abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218895715
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 22:24 schreef Hexagon het volgende:
Ja ook in Syrie worden hufters geboren. Wat is je punt?
Waarom kunnen we in Nederland niet gewoon een wet maken die erin voorziet dat zo'n man gewoon uitgezet wordt?
  zondag 28 september 2025 @ 22:28:45 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218895721
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 22:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Waarom kunnen we in Nederland niet gewoon een wet maken die erin voorziet dat zo'n man gewoon uitgezet wordt?
Vraag het Marjolein Faber.
pi_218895725
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 22:27 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Omdat rechts de hele infrastructuur waarmee dat zou kunnen heeft kapotbezuinigd.
A mind with a heart of it's own
pi_218895805
Van der Plas mag wat mij betreft net zo goed als Wilders in de ban worden gedaan. Als je met zo'n aantoonbare leugens de bijl in een instituut als de RvS wil zetten, omdat je zelf incapabele mensen in de positie brengt op belachelijk slechte wetsvoorstellen te lanceren, ondermijn je de democratie
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_218895806
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 17:13 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
Wacht maar tot die 10 er 30 of 50 worden. Naast je deur in je woonwijk.

Echt niemand heeft daar zin in.
Ik heb een COA locatie met 150 slaapplaatsen op 180 meter (in dezelfde straat). Ik merk er echt weinig van in de stad waar ik woon. In het dorp van mijn ouders zou dit dan weer extreem zijn!
pi_218895817
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 22:50 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik heb een COA locatie met 150 slaapplaatsen op 180 meter (in dezelfde straat). Ik merk er echt weinig van in de stad waar ik woon. In het dorp van mijn ouders zou dit dan weer extreem zijn!
De moordenaar van Lisa kwam ook uit zo'n COA locatie. Maar verder ervaart men vast nooit overlast.
pi_218895819
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2025 22:16 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
'De realiteit' is ook dat JA21 een extreem-rechtse organisatie is. Als men echt wil kun je de dozijn zetels elders vinden.

JA21 is drie keer fout. Eerdmans een bewezen stuntelaar, opportunist en chef lege dozen.

Wil je nu echt dat minder dan een handvol JA21ers het hele kabinet kan gijzelen en zo nodig kan laten vallen?

Ook zij willen gewoon de boel laten ontsporen en hebben driedubbele agenda's.
Helaas is het rechts van de VVD nogal dringen met opportunistische populistische politici. Wilders, Van der Plas en Eerdmans. Omdat de VVD zelf qua beleid de deur nogal heeft opengezet voor dit soort figuren ontkom je er nu bijna niet aan dat een of twee van dit soort brekebeenpartijen weer aan de macht kan komen.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_218895834
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2025 22:53 schreef RotatoR het volgende:

[..]
De moordenaar van Lisa kwam ook uit zo'n COA locatie. Maar verder ervaart men vast nooit overlast.
De moordenaar van Marianne Vaatstra was een boer. En verder ervaart men wel veel overlast van boeren wbt miljeuvervuiling
pi_218895842
Vroeger voorzag de wet er nog in dat iemand die naast de Nederlandse ook een andere nationaliteit heeft, zijn Nederlandse nationaliteit kon verliezen als hij onherroepelijk was veroordeeld voor een delict waar acht jaar of meer gevangenisstraf op staat.

In plaats van dat die wet is aangescherpt, is die wet eerder versoepeld. Nu kan in zo'n geval verlies van het Nederlanderschap alleen nog maar bij een veroordeling voor een terroristisch misdrijf.
pi_218895856
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 22:58 schreef Bluesdude het volgende:
De moordenaar van Marianne Vaatstra was een boer. En verder ervaart men wel veel overlast van boeren wbt miljeuvervuiling
Er is nogal wat twijfel of Jasper Steringa wel echt de dader was. Daarvoor zou je deze site eens moeten lezen:

https://www.keningswei.nl/

De auteur van die website is een zekere Pieter Postma, een voormalig hoofd griffie strafsector van de rechtbank Leeuwarden.
pi_218895871
quote:
1s.gif Op zondag 28 september 2025 22:53 schreef RotatoR het volgende:

[..]
Ik zal nooit zeggen dat er geen overlast is, maar ik vind dit wel wat een dooddoener!
pi_218895872
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 23:03 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Er is nogal wat twijfel of Jasper Steringa wel echt de dader was. Daarvoor zou je deze site eens moeten lezen:

https://www.keningswei.nl/

De auteur van die website is een zekere Pieter Postma, een voormalig hoofd griffie strafsector van de rechtbank Leeuwarden.
Gevonden DNA was van hem. Jasper S. bekende ook
pi_218895884
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 23:05 schreef Bluesdude het volgende:
Gevonden DNA was van hem. Jasper S. bekende ook
Er zijn wel meer onschuldig veroordeelden geweest die een bekentenis hebben afgelegd.
Dat zegt dus niets.
pi_218895898
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 23:07 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Er zijn wel meer onschuldig veroordeelden geweest die een bekentenis hebben afgelegd.
Dat zegt dus niets.
In dit geval was hij wel schuldig. DNA zegt het.

rechtspraak.nl
quote:
Na de wetswijziging van 1 april 2012 werd grootschalig DNA-verwantschapsonderzoek mogelijk. Ook Jasper S. heeft hieraan meegewerkt. Daardoor werd na vele jaren de match gevonden met DNA dat hij had achtergelaten tijdens het misdrijf (sperma, bloed, haren). De kans dat een willekeurig gekozen man hetzelfde DNA-profiel heeft, is ongeveer 1 op 1500 miljard miljard. Praktisch gesproken houdt dat in dat dit DNA toebehoort aan Jasper S.

[ Bericht 41% gewijzigd door Bluesdude op 28-09-2025 23:18:08 ]
pi_218895939
quote:
Dat gaat niet over incidenten en overlast. Dat mensen over het algemeen vinden dat we asielzoekers op moeten vangen is al veel langer bekend, de hypothese hier dat mensen overlast en asiel in het algemeen niet kunnen scheiden vind ik niet plausibel (het onderzoek laat dat ook wel zien).

Laten we voorop stellen dat NIMBY's altijd de overlast overdrijven, dat geldt ook voor mensen die protesteren tegen azc's. Maar zomaar claimen dat er niet tot nauwelijks overlast is, is onmogelijk op deze manier.

Edit: https://www.wodc.nl/actue(...)oners-in-asielopvang

Hier zie je betere cijfers, zoals al bekend zijn vooral de veiligelanders verwantwoordelijk voor de overlast en criminaliteit. Het aandeel veiligelanders in azcs stijgt nog steeds, zeker nu Syriërs ook niet meer carte blanche krijgen.

[ Bericht 11% gewijzigd door MoreDakka op 28-09-2025 23:28:19 ]
pi_218895960
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 23:10 schreef Bluesdude het volgende:

[..]
In dit geval was hij wel schuldig. DNA zegt het.

rechtspraak.nl
[..]

Daar komt bij dat ie vrijwillig mee deed omdat ie al wist dat ze toch wel bij hem uit zouden komen omdat familie van hem meedeed met het verwantschapsonderzoek.
A mind with a heart of it's own
pi_218895999
Waarom fuseren Volt en D66 niet? Als je dan kans maakt op een iets grotere middenpartij zonder de C van het CDA is dat toch veel beter? Zie het verschil tussen die twee partijen niet zo.
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 september 2025 @ 23:54:00 #43
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218896034
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 23:41 schreef Firuze60 het volgende:
Waarom fuseren Volt en D66 niet? Als je dan kans maakt op een iets grotere middenpartij zonder de C van het CDA is dat toch veel beter? Zie het verschil tussen die twee partijen niet zo.
De grootste leugenaars in de politiek en een partij met een klein beetje activistische achtergrond? Moest lachen.

D66 is net als de PVV. Heel veel mooie praatjes, maar uiteindelijk is het gewoon de VVD in schaapskleren. Volt is dat bij lange na niet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 28 september 2025 @ 23:57:39 #44
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218896050
quote:
Volt is een Europese organisatie met dependences in veel landen. D66 kan daarin opgaan, maar dan heffen ze in feite zichzelf op. Omgekeerd gaat natuurlijk ook niet gebeuren.

Dus misschien oogt het logisch maar er is niet echt een werkbare manier om zoiets voor elkaar te krijgen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218896065
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 23:57 schreef Perrin het volgende:

[..]
Volt is een Europese organisatie met dependences in veel landen. D66 kan daarin opgaan, maar dan heffen ze in feite zichzelf op. Omgekeerd gaat natuurlijk ook niet gebeuren.

Dus misschien oogt het logisch maar er is niet echt een werkbare manier om zoiets voor elkaar te krijgen.
Ja, dat begrijp ik, maar wat is er dan mis met een Europese organisatie die dezelfde visie heeft als D66?
  maandag 29 september 2025 @ 00:07:05 #46
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_218896078
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 00:03 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja, dat begrijp ik, maar wat is er dan mis met een Europese organisatie die dezelfde visie heeft als D66?
Weinig wat mij betreft maar D66 gaat zichzelf niet zo snel opheffen natuurlijk.Maar ze zitten politiek gezien wel heel dicht op elkaar ja.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_218896083
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 00:07 schreef Perrin het volgende:

[..]
Weinig wat mij betreft maar D66 gaat zichzelf niet zo snel opheffen natuurlijk.Maar ze zitten politiek gezien wel heel dicht op elkaar ja.
Naja, beetje eenwording in Europa is wel gewenst, dacht ik zo.
pi_218896104
quote:
Volt kan zich beter opheffen. Na het vertrek van Nilüfer Gündoğan is het gewoon een saaie partij geworden waar op een gegeven moment gewoon niemand meer op stemt.
pi_218896107
quote:
0s.gif Op maandag 29 september 2025 00:18 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:

[..]
Volt kan zich beter opheffen. Na het vertrek van Nilüfer Gündoğan is het gewoon een saaie partij geworden waar op een gegeven moment gewoon niemand meer op stemt.
Dat is jammer en Dassen vind ik ook niet overtuigend, maar Jetten ook niet. Hun partijprogramma's wel.
pi_218896127
quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 23:34 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
Het spijt me wel, maar als je vertrouwen hebt in de integriteit van justitie, dan is iedere discussie zinloos.
Dat is onzin.
In dit geval heb ik vertrouwen in de laboranten. Met hun dna-kennis, hun machines en methoden dna te registreren en te matchen aan het dna wat gevonden werd op het lichaam van Marianne Vaatstra.

quote:
0s.gif Op zondag 28 september 2025 23:22 schreef DrMarten het volgende:

[..]
Daar komt bij dat ie vrijwillig mee deed omdat ie al wist dat ze toch wel bij hem uit zouden komen omdat familie van hem meedeed met het verwantschapsonderzoek.
Ja, zo had ik het ook gelezen 13 jaar geleden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')