abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 oktober 2025 @ 17:58:34 #151
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_219112037
20,0 zonder vals te spelen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_219112450
22,5°C.

De pelletkachel ronkt tevreden *)
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  Moderator zondag 26 oktober 2025 @ 18:54:35 #153
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_219112477
21,8
Breitling - Instruments for Professionals
pi_219113632
16 graden en ik heb het niet koud. Ik weet ook niet of ik ga stoken eigenlijk gezien deze woning een label E heeft gekregen onlangs. Geen dakisolatie, geen spouwmuurisolatie en een schuin dak waardoor ik dus een halve verdieping extra moet stoken door het hele huis.

Daarnaast een schoorsteen die niet afgetimmerd en meerdere buizen deels 'open' zijn en waar dus alle warmte heel makkelijk naar buiten kan vloeien.

Paar jaar terug ook niet gestookt toen een kuub gas meer dan 3 euro kostte. Dekentje over me op de bank voldoet prima. En heb afgelopen week voor 1 luttele euro thermo onderkleding van Brunotti en Falcon heb gekocht bij de prijsmepper.
Ik
pi_219113681
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2025 15:59 schreef Koettie het volgende:
20, met dank aan de buren die lekker stoken.
Hier een bejaarde onderbuur. Ik hoop dat die een beetje stookt voor me :Y
  Moderator / Redactie Sport zondag 26 oktober 2025 @ 20:41:43 #156
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_219113687
quote:
1s.gif Op zondag 26 oktober 2025 20:36 schreef Inbox het volgende:
16 graden en ik heb het niet koud. Ik weet ook niet of ik ga stoken eigenlijk gezien deze woning een label E heeft gekregen onlangs. Geen dakisolatie, geen spouwmuurisolatie en een schuin dak waardoor ik dus een halve verdieping extra moet stoken door het hele huis.

Daarnaast een schoorsteen die niet afgetimmerd en meerdere buizen deels 'open' zijn en waar dus alle warmte heel makkelijk naar buiten kan vloeien.

Paar jaar terug ook niet gestookt toen een kuub gas meer dan 3 euro kostte. Dekentje over me op de bank voldoet prima. En heb afgelopen week voor 1 luttele euro thermo onderkleding van Brunotti en Falcon heb gekocht bij de prijsmepper.
Ik
Niet last van schimmels?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_219113730
quote:

Ik
Denk je wel inderdaad aan schimmelvorming?

Maar respect. Ik nu 2 dagen bijna, nu rond de 16 graden in huis, ik ga toch met Petroleum stoken waarschijnlijk.
pi_219114356
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 20:41 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Niet last van schimmels?
Ik woon hier net een half jaartje, dus dit zal mn eerste winter worden.

Ik zie vooralsnog geen schimmels hier. Maar het tocht hier genoeg, dat zou ermee te maken kunnen hebben.

Met wat geluk verbrand ik deze winter wat buikvet ;)
pi_219114493
Trouwens geen extra verdieping, maar een hoog plafond door schuin dak. Dak is tevens plafond hier, dus een grote hoge ruimte daardoor.

Met een lek naast het dakraam in de spaanplaten afbetimmering. Met een schroevendraaier prik je dr zo doorheen. Als je je hand eronder houdt voel je de tocht :( En een voordeur waar geen tochtstrip op zit en je zo door een spleetje het licht van buiten ziet komen.

Laat ik het zo zeggen, het had wat beter gekund, maar het moest destijds (+-1977 ofzo) goedkoop gebouwd worden, dus geen spouwmuurisolatie, enz.

[ Bericht 12% gewijzigd door Inbox op 26-10-2025 21:38:41 ]
  zondag 26 oktober 2025 @ 21:35:48 #160
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219114729
quote:

Ik
Heb met de invasie in Oekraïne destijds, toen de gasprijs hoog was, ook de verwarming wat lager gezet, vanwege een laag inkomen door een chronische ziekte.

Heb toen de verwarming op 17,5 of 18 gezet in hartje winter.
En ja, met dekens en dikke truien en zo is het te doen.

Maar nu de gasprijzen weer normaal zijn wil ik het wel graag comfortabel en aangenaam hebben in mijn woning, zonder gedoe met dekens en zo.

Maar stook sowieso nooit hoger dan 20, dat vind ik aangenaam genoeg.

Momenteel op 19,5 en dat is prima te doen in een T-shirt.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_219114955
Mja, ik hang veel op mn bank, want eigenlijk een bed is want ik heb nog geen zin gehad om de laminaatvloer te leggen en meubels te kopen.

En met een fleecedeken en normale kleding is het nu gewoon prima te doen eigenlijk. Het matras houdt mn warmte prima vast en koude handen heb ik nog echt. Daar merk ik het vooral aan.

Vind het wel lekker knus ook eigenlijk, zo'n fleecedekentje. Slaap ook gewoon eronder.

Ben ook alleen, dus het kan. Zouden er hier meer mensen wonen of zou mn woning wat energiezuiniger zijn dan had ik waarschijnlijk nu wel gestookt, maar voor nu vind ik het gewoon zonde eigenlijk en nog niet nodig. Als het dadelijk echt koud is trek ik me waarschijnlijk meer terug in de slaapkamer. Die is praktisch even groot als mn woonkamer namelijk.
pi_219116521
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2025 21:46 schreef Inbox het volgende:
Mja, ik hang veel op mn bank, want eigenlijk een bed is want ik heb nog geen zin gehad om de laminaatvloer te leggen en meubels te kopen.

En met een fleecedeken en normale kleding is het nu gewoon prima te doen eigenlijk. Het matras houdt mn warmte prima vast en koude handen heb ik nog echt. Daar merk ik het vooral aan.

Vind het wel lekker knus ook eigenlijk, zo'n fleecedekentje. Slaap ook gewoon eronder.

Ben ook alleen, dus het kan. Zouden er hier meer mensen wonen of zou mn woning wat energiezuiniger zijn dan had ik waarschijnlijk nu wel gestookt, maar voor nu vind ik het gewoon zonde eigenlijk en nog niet nodig. Als het dadelijk echt koud is trek ik me waarschijnlijk meer terug in de slaapkamer. Die is praktisch even groot als mn woonkamer namelijk.
Als je maar geen kluizenaar word joh buiten je eventuele werk ;)
pi_219117653
Dit weekend was de stroom zo goedkoop dat ik het huis verwarmd heb tot gister middag. Vooral om het droog te houden, bij hele lage prijzen is verwarmen een extra bonus tov lucht drogen.

Nu dus 16,5 graden en juist vochtigheid in de kamer. Wel een trui aan want binnen een half uur ga ik toch de deur uit.
Verstand is eerlijk verdeeld, iedereen heeft er zat van.
pi_219117698
15

Ben straks weg, dus laat het zo
  maandag 27 oktober 2025 @ 10:57:41 #165
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_219118894
19,5 met verwarming dus.

2 kuub verbruikt in 24 uur, inclusief douchen.
Niet slecht.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_219120635
15.0 graden.

Gaat prima met verwarmingsdeken op de bank.
pi_219121232
Toen ik thuis kwam 14.5
Nu de verwarming op 17.5

Beetje stress erover...
pi_219121758
17
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_219122548
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 15:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Toen ik thuis kwam 14.5
Nu de verwarming op 17.5

Beetje stress erover...
Waar stress over?
pi_219123591
18,5°C in de woonkamer.

Verwarming staat uit.
pi_219123618
quote:

Ik
Ons huis was begin vorig jaar label F.
Nu label A.
pi_219123887
quote:
1s.gif Op maandag 27 oktober 2025 20:24 schreef Wantie het volgende:

[..]
Ons huis was begin vorig jaar label F.
Nu label A.
Mijn huis begin dit jaar label D. En nu dus label E.

Huurhuis en bij het aanvragen van een label zijn ze er ten onrechte vanuit gegaan dat er spouwmuurisolatie was. Mijn woning heeft dat niet, de blokken in een straat verderop wel.

Ze zullen dit dus moeten aanpakken en dat gaat dus ook gebeuren. Hopelijk wordt er dan ook meer geïsoleerd, want de dubbele beglazing is ook al oud en erg dun op sommige ruiten.

Mja, sociale huurwoningen he? Dan heb je gewoon weinig keuze en ben je aan de goden overgeleverd eigenlijk. Ze willen als je er eenmaal woont zo weinig mogelijk meer aan doen.
pi_219123899
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 18:27 schreef Newone82 het volgende:

[..]
Waar stress over?
Oh ik ben een neuroot

De keuze tussen kosten, gezondheid en comfort vind ik gewoon erg moeilijk
pi_219123935
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 21:02 schreef Inbox het volgende:

[..]
Mijn huis begin dit jaar label D. En nu dus label E.

Huurhuis en bij het aanvragen van een label zijn ze er ten onrechte vanuit gegaan dat er spouwmuurisolatie was. Mijn woning heeft dat niet, de blokken in een straat verderop wel.

Ze zullen dit dus moeten aanpakken en dat gaat dus ook gebeuren. Hopelijk wordt er dan ook meer geïsoleerd, want de dubbele beglazing is ook al oud en erg dun op sommige ruiten.

Mja, sociale huurwoningen he? Dan heb je gewoon weinig keuze en ben je aan de goden overgeleverd eigenlijk. Ze willen als je er eenmaal woont zo weinig mogelijk meer aan doen.
Dat is wel balen.
Ik meende overigens dat woningstichtingen voor een bepaalde datum hun huizenvoorraad op minstens C moeten hebben.

Hier in de wijk worden hele blokken geïsoleerd: dakisolatie aan de buitenkant, nieuwe kozijnen, etc.
  maandag 27 oktober 2025 @ 21:16:14 #175
433238 Tengano
Try not to think of me
pi_219123942
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 14:10 schreef Newone82 het volgende:
15.0 graden.

Gaat prima met verwarmingsdeken op de bank.
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2025 21:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oh ik ben een neuroot

De keuze tussen kosten, gezondheid en comfort vind ik gewoon erg moeilijk
Wat ook helpt is een warme kruik van 70 graden en die lekker op je bovenbenen leggen en je vervolgens een pleetje oid over je heen hebt.

Daarnaast heb ik deze zomer een schapenvacht op een rommelmarkt gescoord. Die ga ik binnenkort ook uitproberen.

Voor de rest 17 graden :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')