Volgens Mark Rutte gisteren is de economie van de NATO 25-maal zo groot als die van Rusland, en dat onze legers oneindig superieur zijn aan het Russische leger. Volgens hem is er een eenzame Russische onderzeeër dat mank weer terug moest keren.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij hebt verder ook geen verzekeringen?

De informatiepositie van Rutte is veel beter dan die van Hitler destijds. Zijn inlichtingendienst schatte het Soviet leger op ca 50% van de sterkte.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:07 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Volgens Mark Rutte gisteren is de economie van de NATO 25-maal zo groot als die van Rusland, en dat onze legers oneindig superieur zijn aan het Russische leger. Volgens hem is er een eenzame Russische onderzeeër dat mank weer terug moest keren.
Rutte mag graag vergelijkingen maken met de Tweede Wereldoorlog, maar zijn uitspraken van gisteren zijn net als die van Hitler, die destijds de Sovjet Unie een kartonnen doos noemde, waarvan je alleen maar de eerste deur van hoefde in te trappen, en het zou vervolgens als een kaartenhuis in elkaar storten.
Op zich vond ik die uitspraken van Rutte gisteren ook niet zo tactisch, want waarom moeten we dan naar een vijf procentnorm?

Jawel, maar als die geen zin heeft meldt die zich ziek of overspannen en er is geen mens die er wat aan kan doen met onze werknemersbescherming.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 19:36 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Mijn zwager is beroepsmilitair. Die wordt niet gevraagd of die op uitzending wil maar die is dat verplicht.

Ja dat ja. Rusland denderen we zo overheen maar moeten wel 800miljard extra! investeren. Hoe rijmt dat?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:07 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Volgens Mark Rutte gisteren is de economie van de NATO 25-maal zo groot als die van Rusland, en dat onze legers oneindig superieur zijn aan het Russische leger. Volgens hem is er een eenzame Russische onderzeeër dat mank weer terug moest keren.
Rutte mag graag vergelijkingen maken met de Tweede Wereldoorlog, maar zijn uitspraken van gisteren zijn net als die van Hitler, die destijds de Sovjet Unie een kartonnen doos noemde, waarvan je alleen maar de eerste deur van hoefde in te trappen, en het zou vervolgens als een kaartenhuis in elkaar storten.
Op zich vond ik die uitspraken van Rutte gisteren ook niet zo tactisch, want waarom moeten we dan naar een vijf procentnorm?

Welk cijfer geef je jezelf als bruikbaar militair?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Jawel, maar als die geen zin heeft meldt die zich ziek of overspannen en er is geen mens die er wat aan kan doen met onze werknemersbescherming.
Tenminste verwacht dat die ook voor defensie gelden?

Ik had het niet tegen jou.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:26 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Welk cijfer geef je jezelf als bruikbaar militair?

Die vlieger gaat niet op als je op missie/oefening bent, dan gaat al die regelgeving overboord.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:23 schreef Lospedrosa het volgende:
Jawel, maar als die geen zin heeft meldt die zich ziek of overspannen en er is geen mens die er wat aan kan doen met onze werknemersbescherming.

Idd. Hij gaat het niet doen. Hoewel hij nu dus wel boos is.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:54 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Het lijkt me dat er teveel (machtige) Amerikaanse bedrijven zijn die nogal boos worden als Trump zulke hoge zou instellen. Bovendien wilde hij dat Europa meedeed (of was het de NAVO?).

Oké dat is dan goed geregeld. Maar fictieve situatie, Rusland storm samen met China en N-K verschillende fronten in, mensen sterven bij bosjes.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die vlieger gaat niet op als je op missie/oefening bent, dan gaat al die regelgeving overboord.

Het beroerde is dat je zo afhankelijk bent van de grillen van je bevelvoerders en commandanten.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 19:36 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Mijn zwager is beroepsmilitair. Die wordt niet gevraagd of die op uitzending wil maar die is dat verplicht.

Ben je nog inzetbaar voor volk en vaderland?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:30 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik weet ook niet wat je bedoelt?

Er zijn weinig van dat soort mensen bij defensie...quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]

Wat lul je nou linkse gek?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:31 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Ben je nog inzetbaar voor volk en vaderland?

Dat is dan ook precies het gevaar. Het Russische gevaar is relatief ten opzichte van de kracht van de eigen krijgsmacht.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 19:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat binnen militaire kringen, de navo en de insiders van het land/inteldiensten er wel degelijk een heel ongemakkelijk gevoel heerst.
Ook heb ik het gevoel dat defensie in de EU in een veel slechtere staat is (vooral organisatorisch) dan men doet voorstellen.

Leg dat eens uit. Wat is het gevaar?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:32 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is dan ook precies het gevaar. Het Russische gevaar is relatief ten opzichte van de kracht van de eigen krijgsmacht.

Als het echt los gaat zal je juist (in het begin) een gigantische stijging zien van aanmeldingen. Dat zie je nu al.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oké dat is dan goed geregeld. Maar fictieve situatie, Rusland storm samen met China en N-K verschillende fronten in, mensen sterven bij bosjes.
Dan zullen er in de EU toch veel militairen zeggen, fuck it, ik meldt me snel ziek voordat ik kan worden opgeroepen. En ik snap dat wel ergens.
Maar hoe zou dat gaan?
Wat ik bedoel is dat in een dictoriaal regime makkelijk wordt gerecruteerd en op missie gestuurd, zeker als ergens veel armoede is.

Dat lijkt nep aldus verschillende Russische bronnen. Wat wel interessant is, is de evacuatie uit 40 nederzettingen ten noord en noordwesten van Kupjansk.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:39 schreef Idisrom het volgende:
Is er wat gebeurd in de stad Kherson?

Wij oosterlingen moeten natuurlijk de hete ijzers uit het vuur halen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:34 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Als het echt los gaat zal je juist (in het begin) een gigantische stijging zien van aanmeldingen. Dat zie je nu al.

Een pacifist op de spreekstoel.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:40 schreef Beathoven het volgende:
[..]
We moeten hieruit maar opmaken dat het antwoord 'nee' is.

De kans dat land A, land B binnenvalt neemt toe naarmate de legerkracht van land B afneemt.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Leg dat eens uit. Wat is het gevaar?

Qua gelul ipv actie zit je aan dezelfde tafel.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:41 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Een pacifist op de spreekstoel.

Ik ben geen oosterling.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:36 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Wij oosterlingen moeten natuurlijk de hete ijzers uit het vuur halen.

Oh zo ja. Uiteraard. Maar als de navo nu al zo tegen die partijen opgewassen is, waarom dan 5% en 800miljard extra investeren?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De kans dat land A, land B binnenvalt neemt toe naarmate de legerkracht van land B afneemt.
Indien land A, land B sterker acht is de kans op een invasie nihil.

Wat weet jij er nou van?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:43 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Qua gelul ipv actie zit je aan dezelfde tafel.

Als Rutte dit zegt:quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oh zo ja. Uiteraard. Maar als de navo nu al zo tegen die partijen opgewassen is, waarom dan 5% en 800miljard extra investeren?
Zoals het gebracht wordt ademt: “we redden het nu niet”, dat is wat ik bedoel.
Dan hoef je inderdaad niet zoveel in defensie te investeren en kunnen we rustig achterover leunen.quote:Volgens Mark Rutte gisteren is de economie van de NATO 25-maal zo groot als die van Rusland, en dat onze legers oneindig superieur zijn aan het Russische leger.

Er is nog niks geïnvesteerd. Die toezeggingen zijn vrij zacht. Het is vooral om Trump te pleasen en binnenboord te houden Die 5% is ook geen resultaat van een zorgvuldige analyse maar gewoon gebaseerd op een tweet van Trumpquote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oh zo ja. Uiteraard. Maar als de navo nu al zo tegen die partijen opgewassen is, waarom dan 5% en 800miljard extra investeren?
Zoals het gebracht wordt ademt: “we redden het nu niet”, dat is wat ik bedoel.

Ja precies, het is het overnemen van de taken van de VS, die zegt: vecht het zelf eens uit. En misschien ook goed, op de lange termijn wordt de EU er sterker van. Trump weet nog niet half wat die gestart heeft.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is nog niks geïnvesteerd. Die toezeggingen zijn vrij zacht. Het is vooral om Trump te pleasen en binnenboord te houden Die 5% is ook geen resultaat van een zorgvuldige analyse maar gewoon gebaseerd op een tweet van Trump

Rusland heeft wel "gewoon" een complete krijgsmacht, kernonderzeeërs, hypersonische raketten, honderden/duizenden kernwapens, veel manschappen en reserves en natuurlijk ook haar industriele mogelijkheden enz. Gewoon dom borrelpraat van Rutte? Nergens voor nodig.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
De informatiepositie van Rutte is veel beter dan die van Hitler destijds. Zijn inlichtingendienst schatte het Soviet leger op ca 50% van de sterkte.
Bovendien zien we allemaal hoe ‘sterk’ Rusland is in Oekraïne.

Blijf jij maar lekker kinderachtig doen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 15:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Uh huh,
Maak jij je nou maar druk over dat land waar je "schijnt" te wonen, maken de mensen die in NL "schijnen" te wonen zich druk om NL.

Verzekeringen zijn er voor situaties die wel kans hebben, realistisch gezien, om te gebeuren.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij hebt verder ook geen verzekeringen?
Ah, sorry. Ik wist niet dat die SMO ook tegen de EU en NAVo was.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:16 schreef havanagila het volgende:
[..]
Idd ja, als Poetin niet met zijn SMO bezig was, waren al die uitgaves nutteloos.
Land B is hierin alleen landen B t/m Z. Aangezien je het over de NAVO en EU hebt (waar zowel Estland als NL lid van zijn).quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De kans dat land A, land B binnenvalt neemt toe naarmate de legerkracht van land B afneemt.
Indien land A, land B sterker acht is de kans op een invasie nihil.

"Ja ik kom vandaan niet man, ik ben echt aan de schijt"quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die vlieger gaat niet op als je op missie/oefening bent, dan gaat al die regelgeving overboord.

Ik vond het ook al zo vreemd klinken. Ik meende onlangs dat de Russische troepen die om Chasiv Yar gevochten hadden, zouden worden omgeruild met de troepen aan het Khersonfront, waardoor de eersten nu relatief kunnen uitrusten en bijkomen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:35 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat lijkt nep aldus verschillende Russische bronnen. Wat wel interessant is, is de evacuatie uit 40 nederzettingen ten noord en noordwesten van Kupjansk.

Het idee is de steden eerst af te sluiten zodat een voordeel te bemachtigen en dan pas over te nemen. Ze zitten al aan de rand van Kostiantinivka maar ik denk dat ze eerst de toevoerwegen willen afsluiten.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:33 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik vond het ook al zo vreemd klinken. Ik meende onlangs dat de Russische troepen die om Chasiv Yar gevochten hadden, zouden worden omgeruild met de troepen aan het Khersonfront, waardoor de eersten nu relatief kunnen uitrusten en bijkomen.
Om diezelfde reden verwacht ik de komende maanden ook nog geen aanval op Kostjantynivka.

1.5 miljoen doden ?!?!quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 23:18 schreef ExTec het volgende:
Weer een half miljoen erbij. Jaaaa, ik weet et, maar boeit niet. Dit is nu de waarheid volgens trump.
[ x ]

Schizofreen beleid. Over twee weken is het weer helemaal anders.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 23:24 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
MAGA is volledig gedraaid van Poetin fluffen naar 'peace through strength'.

Het voordeel daarvan is dat een schizofreen aan de knoppen meer angst veroorzaakt dan een betrouwbaar iemand.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 23:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Schizofreen beleid. Over twee weken is het weer helemaal anders.

Trump denkt , neem jij Oekraine maar dan ga ik voor Venezuela daar zit meer olie dan in Ruzziaquote:Op woensdag 15 oktober 2025 23:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het voordeel daarvan is dat een schizofreen aan de knoppen meer angst veroorzaakt dan een betrouwbaar iemand.
MAGAquote:Trump geeft CIA toestemming voor geheime operaties in Venezuela tegen drugskartels
De CIA heeft van president Donald Trump toestemming gekregen om in het geheim operaties uit te voeren in Venezuela tegen drugskartels. Trump noemt als reden voor dat besluit de grote hoeveelheid drugs die volgens hem via Venezuela de VS zou binnenkomen, evenals de gevangenen die het land zou vrijlaten en die richting de VS zouden komen.
19 minuten geleden
De uitbreiding van de bevoegdheden van de CIA is een flinke escalatie van de oplopende spanningen met de Venezolaanse president Nicolás Maduro, wiens regime Trump beticht van medeplichtigheid aan de productie en smokkel van drugs. De VS hebben een grote militaire aanwezigheid opgebouwd voor de Venezolaanse kust, onder meer op zee en in de lucht.
,,Ik denk dat Venezuela het heet onder de voeten begint te krijgen", voegde Trump toe. Desgevraagd wilde de Amerikaanse leider niet antwoorden op de vraag of de CIA toestemming heeft gekregen een moordaanslag op Maduro uit te voeren.
quote:AI-overzicht
Venezuela heeft de grootste oliereserves ter wereld, hoewel Saoedi-Arabië een zeer grote reserve heeft en de grootste olieproducent is.
Volgens schattingen eind 2020 had Venezuela een reserve van ongeveer 304 miljard vaten, wat overeenkomt met 17,5% van het wereldwijde totaal, terwijl Saoedi-Arabië op de tweede plaats staat met 17,2%.
Venezuela: Heeft de grootste bewezen oliereserves ter wereld, met een geschatte omvang van 304 miljard vaten per jaareinde 2020.
Saoedi-Arabië: Staat op de tweede plaats met 266,5 miljard vaten aan bewezen reserves en is een van de grootste olieproducenten.
Andere landen: Canada, Iran, Irak, en de Verenigde Arabische Emiraten behoren ook tot de landen met de grootste oliereserves.

Deze is al een paar jaar oud.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 02:19 schreef Parafernalia het volgende:
https://www.reddit.com/r/interestingasfuck/s/j84Ku83y8S

Nee, is niet anders.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:24 schreef bianconeri het volgende:
Verzekeringen zijn er voor situaties die wel kans hebben, realistisch gezien, om te gebeuren.
Heel wat anders.

Die olie vrijwel nutteloos, te dik.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 23:30 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Trump denkt , neem jij Oekraine maar dan ga ik voor Venezuela daar zit meer olie dan in Ruzzia
https://www.telegraaf.nl/(...)artels/97805243.html
[..]
MAGA
[..]

