Ik denk omdat het stoer roepen voor de bühne was. En nu wordt het wel degelijk serieus.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee, maar daar zitten wel de haviken. Het viel me overigens van de week op dat de oorlogsretoriek praktisch geheel stilgevallen is. Zeker in vergelijking met begin dit jaar en al helemaal bij D66. Zou dat met de aanstaande verkiezingen te maken hebben?
Nou, als je bijv sommige politici volgde, zoals Sjoerd Sjoerdsma en nog heel wat anderen, dan vind ik die wel hawkish hoor!quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Echt niemand wordt er beter van in de EU. Integendeel. Bijna alle wapens komen uit de VS, en een beetje Frankrijk, Zweden, Zwitserland, Duitsland.
Nee ze zijn echt wel een beetje in paniek en behalve een enkele hardliner zit niemand hier op te wachtend
Mwah. Zat die bühne daar dan op te wachten?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:54 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik denk omdat het stoer roepen voor de bühne was. En nu wordt het wel degelijk serieus.
V d Leyen hoor ik ook niet meer zo hard?
Laten we hopen van niet.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:36 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat het heel serieus is. Natuurlijk zijn er mensen die de huidige situatie aanwenden voor eigen gewin, maar dat zou niet mogelijk zijn als er geen sprake was van een reele kans op oorlog
De defensie ETF's die mn vrouw eerder gekocht heeft zijn anders wel flink omhoogquote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Echt niemand wordt er beter van in de EU. Integendeel. Bijna alle wapens komen uit de VS, en een beetje Frankrijk, Zweden, Zwitserland, Duitsland.
Nee ze zijn echt wel een beetje in paniek en behalve een enkele hardliner zit niemand hier op te wachtend
Ik geloof wel dat binnen militaire kringen, de navo en de insiders van het land/inteldiensten er wel degelijk een heel ongemakkelijk gevoel heerst.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, als je bijv sommige politici volgde, zoals Sjoerd Sjoerdsma en nog heel wat anderen, dan vind ik die wel hawkish hoor!
Voor paniek an sich is geen enkele reden, Rusland maakt enkel tov Oekraïne al nauwelijks vorderingen..
Net op zondagavond tijdens studio sport ofzo.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 19:02 schreef Scjvb het volgende:
[..]
Laten we hopen van niet.
De dreiging van oorlog met het westen ontstond eigenlijk al ruim drieënhalf jaar terug in volle hevigheid. Vandaar alsnog een slag om de arm houden over die ophanden zijnde Derde Wereldoorlog'.
Goede voorbereiding op deze verontrustende optie is m.i. dus ook niet overbodig, want de pleuris kan plotseling en voor velen op een meest onverwacht moment uitbreken.
Ja dat zijn die uitzonderingen die niemand serieus nam.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, als je bijv sommige politici volgde, zoals Sjoerd Sjoerdsma en nog heel wat anderen, dan vind ik die wel hawkish hoor!
Voor paniek an sich is geen enkele reden, Rusland maakt enkel tov Oekraïne al nauwelijks vorderingen..
Ik denk dat het wel goed zit gemiddeld. In ieder geval qua fitheid, getraindheid en kennis. Nederland heeft wel teveel vuurkracht ingeleverd, maar we treden altijd gezamenlijk op.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 19:04 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik geloof wel dat binnen militaire kringen, de navo en de insiders van het land/inteldiensten er wel degelijk een heel ongemakkelijk gevoel heerst.
Ook heb ik het gevoel dat defensie in de EU in een veel slechtere staat is (vooral organisatorisch) dan men doet voorstellen.
Ja dat wel. Maar Rusland pleurt gewoon 300K man naar een front en anders gulach.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 19:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel goed zit gemiddeld. In ieder geval qua fitheid, getraindheid en kennis. Nederland heeft wel teveel vuurkracht ingeleverd, maar we treden altijd gezamenlijk op.
Mijn zwager is beroepsmilitair. Die wordt niet gevraagd of die op uitzending wil maar die is dat verplicht.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 19:34 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat wel. Maar Rusland pleurt gewoon 300K man naar een front en anders gulach.
Hier moet je eerst vragen wie wil er op uitzendin enz.
https://x.com/KyivIndependent/status/1978516784647995774quote:Op woensdag 15 oktober 2025 12:42 schreef Adrie072 het volgende:
Toch nog een beetje hoop!
https://www.hln.be/buiten(...)petersburg~a81ffdff/
Nee, want stel je eens voor.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 19:05 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Net op zondagavond tijdens studio sport ofzo.
Sjoerd Sjoerdsma is dan ook al 2 jaar geen kamerlid meerquote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het belangrijkste punt is natuurlijk dat een groot leger van één land (VS of Rusland) een stuk beter in te zetten is dan een actie via de NAVO. Iedereen snapt natuurlijk dat alle politiek er omheen, de logistiek, de taal etc etc gewoon remmend werkt op de effectiviteit van een leger. Daar is weinig aan te doen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 19:32 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat het wel goed zit gemiddeld. In ieder geval qua fitheid, getraindheid en kennis. Nederland heeft wel teveel vuurkracht ingeleverd, maar we treden altijd gezamenlijk op.
Prioriteitennota 1993... Van Relus ter Beek...quote:Op woensdag 15 oktober 2025 11:01 schreef ExTec het volgende:
[..]
Uitkleden van defensie begon onder de PvdA, na einde SU.
Niet dat de PvdA het nu ineens gedaan heeft, maar de gehele politiek bezuinigde daarop, niet alleen rutte.
quote:The Senate is ready to give Trump the authority to impose 500% tariffs against China for buying Russian oil, - Bessent
Daar heb je geen reet aan, die optie had ie al. De vraag is of hij het gaat inzetten (ik denk het niet, zou wel leuk zijn). Hij is nu natuurlijk wel weer boos op Jin Ping Xiquote:
quote:Lavrov stated that the supply of Tomahawk missiles to Ukraine would cause colossal damage to relations between Russia and the US.
Jij hebt verder ook geen verzekeringen?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 10:40 schreef bianconeri het volgende:
Terwijl defensie een what if verhaal is.
Totaal nutteloos in 99% van de tijd. Dan kan je beter geld steken in dingen die nuttig zijn en blijven.
Het lijkt me dat er teveel (machtige) Amerikaanse bedrijven zijn die nogal boos worden als Trump zulke hoge zou instellen. Bovendien wilde hij dat Europa meedeed (of was het de NAVO?).quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:51 schreef BEFEM het volgende:
[..]
Daar heb je geen reet aan, die optie had ie al. De vraag is of hij het gaat inzetten (ik denk het niet, zou wel leuk zijn). Hij is nu natuurlijk wel weer boos op Jin Ping Xi
quote:Ukraine asked partners for a "winter package" of air defense at Ramstein, a sufficient supply of interceptor missiles, — Shmyhal
"In 2026, Ukraine will be able to produce 20 million drones if partners finance it. There are effective, fast and battle-tested solutions."
Doe dat laatste maarquote:We ask partners to join us in covering $60 billion - half of the planned expenditures. The optimal way is for European partners to allocate at least 0.25% of GDP for military assistance to Ukraine. Another solution is a loan from frozen Russian assets.
Dat zit er dik in. Dit is alleen maar bedoeld om rusland aan de onderhandelingstafel te krijgen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:52 schreef 3rr0r het volgende:
Ze vrezen wel erg voor die Tomahawks zeg. Straks blijkt Trump er drie te geven met tig mitsen en maren.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |