abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 11 oktober 2025 @ 13:21:21 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_218989288
quote:
-Fatsoenlijke OP maken
-Liefst met NL-bron.. zo niet, vertel dan ff uitgebreid waar het over gaat en waar je over wil discussiëren
en niet gewoon 2 regels kopiëren en dan ff "lullig" typen ofzo.

Beknopte samenvatting van de NWS-FAQ; Sinterklaas-versie

Generalisaties, discriminatie, stokpaardjes en platitudes hebben we hier allemaal al (nooit genoeg) een keer of tweehonderdduizend gelezen.
Daarvoor moet je hier dus niet wezen.

'Moslims-christenen- autochtonen-allochtonen zijn kut', islam is geen europa en ' Trump moet dood' hebben in een discussie totaal geen toegevoegde waarde.
Zulke opmerkingen vallen hier niet in goede aarde.

Posts waar je wat meer je best op doet, zijn leuker om te maken en ook om te lezen.
Voor enge dingen als onderbouwingen hoef je echt niet te vrezen.

Kankerturken-Marokkanen-Joden-Amerikanen etc, etc kunnen je een ban opleveren.
Net als volken/groepen mensen als apen betitelen en daarover blijven doorzeveren.

Open je een topic en c/p je tekst van een andere site?
Dan ook een link naar de site waar je het vandaan hebt; dus bronvermelding, right?
En omdat we voor druk van de hoofdredactie zijn gezwicht:
GELIEVE 'TROUW' EN 'VOLKSKRANT' NIET TE QUOTEN IN JE BERICHT!

Users kunnen zo een artikel op waarde schatten en dat is belangrijk.
Ook krijgen we anders veel sneller klachten over plagiaat en gaan mensen over de zeik.

Ook GEEN PREMIUM ARTIKELEN kopiëren en plakken aangezien dat niet is toegestaan en niet iedereen tot die bronnen toegang heeft om te zien of de berichten accuraat zijn. Zoek een bron via een alternatieve route aub!

Premium artikelen uploaden naar alternatieve websites is niet toegestaan en kan je een ban opleveren.

Met alleen een dump van een nieuwsbericht komen topics veel trager en moeilijker op gang.
Dat is voor heel wat NWS-usertjes en modjes nogal zuur en wrang.

Waar wil je naartoe met het topic? Dat kun je best makkelijk sturen.
Het maakt het ook leuker, zodat jouw verblijf in NWS ook langer zal duren.

Zie je een spannende tweet?
Aarzel dan niet
En zoek er een nieuwsberichtje bij
Dan zijn de modjes ook weer blij.

Want op Twitter wordt veel beweerd
Maar wie de waarheid niet eert

Kan beter gaan posten in ONZ
Daar krijgt men van paddy geen frons.

En zoals de FAQ zegt; schelden en bashen naar je medeuser vinden we niet tof.
Ook niet als je dat denkt te moeten doen in NWS-feedback, subtiel of grof.

De kans dat Yvonnegod je dan bant, neemt zienderogen toe(al is yvonne verder wel gewoon aardig en werkt deze tekst stigmatiserend).
Ook krijg je van ons een pak slaag met de roe.

De Modblackpetes
quote:
Let wel: Aan topicstarters

Als je zo nodig in NWS (op een Nederlands Forum) een topic in het Engels wilt openen met een onderwerp uit het buitenland, dan kun/moet je wel even wat meer je best doen.

-Zorg dat de titel van je topic de lading dekt, zo niet, dan heb je kans dat het topic al op slot gaat
-Vertaal even wat er in het artikel staat - niet iedereen kan Engels - dus leg uit wat er staat, doe dit op waarheid - dat hoeft geen A4'tje maar ook niet in één zin. Leg gewoon uit wat er aan de hand is.

-Kom met een stuk eigen inbreng - waar wil je over discussiëren, wat is er zo belangrijk waarom we hier over kunnen praten? Doe dat niet met racistische opmerkingen, onderbuik of sneren richting anders denkenden of gelovigen.

-Indien je als TS constant topics opent met een bepaalde gedachte, strekking of onderwerp zal dat gevolgen hebben voor hoe andere users jouw inbreng zien. Dat is logisch. Accepteer dat. Wie kaatst, kan de bal verwachten. Pittige discussies mogen, accepteer als TS dat je lastige vragen kunt krijgen en zorg ervoor dat je in je eigen topic ook antwoorden geeft.

-Last but not least: Blijf netjes, behandel de users in jouw topic met respect en wordt niet persoonlijk.

Verder

-Sneren richting de TS kunnen achterwege blijven, iedereen op Fok heeft het recht topics te openen, ook als het 'weer' een topic is over bijvoorbeeld Antifa, immigranten of de PVV. Zolang het topic maar voldoet aan de voorwaarden van Fok.

-Ook andere persoonlijke reacties richting andere users of het onderwerp als "gaan we weer, heb je hem weer, daar komt ALT right, ALT Left, weer, kunnen achterwege blijven. Blijf dan lekker weg.

-Andere offtopic zooi hoeft ook niet. Grapje is leuk, maar maak er geen sport van.

-Nutteloze mentions kun je ook weglaten.

-Last but not least: Behandel andere users en de TS met respect, wordt niet persoonlijk.
Verder geldt voor alle topics onder andere:

Racistische trekjes en grapjes, generaliserende opmerkingen, onzinnigheden, one-liners, offtopic gedoe en persoonlijke opmerkingen naar andere users kunnen per direct achterwege blijven.

Kun je niet inhoudelijk discussiëren met bronnen, meningen, feiten of nieuwsberichten: blijf dan weg, dan is dit topic niet voor jou. Reageren op andermans inhoudelijke inbreng met smileys, krachttermen, one-liners of andere 'geintjes' worden niet getolereerd.

Zet een TR als je wat ziet wat volgens jou niet door de beugel kan en ga er niet zelf met gestrekt been in, meldt het ons gewoon en we kijken er naar zodra we kunnen.

Zoals beloofd hebben we het gebruik van de woorden fascist, fascistoide , NSB etc. besproken op het FOK! hoofdkantoor. Omdat er vanuit moderatie en users vraag was over het gebruik van het woord genocide is dat gelijk meegenomen.

• Fascist, fascistoïde, NSB etc.- gebruiken in een post over een derde persoon of politieke stroming/partij wordt beschouwd als demoniseren. Dat is niet gewenst, dus posts met deze woorden zullen we moeten verwijderen. Dat gaat ook op voor dingen als ''linkse deugkneus'' en of het in de schoenen schuiven van daden in de hoek van een politieke stroming in het algemeen.

• Genocide- In de discussies kunnen users hun mening over Israël ventileren. Als men van mening is dat Israël zich schuldig maakt aan een genocide in de Gazastrook, zich afvraagt waarom landen de genocide in Gaza door Israël niet willen erkennen of iets over de conclusies van mensenrechtenorganisaties post is dat geen probleem. Maar opmerkingen die bedoeld zijn om te klieren in een topic, zoals ‘genocide-lover’ of ‘genocideplegend Israël’ zonder enige context of vorm van argumentatie halen we weg.

Uiteraard kijken we zoals altijd naar de context van het nieuwsitem waaronder is gepost.

Als je denkt dat iemand zit te trollen - > negeer het en zet een TR zodat de moderatie het kan beoordelen.

Disclaimer: we nemen alle feedback serieus, maar we kunnen niet overal iets aan doen.

:T

Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_218989300
🙂
pi_219003631
Even ter illustratie van de belachelijkheid van het verbieden van woorden. Hier is iemand die D66 extreem-rechtse standpunten toedicht. Let wel: extreem-rechts betekent o.a. dat je vindt dat de democratie best vervangen kan worden, en dat geweld tegen "vijanden van het volk" gelegitimeerd is. Tamelijk onfris dus. Maar moeten we het verbieden om D66 extreem-rechts te noemen? Nee toch? Dit kan prima met argumenten bestreden worden en dat gebeurt dan ook. Het zou niet verboden moeten zijn om er belachelijke standpunten op na te houden. Idem met "fascisme". Als iemand Timmermans een fascist vindt is dat absurd en onzinnig, maar dat kun je bestrijden met argumenten. Als je mensen te pas en te onpas gaat uitschelden voor fascist of rechts-extremist, dan is het een ander verhaal.

quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 08:24 schreef StarTrek het volgende:

[..]
Op bepaalde vlakken vind ik D66 gewoon extreem rechts. Het is een partij die het echt niet op neemt voor de zwakkeren in onze sameleving, het is een partij die er is voor de hogeropgeleiden en de rest kan stikken. Ze zijn alleen sociaal voor migranten en ze beweren er ook te zijn voor mensen met een andere geaardheid, voor de rest zijn ze erg kapitalistisch en niet voor de sociale zekerheid

[ Bericht 0% gewijzigd door recursief op 13-10-2025 10:08:37 ]
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
  maandag 13 oktober 2025 @ 10:40:53 #4
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219003891
Misschien moet woke ook maar eens op het lijstje van verboden woorden. Want alles waar men het niet mee eens is, is woke :')
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 13 oktober 2025 @ 11:52:48 #5
485843 crew  Jippie
pi_219004458
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 09:59 schreef recursief het volgende:
Even ter illustratie van de belachelijkheid van het verbieden van woorden. Hier is iemand die D66 extreem-rechtse standpunten toedicht. Let wel: extreem-rechts betekent o.a. dat je vindt dat de democratie best vervangen kan worden, en dat geweld tegen "vijanden van het volk" gelegitimeerd is. Tamelijk onfris dus. Maar moeten we het verbieden om D66 extreem-rechts te noemen? Nee toch? Dit kan prima met argumenten bestreden worden en dat gebeurt dan ook. Het zou niet verboden moeten zijn om er belachelijke standpunten op na te houden. Idem met "fascisme". Als iemand Timmermans een fascist vindt is dat absurd en onzinnig, maar dat kun je bestrijden met argumenten. Als je mensen te pas en te onpas gaat uitschelden voor fascist of rechts-extremist, dan is het een ander verhaal.
[..]

Ondanks het gebrek aan een TR heb ik de post geveegd, en kap nu eens met het 'ik wil fascist kunnen schrijven' geneuzel.

Het opperhoofd heeft dit besloten, en Straat heeft het hier keurig uitgelegd.

Wil je het anders dan kun je mailen naar forum@fok.nl en dat is niet lullig of als afschepen bedoeld, maar de enige manier om een mogelijke heroverweging in gang te zetten.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 13 oktober 2025 @ 11:54:40 #6
485843 crew  Jippie
pi_219004473
quote:
10s.gif Op maandag 13 oktober 2025 10:40 schreef Starhopper het volgende:
Misschien moet woke ook maar eens op het lijstje van verboden woorden. Want alles waar men het niet mee eens is, is woke :')
Goed idee, laten we gelijk alle meningen die ons niet aan staan verbieden. }:|
pi_219004492
quote:
2s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:54 schreef Jippie het volgende:

[..]
Jaaaaa _O_
  maandag 13 oktober 2025 @ 11:59:58 #8
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219004516
quote:
10s.gif Op maandag 13 oktober 2025 10:40 schreef Starhopper het volgende:
Ja, goed idee. Dat is namelijk erg demoniserend :) .
Huilen dan.
  maandag 13 oktober 2025 @ 12:07:41 #9
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219004564
quote:
2s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:54 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik vraag niet om censuur maar om consequentie. Woke wordt nooit neutraal gebruikt. Het is een label om iemand belachelijk te maken en weg te zetten. Het is net zo beladen als de term die wel verboden is.

En als je het als mening ziet. Dan is het mijn mening om een fascist gewoon een fascist te noemen. Of wil je mijn mening verbieden omdat het je niet aanstaat? ;)
pi_219004565
quote:
2s.gif Op maandag 13 oktober 2025 11:52 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ondanks het gebrek aan een TR heb ik de post geveegd en kap nu eens met het 'ik wil fascist kunnen schrijven' geneuzel.
Dat vind ik treurig. Ik snap dat je de policy dient te handhaven, maar dit vind ik een vorm van gedachtenpolitie. Kun je geneuzel vinden, maar daar zal ik me tegen blijven verzetten, ook als het gaat om gedachtes die niet de mijne zijn. Daarvoor vind ik het onderwerp te belangrijk. Op Fok! zal het misschien niet zo boeien, maar dit laten eroderen of onderdrukken van de betekenis van woorden is iets dat op gespannen voet staat met democratische principes. Maatschappelijk is dat enorm relevant.

En nee, ik ga niet mailen. Dat vind ik absurd. Dit forum is er voor feedback, en als het voor dit soort feedback niet gebruikt kan worden, en deze thema's alleen in private emails buiten de openbaarheid besproken mogen worden, en het anders afgedaan wordt als geneuzel waar men mee dient te kappen dan vind ik dat vreselijk dom. Maar goed, kennelijk is dat een bewuste keuze.
pi_219004572
Landverrader op links mag dan weer wel just sayin

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-10-2025 12:10:22 ]
pi_219004578
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:08 schreef Aberkullie het volgende:
Landverrader op links mag dan weer wel wel just sayin
Laat hem dat maar onderbouwen. Van mij mag het blijven staan, totdat het louter gebruikt wordt als scheldwoord. Als ie het meent dan wordt de domheid van zo een opmerking binnen de kortste keren overduidelijk. Dat soort zwakzinnig geneuzel moet met vlijmscherpe rake woorden bestreden worden, dat is het krachtigste middel. Het tot "verboden woord" verklaren is slap.
pi_219004585
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:10 schreef recursief het volgende:

[..]
Laat hem dat maar onderbouwen. Van mij mag het blijven staan, totdat het louter gebruikt wordt als scheldwoord. Als ie het meent dan wordt de domheid van zo een opmerking binnen de kortste keren overduidelijk. Dat soort zwakzinnig geneuzel moet met vlijmscherpe rake woorden bestreden worden, dat is het krachtigste middel. Het tot "verboden woord" verklaren is slap.
Ik heb er verder weinig moeite mee maar wel als er aan de ene kant dingen verboden worden (die niet zo ver van de waarheid zijn) en dit mag blijven staan.
pi_219004589
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:12 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ik heb er verder weinig moeite mee maar wel als er aan de ene kant dingen verboden worden (die niet zo ver van de waarheid zijn) en dit mag blijven staan.
Dus je hebt er wel moeite mee.
pi_219004595
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:13 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Dus je hebt er wel moeite mee.
Selectieve regeltjes bedenken onder het mom van demoniseren daar heb ik wel moeite mee ja.
pi_219004607
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:14 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Selectieve regeltjes bedenken onder het mom van demoniseren daar heb ik wel moeite mee ja.
Dan moet je niet zeggen dat je er geen moeite mee hebt.
pi_219004611
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:12 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Ik heb wel moeite met een "verboden woorden"-regel.
pi_219004615
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:17 schreef recursief het volgende:

[..]
Ik heb wel moeite met een "verboden woorden"-regel.
Ja, dat zeg ik.
  maandag 13 oktober 2025 @ 12:25:05 #19
319979 Fok-it
All is well
pi_219004648
Kan er wellicht ook een topic pointer komen dat dat goedpraat gebral niet geaccepteerd wordt?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219004655
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:25 schreef Fok-it het volgende:
Kan er wellicht ook een topic pointer komen dat dat goedpraat gebral niet geaccepteerd wordt?
Welk goedpraat gebral?
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 13 oktober 2025 @ 12:26:34 #21
485843 crew  Jippie
pi_219004663
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:07 schreef recursief het volgende:

[..]
Dat vind ik treurig. Ik snap dat je de policy dient te handhaven, maar dit vind ik een vorm van gedachtenpolitie. Kun je geneuzel vinden, maar daar zal ik me tegen blijven verzetten, ook als het gaat om gedachtes die niet de mijne zijn. Daarvoor vind ik het onderwerp te belangrijk. Op Fok! zal het misschien niet zo boeien, maar dit laten eroderen of onderdrukken van de betekenis van woorden is iets dat op gespannen voet staat met democratische principes. Maatschappelijk is dat enorm relevant.

En nee, ik ga niet mailen. Dat vind ik absurd. Dit forum is er voor feedback, en als het voor dit soort feedback niet gebruikt kan worden, en deze thema's alleen in private emails buiten de openbaarheid besproken mogen worden, en het anders afgedaan wordt als geneuzel waar men mee dient te kappen dan vind ik dat vreselijk dom. Maar goed, kennelijk is dat een bewuste keuze.
Wat voor verwacht je dan van ons door dit in Feedback te posten.

Het is achter de schermen besproken, er is een antwoord gekomen en daar moeten we het mee doen. Om er hier 579.632.469 keer op terug te komen heeft in mijn optiek weinig zin. Dus ik noem dat geneuzel.

De enige actie waarmee je een heroverweging in gang kan zetten, weiger je. Dat noem ik dommig.
  maandag 13 oktober 2025 @ 12:27:42 #22
319979 Fok-it
All is well
pi_219004672
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:25 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Welk goedpraat gebral?
De belaging en doodverwensingen van Timmermans gister.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219004686
quote:
2s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:26 schreef Jippie het volgende:

[..]
Wat voor verwacht je dan van ons door dit in Feedback te posten.

Het is achter de schermen besproken, er is een antwoord gekomen en daar moeten we het mee doen. Om er hier 579.632.469 keer op terug te komen heeft in mijn optiek weinig zin. Dus ik noem dat geneuzel.

De enige actie waarmee je een heroverweging in gang kan zetten, weiger je. Dat noem ik dommig.
Prima, dan zijn we het niet eens. Fok is voor mij niet belangrijk genoeg om in dit gelid mee te willen lopen. Het is niet mijn forum, en ik heb niet de illusie dat als ik mijn standpunten nog een keer in een mailtje zet dat dat iets uithaalt. Maar als ik merk dat ik niet meer kan zeggen wat ik wil zeggen omdat ik bepaalde woorden niet meer mag gebruiken dan trek ik vroeg of laat mijn conclusies.
pi_219004687
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:27 schreef Fok-it het volgende:

[..]
De belaging en doodverwensingen van Timmermans gister.
Oh, okay.
pi_219004698
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:30 schreef recursief het volgende:

[..]
Prima, dan zijn we het niet eens. Fok is voor mij niet belangrijk genoeg om in dit gelid mee te willen lopen. Het is niet mijn forum, en ik heb niet de illusie dat als ik mijn standpunten nog een keer in een mailtje zet dat dat iets uithaalt. Maar als ik merk dat ik niet meer kan zeggen wat ik wil zeggen omdat ik bepaalde woorden niet meer mag gebruiken dan trek ik vroeg of laat mijn conclusies.
Dat boeit Danny niet hoor
pi_219004704
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:31 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Het gaat me er ook helemaal niet om of het Danny wat boeit.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 13 oktober 2025 @ 12:33:30 #27
485843 crew  Jippie
pi_219004708
Zet een TR als je denkt dat een andere user off-policy gaat. Ik ga niet alle topics controleren op woorden waar andersgezinden zich mogelijk aan zouden kunnen storen.

Zonder TR is er geen recht om de moderatie iets te verwijten. We doen ons best maar kunnen geen ijzer met handen breken.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 13 oktober 2025 @ 12:34:29 #28
485843 crew  Jippie
pi_219004716
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:31 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Klaag je altijd achter iemands rug?
pi_219004726
quote:
2s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:34 schreef Jippie het volgende:

[..]
Klaag je altijd achter iemands rug?
Nee hoor, heb Danny al 2 keer getagt, hier en in POL FB.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 13 oktober 2025 @ 12:39:34 #30
485843 crew  Jippie
pi_219004756
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:35 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Nee hoor, heb Danny al 2 keer getagt, hier en in POL FB.
Dat is in ieder geval fair.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 13 oktober 2025 @ 13:05:55 #31
485843 crew  Jippie
pi_219004928
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:25 schreef Fok-it het volgende:
Goedpraatgebral wordt over het algemeen verwijderd, en dat is zo re zien ook in dat topic gebeurd.
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:10:56 #32
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219004962
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:20:22 #33
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219005010
Deze posts bevatten een racistische naamsverbastering en desinformatie. Yassir Klaver is een spottende verdraaiing van de naam Jesse Klaver. Hij heeft nooit Yassir geheten. Dat is een verzonnen verhaal dat online wordt gebruikt om hem te bespotten en te koppelen aan een niet-westerse achtergrond.

quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 12:53 schreef Gia het volgende:

[..]
Yassir die Mona uitscheldt voor 'palingpopulist'. Echt niveautje hoor!
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:14 schreef Gia het volgende:

[..]
Yassir Feras Klaver. Eerste naam veranderd in Jesse en achternaam van zijn moeder. Zijn vader is Marokkaan.
pi_219005051
quote:
9s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:20 schreef Starhopper het volgende:
Deze posts bevatten een racistische naamsverbastering en desinformatie. Yassir Klaver is een spottende verdraaiing van de naam Jesse Klaver. Hij heeft nooit Yassir geheten. Dat is een verzonnen verhaal dat online wordt gebruikt om hem te bespotten en te koppelen aan een niet-westerse achtergrond.
[..]
[..]

Greet Wilders en Terrier Baudet (laatste verzonnen door GL) komen ook vaak zat voorbij.

En dit is dan ineens racisme.

quote:
Dat is een verzonnen verhaal dat online wordt gebruikt om hem te bespotten en te koppelen aan een niet-westerse achtergrond
Dat users hem om die reden noemen is een aanname van jou.

-edit, ik zie dat deze user het wel echt denkt :')
Nee ik ben niet nieuw, ben gewoon mijn wachtwoord kwijt van mijn mail
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:33:43 #35
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219005081
En ze lopen weer te emmeren over het woord fascist. Sneu clubje :')
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:34:14 #36
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_219005086
quote:
[..]
[..]

Pure demonisering, in het volle zicht.
Huilen dan.
  maandag 13 oktober 2025 @ 13:44:08 #37
319979 Fok-it
All is well
pi_219005139
quote:
7s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:34 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Pure demonisering, in het volle zicht.
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:37 schreef Gia het volgende:

[..]
Dus, hoppa de premies omhoog, zodat al die statushoudsters hun snor kunnen laten laseren
Nog een stukje racisme als toetje.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 13 oktober 2025 @ 13:58:36 #38
485843 crew  Jippie
pi_219005223
quote:
[..]
[..]

Ik was even in de war, maar Yasser is inderdaad niet juist. Feras is zijn tweede naam.

Mijn naam is Jesse Feras Klaver. Mijn voor- en achternaam heb ik van mijn Nederlands-Indische moeder, Feras verwijst naar mijn Marokkaanse vader.
  maandag 13 oktober 2025 @ 14:01:36 #39
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_219005247
quote:
2s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:58 schreef Jippie het volgende:

[..]
Ik was even in de war, maar Yasser is inderdaad niet juist. Feras is zijn tweede naam.

Mijn naam is Jesse Feras Klaver. Mijn voor- en achternaam heb ik van mijn Nederlands-Indische moeder, Feras verwijst naar mijn Marokkaanse vader.
Ja. Ik had hem al gerapporteerd maar wilde het toch even verduidelijken hier dat de naam Yassir nepnieuws is.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 13 oktober 2025 @ 14:02:28 #40
485843 crew  Jippie
pi_219005253
quote:
1s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:28 schreef Watmoetjenou het volgende:

[..]
Greet Wilders en Terrier Baudet (laatste verzonnen door GL) komen ook vaak zat voorbij.

En dit is dan ineens racisme.
[..]
Dat users hem om die reden noemen is een aanname van jou.

-edit, ik zie dat deze user het wel echt denkt :')
Alle naamsverbasteringen gaan weg, niet omdat het racistisch zou zijn maar omdat men in een fatsoenlijke discussie mensen gewoon bij hun naam noemt.
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 13 oktober 2025 @ 14:06:37 #41
485843 crew  Jippie
pi_219005272
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:44 schreef Fok-it het volgende:

[..]
[..]
Nog een stukje racisme als toetje.
Topic op slot gegooid, want ik zie veel meer off-policy. Dan kan ik er straks met de vlooienkam doorheen.

Edit:en weer open..

[ Bericht 2% gewijzigd door Jippie op 13-10-2025 15:15:13 ]
  maandag 13 oktober 2025 @ 18:11:50 #42
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219006820
quote:
• Fascist, fascistoïde, NSB etc.- gebruiken in een post over een derde persoon of politieke stroming/partij wordt beschouwd als demoniseren. Dat is niet gewenst, dus posts met deze woorden zullen we moeten verwijderen. Dat gaat ook op voor dingen als ''linkse deugkneus'' en of het in de schoenen schuiven van daden in de hoek van een politieke stroming in het algemeen.
Vraagje: Hoe ver mag een partij gaan totdat je het beestje bij de naam mag noemen? NSB lijkt me onnodig omdat dat geen politieke stroming is, maar een fascistisch onderwerp fascistisch noemen lijkt me niet meer dan normaal. Anders zou je de geschiedenis hier ook niet historisch accuraat mogen bespreken.

Groot verschil tussen "linkse deugkneus" en "fascisme" daar fascisme gewoon een foute politieke stroming is en "linkse deugkneus" gewoon een belediging.

Je mag iets hier prima beschrijven als socialistisch, liberaal, communistisch of progressief, dus waarom mag alleen het fascisme niet benoemd worden?
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 13 oktober 2025 @ 18:41:33 #43
485843 crew  Jippie
pi_219007032
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 18:11 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Vraagje: Hoe ver mag een partij gaan totdat je het beestje bij de naam mag noemen? NSB lijkt me onnodig omdat dat geen politieke stroming is, maar een fascistisch onderwerp fascistisch noemen lijkt me niet meer dan normaal. Anders zou je de geschiedenis hier ook niet historisch accuraat mogen bespreken.

Groot verschil tussen "linkse deugkneus" en "fascisme" daar fascisme gewoon een foute politieke stroming is en "linkse deugkneus" gewoon een belediging.

Je mag iets hier prima beschrijven als socialistisch, liberaal, communistisch of progressief, dus waarom mag alleen het fascisme niet benoemd worden?
Heb jij die OP al aangepast?

NWS / PVV-Kamerleden achter account dat honderden racistische AI-beelden ver
pi_219007053
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 13:33 schreef inslagenreuring het volgende:
En ze lopen weer te emmeren over het woord fascist. Sneu clubje :')
Maar als je dat woordje mag gebruiken wint Timmermans de verkiezingen.
  maandag 13 oktober 2025 @ 18:44:30 #45
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219007061
quote:
2s.gif Op maandag 13 oktober 2025 18:41 schreef Jippie het volgende:

[..]
Heb jij die OP al aangepast?
Die is gesloten, dus kan niet aangepast worden, maar ik laat hem liever zo staan. Als je een beestje niet meer bij de naam mag noemen nadat ik zag wat voor enge dingen en uitspraken gepost waren met o.a. oproepen tot het remigratie, laat hem dan maar dicht...
  maandag 13 oktober 2025 @ 18:45:32 #46
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_219007068
quote:
9s.gif Op maandag 13 oktober 2025 18:43 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Maar als je dat woordje mag gebruiken wint Timmermans de verkiezingen.
Het is de enige politieke stroming die beschermd wordt in de regels...
Maargoed, ik heb het advies maar overgenomen en een mailtje gestuurd.
  maandag 13 oktober 2025 @ 18:46:03 #47
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_219007073
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 18:11 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Als je nou gewoon even de definitie van fascisme opzoekt heb je je antwoord:

quote:
Definitie

Het begrip fascisme is niet eenduidig te definiëren. Het is een complex en gevarieerd verschijnsel dat moeilijk beknopt is te omschrijven. Toch heeft het fascisme een aantal basiskenmerken die het onderscheiden van andere politieke stromingen:

01. Het fascisme is de tegenstander van zowel de traditioneel linkse als rechtse politieke partijen.
02. Het fascisme minacht eigentijdse conservatieve instellingen.
03. Het fascisme vereert militarisme, machtsvertoon en het gebruik van geweld.
04.Het fascisme kent een autoritaire structuur met aan het hoofd daarvan een leider aan wie charismatische eigenschappen worden toegeschreven.
05. Het fascisme streeft naar de instelling van een politieke dictatuur.
06. Het fascisme streeft naar een totalitaire staat – de volledige controle over het maatschappelijk leven en de sociale en culturele organisaties.
07. Het fascisme is extreem nationalistisch.
08. Het fascisme pleit voor een continue strijd om de eigen natie te kunnen doen overleven te midden van andere staten.
09. Het fascisme berust in hoofdzaak op de maatschappelijke middenklasse.
10. Het fascisme streeft naar sociale eenheid van de populatie en de opheffing van alle bestaande klassen- en belangentegenstellingen.
11. Op economisch gebied pleiten veel fascisten voor corporatisme, alsmede een door de staat geleide economie. De overheid bemoeit zich intensief met de economie en het bedrijfsleven met als doel om alle publieke en private middelen aan te wenden om (intern)nationale doelen te bereiken.
Vertel mij maar even welke partij dat precies nastreeft.
  maandag 13 oktober 2025 @ 18:55:02 #48
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_219007143
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 18:46 schreef AchJa het volgende:

[..]
Als je nou gewoon even de definitie van fascisme opzoekt heb je je antwoord:
[..]
Vertel mij maar even welke partij dat precies nastreeft.
Dan moet je ironisch genoeg echt bij zijn grote held Xi Jinping zijn.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter maandag 13 oktober 2025 @ 18:55:12 #49
485843 crew  Jippie
pi_219007144
quote:
0s.gif Op maandag 13 oktober 2025 18:44 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Die is gesloten, dus kan niet aangepast worden, maar ik laat hem liever zo staan. Als je een beestje niet meer bij de naam mag noemen nadat ik zag wat voor enge dingen en uitspraken gepost waren met o.a. oproepen tot het remigratie, laat hem dan maar dicht...
Hij is dicht omdat jij de regels aan je laars lapt, vooral doorgaan ^O^
  Moderator maandag 13 oktober 2025 @ 18:55:57 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219007150
waar zijn we nu eigenlijk onduidelijk hier?

als iemand zichzelf trots NSB'er noemt mag je hem wmb voor fascist uitmaken, anders niet

punt, klaar
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')