Prima, heb ik voorgesteld, maar nu zitten er Oekraïners. Ook geen last van.quote:Op zondag 28 september 2025 17:13 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Wacht maar tot die 10 er 30 of 50 worden. Naast je deur in je woonwijk.
Echt niemand heeft daar zin in.
Je noemt hier nu vijf bronnen. Verschillende van de vijf berichten waar je hier naar verwijst, refereren naar een onderzoek van het WODC, het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum. Dat is een onderdeel van het Ministerie van Justitie en Veiligheid, maar wordt geacht onafhankelijk te zijn.quote:Op zondag 28 september 2025 19:43 schreef Hanca het volgende:
Net als alle mensen die bij een AZC wonen:
https://nos.nl/collectie/(...)e-asielzoekerscentra
https://www.rtvdrenthe.nl(...)en-overlast-van-azcs
https://www.trouw.nl/binn(...)ielzoekers~b872c0c7/
https://www.destentor.nl/(...)ontvangen~a57b983a3/
https://www.rtl.nl/nederl(...)uurt-niet-onveiliger
Enz. Enz. Honderden bronnen.
Ze berichten allemaal over gemeentes die helemaal geen klachten hebben, die gemeentes zijn gewoon nagebeld door journalisten.quote:Op zondag 28 september 2025 20:13 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Je noemt hier nu vijf bronnen. Verschillende van de vijf berichten waar je hier naar verwijst, refereren naar een onderzoek van het WODC, het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum. Dat is een onderdeel van het Ministerie van Justitie en Veiligheid, maar wordt geacht onafhankelijk te zijn.
En over dat laatste heb ik nogal wat twijfels. Ik herinner me namelijk dat er ooit een affaire was waaruit bleek dat er sprake was van politieke beïnvloeding van het WODC, en dat het WOCD als gevolg daarvan onderzoeksresultaten aanpaste aan wat de politiek graag wilde. Waarom zou dat nu niet het geval zijn?
En er zijn ook gemeentes waar wel klachten zijn over een AZC en waar bewoners van een AZC wel degelijk voor overlast zorgen.quote:Op zondag 28 september 2025 20:34 schreef Hanca het volgende:
Ze berichten allemaal over gemeentes die helemaal geen klachten hebben, die gemeentes zijn gewoon nagebeld door journalisten.
De grote limitatie van dit specifieke onderzoek is natuurlijk wel dat alleen gemeenten zelf gevraagd werden, niet de inwoners.quote:Op zondag 28 september 2025 20:34 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze berichten allemaal over gemeentes die helemaal geen klachten hebben, die gemeentes zijn gewoon nagebeld door journalisten.
Er zijn echt ook vele bronnen van inwoners die gevraagd worden. Het is vrij simpel, op Ter Apel en Udel na zijn er nauwelijks klachten over AZC's. Waren die er wel, zou Wilders die wel steeds opbrengen, maar dat doet hij niet.quote:Op zondag 28 september 2025 21:10 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De grote limitatie van dit specifieke onderzoek is natuurlijk wel dat alleen gemeenten zelf gevraagd werden, niet de inwoners.
Ik krijg het idee dat BBB de rechtspraak niet helemaal serieus neemt in die mate dat je je kunt afvragen of ze de liberale democratie zelf nog wel onderschrijven.quote:Op zondag 28 september 2025 21:15 schreef Hanca het volgende:
En ondertussen negeert Wiersma gewoon weer de rechter, waarom zou ze ook luisteren?
https://www.trouw.nl/duur(...)-te-passen~bf0ef9fa/
Mag die vrouw deze laatste week voor het reces alsjeblieft nog een op BBB na kamerbreed gesteunde MvW krijgen?
Ze hebben elkaar wijsgemaakt dat de meeste rechters linkse activisten zijn dus dat je er niet naar hoeft te luisteren.quote:Op zondag 28 september 2025 21:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik krijg het idee dat BBB de rechtspraak niet helemaal serieus neemt in die mate dat je je kunt afvragen of ze de liberale democratie zelf nog wel onderschrijven.
Caroline begint zich steeds meer als de Boeren Bijwagen van Wilders te presenteren.quote:Op zondag 28 september 2025 21:19 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ze hebben elkaar wijsgemaakt dat de meeste rechters linkse activisten zijn dus dat je er niet naar hoeft te luisteren.
Gevalletje BBB levert.... incompetente ministersquote:Op zondag 28 september 2025 21:15 schreef Hanca het volgende:
En ondertussen negeert Wiersma gewoon weer de rechter, waarom zou ze ook luisteren?
Mag die vrouw deze laatste week voor het reces alsjeblieft nog een op BBB na kamerbreed gesteunde MvW krijgen?
Waar dan? En dan wel iets statistisch significant.quote:Op zondag 28 september 2025 21:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Er zijn echt ook vele bronnen van inwoners die gevraagd worden.
Ik herinner me dat we dat eerder hebben gezien dat een minister een uitspraak van een rechter negeerde. Dat was Hugo de Jonge.quote:Op zondag 28 september 2025 21:15 schreef Hanca het volgende:
Ik snap het doel ook niet zo goed van dat getraineer. Net zo lang ermee doorgaan en dan hopen dat in Europa de stikstofnorm afgeschaft wordt?quote:Op zondag 28 september 2025 21:21 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wiersma is meest kwaadaardige minister ooit. Zit er gewoon puur om de boel te traineren. Elk rechtelijke uitspraak heeft ze gewoon naast zich neergelegd tot het echt niet meer kon.
Ik plaats haar nog lager dan minister Faber. Die kon er tenminste gewoon helemaal niets van.
Niet eens denk ik. Het hoogst haalbare met iets onvermijdelijks is nu eenmaal uitstel. Dat is de afgelopen decennia wel op meer beleidsterreinen gedaan, en met succes.quote:Op zondag 28 september 2025 21:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik snap het doel ook niet zo goed van dat getraineer. Net zo lang ermee doorgaan en dan hopen dat in Europa de stikstofnorm afgeschaft wordt?
De hoop was eerst op een nieuw Europees Parlement, maar dat heeft niet gewerkt.quote:Op zondag 28 september 2025 21:27 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ik snap het doel ook niet zo goed van dat getraineer. Net zo lang ermee doorgaan en dan hopen dat in Europa de stikstofnorm afgeschaft wordt?
Hier, door de RUG:quote:Op zondag 28 september 2025 21:23 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Waar dan? En dan wel iets statistisch significant.
'De realiteit' is ook dat JA21 een extreem-rechtse organisatie is. Als men echt wil kun je de dozijn zetels elders vinden.quote:Op zondag 28 september 2025 13:49 schreef Hanca het volgende:
[..]
Bontenbal is niet van D66... Maar je hebt gelijk dat politici oog houden voor de realiteit en dus geen van allen JA21 uitsluiten. Timmermans, Bontenbal en Jetten geen van allen. Er moet een coalitie te vormen zijn en het kan zijn dat een JA21 daar voor nodig is, dat hebben ze door.
Waarom kunnen we in Nederland niet gewoon een wet maken die erin voorziet dat zo'n man gewoon uitgezet wordt?quote:Op zondag 28 september 2025 22:24 schreef Hexagon het volgende:
Ja ook in Syrie worden hufters geboren. Wat is je punt?
Vraag het Marjolein Faber.quote:Op zondag 28 september 2025 22:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Waarom kunnen we in Nederland niet gewoon een wet maken die erin voorziet dat zo'n man gewoon uitgezet wordt?
Omdat rechts de hele infrastructuur waarmee dat zou kunnen heeft kapotbezuinigd.quote:Op zondag 28 september 2025 22:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Waarom kunnen we in Nederland niet gewoon een wet maken die erin voorziet dat zo'n man gewoon uitgezet wordt?
Ik heb een COA locatie met 150 slaapplaatsen op 180 meter (in dezelfde straat). Ik merk er echt weinig van in de stad waar ik woon. In het dorp van mijn ouders zou dit dan weer extreem zijn!quote:Op zondag 28 september 2025 17:13 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Wacht maar tot die 10 er 30 of 50 worden. Naast je deur in je woonwijk.
Echt niemand heeft daar zin in.
De moordenaar van Lisa kwam ook uit zo'n COA locatie. Maar verder ervaart men vast nooit overlast.quote:Op zondag 28 september 2025 22:50 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik heb een COA locatie met 150 slaapplaatsen op 180 meter (in dezelfde straat). Ik merk er echt weinig van in de stad waar ik woon. In het dorp van mijn ouders zou dit dan weer extreem zijn!
Helaas is het rechts van de VVD nogal dringen met opportunistische populistische politici. Wilders, Van der Plas en Eerdmans. Omdat de VVD zelf qua beleid de deur nogal heeft opengezet voor dit soort figuren ontkom je er nu bijna niet aan dat een of twee van dit soort brekebeenpartijen weer aan de macht kan komen.quote:Op zondag 28 september 2025 22:16 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
'De realiteit' is ook dat JA21 een extreem-rechtse organisatie is. Als men echt wil kun je de dozijn zetels elders vinden.
JA21 is drie keer fout. Eerdmans een bewezen stuntelaar, opportunist en chef lege dozen.
Wil je nu echt dat minder dan een handvol JA21ers het hele kabinet kan gijzelen en zo nodig kan laten vallen?
Ook zij willen gewoon de boel laten ontsporen en hebben driedubbele agenda's.
De moordenaar van Marianne Vaatstra was een boer. En verder ervaart men wel veel overlast van boeren wbt miljeuvervuilingquote:Op zondag 28 september 2025 22:53 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De moordenaar van Lisa kwam ook uit zo'n COA locatie. Maar verder ervaart men vast nooit overlast.
Er is nogal wat twijfel of Jasper Steringa wel echt de dader was. Daarvoor zou je deze site eens moeten lezen:quote:Op zondag 28 september 2025 22:58 schreef Bluesdude het volgende:
De moordenaar van Marianne Vaatstra was een boer. En verder ervaart men wel veel overlast van boeren wbt miljeuvervuiling
Ik zal nooit zeggen dat er geen overlast is, maar ik vind dit wel wat een dooddoener!quote:Op zondag 28 september 2025 22:53 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De moordenaar van Lisa kwam ook uit zo'n COA locatie. Maar verder ervaart men vast nooit overlast.
Gevonden DNA was van hem. Jasper S. bekende ookquote:Op zondag 28 september 2025 23:03 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Er is nogal wat twijfel of Jasper Steringa wel echt de dader was. Daarvoor zou je deze site eens moeten lezen:
https://www.keningswei.nl/
De auteur van die website is een zekere Pieter Postma, een voormalig hoofd griffie strafsector van de rechtbank Leeuwarden.
Er zijn wel meer onschuldig veroordeelden geweest die een bekentenis hebben afgelegd.quote:Op zondag 28 september 2025 23:05 schreef Bluesdude het volgende:
Gevonden DNA was van hem. Jasper S. bekende ook
In dit geval was hij wel schuldig. DNA zegt het.quote:Op zondag 28 september 2025 23:07 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Er zijn wel meer onschuldig veroordeelden geweest die een bekentenis hebben afgelegd.
Dat zegt dus niets.
quote:Na de wetswijziging van 1 april 2012 werd grootschalig DNA-verwantschapsonderzoek mogelijk. Ook Jasper S. heeft hieraan meegewerkt. Daardoor werd na vele jaren de match gevonden met DNA dat hij had achtergelaten tijdens het misdrijf (sperma, bloed, haren). De kans dat een willekeurig gekozen man hetzelfde DNA-profiel heeft, is ongeveer 1 op 1500 miljard miljard. Praktisch gesproken houdt dat in dat dit DNA toebehoort aan Jasper S.
Dat gaat niet over incidenten en overlast. Dat mensen over het algemeen vinden dat we asielzoekers op moeten vangen is al veel langer bekend, de hypothese hier dat mensen overlast en asiel in het algemeen niet kunnen scheiden vind ik niet plausibel (het onderzoek laat dat ook wel zien).quote:Op zondag 28 september 2025 21:31 schreef Hanca het volgende:
[..]
Hier, door de RUG:
https://www.rug.nl/news/2(...)ede-over-de-overheid
Daar komt bij dat ie vrijwillig mee deed omdat ie al wist dat ze toch wel bij hem uit zouden komen omdat familie van hem meedeed met het verwantschapsonderzoek.quote:Op zondag 28 september 2025 23:10 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
In dit geval was hij wel schuldig. DNA zegt het.
rechtspraak.nl
[..]
De grootste leugenaars in de politiek en een partij met een klein beetje activistische achtergrond? Moest lachen.quote:Op zondag 28 september 2025 23:41 schreef Firuze60 het volgende:
Waarom fuseren Volt en D66 niet? Als je dan kans maakt op een iets grotere middenpartij zonder de C van het CDA is dat toch veel beter? Zie het verschil tussen die twee partijen niet zo.
Volt is een Europese organisatie met dependences in veel landen. D66 kan daarin opgaan, maar dan heffen ze in feite zichzelf op. Omgekeerd gaat natuurlijk ook niet gebeuren.quote:Op zondag 28 september 2025 23:41 schreef Firuze60 het volgende:
Waarom fuseren Volt en D66 niet? Als je dan kans maakt op een iets grotere middenpartij zonder de C van het CDA is dat toch veel beter? Zie het verschil tussen die twee partijen niet zo.
Ja, dat begrijp ik, maar wat is er dan mis met een Europese organisatie die dezelfde visie heeft als D66?quote:Op zondag 28 september 2025 23:57 schreef Perrin het volgende:
[..]
Volt is een Europese organisatie met dependences in veel landen. D66 kan daarin opgaan, maar dan heffen ze in feite zichzelf op. Omgekeerd gaat natuurlijk ook niet gebeuren.
Dus misschien oogt het logisch maar er is niet echt een werkbare manier om zoiets voor elkaar te krijgen.
Weinig wat mij betreft maar D66 gaat zichzelf niet zo snel opheffen natuurlijk.Maar ze zitten politiek gezien wel heel dicht op elkaar ja.quote:Op maandag 29 september 2025 00:03 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik, maar wat is er dan mis met een Europese organisatie die dezelfde visie heeft als D66?
Naja, beetje eenwording in Europa is wel gewenst, dacht ik zo.quote:Op maandag 29 september 2025 00:07 schreef Perrin het volgende:
[..]
Weinig wat mij betreft maar D66 gaat zichzelf niet zo snel opheffen natuurlijk.Maar ze zitten politiek gezien wel heel dicht op elkaar ja.
Volt kan zich beter opheffen. Na het vertrek van Nilüfer Gündoğan is het gewoon een saaie partij geworden waar op een gegeven moment gewoon niemand meer op stemt.quote:Op zondag 28 september 2025 23:41 schreef Firuze60 het volgende:
Dat is jammer en Dassen vind ik ook niet overtuigend, maar Jetten ook niet. Hun partijprogramma's wel.quote:Op maandag 29 september 2025 00:18 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Volt kan zich beter opheffen. Na het vertrek van Nilüfer Gündoğan is het gewoon een saaie partij geworden waar op een gegeven moment gewoon niemand meer op stemt.
Dat is onzin.quote:Op zondag 28 september 2025 23:34 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Het spijt me wel, maar als je vertrouwen hebt in de integriteit van justitie, dan is iedere discussie zinloos.
Ja, zo had ik het ook gelezen 13 jaar geledenquote:Op zondag 28 september 2025 23:22 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Daar komt bij dat ie vrijwillig mee deed omdat ie al wist dat ze toch wel bij hem uit zouden komen omdat familie van hem meedeed met het verwantschapsonderzoek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |