quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als je nou gewoon even de definitie van fascisme opzoekt heb je je antwoord:
[..]
Vertel mij maar even welke partij dat precies nastreeft.
Prima, heb hem nu weggeflikkerd voordat mensen denken er rechten aan te kunnen ontlenen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:44 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Die is gesloten, dus kan niet aangepast worden, maar ik laat hem liever zo staan. Als je een beestje niet meer bij de naam mag noemen nadat ik zag wat voor enge dingen en uitspraken gepost waren met o.a. oproepen tot het remigratie, laat hem dan maar dicht...
Nouja, het vreemde is gewoon dat het niet consequent is. Iemand liberaal noemen terwijl die partij of persoon zichzelf niet liberaal vindt, mag wel gepost worden. Het gaat er hier om dat het fascisme de enige ideologie is die binnen de huidige kaders van de regels beschermd wordt.quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:55 schreef sp3c het volgende:
waar zijn we nu eigenlijk onduidelijk hier?
als iemand zichzelf trots NSB'er noemt mag je hem wmb voor fascist uitmaken, anders niet
punt, klaar
Ho ho, waar zie jij bescherming van het woord of de stroming fascisme?quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:19 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Nouja, het vreemde is gewoon dat het niet consequent is. Iemand liberaal noemen terwijl die partij of persoon zichzelf niet liberaal vindt, mag wel gepost worden. Het gaat er hier om dat het fascisme de enige ideologie is die binnen de huidige kaders van de regels beschermd wordt.
Als een AfD'er bijvoorbeeld oproept tot remigratie door het negeren van de rechterlijke macht, of het sterk controleren van kunst en onderwijs, dan mag je dat volgens de NWS regels niet accuraat als fascistoïde omschrijven. (volgens de normale FOK! policy weer wel)
Ik vind die bescherming van de stroming en het verbod op het benoemen van de feiten best vreemd... Maar goed, ik maak de policy niet. Heb een mailtje gestuurd en dat is alles wat ik nu kan doen.
Als een partij pleit voor meer marktwerking, dan mag je dat liberale maatregelen van die partij noemen volgens de policy.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:28 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ho ho, waar zie jij bescherming van het woord of de stroming fascisme?
Je kunt niet iemand zomaar fascist noemen. Waar bescherm ik hier het woord of politieke stroom fascisme?quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:36 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Als een partij pleit voor meer marktwerking, dan mag je dat liberale maatregelen van die partij noemen volgens de policy.
Als een partij pleit voor nationalistische controle op onderwijs, dan mag je dat geen fascistoïde maatregelen van die partij noemen volgens de policy.
Dus tegenover andere politieke stromingen wordt het fascisme hier feitelijk beschermd volgens de policy (specifiek voor NWS, niet andere subfora) door dit de enige politieke ideologie te maken die je niet bij de naam mag noemen ongeacht context. Zal natuurlijk niet het idee erachter zijn geweest, maar het is feitelijk wel wat het gevolg is.
Iemand geen NSB'er of linkse deugkneus mogen noemen is normaal. Dat zijn gewoon beledigingen/foute aannames, maar fascisme is gewoon een beschrijving van een politieke ideologie. Beleid kan fascistoïde zijn. De huidige policy biedt geen ruimte voor context waardoor je die ideologie nooit effectief kan bekritiseren omdat je het niet bij de naam mag noemen.
Omdat het woord fascist nogal een negatieve bijklank heeft. Dit was sterk verweven met nazi-Duitslandquote:Op maandag 13 oktober 2025 19:36 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Als een partij pleit voor meer marktwerking, dan mag je dat liberale maatregelen van die partij noemen volgens de policy.
Als een partij pleit voor nationalistische controle op onderwijs, dan mag je dat geen fascistoïde maatregelen van die partij noemen volgens de policy.
Dus tegenover andere politieke stromingen wordt het fascisme hier feitelijk beschermd volgens de policy (specifiek voor NWS, niet andere subfora) door dit de enige politieke ideologie te maken die je niet bij de naam mag noemen ongeacht context. Zal natuurlijk niet het idee erachter zijn geweest, maar het is feitelijk wel wat het gevolg is.
Iemand geen NSB'er of linkse deugkneus mogen noemen is normaal. Dat zijn gewoon beledigingen/foute aannames, maar fascisme is gewoon een beschrijving van een politieke ideologie. Beleid kan fascistoïde zijn. De huidige policy biedt geen ruimte voor context waardoor je die ideologie nooit effectief kan bekritiseren omdat je het niet bij de naam mag noemen.
Ik stel niet dat jij dit beschermt. Ik stel dat de policy dat doet door de eerder opgegeven redenen. Iemand zomaar een fascist noemen is niet ok en kan natuurlijk gewoon weggehaald worden.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:45 schreef Jippie het volgende:
[..]
Je kunt niet iemand zomaar fascist noemen. Waar bescherm ik hier het woord of politieke stroom fascisme?
Het is onzin om dit een links hondenfluitje te noemen, dan ben je net zo hard aan het demoniseren als waar je de ander van beschuldigt.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:46 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Omdat het woord fascist nogal een negatieve bijklank heeft. Dit was sterk verweven met nazi-Duitsland
Het is vooral een links hondenfluitje om iemand het predikaat nazi aan te smeren en/of daar tegen af te zetten.
Zeer smerige methodiek en goed dat er hier geen ruimte voor is.
Ik heb ook niet het idee dat iemand 'zomaar' een fascist genoemd wordt. Ikzelf doe dat in ieder geval niet. Ik val terug op mijn opleiding en onderbouwende bronnen en als ik iemand zie die fascistische dingen doet of zegt, dan noem ik dat fascisme. Trump is een prima voorbeeld daarvan. Dat niet mogen doen is wel degelijk de facto beschermen van de politieke stroming. Mensen mogen blijkbaar niet gewezen worden op het feit dat Trump (om even bij dat voorbeeld te blijven) dingen doet of zegt die gewoon 1:1 voldoen aan de definities van fascisme.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:45 schreef Jippie het volgende:
[..]
Je kunt niet iemand zomaar fascist noemen. Waar bescherm ik hier het woord of politieke stroom fascisme?
In welk partijprogramma kan ik dat precies vinden?quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:36 schreef Mikeytt het volgende:
Als een partij pleit voor nationalistische controle op onderwijs,
No shit, Sherlock. Een stroming die verantwoordelijk is voor ongeveer 50 miljoen doden heeft een negatieve bijklank? En daar ben jij verbaasd en verontwaardigd over?quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:46 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Omdat het woord fascist nogal een negatieve bijklank heeft. Dit was sterk verweven met nazi-Duitsland
Het is vooral een links hondenfluitje om iemand het predikaat nazi aan te smeren en/of daar tegen af te zetten.
Zeer smerige methodiek en goed dat er hier geen ruimte voor is.
Oké. En waarom denk jij dat ze hier nu dan al 2 weken lopen te drammen om dat woord?quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:53 schreef Jippie het volgende:
[..]
Het is onzin om dit een links hondenfluitje te noemen, dan ben je net zo hard aan het demoniseren als waar je de ander van beschuldigt.
Iedereen moet gewoon eens normaal doen en niet iedereen met een andere opinie in het verdomhoekje willen zetten.
@Danny had je toch al een antwoord gegeven?quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik heb ook niet het idee dat iemand 'zomaar' een fascist genoemd wordt. Ikzelf doe dat in ieder geval niet. Ik val terug op mijn opleiding en onderbouwende bronnen en als ik iemand zie die fascistische dingen doet of zegt, dan noem ik dat fascisme. Trump is een prima voorbeeld daarvan. Dat niet mogen doen is wel degelijk de facto beschermen van de politieke stroming. Mensen mogen blijkbaar niet gewezen worden op het feit dat Trump (om even bij dat voorbeeld te blijven) dingen doet of zegt die gewoon 1:1 voldoen aan de definities van fascisme.
Dan kun je er sofistiek op loslaten zoveel je wilt of je verbergen achter 'die opdracht hebben we van bovenaf'(een verdediging die overigens in en sinds Nüremberg niet geaccepteerd werd en wordt), dat maakt het niet minder een feit.
Dat is het punt, Hans. Dan moet je niet verontwaardigd zijn dat je niet vrijelijk mag strooien met die termen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:55 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
No shit, Sherlock. Een stroming die verantwoordelijk is voor ongeveer 50 miljoen doden heeft een negatieve bijklank? En daar ben jij verbaasd en verontwaardigd over?
Zie mijn eerdere reactie. Er is geen sprake van 'vrijelijk strooien', maar van gefundeerd benoemen. Net zo goed als VVD'ers als 'libertariërs' benoemd worden. Gewoon als aanhangers van een bepaald gedachtengoed.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:00 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Dat is het punt, Hans. Dan moet je niet verontwaardigd zijn dat je niet vrijelijk mag strooien met die termen.
Sjonge.
Ga je ons nu vergelijken met oorlogsmisdadigers? Zit het zo diep?quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik heb ook niet het idee dat iemand 'zomaar' een fascist genoemd wordt. Ikzelf doe dat in ieder geval niet. Ik val terug op mijn opleiding en onderbouwende bronnen en als ik iemand zie die fascistische dingen doet of zegt, dan noem ik dat fascisme. Trump is een prima voorbeeld daarvan. Dat niet mogen doen is wel degelijk de facto beschermen van de politieke stroming. Mensen mogen blijkbaar niet gewezen worden op het feit dat Trump (om even bij dat voorbeeld te blijven) dingen doet of zegt die gewoon 1:1 voldoen aan de definities van fascisme.
Dan kun je er sofistiek op loslaten zoveel je wilt of je verbergen achter 'die opdracht hebben we van bovenaf'(een verdediging die overigens in en sinds Nüremberg niet geaccepteerd werd en wordt), dat maakt het niet minder een feit.
De baas heeft gesproken en toch blijven drammen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
@:Danny had je toch al een antwoord gegeven?
Lord_Vetinari in POL / [POL-Feedback] POL FB - Het is allemaal wat
Ergens over drammen is FOK! - users eigen of dat nou om een RLS, SHO of NWS item gaat.quote:Op maandag 13 oktober 2025 19:58 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Oké. En waarom denk jij dat ze hier nu dan al 2 weken lopen te drammen om dat woord?
Ik zie namelijk een rode draad in het kliekje die dat aan de kaak wil stellen.
Het is klaarblijkelijk toch wel lekker als je in de discussie mag verwijzen naar types als Mussolini en Hitler.
Nee, ik geef aan dat je verschuilen achter 'we doen het in opdracht' juridisch gezien geen hout (meer) snijdt.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:03 schreef Jippie het volgende:
[..]
Ga je ons nu vergelijken met oorlogsmisdadigers? Zit het zo diep?
Dus die lui met nsbvlaggen op de demonstratie van gisteren mag je fascisten noemen?quote:Op maandag 13 oktober 2025 18:55 schreef sp3c het volgende:
waar zijn we nu eigenlijk onduidelijk hier?
als iemand zichzelf trots NSB'er noemt mag je hem wmb voor fascist uitmaken, anders niet
punt, klaar
Het zit een aantal users héél hoog dat men politici/partijen of zelfs medeusers niet meer als fascist mag wegzetten.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:04 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De baas heeft gesproken en toch blijven drammen.
Vanwaar dan de verwijzing naar Neurenberg? Dat mag je mij dan uitleggen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:09 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee, ik geef aan dat je verschuilen achter 'we doen het in opdracht' juridisch gezien geen hout (meer) snijdt.
Nee, geen lekkers vandaag.quote:Op maandag 13 oktober 2025 20:12 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dus die lui met nsbvlaggen op de demonstratie van gisteren mag je fascisten noemen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |