Kloptquote:
Je voelt de nood om te reageren met helemaal niets. Laat jij dan zien hoe het wel moet.quote:
Dat mag hij denken. Hij is geen rechter meer een oud-advocaat.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 14:27 schreef matthijst het volgende:
[..]
Moscowicz denkt dat ie veroordeeld zal worden.
Toch ook geen pannenkoek?
Jouw eerste zin is correct, maar ook erg theoretisch. Zoals een rechter ooit uitsprak tegen de verdachte: ja, u heeft een andere lezing dan het slachtoffer. En wie moet ik dan geloven? Ik kies er uiteindelijk voor om het slachtoffer te geloven en veroordeel u dan ook...quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 14:26 schreef r_one het volgende:
[..]
Zelfs lichte twijfel is al voldoende voor praesumptio innocentiae.
Heel erge twijfel is dan evident onschuldig.
Nou...quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 14:27 schreef matthijst het volgende:
[..]
Moscowicz denkt dat ie veroordeeld zal worden.
Toch ook geen pannenkoek?
Het is mij gewoon helemaal niet duidelijk wat je met jouw post bedoelt te zeggen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 14:35 schreef ArnieAlberts het volgende:
[..]
Je voelt de nood om te reageren met helemaal niets. Laat jij dan zien hoe het wel moet.
Ik zie je namelijk in deze topics in NWS namelijk heel erg graag aanwezig zijn, reagerend op alles. Jij bepaalt alleen niet wat mensen wel of niet plaatsen. Dat gevoel krijg ik wel van zo'n nietszeggende reactie.
Lekker bezig.
Job zegt een beetje hetzelfde: vraag is of het strafbaar is:quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 13:53 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Om te beginnen was Bram nooit een begenadigd jurist. Kon wel heel goed pleiten.
Maar er zijn ook andere advocaten (die niet door de Orde buiten geflikkerd zijn) die daar wat genuanceerder over denken zoals Job Knoepert (ik weet het, zo heet hij niet), die bovendien net even wat genuanceerder is dan Brammetje. En dat staat mij ook tegen aan zo'n uitspraak van een voormalig advocaat: oordelen zonder alle feiten te kennen.
Nou lijkt mij de vraag of iets strafbaar is in dezen heel relevant voor de vraag of iemand schuldig bevonden zal worden.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 14:40 schreef matthijst het volgende:
[..]
Job zegt een beetje hetzelfde: vraag is of het strafbaar is:
https://www.vandaaginside(...)-dat-de-rechtbank-da
Waarbij Bram uiteindelijk denkt dat de appjes overtuigend genoeg bewijs lijken.
Maar we gaan 't zien.
Dat klinkt als twijfel tussen zwart en wit, tussen 2 -tegenstrijdige- verklaringen, van slachtoffer en gedaagde (en ja, daar kampte Salomon al mee, met dat dilemma). Welles vs nietus. Zeg maar het dictum.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 14:37 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Jouw eerste zin is correct, maar ook erg theoretisch. Zoals een rechter ooit uitsprak tegen de verdachte: ja, u heeft een andere lezing dan het slachtoffer. En wie moet ik dan geloven? Ik kies er uiteindelijk voor om het slachtoffer te geloven en veroordeel u dan ook...
Gohquote:Op vrijdag 31 oktober 2025 14:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou lijkt mij de vraag of iets strafbaar is in dezen heel relevant voor de vraag of iemand schuldig bevonden zal worden.
Het punt is wel dat in die zaak er geen steunbewijs was en dus de Rechtbank nooit tot het oordeel had mogen komen dat het tenlastegestelde wettig en overtuigend bewezen is.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 14:45 schreef r_one het volgende:
[..]
Dat klinkt als twijfel aan 2 -tegenstrijdige- verklaringen, van slachtoffer en gedaagde (en ja, daar kampte Salomon al mee, met dat dilemma). Welles vs nietus. Zeg maar het dictum.
Maar dat is wat anders dan twijfel over door partijen beweerde feiten en ingebrachte bewijsstukken. Zeg maar de rechtsoverwegingen (die uiteindelijk tot een dictum leiden).
"Zo gaat dat toch bij jullie thuis" is meer een bekenning dan je beseft kennelijk.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 14:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Laat dat nou net de typische retoriek zijn van lui die een ander vals beschuldigen:
"Hij heeft het niet ontkend.
Dus hij heeft het bekend."
In de volksmond heet dat een drogredenering.
Zou het ja?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 14:45 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nou lijkt mij de vraag of iets strafbaar is in dezen heel relevant voor de vraag of iemand schuldig bevonden zal worden.
Marco was zelf(s) geen vaderfiguur, dat is op zijn best is met hoe het slachtoffer hem (kennelijk, nu) doet voorkomen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 07:04 schreef FYazz het volgende:
[..]
Jij kunt in hoofd en broek kijken van Marco?
En het is natuurlijk kolder om te zeggen dat Marco niet voor eigen gewin ging. Dat hij zolang over de vloer kwam bij dit gezin (waarvan hij nu zelf zegt dat het allemaal te ver ging en hij daar wel een mening over had) bewijst juist dat hij enkel kwam voor eigen gewin: bevestiging, seks, lust etc.
En nee, dat is nog geen ontucht.
Rechter mag zich hierover buigen.
Maar hou op met doen alsof Marco hier in een val is gelokt of dat hij niet uit eigen gewin heeft gehandeld.
Als Marco echt en oprecht zo'n vaderfiguur voor haar was dan had hij aan de bel getrokken over het grensoverschrijdende en exploiterende gedrag van moeder ipv hierin mee te gaan.
Kwalijk. Wat vond het Hof?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 14:51 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het punt is wel dat in die zaak er geen steunbewijs was en dus de Rechtbank nooit tot het oordeel had mogen komen dat het tenlastegestelde wettig en overtuigend bewezen is.
Dat is ook niet wat het volk wil he.quote:Het adagium beter 10 schuldigen vrij dan één onschuldige in de cel lijkt in de praktijk wat ondergesneeuwd.
Zo gaat "wát" bij jullie thuis?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 14:53 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
"Zo gaat dat toch bij jullie thuis" is meer een bekenning dan je beseft kennelijk.
Hij zegt toch niet "zo gaat dat bij jullie thuis dus ja idd, dus ik dacht, ik doe gezellig even mee" ?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 15:00 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Nou, kennelijk borstjes aanraken.
Oh ja die ken ik. Het zaadje planten en dan doen alsof de neus bloedt. Met die post bedoel ik te zeggen wat jij denkt dat ik ermee wil zeggen.quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 14:39 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het is mij gewoon helemaal niet duidelijk wat je met jouw post bedoelt te zeggen.
Dus vandaar mijn oprechte vraag.
Wat is volgens de wet volwassen, 18?quote:Op vrijdag 31 oktober 2025 10:19 schreef 2172619626795 het volgende:
[..]
Als jij een volwassen man bent is sex met een 16 jarige ook walgelijk en verwerpelijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |