OP mag wel aangevuld worden voor de koude periode:quote:
Heb het omgegooid, de warme dagen zijn wel even voorbij.quote:Op maandag 13 oktober 2025 09:37 schreef Moonversion het volgende:
[..]
OP mag wel aangevuld worden voor de koude periode:
Opgelopen naar 20,5quote:Op maandag 13 oktober 2025 10:37 schreef StateOfMind het volgende:
19,5 zonder verwarming nog steeds.
Hier nog steeds 20,5 zonder verwarmingquote:
Omdat wij een vrij nieuw huis hebben en vanwege de isolatie laag stoken, en de cv laag hebben staan.quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:44 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hoe komt het zo vochtig bij jullie in huis? Ventileren jullie wel voldoende?
Hier heb ik vorig seizoen twee bevochtigers gekocht, het was zo droog dat ik constant statische schokken kreeg/gaf aan de katten.
Wij hebben een eeese.quote:
Vandaar! Maar de lucht is buiten ook droog (bevat veel minder gr water per m3 lucht).quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:29 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Omdat wij een vrij nieuw huis hebben en vanwege de isolatie laag stoken, en de cv laag hebben staan.
We hebben automatische lucht ventilatie met sensoren die doet zelf zn werk.
Wij stoken nu nog ( hopelijk lang) niet, en ik wil de luchtvochtigheid op 55% behouden.
De luchtontvochtiger staat op de overloop van de slaap etage en pakt alles aan.
Als we dus 2 wassen te drogen hebben, vreet hij letterlijk het extra vocht op wat vrij komt.
Toen wij nog hogere temp stookte, zowel aanvraag temp hoger als cv hoger hadden wij wel last van statische droge lucht omdat er dan teveel verdampt... nu is het andersom.
Voorheen was het bijv aanvraag 80° en thermostaat op 21/22
Nu is het aanvraag 55° en thermostaat op 18°
Ik ben een paar jaar terug, toen variabele kosten extreem hoog werden gaan testen tot hoe laag ik kan "knijpen" op de stookkosten en dit werkt echt enorm.
Ik ben chronisch ziek en vaak thuis maar ik heb gewoon een dik vest aan en een plaid op de bank met sloffen.
Jij woont niet in NL dan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:40 schreef dick_laurent het volgende:
26.1
edit: ventilator maar weer aangezet, nu gezakt naar 25.9
We hebben volgens mij de aanvraag temp op 50 gehad maar toen kregen we het boven niet meer warm.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 21:19 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Vandaar! Maar de lucht is buiten ook droog (bevat veel minder gr water per m3 lucht).
Mocht je echt met zulke temperaturen het huis goed warm kunnen houden is het misschien zelfs nog mogelijk om voor het cv gedeelte nog lager te gaan. Zeker als jullie ooit overgaan op een warmtepomp is het wel interessant om te kijken tot hoever je kunt zakken, met een warmtepomp is elke graad die je kouder stookt ook weer extra besparing.
20,5quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:39 schreef Nattekat het volgende:
19,9
Dat was hem dan, het kutweer laat z'n sporen na.
Ik ook niet , maar het begint duidelijk wel wat frisser te worden, ik voel een koudere luchtstroom, maar nog altijd is het 20 graden bij mij in huis.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 21:53 schreef StateOfMind het volgende:
Nog steeds geen verwarming aan gehad
Ik wilde al bijna zeggenquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 13:01 schreef StateOfMind het volgende:
Vanochtend 19, inmiddels door de zon 20.
Buiten is het heerlijk in het zonnetje, met slechts een dunne trui aan
En een broek natuurlijk
Tering goed geïsoleerde hut ouwe!quote:Op zaterdag 18 oktober 2025 15:58 schreef SnodeSnuiter het volgende:
Sinds eind vorige maand de cv aan op 19,5 overdag en 20 ‘s avonds, ik heb deze maand to nu toe voor 17 euro gas verbruikt om te verwarmen, daarvoor ga ik niet in de kou zitten
Jaren 50 huisjequote:Op zondag 19 oktober 2025 11:25 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Tering goed geïsoleerde hut ouwe!
Woon je in een iglo?!quote:Op maandag 20 oktober 2025 11:49 schreef ChildoftheStars het volgende:
15 toen ik beneden kwam
Nu 17.5
Geen idee. Zit bij een klant.quote:Op dinsdag 21 oktober 2025 10:48 schreef Nattekat het volgende:
20,0
Denk dat dat vooral door mijn aanwezigheid komt. Het is nu echt te merken dat de warmte uit de muren is, maar november halen zonder te stoken zal zonder twijfel moeten lukken.
@:dud0r hoe gaat het bij jou?
Natuurlijk nietquote:
Dit was een leugen, nog steeds 20,0.quote:Op woensdag 22 oktober 2025 09:42 schreef Nattekat het volgende:
Slaapkamer 20,0
Keuken 20,0
Thermostaat 20,0
Ik heb het mooi voor elkaar
En vandaag lijkt zonnig te worden, dus zelfs nu ik niet thuis werk zou het wel weer lekker omhoog moeten gaan.
Ha, hier nog 20quote:Op woensdag 22 oktober 2025 23:20 schreef Nattekat het volgende:
19,5
Het verval begint nu wel in te zetten.
20.8 hierquote:Op woensdag 22 oktober 2025 23:20 schreef Nattekat het volgende:
19,5
Het verval begint nu wel in te zetten.
ff lopen ruften boven je thermometer?quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 15:04 schreef StateOfMind het volgende:
Gestaag gestegen naar 19.
Op naar de 19,5
Hoe krijg je het voor elkaar gek, woon je in Frankrijk ofzo.quote:Op vrijdag 24 oktober 2025 19:46 schreef Nattekat het volgende:
19,0
December ga ik zo niet halen met het niet stoken.
Ja... eigenlijk zou ik dat ook moeten doen, maar gebrek aan disciplinequote:Op zaterdag 25 oktober 2025 09:16 schreef roos94 het volgende:
16.5 geen verwarming
Die gaat ook niet aan tot minstens 1 nov
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 09:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... eigenlijk zou ik dat ook moeten doen, maar gebrek aan discipline13.5 vind ik niet echt normaal en ook niet een kwestie van discipline maar onnodig keihard voor jezelf zijn.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik ben blij dat je nu de verwarming aanzet bij 15.
Op woensdag 22 januari 2025 19:50 schreef Bugno3 het volgende:
Stukje Pelle, stukje Cannavaro, stukje Totti.
Ik ook hoor! Soms bij 16 ook hoor, als ik thuis ben en blijf. Door Fokkers ben ik wat gemakkelijker geworden en dat is wel zo fijnquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 09:36 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
13.5 vind ik niet echt normaal en ook niet een kwestie van discipline maar onnodig keihard voor jezelf zijn.![]()
Ik ben blij dat je nu de verwarming aanzet bij 15.
quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 09:29 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja... eigenlijk zou ik dat ook moeten doen, maar gebrek aan disciplineIk moet wel sloffen gaan kopen want mijn voeten zijn ijsSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Pallets Pellets sorterenquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 10:28 schreef vosss het volgende:
App van de pelletkachel zegt 21.
Die laat ik voorlopig nog lekker aan staan.
Kijk deze zwakkeling @dud0rquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 14:15 schreef StateOfMind het volgende:
18 graden nog steeds.
Te oncomfortabel naar mijn mening, dus zojuist voor het eerst de verwarming aangezet, op 19,5
Ik ben gezwichtquote:
En zo dicht bij de deadlinequote:Op zaterdag 25 oktober 2025 14:32 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik ben gezwicht
Als afstraffing neem ik zo een glaasje Jägermeister, dat zal me leren
Hier is het dan nog net onder de 19, maar deze temperatuur kan je ook gewoon aan wennen. Ik zit gewoon nog in een shirt, dus er is geen enkele reden om nu te stoken.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 14:41 schreef vosss het volgende:
Wie gaat er nou bewust in fucking 18 graden zitten in de vrieskou??
We leven niet in een of ander derderangs gaar teringland. Knal die verwarming aan man!!
quote:
Ik kan het vanwege een financiele tegenvaller niet betalen.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 14:41 schreef vosss het volgende:
We leven niet in een of ander derderangs gaar teringland. Knal die verwarming aan man!!
Met de kachel zo warm krijg ik knallende koppijn...quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 14:41 schreef vosss het volgende:
Ik maak er elk jaar een sport van om zo laat mo de verwarming aan te zetten (en zo vroeg mogelijk weer uit in het voorjaar).quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 14:41 schreef vosss het volgende:
Hier staat de kachel ook weer uit. Was 22,5.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 16:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik maak er elk jaar een sport van om zo laat mo de verwarming aan te zetten (en zo vroeg mogelijk weer uit in het voorjaar).
Maar op een gegeven moment komt het moment dat het te oncomfortabel wordt.
En dat moment was voor mij aangebroken voor mij.
17,5-18 vind ik te fris voor in huis (met T-shirt).
En dan gaat ie gewoon aan, ga in mijn eigen woning natuurlijk geen kou lijden
Hoe is 18 graden vrieskouquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 14:41 schreef vosss het volgende:
Effe gekeken net, hier is het 17 op dit moment, hmm kan nog welquote:Op zaterdag 25 oktober 2025 16:15 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Ik maak er elk jaar een sport van om zo laat mo de verwarming aan te zetten (en zo vroeg mogelijk weer uit in het voorjaar).
ik kan je een elektrische dekentje adviseren en als je veel aan een tafel zit een verwarmde muismat.quote:Op zaterdag 25 oktober 2025 15:20 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ik kan het vanwege een financiele tegenvaller niet betalen.
¤1.16 per kuub gas besparen per dag is toch weer een grote maaltijd gratis op het einde van de dag
Daarom petroleum kacheltje als backup
Hier een bejaarde onderbuur. Ik hoop dat die een beetje stookt voor mequote:Op zaterdag 25 oktober 2025 15:59 schreef Koettie het volgende:
20, met dank aan de buren die lekker stoken.
Niet last van schimmels?quote:Op zondag 26 oktober 2025 20:36 schreef Inbox het volgende:
16 graden en ik heb het niet koud. Ik weet ook niet of ik ga stoken eigenlijk gezien deze woning een label E heeft gekregen onlangs. Geen dakisolatie, geen spouwmuurisolatie en een schuin dak waardoor ik dus een halve verdieping extra moet stoken door het hele huis.
Daarnaast een schoorsteen die niet afgetimmerd en meerdere buizen deels 'open' zijn en waar dus alle warmte heel makkelijk naar buiten kan vloeien.
Paar jaar terug ook niet gestookt toen een kuub gas meer dan 3 euro kostte. Dekentje over me op de bank voldoet prima. En heb afgelopen week voor 1 luttele euro thermo onderkleding van Brunotti en Falcon heb gekocht bij de prijsmepper.
Ik
Denk je wel inderdaad aan schimmelvorming?quote:Op zondag 26 oktober 2025 20:36 schreef Inbox het volgende:
16 graden en ik heb het niet koud. Ik weet ook niet of ik ga stoken eigenlijk gezien deze woning een label E heeft gekregen onlangs. Geen dakisolatie, geen spouwmuurisolatie en een schuin dak waardoor ik dus een halve verdieping extra moet stoken door het hele huis.
Daarnaast een schoorsteen die niet afgetimmerd en meerdere buizen deels 'open' zijn en waar dus alle warmte heel makkelijk naar buiten kan vloeien.
Paar jaar terug ook niet gestookt toen een kuub gas meer dan 3 euro kostte. Dekentje over me op de bank voldoet prima. En heb afgelopen week voor 1 luttele euro thermo onderkleding van Brunotti en Falcon heb gekocht bij de prijsmepper.
Ik
Ik woon hier net een half jaartje, dus dit zal mn eerste winter worden.quote:
Heb met de invasie in Oekraïne destijds, toen de gasprijs hoog was, ook de verwarming wat lager gezet, vanwege een laag inkomen door een chronische ziekte.quote:Op zondag 26 oktober 2025 20:36 schreef Inbox het volgende:
Ik
Als je maar geen kluizenaar word joh buiten je eventuele werkquote:Op zondag 26 oktober 2025 21:46 schreef Inbox het volgende:
Mja, ik hang veel op mn bank, want eigenlijk een bed is want ik heb nog geen zin gehad om de laminaatvloer te leggen en meubels te kopen.
En met een fleecedeken en normale kleding is het nu gewoon prima te doen eigenlijk. Het matras houdt mn warmte prima vast en koude handen heb ik nog echt. Daar merk ik het vooral aan.
Vind het wel lekker knus ook eigenlijk, zo'n fleecedekentje. Slaap ook gewoon eronder.
Ben ook alleen, dus het kan. Zouden er hier meer mensen wonen of zou mn woning wat energiezuiniger zijn dan had ik waarschijnlijk nu wel gestookt, maar voor nu vind ik het gewoon zonde eigenlijk en nog niet nodig. Als het dadelijk echt koud is trek ik me waarschijnlijk meer terug in de slaapkamer. Die is praktisch even groot als mn woonkamer namelijk.
Waar stress over?quote:Op maandag 27 oktober 2025 15:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Toen ik thuis kwam 14.5
Nu de verwarming op 17.5
Beetje stress erover...
Ons huis was begin vorig jaar label F.quote:Op zondag 26 oktober 2025 20:36 schreef Inbox het volgende:
Ik
Mijn huis begin dit jaar label D. En nu dus label E.quote:Op maandag 27 oktober 2025 20:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ons huis was begin vorig jaar label F.
Nu label A.
Oh ik ben een neurootquote:
Dat is wel balen.quote:Op maandag 27 oktober 2025 21:02 schreef Inbox het volgende:
[..]
Mijn huis begin dit jaar label D. En nu dus label E.
Huurhuis en bij het aanvragen van een label zijn ze er ten onrechte vanuit gegaan dat er spouwmuurisolatie was. Mijn woning heeft dat niet, de blokken in een straat verderop wel.
Ze zullen dit dus moeten aanpakken en dat gaat dus ook gebeuren. Hopelijk wordt er dan ook meer geïsoleerd, want de dubbele beglazing is ook al oud en erg dun op sommige ruiten.
Mja, sociale huurwoningen he? Dan heb je gewoon weinig keuze en ben je aan de goden overgeleverd eigenlijk. Ze willen als je er eenmaal woont zo weinig mogelijk meer aan doen.
quote:Op maandag 27 oktober 2025 14:10 schreef Newone82 het volgende:
15.0 graden.
Gaat prima met verwarmingsdeken op de bank.
Wat ook helpt is een warme kruik van 70 graden en die lekker op je bovenbenen leggen en je vervolgens een pleetje oid over je heen hebt.quote:Op maandag 27 oktober 2025 21:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oh ik ben een neuroot
De keuze tussen kosten, gezondheid en comfort vind ik gewoon erg moeilijk
Dank je welquote:Op maandag 27 oktober 2025 21:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
[..]
Wat ook helpt is een warme kruik van 70 graden en die lekker op je bovenbenen leggen en je vervolgens een pleetje oid over je heen hebt.
Daarnaast heb ik deze zomer een schapenvacht op een rommelmarkt gescoord. Die ga ik binnenkort ook uitproberen.
Voor de rest 17 graden
Watjequote:Op maandag 27 oktober 2025 21:25 schreef Elan het volgende:
Wat doen mensen zichzelf hier toch aan. Zat dingen waarop ik wil besparen maar ik weiger in een koud huis te zitten.
Vraag me af of mensen die vrijwillig in zo'n koelcel leven ook bloembollen vreten.quote:Op maandag 27 oktober 2025 21:30 schreef Tengano het volgende:
[..]
Watje
Jij hep gewoon de oorlog niet meegemaak![]()
Aangenaam is een subjectieve beleving. Ik vind warm op zich lekker en soms zet ik de verwarming dan ook aan. En soms vind ik het wel lekker spartaans om hem uit te laten en lekker te survivalen in mijn eigen huisquote:Op maandag 27 oktober 2025 21:39 schreef Elan het volgende:
Vraag me af of mensen die vrijwillig in zo'n koelcel leven ook bloembollen vreten.
Je wil het toch gewoon aangenaam hebben. Juist in je (t)huis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de kosten is er (weet niet of dat nog steeds zo is) een potje voor een tegemoetkoming in de energie kosten voor lage inkomens, en anders kun je ook bij de gemeente terecht.quote:Op maandag 27 oktober 2025 21:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh ik ben een neuroot
De keuze tussen kosten, gezondheid en comfort vind ik gewoon erg moeilijk
Het komt financieel wel goedquote:Op maandag 27 oktober 2025 21:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Voor de kosten is er (weet niet of dat nog steeds zo is) een potje voor een tegemoetkoming in de energie kosten voor lage inkomens, en anders kun je ook bij de gemeente terecht.
Ik betaal bij Vattenfal 1,29 euro per kubieke meter gas.
Sinds ik een paar dagen geleden de verwarming weer heb aangezet heb ik 2 kuub per dag verstookt (inclusief douchen).
En ik heb de verwarming op 19,5 graden staan.
Heb de thermostaat zo ingesteld dat als ik 's ochtends rond 7.30u beneden kom, dat het dan al die temperatuur is.
En om 23.00u 's avonds gaat ie op 15 (of 16 graden, dat weet ik zo niet).
Zoals gezegd nu 2 kuub per dag, en in de winter rond de 4 kuub per dag.
En de afgelopen jaren zat ik globaal tussen de 375 en 450 kuub gas per jaar.
Wat ruím onder het gemiddelde is van het gebruik van een alleenstaande.
Dat kost je echt de kop niet qua financiën.
Heb zelf ook een laag inkomen vanwege een chronische ziekte.
Maar teveel om in aanmerking te komen voor zo'n tegemoetkoming die ik eerder noemde.
Informeer daar eens naar.
4 kuub per dag is best veel. Mijn grootste maandverbruik ooit is 63 kuub, en het is nou niet zo dat ik destijds zuinig aan deed. Ik zat ook nog veel thuis.quote:Op maandag 27 oktober 2025 21:45 schreef StateOfMind het volgende:
Ik betaal bij Vattenfal 1,29 euro per kubieke meter gas.
Sinds ik een paar dagen geleden de verwarming weer heb aangezet heb ik 2 kuub per dag verstookt (inclusief douchen).
En ik heb de verwarming op 19,5 graden staan.
Heb de thermostaat zo ingesteld dat als ik 's ochtends rond 7.30u beneden kom, dat het dan al die temperatuur is.
En om 23.00u 's avonds gaat ie op 15 (of 16 graden, dat weet ik zo niet).
Zoals gezegd nu 2 kuub per dag, en in de winter rond de 4 kuub per dag.
Lekker koude potenquote:Op zondag 2 november 2025 12:57 schreef amp25 het volgende:
cv nog niet aan gehad 16.5 graden wel een deken op de bank
probeer tot december niet aan te zetten
Ik maak er ook elk jaar een sport van om zo laat mogelijk de verwarming aan te zetten, maar het moet wel aangenaam en comfortabel zijn, en blijven, zonder gedoe met dekentjes en zo.quote:Op zondag 2 november 2025 13:22 schreef Ama het volgende:
[..]
Ja ik snap echt niet waarom mensen dit zichzelf aan doen.
quote:Op maandag 3 november 2025 15:14 schreef Newone82 het volgende:
15.5 graden nog steeds.
Zon in woonkamer wat naar binnen schijnt warmt niks op.
Jij lijkt het erger te vinden dan ik het vindquote:Op maandag 27 oktober 2025 21:25 schreef Elan het volgende:
Wat doen mensen zichzelf hier toch aan. Zat dingen waarop ik wil besparen maar ik weiger in een koud huis te zitten.
Jezelf in een deken wikkelen om het fatsoenlijk warm te krijgen vind ik persoonlijk echt pauper. Ben geen holbewoner die in een grot leeft. Thuis associeer ik gevoelsmatig met thuis komen/zijn, en daar hoort een stukje warmte bij zowel letterlijk als figuurlijk. Toen die hele energiecrisis zich aandiende hebben we wel wat proberen te besparen door de kachel uit te zetten maar dat was hopelijk eenmaal en nooit meer. We zijn beiden ook de hele winter aan het hoesten geraakt en kreeg ineens schimmel in mijn badkamer wat ik nog nooit gehad heb in tien jaar tijd. Men zegt dat onder de 15 prima moet kunnen maar heb daar toch mijn twijfels over.quote:Op maandag 3 november 2025 19:08 schreef Inbox het volgende:
[..]
Jij lijkt het erger te vinden dan ik het vind
Als het buiten wat kouder is kleed ik me wat warmer aan. Nu het thuis ook wat kouder is, doe ik dat gewoon binnenshuis. De grens voor mij is als ik het echt koud ga vinden. Pas dan gaat de kachel hier aan.
Dat ik in een hoekhuis woon met een E-label en dan ook nog eens over het gehele huis een halve extra verdieping die ik mee moet stoken speelt hier helaas wel een rol in. Dan liever knus met een dekentje op de bank en mn eigen vet verbranden voor wat warmte.
Voor 2021 of 2022 ofzo stond de CV altijd op 20 of 21. Sindsdien heeft iedereen 'm op 18,5 of 18.quote:Op maandag 3 november 2025 19:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Jezelf in een deken wikkelen om het fatsoenlijk warm te krijgen vind ik persoonlijk echt pauper. Ben geen holbewoner die in een grot leeft. Thuis associeer ik gevoelsmatig met thuis komen/zijn, en daar hoort een stukje warmte bij zowel letterlijk als figuurlijk. Toen die hele energiecrisis zich aandiende hebben we wel wat proberen te besparen door de kachel uit te zetten maar dat was hopelijk eenmaal en nooit meer. We zijn beiden ook de hele winter aan het hoesten geraakt en kreeg ineens schimmel in mijn badkamer wat ik nog nooit gehad heb in tien jaar tijd. Men zegt dat onder de 15 prima moet kunnen maar heb daar toch mijn twijfels over.
Mag ik vragen waarom je kou zou willen omarmen, gaat het puur om geld besparen? Of is het meer vanuit ideologisch standpunt, klimaat of zo.
Gasprijs is ook verdubbeld dus dat zijn nog wel normale temperaturen.quote:Op maandag 3 november 2025 19:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Voor 2021 of 2022 ofzo stond de CV altijd op 20 of 21. Sindsdien heeft iedereen 'm op 18,5 of 18.
De CV was hier een keer stuk en toen werd het 15 graden. Nou, dat was echt zo hard afzien en onprettig. Zelfs slapen was helemaal verrot.quote:Op maandag 3 november 2025 19:48 schreef Elan het volgende:
[..]
Gasprijs is ook verdubbeld dus dat zijn nog wel normale temperaturen.
Maar 15 is fucking onaangenaam als je geen iceman bent.
Als het noodzaak is, is het pas pauper. Dat is hier bij mijn in ieder geval niet het geval. Ik heb gewoon geen zin om in de wintermaanden 300 euro per maand ofzo te stoken aan stoken in een verder energieonzuinig huis waar ik toch maar alleen woon.quote:Op maandag 3 november 2025 19:17 schreef Elan het volgende:
[..]
Jezelf in een deken wikkelen om het fatsoenlijk warm te krijgen vind ik persoonlijk echt pauper. Ben geen holbewoner die in een grot leeft. Thuis associeer ik gevoelsmatig met thuis komen/zijn, en daar hoort een stukje warmte bij zowel letterlijk als figuurlijk. Toen die hele energiecrisis zich aandiende hebben we wel wat proberen te besparen door de kachel uit te zetten maar dat was hopelijk eenmaal en nooit meer. We zijn beiden ook de hele winter aan het hoesten geraakt en kreeg ineens schimmel in mijn badkamer wat ik nog nooit gehad heb in tien jaar tijd. Men zegt dat onder de 15 prima moet kunnen maar heb daar toch mijn twijfels over.
Mag ik vragen waarom je kou zou willen omarmen, gaat het puur om geld besparen? Of is het meer vanuit ideologisch standpunt, klimaat of zo.
Denk dat rond de 15 graden de grens een beetje ligt. Rond die temperatuur krijg je kouwe klauwen. Dit is niet prettig.quote:Op maandag 3 november 2025 19:50 schreef [url=.://forum.fok.nl/user/profile/359329]Discombobulate[/url] het volgende:
[..]
De CV was hier een keer stuk en toen werd het 15 graden. Nou, dat was echt zo hard afzien en onprettig. Zelfs slapen was helemaal verrot.
18,5 of 15 zit wel een merkbaar verschil in.quote:Op maandag 3 november 2025 19:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Voor 2021 of 2022 ofzo stond de CV altijd op 20 of 21. Sindsdien heeft iedereen 'm op 18,5 of 18.
Ik stook mijn hele leven al, sinds ik vroegah uit huis ging, op 19 tot 20 graden.quote:Op maandag 3 november 2025 19:31 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
heb zelde koude voeten ben niet iemand die snel koud hebquote:
Net zo'n mooie november als vorig jaar toen heel die verwarming tot december uit bleefquote:
Hier ook. Ben eigenlijk er helemaal niet meer mee bezig, dat terwijl in de zomer ik echt zo vaak in dit topic post.quote:Op vrijdag 7 november 2025 16:17 schreef derLudolf het volgende:
Geen idee hoe warm, verwarming staat uit. In de woonkamer is met lekker warm heb hele dag houtkachel al aan.
Jij bent echt zo iemand die na opgave zich er ook echt helemaal aan over geeft?quote:Op vrijdag 7 november 2025 21:06 schreef StateOfMind het volgende:
De afgelopen dagen per dag amper wat verbruikt.
Alleen 's ochtends springt de verwarming aan na de nacht en de zon doet de rest, die maakt het tot 20-20,5 overdag, en als ik naar bed ga 's avonds dan is het meestal nog 20.
Heb je ook een lekkere electrische deken? Dan kom je in een warm bed.quote:Op zondag 9 november 2025 19:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het was tot 16.00 17.5
Toen ging de kachel uit (koelt niet super snel af en na het eten onder een dekentje) en nu is het 16
Jaquote:Op zondag 9 november 2025 20:59 schreef Boca_Raton het volgende:
[..]
Heb je ook een lekkere electrische deken? Dan kom je in een warm bed.
Mooiquote:Op zondag 9 november 2025 21:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja
Die gaat een halfuur voor bedtijd aan op de hoogste stand
Ik vind een elektrische deken helemaal niks. Ik heb het 1 keer geprobeerd, het wordt wel warm onder de deken, maar de lucht in de kamer blijft ijskoud. Daardoor voelt het alsof je in een warm bed ligt, terwijl je hoofd, gezicht en de rest van de kamer koud blijven.quote:Op zondag 9 november 2025 21:00 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Ja
Die gaat een halfuur voor bedtijd aan op de hoogste stand
Kruik op hoofd;gezicht leggen en voila, probleem opgelostquote:Op maandag 10 november 2025 18:08 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik vind een elektrische deken helemaal niks. Ik heb het 1 keer geprobeerd, het wordt wel warm onder de deken, maar de lucht in de kamer blijft ijskoud. Daardoor voelt het alsof je in een warm bed ligt, terwijl je hoofd, gezicht en de rest van de kamer koud blijven.
Maar waarom.quote:Op zondag 9 november 2025 19:58 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het was tot 16.00 17.5
Toen ging de kachel uit (koelt niet super snel af en na het eten onder een dekentje) en nu is het 16
Het liefst het raam open en een koude kop en de rest broeien onder de dekens. Lig ook onder een grote stapel dekbedden.quote:Op maandag 10 november 2025 18:08 schreef -Deluzion- het volgende:
[..]
Ik vind een elektrische deken helemaal niks. Ik heb het 1 keer geprobeerd, het wordt wel warm onder de deken, maar de lucht in de kamer blijft ijskoud. Daardoor voelt het alsof je in een warm bed ligt, terwijl je hoofd, gezicht en de rest van de kamer koud blijven.
Gezien de Aarde een jaar of 4,5 miljard oud is (dat zijn een hoop kaarsjes om uit te blazen 😱), zullen er vast wat ere novembers geweest zijnquote:Op dinsdag 11 november 2025 19:22 schreef -Deluzion- het volgende:
19 graden
Ik begin me af te vragen of dit tot nu toe niet gewoon de warmste november ooit is.
quote:Op maandag 17 november 2025 08:16 schreef StateOfMind het volgende:
18 nu, cv gelukkig hard aan het werk.
Afgelopen nacht was het maar 1 graden buiten, vanaf donderdag zelfs nachtvorst.
Overdag vanaf nu ook nog maar enkele cijfers.
Straks beide delen van het 4 seizoenen dekbed maar aan elkaar vastmaken.
[ afbeelding ]
Teringquote:Op maandag 17 november 2025 09:26 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]ik lig al onder twee vierseizoenen dekbedden (twee keer twee delen op elkaar)
Wel grappig, door die zware dekens moest ik meteen denken aan een leuke executie methode van de oude Mongolen (en dan niet die van de Josti Band).quote:Op maandag 17 november 2025 10:43 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Nee geen tuberculose
Houd van warmte en het gewicht van de dekens
quote:Op maandag 17 november 2025 12:23 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Wel grappig, door die zware dekens moest ik meteen denken aan een leuke executie methode van de oude Mongolen (en dan niet die van de Josti Band).
Volgens hun wetgeving mocht er geen nobel bloed vloeien (zoooo nobel van ze).
Dus in plaats van een normale executie dmv een zwaard of bijl of zo, mochten ze dienen als fundering voor het overwinningsfeest![]()
![]()
![]()
Ze moesten dan op hun rug liggen, en bovenop hen werd dan de houten vloer gelegd, waarop de tafels en banken werden gezet.
En als er genoeg gedronken was, gingen de voetjes van de vloer en werd er flink gedanst![]()
Van links, naaaaaaar rechts olee olee
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |