abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219196704
Dit kan écht niet, de satire compleet voorbij
Jack does it in real time...
pi_219196810
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 07:26 schreef Steven184 het volgende:

[..]
Trump komt nog wel met een executive order om dit recht te zetten
In Texas niet zeker _O-
  Moderator woensdag 5 november 2025 @ 10:07:11 #93
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_219197162
Zohran MamdaniGOD _O_

Fun fact: zijn vader heeft het beste boek over Rwanda geschreven dat ik tot nu toe heb gelezen. When Victims Become Killers, als je écht iets wil weten over de oorzaken van de genocide en de nasleep daarvan. Een van de weinige schrijvers die het in breder perspectief weet te trekken.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_219197944
quote:
10s.gif Op woensdag 5 november 2025 07:58 schreef Pistolero het volgende:

[..]
En de meltdown, de meltdown van Murdoch.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ach, shithole Hongarije binnenkort ook alleen maar met zulke covers lees ik
pi_219197972
quote:
9s.gif Op woensdag 5 november 2025 11:54 schreef DeeBee het volgende:

[..]
Ach, shithole Hongarije binnenkort ook alleen maar met zulke covers lees ik
Dan heb je er al 15 jaar als dictator opzitten, maar heb je nog steeds niet de volledige media in handen. Broddelwerken van Orban.
  woensdag 5 november 2025 @ 12:32:43 #96
474254 GurneyIsBestOke
rekent een pak winegums af
pi_219198190
@Pistolero denkt weer dat het heel makkelijk is om dictator te zijn
Makkelijk eerste (volgens de expected goals)
pi_219198252
Geert Milders ACT die wil mee regeren
pi_219198497
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 12:32 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
@:pistolero denkt weer dat het heel makkelijk is om dictator te zijn
Maak mij dictator en ik laat wel even zien hoe het moet.
  woensdag 5 november 2025 @ 13:29:31 #99
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_219198510
Mijn bloeddruk stijgt weer naar ongezonde hoogtes na het lezen van de brief aan de verkenner van Dilan
pi_219198545
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 13:29 schreef hhh38 het volgende:
Mijn bloeddruk stijgt weer naar ongezonde hoogtes na het lezen van de brief aan de verkenner van Dilan
Walgelijk, walgelijk, walgelijk. Alsof de wereld om de VVD draait en de rest zich maar moet aanpassen omdat de VVD een paar partijen uitsluit. Dat doen ze toch echt zelf.
pi_219198564
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 10:07 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Zohran MamdaniGOD _O_

Fun fact: zijn vader heeft het beste boek over Rwanda geschreven dat ik tot nu toe heb gelezen. When Victims Become Killers, als je écht iets wil weten over de oorzaken van de genocide en de nasleep daarvan. Een van de weinige schrijvers die het in breder perspectief weet te trekken.
En zijn moeder is heeft best wat aardige films gemaakt. Wel vermakelijk dat jullie nog heil van bepaalde politici verwachten, dat stadium ben ik toch al lang voorbij.
  woensdag 5 november 2025 @ 14:43:40 #102
474254 GurneyIsBestOke
pi_219199041
Mijn bloed kookt ook wel door Yesilgoz en de VVD. Echt een afschuwelijk mens. De VVD is gewoon volledig vervallen tot ophitsen en zetelpolitiek onder haar, en niet eens met succes. Met net een paar zeteltjes minder waren we definitief van die achterlijke trut af geweest en toch zijn er een hoop mensen op het ‘toch maar VVD’-frame gestapt. Met alle gevolgen van dien. Bedankt.
  woensdag 5 november 2025 @ 14:54:14 #103
262211 hhh38
pi_219199148
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 14:43 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Mijn bloed kookt ook wel door Yesilgoz en de VVD. Echt een afschuwelijk mens. De VVD is gewoon volledig vervallen tot ophitsen en zetelpolitiek onder haar, en niet eens met succes. Met net een paar zeteltjes minder waren we definitief van die achterlijke trut af geweest en toch zijn er een hoop mensen op het ‘toch maar VVD’-frame gestapt. Met alle gevolgen van dien. Bedankt.
Het wordt nog "leuker" als mensen straks collectief achter deze valse strategie aanrennen en tot de conclusie komen dat D66 maar moet inschikken.

Als ik Jetten of Bontebal was zou ik echt woest zijn en haar nooit haar zin willen geven.
  woensdag 5 november 2025 @ 15:06:57 #104
474254 GurneyIsBestOke
pi_219199284
Ik weet ook echt niet wat ze wil bereiken ermee. Ja oké de enige reden dat VVD nog zoveel stemmen heeft is door die Gl/pvda bangmakerij en als ze nu toch in zee gaat met ze is het haar kop. En Yesilgoz doet alles om te overleven.

Maar het is heel simpel, D66 en JA21 willen niet met elkaar samenwerken, er is geen enkele ‘common ground’. Bovendien zou zo’n kabinet extreem instabiel zijn. De ChristenUnie wil 99% zeker niet met VVD samenwerken. BBB en D66 kan echt nooit een optie zijn na al die bizarre verdachtmakingen. En de VVD heeft zelf de PVV en FvD om volkomen logische redenen uitgesloten.

Als ze nou inhoudelijk één onoverbrugbaar verschil zou noemen of de GlPvdA zelf ook de VVD zou uitsluiten zou het anders zijn. Maar het is nu moeilijk doen om het moeilijk doen en ze komt er nog mee weg ook, omdat ruim 80% van de VVD-stemmers stomme varkens zijn. Terwijl ze bij VVD dondersgoed weten dat regeren met PvdaGL veel minder problematisch is dan met bijvoorbeeld BBB.

Ik hoop ook dat CDA en D66 keihard de aanval ingaan op dit vlak en zonodig gedoogsteun van de ‘kleintjes’ kan krijgen, maar ik vrees dat dat geen reële optie is.
  woensdag 5 november 2025 @ 15:14:09 #105
262211 hhh38
pi_219199343
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 15:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Ik weet ook echt niet wat ze wil bereiken ermee. Ja oké de enige reden dat VVD nog zoveel stemmen heeft is door die Gl/pvda bangmakerij en als ze nu toch in zee gaat met ze is het haar kop. En Yesilgoz doet alles om te overleven.

Maar het is heel simpel, D66 en JA21 willen niet met elkaar samenwerken, er is geen enkele ‘common ground’. Bovendien zou zo’n kabinet extreem instabiel zijn. De ChristenUnie wil 99% zeker niet met VVD samenwerken. BBB en D66 kan echt nooit een optie zijn na al die bizarre verdachtmakingen. En de VVD heeft zelf de PVV en FvD om volkomen logische redenen uitgesloten.

Als ze nou inhoudelijk één onoverbrugbaar verschil zou noemen of de GlPvdA zelf ook de VVD zou uitsluiten zou het anders zijn. Maar het is nu moeilijk doen om het moeilijk doen en ze komt er nog mee weg ook, omdat ruim 80% van de VVD-stemmers stomme varkens zijn. Terwijl ze bij VVD dondersgoed weten dat regeren met PvdaGL veel minder problematisch is dan met bijvoorbeeld BBB.

Ik hoop ook dat CDA en D66 keihard de aanval ingaan op dit vlak en zonodig gedoogsteun van de ‘kleintjes’ kan krijgen, maar ik vrees dat dat geen reële optie is.
Ik zou het heel leuk vinden als D66, GL/PvdA en CDA nu een minderheidskabinet zouden vormen en de VVD lekker in hun sop zouden laten gaarkoken. Probleem daarmee is alleen dat je van heel partijen afhankelijk wordt voor meerderheden. De enige overige partijen groter dan 3 ( :') ) zetels zitten rechts van de VVD.

Deze arrogante houding is alleen mogelijk omdat ze een strategische onvermijdelijke positie hebben.
pi_219199382
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 15:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:

Het CDA wil niets liever dan met JA21 en de VVD regeren. En de VVD gokt erop dat D66 geen ruggengraat heeft en uiteindelijk wel gaat zwichten voor extreemrechts omdat ze hun unieke kans om de premier te leveren niet willen opgeven.

En ik vrees dat ze zo maar eens gelijk kunnen hebben.
  woensdag 5 november 2025 @ 15:23:35 #107
474254 GurneyIsBestOke
pi_219199400
Dan heb je SP, CU, Volt, PvdD, Denk en 50plus nodig ja. De meesten krijg je wel voor een paar dropveters mee maar Denk en 50plus zijn vreselijke partijen die weerstand oproepen. Zeker tussen Denk en CDA zie ik geen enkele realistische samenwerking.

Volgens mij heb je die niet nodig, maar je zal toch wel een paar serieuze concessies moeten doen naar 50plus en CU.
  woensdag 5 november 2025 @ 15:28:41 #108
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219199436
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 15:23 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Dan heb je SP, CU, Volt, PvdD, Denk en 50plus nodig ja. De meesten krijg je wel voor een paar dropveters mee maar Denk en 50plus zijn vreselijke partijen die weerstand oproepen. Zeker tussen Denk en CDA zie ik geen enkele realistische samenwerking.

Volgens mij heb je die niet nodig, maar je zal toch wel een paar serieuze concessies moeten doen naar 50plus en CU.
Denk en CDA is artikel 23 *;
pi_219199489
Segers en Dijkhoff vinden GL-PvdA ook een zeer onlogische optie (wel een optie). Omdat VVD alleen maar de stemmen heeft gekregen die ze heeft gekregen door GL-PvdA uit te sluiten en omdat je veel linkser beleid moet voeren dan de gemiddelde stem van Nederland. (Er zit dan nog een zetel of 6 links van zo'n coalitie en een zetel of 40-45 rechts ervan.)

Ze noemen verder de centrumrechtse optie met JA21 en evt nog een partij, of een minderheidscoalitie met ofwel GL-PvdA ofwel VVD met D66 en CDA.
  woensdag 5 november 2025 @ 15:37:13 #110
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_219199498
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 15:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Segers en Dijkhoff vinden GL-PvdA ook een zeer onlogische optie (wel een optie). Omdat VVD alleen maar de stemmen heeft gekregen die ze heeft gekregen door GL-PvdA uit te sluiten en omdat je veel linkser beleid moet voeren dan de gemiddelde stem van Nederland. (Er zit dan nog een zetel of 6 links van zo'n coalitie en een zetel of 40-45 rechts ervan.)

Ze noemen verder de centrumrechtse optie met JA21 en evt nog een partij, of een minderheidscoalitie met ofwel GL-PvdA ofwel VVD met D66 en CDA.
Dijkhoff is totaal niet serieus te nemen. Segers ook aardig verrechtst naar mijn idee.
pi_219199508
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 15:37 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Dijkhoff is totaal niet serieus te nemen. Segers ook aardig verrechtst naar mijn idee.
Dat soort meningen geven juist een realistisch idee van wat er gaat gebeuren. Wij hier vinden het alleen geen leuke meningen :*
  woensdag 5 november 2025 @ 15:46:23 #112
262211 hhh38
pi_219199555
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 15:36 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

Als je kijkt naar alle zetels klopt dat ook.

Maar er staat nergens dat een kabinet mooi in het midden van het politieke spectrum (qua zetelverdeling) moet liggen. De enige manier om kiezers terug naar het midden te trekken is door in te gaan op hun zorgen vanuit een middenkabinet.

Teveel media doet een analyse vanuit de bestaande situatie, terwijl middenpartijen juist moeten kijken naar hoe ze willen dat het politieke landschap er over 5 jaar uit ziet. Het land is onbestuurbaar met zoveel zetels voor partijen die niet constructief zijn.
pi_219199578
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 15:46 schreef hhh38 het volgende:

[..]
Als je kijkt naar alle zetels klopt dat ook.

Maar er staat nergens dat een kabinet mooi in het midden van het politieke spectrum (qua zetelverdeling) moet liggen. De enige manier om kiezers terug naar het midden te trekken is door in te gaan op hun zorgen vanuit een middenkabinet.

Teveel media doet een analyse vanuit de bestaande situatie, terwijl middenpartijen juist moeten kijken naar hoe ze willen dat het politieke landschap er over 5 jaar uit ziet. Het land is onbestuurbaar met zoveel zetels voor partijen die niet constructief zijn.
Het is meer hoe zij er als partij-strategen naar kijken. Overigens gebruikte Dijkhoff juist die argumentatie door te stellen dat je dan niet met GroenLinks-PvdA moet gaan (dan komt er beleid dat mensen doet afdrijven van de VVD naar nog rechtser). Enfin, we kennen het riedeltje wel; het is helaas de ellendige staat van het Nederlandse electoraat.
pi_219199610
Het is echt ongekend dat de VVD terreur gewoon geen zwaar verlies heeft gekend
  woensdag 5 november 2025 @ 15:58:07 #115
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_219199621
Ieniemienie aids
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  woensdag 5 november 2025 @ 16:11:04 #116
262211 hhh38
pi_219199709
quote:
1s.gif Op woensdag 5 november 2025 15:50 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]
Het is meer hoe zij er als partij-strategen naar kijken. Overigens gebruikte Dijkhoff juist die argumentatie door te stellen dat je dan niet met GroenLinks-PvdA moet gaan (dan komt er beleid dat mensen doet afdrijven van de VVD naar nog rechtser). Enfin, we kennen het riedeltje wel; het is helaas de ellendige staat van het Nederlandse electoraat.
De VVD is zelf hoofdschuldige voor het afdrijven van de kiezers naar nog rechtsere partijen, maar dat zullen ze zelf niet snel toegeven.

Ik vind het vooral redeneren vanuit zwakte. Toen de VVD met de PvdA samen ging regeren in 2012 verloren ze veel minder zetels dan de PvdA. Ze zitten nu ongeveer op een minimum aantal zetels in dit millennium, je zou zeggen dat ze juist belang hebben bij een stabiel middenkabinet. Als de optie over rechts stabiel zou zijn heb je misschien een optie die nog beter kan uitpakken voor de VVD, maar die stabiliteit is met 75 zetels of een 5e partij erbij waarschijnlijk ver te zoeken.
pi_219199776
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 15:58 schreef Szura het volgende:
Ieniemienie aids
Alle opties uitsluiten: iK BeN DuiDeLIJk, DuS HeT Is MeEWeRkEn

Kleuterniveau
pi_219199823
Het is gewoon wachten tot het altijd ruggengraatloze D66 zijn handtekening zet onder VVD beleid deel zoveel.
The owls are not what they seem
pi_219199990
Ondertussen gaat het opperhoofd full transfoob in de reacties op de stormfrontpage.
The owls are not what they seem
pi_219200077
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2025 17:05 schreef DiegoFuser het volgende:
Ondertussen gaat het opperhoofd full transfoob in de reacties op de stormfrontpage.
Hij is inmiddels zelfs zo radicaal geworden dat de stormfrontpage hem tegen gaat spreken. (lol)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')