Dat veel van die boze burgers er zelf een aandeel in hebben. Als ze hun onvrede nou een constructief zouden inzetten op voor zichzelf en elkaar op te komen. Dan zou het er een stuk beter uitzien.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 17:26 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Uiteindelijk de burgers zelf.
Waar wil je naartoe?
Kenmerk van apenrotsen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 17:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat veel van die boze burgers er zelf een aandeel in hebben. Als ze hun onvrede nou een constructief zouden inzetten op voor zichzelf en elkaar op te komen. Dan zou het er een stuk beter uitzien.
Maar een grote groep gooit liever met poep.
Sjezus inderdaad. Je kunt je er maar druk om maken.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 17:07 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar als het grootste probleem van ons land is de keuze van acteurs van Amerikaanse streamingsdiensten, dan zal het allemaal wel meevallen.
Het zou voor veel mensen sowieso een goed idee zijn minder naar series te kijken.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 17:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sjezus inderdaad. Je kunt je er maar druk om maken.
Wat zouden die boze burgers dan concreet moeten doen?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 17:30 schreef Hexagon het volgende:
Dat veel van die boze burgers er zelf een aandeel in hebben. Als ze hun onvrede nou een constructief zouden inzetten op voor zichzelf en elkaar op te komen. Dan zou het er een stuk beter uitzien.
Maar een grote groep gooit liever met poep.
Zich groeperen en daarmee macht uitoefenen op de plekken die er toe doen. Bijvoorbeeld om meer loon te krijgen. Of om politiek besluiten te laten nemen die zorgen dat ze krijgen wat ze willen. Of om te strijden tegen machten die hen ontevreden maken.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 17:37 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Wat zouden die boze burgers dan concreet moeten doen?
En hoe zouden ze dat dan moeten doen?
Denk je dat je daarmee iets kan bereiken? Ik heb de indruk dat de politiek daar gewoon schijt aan heeft.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 17:42 schreef Hexagon het volgende:
Zich groeperen en daarmee macht uitoefenen op de plekken die er toe doen. Bijvoorbeeld om meer loon te krijgen. Of om politiek besluiten te laten nemen die zorgen dat ze krijgen wat ze willen. Of om te strijden tegen machten die hen ontevreden maken.
Obv de hele discussie had ik dat idee. Als dat niet het geval was heb ik het verkeerd geïnterpreteerd.quote:
Over het algemeen zijn de stemmers op de centrumlinkse partijen vrij positief over de staat van het land. De onvredestemmers zitten juist meer in de PVV-hoek, die zullen Wilders daar de schuld niet van geven.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 17:50 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Obv de hele discussie had ik dat idee. Als dat niet het geval was heb ik het verkeerd geïnterpreteerd.
Dat doen ze door te stemmen op de partij die ze aanspreekt. Dat is toch niet zo moeilijk te snappen?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 17:42 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zich groeperen en daarmee macht uitoefenen op de plekken die er toe doen. Bijvoorbeeld om meer loon te krijgen. Of om politiek besluiten te laten nemen die zorgen dat ze krijgen wat ze willen. Of om te strijden tegen machten die hen ontevreden maken.
Het is niet zozeer een schuldvraag maar een waardevraag. 'Links' steunt dat soort effecten expliciet en impliciet en dat gebeurt in het open.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 17:02 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Zulke dingen worden niet beslist in politiek. Dat is een maatschappelijk effect. Daar de links de schuld van geven is een bijzonder fenomeen.
Ik denk dat er dingen bedoeld worden die nog wat verder gaan dan dat. O.a. vakbonden, demonstreren, jezelf bij een politieke partij aansluiten.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 18:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat doen ze door te stemmen op de partij die ze aanspreekt. Dat is toch niet zo moeilijk te snappen?
Idd. Stemmen op een nep-politicus die de problemen niet oplost heeft geen enkele zin.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 18:14 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ik denk dat er dingen bedoeld worden die nog wat verder gaan dan dat. O.a. vakbonden, demonstreren, jezelf bij een politieke partij aansluiten.
Hier sla je wel een beetje door, hoor. Wilders is gewoon een politicus, geen nepperd. Altijd in de oppositie gezeten, behalve die ene keer in een gedoogtoestand en afgelopen regeerperiode. Kiezers die op hem stemmen herkennen zich in hem, bang en boos.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 18:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Idd. Stemmen op een nep-politicus die de problemen niet oplost heeft geen enkele zin.
De boze burgers zouden zich kunnen aansluiten bij politieke partijen waar ze het juist niet mee eens zijn, om van binnenuit de koers van die partijen te beïnvloeden.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 18:14 schreef Eightyone het volgende:
Ik denk dat er dingen bedoeld worden die nog wat verder gaan dan dat. O.a. vakbonden, demonstreren, jezelf bij een politieke partij aansluiten.
Ik herinner me nog dat een heleboel boze burgers massaal SP stemden. De SP kreeg toen 25 zetels in de Tweede Kamer. Toen werd de SP door de PvdA uit de regering gehouden. Zo zie je dat ook een partij als de SP niets voor elkaar krijgt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 18:26 schreef Perrin het volgende:
Idd. Stemmen op een nep-politicus die de problemen niet oplost heeft geen enkele zin.
Lijkt mij ook geen oplossing, wel je kunnen verplaatsen in andere denkbeelden dan die je zelf hebt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 18:33 schreef Eightyone het volgende:
Dit leest meer als 'de boel van binnenuit ontwrichten', als een soort mol.
Volgens mij wilde de SP zelf niet.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 18:34 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik herinner me nog dat een heleboel boze burgers massaal SP stemden. De SP kreeg toen 25 zetels in de Tweede Kamer. Toen werd de SP door de PvdA uit de regering gehouden. Zo zie je dat ook een partij als de SP niets voor elkaar krijgt.
En wat is daartegen? Als het niets oplevert om op een partij te stemmen die een duidelijk ander beleid wil, dan moet je de machtspartijen gaan infiltreren.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 18:33 schreef Eightyone het volgende:
Dit leest meer als 'de boel van binnenuit ontwrichten', als een soort mol.
Grapjasquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 18:36 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
En wat is daartegen? Als het niets oplevert om op een partij te stemmen die een duidelijk ander beleid wil, dan moet je de machtspartijen gaan infiltreren.
Zo heeft de PvdA het altijd gespind, alsof de SP niet mee wilde regeren.quote:
Ik herinner mij dat totaal anders, de SP had een paar standpunten waarover ze geen enkele compromis wilden in een coalitie.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 18:38 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Zo heeft de PvdA het altijd gespind, alsof de SP niet mee wilde regeren.
Maar in werkelijkheid wilde de PvdA de SP er niet bij hebben.
https://www.volkskrant.nl(...)-met-de-sp~bbb4ad7e/
Iemand die geen deel uitmaakt van een partij waar mensen bereid zijn regeringsverantwoordelijkheid te nemen?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 18:31 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Hier sla je wel een beetje door, hoor. Wilders is gewoon een politicus, geen nepperd. Altijd in de oppositie gezeten, behalve die ene keer in een gedoogtoestand en afgelopen regeerperiode. Kiezers die op hem stemmen herkennen zich in hem, bang en boos.
En de nazi's voor de vpb. Overigens was dat ook Vermeend, samen met Zalm. Allemaal paars, niet rechts.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 17:06 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
rechts is verantwoordelijk voor het criminele boxenstelsel
De SP is dan ook geen serieuze partij. Dat is ook een groep boe-roepers zonder enige bereidheid tot regeringsverantwoordelijkheid.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 18:34 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Ik herinner me nog dat een heleboel boze burgers massaal SP stemden. De SP kreeg toen 25 zetels in de Tweede Kamer. Toen werd de SP door de PvdA uit de regering gehouden. Zo zie je dat ook een partij als de SP niets voor elkaar krijgt.
Das war einmal. Wie is er nog lid van een vakbond of politieke partij, laat staan daar actief voor? De enige succesfactor is Forum.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 18:14 schreef Eightyone het volgende:
[..]
De SP is dan tenminste nog een partij met leden, Wilders leidt een eenmans'beweging'. Dat punt is gewoon ondemocratisch.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 18:45 schreef Perrin het volgende:
[..]
De SP is dan ook geen serieuze partij. Dat is ook een groep boe-roepers zonder enige bereidheid tot regeringsverantwoordelijkheid.
Eeuwig vanuit de oppositie roepen dat alles kut is. Aan zulke mensen heb je weinig.
VPB is normaalquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 18:44 schreef nostra het volgende:
[..]
En de nazi's voor de vpb. Overigens was dat ook Vermeend, samen met Zalm. Allemaal paars, niet rechts.
quote:Het tarief hangt af van de hoogte van de winst en kan jaarlijks verschillen. In 2025 (en 2024) geldt een laag tarief van 19% voor winsten tot ¤ 200.000 en een hoog tarief van 25,8% voor winsten daarboven.
Ja dat hebben ze dan weer wel. Maar het is geen partij die Nederland verder gaat helpen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 18:48 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
De SP is dan tenminste nog een partij met leden, Wilders leidt een eenmans'beweging'. Dat punt is gewoon ondemocratisch.
Vennootschapsbelastingquote:
Correct. Die snappen wel dat je niet de uiterste flanken op moet zoeken. Was men bij VVD en CDA maar zo verstandig geweest…quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 18:38 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Zo heeft de PvdA het altijd gespind, alsof de SP niet mee wilde regeren.
Maar in werkelijkheid wilde de PvdA de SP er niet bij hebben.
https://www.volkskrant.nl(...)-met-de-sp~bbb4ad7e/
Men probeert het niet eens. Daarbij is de politiek dus een product van burgers zelf.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 17:50 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Denk je dat je daarmee iets kan bereiken? Ik heb de indruk dat de politiek daar gewoon schijt aan heeft.
Wat betreft lid zijn van een politieke partij: O.a. de mensen in Den Haag en in het lokale gemeentehuis.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 18:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Das war einmal. Wie is er nog lid van een vakbond of politieke partij, laat staan daar actief voor? De enige succesfactor is Forum.
Tja blijkbaar werkt slechts stemmen op een of andere roeptoeter die niks oplost ook niet echt.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 18:08 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat doen ze door te stemmen op de partij die ze aanspreekt. Dat is toch niet zo moeilijk te snappen?
Veel mensen denken niet eens zo ver. En dat kunnen ze ook niet.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 18:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja blijkbaar werkt slechts stemmen op een of andere roeptoeter die niks oplost ook niet echt.
Niet alleen Wilders doet dat. Maar hoe meer aandacht naar hem, hoe meer stemmers.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:00 schreef Perrin het volgende:
[..]
Veel mensen denken niet eens zo ver. En dat kunnen ze ook niet.
Die stemmen helemaal niet om een doel te bereiken maar omdat Wilders zo lekker roept wat ze vinden.
Of het een doel bereikt is een veel te lastige vraag.
Deze consumentistische houding is een belangrijk deel van het probleem.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 18:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Das war einmal. Wie is er nog lid van een vakbond of politieke partij, laat staan daar actief voor? De enige succesfactor is Forum.
Van veel problemen helaas. Onderdeel van het probleem is ook wel dat we allemaal tweeverdieners zijn en druk met andere dingen. Wie heeft er nog tijd en energie voor maatschappelijke activiteiten?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Deze consumentistische houding is een belangrijk deel van het probleem.
Zo positief is het nu ook weer niet; we staan geloof ik al enige jaren aan de rand van de afgrond m.b.t. het klimaat en kennelijk is het fascisme weer helemaal terug.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 18:02 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Over het algemeen zijn de stemmers op de centrumlinkse partijen vrij positief over de staat van het land. De onvredestemmers zitten juist meer in de PVV-hoek, die zullen Wilders daar de schuld niet van geven.
Dat zeg ik dus ook steeds.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 15:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
En dat was zo'n drama? We zijn zo'n beetje het rijkste en gelukkigste land ter wereld. Wat is dat voor verwend prinsessengedrag om te janken dat het allemaal zo verschrikkelijk is en dan maar gaan stemmen op een randdebiel, want YOLO. Zulke mensen verdienen armoede en bloembollen vreten.
Niet iedereen hoeft activist te worden. Maar gewoon wat steun geven aan degenen die een leidende rol hebben is niet teveel gevraagd.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:06 schreef Perrin het volgende:
[..]
Van veel problemen helaas. Onderdeel van het probleem is ook wel dat we allemaal tweeverdieners zijn en druk met andere dingen. Wie heeft er nog tijd en energie voor maatschappelijke activiteiten?
Op zich geef ik je hier gewoon helemaal gelijk in. Dat is inderdaad een belangrijk deel van het probleem.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:03 schreef Hexagon het volgende:
Deze consumentistische houding is een belangrijk deel van het probleem.
Ze hebben verkiezingsprogramma's als je het antwoord wil weten.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus ook steeds.
Dus waar strijden PvdA-GL en D66 precies voor?
De Nederlandse vlag?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 15:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Van het verworden van een extreemrechts hondenfluitje
Ik hoor het graag van iemand die stelt dat als rijk en gelukkig land er kennelijk niet veel te klagen is.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:10 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ze hebben verkiezingsprogramma's als je het antwoord wil weten.
Dat democratie een dictatuur van de meerderheid is, ontken ik, hangt af van het kiesstelsel en hier moeten we letterlijk polderen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:09 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Op zich geef ik je hier gewoon helemaal gelijk in. Dat is inderdaad een belangrijk deel van het probleem.
Maar volgens mij is het grootste probleem nog altijd dat in een democratie uiteindelijk de meerderheid het voor het zeggen heeft. Democratie is weinig anders dan de dictatuur van de meerderheid. De mensen die op een of andere manier tevreden zijn met de staat van het land, zijn in de meerderheid, en daar zitten teveel asociale mensen bij die er schijt aan hebben dat er mensen zijn die het niet goed hebben.
dat zijn twee verschillende partijen. Beide willen middels de eigen principes en volgens de eigen idealen het land vormgeven, dat lijkt me niet zo heel ingewikkeld.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat zeg ik dus ook steeds.
Dus waar strijden PvdA-GL en D66 precies voor?
Wat heeft D66 precies te schaften met de achterban van Simons?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De Nederlandse vlag?
Heb zo'n vermoeden dat de achterban van Simons die vlag altijd al als extreem-rechtse symboliek van koloniale onderdrukking en racisme heeft gezien. En blijft zien.
Geen idee, ik heb het over Simons.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat heeft D66 precies te schaften met de achterban van Simons?
Vertonen zij ook prinsessengedrag?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:11 schreef -XOR- het volgende:
[..]
dat zijn twee verschillende partijen. Beide willen middels de eigen principes en volgens de eigen idealen het land vormgeven, dat lijkt me niet zo heel ingewikkeld.
Het is dan ook nog altijd gewoon een Nederlandse politieke partij, die een idee heeft over hoe Nederland eruit moet zien.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb het over Simons.
Hoewel het wel grappig is dat kosmopolitisch, internationalistisch D66 ineens aangehaald wordt als beschermer van de nationale driekleur.
Ik had het over PVV-stemmers die prinsessengedrag vertoonden, niet over de PVV (Geert Wilders en de Stichting Geert Wilders) zelf.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vertonen zij ook prinsessengedrag?
We hebben de grootste ellende in Nederland absoluut aan rechts beleid te danken.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 17:10 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat jij dit schrijft. Maar ene @:Tjoent beweerde hier zojuist dat mensen hier zich juist achter de oren moesten krabben om hun stemkeuze die `dit Nederland tot gevolg heeft gehad'. Gezien POL voornamelijk wordt gezien als een extreemlinkse bubbel is dat toch minstens net zo vreemd. Daarbuiten is dit natuurlijk wel valse frame numero uno de afgelopen jaren dat links de aanstichter van alles is, zelfs als er al tijden rechts beleid wordt gevoerd.
Er is best veel 'driewierf kut' in de maatschappij anno nu, ondanks dat we hier relatief rijk zijn (aldus een stemmer op een van deze partijen).quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, GL/PvdA- en D66-kiezers vertonen geen prinsessengedrag, die roepen niet dat het in een van de rijkste landen ter wereld allemaal maar driewerf kut is.
Die vertonen wellicht eerder ivoren toren-gedrag.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik had het over PVV-stemmers die prinsessengedrag vertoonden, niet over de PVV (Geert Wilders en de Stichting Geert Wilders) zelf.
Nee, GL/PvdA- en D66-kiezers vertonen geen prinsessengedrag, die roepen niet dat het in een van de rijkste landen ter wereld allemaal maar driewerf kut is.
trust me, we knowquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het is dan ook nog altijd gewoon een Nederlandse politieke partij, die een idee heeft over hoe Nederland eruit moet zien.
Niet zo gek dus dat die ook de Nederlandse vlag claimen. Met een Europese vlag op de achtergrond.quote:
Die vlag kun je niet claimen, die staat voor alle Nederlanders en Nederland. Daarom moet Sylvana gewoon eens een keer haar mond houden en haar raciaal gegrift in de VS gaan uitproberen of zo. Heeft ze meer succes.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:29 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Niet zo gek dus dat die ook de Nederlandse vlag claimen. Met een Europese vlag op de achtergrond.
GL/PvdA- en D66-kiezers wonen in een ivoren toren?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die vertonen wellicht eerder ivoren toren-gedrag.
Je maakt je wel heel druk om de mening iemand die de politieke relevantie heeft van een zandkorrel.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die vlag kun je niet claimen, die staat voor alle Nederlanders en Nederland. Daarom moet Sylvana gewoon eens een keer haar mond houden en haar raciaal gegrift in de VS gaan uitproberen of zo. Heeft ze meer succes.
Met een mooie gracht eromheen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
GL/PvdA- en D66-kiezers wonen in een ivoren toren?
Omdat haar gedachtegoed verre van politiek irrelevant is. Maar goed, dat heb ik je al meerdere keren uitgelegd.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:35 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Je maakt je wel heel druk om de mening iemand die de politieke relevantie heeft van een zandkorrel.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Met een mooie gracht eromheen.
Zou je kunnen aanwijzen waar ik het over financiën of economische situatie heb?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:41 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
https://www.rtl.nl/nieuws(...)rkiezingen-2012-2017
Zo denken ze over de andere politici ook. Dit is echt niet zo moeilijk hoor.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 18:59 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja blijkbaar werkt slechts stemmen op een of andere roeptoeter die niks oplost ook niet echt.
quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Zou je kunnen aanwijzen waar ik het over financiën of economische situatie heb?
Er doen iedere verkiezing honderden politici mee voor een zetel.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:44 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Zo denken ze over de andere politici ook. Dit is echt niet zo moeilijk hoor.
Dat is precies wat een hypothetische PVV-stemmer zou zeggen over bijvoorbeeld Timmermans.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 18:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dus kiezen ze voor de, voor hen, minst slechte optie.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:46 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er doen iedere verkiezing honderden politici mee voor een zetel.
Als die blijkbaar allemaal kut zijn, dan moet je je verwachtingen van de wereld eens bijstellen.
Alleen slaat dat nergens op.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is precies wat een hypothetische PVV-stemmer zou zeggen over bijvoorbeeld Timmermans.
Wereldvreemdheid kan ook met een heel kleine portemonnee komen; zie al die XR-studenten.quote:
Leg nu eens uit waarom niet.quote:
Die eerstequote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wereldvreemdheid kan ook met een heel kleine portemonnee komen; zie al die XR-studenten.
[..]
Leg nu eens uit waarom niet.
En die heeft, zoals op wel meer gebieden, hartstikke ongelijk.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:46 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is precies wat een hypothetische PVV-stemmer zou zeggen over bijvoorbeeld Timmermans.
Ik had het niet over een grachtenpand.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Die eerstewas voor jouw suggestie dat alle GroenLinksers in een grachtenpand wonen en als ik je vervolgens erop wijs dat dat niet zo is, dommetje gaat zitten spelen.
Politiek/Kamerlidmaatschap is de kunst van het mogelijke, en het is het idee dat je draagvlak creeert, compromissen sluit, je ervan bewust bent dat je een paar knoppen hebt om aan te draaien die zowel beoogde en als averse effecten sorteren, je serieus kwijt van je medewetgeverschap etc. Heb je enigszins het idee dat Wilders daarmee bezig is?
Ja, en als jij de Nederlandse politiek zou volgen zou je dat ook snappen.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En nee, daar is Wilders niet mee bezig. Maar ik heb niet de illusie dat clubs als D66, PvdA-GL en PvdD dat wel doen.
Uhm ja. Polarisatie. Aan alle flanken.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:55 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, en als jij de Nederlandse politiek zou volgen zou je dat ook snappen.
Nee, de polarisatie komt van de VVD, dat is de hoofdschuldige.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:57 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Uhm ja. Polarisatie. Aan alle flanken.
Derhalve zie ik uit naar Bontenbal I.
Maar natuurlijk...quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, de polarisatie komt van de VVD, dat is de hoofdschuldige.
Die komt echt van beide flanken. Zie je ook in dit topic trouwens. Een blinde ziet dat nog.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:59 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, de polarisatie komt van de VVD, dat is de hoofdschuldige.
Eh ja, dat is gewoon zo.quote:
Nee, dat is niet zo. PvdA/GL doet niet net alsof VVD een stel terroristen zijn die Nederland de oorlog hebben verklaard en waarmee je niet kunt samenwerken.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:07 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Die komt echt van beide flanken. Zie je ook in dit topic trouwens. Een blinde ziet dat nog.
Ah, en hoe schilder jij partijen als PVV, VVD, BBB en JA21 af?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:09 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Eh ja, dat is gewoon zo.
Naoorlogs Nederland is succesvol bestuurd door de grote middenpartijen, de hoofdvertegenwoordigers van de sociaaldemocratische, liberale en christendemocratische stromingen, PvdA, VVD en CDA, die met elkaar konden strijden, maar ook met elkaar konden samenwerken en met zekere wederzijdse erkenning met elkaar omgingen. Later zijn bij dat politieke midden ook CU, GroenLinks en D66 gekomen.
De VVD kreeg in de smiezen dat ze na 12 jaar regeren, net iets teveel schandaaltjes en van Rutte 4 een potje te hebben gemaakt wel eens een fikse electorale tik op de vingers hadden kunnen krijgen. Toen hebben ze de schofterige strategie bedacht om een van de twee concurrenten af te schilderen als een bende terroristen die Nederland de oorlog heeft verkaard en dat zijn ze blijven krijsen en schreeuwen, met de ingeroepen hulp van hun roeptoeterende mediakanalen. Uiteindelijk zijn ze zelf in de leugen gaan geloven en zit het land politiek in een impasse door die polarisatie.
polariseren is wel meer dan dit he.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:13 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nee, dat is niet zo. PvdA/GL doet niet net alsof VVD een stel terroristen zijn die Nederland de oorlog hebben verklaard en waarmee je niet kunt samenwerken.
