quote:Israël stemt in met Amerikaans plan voor vrede in en toekomst van Gaza
De Israëlische premier Benjamin Netanyahu heeft maandag ingestemd met een Amerikaans plan voor vrede in de Gazaoorlog. Het plan voorziet in het vertrek van Hamas uit Gaza, de vrijlating van de laatste Israëlische gijzelaars in het gebied en een nieuw internationaal orgaan, inclusief vredestroepen, dat moet toezien op de wederopbouw van de Palestijnse enclave.
Tijdens zijn gezamenlijke persmoment met Netanyahu, die Trump maandag bezocht in Washington, roemde de Amerikaanse president zijn eigen vredesinitiatief, dat volgens hem "eeuwige vrede in het Midden Oosten" binnen bereik brengt. "Mogelijk is dit een van de beste dagen van de menselijke beschaving."
Volgens de Israëlische premier zou het Amerikaanse voorstel, wanneer aangenomen, ervoor zorgen dat "al onze oorlogsdoelen worden bereikt". Netanyahu was ook vol lof voor zijn gastheer. "U hebt keer op keer bewezen wat ik heel vaak heb gezegd: u bent de grootste vriend die Israël ooit heeft gehad in het Witte Huis", zei hij tegen Trump.
Trump en Netanyahu stelden beiden dat het wachten nu is op de reactie van Hamas, volgens hen de enige partij die nog overstag moet gaan om de vrede te bereiken. Trump maakte duidelijk dat een weigering gevolgen zal hebben. De VS zal Netanyahu dan "volledig steunen om te doen wat hij moet doen" om de veiligheid van Israël te garanderen.
'Meteen vrede als Hamas akkoord gaat'
Het Amerikaanse plan voorziet in een onmiddelijk einde aan het geweld in Gaza als ook Hamas akkoord gaat. De extremistische Palestijnse organisatie dient binnen 72 uur alle resterende Israëlische gijzelaars vrij te laten, zo'n twintig mensen, en de stoffelijke resten van ongeveer dertig anderen over te dragen. Israël trekt zijn troepen terug uit Gaza en Israël zal geen delen van de enclave bezetten of annexeren.
Hamas dient te accepteren dat het op geen enkele manier meer betrokken zal zijn bij het bestuur van Gaza. Opvallend is dat het Amerikaanse plan voorziet in een amnestie voor Hamas-strijders die hun wapens inleveren en hun verdere levens in vrede willen doorbrengen. Hamas-leden die Gaza willen verlaten om af te reizen naar landen die bereid zijn hen te ontvangen krijgen een vrijgeleide.
Voor premier Netanyahu, die na 7 oktober beloofde Hamas compleet te zullen vernietigen, is dat waarschijnlijk lastig uit te leggen aan de twee extreemrechtse partijen in zijn regeringscoalitie. Zij zouden ook het liefste zien dat Israël de hele Gazastrook inlijft. Netanyahu zei maandag dat het Amerikaanse plan wat hem betreft voorziet in de volledige militaire en politieke ontmanteling van Hamas in Gaza en zijn belofte aan zijn volk daarmee wordt ingelost.
Toekomst voor Gaza moet in handen van 'internationaal comité' komen
Na het sluiten van de vrede moet een nog op te zetten internationaal comité gaan toezien op het bestuur van Gaza. Dat zal bestaan uit "gekwalificeerde Palestijnen en internationale experts". Trump neemt de rol van voorzitter op zich en zal ook andere regeringsleiders en prominenten uitnodigen. Een van hen is de Britse oud-premier Tony Blair.
Een "internationale stabilisatiemacht", waarvoor de VS onder meer wil samenwerken met Arabische landen in de regio, moet de veiligheid en stabiliteit in het gebied gaan waarborgen.
https://www.nu.nl/buitenl(...)ekomst-van-gaza.html
Een ervaringsdeskundige en getuige van de Holocaust "iemand die toevallig niet vergast is" noemen dames en heren.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:37 schreef Chadi het volgende:
[..]
Terecht het gaat nergens over. Ze is geen autoriteit op dat gebied of zo. Ze heeft gewoon geluk gehad dat ze niet vergast werd zoals miljoenen anderen. Ze is iemand met een mening die indruist tegen bijna alle genocide wetenschappers, vele mensenrechten organisaties en de VN commissie.
Who the fock is zij op dat gebied om haar mening daar net te gooien?
Groen-rode psychose zei ik toch.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:50 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Een ervaringsdeskundige en getuige van de Holocaust "iemand die toevallig niet vergast is" noemen dames en heren.
De minachting druipt er vanaf.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:50 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Een ervaringsdeskundige en getuige van de Holocaust "iemand die toevallig niet vergast is" noemen dames en heren.
De holocaust is niet de meetlat waar genocide langs worden gelegd.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:50 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Wat versta je trouwens onder gelijke rechten?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:59 schreef Chadi het volgende:
[..]
De holocaust is niet de meetlat waar genocide langs worden gelegd.
Iemand uit Rwanda is ook ervaringsdeskundige en die nodig je daar ook niet uit.
Het geeft haar geen extra rechten of zo. Er zijn zat holocaust survivors die het wel genocide vinden. Stephen Kapos onder andere.
Nee.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:03 schreef -river- het volgende:
Stel, het lukt stoppen die palliewappies dan ook met demonsteren?
Jammer, ben die lui zo kotsbeu.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:05 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee.
Voor de radicale marxisten is het altijd en eeuwig strijd.
Voor de radicale moslims is het altijd en eeuwig strijd.
Tot de eindvictorie is bereikt.
Dus we kunnen de komende jaren nog wel meer genieten van selectieve verontwaardiging, steenkolen Engels slogans, vlaggen van vreemde naties in de straten, Intifada-geroep, portretten van Che Guevara, trommels en sjaaltjes, rode lijnen, de hele flikkerse boel.
Gegarandeerd.
Onze gespiegelde MAGA-beweging, op eigen bodem. Altijd boos, altijd verontwaardigd, sektarisch, slachtofferrol en een totaal gebrek aan zelfreflectie.
Gooi meteen een plaatje van een paar Haredi ertegen aan, jeweetwel, die extreem orthodoxe Joden die de staat Israël niet accepteren en op de koffie gaan in Iran.quote:
Dat is een verzameling van rechten waarvan jij vindt dat ze voor jou gelden. Deze set moet vanzelfsprekend voor iedereen gelden.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:03 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat versta je trouwens onder gelijke rechten?
Ik weet wat ik eronder versta.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:09 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat is een verzameling van rechten waarvan jij vindt dat ze voor jou gelden. Deze set moet vanzelfsprekend voor iedereen gelden.
Oh ja dan ben je geen holocaust ervaringsdeskundige meer... Je voldoet niet aan de criteria van EttovanBelgiequote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gooi meteen een plaatje van een paar Haredi ertegen aan, jeweetwel, die extreem orthodoxe Joden die de staat Israël niet accepteren en op de koffie gaan in Iran.
Dan is het genuanceerde beeld weer volledig.
Dat is niet belangrijk. Als jij nu jouw setje toepast op iedereen komt het goed. Ik ga niet met je in die draaimolen. Daar pas ik voor.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik weet wat ik eronder versta.
Ik hoor graag wat jij eronder verstaat.
Nee, die vinden wel een volgend onderwerp. Net zoals de Corona wappies.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:03 schreef -river- het volgende:
Stel, het lukt stoppen die palliewappies dan ook met demonsteren?
Nee.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:10 schreef Chadi het volgende:
[..]
Oh ja dan ben je geen holocaust ervaringsdeskundige meer... Je voldoet niet aan de criteria van EttovanBelgie
Dat doe ik dan ook, en dat is precies waarom ik niet zoveel op heb met de selectieve pro-Palestina meute.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:11 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat is niet belangrijk. Als jij nu jouw setje toepast op iedereen komt het goed. Ik ga niet met je in die draaimolen. Daar pas ik voor.
Precies.quote:
Met een paar decennia krijg je dan: 'Free Spain, from the Mountains to the Sea'.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Weet je Chadi, ik hoop dat dat Frie Pallestijn zoals jij dat wenst er heel snel komt. Liever gisteren dan vandaag.
Zijn we dan verlost van deze batshit insane tribale bagger? Gaan we dan weer normaal doen in Nederland?
En dan mag het niet? Als het maar een mening is die in je straatje past? Dan is het opeens een ervaringsdeskundige en holocaust survivor en daarom belangrijk ...quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee.
Ik heb alleen een donkerbruin vermoeden dat deze mensen die je nu even van pas komen minder gecharmeerd zijn van je benoeming van iemand die een lofzang op Hamas uit tot 'heldin'. Laat staan je gedweep met Pettit.
Ja, we weten dat het in je straatje past.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:34 schreef Chadi het volgende:
[..]
Als het maar een mening is die in je straatje past? Dan is het opeens een ervaringsdeskundige en holocaust survivor en daarom belangrijk ...
Dat is niet belangrijk omdat jij het als haakje wil gebruiken om af te dwalen naar een ander onderwerp. Daarom gooi ik het terug naar je.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat doe ik dan ook, en dat is precies waarom ik niet zoveel op heb met de selectieve pro-Palestina meute.
Maar waarom is het niet belangrijk? Kennelijk is dat waarom je zo met Palestina bezig bent.
En dat andere in jouw straatje. Dus maakt hun mening voor beiden even relevant.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:36 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, we weten dat het in je straatje past.
Maar ook jij vindt Hamas dus een topclub zoals ik begreep?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:38 schreef Chadi het volgende:
[..]
En dat andere in jouw straatje. Dus maakt hun mening voor beiden even relevant.
Het verschil is dat ik beide gelijk behandel waar jij eerst kijkt of iemand dezelfde mening heeft als jij voordat die recht heeft op gelijkheid.
Corrupt
Ik heb geen straatje, chadi...quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:38 schreef Chadi het volgende:
[..]
En dat andere in jouw straatje. Dus maakt hun mening voor beiden even relevant.
Het verschil is dat ik beide gelijk behandel waar jij eerst kijkt of iemand dezelfde mening heeft als jij voordat die recht heeft op gelijkheid.
Corrupt
Of, we weten dat die gelijkheid operationeel maken wellicht leidt tot wat vervelende bumps in the road wanneer het er echt op aan komt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:37 schreef Chadi het volgende:
[..]
Dat is niet belangrijk omdat jij het als haakje wil gebruiken om af te dwalen naar een ander onderwerp. Daarom gooi ik het terug naar je.
Nou, aangezien mevrouw Albanese blazend wegloopt als de naam van die ene überhaupt ter sprake komt, dan heeft ze vast driewerf geen boodschap aan deze mensen, toch?quote:
Eindelijk.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 22:51 schreef MissButterflyy het volgende:
Maandagochtend worden de Israëlische gijzelaars vrijgelaten meldt nu.nl.
Die worden nooit meer de oude.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 23:02 schreef Gehakt_bal het volgende:
[..]
Eindelijk.
Wat zullen ze getraumatiseerd zijn...
Ze zullen wel goed begeleid worden...maar twee jaar is langquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 23:04 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Die worden nooit meer de oude.
Dat was gister al bekendquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 22:51 schreef MissButterflyy het volgende:
Maandagochtend worden de Israëlische gijzelaars vrijgelaten meldt nu.nl.
Daar ga ik wel vanuit.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 23:09 schreef Gehakt_bal het volgende:
[..]
Ze zullen wel goed begeleid worden...maar twee jaar is lang
Ik denk dat het maandag pas officeel isquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 23:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nu officieel.
Eerst een vermoeden dat.
https://www.nu.nl/buitenl(...)gochtend-begint.html
quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 23:23 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Ik denk dat het maandag pas officeel is
Ja, niks anders dan gister.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 23:32 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Anders lees je even de link die ik deelde.
we zijn er nog lang niet.quote:Hamas-functionaris Hossam Badran zei dat de onderhandelingen over de tweede fase van het vredesakkoord "zeer complex en moeilijk zullen worden".
Het scheelt dat die hun onderhandelingspositie vrijwel compleet kwijt zijn nadat ze de gijzelaars vrij hebben gelaten.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 23:32 schreef Gehakt_bal het volgende:
Het is pas echt, als ze vrij zijn.
Ik vertrouw dat Hamas voor geen meter.
Ik vermoed dat Hamas er nog wel een vernederd circus van gaat maken.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 23:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het scheelt dat die hun onderhandelingspositie vrijwel compleet kwijt zijn nadat ze de gijzelaars vrij hebben gelaten.
Krijg je er van als er niet wordt gemod op dit soort dwazerij.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:03 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Totale radicalisering van user chadi, bizar om te zien.
Leugens.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:25 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Met een paar decennia krijg je dan: 'Free Spain, from the Mountains to the Sea'.
Dat wordt in sommige contreien immers ook als 'Islamitisch land' gezien.
[ twitter ]
Cnn meldde op tv dat ze alweer 7.000 man opriepen ofso?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 23:43 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het scheelt dat die hun onderhandelingspositie vrijwel compleet kwijt zijn nadat ze de gijzelaars vrij hebben gelaten.
Ik snap het wel. Het is zoals de bakker op de hoek vindt dat... En dan moet een expert daar nog serieus op ingaan. Allemaal bedoeld voor beeldvorming. Vind het goed dat ze daar niet in meegaat.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 22:50 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Nou, aangezien mevrouw Albanese blazend wegloopt als de naam van die ene überhaupt ter sprake komt, dan heeft ze vast driewerf geen boodschap aan deze mensen, toch?
Ja ja. In Gaza heb je nu 1.9 miljoen ervaringsdeskundigen die het ook alleen maar door puur geluk na kunnen vertellen. Oh wacht dan mag het wel gezegd worden en is het de normaalste zaak van de wereld en is het niet beledigend.quote:
Ja vent wat denk je zelf? Jij noemt iemand die Hamas verheerlijkt een heldquote:Op zondag 12 oktober 2025 07:05 schreef Chadi het volgende:
[..]
Maar het is wel opvallend hoe de reacties hierop mij weer in een hoek proberen te drukken als geradicaliseerd of respectloos.
"iemand die toevallig niet vergast is" is niet respectloos? Ik denk niet dat je hier iemand voor de gek houdt.quote:Op zondag 12 oktober 2025 07:05 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja ja. In Gaza heb je nu 1.9 miljoen ervaringsdeskundigen die het ook alleen maar door puur geluk na kunnen vertellen. Oh wacht dan mag het wel gezegd worden en is het de normaalste zaak van de wereld en is het niet beledigend.
Het mag ook gezegd worden over iemand die de slachting van zijn ouders van dichtbij mee heeft gemaakt in Rwanda of Bosnië. Maar kom voor hun gevoel niet aan de holocaust en alles wat er mee te maken heeft want dan heb je geen respect.
Nee het is absoluut niet beledigend. Deze dame heeft het geluk gehad om eraan te ontsnappen. Het maakt haar mening over de genocide in Gaza niet belangrijker dan andere genocide slachtoffers.
Maar het is wel opvallend hoe de reacties hierop mij weer in een hoek proberen te drukken als geradicaliseerd of respectloos.
Als Albanese het afhoudt is het ook niet respectloos maar inhoudelijk irrelevant waardoor ze het afhoudt. Maar hé daar kan je geen antisemitisme op framen om haar monddood te maken.
Prima, zodra er gasten weg gaan lopen uit interviews als er Palestijnse slachtoffers aan het woord komen over de expertise van die gasten ("als de bakker die niet eens even aan het brood wil ruiken" - om jouw malle vergelijking even door te trekken, extra ongelukkig omdat bakkers ook werken met ovens) dan praten we verder.quote:Op zondag 12 oktober 2025 07:05 schreef Chadi het volgende:
[..]
Ja ja. In Gaza heb je nu 1.9 miljoen ervaringsdeskundigen die het ook alleen maar door puur geluk na kunnen vertellen. Oh wacht dan mag het wel gezegd worden en is het de normaalste zaak van de wereld en is het niet beledigend.
Het mag ook gezegd worden over iemand die de slachting van zijn ouders van dichtbij mee heeft gemaakt in Rwanda of Bosnië. Maar kom voor hun gevoel niet aan de holocaust en alles wat er mee te maken heeft want dan heb je geen respect.
Nee het is absoluut niet beledigend. Deze dame heeft het geluk gehad om eraan te ontsnappen. Het maakt haar mening over de genocide in Gaza niet belangrijker dan andere genocide slachtoffers.
Als Albanese het afhoudt is het ook niet respectloos maar inhoudelijk irrelevant waardoor ze het afhoudt. Maar hé daar kan je geen antisemitisme op framen om haar monddood te maken.
Palestijnen komen zelden aan het woord. Er wordt liever over ze gesproken.quote:Op zondag 12 oktober 2025 09:19 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Prima, zodra er gasten weg gaan lopen uit interviews als er Palestijnse slachtoffers aan het woord komen over de expertise van die gasten ("als de bakker die niet eens even aan het brood wil ruiken" - om jouw malle vergelijking even door te trekken, extra ongelukkig omdat bakkers ook werken met ovens) dan praten we verder.
Vooralsnog zijn dit soort reacties alleen voorbehouden aan de zeloten als Albanese en worden ook alleen daarover gepikt.
En ja, het is ontzettend respectloos om een actieve ervaringsdeskundige als senator Segre te beschrijven als "iemand die het gelukt is niet vergast te worden". Niemand snoert een Palestijns kind dat vertelt over wat hem en zijn familie is overkomen ook ongestraft de mond "dat zijn mening niet meer waard is dan die van een ander omdat hij toevallig niet tot snot is gebombardeerd"
Door je op te stellen als een respectloos zwijn, werk je een hoop nare dingen in de hand. Niet alleen aan jou gericht, maar dit soort gedrag en kreten tijdens de discussie en demonstraties schijten op de Palestijnse zaak.
In plaats dat je een gedeeld lijden en een gedeelde goede zaak identificeert en daarop bouwt verscherp je een conflict waardoor er nog minder kans overblijft op het vinden van iets wat op de lange termijn standhoudt.
Alsof je uitsluitend hoger uit kunt komen door de ander kopje onder te duwen.
Zoals alle users hier die zeiden dat de Trump deal een hele slechte deal voor de Gazanen zou zijn en dat Hamas hier nooit mee akkoord moest gaan, en een aantal dagen zag je de Gazanen feestvieren dat de eerste fase van start was gegaanquote:Op zondag 12 oktober 2025 11:19 schreef Chadi het volgende:
[..]
Palestijnen komen zelden aan het woord. Er wordt liever over ze gesproken.
Je hebt gelijk dat een groep schreeuwers erin geslaagd is om de mensen waar het over gaat te overstemmen, erg grappig dat je daar zelf de ironie niet van inziet.quote:Op zondag 12 oktober 2025 11:19 schreef Chadi het volgende:
[..]
Palestijnen komen zelden aan het woord. Er wordt liever over ze gesproken.
Ik wel, search and destroy.quote:Op zondag 12 oktober 2025 11:24 schreef Red_85 het volgende:
Wat gaan we nou doen aan die 7.000 terroristen?
Wat gaan we nou doen aan de nog levende hamasleden die op straat pali's executeren omdat ze feesten voor de wapenstilstand?
Hebben de propalibrigade hier daar een idee over?
Puur gelukquote:Op zondag 12 oktober 2025 07:05 schreef Chadi het volgende:
[..]
Nouja als er een bom op een flat wordt gegooid waar Israël denkt waar Hamas strijders zitten, zie je dat niet als een pech momentje voor de rest van de bewoners?quote:
Wat een Messias is die Trumpquote:Op zondag 12 oktober 2025 11:21 schreef oblo het volgende:
[..]
Zoals alle users hier die zeiden dat de Trump deal een hele slechte deal voor de Gazanen zou zijn en dat Hamas hier nooit mee akkoord moest gaan, en een aantal dagen zag je de Gazanen feestvieren dat de eerste fase van start was gegaan
alles platgebombardeerd maar niet 1.9 miljoen doden wil ik noet wijten aam geluk maar aan vooraf communicatie om vooral weg te gaan daar voordat er actie wordt ondernomen.quote:Op zondag 12 oktober 2025 11:49 schreef Momo het volgende:
[..]
Nouja als er een bom op een flat wordt gegooid waar Israël denkt waar Hamas strijders zitten, zie je dat niet als een pech momentje voor de rest van de bewoners?
Nee, er zijn ook absoluut geen gebieden gebombardeerd waar toen juist verteld werd om wel heen te gaan.quote:Op zondag 12 oktober 2025 11:54 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
alles platgebombardeerd maar niet 1.9 miljoen doden wil ik noet wijten aam geluk maar aan vooraf communicatie om vooral weg te gaan daar voordat er actie wordt ondernomen.