Naaaaahquote:Op donderdag 16 oktober 2025 09:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die olie vrijwel nutteloos, te dik.
quote:Oil and fuel export revenues down to $13.35 billion in September
Crude exports rise to 5.1 mln bpd, highest since May 2023
Oil product exports drop to 2.4 mln bpd, lowest since April 2020
Drones knocked out another 200,000 bpd of crude processing
Venezuela's historical peak oil production occurred in October 2002, reaching 2.995 million barrels per day (bpd).
Production has since declined significantly, although there has been a recent increase to over 900,000 bpd in 2024 and 2025 due to efforts to boost output and exports.
Historical Peak: The highest recorded production was 2.995 million bpd in October 2002.
Recent Increase: Following a major decline, production saw a steady increase in 2024, reaching a high of 922,000 bpd in June 2024 according to direct OPEC sources, and up to 940,000 bpd by February 2025.
Factors for Decline: The significant drop in production is largely attributed to U.S. sanctions on the state-owned oil company, PDVSA.
Current Status: Recent output levels are still far below the 2002 peak but represent a substantial recovery from the low points of recent years.
Venezuela's oil production has shown recent growth, reaching about 892,000 to 910,000 barrels per day in early 2025, with a peak of approximately 940,000 barrels per day in February 2025. The country's oil production and exports have been influenced by U.S. sanctions, but a U.S. license for Chevron has allowed some limited activity, and a significant portion of exports goes to China. Despite its large reserves, production remains lower than pre-sanction levels.
Recent production and exports
Current production: In January 2025, production was reported at 892,000 barrels per day, a slight decrease from 910,000 barrels per day in December 2024.
Recent peak: Production peaked at around 940,000 barrels per day in February 2025.
Exports: Exports reached a nine-month high of 966,458 barrels per day in August 2025, with most going to China and some returning to the U.S..
Key factors influencing production
U.S. sanctions: The U.S. has imposed sanctions on Venezuela's oil sector, but the U.S. Office of Foreign Assets Control (OFAC) has issued licenses allowing some foreign companies, like Chevron, to operate and export oil.
International partnerships: A limited number of foreign partners, including Chevron and a private Chinese firm, are involved in production and export activities under specific licenses.
Shift in trade: Venezuela is increasingly shifting its oil trade toward China, which has been a major buyer despite U.S. tariffs.
Reserves and potential
Largest reserves: Venezuela holds the world's largest proven oil reserves, with a significant portion in the Orinoco Belt.
Production challenges: The heavy, viscous nature of some of the oil in the Orinoco Belt can make it more technically complex and expensive to extract compared to lighter crude oil.
De Orinocogordel in Venezuela is een enorm gebied dat de grootste aardolievoorraden ter wereld bevat.
Het strekt zich uit over een oppervlakte van ongeveer 55.314 vierkante kilometer ten zuiden van de Orinoco-rivier en is onderverdeeld in vier hoofdgebieden: Boyaca, Junín, Ayacucho en Carabobo.
Locatie: Gelegen in het oostelijke stroomgebied van de Orinoco-rivier.
Grootte: Ongeveer 600 kilometer lang van oost naar west en 70 kilometer breed van noord naar zuid.
Aardolie: Bevat de grootste zware en extra-zware olievoorraden ter wereld, met een geschatte hoeveelheid van 1,8 biljoen vaten.
Belangrijkheid: Venezuela heeft de grootste olievoorraden ter wereld, waarvan de meeste zich in de Orinocogordel bevinden, waardoor het land een belangrijke speler is op de wereldenergiemarkt.
Exploratie: Het gebied is onderverdeeld in 32 blokken voor exploratie, met de grootste reserves in de Junín- en Carabobo-regio's.

Daar moet je raffinaderij op afgesteld zijn, en de VS heeft die.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 09:24 schreef raptorix het volgende:
[..]
Die olie vrijwel nutteloos, te dik.

Klinkt als onzin. Als in, Amerika gaat niet hun geld aan wapens uitgeven. Misschien bedoelt de kop dat Europa ook tarieven aan China moet opleggen en dat geld moet gebruiken voor het kopen van Amerikaanse wapens.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 09:23 schreef ExTec het volgende:
Ok. Hij houd het wel spannend, die trump.
[ afbeelding ]

quote:Op donderdag 16 oktober 2025 13:23 schreef Straatcommando. het volgende:
Die zitten in de "Sum Ting Wong" brigade

Dit was hilarischquote:

Ze zijn trots op het doden van onschuldigen. En ze weten dat ze niet gestraft worden voor oorlogsmisdaden, net als in de tijd na Stalin, en na 1991.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 15:47 schreef 3rr0r het volgende:
VN vrachtauto's aanvallen en dan ook zo je beelden publiceren? Of die soldaten kennen het niet eens/denken dat Oekraine zoiets gebruikt als dekmantel.
[..]
[ afbeelding ]

dus oekraine vecht niet tegen rusland alleen maar neemt het in haar eentje ook op tegen china.....quote:

die autocraten zijn altijd onbetrouwbaar geweest, omdat het gaat om controle van de macht.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 13:08 schreef Pegos het volgende:
Er zijn diverse berichten dat China zich heeft gemengd in se oorlog aan de zijde van de Illegale agressie oorlogsvoering van Rusland tegen haar buurland.
Dit vereist nader onderzoek!
China heeft net als Rusland en andere grootmachten zich in 1993 extra garant gesteld, naast de gewone internationale garanties met de erkenning voor de onafhankelijkheid en de territoriale integriteit van Oekraïne, om Oekraïne zover te krijgen dat ze haar atoomwapenarsenaal zou opgeven.
Het geeft dan geen pas om deze extra garantie teniet te doen.
Als het klopt dat China met raketleveranties en misschien zelfs met een contigent Chinese troepen met Chinese tanks deelneemt aan de strijd tegen Oekraïne wordt ze een volslagen onbetrouwbare wereldspeler.
Dat kan consequenties hebben voor onze relatie met dat immense land.
Sancties zijn mijns inziens dan bepaald niet uitgesloten.

Uuh, Orban als vriendje?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 19:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Trump kondigt na twee uur durend telefoontje nieuwe ontmoeting met Poetin aan
Hoe wil Poetin op een veilige manier in Hongarije komen?

moet over Oekraine vliegen om er te komen ... zou ik niet per se zin an hebben als ik hem wasquote:

Zal vast wel goedkomen, maar wel interessante caveats.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 19:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
moet over Oekraine vliegen om er te komen ... zou ik niet per se zin an hebben als ik hem was
ja via een omweg kan het via NAVO luchtruim ... zou ik ook niet per se zin an hebben als ik hem was

gaan ze niet missen denk ikquote:Op donderdag 16 oktober 2025 19:48 schreef BEFEM het volgende:
Dat worden dus geen Tomahawks voor Oekraïne.

ja gaat niet gebeurenquote:Op donderdag 16 oktober 2025 19:51 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Zal vast wel goedkomen, maar wel interessante caveats.

en zelfs via die omweg zie ik niet hoe ze uit range blijven van raketten die Oekraïne in beheer heeft. Van Boedapest naar de Oekraïense grens is 250km, lijkt me een vreemd risico om te nemen.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 19:47 schreef sp3c het volgende:
[..]
moet over Oekraine vliegen om er te komen ... zou ik niet per se zin an hebben als ik hem was
ja via een omweg kan het via NAVO luchtruim ... zou ik ook niet per se zin an hebben als ik hem was

Trump draait net zo snel weer bij als hij met het Oekraine kamp gesproken heeft.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 19:48 schreef BEFEM het volgende:
Dat worden dus geen Tomahawks voor Oekraïne.

Ik wist dat deze opmerking zou komen.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 19:52 schreef sp3c het volgende:
[..]
gaan ze niet missen denk ik
zelfs de USMC hoeft ze niet, US Navy is het min of meer met ze eens

Als het staatshoofd van een kernmacht door het staatshoofd van het machtigste land ter wereld wordt gevraagd om weer een ander land te komen praten, dan schiet Oekraïne daar nog een raket op.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 19:51 schreef Fleischmeister het volgende:
Hij moet via West-Oekraïne of via andere NAVO landen naar Hongarije, dus de enige juiste actie is neerschieten of gedwongen laten landen en hem dan arresteren.
Als dit in Hongarije gehouden wordt en Poetin wordt niet conform de afspraken gearresteerd moet dit ook zeer zware consequenties hebben voor Hongarije. Het is dan gewoon een vijandig land.

Gaat niet gebeuren. Trump blijft nu in Kamp Poetin. Er zijn protesten gaande in Rusland, subtiel maar toch. De wachtrijen in Moskou enzo voort.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:02 schreef LXIV het volgende:
[..]
Trump draait net zo snel weer bij als hij met het Oekraine kamp gesproken heeft.

dan heb je er minimaal een beetje verstand vanquote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:05 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ik wist dat deze opmerking zou komen.

Ik vraag me wel eens af hoe de wereld er voor had gestaan als Kamala of Biden gewonnen had.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:11 schreef Discombobulate het volgende:
Ik denk dat zonder Trump we helemaal geen bal opschieten met dit conflict, of dat nou voordelig of nadelig voor één van de partijen gaat zijn.

Dan zat de deescalatiegang nog in het witte huis.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik vraag me wel eens af hoe de wereld er voor had gestaan als Kamala of Biden gewonnen had.

Ze schieten er zo weinig mee op dat Oekraïne er al maanden om vraagt, echt geloofwaardig. Zelfs de YPRs die Nederland 20 jaar heeft geprobeerd te verkopen zijn van nut geweest voor Oekraïne. Jij hebt bij heel veel wapens gezegd dat Oekraïne er niks aan heeft.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:08 schreef sp3c het volgende:
[..]
dan heb je er minimaal een beetje verstand van

ik heb dat 100% niet gezegd, nooit, bij geen enkel wapensysteem, verzonnen verhaal, idiote manier van discussievoeren, ik zeg ook nergens dat ze niets aan Tomahawk hebbenquote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:14 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ze schieten er zo weinig mee op dat Oekraïne er al maanden om vraagt, echt geloofwaardig. Zelfs de YPRs die Nederland 20 jaar heeft geprobeerd te verkopen zijn van nut geweest voor Oekraïne. Jij hebt bij heel veel wapens gezegd dat Oekraïne er niks aan heeft.

Wat is een verzonnen verhaal? Dat je het vaker hebt gezegd?quote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:17 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik heb dat 100% niet gezegd, nooit, bij geen enkel wapensysteem, verzonnen verhaal, idiote manier van discussievoeren, ik zeg ook nergens dat ze niets aan Tomahawk hebben
ik zeg al vanaf het begin dat er geen wunderwaffen zijn maar dat ieder wapen een extra stukje in de gereedschapskist is en hoe voller die kist hoe effectiever het leger
maar deze gaan ze niet missen

dat ik bij heel veel wapens heb gezegd dat Oekraine er niks aan heeft verzin je nu ter plekkequote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:18 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Wat is een verzonnen verhaal? Dat je het vaker hebt gezegd?

Ze cv hebben er altijd iets aan, maar als wapen is het niet doorslaggevend.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:14 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Ze schieten er zo weinig mee op dat Oekraïne er al maanden om vraagt, echt geloofwaardig. Zelfs de YPRs die Nederland 20 jaar heeft geprobeerd te verkopen zijn van nut geweest voor Oekraïne. Jij hebt bij heel veel wapens gezegd dat Oekraïne er niks aan heeft.

Om rus te stangen. Meer eigenlijk niet.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:20 schreef AchJa het volgende:
Waar heb je die Tomahawk dan nog voor nodig?

Ze cv hebben er altijd iets aan, maar als wapen is het niet doorslaggevend.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:14 schreef BEFEM het volgende:
[..]
die gooien ze niet op het Kremlin, die krijgen ze zelf terugquote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:20 schreef AchJa het volgende:
Maar ze hebben toch die Flamingo? De zg. "superraket" die verder vliegt dan de Tomahawk en een twee keer zo'n zware lading heeft? Waar heb je die Tomahawk dan nog voor nodig?

Dus de rest van de EU en Oekraïne moeten dit maar gewoon laten gebeuren ondanks dat het luchtruim gesloten is voor Russische vluchten en er een arrestatiebevel is? Gedwongen laten landen en arresteren.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 20:05 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als het staatshoofd van een kernmacht door het staatshoofd van het machtigste land ter wereld wordt gevraagd om weer een ander land te komen praten, dan schiet Oekraïne daar nog een raket op.
Hongarije gaat hem ook nooit arresteren.
De oorlog is ook verre van voorbij als Putin wordt neergehaald, dat verandert maar weinig. Als het echt zoveel verschil zou maken hadden ze het al proberen te pakken. Dit is iets wat staatshoofden onderling sowieso niet doen.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |