Oh zo ja. Uiteraard. Maar als de navo nu al zo tegen die partijen opgewassen is, waarom dan 5% en 800miljard extra investeren?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De kans dat land A, land B binnenvalt neemt toe naarmate de legerkracht van land B afneemt.
Indien land A, land B sterker acht is de kans op een invasie nihil.
Wat weet jij er nou van?quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:43 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Qua gelul ipv actie zit je aan dezelfde tafel.
Als Rutte dit zegt:quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oh zo ja. Uiteraard. Maar als de navo nu al zo tegen die partijen opgewassen is, waarom dan 5% en 800miljard extra investeren?
Zoals het gebracht wordt ademt: “we redden het nu niet”, dat is wat ik bedoel.
Dan hoef je inderdaad niet zoveel in defensie te investeren en kunnen we rustig achterover leunen.quote:Volgens Mark Rutte gisteren is de economie van de NATO 25-maal zo groot als die van Rusland, en dat onze legers oneindig superieur zijn aan het Russische leger.
Er is nog niks geïnvesteerd. Die toezeggingen zijn vrij zacht. Het is vooral om Trump te pleasen en binnenboord te houden Die 5% is ook geen resultaat van een zorgvuldige analyse maar gewoon gebaseerd op een tweet van Trumpquote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:44 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Oh zo ja. Uiteraard. Maar als de navo nu al zo tegen die partijen opgewassen is, waarom dan 5% en 800miljard extra investeren?
Zoals het gebracht wordt ademt: “we redden het nu niet”, dat is wat ik bedoel.
Ja precies, het is het overnemen van de taken van de VS, die zegt: vecht het zelf eens uit. En misschien ook goed, op de lange termijn wordt de EU er sterker van. Trump weet nog niet half wat die gestart heeft.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Er is nog niks geïnvesteerd. Die toezeggingen zijn vrij zacht. Het is vooral om Trump te pleasen en binnenboord te houden Die 5% is ook geen resultaat van een zorgvuldige analyse maar gewoon gebaseerd op een tweet van Trump
Rusland heeft wel "gewoon" een complete krijgsmacht, kernonderzeeërs, hypersonische raketten, honderden/duizenden kernwapens, veel manschappen en reserves en natuurlijk ook haar industriele mogelijkheden enz. Gewoon dom borrelpraat van Rutte? Nergens voor nodig.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:18 schreef LXIV het volgende:
[..]
De informatiepositie van Rutte is veel beter dan die van Hitler destijds. Zijn inlichtingendienst schatte het Soviet leger op ca 50% van de sterkte.
Bovendien zien we allemaal hoe ‘sterk’ Rusland is in Oekraïne.
Blijf jij maar lekker kinderachtig doen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 15:41 schreef ExTec het volgende:
[..]
Uh huh,
Maak jij je nou maar druk over dat land waar je "schijnt" te wonen, maken de mensen die in NL "schijnen" te wonen zich druk om NL.
Verzekeringen zijn er voor situaties die wel kans hebben, realistisch gezien, om te gebeuren.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 20:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Jij hebt verder ook geen verzekeringen?
Ah, sorry. Ik wist niet dat die SMO ook tegen de EU en NAVo was.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 18:16 schreef havanagila het volgende:
[..]
Idd ja, als Poetin niet met zijn SMO bezig was, waren al die uitgaves nutteloos.
Land B is hierin alleen landen B t/m Z. Aangezien je het over de NAVO en EU hebt (waar zowel Estland als NL lid van zijn).quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:42 schreef BlaZ het volgende:
[..]
De kans dat land A, land B binnenvalt neemt toe naarmate de legerkracht van land B afneemt.
Indien land A, land B sterker acht is de kans op een invasie nihil.
"Ja ik kom vandaan niet man, ik ben echt aan de schijt"quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die vlieger gaat niet op als je op missie/oefening bent, dan gaat al die regelgeving overboord.
Ik vond het ook al zo vreemd klinken. Ik meende onlangs dat de Russische troepen die om Chasiv Yar gevochten hadden, zouden worden omgeruild met de troepen aan het Khersonfront, waardoor de eersten nu relatief kunnen uitrusten en bijkomen.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 21:35 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat lijkt nep aldus verschillende Russische bronnen. Wat wel interessant is, is de evacuatie uit 40 nederzettingen ten noord en noordwesten van Kupjansk.
Het idee is de steden eerst af te sluiten zodat een voordeel te bemachtigen en dan pas over te nemen. Ze zitten al aan de rand van Kostiantinivka maar ik denk dat ze eerst de toevoerwegen willen afsluiten.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:33 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Ik vond het ook al zo vreemd klinken. Ik meende onlangs dat de Russische troepen die om Chasiv Yar gevochten hadden, zouden worden omgeruild met de troepen aan het Khersonfront, waardoor de eersten nu relatief kunnen uitrusten en bijkomen.
Om diezelfde reden verwacht ik de komende maanden ook nog geen aanval op Kostjantynivka.
1.5 miljoen doden ?!?!quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 23:18 schreef ExTec het volgende:
Weer een half miljoen erbij. Jaaaa, ik weet et, maar boeit niet. Dit is nu de waarheid volgens trump.
[ x ]
Schizofreen beleid. Over twee weken is het weer helemaal anders.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 23:24 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
MAGA is volledig gedraaid van Poetin fluffen naar 'peace through strength'.
Het voordeel daarvan is dat een schizofreen aan de knoppen meer angst veroorzaakt dan een betrouwbaar iemand.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 23:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Schizofreen beleid. Over twee weken is het weer helemaal anders.
Trump denkt , neem jij Oekraine maar dan ga ik voor Venezuela daar zit meer olie dan in Ruzziaquote:Op woensdag 15 oktober 2025 23:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het voordeel daarvan is dat een schizofreen aan de knoppen meer angst veroorzaakt dan een betrouwbaar iemand.
MAGAquote:Trump geeft CIA toestemming voor geheime operaties in Venezuela tegen drugskartels
De CIA heeft van president Donald Trump toestemming gekregen om in het geheim operaties uit te voeren in Venezuela tegen drugskartels. Trump noemt als reden voor dat besluit de grote hoeveelheid drugs die volgens hem via Venezuela de VS zou binnenkomen, evenals de gevangenen die het land zou vrijlaten en die richting de VS zouden komen.
19 minuten geleden
De uitbreiding van de bevoegdheden van de CIA is een flinke escalatie van de oplopende spanningen met de Venezolaanse president Nicolás Maduro, wiens regime Trump beticht van medeplichtigheid aan de productie en smokkel van drugs. De VS hebben een grote militaire aanwezigheid opgebouwd voor de Venezolaanse kust, onder meer op zee en in de lucht.
,,Ik denk dat Venezuela het heet onder de voeten begint te krijgen", voegde Trump toe. Desgevraagd wilde de Amerikaanse leider niet antwoorden op de vraag of de CIA toestemming heeft gekregen een moordaanslag op Maduro uit te voeren.
quote:AI-overzicht
Venezuela heeft de grootste oliereserves ter wereld, hoewel Saoedi-Arabië een zeer grote reserve heeft en de grootste olieproducent is.
Volgens schattingen eind 2020 had Venezuela een reserve van ongeveer 304 miljard vaten, wat overeenkomt met 17,5% van het wereldwijde totaal, terwijl Saoedi-Arabië op de tweede plaats staat met 17,2%.
Venezuela: Heeft de grootste bewezen oliereserves ter wereld, met een geschatte omvang van 304 miljard vaten per jaareinde 2020.
Saoedi-Arabië: Staat op de tweede plaats met 266,5 miljard vaten aan bewezen reserves en is een van de grootste olieproducenten.
Andere landen: Canada, Iran, Irak, en de Verenigde Arabische Emiraten behoren ook tot de landen met de grootste oliereserves.
Deze is al een paar jaar oud.quote:Op donderdag 16 oktober 2025 02:19 schreef Parafernalia het volgende:
https://www.reddit.com/r/interestingasfuck/s/j84Ku83y8S
Nee, is niet anders.quote:Op woensdag 15 oktober 2025 22:24 schreef bianconeri het volgende:
Verzekeringen zijn er voor situaties die wel kans hebben, realistisch gezien, om te gebeuren.
Heel wat anders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |