Dank je welquote:Op maandag 27 oktober 2025 21:16 schreef Tengano het volgende:
[..]
[..]
Wat ook helpt is een warme kruik van 70 graden en die lekker op je bovenbenen leggen en je vervolgens een pleetje oid over je heen hebt.
Daarnaast heb ik deze zomer een schapenvacht op een rommelmarkt gescoord. Die ga ik binnenkort ook uitproberen.
Voor de rest 17 graden
Watjequote:Op maandag 27 oktober 2025 21:25 schreef Elan het volgende:
Wat doen mensen zichzelf hier toch aan. Zat dingen waarop ik wil besparen maar ik weiger in een koud huis te zitten.
Vraag me af of mensen die vrijwillig in zo'n koelcel leven ook bloembollen vreten.quote:Op maandag 27 oktober 2025 21:30 schreef Tengano het volgende:
[..]
Watje
Jij hep gewoon de oorlog niet meegemaak![]()
Aangenaam is een subjectieve beleving. Ik vind warm op zich lekker en soms zet ik de verwarming dan ook aan. En soms vind ik het wel lekker spartaans om hem uit te laten en lekker te survivalen in mijn eigen huisquote:Op maandag 27 oktober 2025 21:39 schreef Elan het volgende:
Vraag me af of mensen die vrijwillig in zo'n koelcel leven ook bloembollen vreten.
Je wil het toch gewoon aangenaam hebben. Juist in je (t)huis.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor de kosten is er (weet niet of dat nog steeds zo is) een potje voor een tegemoetkoming in de energie kosten voor lage inkomens, en anders kun je ook bij de gemeente terecht.quote:Op maandag 27 oktober 2025 21:04 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Oh ik ben een neuroot
De keuze tussen kosten, gezondheid en comfort vind ik gewoon erg moeilijk
Het komt financieel wel goedquote:Op maandag 27 oktober 2025 21:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Voor de kosten is er (weet niet of dat nog steeds zo is) een potje voor een tegemoetkoming in de energie kosten voor lage inkomens, en anders kun je ook bij de gemeente terecht.
Ik betaal bij Vattenfal 1,29 euro per kubieke meter gas.
Sinds ik een paar dagen geleden de verwarming weer heb aangezet heb ik 2 kuub per dag verstookt (inclusief douchen).
En ik heb de verwarming op 19,5 graden staan.
Heb de thermostaat zo ingesteld dat als ik 's ochtends rond 7.30u beneden kom, dat het dan al die temperatuur is.
En om 23.00u 's avonds gaat ie op 15 (of 16 graden, dat weet ik zo niet).
Zoals gezegd nu 2 kuub per dag, en in de winter rond de 4 kuub per dag.
En de afgelopen jaren zat ik globaal tussen de 375 en 450 kuub gas per jaar.
Wat ruím onder het gemiddelde is van het gebruik van een alleenstaande.
Dat kost je echt de kop niet qua financiën.
Heb zelf ook een laag inkomen vanwege een chronische ziekte.
Maar teveel om in aanmerking te komen voor zo'n tegemoetkoming die ik eerder noemde.
Informeer daar eens naar.
4 kuub per dag is best veel. Mijn grootste maandverbruik ooit is 63 kuub, en het is nou niet zo dat ik destijds zuinig aan deed. Ik zat ook nog veel thuis.quote:Op maandag 27 oktober 2025 21:45 schreef StateOfMind het volgende:
Ik betaal bij Vattenfal 1,29 euro per kubieke meter gas.
Sinds ik een paar dagen geleden de verwarming weer heb aangezet heb ik 2 kuub per dag verstookt (inclusief douchen).
En ik heb de verwarming op 19,5 graden staan.
Heb de thermostaat zo ingesteld dat als ik 's ochtends rond 7.30u beneden kom, dat het dan al die temperatuur is.
En om 23.00u 's avonds gaat ie op 15 (of 16 graden, dat weet ik zo niet).
Zoals gezegd nu 2 kuub per dag, en in de winter rond de 4 kuub per dag.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |