OP mag wel aangevuld worden voor de koude periode:quote:
Heb het omgegooid, de warme dagen zijn wel even voorbij.quote:Op maandag 13 oktober 2025 09:37 schreef Moonversion het volgende:
[..]
OP mag wel aangevuld worden voor de koude periode:
Opgelopen naar 20,5quote:Op maandag 13 oktober 2025 10:37 schreef StateOfMind het volgende:
19,5 zonder verwarming nog steeds.
Hier nog steeds 20,5 zonder verwarmingquote:
Omdat wij een vrij nieuw huis hebben en vanwege de isolatie laag stoken, en de cv laag hebben staan.quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:44 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Hoe komt het zo vochtig bij jullie in huis? Ventileren jullie wel voldoende?
Hier heb ik vorig seizoen twee bevochtigers gekocht, het was zo droog dat ik constant statische schokken kreeg/gaf aan de katten.
Wij hebben een eeese.quote:
Vandaar! Maar de lucht is buiten ook droog (bevat veel minder gr water per m3 lucht).quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 08:29 schreef deadly_kiss het volgende:
[..]
Omdat wij een vrij nieuw huis hebben en vanwege de isolatie laag stoken, en de cv laag hebben staan.
We hebben automatische lucht ventilatie met sensoren die doet zelf zn werk.
Wij stoken nu nog ( hopelijk lang) niet, en ik wil de luchtvochtigheid op 55% behouden.
De luchtontvochtiger staat op de overloop van de slaap etage en pakt alles aan.
Als we dus 2 wassen te drogen hebben, vreet hij letterlijk het extra vocht op wat vrij komt.
Toen wij nog hogere temp stookte, zowel aanvraag temp hoger als cv hoger hadden wij wel last van statische droge lucht omdat er dan teveel verdampt... nu is het andersom.
Voorheen was het bijv aanvraag 80° en thermostaat op 21/22
Nu is het aanvraag 55° en thermostaat op 18°
Ik ben een paar jaar terug, toen variabele kosten extreem hoog werden gaan testen tot hoe laag ik kan "knijpen" op de stookkosten en dit werkt echt enorm.
Ik ben chronisch ziek en vaak thuis maar ik heb gewoon een dik vest aan en een plaid op de bank met sloffen.
Jij woont niet in NL dan.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 12:40 schreef dick_laurent het volgende:
26.1
edit: ventilator maar weer aangezet, nu gezakt naar 25.9
We hebben volgens mij de aanvraag temp op 50 gehad maar toen kregen we het boven niet meer warm.quote:Op dinsdag 14 oktober 2025 21:19 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Vandaar! Maar de lucht is buiten ook droog (bevat veel minder gr water per m3 lucht).
Mocht je echt met zulke temperaturen het huis goed warm kunnen houden is het misschien zelfs nog mogelijk om voor het cv gedeelte nog lager te gaan. Zeker als jullie ooit overgaan op een warmtepomp is het wel interessant om te kijken tot hoever je kunt zakken, met een warmtepomp is elke graad die je kouder stookt ook weer extra besparing.
20,5quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 20:39 schreef Nattekat het volgende:
19,9
Dat was hem dan, het kutweer laat z'n sporen na.
Ik ook niet , maar het begint duidelijk wel wat frisser te worden, ik voel een koudere luchtstroom, maar nog altijd is het 20 graden bij mij in huis.quote:Op vrijdag 17 oktober 2025 21:53 schreef StateOfMind het volgende:
Nog steeds geen verwarming aan gehad
Ik wilde al bijna zeggenquote:Op zaterdag 18 oktober 2025 13:01 schreef StateOfMind het volgende:
Vanochtend 19, inmiddels door de zon 20.
Buiten is het heerlijk in het zonnetje, met slechts een dunne trui aan
En een broek natuurlijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |