In Texas niet zekerquote:Op woensdag 5 november 2025 07:26 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Trump komt nog wel met een executive order om dit recht te zetten
quote:Op woensdag 5 november 2025 07:58 schreef Pistolero het volgende:
[..]
En de meltdown, de meltdown van Murdoch.Ach, shithole Hongarije binnenkort ook alleen maar met zulke covers lees ikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Jack does it in real time...
Dan heb je er al 15 jaar als dictator opzitten, maar heb je nog steeds niet de volledige media in handen. Broddelwerken van Orban.quote:Op woensdag 5 november 2025 11:54 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Ach, shithole Hongarije binnenkort ook alleen maar met zulke covers lees ik
Maak mij dictator en ik laat wel even zien hoe het moet.quote:Op woensdag 5 november 2025 12:32 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
@:pistolero denkt weer dat het heel makkelijk is om dictator te zijn
Walgelijk, walgelijk, walgelijk. Alsof de wereld om de VVD draait en de rest zich maar moet aanpassen omdat de VVD een paar partijen uitsluit. Dat doen ze toch echt zelf.quote:Op woensdag 5 november 2025 13:29 schreef hhh38 het volgende:
Mijn bloeddruk stijgt weer naar ongezonde hoogtes na het lezen van de brief aan de verkenner van Dilan
En zijn moeder is heeft best wat aardige films gemaakt. Wel vermakelijk dat jullie nog heil van bepaalde politici verwachten, dat stadium ben ik toch al lang voorbij.quote:Op woensdag 5 november 2025 10:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Zohran MamdaniGOD
Fun fact: zijn vader heeft het beste boek over Rwanda geschreven dat ik tot nu toe heb gelezen. When Victims Become Killers, als je écht iets wil weten over de oorzaken van de genocide en de nasleep daarvan. Een van de weinige schrijvers die het in breder perspectief weet te trekken.
Het wordt nog "leuker" als mensen straks collectief achter deze valse strategie aanrennen en tot de conclusie komen dat D66 maar moet inschikken.quote:Op woensdag 5 november 2025 14:43 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Mijn bloed kookt ook wel door Yesilgoz en de VVD. Echt een afschuwelijk mens. De VVD is gewoon volledig vervallen tot ophitsen en zetelpolitiek onder haar, en niet eens met succes. Met net een paar zeteltjes minder waren we definitief van die achterlijke trut af geweest en toch zijn er een hoop mensen op het ‘toch maar VVD’-frame gestapt. Met alle gevolgen van dien. Bedankt.
Ik zou het heel leuk vinden als D66, GL/PvdA en CDA nu een minderheidskabinet zouden vormen en de VVD lekker in hun sop zouden laten gaarkoken. Probleem daarmee is alleen dat je van heel partijen afhankelijk wordt voor meerderheden. De enige overige partijen groter dan 3 (quote:Op woensdag 5 november 2025 15:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik weet ook echt niet wat ze wil bereiken ermee. Ja oké de enige reden dat VVD nog zoveel stemmen heeft is door die Gl/pvda bangmakerij en als ze nu toch in zee gaat met ze is het haar kop. En Yesilgoz doet alles om te overleven.
Maar het is heel simpel, D66 en JA21 willen niet met elkaar samenwerken, er is geen enkele ‘common ground’. Bovendien zou zo’n kabinet extreem instabiel zijn. De ChristenUnie wil 99% zeker niet met VVD samenwerken. BBB en D66 kan echt nooit een optie zijn na al die bizarre verdachtmakingen. En de VVD heeft zelf de PVV en FvD om volkomen logische redenen uitgesloten.
Als ze nou inhoudelijk één onoverbrugbaar verschil zou noemen of de GlPvdA zelf ook de VVD zou uitsluiten zou het anders zijn. Maar het is nu moeilijk doen om het moeilijk doen en ze komt er nog mee weg ook, omdat ruim 80% van de VVD-stemmers stomme varkens zijn. Terwijl ze bij VVD dondersgoed weten dat regeren met PvdaGL veel minder problematisch is dan met bijvoorbeeld BBB.
Ik hoop ook dat CDA en D66 keihard de aanval ingaan op dit vlak en zonodig gedoogsteun van de ‘kleintjes’ kan krijgen, maar ik vrees dat dat geen reële optie is.
Het CDA wil niets liever dan met JA21 en de VVD regeren. En de VVD gokt erop dat D66 geen ruggengraat heeft en uiteindelijk wel gaat zwichten voor extreemrechts omdat ze hun unieke kans om de premier te leveren niet willen opgeven.quote:Op woensdag 5 november 2025 15:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik weet ook echt niet wat ze wil bereiken ermee. Ja oké de enige reden dat VVD nog zoveel stemmen heeft is door die Gl/pvda bangmakerij en als ze nu toch in zee gaat met ze is het haar kop. En Yesilgoz doet alles om te overleven.
Maar het is heel simpel, D66 en JA21 willen niet met elkaar samenwerken, er is geen enkele ‘common ground’. Bovendien zou zo’n kabinet extreem instabiel zijn. De ChristenUnie wil 99% zeker niet met VVD samenwerken. BBB en D66 kan echt nooit een optie zijn na al die bizarre verdachtmakingen. En de VVD heeft zelf de PVV en FvD om volkomen logische redenen uitgesloten.
Als ze nou inhoudelijk één onoverbrugbaar verschil zou noemen of de GlPvdA zelf ook de VVD zou uitsluiten zou het anders zijn. Maar het is nu moeilijk doen om het moeilijk doen en ze komt er nog mee weg ook, omdat ruim 80% van de VVD-stemmers stomme varkens zijn. Terwijl ze bij VVD dondersgoed weten dat regeren met PvdaGL veel minder problematisch is dan met bijvoorbeeld BBB.
Ik hoop ook dat CDA en D66 keihard de aanval ingaan op dit vlak en zonodig gedoogsteun van de ‘kleintjes’ kan krijgen, maar ik vrees dat dat geen reële optie is.
Denk en CDA is artikel 23quote:Op woensdag 5 november 2025 15:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Dan heb je SP, CU, Volt, PvdD, Denk en 50plus nodig ja. De meesten krijg je wel voor een paar dropveters mee maar Denk en 50plus zijn vreselijke partijen die weerstand oproepen. Zeker tussen Denk en CDA zie ik geen enkele realistische samenwerking.
Volgens mij heb je die niet nodig, maar je zal toch wel een paar serieuze concessies moeten doen naar 50plus en CU.
Dijkhoff is totaal niet serieus te nemen. Segers ook aardig verrechtst naar mijn idee.quote:Op woensdag 5 november 2025 15:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Segers en Dijkhoff vinden GL-PvdA ook een zeer onlogische optie (wel een optie). Omdat VVD alleen maar de stemmen heeft gekregen die ze heeft gekregen door GL-PvdA uit te sluiten en omdat je veel linkser beleid moet voeren dan de gemiddelde stem van Nederland. (Er zit dan nog een zetel of 6 links van zo'n coalitie en een zetel of 40-45 rechts ervan.)
Ze noemen verder de centrumrechtse optie met JA21 en evt nog een partij, of een minderheidscoalitie met ofwel GL-PvdA ofwel VVD met D66 en CDA.
Dat soort meningen geven juist een realistisch idee van wat er gaat gebeuren. Wij hier vinden het alleen geen leuke meningenquote:Op woensdag 5 november 2025 15:37 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Dijkhoff is totaal niet serieus te nemen. Segers ook aardig verrechtst naar mijn idee.
Als je kijkt naar alle zetels klopt dat ook.quote:Op woensdag 5 november 2025 15:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Segers en Dijkhoff vinden GL-PvdA ook een zeer onlogische optie (wel een optie). Omdat VVD alleen maar de stemmen heeft gekregen die ze heeft gekregen door GL-PvdA uit te sluiten en omdat je veel linkser beleid moet voeren dan de gemiddelde stem van Nederland. (Er zit dan nog een zetel of 6 links van zo'n coalitie en een zetel of 40-45 rechts ervan.)
Ze noemen verder de centrumrechtse optie met JA21 en evt nog een partij, of een minderheidscoalitie met ofwel GL-PvdA ofwel VVD met D66 en CDA.
Het is meer hoe zij er als partij-strategen naar kijken. Overigens gebruikte Dijkhoff juist die argumentatie door te stellen dat je dan niet met GroenLinks-PvdA moet gaan (dan komt er beleid dat mensen doet afdrijven van de VVD naar nog rechtser). Enfin, we kennen het riedeltje wel; het is helaas de ellendige staat van het Nederlandse electoraat.quote:Op woensdag 5 november 2025 15:46 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Als je kijkt naar alle zetels klopt dat ook.
Maar er staat nergens dat een kabinet mooi in het midden van het politieke spectrum (qua zetelverdeling) moet liggen. De enige manier om kiezers terug naar het midden te trekken is door in te gaan op hun zorgen vanuit een middenkabinet.
Teveel media doet een analyse vanuit de bestaande situatie, terwijl middenpartijen juist moeten kijken naar hoe ze willen dat het politieke landschap er over 5 jaar uit ziet. Het land is onbestuurbaar met zoveel zetels voor partijen die niet constructief zijn.
De VVD is zelf hoofdschuldige voor het afdrijven van de kiezers naar nog rechtsere partijen, maar dat zullen ze zelf niet snel toegeven.quote:Op woensdag 5 november 2025 15:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het is meer hoe zij er als partij-strategen naar kijken. Overigens gebruikte Dijkhoff juist die argumentatie door te stellen dat je dan niet met GroenLinks-PvdA moet gaan (dan komt er beleid dat mensen doet afdrijven van de VVD naar nog rechtser). Enfin, we kennen het riedeltje wel; het is helaas de ellendige staat van het Nederlandse electoraat.
Alle opties uitsluiten: iK BeN DuiDeLIJk, DuS HeT Is MeEWeRkEnquote:
Hij is inmiddels zelfs zo radicaal geworden dat de stormfrontpage hem tegen gaat spreken. (lol)quote:Op woensdag 5 november 2025 17:05 schreef DiegoFuser het volgende:
Ondertussen gaat het opperhoofd full transfoob in de reacties op de stormfrontpage.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |