abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219030635
quote:
Timmermans (GroenLinks-PvdA) uren voor debat belaagd op Amsterdams terras

Frans Timmermans (GroenLinks-PvdA) is kort voordat hij vanavond deelneemt aan het eerste tv-debat uitgescholden op een terras in Amsterdam. Hij werd op dat moment geïnterviewd door RTL Nieuws.

Een groepje mannen liep tijdens het interview voorbij en één ervan herkende Timmermans, zegt verslaggever Marieke van de Zilver. "Ze kwamen meteen dreigend en scheldend op hem af."

Werknemers grepen in
Van de Zilver zat zelf tussen Timmermans en de man in. "Hij probeerde mij opzij te duwen, en toen grepen de werknemers van de kroeg al adequaat in."

Timmermans zelf reageerde stoïcijns, zegt Van de Zilver. Hij vertelde van dit soort situaties al niet meer te schrikken, omdat ze zo vaak voorkomen. "Maar vervolgens is de groep van Timmermans wel meteen terug naar het hotel gegaan."

'Ze zaten vijf minuten'
Dat laatste deden ze omdat de mannen zomaar in grote appgroepen kunnen communiceren waar Timmermans zit, en dan zouden er grotere problemen kunnen ontstaan. Van de Zilver: "Dat was wel wrang, de barman kwam net met de drankjes aan. Ze zaten net vijf minuten."
Filmpje en bron: https://www.rtl.nl/nieuws(...)elaagd-op-amsterdams

Eerder die dag, ook in Amsterdam, tijdens een rechtse demonstratie:

‘Hey Frans Timmermans, vieze vuile kankerjood, val maar lekker dood.’ Klinkt zojuist op de anti-immigratie mars door Amsterdam.

https://x.com/olthof_tom/(...)kADnzIh1W8NEJEYgRq1w

Gezellig al Hitlergroetend amtisemitische leuzen scanderen. De vrijheidsvechters van Nederland staan er weer mooi op. Al vermoed ik dat Timmermans zijn campagne niet gaat afblazen.
pi_219030661
Ik denk dat Timmermans deze verkiezingen gaat winnen en dan zullen deze mensen woedend worden.
  donderdag 16 oktober 2025 @ 19:19:27 #4
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219030685
quote:
81s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 19:08 schreef Fok-it het volgende:
Wat word je hier depressief van, het lijkt soms echt alsof heel Nederland zwakzinnig is geworden sinds corona
Vroeger had een dorpsgek een bereik van 50 man in de kroeg. Iedereen een beetje lachen en meewarig kijken, behalve de drie wat simpele paardenkoppen die dachten "héél interessant!".

Tegenwoordig zit de dorpsgek op Tiktok en heeft 70k volgers.
Huilen dan.
pi_219030808
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 19:15 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Inderdaad. Ik kots op laagbegaafde degenerates die het politieke landschap compleet aan het verkankeren zijn
Gezien je taalgebruik; was het gezellig afgelopen zondag in Amsterdam?
AZ
ALKMAAR
pi_219030831
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 19:17 schreef Elzaas het volgende:
Ik denk dat Timmermans deze verkiezingen gaat winnen en dan zullen deze mensen woedend worden.
Ik zou het wel interessant vinden. Mijn voorspellingen:

• Minstens zes weken van lofzang en hysterische odes in de media over een nieuwe tijd die aanbreekt in Nederland.
• Een van de eerste dingen die men doet is het erkennen van een Palestijnse staat en het bouwen van meer AZCs.
• We kunnen ons dan ook gaan opmaken voor recordaantallen asielzoekers in Nederland.
• Waarschijnlijk wel wat rellen van extreemrechts tuig dat geen andere manier meer ziet om hun punt te maken.

Het zal mij allemaal de tijd wel duren, dit land is toch al verloren.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_219030842
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 19:33 schreef Durmada het volgende:

[..]
Gezien je taalgebruik; was het gezellig afgelopen zondag in Amsterdam?
Dat je na die reacties van mij denkt dat ik qua politieke kleur daar tussen hoor, zegt eigenlijk al genoeg hoe ignorant je bent. Maargoed, ben er voor nu ook wel klaar mee verder
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219030856
quote:
7s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 19:19 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Vroeger had een dorpsgek een bereik van 50 man in de kroeg. Iedereen een beetje lachen en meewarig kijken, behalve de drie wat simpele paardenkoppen die dachten "héél interessant!".

Tegenwoordig zit de dorpsgek op Tiktok en heeft 70k volgers.
Is de dorpsgek nog een dorpsgek als hij 70.000 mensen weet te inspireren op TikTok alleen al?
AZ
ALKMAAR
pi_219030857
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 19:15 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Inderdaad. Ik kots op laagbegaafde degenerates die het politieke landschap compleet aan het verkankeren zijn
Over wie heb je het nu? En op welke manier verzieken zij het politieke landschap?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  donderdag 16 oktober 2025 @ 19:37:50 #10
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_219030872
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 19:35 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Dat je na die reacties van mij denkt dat ik qua politieke kleur daar tussen hoor, zegt eigenlijk al genoeg hoe ignorant je bent. Maargoed, ben er voor nu ook wel klaar mee verder
Ik heb geen behoefte om ziektes te gebruiken. Dat doe je maar als Romeo.
AZ
ALKMAAR
pi_219030882
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 19:37 schreef Durmada het volgende:

[..]
Romeo.
Bedankt voor de al overduidelijke bevestiging
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  donderdag 16 oktober 2025 @ 19:42:09 #12
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219030930
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 19:36 schreef Durmada het volgende:

[..]
Is de dorpsgek nog een dorpsgek als hij 70.000 mensen weet te inspireren op TikTok alleen al?
Jazeker. Waarom niet?
Huilen dan.
pi_219030949
quote:
Hoezo denk je dat?
pi_219030963
quote:
14s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 19:35 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Ik zou het wel interessant vinden. Mijn voorspellingen:

• Minstens zes weken van lofzang en hysterische odes in de media over een nieuwe tijd die aanbreekt in Nederland.
• Een van de eerste dingen die men doet is het erkennen van een Palestijnse staat en het bouwen van meer AZCs.
• We kunnen ons dan ook gaan opmaken voor recordaantallen asielzoekers in Nederland.
• Waarschijnlijk wel wat rellen van extreemrechts tuig dat geen andere manier meer ziet om hun punt te maken.

Het zal mij allemaal de tijd wel duren, dit land is toch al verloren.
Het aantal assielzoekers zal 0 invloed hebben wie de komende verkiezing wint.

Want Faber heeft het geprobeerd en het is een mislukking geworden. We houden ons gewoon aan de europese afspraken zoals die er zijn en waaraan gehouden moet worden.

Het zal gewoon in de perken gehouden worden. Wie geen echte vluchteling is moet vertrekken. Zoals het nu ook gaat.

Beter ga jij je druk maken om Oost Europa want dat is het echte probleem zoals we afgelopen zondag al gezien hebben.
pi_219031106
:O
pi_219031966
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 19:45 schreef Elzaas het volgende:

[..]

Want Faber heeft het geprobeerd en het is een mislukking geworden. We houden ons gewoon aan de europese afspraken zoals die er zijn en waaraan gehouden moet worden.

Het zal gewoon in de perken gehouden worden. Wie geen echte vluchteling is moet vertrekken. Zoals het nu ook gaat.

Beter ga jij je druk maken om Oost Europa want dat is het echte probleem zoals we afgelopen zondag al gezien hebben.
Nee hoor, die verdwijnen namelijk vaak in de illegaliteit.

Zie ook: Van alle migranten die Nederland moesten verlaten, vertrok maar een derde echt.

Daarnaast is migratie het grootste probleem volgens veel Nederlanders, een demonstratie van extreemrechtse mafklappers is verwerpelijk en schrikbarend, maar geen thema voor de aankomende verkiezingen.
pi_219032010
quote:
Ik hoop zelfs dat 'ie wint.

Omdat PvdA-GL in no time implodeert wanneer er concessies moeten komen.

Gegarandeerd dat de Scharwachter-brigade accuut oproept tot een kabinetsval.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219032016
quote:

[..]

Oost-Europa kent zowel de klappen van de zweep van rechts extremisme - Nazisme - als links extremisme - Communisme.

Medunkt dat we veel kunnen leren van dat gebied, zeker nu.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219032056
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 21:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ik hoop zelfs dat 'ie wint.

Omdat PvdA-GL in no time implodeert wanneer er concessies moeten komen.

Gegarandeerd dat de Scharwachter-brigade accuut oproept tot een kabinetsval.
Ik hoop ook dat tie wint puur omdat we Nederland niet weer kunnen overlaten aan een puur en knetterrechts kabinet.

Ik denk - weet trouwens vrij zeker - dat je je vergist in het “extremisme” of compromisloze bij het GroenLinks deel binnen de partij, maar dat ga je vanzelf zien.

Al verwacht ik niet dat GroenLinks - PvdA de grootste partij wordt (en misschien ook niet de 2e partij).
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219032057
quote:

[..]

Hoezo? Een kabinet kan niet met afspraakjes over zijn graf heen regeren.

quote:
Het blijft nu niet binnen de perken en vluchtelingen zijn het sowieso niet (meer).
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_219032069
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 21:23 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ik hoop ook dat tie wint puur omdat we Nederland niet weer kunnen overlaten aan een puur en knetterrechts kabinet.

Ik denk - weet trouwens vrij zeker - dat je je vergist in het “extremisme” of compromisloze bij het GroenLinks deel binnen de partij, maar dat ga je vanzelf zien.

Al verwacht ik niet dat GroenLinks - PvdA de grootste partij wordt (en misschien ook niet de 2e partij).
De pro-pallie psychose binnen die contreien bezien, denk ik dat het met die vergissing wel meevalt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219032091
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 21:24 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
De pro-pallie psychose binnen die contreien bezien, denk ik dat het met die vergissing wel meevalt.
Oh ja, als je tegen genocide bent ben je natuurlijk hartstikke gestoord in jouw belevingswereld. Dat was ik even vergeten. Het zijn maar moslims niet waar.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219032150
quote:

[..]
Ik denk dat dat zeker wel een rol zal spelen, alleen niet op een rationele manier. De rechtse flank gebruikt (asiel)migratie nog altijd als argument om vooral niet links te stemmen, terwijl voor het asiel- en migratiebeleid de afgelopen 15 jaar uitsluitend rechtse bewindspersonen verantwoordelijk zijn geweest.

De laatste 15 jaar hebben we de volgende bewindslieden gehad op asiel en migratie:

• David van Weel (VVD)
• Marjolein Faber (PVV)
• Christophe van der Maat (VVD)
• Eric van der Burg (VVD)
• Ankie Broekers-Knol (VVD)
• Mark Harbers (VVD)
• Klaas Dijkhoff (VVD)
• Fred Teeven (VVD) (twee kabinetten)

8 keer VVD, en 1 keer PVV. Nul keer "links".
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_219032188
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 21:35 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik denk dat dat zeker wel een rol zal spelen, alleen niet op een rationele manier. De rechtse flank gebruikt (asiel)migratie nog altijd als argument om vooral niet links te stemmen, terwijl voor het asiel- en migratiebeleid de afgelopen 15 jaar uitsluitend rechtse bewindspersonen verantwoordelijk zijn geweest.

De laatste 15 jaar hebben we de volgende bewindslieden gehad op asiel en migratie:

• David van Weel (VVD)
• Marjolein Faber (PVV)
• Christophe van der Maat (VVD)
• Eric van der Burg (VVD)
• Ankie Broekers-Knol (VVD)
• Mark Harbers (VVD)
• Klaas Dijkhoff (VVD)
• Fred Teeven (VVD) (twee kabinetten)

8 keer VVD, en 1 keer PVV. Nul keer "links".
Stuk voor stuk tegengewerkt.
pi_219032351
quote:
1s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 21:40 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Stuk voor stuk tegengewerkt.
Ja dat heb op Feesboek gestaan.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_219032712
quote:
14s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 19:36 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Over wie heb je het nu? En op welke manier verzieken zij het politieke landschap?
Van het bedreigen van politici, anti-overheid tot een fase waarin geweld geoorloofd wordt, het verspreiden van nep nieuws, alles wat triggert is links en woke tot aan een Raad van State of de rechtspraak of wat dan ook aan toe. Jezelf compleet verzuipen en laten indoctrineren in complotten, wij tegen zij. Ach je weet het eigenlijk zelf ook wel, en je weet ook hoe al die voorbeelden een dreiging zijn voor het politieke landschap

En ja

Ook mensen die de VVD facististisch vinden, hun joodse collegas met de nek aankijken en tiktok filmpjes maken waarin ze juichen om Charlie Kirk schaar ik onder die groep
pi_219032766
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 22:33 schreef Fok-it het volgende:

[..]
Van het bedreigen van politici, anti-overheid tot een fase waarin geweld geoorloofd wordt, het verspreiden van nep nieuws, alles wat triggert is links en woke tot aan een Raad van State of de rechtspraak of wat dan ook aan toe. Jezelf compleet verzuipen en laten indoctrineren in complotten, wij tegen zij. Ach je weet het eigenlijk zelf ook wel, en je weet ook hoe al die voorbeelden een dreiging zijn voor het politieke landschap

En ja

Ook mensen die de VVD facististisch vinden, hun joodse collegas met de nek aankijken en tiktok filmpjes maken waarin ze juichen om Charlie Kirk schaar ik onder die groep
Veel succes met al je Syrische buren in de toekomst.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_219032775
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 22:38 schreef Hathor het volgende:

[..]
Veel succes met al je Syrische buren in de toekomst.
Oke?
pi_219032783
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 21:27 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Oh ja, als je tegen genocide bent ben je natuurlijk hartstikke gestoord in jouw belevingswereld. Dat was ik even vergeten. Het zijn maar moslims niet waar.
Je weet niet eens wat genocide is, je bent gewoon weer de zoveelste idioot die de hamas propaganda napapegaait.
pi_219032796
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 22:41 schreef Hathor het volgende:

[..]
Je weet niet eens wat genocide is, je bent gewoon weer de zoveelste idioot die de hamas propaganda napapegaait.
Of de VN. Niet zomaar een organisatie.
  donderdag 16 oktober 2025 @ 23:02:01 #31
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219032914
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 22:41 schreef Hathor het volgende:

[..]
Want als het geen genocide is is het niet erg?
Huilen dan.
pi_219032994
Aangifte doen na een klacht delict en zo snel plaats kunnen vinden op politiebureau is doorgestoken kaart
Zelfs na vernieling van mijn auto moest ik week wachten op aangifte te kunnen doen
Volgende dag gelijk gesloten wegens geen bewijs, wel kenteken en camera beelden
Na onderzoek er lopen 2500 man rond die in de gevangenis horen te zitten en 45.000 aangiftes liggen nog op de plank :')

En toch gaan ze deze aangifte wel in behandeling nemen man man man wat een trieste georganiseerde actie weer van Frans
Als ze de dader vinden 200 boete man man
Er zijn belangrijkere zaken op te lossen
pi_219033031
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 22:43 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Of de VN. Niet zomaar een organisatie.
Ja, dat IS zomaar een organisatie, het heeft niet eens meer bestaansrecht in zijn huidige vorm.
pi_219033159
quote:
7s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 23:33 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja, allemaal. Stuk voor stuk beesten! Uitgummen die hap.

Ziek. En dan verwijt je anderen propaganda te napapegaaien?
Ja, staat inderdaad in het Hamas manifest.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 16 oktober 2025 @ 23:51:23 #35
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219033170
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 23:47 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Ja, staat inderdaad in het Hamas manifest.
Dus dan is het dikke prima dat Netanyahu met z'n schurkenbende dezelfde instelling hanteert, of hoe zit dat?
Huilen dan.
pi_219033173
quote:
7s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 23:51 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Dus dan is het dikke prima dat Netanyahu met z'n schurkenbende dezelfde instelling heeft, of hoe zit dat?
nee, ik dacht, voordat het wederom vergeten wordt: HAMAS bestaat en is een ding.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  donderdag 16 oktober 2025 @ 23:52:52 #37
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219033176
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 23:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
nee, ik dacht, voordat het wederom vergeten wordt: HAMAS bestaat en is een ding.
Nou, bedankt. Of zo?
Huilen dan.
pi_219033186
quote:
7s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 23:52 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Nou, bedankt. Of zo?
Graag gedaan... voor de volgende kwart miljoen die weer selectief gaan lopen blaten over hoe erg het is als mensen andere mensen willen doodmaken puur vanwege hun afkomst.

Gelukkig wordt Israel ook bij het ESF geboycot.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219033196
Het probleem aan de pro-Israel kant is dat er door sommigen gewoon 0 onderscheid meer wordt gemaakt tussen Hamas en Palestijnen en pro-Palestina aanhangers dus automatisch ook pro-Hamas zijn

En het probleem aan de pro-Palestina kant is dat door sommigen de bevolking met het regime gelijkgetrokken wordt zodat onschuldige joden in Amerika/Europa nu een stuk geïsoleerder leven zich bedreigd voelen
pi_219033198
quote:
Wilders heeft z'n SBS-parochie-avond nog en van de PVV of van Ja21 zal waarschijnlijk niets naar PvdAGL overlopen. Wil dit effect hebben dan moet er wel meer gebeuren en komen de stemmers misschien bij oa SP, Denk, D66 of CDA vandaan.
pi_219033313
quote:
7s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 23:25 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je beseft dat je het over mensen hebt?
Hamas en aanhang mensen?

Doe normaal hoor.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 01:16:48 #42
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219033332
quote:
7s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 23:25 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Je beseft dat je het over mensen hebt?
Het morele kompas is ook weer gearriveerd.

Je beseft dat er ook kwaadaardige mensen zijn met onderontwikkeld intellect, prehistorische normen, en een oorlogsdoctrine als persoonlijke religie?
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_219034229
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 22:33 schreef Fok-it het volgende:

[..]

En ja

Dan liggen we denk ik best wel op één lijn. Al leeft het wij tegen zij gevoel helaas over het gehele electoraat, een neiging tot complottheorieën trouwens ook.

Woke blijft daarnaast wel degelijk een probleem in Nederland, al lijkt het nu iets afgezwakt, dat is al positief, omdat wokeisme juist de polarisatie aanwakkert door de samenleving in groepen verdeeld en die tegen elkaar uitspeelt.
pi_219034353
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 09:50 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dan liggen we denk ik best wel op één lijn. Al leeft het wij tegen zij gevoel helaas over het gehele electoraat, een neiging tot complottheorieën trouwens ook.

Woke blijft daarnaast wel degelijk een probleem in Nederland, al lijkt het nu iets afgezwakt, dat is al positief, omdat wokeisme juist de polarisatie aanwakkert door de samenleving in groepen verdeeld en die tegen elkaar uitspeelt.
Woke is het grootste gezwel in deze samenleving. Echt werkelijk geen goed woord voor over. Vooral de arrogantie om te denken dat je dan iets toevoegt aan de maatschappij. Ja Petra, Yussef in de Gazastrook is vast ontzettend blij met je hartje op Tiktok.

Flikker toch op. Het gaat niet eens om het zogenaamde doel, het gaat erom dat de woke-brigade zichzelf weer in de spiegel aan kan kijken en vervolgens kan zeggen: 'kijk mij toch eens een onwijs goed mens zijn'. De tyfus voor ze.
pi_219034400
Ik zie de woke brigade hier inderdaad regelmatig door het land marcheren met hun armpje omhoog terwijl ze iedereen en zijn grootmoeder met de dood bedreigen.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:14:08 #46
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219034425
Jaaaaaaaaaaaaa, weer lekker vechten met het woke schimmenspook in je hoofd :9~ :9~ .
Huilen dan.
pi_219034439
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 10:11 schreef Aberkullie het volgende:
Ik zie de woke brigade hier inderdaad regelmatig door het land marcheren met hun armpje omhoog terwijl ze iedereen en zijn grootmoeder met de dood bedreigen.
Ik heb eerlijk gezegd nog nooit iemand zo zien marcheren, noch links noch rechts.

Ken het enkel van een incidentele recente filmpjes, of van filmpjes uit WW2
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
pi_219034450
Maar kennelijk denk je dat iedereen die rechts stemt zo over straat loopt
pi_219034460
Lijkt me trouwens wel lastig als je 2 tassen vol boodschappen hebt en je moet constant je arm omhoog houden.

Mag je wel flink trainen
pi_219034712
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 10:11 schreef Aberkullie het volgende:
Dan heb je niet goed opgelet.

De woke brigade terroriseert en vandaliseert universiteiten, monumenten, het verkeer, havens, stations. Zaait haat tegen specifieke groepen, roept op tot geweld en of gaat zelfs over letterlijk geweld tegen niet alleen burgers maar ook politici.

We hebben zelfs enorme veel woke-isten gezien die door de straten marcheren de afgelopen twee jaar, specifieke omdat men het niet kan verkroppen dat er een Joods land bestaat. Het is aannemelijk dat de woke-isten en extreemrechtse figuren van afgelopen weekend elkaar de hand kunnen schudden wat dat betreft.
pi_219034732
Haha Howardroark :')
pi_219034829
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 10:41 schreef Aberkullie het volgende:
Tja, meid, je staat zo ver aan één kant van het politieke spectrum dat je geen oog meer hebt voor de radicale elementen aan de eigen kant en alleen maar naar de politieke tegenstander kunt wijzen. Enige zelfreflectie zou hier goed zijn.
pi_219034882
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 10:49 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Tja, meid, je staat zo ver aan één kant van het politieke spectrum dat je geen oog meer hebt voor de radicale elementen aan de eigen kant en alleen maar naar de politieke tegenstander kunt wijzen. Enige zelfreflectie zou hier goed zijn.
Verder alleen maar trollen en uitdagen.
Zonder argumenten, op de man en niet op de bal.

Zelden een post gezien van die user met meer dan 1 regel.
1947-2016
pi_219034986
Jeetje, red is er maar weer druk mee.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:13:36 #55
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219034998
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 10:54 schreef Red_85 het volgende:

[..]
Verder alleen maar trollen en uitdagen.
Zonder argumenten, op de man en niet op de bal.

Zelden een post gezien van die user met meer dan 1 regel.
Ja echt een nare user is dat. Ook altijd grof gebekt. Kan je niks mee.
Huilen dan.
pi_219035005
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 11:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Eens.
1947-2016
pi_219035006
quote:

[..]
Ey aan we ze kant sta jij eigenlijk??
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:17:10 #58
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219035023
quote:
8s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 11:14 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Doe niet zo hysterisch en kom even tot bedaren. Door al je woede zo driftig aan het typen dat je letters vergeet? Gewoon tot 10 tellen en nog eens proberen, misschien lukt het dan wel :) .
Huilen dan.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:18:04 #59
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219035026
Ik sta overigens aan de kant van de redelijkheid. Altijd al gestaan.
Huilen dan.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:19:49 #60
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_219035033
Handig dit :N
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_219035197
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 11:19 schreef Puzzie het volgende:
Handig dit :N
Hoe vind je de nieuwe Taylor?
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:44:53 #62
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_219035199
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 11:44 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Hoe vind je de nieuwe Taylor?
Wie?
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_219035200
quote:
11s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 11:44 schreef Puzzie het volgende:

[..]
Wie?
Puzzie pls :')
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:47:15 #64
165264 Puzzie
#freepalestine
pi_219035206
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 11:45 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Puzzie pls :')
Dan weet ik het ook niet meer
My age is very
Inappropriate
for my behavior
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:48:46 #65
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219035218
quote:

[..]
I see what you did there :D
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219035375
Uiteraard vindt woke Nederland zichzelf redelijk. Sterker nog: zij zijn het toonbeeld van beschaafdheid en intelligentie, de rest zijn maar gekkies. De decadentie spat er vanaf.
pi_219035407
quote:
8s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 11:14 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Hij wil met een meerderheid jou tot zwijgen brengen.
pi_219035418
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 12:23 schreef torentje het volgende:

[..]
Hij wil met een meerderheid jou tot zwijgen brengen.
Typisch woke iedereen met een andere mening willen cancelen
pi_219035485
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 12:26 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Typisch woke iedereen met een andere mening willen cancelen
Ja kut toch. Mag de politiek ook wel eens iets aan doen. Het recht van demonstreren is prima; maar er is een verschil tussen demonstreren en niet zolang blijven irriteren totdat mensen uit totale vermoeidheid maar toegeven.

Ook met die zwarte pietenkwestie. Eerlijk? Het boeit me geen zak of we ermee doorgaan of niet, maar hak die knoop eens door :') Nu zit woke Nederland al 10 jaar lang te zeuren rondom de feestdagen en gaan ze uiteindelijk hun zin krijgen. 1x je punt maken is prima; als de meerderheid dan beslist dat we er toch door mee gaan dan moet je gewoon zitten en je bek houden. Dit is gewoon drammen als een klein kind en krijgt 10% van de samenleving haar zin omdat ze het laatste woord willen hebben.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:06:32 #70
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219035679
Mimimimi alles wat ik niet leuk vind is WOKE :'( !!!!11
Huilen dan.
  Moderator vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:09:04 #71
5428 crew  miss_sly
pi_219035700
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 12:15 schreef Solispolar het volgende:
Uiteraard vindt woke Nederland zichzelf redelijk. Sterker nog: zij zijn het toonbeeld van beschaafdheid en intelligentie, de rest zijn maar gekkies. De decadentie spat er vanaf.
Er is niet zoiets als woke Nederland als homogene groep.
Net zo min als links of progressief een homogene groep is.

Dat dat door verschillende mensen wel telkens weer wordt platgeslagen tot de homogene groep 'jullie' maakt niet dat het klopt.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:11:24 #72
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219035710
quote:
0s.gif Op donderdag 16 oktober 2025 21:27 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Welke genocide precies?
pi_219035742
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 10:41 schreef Aberkullie het volgende:
More like HowardWoke, amirite?! HAHAHA

Ongerelateerde vraag ... zijn klonen tegen de FoK! policy?
"Pools are perfect for holding water"
pi_219035766
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 13:13 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
En in welke context heb je mij die term verkeerd zien gebruiken?
Het feit dat jij je aangesproken voelt spreekt boekdelen natuurlijk.

Ze zouden mensen moeten verplichten om, elke keer als ze het woord fascist/fascisme gebruiken, de definitie erbij te posten. Dan kan de doelgroep die dat woordje stelselmatig verkeerd gebruikt meteen even factchecken of het wel het juiste woord in de juiste context is. Tipje van de sluier: het is zelden het juiste woord in de juiste context.
pi_219035767
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 13:09 schreef miss_sly het volgende:

[..]
Er is niet zoiets als woke Nederland als homogene groep.
Net zo min als links of progressief een homogene groep is.

Dat dat door verschillende mensen wel telkens weer wordt platgeslagen tot de homogene groep 'jullie' maakt niet dat het klopt.
Mwah, we kunnen natuurlijk wel degelijk een aantal blokken zien in Nederland: links en progressief, centrum en rechts en conservatief. En uiteraard zit er tussen de partijen binnen die blokken verschillen en nuances, maar op veel thema's neigen zijn in meer of mindere mate naar eenzelfde kant. Dat kun je ook zien als we het Kieskompas van 2025 bekijken:

En dit is trouwens ook op te maken uit het stemgedrag van de partijen.
pi_219035769
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 12:34 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Ja kut toch. Mag de politiek ook wel eens iets aan doen. Het recht van demonstreren is prima; maar er is een verschil tussen demonstreren en niet zolang blijven irriteren totdat mensen uit totale vermoeidheid maar toegeven.

Ook met die zwarte pietenkwestie. Eerlijk? Het boeit me geen zak of we ermee doorgaan of niet, maar hak die knoop eens door :') Nu zit woke Nederland al 10 jaar lang te zeuren rondom de feestdagen en gaan ze uiteindelijk hun zin krijgen. 1x je punt maken is prima; als de meerderheid dan beslist dat we er toch door mee gaan dan moet je gewoon zitten en je bek houden. Dit is gewoon drammen als een klein kind en krijgt 10% van de samenleving haar zin omdat ze het laatste woord willen hebben.
Je wilt 'een langere adem hebben' aan banden leggen of verbieden?
"Pools are perfect for holding water"
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:24:50 #77
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219035775
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 13:23 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Het feit dat jij je aangesproken voelt spreekt boekdelen natuurlijk.

Niet zo gek wanneer hij mij citeert he. Vooralsnog niks gehoord, dus dan zal het met in mijn geval wel meevallen.
Huilen dan.
pi_219035776
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 13:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Mwah, we kunnen natuurlijk wel degelijk een aantal blokken zien in Nederland: links en progressief, centrum en rechts en conservatief. En uiteraard zit er tussen de partijen binnen die blokken verschillen en nuances, maar op veel thema's neigen zijn in meer of mindere mate naar eenzelfde kant. Dat kun je ook zien als we het Kieskompas van 2025 bekijken:

[ afbeelding ]

Ik vind de termen 'progressief' en 'conservatief' al niet fijn. Progressief klinkt vaak positief en conservatief negatief, terwijl dat vaak helemaal niet het geval is. Mooi voorbeeld: door 'progressief' te denken halen wij allerlei culturen binnen de landsgrenzen die ons terugwerpen naar de jaren 1800. Nou, lekker 'progressief' dan.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:27:09 #79
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219035792
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 13:23 schreef Solispolar het volgende:

Ze zouden mensen moeten verplichten om, elke keer als ze het woord fascist/fascisme gebruiken, de definitie erbij te posten. Dan kan de doelgroep die dat woordje stelselmatig verkeerd gebruikt meteen even factchecken of het wel het juiste woord in de juiste context is. Tipje van de sluier: het is zelden het juiste woord in de juiste context.
Ik stel voor dat we dat ook invoeren voor woke.
Huilen dan.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:28:40 #80
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_219035795
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 13:25 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Ik vind de termen 'progressief' en 'conservatief' al niet fijn. Progressief klinkt vaak positief en conservatief negatief, terwijl dat vaak helemaal niet het geval is. Mooi voorbeeld: door 'progressief' te denken halen wij allerlei culturen binnen de landsgrenzen die ons terugwerpen naar de jaren 1800. Nou, lekker 'progressief' dan.
Precies. Net zoals bij optimisme en negativisme. Je kunt wel lekker optimistisch zijn, maar als zaken gewoon verkeerd gaan, is dom doorgaan omdat je verwacht dat het tóch wel goedkomt, niet altijd even slim.

Het een is niet per definitie goed of slecht.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_219035803
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 13:11 schreef AchJa het volgende:

[..]
Welke genocide precies?
Genocide door Israël op Palestijnse bevolking die ook door de VN mensenrechtencommissie als genocide is beoordeeld;

https://nos.nl/collectie/(...)n-maakt-medeplichtig

De Verenigde Naties zijn nochtans een onafhankelijke organisatie met een zekere autoriteit wiens visie er normaal gesproken toe doet in internationale conflicten. Alleen nu het Israël betreft wordt hun legitimiteit natuurlijk ineens betwist. Heel doorzichtig allemaal.
  Moderator vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:50:06 #82
5428 crew  miss_sly
pi_219035919
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 13:23 schreef HowardRoark het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Tegen zoveel simplisme is niet op te redeneren.

Zoals ik zei: het zijn geen homogene groepen. De verschillen en nuances en de meer of mindere mate zelfde kant die men op neigt is precies wat maakt dat het geen homogene groepen zijn. Zo een paar cirkeltjes trekken, tja...dan houdt het wel op.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_219036011
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 13:28 schreef thedeedster het volgende:

[..]
Je kunt wel lekker optimistisch zijn, maar als zaken gewoon verkeerd gaan, is dom doorgaan omdat je verwacht dat het tóch wel goedkomt.
Dit is precies mijn grote punt van kritiek op links stemmend Nederland. Wereldwijd (en iets lokaler: binnen Europa) zijn er talloze voorbeeld van gefaalde massa-immigratie; maar hier moet het allemaal maar kunnen. Het is gewoon met 200 km/h op een muur afrijden en heel naïef maar hopen dat het goed gaat komen.

En nee: dat betekent niet dat we geen mensen in nood meer kunnen helpen. Maar landelijk AZC's openen om de 'last' te kunnen verdelen? Hoe ver kan je van de werkelijkheid af staan zeg. Zweden, Duitsland, Italië. Bel anders even met hun leiders en vraag ze even wat ze vinden van de massa-immigratie tot dusver.
pi_219037057
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 13:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zoals ik zei: het zijn geen homogene groepen. De verschillen en nuances en de meer of mindere mate zelfde kant die men op neigt is precies wat maakt dat het geen homogene groepen zijn. Zo een paar cirkeltjes trekken, tja...dan houdt het wel op.
Ik denk dat het niet gaat om simplisme, maar om het wij-zij denken.
Terwijl, in mijn ervaring, de meeste mensen zich op een spectrum bevinden. Op sommige punten conservatief, op andere progressief. Op sommige punten altruïstisch, op andere egoïstisch. En ga zo maar door.
Maar mensen moeten worden ingedeeld in kampen, dat is overzichtelijk. Wij tegen hunnie. Dan kan je polariseren.
Heb je mening X, dan zal je ook wel dit en dat en zus en zo vinden.
Dit soort polarisatie is een heilloze weg, die stevig wordt aangewakkerd door de sociale media, door algoritmes en door clickbait journalistiek en door populisme. Ben je niet voor ons, dan ben je tegen ons. Het maakt een gesprek, een manier om elkaar te vinden, onmogelijk.

Het is een heilloze weg, maar ik zie geen enkele manier om die te doorbreken. Ik kan alleen maar hopen dat het vanzelf weer overgaat...
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_219037605
quote:

[..]
Mwah, ik deel die interpretatie niet. Progressivisme staat voor het willen van (grote) hervormingen en veranderingen. Conservatisme voor behoud of zelfs terughalen van vroegere normen, waarden en tradities.
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 13:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Niemand maakt dan ook het argument dat het volledig homogene groepen zijn. Ik stelde immers duidelijk dat er binnen het Nederlandse electoraat grofweg drie blokken zijn te zien. Binnen die blokken zijn er natuurlijk (kleine) verschillen en nuances.

GroenLinks-PvdA en PvdD zijn het zeker niet over alles eens, maar toch zijn het beide linkse en progressieve partijen die qua stemgedrag in de Tweede Kamer veel met elkaar gemeen hebben. En hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld JA21 en PVV aan de rechter en conservatieve kant van het politieke spectrum. Ook dat kunnen we zien aan het stemgedrag.

Deze zaken zijn voor iedereen waar te nemen afgaande op het politieke spectrum en ook het stemgedrag van partijen. Dat constateren is geen simplisme, maar feitelijk redeneren.
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 16:56 schreef OllieA het volgende:

[..]
Terwijl, in mijn ervaring, de meeste mensen zich op een spectrum bevinden. Op sommige punten conservatief, op andere progressief. Op sommige punten altruïstisch, op andere egoïstisch. En ga zo maar door.
Maar mensen moeten worden ingedeeld in kampen, dat is overzichtelijk. Wij tegen hunnie. Dan kan je polariseren.
Dit soort polarisatie is een heilloze weg, die stevig wordt aangewakkerd door de sociale media, door algoritmes en door clickbait journalistiek en door populisme. Ben je niet voor ons, dan ben je tegen ons. Het maakt een gesprek, een manier om elkaar te vinden, onmogelijk.

Het is een heilloze weg, maar ik zie geen enkele manier om die te doorbreken. Ik kan alleen maar hopen dat het vanzelf weer overgaat...
Waarom zou je niet het gesprek kunnen aangaan met mensen die anders over dingen denken? Dat is juist erg interessant en een van de grootste redenen dat ik hier actief ben. Dat mensen het met elkaar eens gaat worden is wellicht soms lastig, maar dat hoeft ook niet.
pi_219037769
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 18:48 schreef HowardRoark het volgende:
Waarom zou je niet het gesprek kunnen aangaan met mensen die anders over dingen denken? Dat is juist erg interessant en een van de grootste redenen dat ik hier actief ben. Dat mensen het met elkaar eens gaat worden is wellicht soms lastig, maar dat hoeft ook niet.
Dag in dag uit je eigen waarheid als een soort robot verkondigen in ellenlange epistels is geen gesprek Howard
pi_219038167
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 13:23 schreef probeer het volgende:

[..]
Je wilt 'een langere adem hebben' aan banden leggen of verbieden?
Dat is 1 manier om selectief te lezen :’) Wat ik aan banden wil leggen is het gezeur van drammers. We leven in een democratie toch? Laten we dan gewoon stemmen over zwarte piet. Meerderheid voor? Jammer joh, zwarte piet gaat gewoon door. Meerderheid tegen? Weg ermee.

Wees nou eerlijk: dit is toch een kutsysteem? Huilende kinderen langs de kade met daarnaast relschoppers die zwarte piet in elkaar willen trappen; het is gewoon te droevig voor woorden.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 19:59:28 #88
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_219038225
Wat een hoop media aandacht voor een scheldpartij in fucking Amsterdam.
pi_219038226
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 18:48 schreef HowardRoark het volgende:

Het wij-zij denken, het mensen opdelen in kampen, maakt het gesprek onmogelijk. Niet 'anders over dingen denken'.

Ik kan het niet duidelijker zeggen dan dat het er staat, en vind het vervelend dat jij mijn woorden verdraait.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:06:42 #90
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219038311
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 19:54 schreef Solispolar het volgende:

[..]
Dat is 1 manier om selectief te lezen :’) Wat ik aan banden wil leggen is het gezeur van drammers. We leven in een democratie toch? Laten we dan gewoon stemmen over zwarte piet. Meerderheid voor? Jammer joh, zwarte piet gaat gewoon door. Meerderheid tegen? Weg ermee.

Wees nou eerlijk: dit is toch een kutsysteem? Huilende kinderen langs de kade met daarnaast relschoppers die zwarte piet in elkaar willen trappen; het is gewoon te droevig voor woorden.
Ik weet niet waar jij sinterklaas viert maar in 99% van Nederland is dat niet het geval.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:42:25 #91
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219038797
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 20:06 schreef Caland het volgende:

[..]
Ik weet niet waar jij sinterklaas viert maar in 99% van Nederland is dat niet het geval.
Kijk gewoon naar je UI, dat is alles wat men hoeft te weten over 'progressief' NL anno 2025.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:47:33 #92
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219038845
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Kijk gewoon naar je UI, dat is alles wat men hoeft te weten over 'progressief' NL anno 2025.
Ja, vast
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:48:39 #93
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219038856
quote:
10s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 20:47 schreef Caland het volgende:

[..]
Ja, vast
Anne Frank en een boekenkast haha... kijk me edgy zijn.

Oh en ondertussen: kijk uit voor extreem-rechtse fascisten, mensen...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:49:59 #94
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219038869
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 20:48 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Anne Frank en een boekenkast haha... kijk me edgy zijn.

Oh en ondertussen: kijk uit voor extreem-rechtse fascisten, mensen...
Nog gemaakt door @doublepain _O_ (RIP)
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 20:51:32 #95
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219038879
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 20:49 schreef Caland het volgende:

[..]
Nog gemaakt door @:doublepain _O_ (RIP)
Hilarisch, inderdaad.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bergen-Belsen_concentration_camp

Lachen, gieren, brullen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_219038928
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 19:59 schreef OllieA het volgende:

[..]
Het wij-zij denken, het mensen opdelen in kampen, maakt het gesprek onmogelijk. Niet 'anders over dingen denken'.

Ik kan het niet duidelijker zeggen dan dat het er staat, en vind het vervelend dat jij mijn woorden verdraait.
Ik verdraai jouw woorden niet. Jij geeft aan dat het wij-zij denken (en bijkomende aspecten) een gesprek onmogelijk maakt. Ik vraag waarom dat het geval zou zijn, ik zie dat namelijk helemaal niet zo en ben van mening dat ondanks (grote) verschillen van standpunten mensen prima een discussie met elkaar moeten kunnen voeren.
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 19:22 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Dag in dag uit je eigen waarheid als een soort robot verkondigen in ellenlange epistels is geen gesprek Howard
Lange posts uitwisselen met anderen is juist een voorbeeld van een goede discussie. Dit waar (om maar een voorbeeld te neomen) jij jouw posts vaak limiteert tot korte oneliners, acht van de tien keer nog op de man gericht ook. Dát verpest een discussie, uitgebreide posts niet.
pi_219038946
Hoe vinden mensen zelf dat de eenwording GlPVDA gaat?
Ze halen iedere verkiezingen minder zetels dan apart.

Timmermans is ook niet de gedroomde leider op links, lijkt me wel duidelijk. Oude wijn is het. Weinig inspirerend.
pi_219039183
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 20:49 schreef Caland het volgende:

[..]
Nog gemaakt door @:doublepain _O_ (RIP)
Ik mis hem nog elke dag in het PSV-topic.
Dit, dus.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:26:12 #99
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219039207
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:24 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Ik mis hem nog elke dag in het PSV-topic.
Het is een voetbaldingetje?

Dat maakt het nog treuriger.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:28:42 #100
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219039235
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Het is een voetbaldingetje?

Dat maakt het nog treuriger.
Doublepain was een user hier.
Dit, dus.
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:31:08 #101
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_219039253
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:28 schreef Buitendam het volgende:

[..]
Doublepain was een user hier.
Gelukkig hebben we zijn kunstzinnige nalatenschap nog.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:40:00 #102
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_219039314
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 21:31 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Gelukkig hebben we zijn kunstzinnige nalatenschap nog.
Nou ging het mij om z’n bijdrage in het psv-topic, maargoed.
Dit, dus.
pi_219041481
quote:
Dit komt doordat 'progressie' simpelweg 'vooruitgang' of 'verbetering' betekent, en omdat we dit buiten de politieke context in alledaags omgang ook zo gebruiken ("hij heeft progressie gemaakt..") blijft de connotatie doorwerken in de politieke arena.

Het gevolg is dat progressief-zijn gelijk staat aan de wens voor verandering omwille van verandering zelf.

[ Bericht 0% gewijzigd door Akathisia op 18-10-2025 19:18:30 ]
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
pi_219041571
quote:
2s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 16:56 schreef OllieA het volgende:

Dit denken is inherent aan de mens. De vraag is waarom men desondanks blijft geloven dat meer diversiteit per definitie een goed idee is. Misschien kan de mate van diversiteit op een bepaald moment zó groot worden dat geen enkele groep nog overwicht heeft - of dat alle culturen geleidelijk uiteenvallen in de voortdurende confrontatie met elkaar, omdat mensen zich genoodzaakt voelen voortdurend het compromis te zoeken.

Het resultaat zou een grote soep van ‘net-geen-cultuur’ kunnen zijn; een amorfe mengvorm die alleen nog samenhang vindt onder een sterk sturende, africhtende overheid en een onderliggende, verslavende consumptiecultuur.
“My soul is impatient with itself, as with a bothersome child; its restlessness keeps growing and is forever the same. Everything interests me, but nothing holds me.” ― Fernando Pessoa
  zaterdag 18 oktober 2025 @ 13:13:43 #105
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219043126
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 oktober 2025 13:27 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ik stel voor dat we dat ook invoeren voor woke.
:'(
quote:
2s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:54 schreef Jippie het volgende:

[..]
Goed idee, laten we gelijk alle meningen die ons niet aan staan verbieden. }:|
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  zondag 19 oktober 2025 @ 19:02:09 #106
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219053716
quote:
Man (32) aangehouden voor bedreiging Timmermans
De politie heeft vanochtend een 32-jarige man aangehouden voor belediging en bedreiging van Frans Timmermans. De lijsttrekker van GroenLinks-PvdA werd vorige week zondag tijdens een interview met RTL Nieuws op een terras in Amsterdam uitgescholden voor "vieze kankerhond" en "links hoerenkind". Op beelden is te zien hoe de man vervolgens wegliep en de Hitlergroet bracht.

Timmermans deed de dag daarna aangifte, waarop de politie een onderzoek begon. De 32-jarige man is nadat hij vanochtend werd opgepakt weer vrijgelaten in afwachting van een strafzaak.

https://nos.nl/liveblog/2(...)bedreigen-timmermans
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_219078254
Goh, Timmermans liegt.
quote:
GroenLinks-PvdA-lijsttrekker Frans Timmermans zei in een interview met het AD dat ‘er bij hem in de buurt een azc is’. „Het is op vijf minuten fietsen.” Klopt dat? Het dichtstbijzijnde azc blijkt bijna 3 kilometer verderop te liggen, met een rivier en een bedrijventerrein ertussen. De lijsttrekker nam het begrip ‘om de hoek’ eerder ook al vrij ruim.

In aanloop naar de verkiezingen van volgende week interviewt deze site de lijsttrekkers van de grootste partijen. Ook lezers kunnen vragen insturen. Zo wilde lezer Chris Borsboom van Frans Timmermans weten hoe hij het zou vinden als er in zijn buurt een azc zou worden geopend.

„Er ís een azc bij mij in de buurt, op vijf minuten fietsen. Ik merk er nooit wat van”, was het antwoord van Timmermans. Klopt het dat de politiek leider een azc in de buurt heeft?

Het exacte adres van Timmermans is afgeschermd om veiligheidsredenen. Wel is publiek bekend dat de ervaren politicus in de wijk Villapark Sint-Pieter in Maastricht woont.

Drie azc’s
In Maastricht (125.000 inwoners) zijn drie azc’s. Geen van die drie ligt in de wijk waar Timmermans woont. Ook is het onwaarschijnlijk dat veel azc-bewoners via de straat of de wijk van Timmermans naar bijvoorbeeld de binnenstad van Maastricht reizen.

Veruit de grootste van de drie azc’s in Maastricht, met 650 opvangplaatsen, ligt aan de Francois de Veijestraat. Dat is op 3,2 kilometer van het huis van Timmermans. Je moet dan de hele Maastrichtse binnenstad door en een brug over de rivier de Maas over. Het tweede azc (Marienwaard) ligt op 6,3 kilometer van de wijk van Timmermans.

Het derde azc, een noodopvang met 30 plekken, ligt aan de Sibemaweg. Deze opvang ligt het meest dicht bij de woning van Timmermans. Volgens Google Maps is het 2,8 kilometer. Daarvoor moet je wel een brug over de Maas en een bedrijventerrein over.

Conclusie
Het begrip ‘in de buurt’ is subjectief. Maar als je ‘in de buurt’ ziet als in dezelfde wijk of daar direct naast, dan klopt de uitspraak van Frans Timmermans niet. Er zijn inderdaad drie azc’s in Maastricht, maar die liggen niet in de wijk waar de lijsttrekker woont. Ook liggen ze niet pal naast die wijk.
https://www.ad.nl/politie(...)s-hij-zegt~ac1de751/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_219078272
3km verderop is wel echt de andere kant van de wereld ja. :')
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_219078280
quote:
2s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 18:32 schreef xpompompomx het volgende:
Op een fatbike red je dat makkelijk in 5 minuten
  woensdag 22 oktober 2025 @ 18:37:24 #110
182233 thedeedster
pi_219078292
Ik was vorig jaar nog in Maastricht. Komt wel dichtbij zo. :{
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_219078299
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 18:33 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Zo snel zijn die nou ook weer niet. :P
pi_219078300
quote:
1s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 18:33 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Rij hem alsof je hem gestolen hebt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 22 oktober 2025 @ 18:42:07 #113
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219078320
quote:
2s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 18:32 schreef xpompompomx het volgende:
Hij heeft gewoon gelogen, kan je dat toegeven?
pi_219078330
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 18:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Goh, Timmermans liegt.
[..]

Leuke poging tot een spin, maar er zit dus één AZC op 3,5 kilometer en één op 2,7 kilometer van zijn woning.

Dat is dan misschien niet letterlijk 5 minuten fietsen maar misschien 10 minuten fietsen.

Dichtbij genoeg om nog steeds te kunnen oordelen over de overlast van de AZC’s of het ontbreken daarvan.

Kortom, flauwe poging en het ondermijnt het punt dat hij wil maken allerminst.
pi_219078351
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 18:45 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Leuke poging tot een spin, maar er zit dus één AZC op 3,5 kilometer en één op 2,7 kilometer van zijn woning.

Dat is dan misschien niet letterlijk 5 minuten fietsen maar misschien 10 minuten fietsen.

Dichtbij genoeg om nog steeds te kunnen oordelen over de overlast van de AZC’s of het ontbreken daarvan.

Wat opvallend dat het AD er dan zo'n uitgebreid artikel over schrijft.
pi_219078365
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 18:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Wat opvallend dat het AD er dan zo'n uitgebreid artikel over schrijft.
Het AD is dan ook, net als de Telegraaf, een rechtse krant.

Ze hebben bijvoorbeeld niet voor niks downie Angela de Jong als columnist.
pi_219078377
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 18:42 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Hij heeft gewoon gelogen
, kan je dat toegeven?
Amper. Dit is gewoon spijkers op laag water zoeken.
  woensdag 22 oktober 2025 @ 18:56:54 #118
182233 thedeedster
pi_219078391
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 18:52 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Het AD is dan ook, net als de Telegraaf, een rechtse krant.

Ze hebben bijvoorbeeld niet voor niks downie Angela de Jong als columnist.
Tja, voor mij is Sander Schimmelpennick het absolute dieptepunt. Die kerel loopt gewoon te schelden en te tieren. Ordinaire gast. :{
pi_219078762
quote:
Dichtbij genoeg om nog steeds te kunnen oordelen over de overlast van de AZC’s of het ontbreken daarvan
Als de politie daar iedere avond op de stoep staat heeft Fransie dat vast niet in de gaten vanuit zijn ivoren toren.
pi_219078841
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 19:46 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Als de politie daar iedere avond op de stoep staat heeft Fransie dat vast niet in de gaten vanuit zijn ivoren toren.
Als er in het AZC intern iets gebeurd misschien niet nee. Maar als er veel criminaliteit of overlast bij direct omwonenden zou zijn hoor je dat echt wel (en komt het ook vaak in de media).
pi_219078956
quote:

[..]

Geheel volgens het linkse spoorboekje: downplayen, wegkijken en ontkennen.

Lees anders ook even op https://x.com/seven__/status/1980632360526700689
-
pi_219079124
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 20:01 schreef quo_ het volgende:

[..]

Volgens je linkje een AZC op 9 minuten en één op “10 a 15 minuten”.

Precies wat ik zei dus.

Wat is je punt?
  woensdag 22 oktober 2025 @ 20:15:31 #123
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_219079142
Alles om Timmermans in een kwaad daglicht te zetten. Ze doen het in hun broek voor 'm. :)
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_219079203
twitter

Het Spanje model van Timmermans blijkt ook een verzinsel te zijn.
pi_219079223
quote:

[..]

Verzwijgen en liegen.
1947-2016
pi_219079246
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 20:15 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Alles om Timmermans in een kwaad daglicht te zetten. Ze doen het in hun broek voor 'm. :)
Wie 'ze'?
1947-2016
pi_219079278
quote:

[..]

Nee.
pi_219079300
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 20:27 schreef torentje het volgende:

[..]
Nee.
Lekker kort ook. Goedzo.
-
  woensdag 22 oktober 2025 @ 20:31:33 #129
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_219079327
Al die AZC’ers hebben toch een fatbike? Dan komt 5 minuten het dichtst in de buurt gok ik.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_219079331
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 20:15 schreef Niels0Kurovski het volgende:
Ik denk dat er niemand onder de indruk is van die 15 a 20 zetels die de pathologisch liegende Timmermans gaat behalen.
De enige die het in zijn broek zou kunnen doen van zijn score is hijzelf
-
pi_219079338
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 20:29 schreef quo_ het volgende:

[..]
Lekker kort ook. Goedzo.
De discussie duurt al zolang, dat men kan weten welke oplossingen er al gegeven zijn door links.
pi_219079425
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 20:32 schreef torentje het volgende:

[..]
De discussie duurt al zolang, dat men kan weten welke oplossingen er al gegeven zijn door links.
Ligt het probleem niet bij de werkgevers?
pi_219080535
quote:
0s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 20:44 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ligt het probleem niet bij de werkgevers?
Het probleemlid speelt ziek.
  woensdag 22 oktober 2025 @ 23:14:57 #134
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_219081341
quote:
2s.gif Op woensdag 22 oktober 2025 18:53 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Amper. Dit is gewoon spijkers op laag water zoeken.
Aah, je bekent wel weer kleur zeg. Alleen rechtse politici kunnen natuurlijk onbetrouwbaar zijn en liegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')