De UvA zal het waarschijnlijk niet met je eens zijnquote:Op zaterdag 11 oktober 2025 19:15 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zeg het maar, hoe vind jij dat ik elk van die partijen afschilder?quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ah, en hoe schilder jij partijen als PVV, VVD, BBB en JA21 af?
Melkert vloog Dijkstal in de haren? Dit is nieuw voor mij.quote:Wat polarisatie betreft, ik denk dat je 2001-2002 hebt gemist. Toen was de VVD niet eens de grootste. Nog tien jaar niet.
Nee, Fortuyn. En Fortuyn Melkert. En Dijkstal. En Rosenmöller Fortuyn. En Fortuyn Borst.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Zeg het maar, hoe vind jij dat ik elk van die partijen afschilder?
[..]
Melkert vloog Dijkstal in de haren? Dit is nieuw voor mij.
en 25 jaar geleden. Daartussen is er een vrij rustige periode geweest, waar het er soms ook wel stevig aan toeging, maar niet zoals de VVD nu doet.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, Fortuyn. En Fortuyn Melkert. En Dijkstal. En Rosenmöller Fortuyn. En Fortuyn Borst.
Het was een bizarre era.
Oh, dat heb ik met PvdA-GL sinds Piri.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:22 schreef -XOR- het volgende:
[..]
en 25 jaar geleden. Daartussen is er een vrij rustige periode geweest, waar het er soms ook wel stevig aan toeging, maar niet zoals de VVD nu doet.
Onverstandige motie, maar niet extreem. Piri is bovendien van de PvdA en voor die motie liep je ook al stevig te hoop tegen de partij.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:22 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh, dat heb ik met PvdA-GL sinds Piri.
Niemand die mij nog kan vertellen dat dat onzalig huwelijk een 'middenpartij' is.
Ach ja, hij moet iets om zijn constante geraaskal goed te praten.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Onverstandige motie, maar niet extreem. Piri is bovendien van de PvdA en voor die motie liep je ook al stevig te hoop tegen de partij.
In theorie wel. In de praktijk lijkt het weinig effect te hebben…quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 20:24 schreef Hexagon het volgende:
Overigens heeft PvdA/GL nu een nieuwe slimme campagnekeuze gemaakt door Jesse Klaver de attackdog te maken.
Nu nog niet, maar Timmermans houdt zo redelijk schone handen voor tijdens de formatie.quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:04 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
In theorie wel. In de praktijk lijkt het weinig effect te hebben…
Dus Nederland is niet vol?quote:Op vrijdag 10 oktober 2025 22:02 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Vind het wel een goede samenvatting eigenlijk. Dat vat het gros wel aardig samen.
Laten we niet doen alsof de gemiddelde PVV stemmer zo’n helder licht is en allemaal onbegrepen genieën.
Ik bedoel; als je over de meeste onderwerpen iets langer nadenkt dan 15 minuten kom je al gauw tot de conclusie dat de “analyses” van de PVV te kort door de bocht zijn, de “oplossingen” veelal kortzichtig, onmogelijk en averechts, en als proteststem niet effectief.
Dat ze de grootste partij in de Tweede Kamer zijn en waarschijnlijk blijven vind ik geenszins een legitimatie om ze nu ineens wel serieus te nemen met hun achterlijke denkbeelden.
Die formatie boeit uiteindelijk niet zoveel wat dat betreft, volgens mij althans. Het gaat er nu vooral om hoe groot je dat circus ingaat…quote:Op zaterdag 11 oktober 2025 21:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Nu nog niet, maar Timmermans houdt zo redelijk schone handen voor tijdens de formatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |