Je wilt 'een langere adem hebben' aan banden leggen of verbieden?quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 12:34 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ja kut toch. Mag de politiek ook wel eens iets aan doen. Het recht van demonstreren is prima; maar er is een verschil tussen demonstreren en niet zolang blijven irriteren totdat mensen uit totale vermoeidheid maar toegeven.
Ook met die zwarte pietenkwestie. Eerlijk? Het boeit me geen zak of we ermee doorgaan of niet, maar hak die knoop eens doorNu zit woke Nederland al 10 jaar lang te zeuren rondom de feestdagen en gaan ze uiteindelijk hun zin krijgen. 1x je punt maken is prima; als de meerderheid dan beslist dat we er toch door mee gaan dan moet je gewoon zitten en je bek houden. Dit is gewoon drammen als een klein kind en krijgt 10% van de samenleving haar zin omdat ze het laatste woord willen hebben.
Niet zo gek wanneer hij mij citeert he. Vooralsnog niks gehoord, dus dan zal het met in mijn geval wel meevallen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 13:23 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Het feit dat jij je aangesproken voelt spreekt boekdelen natuurlijk.
Ik vind de termen 'progressief' en 'conservatief' al niet fijn. Progressief klinkt vaak positief en conservatief negatief, terwijl dat vaak helemaal niet het geval is. Mooi voorbeeld: door 'progressief' te denken halen wij allerlei culturen binnen de landsgrenzen die ons terugwerpen naar de jaren 1800. Nou, lekker 'progressief' dan.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 13:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, we kunnen natuurlijk wel degelijk een aantal blokken zien in Nederland: links en progressief, centrum en rechts en conservatief. En uiteraard zit er tussen de partijen binnen die blokken verschillen en nuances, maar op veel thema's neigen zijn in meer of mindere mate naar eenzelfde kant. Dat kun je ook zien als we het Kieskompas van 2025 bekijken:
[ afbeelding ]
En dit is trouwens ook op te maken uit het stemgedrag van de partijen.
Ik stel voor dat we dat ook invoeren voor woke.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 13:23 schreef Solispolar het volgende:
Ze zouden mensen moeten verplichten om, elke keer als ze het woord fascist/fascisme gebruiken, de definitie erbij te posten. Dan kan de doelgroep die dat woordje stelselmatig verkeerd gebruikt meteen even factchecken of het wel het juiste woord in de juiste context is. Tipje van de sluier: het is zelden het juiste woord in de juiste context.
Precies. Net zoals bij optimisme en negativisme. Je kunt wel lekker optimistisch zijn, maar als zaken gewoon verkeerd gaan, is dom doorgaan omdat je verwacht dat het tóch wel goedkomt, niet altijd even slim.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 13:25 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik vind de termen 'progressief' en 'conservatief' al niet fijn. Progressief klinkt vaak positief en conservatief negatief, terwijl dat vaak helemaal niet het geval is. Mooi voorbeeld: door 'progressief' te denken halen wij allerlei culturen binnen de landsgrenzen die ons terugwerpen naar de jaren 1800. Nou, lekker 'progressief' dan.
Genocide door Israël op Palestijnse bevolking die ook door de VN mensenrechtencommissie als genocide is beoordeeld;quote:
Tegen zoveel simplisme is niet op te redeneren.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 13:23 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Mwah, we kunnen natuurlijk wel degelijk een aantal blokken zien in Nederland: links en progressief, centrum en rechts en conservatief. En uiteraard zit er tussen de partijen binnen die blokken verschillen en nuances, maar op veel thema's neigen zijn in meer of mindere mate naar eenzelfde kant. Dat kun je ook zien als we het Kieskompas van 2025 bekijken:
[ afbeelding ]
En dit is trouwens ook op te maken uit het stemgedrag van de partijen.
Dit is precies mijn grote punt van kritiek op links stemmend Nederland. Wereldwijd (en iets lokaler: binnen Europa) zijn er talloze voorbeeld van gefaalde massa-immigratie; maar hier moet het allemaal maar kunnen. Het is gewoon met 200 km/h op een muur afrijden en heel naïef maar hopen dat het goed gaat komen.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 13:28 schreef thedeedster het volgende:
[..]
Je kunt wel lekker optimistisch zijn, maar als zaken gewoon verkeerd gaan, is dom doorgaan omdat je verwacht dat het tóch wel goedkomt.
Ik denk dat het niet gaat om simplisme, maar om het wij-zij denken.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 13:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tegen zoveel simplisme is niet op te redeneren.
Zoals ik zei: het zijn geen homogene groepen. De verschillen en nuances en de meer of mindere mate zelfde kant die men op neigt is precies wat maakt dat het geen homogene groepen zijn. Zo een paar cirkeltjes trekken, tja...dan houdt het wel op.
Mwah, ik deel die interpretatie niet. Progressivisme staat voor het willen van (grote) hervormingen en veranderingen. Conservatisme voor behoud of zelfs terughalen van vroegere normen, waarden en tradities.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 13:25 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ik vind de termen 'progressief' en 'conservatief' al niet fijn. Progressief klinkt vaak positief en conservatief negatief, terwijl dat vaak helemaal niet het geval is. Mooi voorbeeld: door 'progressief' te denken halen wij allerlei culturen binnen de landsgrenzen die ons terugwerpen naar de jaren 1800. Nou, lekker 'progressief' dan.
Niemand maakt dan ook het argument dat het volledig homogene groepen zijn. Ik stelde immers duidelijk dat er binnen het Nederlandse electoraat grofweg drie blokken zijn te zien. Binnen die blokken zijn er natuurlijk (kleine) verschillen en nuances.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 13:50 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Tegen zoveel simplisme is niet op te redeneren.
Zoals ik zei: het zijn geen homogene groepen. De verschillen en nuances en de meer of mindere mate zelfde kant die men op neigt is precies wat maakt dat het geen homogene groepen zijn. Zo een paar cirkeltjes trekken, tja...dan houdt het wel op.
Waarom zou je niet het gesprek kunnen aangaan met mensen die anders over dingen denken? Dat is juist erg interessant en een van de grootste redenen dat ik hier actief ben. Dat mensen het met elkaar eens gaat worden is wellicht soms lastig, maar dat hoeft ook niet.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 16:56 schreef OllieA het volgende:
[..]
Ik denk dat het niet gaat om simplisme, maar om het wij-zij denken.
Terwijl, in mijn ervaring, de meeste mensen zich op een spectrum bevinden. Op sommige punten conservatief, op andere progressief. Op sommige punten altruïstisch, op andere egoïstisch. En ga zo maar door.
Maar mensen moeten worden ingedeeld in kampen, dat is overzichtelijk. Wij tegen hunnie. Dan kan je polariseren.
Heb je mening X, dan zal je ook wel dit en dat en zus en zo vinden.
Dit soort polarisatie is een heilloze weg, die stevig wordt aangewakkerd door de sociale media, door algoritmes en door clickbait journalistiek en door populisme. Ben je niet voor ons, dan ben je tegen ons. Het maakt een gesprek, een manier om elkaar te vinden, onmogelijk.
Het is een heilloze weg, maar ik zie geen enkele manier om die te doorbreken. Ik kan alleen maar hopen dat het vanzelf weer overgaat...
Dag in dag uit je eigen waarheid als een soort robot verkondigen in ellenlange epistels is geen gesprek Howardquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 18:48 schreef HowardRoark het volgende:
Waarom zou je niet het gesprek kunnen aangaan met mensen die anders over dingen denken? Dat is juist erg interessant en een van de grootste redenen dat ik hier actief ben. Dat mensen het met elkaar eens gaat worden is wellicht soms lastig, maar dat hoeft ook niet.
Dat is 1 manier om selectief te lezen :’) Wat ik aan banden wil leggen is het gezeur van drammers. We leven in een democratie toch? Laten we dan gewoon stemmen over zwarte piet. Meerderheid voor? Jammer joh, zwarte piet gaat gewoon door. Meerderheid tegen? Weg ermee.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 13:23 schreef probeer het volgende:
[..]
Je wilt 'een langere adem hebben' aan banden leggen of verbieden?
Het wij-zij denken, het mensen opdelen in kampen, maakt het gesprek onmogelijk. Niet 'anders over dingen denken'.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 18:48 schreef HowardRoark het volgende:
Waarom zou je niet het gesprek kunnen aangaan met mensen die anders over dingen denken? Dat is juist erg interessant en een van de grootste redenen dat ik hier actief ben. Dat mensen het met elkaar eens gaat worden is wellicht soms lastig, maar dat hoeft ook niet.
Ik weet niet waar jij sinterklaas viert maar in 99% van Nederland is dat niet het geval.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 19:54 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dat is 1 manier om selectief te lezen :’) Wat ik aan banden wil leggen is het gezeur van drammers. We leven in een democratie toch? Laten we dan gewoon stemmen over zwarte piet. Meerderheid voor? Jammer joh, zwarte piet gaat gewoon door. Meerderheid tegen? Weg ermee.
Wees nou eerlijk: dit is toch een kutsysteem? Huilende kinderen langs de kade met daarnaast relschoppers die zwarte piet in elkaar willen trappen; het is gewoon te droevig voor woorden.
Kijk gewoon naar je UI, dat is alles wat men hoeft te weten over 'progressief' NL anno 2025.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij sinterklaas viert maar in 99% van Nederland is dat niet het geval.
Ja, vastquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:42 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Kijk gewoon naar je UI, dat is alles wat men hoeft te weten over 'progressief' NL anno 2025.
Anne Frank en een boekenkast haha... kijk me edgy zijn.quote:
Nog gemaakt door @doublepainquote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Anne Frank en een boekenkast haha... kijk me edgy zijn.
Oh en ondertussen: kijk uit voor extreem-rechtse fascisten, mensen...
Hilarisch, inderdaad.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Nog gemaakt door @:doublepain(RIP)
Ik verdraai jouw woorden niet. Jij geeft aan dat het wij-zij denken (en bijkomende aspecten) een gesprek onmogelijk maakt. Ik vraag waarom dat het geval zou zijn, ik zie dat namelijk helemaal niet zo en ben van mening dat ondanks (grote) verschillen van standpunten mensen prima een discussie met elkaar moeten kunnen voeren.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 19:59 schreef OllieA het volgende:
[..]
Het wij-zij denken, het mensen opdelen in kampen, maakt het gesprek onmogelijk. Niet 'anders over dingen denken'.
Ik kan het niet duidelijker zeggen dan dat het er staat, en vind het vervelend dat jij mijn woorden verdraait.
Lange posts uitwisselen met anderen is juist een voorbeeld van een goede discussie. Dit waar (om maar een voorbeeld te neomen) jij jouw posts vaak limiteert tot korte oneliners, acht van de tien keer nog op de man gericht ook. Dát verpest een discussie, uitgebreide posts niet.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 19:22 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Dag in dag uit je eigen waarheid als een soort robot verkondigen in ellenlange epistels is geen gesprek Howard
Ik mis hem nog elke dag in het PSV-topic.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:49 schreef Caland het volgende:
[..]
Nog gemaakt door @:doublepain(RIP)
Het is een voetbaldingetje?quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 21:24 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ik mis hem nog elke dag in het PSV-topic.
Doublepain was een user hier.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Het is een voetbaldingetje?
Dat maakt het nog treuriger.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |