abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219158187
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 14:30 schreef matthijst het volgende:

[..]
Jij spoort echt niet.
Klopt 8)7 maar dat staat hier even geheel los van.

Heb weekendverlof *O*
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_219158196
Waar is mijn popcorn :D
pi_219158204
Ik weet niet wat amusanter is.. de 'Zaak" Marco Borsato, of dit topic :P
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 14:35:18 #254
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_219158207
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 14:08 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Ok. En nu?
Je voelt de nood om te reageren met helemaal niets. Laat jij dan zien hoe het wel moet.

Ik zie je namelijk in deze topics in NWS namelijk heel erg graag aanwezig zijn, reagerend op alles. Jij bepaalt alleen niet wat mensen wel of niet plaatsen. Dat gevoel krijg ik wel van zo'n nietszeggende reactie.

Lekker bezig.
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_219158215
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 14:27 schreef matthijst het volgende:

[..]
Moscowicz denkt dat ie veroordeeld zal worden.
Toch ook geen pannenkoek?
Dat mag hij denken. Hij is geen rechter meer een oud-advocaat.
pi_219158221
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 14:26 schreef r_one het volgende:

[..]
Zelfs lichte twijfel is al voldoende voor praesumptio innocentiae.
Heel erge twijfel is dan evident onschuldig.
Jouw eerste zin is correct, maar ook erg theoretisch. Zoals een rechter ooit uitsprak tegen de verdachte: ja, u heeft een andere lezing dan het slachtoffer. En wie moet ik dan geloven? Ik kies er uiteindelijk voor om het slachtoffer te geloven en veroordeel u dan ook...

I kid you not.

Ten aanzien van het tweede: ik heb geen stem en ik ken niet het volledige dossier. ;)
pi_219158224
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 14:27 schreef matthijst het volgende:

[..]
Moscowicz denkt dat ie veroordeeld zal worden.
Toch ook geen pannenkoek?
Nou...
pi_219158240
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 14:35 schreef ArnieAlberts het volgende:

[..]
Je voelt de nood om te reageren met helemaal niets. Laat jij dan zien hoe het wel moet.

Ik zie je namelijk in deze topics in NWS namelijk heel erg graag aanwezig zijn, reagerend op alles. Jij bepaalt alleen niet wat mensen wel of niet plaatsen. Dat gevoel krijg ik wel van zo'n nietszeggende reactie.

Lekker bezig.
Het is mij gewoon helemaal niet duidelijk wat je met jouw post bedoelt te zeggen.

Dus vandaar mijn oprechte vraag.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 14:39:36 #259
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219158242
Overigens inderdaad een prima podcast @Vliegbaard

Belleman vond de verklaring over die computer vol aan belastende informatie ook wat vreemd aangezien het niet over de moeder gaat in de strafzaak. Verder vond ze het ook gek hoe Borsato een aantal keren afwijkend verklaarde. Ik ben nooit alleen met haar geweest vs. ik heb haar in bed alleen getroost

BellemoekeGodin @Zipportal
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 14:40:36 #261
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_219158250
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 13:53 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Om te beginnen was Bram nooit een begenadigd jurist. Kon wel heel goed pleiten.

Maar er zijn ook andere advocaten (die niet door de Orde buiten geflikkerd zijn) die daar wat genuanceerder over denken zoals Job Knoepert (ik weet het, zo heet hij niet), die bovendien net even wat genuanceerder is dan Brammetje. En dat staat mij ook tegen aan zo'n uitspraak van een voormalig advocaat: oordelen zonder alle feiten te kennen.
Job zegt een beetje hetzelfde: vraag is of het strafbaar is:
https://www.vandaaginside(...)-dat-de-rechtbank-da

Waarbij Bram uiteindelijk denkt dat de appjes overtuigend genoeg bewijs lijken.
Maar we gaan 't zien.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_219158288
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 14:40 schreef matthijst het volgende:

[..]
Job zegt een beetje hetzelfde: vraag is of het strafbaar is:
https://www.vandaaginside(...)-dat-de-rechtbank-da

Waarbij Bram uiteindelijk denkt dat de appjes overtuigend genoeg bewijs lijken.
Maar we gaan 't zien.
Nou lijkt mij de vraag of iets strafbaar is in dezen heel relevant voor de vraag of iemand schuldig bevonden zal worden.
pi_219158290
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 14:37 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Jouw eerste zin is correct, maar ook erg theoretisch. Zoals een rechter ooit uitsprak tegen de verdachte: ja, u heeft een andere lezing dan het slachtoffer. En wie moet ik dan geloven? Ik kies er uiteindelijk voor om het slachtoffer te geloven en veroordeel u dan ook...
Dat klinkt als twijfel tussen zwart en wit, tussen 2 -tegenstrijdige- verklaringen, van slachtoffer en gedaagde (en ja, daar kampte Salomon al mee, met dat dilemma). Welles vs nietus. Zeg maar het dictum.

Maar dat is wat anders dan twijfel over door partijen beweerde feiten en ingebrachte bewijsstukken. Zeg maar de rechtsoverwegingen (die uiteindelijk tot een dictum leiden).
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 14:50:27 #264
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_219158322
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 14:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nou lijkt mij de vraag of iets strafbaar is in dezen heel relevant voor de vraag of iemand schuldig bevonden zal worden.
Goh
Haters everywhere but I don't really care.
pi_219158327
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 14:45 schreef r_one het volgende:

[..]
Dat klinkt als twijfel aan 2 -tegenstrijdige- verklaringen, van slachtoffer en gedaagde (en ja, daar kampte Salomon al mee, met dat dilemma). Welles vs nietus. Zeg maar het dictum.

Maar dat is wat anders dan twijfel over door partijen beweerde feiten en ingebrachte bewijsstukken. Zeg maar de rechtsoverwegingen (die uiteindelijk tot een dictum leiden).
Het punt is wel dat in die zaak er geen steunbewijs was en dus de Rechtbank nooit tot het oordeel had mogen komen dat het tenlastegestelde wettig en overtuigend bewezen is.

Maar goed, ik kan een boekwerk volschrijven met dit soort gekkigheden. Mede doordat er weinig geld beschikbaar is, is (mijn overtuiging) meer dan de helft van de veroordelingen te onrechte. Dat is overigens iets anders dan dat iemand onschuldig is, maar meer dat er veel mis gaat, zeker bij kleinere zaken (die nu eenmaal in de meerderheid zijn).

Het adagium beter 10 schuldigen vrij dan één onschuldige in de cel lijkt in de praktijk wat ondergesneeuwd.
pi_219158335
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 14:50 schreef matthijst het volgende:

[..]
Goh
Maar hoe zegt Job dan eigenlijk een beetje hetzelfde?
pi_219158339
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 14:07 schreef r_one het volgende:

[..]
Laat dat nou net de typische retoriek zijn van lui die een ander vals beschuldigen:

"Hij heeft het niet ontkend.
Dus hij heeft het bekend."

In de volksmond heet dat een drogredenering.
"Zo gaat dat toch bij jullie thuis" is meer een bekenning dan je beseft kennelijk.
pi_219158340
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 14:45 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Zou het ja?
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 14:58:02 #269
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_219158374
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 07:04 schreef FYazz het volgende:

[..]
Jij kunt in hoofd en broek kijken van Marco?

En het is natuurlijk kolder om te zeggen dat Marco niet voor eigen gewin ging. Dat hij zolang over de vloer kwam bij dit gezin (waarvan hij nu zelf zegt dat het allemaal te ver ging en hij daar wel een mening over had) bewijst juist dat hij enkel kwam voor eigen gewin: bevestiging, seks, lust etc.

En nee, dat is nog geen ontucht.
Rechter mag zich hierover buigen.

Maar hou op met doen alsof Marco hier in een val is gelokt of dat hij niet uit eigen gewin heeft gehandeld.

Als Marco echt en oprecht zo'n vaderfiguur voor haar was dan had hij aan de bel getrokken over het grensoverschrijdende en exploiterende gedrag van moeder ipv hierin mee te gaan.
Marco was zelf(s) geen vaderfiguur, dat is op zijn best is met hoe het slachtoffer hem (kennelijk, nu) doet voorkomen.
En nee, boodschappen doen, ook al is dat - met toestemming van moeder - ondergoed kopen met een kind of zo ja, een seksueel actief meisje adviseren hoe ze moet klaarkomen; is hooguit in gedrag verwerpelijk.
Er is geen bewijs van lust, laat staan seks; anders dan gedragingen die - nu/achteraf - vanuit het slachtoffer bezien als ongepast zou kunnen worden uitgelegd (of zijn beleefd).

Verder is ontucht wat anders dan onzedelijk gedrag.
Een al of niet stijve pik achter de knip of gedachten aan whatever-horny, staan daar sws al helemaal los van.
Hij lijkt lustgevoelens of gedachten daaraan, zo ja die er al waren en hoe dan aan te tonen, niet daadwerkelijk (in fysieke vorm) tot uitdrukking te hebben gebracht.

Wat Marco te verwijten is; dat hij zich heeft ingelaten met een (imo) totaal verknipte gezinssituatie en hij nu na zijn (zakelijk) afscheid van moeder, - zo lijkt mij het - de wraakrekening krijgt gepresenteerd.
Dat wil niet zeggen dat het vermeende "slachtoffer" zelf ongelijk heeft in haar beleving maar dat de gegeven situatie een totaal andere (b)lijkt.
Best heel lastig om op grond van beleving en/of gebrek aan uitgesproken grenzen stellen, een oordeel te vellen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_219158381
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 14:51 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het punt is wel dat in die zaak er geen steunbewijs was en dus de Rechtbank nooit tot het oordeel had mogen komen dat het tenlastegestelde wettig en overtuigend bewezen is.
Kwalijk. Wat vond het Hof?
quote:
Het adagium beter 10 schuldigen vrij dan één onschuldige in de cel lijkt in de praktijk wat ondergesneeuwd.
Dat is ook niet wat het volk wil he.

Niet dat dat mee mag tellen maar toch ... ik zie af en toe wel eens een vonnis waarbij gevonnist is op het argument "maatschappelijke onrust"
.
pi_219158393
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 14:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
"Zo gaat dat toch bij jullie thuis" is meer een bekenning dan je beseft kennelijk.
Zo gaat "wát" bij jullie thuis?

En nee, hij zegt toch niet "ja idd, dus ik dacht, ik doe gezellig even mee
.
pi_219158398
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 15:00 schreef r_one het volgende:

[..]
Zo gaat "wát" bij jullie thuis?
Nou, kennelijk borstjes aanraken.
pi_219158404
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 15:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:

[..]
Nou, kennelijk borstjes aanraken.
Hij zegt toch niet "zo gaat dat bij jullie thuis dus ja idd, dus ik dacht, ik doe gezellig even mee" ?
.
  vrijdag 31 oktober 2025 @ 15:04:12 #274
328189 ArnieAlberts
Zit me niet te jennen, man
pi_219158413
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 14:39 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het is mij gewoon helemaal niet duidelijk wat je met jouw post bedoelt te zeggen.

Dus vandaar mijn oprechte vraag.
Oh ja die ken ik. Het zaadje planten en dan doen alsof de neus bloedt. Met die post bedoel ik te zeggen wat jij denkt dat ik ermee wil zeggen. :)
Nee, het leven spaart je niet. Geloof me.
pi_219158418
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 oktober 2025 10:19 schreef 2172619626795 het volgende:

[..]
Als jij een volwassen man bent is sex met een 16 jarige ook walgelijk en verwerpelijk.
Wat is volgens de wet volwassen, 18?
U MAD?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')