Dit, het is niet dat vooraf niet gewaarschuwd is.quote:Op zondag 12 oktober 2025 11:54 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
alles platgebombardeerd maar niet 1.9 miljoen doden wil ik noet wijten aam geluk maar aan vooraf communicatie om vooral weg te gaan daar voordat er actie wordt ondernomen.
Vooraf gewaarschuwd om niet in heel Gaza te zijn? En je vind het raar om de Isrealische overheid aan een andere standaard te houden dan terroristische organisatie Hamas?quote:Op zondag 12 oktober 2025 11:58 schreef Gehakt_bal het volgende:
[..]
Dit, het is niet dat vooraf niet gewaarschuwd is.
In welke oorlog zie je dat?
Hamas belde op 6 oktober ook niet even, om te waarschuwen voor een ophanden zijnde aanval.
Israel wel, voorbeeldje https://nos.nl/artikel/25(...)ers-op-te-vertrekkenquote:Op zondag 12 oktober 2025 11:58 schreef Gehakt_bal het volgende:
[..]
Hamas belde op 6 oktober ook niet even, om te waarschuwen voor een ophanden zijnde aanval.
Ze hebben vantevoren gewaarschuwd om gebieden te verlaten.quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Vooraf gewaarschuwd om niet in heel Gaza te zijn? En je vind het raar om de Isrealische overheid aan een andere standaard te houden dan terroristische organisatie Hamas?
En alsnog vielen de bommen ook op andere gebieden, gebouwen en kampen met vele burgerdoden.quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:04 schreef Gehakt_bal het volgende:
[..]
Ze hebben vantevoren gewaarschuwd om gebieden te verlaten.
Dat moet genoeg zijn in een oorlog.
De Russen waarschuwen niet als ze gaan aanvallen in Oekraïne.
Een oorlog is wreed en vol gruwelen.quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:05 schreef Momo het volgende:
[..]
En alsnog vielen de bommen ook op andere gebieden, gebouwen en kampen met vele burgerdoden.
Dat is natuurlijk het gevolg van het feit dat de Palestijnen geen scheiding maken tussen burgers en strijders.quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:05 schreef Momo het volgende:
[..]
En alsnog vielen de bommen ook op andere gebieden, gebouwen en kampen met vele burgerdoden.
Fouuuuuuuuht!!quote:
Dat zie je in de Oekraïne oorlog ook....quote:Op zondag 12 oktober 2025 11:58 schreef Gehakt_bal het volgende:
[..]
Ken je de uitspraak "als je tussen de wolven leeft, huil als een wolf"?quote:Op zondag 12 oktober 2025 12:01 schreef Momo het volgende:
[..]
Vooraf gewaarschuwd om niet in heel Gaza te zijn? En je vind het raar om de Isrealische overheid aan een andere standaard te houden dan terroristische organisatie Hamas?
Het enige verstandige van Israël is om door te gaan met de vernietiging van Hamas. Voor eigen lijfsbehoud. Eerst de gijzelaars vrij en daarna stelselmatig terreur bestrijden. Hamas geen kans geven om weer te groeien.quote:Op zondag 12 oktober 2025 13:36 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Ken je de uitspraak "als je tussen de wolven leeft, huil als een wolf"?
In dit geval jakhalzen. Israël zou gek zijn om zich niet tot het niveau van zn buren te verlagen en toch zijn ze nog minder barbaars bezig. En toch verwachten we nog steeds nobelheid en terughoudendheid van iemand die omringd is door een groep bloeddorstige beesten en ageren sommigen om het maar op te geven. Ja Israël, laat je maar opvreten met huid en haar, laat je maar, badend in bloed, uit elkaar trekken. Je bent tenslotte een "Wester"-land, gedraag je er ook naar. Wtf ..
Als je ziet hoeveel bommen er op Gaza zijn gevallen en hoe zwaar deze zijn en hoeveel er nog overeind staat, is het gewoon mazzel dat je nog leeft als je daar woont.quote:
De meesten waren dan ook al gevlucht.quote:Op zondag 12 oktober 2025 14:22 schreef Chadi het volgende:
[..]
Als je ziet hoeveel bommen er op Gaza zijn gevallen en hoe zwaar deze zijn en hoeveel er nog overeind staat, is het gewoon mazzel dat je nog leeft als je daar woont.
Vertel hoe heeft ze Hamas verheerlijktquote:Op zondag 12 oktober 2025 07:22 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ja vent wat denk je zelf? Jij noemt iemand die Hamas verheerlijkt een held
Vertel hoe heeft ze Hamas verheerlijktquote:Op zondag 12 oktober 2025 07:22 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ja vent wat denk je zelf? Jij noemt iemand die Hamas verheerlijkt een held
Dat is precies hoe het is. Want als het aan de Duitsers lag, werd ze zoals alle anderen daar vergast. Ze is daar niet heen gebracht vanuit liefdadigheid.quote:Op zondag 12 oktober 2025 09:07 schreef oblo het volgende:
[..]
"iemand die toevallig niet vergast is" is niet respectloos? Ik denk niet dat je hier iemand voor de gek houdt.
Als de bommenregen stopt dan vier je dat. Maar daarna wat dan? Nog steeds onder bezettingquote:Op zondag 12 oktober 2025 11:21 schreef oblo het volgende:
[..]
Zoals alle users hier die zeiden dat de Trump deal een hele slechte deal voor de Gazanen zou zijn en dat Hamas hier nooit mee akkoord moest gaan, en een aantal dagen zag je de Gazanen feestvieren dat de eerste fase van start was gegaan
Kijk al die kinderen juichen voor ze. Het wordt er met de paplepel ingegoten.quote:Op zondag 12 oktober 2025 14:54 schreef HowardRoark het volgende:
Kijk al die mensen ook. Dit zijn de terroristen supporters waar delen van het Westen 2 jaar lang voor in de bres zijn gesprongen. Wat ben je dan een moreel verwerpelijk mens zeg, bah. [ twitter ]
De meeste Palestijnen worden inderdaad van jongs af aan opgepakt tot brave moslimfundamentalistische Jodenhatertjes. En laat nu net deze mensen worden in de armen gesloten door een aanzienlijke groep Westerlingen die al fantaserende zichzelf hebben ingebeeld dat kwaad eigenlijk goed is en de Palestijnen hun intersectionele bondgenoten zijn.quote:Op zondag 12 oktober 2025 15:02 schreef Gehakt_bal het volgende:
[..]
Kijk al die kinderen juichen voor ze. Het wordt er met de paplepel ingegoten.
Israël is het thuisland van het Joodse volk. Zij zijn daar de inheemse bewoners, het Jodendom de inheemse religie en Hebreeuws een van de inheemse talen. Arabische moslims en de Islam zijn hier vanuit het Arabisch Schiereiland gekomen:quote:Op zondag 12 oktober 2025 15:11 schreef Watmoetjenou het volgende:
Het beste plan is eigenlijk, om de asielzoekers naar Israël te sturen, en de Israëlers komen dan maar in Europa wonen.
Verder als Westen dan niet meer bemoeien met het Midden-Oosten. Laat ze het lekker uitzoeken daar met elkaar.
Dat zal ook wel zo zijn. Maar in vrede leven gaat daar nooit gebeuren.quote:Op zondag 12 oktober 2025 15:16 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Israël is het thuisland van het Joodse volk. Zij zijn daar de inheemse bewoners, het Jodendom de inheemse religie en Hebreeuws een van de inheemse talen. Arabische moslims en de Islam zijn hier vanuit het Arabisch Schiereiland gekomen:
[ afbeelding ]
Eigenlijk zijn Arabische moslims dus kolonisten van dit gebied, die over tijd het gebied hebben geïslamiseerd en gearabiseerd en zich vermengd met overgebleven lokale bevolkingen. Een oplossing zou dus zijn om alle Arabieren terug naar het Arabisch Schiereiland te sturen, de Westelijke Jordaanoever en de Gazastrook naar Israël in lijn met hoe Judea er ooit zag.
Ga maar terug zoeken in dit topic. Je hebt het notabene zelf gepost.quote:Op zondag 12 oktober 2025 14:43 schreef Chadi het volgende:
[..]
Vertel hoe heeft ze Hamas verheerlijkt
Het staat krantenpapier praat programma's vrij om Palestijnen te vragen. Ze doen het niet.quote:Op zondag 12 oktober 2025 11:29 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Je hebt gelijk dat een groep schreeuwers erin geslaagd is om de mensen waar het over gaat te overstemmen, erg grappig dat je daar zelf de ironie niet van inziet.
Het lijkt een prestatie om over de vele Palestijnse geluiden heen te komen, maar als je weet hoe dit is gepland en in welke mate dit wordt gefinancierd en isgeorkestreerd (wat weer heel curieus is gezien de complottheorieën over Joden die de media controleren) dan is het wat begrijpelijker.
Ik ken zelf een aantal Palestijnen persoonlijk overigens. Nul belangstelling voor hun tegengeluid ervaren ze, omgekeerd evenredig aan dat van die Joodse mensen die bij demo's staan.
Je kletst uit je nekquote:Op zondag 12 oktober 2025 15:25 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ga maar terug zoeken in dit topic. Je hebt het notabene zelf gepost.
Ik ga geen moeite in je steken.
Wat vind jij eigenlijk van de Palestijnen die worden gemarteld en/of geëxecuteerd door de Palestijnse terroristen van Hamas?quote:Op zondag 12 oktober 2025 15:32 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het staat krantenpapier praat programma's vrij om Palestijnen te vragen. Ze doen het niet.
Wat kunnen die 3 jou nou schelen als zelfs meer dan 70.000 onschuldigen je geen moer boeien?quote:Op zondag 12 oktober 2025 15:42 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Wat vind jij eigenlijk van de Palestijnen die worden gemarteld en/of geëxecuteerd door de Palestijnse terroristen van Hamas?
Het zijn er veel meer dan 3 en het is absoluut onzin dat er 70.000 onschuldige Palestijnen vermoord zijn.quote:Op zondag 12 oktober 2025 17:41 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat kunnen die 3 jou nou schelen als zelfs meer dan 70.000 onschuldigen je geen moer boeien?
Het zijn er meer dan 70.000. De schedels worden dagelijks nog onder het puin vandaan gehaald.quote:Op zondag 12 oktober 2025 18:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het zijn er veel meer dan 3 en het is absoluut onzin dat er 70.000 onschuldige Palestijnen vermoord zijn.
Hoe dan ook: waarom geef je geen antwoord?
Waarom zijn die aantallen absolute onzin?quote:Op zondag 12 oktober 2025 18:00 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het zijn er veel meer dan 3 en het is absoluut onzin dat er 70.000 onschuldige Palestijnen vermoord zijn.
Hoe dan ook: waarom geef je geen antwoord?
Waaronder vele Hamas strijders.quote:Op zondag 12 oktober 2025 18:20 schreef MissButterflyy het volgende:
Cijfers volgens het CIDI, in april 2025 waren het er al rond de 50.000
https://www.cidi.nl/slach(...)compliceerd-verhaal/
Het begin is niet 7 oktober all komt dat wel erg goed voor de narratieve van Israël.quote:Op zondag 12 oktober 2025 18:36 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Waaronder vele Hamas strijders.
En wie begon er 7 oktober ook al weer met het afslachten?
Door...quote:Op zondag 12 oktober 2025 18:36 schreef Chadi het volgende:
Vandaag nog Lichamen van 117 gedode Palestijnen geborgen in 24 uur tijd.
En dat is nog maar het begin.
Het is onderhand wel klaar met deze oorlog. Er vallen veel onschuldige doden, dat valt niet te ontkennen.quote:Op zondag 12 oktober 2025 18:36 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Waaronder vele Hamas strijders.
En wie begon er 7 oktober ook al weer met het afslachten?
Correct, maar ook mede door Hamasquote:Op zondag 12 oktober 2025 18:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is onderhand wel klaar met deze oorlog. Er vallen veel onschuldige doden, dat valt niet te ontkennen.
Weet je wat zo lullig is?quote:Op zondag 12 oktober 2025 18:41 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Het is onderhand wel klaar met deze oorlog. Er vallen veel onschuldige doden, dat valt niet te ontkennen.
quote:Op zondag 12 oktober 2025 18:14 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het zijn er meer dan 70.000. De schedels worden dagelijks nog onder het puin vandaan gehaald.
Nou dan zijn ze klaar voor Halloween.quote:Op zondag 12 oktober 2025 18:14 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het zijn er meer dan 70.000. De schedels worden dagelijks nog onder het puin vandaan gehaald.
Wat is een Hamas strijder?quote:Op zondag 12 oktober 2025 18:47 schreef MagnificentAlfonso het volgende:
[..]
Weet je wat zo lullig is?
We weten het helemaal niet...
Er is ZOVEEL onzin, propaganda en overdreven gehuil uit die regio gekomen, dat het totaal niet duidelijk is wat er nou waar is en wat niet. Gisteren kwamen de Amerikanen met schattingen tussen de 30.000 en 40.000 omgekomen Hamas strijders. Dat zou weer betekenen dat er voor elke burger 4 a 5 strijders zijn omgekomen. Dat is een extreem goede verhouding! Maar intussen wordt Israël beschuldigd van genocide.
Weet jij het nog? Ik niet.
Dit zijn nou precies de vragen die jij en ik niet kunnen beantwoorden. Waarom ik ook blijf zeggen dat wij het gewoon niet kunnen weten.quote:
Mag ik je in alle oprechtheid vragen waarom je dat kijkt? Ik vermijd zelf dat soort filmpjes en foto's als de pest. Ik hoef geen ptss op te lopen van een conflict dat mij niet aangaat.quote:Want Hamas was de regering daar. Tellen er ook mensen mee die helemaal niet bewapend waren? Weet jij het?
Heb in ieder geval een tijdje geleden beelden gezien van een mortier aanval op een ziekenhuis. Er lagen gewonde kinderen in hun bedje en na de aanval waren ze in stukken uiteen gereten.
Voor mij houdt het begrip van de aanvallen dan wel op. Het was ziek. Net als de aanvallen van 7 oktober.
We zen de protesten vanzelf terugkeren.quote:Op zondag 12 oktober 2025 18:52 schreef UitStraling het volgende:
Hamas is massaal mensen aan het afschieten nu het IDF de burgers niet meer beschermd maar goed.
Nigga please..quote:Op zondag 12 oktober 2025 18:52 schreef UitStraling het volgende:
Hamas is massaal mensen aan het afschieten nu het IDF de burgers niet meer beschermd maar goed.
Ik zeg ook niet dat mij die drie iets kunnen schelen, jij was een van de mensen die zelf het argument heeft gemaakt dat je zo inzat met al het leed van de Palestijnen en stond voor mensenrechten.quote:Op zondag 12 oktober 2025 17:41 schreef Chadi het volgende:
[..]
Wat kunnen die 3 jou nou schelen als zelfs meer dan 70.000 onschuldigen je geen moer boeien?
Was een docu vorig jaar op tv, een jaar na 7 oktober. Er werden twee kanten belicht: de aanval op 7 oktober, op het festival en de kibboets, en de aanvallen op Gaza daarna. En wat dat met de normale burgers, aan beide zijden, deed. Heel indrukwekkend om te zien.quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:02 schreef MagnificentAlfonso het volgende:
[..]
Dit zijn nou precies de vragen die jij en ik niet kunnen beantwoorden. Waarom ik ook nog zeggen dat wij het gewoon niet kunnen weten.
Dit is ook een van de redenen dat iedereen die bevestiging zoekt, er zo gemakkelijk aan komt.
[..]
Mag ik je in alle oprechtheid vragen waarom je dat kijkt? Ik vermijd zelf dat soort filmpjes en foto's als de pest. Ik hoef geen ptss op te lopen van een conflict dat mij niet aangaat.
Hamas had op hoogtepunt 25.000 man. Als die al bijna twee keer dood zijn gegaan zou er geen hamas meer moeten zijn.quote:Op zondag 12 oktober 2025 18:47 schreef MagnificentAlfonso het volgende:
[..]
Weet je wat zo lullig is?
We weten het helemaal niet...
Er is ZOVEEL onzin, propaganda en overdreven gehuil uit die regio gekomen, dat het totaal niet duidelijk is wat er nou waar is en wat niet. Gisteren kwamen de Amerikanen met schattingen tussen de 30.000 en 40.000 omgekomen Hamas strijders. Dat zou weer betekenen dat er voor elke burger 4 a 5 strijders zijn omgekomen. Dat is een extreem goede verhouding! Maar intussen wordt Israël beschuldigd van genocide.
Weet jij het nog? Ik niet.
Die 3 zijn interessant voor jou omdat je daarmee een punt wil maken waarin Israël niet de dader is. Soort marktplaats voor je. Van kijk hamas vermoord ook Palestijnen. Dat is de enige reden waarom dat belangrijk is voor je. Dat zegt een hoop over je.quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat mij die drie iets kunnen schelen, jij was een van de mensen die zelf het argument heeft gemaakt dat je zo inzat met al het leed van de Palestijnen en stond voor mensenrechten.
Dat wil zeggen dat jij je dan tegen dit soort praktijken zou moeten uitspreken, niet ik. Alleen dat doe je niet, omdat Palestijns leed voor jou (en veel anderen van de red-green alliance) pas interessant wordt als het leed waarmee er kan worden gewezen naar Israël en dan met name Israëlische Joden.
Het narratief.quote:Op zondag 12 oktober 2025 18:37 schreef Chadi het volgende:
[..]
Het begin is niet 7 oktober all komt dat wel erg goed voor de narratieve van Israël.
Daarnaast geeft dat je niet het recht op genocide.
Het is ook een kwestie van IQ, een van de meest gemankeerde volkeren ter wereld tegenover de slimste.quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:11 schreef havanagila het volgende:
[..]
Het narratief.
En 7 oktober was de aanleiding voor de afgelopen 2 jaar vernietiging. Waar geen kolonisten, militaire basissen of politici, maar burgers werden aangevallen,dus van verzet is geen sprake.
En Hamas geeft notabene zelf aan dat ze dode/lijdende Palestijnen als wapen tegen Israel gebruiken.
Treurig gedoe. Willen zo graag tegen 'de joden' vechten, dat ze zelfs nu nog over een overwinning spreken.
Dan komt er dus nooit iets van je volk terecht. Geen wonder dat geen enkel omringend land ze wil hebben.
Als Hamas niks doet komt er vroeg of laat vrde, oftewel machtsverlies, is gewoon een ordinaire dictatuur.quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:16 schreef capricia het volgende:
Kun je je voorstellen hoeveel Gazaans bloed (en ook dat van Israëlische soldaten) het had kunnen schelen als Hamas direct ingestemd had met het eerste vredesplan, wat bijna identiek aan het huidige plan is. Dat plan onder Biden toen.
Maar ja, Hamas wilde de gijzelaars niet laten gaan.
Of als Hamas heel die moordactie niet uitgevoerd had op Israeli.
Wat heeft Hamas in godsnaam bereikt?
Uiteraard.quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:21 schreef havanagila het volgende:
[..]
Machtsverlies, is gewoon een ordinaire dictatuur.
Dode Israëliërs en openlijke Jodenhaat.quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:16 schreef capricia het volgende:
Kun je je voorstellen hoeveel Gazaans bloed (en ook dat van Israëlische soldaten) het had kunnen schelen als Hamas direct ingestemd had met het eerste vredesplan, wat bijna identiek aan het huidige plan is. Dat plan onder Biden toen.
Boeh, ik denk er niet aan. Niet als daarin te zien is wat jij beschrijft.quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:18 schreef MissButterflyy het volgende:
Het gaat trouwens om deze documentaire.
https://www.vprogids.nl/d(...)che-oorlogsleed.html
Ja. Israël heeft heel veel credits verspeeld bij velen.quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:26 schreef MagnificentAlfonso het volgende:
[..]
Dode Israëliërs en openlijke Jodenhaat.
Ze zijn redelijk succesvol geweest als je het mij vraagt
Hetzelfde als Netanyahu. Veel burgerslachtoffers, geofferd aan de eigen politieke en persoonlijke agenda.quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:16 schreef capricia het volgende:
En zelfs dat weten we niet zeker!quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Israël heeft heel veel credits verspeeld bij velen.
Ten koste van heel veel omgekomen en gewonde Gazanen.
Dat heeft Hamas bereikt.
Ik denk dat de Palestijnse staat een westerse droom is. De Palestijnen hebben hele andere prioriteiten: het vernietigen van die andere staat. En die Palestijnen die met zoiets niets mee te maken willen hebben, worden er wel door opgeslokt.quote:De gedroomde Palestijnse staat is verder weg dan ooit. Maar misschien ging het daar nooit om.
Ja, alleen zou ik als Israeli niet gerust zijn met hamas vriendje Turkije aan mijn grens.quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:22 schreef Pegos het volgende:
[..]
Ik dacht dat Blair daarvoor aangezocht.is.
Vanwege het geschreeuw van een paar palliegekkies? Welnee.quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:28 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Israël heeft heel veel credits verspeeld bij velen.
Ten koste van heel veel omgekomen en gewonde Gazanen.
Dat heeft Hamas bereikt.
De gedroomde Palestijnse staat is verder weg dan ooit. Maar misschien ging het daar nooit om.
Das niets nieuws toch?quote:Op zondag 12 oktober 2025 20:32 schreef UitStraling het volgende:
BREAKING: Hamas militias have announced plans to execute 30 Gazans within hours.
These developments in Gaza have received zero media attention, while Hamas continues committing horrific crimes against civilians right now
Maar je zei toch zelf dat de acties van Israël alleen maar voor meer rekruten zorgen?quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:06 schreef Chadi het volgende:
[..]
Hamas had op hoogtepunt 25.000 man. Als die al bijna twee keer dood zijn gegaan zou er geen hamas meer moeten zijn.
Daar kunnen jullie elkaar de hand schudden lijkt mequote:Op zondag 12 oktober 2025 19:04 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat mij die drie iets kunnen schelen, jij was een van de mensen die zelf het argument heeft gemaakt dat je zo inzat met al het leed van de Palestijnen en stond voor mensenrechten.
Dat wil zeggen dat jij je dan tegen dit soort praktijken zou moeten uitspreken, niet ik. Alleen dat doe je niet, omdat Palestijns leed voor jou (en veel anderen van de red-green alliance) pas interessant wordt als het leed waarmee er kan worden gewezen naar Israël en dan met name Israëlische Joden.
67.000 aldus Hamas en die tellen er graag wat bij op voor de publieke opinie. En dat is inclusief Hamas strijders, die uiteraard niet onschuldig zijn.quote:Op zondag 12 oktober 2025 18:14 schreef Chadi het volgende:
[..]
Zie hierboven.quote:Op zondag 12 oktober 2025 18:17 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Waarom zijn die aantallen absolute onzin?
Maar wat vind je nou van Hamas die Palestijnen vermoorden?quote:Op zondag 12 oktober 2025 18:36 schreef Chadi het volgende:
Vandaag nog Lichamen van 117 gedode Palestijnen geborgen in 24 uur tijd.
En dat is nog maar het begin.
Hamas heeft altijd dit soort cijfers overdreven en nu beweren expert op afstand dat Hamas onderrapporteerd?quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:00 schreef MissButterflyy het volgende:
En hier weer een bron die beweerd dat het aantal doden veel hoger ligt, omdat mensen die later sterven aan verwondingen en ziektes niet zijn meegenomen. Denk dat we pas jaren later weten hoe het echt zit.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ting-experts-trekken
Het artikel beweert zelfs dat MoH is eerdere conflicten betrouwbare cijfers heeft gepubliceerdquote:Op zondag 12 oktober 2025 21:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hamas heeft altijd dit soort cijfers overdreven en nu beweren expert op afstand dat Hamas onderrapporteerd?
Zijn dit toevallig experts die door Iran betaald worden?
Er is op heel basaal menselijk niveau iets mis met je als je de propaganda van een terreurorganisatie gelooft.quote:Op zondag 12 oktober 2025 21:03 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Hamas heeft altijd dit soort cijfers overdreven en nu beweren expert op afstand dat Hamas onderrapporteerd?
Zijn dit toevallig experts die door Iran betaald worden?
We weten inmiddels dat de VN een hele dubieuze rol speelt in deze kwestie. Maar hoe dan ook: roepen dat er factor 4-5 meer doden zijn dan gemeld is vrij onzinnig.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:34 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Het artikel beweert zelfs dat MoH is eerdere conflicten betrouwbare cijfers heeft gepubliceerd
[ afbeelding ]
Ophelet: MoH noemt alleen aantallen en maakt daarbij geen onderscheid tussen burgers of terroristen.
Ook.quote:Op zondag 12 oktober 2025 23:58 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Er is op heel basaal menselijk niveau iets mis met je als je de propaganda van een terreurorganisatie gelooft.
Er zijn nu zeven mensen vrijgelaten lees ik zojuist op de T.quote:Op maandag 13 oktober 2025 07:03 schreef Momo het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Lijkt erop dat hostages worden teruggegeven
quote:- Hilmi Abdul Karim Muhammad Hammash, who bombed bus 19 in Jerusalem, killing 11 Israelis. Arrested in 2004.
- Mouad Badr Abdallah Da’is (born 2000) – Hamas member who carried out a stabbing attack in the Otniel area on January 17, 2016, murdering Dafna Meir, a mother of six; serving a life sentence.
- Ahmad Ismail Ahmad Qawassmeh (born 1990) – Hamas terrorist who murdered Rabbi Shaya Ben David in January 2018 near Hebron; serving a life sentence.
- Mohammad Ziad Ahmad Abu Arefah (born 1998) – Hamas member who murdered an Israeli farmer in October 2017 in the village of Qasra; serving a life sentence.
- Mohammad Nasser Sha’aban Abu Rabea (born 1994) – Hamas operative who carried out a stabbing attack at Gush Etzion Junction on November 19, 2015, killing two Israeli civilians; serving a life sentence.
- Omar Ahmad Ayoub Azeiza (born 1979) – Released in the 2011 Gilad Shalit deal, returned to Hamas activity and re-arrested in March 2024; sentenced to two years.
- Mohammad Ali Hassan Qawsmeh (born 1980) – Released in the 2011 Gilad Shalit deal, later resumed Hamas military operations and was re-arrested in March 2024; sentenced to two years.
Hopelijk krijgen ze een gratis pieper mee...quote:Op maandag 13 oktober 2025 07:52 schreef HowardRoark het volgende:
Nou, ook nog goed nieuws voor de pro-Palestijnse sympathisanten zoals onder meer sommige van onze landgenoten die zich aansloten bij de befaamde 'Rode Lijn' demonstraties . Deze Palestijnen komen vandaag ook vrij:
[..]
[ twitter ]
Blijft toch bijzonder dat een handjevol onschuldige gijzelaars geruild worden voor 2000 criminelen. Laat wel zien hoeveel waarde Israël hecht aan zijn mensen. Maar de kans lijkt mij groot dat een (of meer) van deze mensen in de toekomst weer een aanslag pleegt. Zoals eerder ook al 7 oktober was voorbereid door een vrijgekomen gevangene bij een soortgelijke ruil.quote:Op maandag 13 oktober 2025 07:52 schreef HowardRoark het volgende:
Nou, ook nog goed nieuws voor de pro-Palestijnse sympathisanten zoals onder meer sommige van onze landgenoten die zich aansloten bij de befaamde 'Rode Lijn' demonstraties . Deze Palestijnen komen vandaag ook vrij:
[..]
[ twitter ]
Dat is geen kans maar 100% zeker. Zagen we o.a. bij de vorige gevangenenruil.quote:Op maandag 13 oktober 2025 08:03 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Blijft toch bijzonder dat een handjevol onschuldige gijzelaars geruild worden voor 2000 criminelen. Laat wel zien hoeveel waarde Israël hecht aan zijn mensen. Maar de kans lijkt mij groot dat een (of meer) van deze mensen in de toekomst weer een aanslag pleegt. Zoals eerder ook al 7 oktober was voorbereid door een vrijgekomen gevangene bij een soortgelijke ruil.
Maar ja, we zullen het zien.
Klopt, het recidivisme ziet diep ingebakken in de aard van het beestje:quote:Op maandag 13 oktober 2025 08:03 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Blijft toch bijzonder dat een handjevol onschuldige gijzelaars geruild worden voor 2000 criminelen. Laat wel zien hoeveel waarde Israël hecht aan zijn mensen. Maar de kans lijkt mij groot dat een (of meer) van deze mensen in de toekomst weer een aanslag pleegt. Zoals eerder ook al 7 oktober was voorbereid door een vrijgekomen gevangene bij een soortgelijke ruil.
https://en.wikipedia.org/wiki/Wafa_al_Bassquote:Al Bass had been given permission by Israel to enter Israel to receive hospital treatment for severe burns at Soroka Hospital in Beer Sheva.[5] On June 20, 2005, during one of her return visits, guards at the crossing became suspicious given that she was walking awkwardly, and discovered that under her traditional black robes she had strapped a 22-pound bomb to her legs.[5][6][7][8][9] She unsuccessfully attempted to then detonate the bomb, and when questioned, she said that she hoped to explode the bomb after arriving at the hospital where she had been treated.[10] She said "I am a member of Al Aqsa Brigades .. I believe in death."[11]
Blijft toch bijzonder dat de ene gijzelaars worden genoemd en de andere gevangenen en criminelen terwijl ze beiden onder dezelfde omstandigheden zijn gevangen genomen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 08:03 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Je redt het keer op keer weer om jezelf ongelooflijk voor schut te zetten.quote:Op maandag 13 oktober 2025 08:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Klinkt als IDF onzin propaganda.
Maar als dat zo is is het wel heel erg.
Echter beetje hypocriet van de moslim haters hier.
Israël eexecuteert tienduizenden burgers, maar dat is top. Echter 30 doden? Oeeee de wereld moet vergaan.
Dit is wel de essentie inderdaad van het conflict als geheel. Met daarbij nog de collectieve psychose van 'jamaar Israel'.quote:
Mensen die op straat worden geexecuteerd door hamas worden op het moment, zijn ook nog niet meegenomen.quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:00 schreef MissButterflyy het volgende:
En hier weer een bron die beweerd dat het aantal doden veel hoger ligt, omdat mensen die later sterven aan verwondingen en ziektes niet zijn meegenomen. Denk dat we pas jaren later weten hoe het echt zit.
https://www.rtl.nl/nieuws(...)ting-experts-trekken
Een collective rood-groene psychose van antisemitisme en aandacht voor 'hun zaak'. Waar het hun om te doen was. Want er was even niet zoveel aandacht vanwege putler. Dus sloegen ze maar aan het moorden in die brute pogrom om israel uit te dagen en later weer te gaan janken 'israel did it!'.quote:Op zondag 12 oktober 2025 19:16 schreef capricia het volgende:
Mooi.quote:Op maandag 13 oktober 2025 09:51 schreef Perrin het volgende:
Mocht even duren. "BREAKING: All living hostages have now been released by Hamas - Kann"
https://x.com/Faytuks/status/1977642467500638217
Hadden velen nog een huis gehad. Maarja he, hamas net hun aandachttrekkerij.quote:Op maandag 13 oktober 2025 10:02 schreef TweedeKlum het volgende:
Dit had ook twee jaar eerder gekund, had je niet zoveel op hoeven te ruimen nu.
Iran is het met je eens.quote:Op maandag 13 oktober 2025 10:02 schreef TweedeKlum het volgende:
Dat had zeker gekund.quote:Op maandag 13 oktober 2025 10:02 schreef TweedeKlum het volgende:
Stukje PR, gelul natuurlijk, Iran is de huisbankier van Hamas.quote:Op maandag 13 oktober 2025 10:19 schreef Aether het volgende:
[..]
Iran is het met je eens.
Hamas's Oct. 7 attack on Israel was a mistake, Khamenei-linked paper says
https://www.iranintl.com/en/202510122699
'Het is niet zo gelopen als we hoopten'.quote:Op maandag 13 oktober 2025 10:23 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Stukje PR, gelul natuurlijk, Iran is de huisbankier van Hamas.
En dat weten ze omdat?quote:Op maandag 13 oktober 2025 10:16 schreef Ali_boo het volgende:
JUST IN - Red Cross handed over all 20 hostages, no more live hostages in Hamas' hands.
Niet kunnen schrijven met een vulpen.quote:Op maandag 13 oktober 2025 10:24 schreef Ali_boo het volgende:
"This is my great honor - a great and beautiful day. A new beginning," - President Trump writes in the Knesset guestbook.
[ afbeelding ]
Mistake?quote:Op maandag 13 oktober 2025 10:19 schreef Aether het volgende:
[..]
Iran is het met je eens.
Hamas's Oct. 7 attack on Israel was a mistake, Khamenei-linked paper says
https://www.iranintl.com/en/202510122699
Ach ach, zelfs dit moment moet je nog aangrijpen om iets negatiefs te zeggen over Trump.quote:Op maandag 13 oktober 2025 10:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Niet kunnen schrijven met een vulpen.
Scraping the barrel.quote:Op maandag 13 oktober 2025 10:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hij heeft tenminste iets voor elkaar gekregen...quote:Op maandag 13 oktober 2025 10:28 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Dit geldt voor alle abrahamisten. Ook voor Joden.quote:Op maandag 13 oktober 2025 10:21 schreef HowardRoark het volgende:
hun misplaatste gevoelens van religieuze en etnische suprematie
Neeeeeeeeee, Israël bestaat nog steeds he.... die stomme Joden wonen er nog steeds, dus dat kan AvroTros niet hebben natuurlijk.quote:Op maandag 13 oktober 2025 10:47 schreef superniger het volgende:
Gaan we nu wel naar het songfestival.
Het gedachtengoed van Willem Vogt moet natuurlijk wel in ere worden gehouden.quote:Op maandag 13 oktober 2025 10:51 schreef Ann-Lynn het volgende:
[..]
Neeeeeeeeee, Israël bestaat nog steeds he.... die stomme Joden wonen er nog steeds, dus dat kan AvroTros niet hebben natuurlijk.
Eerste hit op googlequote:Op maandag 13 oktober 2025 10:47 schreef superniger het volgende:
Gaan we nu wel naar het songfestival?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |