculatie, hij wordt uiteindelijk gered van totaal gezichtsverlies door de deal tussen Trump en Xi.quote:Op vrijdag 7 november 2025 13:43 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Je kan veel zeggen over Omtzigt maar uiteindelijk was hij wel een echte ‘stemmentrekker’. Ik vraag mij af of Klaver dat gaat zijn. Het frame is al gauw geplakt dat de PvdA definitief is overgenomen door GroenLinks en daarmee krijg je de volkse stemmers niet.
Tevens vind ik het maar frustrerend dat de VVD Yesilgoz er niet gewoon uitflikkert voor Karremans. Die moeten toch ook weten dat ze anders niet uit deze neerwaartse spiraal komen. Die gaat veel te langzaam, maar hij gaat zo niet gekeerd worden. Of zijn VVD’ers gewoon echt allemaal heel dom.
En ja ik weet dat Karremans ook geen goede man is en wellicht veel gevaarlijker dan Yesilgoz maar hij is in ieder geval geen oliedom varken. Zolang VVD in deze mokerdomme spiraal zit nemen ze de rest van Nederland mee.
We hebben wel winst: van een links kabinet is het nu een "gezapig middenkabinet" geworden.quote:Op vrijdag 7 november 2025 18:08 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Na ontkenning volgt nu woede over de onmogelijkheid van de coalitie VVD en GL-PvdA.
Jammer dat deze racistische tokkies niet zelf in een kooi in de buitenlucht opgesloten worden maar in een warme celquote:Op vrijdag 7 november 2025 16:31 schreef Pino112 het volgende:
https://nos.nl/artikel/25(...)niet-nederlands-zijn
De altijd racistische Daisy en Sjonnie, dat verwacht je ook niet! Vermoeden van PVVers
Sneu verhaal.
Lijkt 50Plus wel. Wie is nu de echte fractie?!?quote:
Ze willen wel de fractie blijven leiden, maar zijn uit de partij gestapt en zijn het niet eens over de koers van de partij. Leg maar uit.quote:Op vrijdag 7 november 2025 20:46 schreef Szura het volgende:
[..]
Lijkt 50Plus wel. Wie is nu de echte fractie?!?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |