Hier een bejaarde onderbuur. Ik hoop dat die een beetje stookt voor mequote:Op zaterdag 25 oktober 2025 15:59 schreef Koettie het volgende:
20, met dank aan de buren die lekker stoken.
Niet last van schimmels?quote:Op zondag 26 oktober 2025 20:36 schreef Inbox het volgende:
16 graden en ik heb het niet koud. Ik weet ook niet of ik ga stoken eigenlijk gezien deze woning een label E heeft gekregen onlangs. Geen dakisolatie, geen spouwmuurisolatie en een schuin dak waardoor ik dus een halve verdieping extra moet stoken door het hele huis.
Daarnaast een schoorsteen die niet afgetimmerd en meerdere buizen deels 'open' zijn en waar dus alle warmte heel makkelijk naar buiten kan vloeien.
Paar jaar terug ook niet gestookt toen een kuub gas meer dan 3 euro kostte. Dekentje over me op de bank voldoet prima. En heb afgelopen week voor 1 luttele euro thermo onderkleding van Brunotti en Falcon heb gekocht bij de prijsmepper.
Ik
Denk je wel inderdaad aan schimmelvorming?quote:Op zondag 26 oktober 2025 20:36 schreef Inbox het volgende:
16 graden en ik heb het niet koud. Ik weet ook niet of ik ga stoken eigenlijk gezien deze woning een label E heeft gekregen onlangs. Geen dakisolatie, geen spouwmuurisolatie en een schuin dak waardoor ik dus een halve verdieping extra moet stoken door het hele huis.
Daarnaast een schoorsteen die niet afgetimmerd en meerdere buizen deels 'open' zijn en waar dus alle warmte heel makkelijk naar buiten kan vloeien.
Paar jaar terug ook niet gestookt toen een kuub gas meer dan 3 euro kostte. Dekentje over me op de bank voldoet prima. En heb afgelopen week voor 1 luttele euro thermo onderkleding van Brunotti en Falcon heb gekocht bij de prijsmepper.
Ik
Ik woon hier net een half jaartje, dus dit zal mn eerste winter worden.quote:
Heb met de invasie in Oekraïne destijds, toen de gasprijs hoog was, ook de verwarming wat lager gezet, vanwege een laag inkomen door een chronische ziekte.quote:Op zondag 26 oktober 2025 20:36 schreef Inbox het volgende:
Ik
Als je maar geen kluizenaar word joh buiten je eventuele werkquote:Op zondag 26 oktober 2025 21:46 schreef Inbox het volgende:
Mja, ik hang veel op mn bank, want eigenlijk een bed is want ik heb nog geen zin gehad om de laminaatvloer te leggen en meubels te kopen.
En met een fleecedeken en normale kleding is het nu gewoon prima te doen eigenlijk. Het matras houdt mn warmte prima vast en koude handen heb ik nog echt. Daar merk ik het vooral aan.
Vind het wel lekker knus ook eigenlijk, zo'n fleecedekentje. Slaap ook gewoon eronder.
Ben ook alleen, dus het kan. Zouden er hier meer mensen wonen of zou mn woning wat energiezuiniger zijn dan had ik waarschijnlijk nu wel gestookt, maar voor nu vind ik het gewoon zonde eigenlijk en nog niet nodig. Als het dadelijk echt koud is trek ik me waarschijnlijk meer terug in de slaapkamer. Die is praktisch even groot als mn woonkamer namelijk.
Waar stress over?quote:Op maandag 27 oktober 2025 15:13 schreef ChildoftheStars het volgende:
Toen ik thuis kwam 14.5
Nu de verwarming op 17.5
Beetje stress erover...
Ons huis was begin vorig jaar label F.quote:Op zondag 26 oktober 2025 20:36 schreef Inbox het volgende:
Ik
Mijn huis begin dit jaar label D. En nu dus label E.quote:Op maandag 27 oktober 2025 20:24 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ons huis was begin vorig jaar label F.
Nu label A.
Oh ik ben een neurootquote:
Dat is wel balen.quote:Op maandag 27 oktober 2025 21:02 schreef Inbox het volgende:
[..]
Mijn huis begin dit jaar label D. En nu dus label E.
Huurhuis en bij het aanvragen van een label zijn ze er ten onrechte vanuit gegaan dat er spouwmuurisolatie was. Mijn woning heeft dat niet, de blokken in een straat verderop wel.
Ze zullen dit dus moeten aanpakken en dat gaat dus ook gebeuren. Hopelijk wordt er dan ook meer geïsoleerd, want de dubbele beglazing is ook al oud en erg dun op sommige ruiten.
Mja, sociale huurwoningen he? Dan heb je gewoon weinig keuze en ben je aan de goden overgeleverd eigenlijk. Ze willen als je er eenmaal woont zo weinig mogelijk meer aan doen.
quote:Op maandag 27 oktober 2025 14:10 schreef Newone82 het volgende:
15.0 graden.
Gaat prima met verwarmingsdeken op de bank.
Wat ook helpt is een warme kruik van 70 graden en die lekker op je bovenbenen leggen en je vervolgens een pleetje oid over je heen hebt.quote:Op maandag 27 oktober 2025 21:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
Oh ik ben een neuroot
De keuze tussen kosten, gezondheid en comfort vind ik gewoon erg moeilijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |