Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Nou ja, dat WK is in de VS.quote:Op vrijdag 26 september 2025 11:44 schreef SmartVision het volgende:
[ x ]
Waar bemoeit Trump zich mee
Ja, vandaar ook dat er druk op de FIFA wordt gelegd he?quote:Op vrijdag 26 september 2025 11:47 schreef SmartVision het volgende:
[..]
FIFA bepaalt wie er mee mogen doen en wie niet.
Hoezo moet dat gebeuren? De FIFA is een onafhankelijke organisatie waarvan landen lid moeten zijn om mee te doen. De FiFA heeft wel vaker in het verleden landen geschorst.quote:Op vrijdag 26 september 2025 11:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, vandaar ook dat er druk op de FIFA wordt gelegd he?
Ik zeg niet dat het moet gebeuren, maar Trump vindt dat kennelijk. Daarbij zal het feit dat het WK in de VS plaatsvindt wel een belangrijke rol spelen. Nou is de FIFA natuurlijk gewoon een corrupte boevenbende, dus het is de vraag aan welke financiële belangen ze het meest hechten.quote:Op vrijdag 26 september 2025 11:49 schreef SmartVision het volgende:
[..]
Hoezo moet dat gebeuren? De FIFA is een onafhankelijke organisatie waarvan landen lid moeten zijn om mee te doen. De FiFA heeft wel vaker in het verleden landen geschorst.
Rusland mag ook niet meedoen.
Trump kan zoveel willen. Het kan zomaar gebeuren dat er nog veel meer landen druk op de FIFA gaan leggen om Israel uit te sluiten. Het kan zomaar een wereldwijde boycot van het WK in de VS worden. Zou eigenlijk wel mooi zijn als dat gaat gebeuren. Als landen als Engeland, Duitsland Spanje en Italie meegaan in die boycot dan is het klaar. Spanje is op dit moment wel een felle tegenstander van het Israel beleid. Nederland zie ik ook wel boycotten.quote:Op vrijdag 26 september 2025 11:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het moet gebeuren, maar Trump vindt dat kennelijk. Daarbij zal het feit dat het WK in de VS plaatsvindt wel een belangrijke rol spelen. Nou is de FIFA natuurlijk gewoon een corrupte boevenbende, dus het is de vraag aan welke financiële belangen ze het meest hechten.
Maak je maar geen illusies. Voetballers hebben schijt aan politieke misstanden. En de VS is volgens mij een markt waar de FIFA nog steeds heel graag meer voet aan de grond wil krijgen, dus wie weet hoe opportunistisch die zijn.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:01 schreef SmartVision het volgende:
[..]
Trump kan zoveel willen. Het kan zomaar gebeuren dat er nog veel meer landen druk op de FIFA gaan leggen om Israel uit te sluiten. Het kan zomaar een wereldwijde boycot van het WK in de VS worden. Zou eigenlijk wel mooi zijn als dat gaat gebeuren. Als landen als Engeland, Duitsland Spanje en Italie meegaan in die boycot dan is het klaar. Spanje is op dit moment wel een felle tegenstander van het Israel beleid. Nederland zie ik ook wel boycotten.
In principe heeft dit ook helemaal niets meer met de FIFA of de VS te maken. Ze kunnen Israel uitsluiten, maar als Israel toch mag komen dan kan elk land afzonderlijk een beslissing nemen om wel of niet deel te nemen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maak je maar geen illusies. Voetballers hebben schijt aan politieke misstanden. En de VS is volgens mij een markt waar de FIFA nog steeds heel graag meer voet aan de grond wil krijgen, dus wie weet hoe opportunistisch die zijn.
Natuurlijk, maar zoals ik zeg, maak je maar niet de illusie dat landen die er voetbaltechnisch toe doen het WK gaan laten schieten vanwege politieke statements.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:10 schreef SmartVision het volgende:
[..]
In principe heeft dit ook helemaal niets meer met de FIFA of de VS te maken. Ze kunnen Israel uitsluiten, maar als Israel toch mag komen dan kan elk land afzonderlijk een beslissing nemen om wel of niet deel te nemen.
Zoals zelfs nu.nl al aangeeft gaat Trump helemaal niet over de doodstraf in staten. Wel over DC vanwege die bizarre constructie.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
https://www.nu.nl/verkiez(...)ering-doodstraf.html
Trump wil de doodstraf invoeren in Washington DC en op termijn in alle 50 staten
Het is in het verleden wel vaker gebeurd. Maar we wachten het af. De situatie met Isreal is ernstig. Volgens mij was er toch ook al een boycot met het songfestival dat als Israel mee zou doen dat Nederland dan niet mee zou doen?quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar zoals ik zeg, maak je maar niet de illusie dat landen die er voetbaltechnisch toe doen het WK gaan laten schieten vanwege politieke statements.
Dat klopt ja (ESF)quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:17 schreef SmartVision het volgende:
[..]
Het is in het verleden wel vaker gebeurd. Maar we wachten het af. De situatie met Isreal is ernstig. Volgens mij was er toch ook al een boycot met het songfestival dat als Israel mee zou doen dat Nederland dan niet mee zou doen?
Dat klopt. Maar het gaat erom dat hij het wel wil.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zoals zelfs nu.nl al aangeeft gaat Trump helemaal niet over de doodstraf in staten. Wel over DC vanwege die bizarre constructie.
FIFA wilt ook graag fans van de spelende landen in de stadions hebben, de halve wereld moet nu opeens een visa voor minimaal 185 dollar aanvragen..quote:Op vrijdag 26 september 2025 11:47 schreef SmartVision het volgende:
[..]
FIFA bepaalt wie er mee mogen doen en wie niet.
Ik heb zo een idee dat het WK in de VS echt een drama gaat worden kwa toeschouwers. Het wordt sowieso een drama met toegangskaarten en VISA krijgen voor toeschouwers denk ik. Het was een hele andere tijd toen de FIFA het WK aan de VS toewees.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat klopt ja (ESF)
Maar FIFA kijkt enkel en puur naar geld. Ze hebben al een WK in Qatar gehouden en gaan in 2034 naar Saoedi-Arabie. Mensenrechten doen er niet echt toe als je een leuk zakkie geld krijgt van de sjeiks als voorzitter.
Er zijn wat marginale gevallen zoals de weigering van o.a. Polen en Tsjechië om playoffwedstrijden tegen Rusland te spelen 4 jaar geleden, maar veel meer dan dat niet.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat klopt ja (ESF)
Maar FIFA kijkt enkel en puur naar geld. Ze hebben al een WK in Qatar gehouden en gaan in 2034 naar Saoedi-Arabie. Mensenrechten doen er niet echt toe als je een leuk zakkie geld krijgt van de sjeiks als voorzitter.
Neuh, die plukken ze van straat.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:23 schreef Basp1 het volgende:
FIFA wilt ook graag fans van de spelende landen in de stadions hebben
Het gaat niet om voetbal, het gaat puur om PR en egostreling.quote:Because there were — none more so than when Trump brought up “men playing in women’s sports,” then looked over his right shoulder and asked: “Could a woman make your team, fellas? Tell me. You think?”
When no players answered, Trump said, “You’re being nice,” then turned to face the other direction and asked the same question.
“We have a very good women’s team,” Juventus general manager Damien Comolli replied.
Trump asked, “But they should be playing with women, right?”
When he got no response, Trump smiled and turned back toward the reporters.
Bevoegdheden moeten zo veel mogelijk bij de staten liggen, behalve als ze iets anders willen dat wat Trump wil? Zoiets?quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
https://www.nu.nl/verkiez(...)ering-doodstraf.html
Trump wil de doodstraf invoeren in Washington DC en op termijn in alle 50 staten
Let maar op, de uitleg is dat het buitenland die heffingen betaalt. Dus medicijnen zijn wel goedkoper, maar het land van herkomst zou dan de heffing betalen. Uiteraard betalen de Amerikanen het zelf. Bij apparaten kun je nog een keuze maken om het niet aan te schaffen, maar bij medicijnen niet...quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:50 schreef Basp1 het volgende:
Trump Will Slap Tariffs on Imported Drugs, Trucks and Household Furnishings
Met de meeste tarieven op medicijnen terwijl hij 2 maanden geleden nog juist de goed geïndoctrineerden beloofd had dat hij de medicijn prijzen met 1500% zou laten zakken..
Trump says he’s cut drug prices by up to 1,500%
met deze bron komt deze persoon die al vaker op leugens betrapt is in mijn optiek gewoon weer hier om meer van zijn favoriete leugens te verspreiden...quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:41 schreef Vis1980 het volgende:
.
Maar nu is de vraag, ben je echt zo makkelijk te foolen of kom je hier expres leugens verspreiden?
We hebben ook allemaal zien gebeuren dat de relschoppers tijden de BLM rellen nauwelijks vervolgd werden en we hebben allemaal kunnen zien hoe hard er werd opgetreden tegen de figuren die bezig waren op 6 januari.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:41 schreef Vis1980 het volgende:
'Wordt toch weer mijn gelijk bevestigd'
Ja, een YouTuber is baas gemaakt van de FBI, alle competente mensen eruit en sindsdien maakt hij de FBI elke dag weer meer belachelijk. Natuurlijk bevestigt hij jouw zogenaamde kijk op 6 januari. We hebben die dag allemaal zien gebeuren, de nasleep erna en aanloop ernaar toe ook.
'Hang Pence'. Nu ook Comey zogenaamd berechten.
Maar nu is de vraag, ben je echt zo makkelijk te foolen of kom je hier expres leugens verspreiden?
Geloof je nou echt zelf wat hier staat?quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
We hebben ook allemaal zien gebeuren dat de relschoppers tijden de BLM rellen nauwelijks vervolgd werden en we hebben allemaal kunnen zien hoe hard er werd opgetreden tegen de figuren die bezig waren op 6 januari.
Dat het nu bevestigd word is een belangrijke stap naar het herstel van vertrouwen in de rechtsstaat.
Wanneer je als overheid onevenredig te werk gaat wat dus de afgelopen dagen duidelijk is geworden omtrent censuur en nu zelfs justitie ondermijn je de geloofwaardigheid en legitimiteit van de overheid.
Weet je waarom Jan 6 zo hard vervolgd werd? Omdat het capitool binnengedrongen was, om de verkiezingen ‘ongedaan’/‘onklaar’ te maken.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
We hebben ook allemaal zien gebeuren dat de relschoppers tijden de BLM rellen nauwelijks vervolgd werden en we hebben allemaal kunnen zien hoe hard er werd opgetreden tegen de figuren die bezig waren op 6 januari.
Dat het nu bevestigd word is een belangrijke stap naar het herstel van vertrouwen in de rechtsstaat.
Wanneer je als overheid onevenredig te werk gaat wat dus de afgelopen dagen duidelijk is geworden omtrent censuur en nu zelfs justitie ondermijn je de geloofwaardigheid en legitimiteit van de overheid.
Is het te laat voor een voetbalveld in de tuin van Het Witte Huis? Op Epstein Island is nog een plekkie.quote:Op vrijdag 26 september 2025 13:19 schreef Gunner het volgende:
Donald Trump dreigt met schrappen van WK-speelsteden: ‘Als veiligheid niet wordt gewaarborgd, zullen we verplaatsen’
Dreigementen i.c.m chantage. Zijn bekende MO.
„De veiligheid tijdens het WK zal worden gewaarborgd”, zei Trump. „Als ik van mening ben dat dit ergens niet het geval is, zullen we wedstrijden naar andere steden verplaatsen, maar ik hoop dat het niet gaat gebeuren.”quote:Op vrijdag 26 september 2025 13:19 schreef Gunner het volgende:
Donald Trump dreigt met schrappen van WK-speelsteden: ‘Als veiligheid niet wordt gewaarborgd, zullen we verplaatsen’
Verplaatst maar gewoon naar steden in Canada en Mexico zijn we ook van dat gezeik af.quote:Op vrijdag 26 september 2025 13:19 schreef Gunner het volgende:
We bedanken kale totaaldebiel Infantino die het circus naar dit shitland wil brengen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 13:19 schreef Gunner het volgende:
Sexual Matador #2 bedoel jequote:Op vrijdag 26 september 2025 13:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
We bedanken kale totaaldebiel Infantino die het circus naar dit shitland wil brengen.
Hij is alvast aan ‘t oefenen voor de wanneer ze ‘m supreme leader moeten gaan noemen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 13:26 schreef Beathoven het volgende:
[..]
„De veiligheid tijdens het WK zal worden gewaarborgd”, zei Trump. „Als ik van mening ben dat dit ergens niet het geval is, zullen we wedstrijden naar andere steden verplaatsen, maar ik hoop dat het niet gaat gebeuren.”
Alles is afhankelijk van het gegeven of Trump..
Ergens een mening over krijgt.
Zie het nog gebeuren dat elk team dat van de VS wint naar CECOT magquote:Op vrijdag 26 september 2025 13:26 schreef Beathoven het volgende:
[..]
„De veiligheid tijdens het WK zal worden gewaarborgd”, zei Trump. „Als ik van mening ben dat dit ergens niet het geval is, zullen we wedstrijden naar andere steden verplaatsen, maar ik hoop dat het niet gaat gebeuren.”
Alles is afhankelijk van het gegeven of Trump..
Ergens een mening over krijgt.
Doe maar lekker in Hawaii, Guam, Puerto Rico, Anchorage. Misschien willen de Britten Acension Island wel even lenenquote:Op vrijdag 26 september 2025 13:19 schreef Gunner het volgende:
Orde en veiligheid zijn ook de kern van een democratie. Als je de democratie wil beïnvloeden met rellen en vandalisme dan hoor je daar ook hard tegen op te treden. Het feit dat dit niet gebeurde en het zelfs werd aangemoedigd en in sommige gevallen werd gefaciliteerd zegt eigenlijk wel genoeg. Ik ben maar wat blij dat FBI agenten dit nu ronduit toegeven.quote:Op vrijdag 26 september 2025 13:15 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Weet je waarom Jan 6 zo hard vervolgd werd? Omdat het capitool binnengedrongen was, om de verkiezingen ‘ongedaan’/‘onklaar’ te maken.
Dat is echt een gigantisch issue waar je keihard tegen op moet treden. Vrije verkiezingen zijn de kern van een democratie.
Je gooit alles nu wel heel erg op één hoop. Wat aangemoedigd werd waren de vreedzame demonstraties, niet de rellen. Wie (in het toen zittende) bestuur heeft de rellen aangemoedigd of gefaciliteerd? Let wel, niet de demonstraties, maar de rellen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 15:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Orde en veiligheid zijn ook de kern van een democratie. Als je de democratie wil beïnvloeden met rellen en vandalisme dan hoor je daar ook hard tegen op te treden. Het feit dat dit niet gebeurde en het zelfs werd aangemoedigd en in sommige gevallen werd gefaciliteerd zegt eigenlijk wel genoeg. Ik ben maar wat blij dat FBI agenten dit nu ronduit toegeven.
Je kan nu al met de klok gelijk zetten dat Trump heel het WK gaat verneuken omdat hij zelf aandacht wil krijgen en een machtspelletje gaat spelen ook tijdens dit WK.quote:Op vrijdag 26 september 2025 13:19 schreef Gunner het volgende:
Kamala Harris zamelde geld in om relschoppers op vrije voeten te krijgen. Durkin en Wheeler weigerde hulp van de federale overheid ondanks dat ze in Portland maandenlang aan het rellen waren tot op het punt dat ze een deel van de stad wekenlang onder controle hielden en zelfs de onafhankelijkheid uitriepen. Durkin kwam toen met de nu legendarische uitspraak dat we het moesten zien als “The summer of love”.quote:Op vrijdag 26 september 2025 15:37 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Je gooit alles nu wel heel erg op één hoop. Wat aangemoedigd werd waren de vreedzame demonstraties, niet de rellen. Wie (in het toen zittende) bestuur heeft de rellen aangemoedigd of gefaciliteerd? Let wel, niet de demonstraties, maar de rellen.
De FBI is overduidelijk een politieke organisatie geworden, jammer genoeg. Ik hoop dat dat na de termijn van Trump nog te herstellen is, want de schade die aangericht wordt is ongekend.
De kerntaak van de overheid is om de veiligheid te waarborgen. Zonder een veilige omgeving kun je ook nooit een goed functionerende democratie hebben. Als de menigte beleid wil afdwingen met geweld en intimidatie en je geeft daar gehoor aan, wat heeft stemmen dan nog voor zin? Democratie is juist in het leven geroepen zodat deze barbaarse manier van “politiek” niet meer hoeft.quote:Op vrijdag 26 september 2025 15:31 schreef Ludachrist het volgende:
Ik dacht dat stemrecht de kern van de democratie was. Weer wat geleerd.
quote:Op vrijdag 26 september 2025 15:52 schreef Chivaz het volgende:
Als de menigte beleid wil afdwingen met geweld en intimidatie
Dus het is de kerntaak van de overheid, maar niet de kern van de democratie. Helder.quote:Op vrijdag 26 september 2025 15:52 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De kerntaak van de overheid is om de veiligheid te waarborgen.
Harris:quote:Op vrijdag 26 september 2025 15:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Kamala Harris zamelde geld in om relschoppers op vrije voeten te krijgen. Durkin en Wheeler weigerde hulp van de federale overheid ondanks dat ze in Portland maandenlang aan het rellen waren tot op het punt dat ze een deel van de stad wekenlang onder controle hielden en zelfs de onafhankelijkheid uitriepen. Durkin kwam toen met de nu legendarische uitspraak dat we het moesten zien als “The summer of love”.
Summer of Love:quote:However, Harris did not donate money to the nonprofit before, after, or during the protests, according to its records. Additionally, no evidence shows people who received bail or bond assistance from MFF for arrests during the demonstrations committed more crimes after their initial detainment.
quote:Some reports have estimated insurance claims for damages related to the 2020 protests totaled about $2 billion. However, the post is wrong to claim protesters saw no consequences – in fact, over 10,000 protesters were arrested, most for low-level offenses.
Gelijke monniken gelijke kappen, de FBI bevestigd nu wat ik dus al jarenlang hier beweerde. Je kan niet de een zwaarder straffen en de ander laten gaan op basis van politieke gronden.quote:
De FBI agenten waren toch duidelijk, ze gingen nauwelijks achter die relschoppers aan maar wel heel hard op de relschoppers van 6 januari. Maak er van wat je wil maar het is/lijkt op politieke willekeur.quote:
Het een kun je niet los zien van het ander.quote:Op vrijdag 26 september 2025 15:59 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dus het is de kerntaak van de overheid, maar niet de kern van de democratie. Helder.
De links die ik gaf vertellen echt iets anders.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De FBI agenten waren toch duidelijk, ze gingen nauwelijks achter die relschoppers aan maar wel heel hard op de relschoppers van 6 januari. Maak er van wat je wil maar het is/lijkt op politieke willekeur.
Dit is hem al zo vaak duidelijk gemaakt en iedere keer komt hij weer met dezelfde argumenten.quote:
BNW tactiek.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:40 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dit is hem al zo vaak duidelijk gemaakt en iedere keer komt hij weer met dezelfde argumenten.
Je bent denk ik in de war met huiszoekingen door de FBI. Daar is een handtekening van de rechter voor nodig.quote:Op vrijdag 26 september 2025 08:52 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Zo'n indictment heeft toch de handtekening van een rechter nodig?
Dus het is niet eens echt de kern, maar meer een randvoorwaarde. Heb je dit allemaal wel goed doordacht voordat je begon te typen?quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het een kun je niet los zien van het ander.
Maar dat is toch allemaal goed? Ze hebben geen principes en verdedigen hun tribe gewoon. Dat is toch wat je wil?quote:Op vrijdag 26 september 2025 15:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Kamala Harris zamelde geld in om relschoppers op vrije voeten te krijgen. Durkin en Wheeler weigerde hulp van de federale overheid ondanks dat ze in Portland maandenlang aan het rellen waren tot op het punt dat ze een deel van de stad wekenlang onder controle hielden en zelfs de onafhankelijkheid uitriepen. Durkin kwam toen met de nu legendarische uitspraak dat we het moesten zien als “The summer of love”.
Ja omdat Comey na die bekendmaking (waar hij min of meer toe gedwongen werd omdat het onderzoek naar de pers gelekt ging worden) al snel bekend maakte dat Clinton geen blaam trof. Dat was natuurlijk niet de bedoeling.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:56 schreef AnneX het volgende:
Dezelfde Comey, die door zijn uitspraken over Hillary Clinton kort voor de verkiezingen, de overwinning bezorgde bij trump.
Dezelfde!?
Daarbij kwam natuurlijk dat Comey vervolgens weigerde trouw te zweren aan Trump nadat deze de verkiezing gewonnen had.quote:In the days that followed, Trump effusively praised Comey.
“It took a lot of guts,” Trump said at the time. “I really disagreed with him. I was not his fan. But I’ll tell you what, what he did, he brought back his reputation.”
Then, on November 6, 2016 — just two days before the election — Comey told lawmakers the agency has not changed its opinion that Clinton should not face criminal charges.
Clinton has said she believes the investigation cost her the election, telling CNN’s Christiane Amanpour in May 2017: “If the election had been on October 27, I would be your president.”
Bron
quote:According to Comey, associates interviewed by The New York Times, Associated Press, and CBS News, Trump had asked Comey in January to pledge his loyalty to him, and Comey declined to make this pledge, saying that he would give him "honesty" and what Trump called "honest loyalty".
Bron
Een ieder heeft kunnen zien dat Kamala Harris die tweet verspreidde tijdens de rellen terwijl ze behoorlijk hevig waren in Minnesota.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:27 schreef beefkeek het volgende:
[..]
De links die ik gaf vertellen echt iets anders.
Dat is niet wat ik wil, dat is wat ik constateerde en ik voorspelde dat dit soort principeloos gedrag niet goed is voor het land. Dat werd hier uiteraard weggewuifd want we moesten ons vooral focussen op het protest en niet op de rellen. Toen kwam 6 januari en geheel voorspelbaar draaide het ineens om. De personen die toen niets wilde weten van de rellen focuste zich voornamelijk op de rellen en niet meer op het protest.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:52 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Maar dat is toch allemaal goed? Ze hebben geen principes en verdedigen hun tribe gewoon. Dat is toch wat je wil?
Bizar.quote:Op vrijdag 26 september 2025 17:27 schreef Kijkertje het volgende:
https://bsky.app/profile/gtconway.bsky.social/post/3lzqokamj3k2y
[ afbeelding ]
Je zit echt in rondte te lullen, zonder orde heb je gewoon geen democratie.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:50 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Dus het is niet eens echt de kern, maar meer een randvoorwaarde. Heb je dit allemaal wel goed doordacht voordat je begon te typen?
Hij claimt intussen ook al heel dicht bij beëindiging van oorlog nummer 8 te zijn:quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:43 schreef pullup het volgende:
Dit is ook wel een handig lijstje
https://zeteo.com/p/mehdi-hasan-debunks-trump-claim-ended-7-wars
Ik was al een tijdje benieuwd naar die lijst oorlogen die hij 'beëindigd' zou hebben in zijn bod naar die Nobel prijs.
Niet verrassend dat het complete onzin blijkt te zijn natuurlijk
Die zijn ook wel ongeveer allemaal om zeep zo langzamerhandquote:Op vrijdag 26 september 2025 17:46 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hij claimt intussen ook al heel dicht bij beëindiging van oorlog nummer 8 te zijn:
[ x ]
Ik krijg het idee dat men juist wil dat mensen in opstand komen, maar het gaat sowieso een keer gebeuren. Dit kan écht niet.quote:Op vrijdag 26 september 2025 18:34 schreef Kijkertje het volgende:
https://bsky.app/profile/(...)l/post/3lzqiw54yik2p
[ afbeelding ]
Kijkende naar z'n beleid tov covid, miljoenen mensen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 18:44 schreef Gunner het volgende:
Wie neemt er nu medisch advies aan van zo’n sinaasappel
Eh, wat. Het gros hier is gewoon consistent geweest waar ze voor en tegen zijn. Jouw reactie op dingen die over de schreef gingen was “als dat zo is boeit het me geen fuck”quote:Op vrijdag 26 september 2025 17:26 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is niet wat ik wil, dat is wat ik constateerde en ik voorspelde dat dit soort principeloos gedrag niet goed is voor het land. Dat werd hier uiteraard weggewuifd want we moesten ons vooral focussen op het protest en niet op de rellen. Toen kwam 6 januari en geheel voorspelbaar draaide het ineens om. De personen die toen niets wilde weten van de rellen focuste zich voornamelijk op de rellen en niet meer op het protest.
Hetzelfde trucje zag je pas weer toen AMV ineens het bastion werd van het vrije woord toen Jimmy Kimmel gecanceld werd.
Principes zijn niet iets vrijblijvends, principes moeten breed gedragen worden en zolang dat niet gebeurt heeft het geen enkele zin om je daaraan te houden.
Dat is de wereld die vooral de links progressieven willen en dat is de wereld die ze hebben gekregen. Het is aan de rest om daar adequaat op te reageren en dat doe ik dus.
Check vooral kleindochter Kai Trump...zeer aanwezig de laatste weken en natuurlijk voorzien van eigen merchandisequote:Op vrijdag 26 september 2025 17:46 schreef Arcee het volgende:
[..]
Hij claimt intussen ook al heel dicht bij beëindiging van oorlog nummer 8 te zijn:
[ x ]
En Melania zit alweer aan de kerstornamentenquote:Op vrijdag 26 september 2025 21:40 schreef GarlandBriggs het volgende:
[..]
Check vooral kleindochter Kai Trump...zeer aanwezig de laatste weken en natuurlijk voorzien van eigen merchandise
Ah inconsistentie is irrelevant lol.quote:Op vrijdag 26 september 2025 19:59 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Eh, wat. Het gros hier is gewoon consistent geweest waar ze voor en tegen zijn. Jouw reactie op dingen die over de schreef gingen was “als dat zo is boeit het me geen fuck”
Deze langspeelplaat begint wat te kraken. Wat mensen 10 jaar geleden gezegd hebben is irrelevant.
Oh btw, weet je wat pas politiek bedrijven was? Trump die alle Jan 6ers een pardon gegeven heeft. Trump die Comey wil vervolgen, etc.
En daarom is het een trol. Ga er niet op in. Hij speelt dagelijks dezelfde langspeelplaat met als alarmschijf de nieuwe maga instructies.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:40 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Dit is hem al zo vaak duidelijk gemaakt en iedere keer komt hij weer met dezelfde argumenten.
Wel zolang je iedereen hier op één hoop gooit en gewoon “jullie” noemt.quote:Op vrijdag 26 september 2025 21:49 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ah inconsistentie is irrelevant lol.
Nou dan weten we dat ook weer.
Je weet als je jezelf niet aangesproken voelt hoef je ook niet te reageren. Reageren is geen verplichting, het is een keuze.quote:Op vrijdag 26 september 2025 21:57 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Wel zolang je iedereen hier op één hoop gooit en gewoon “jullie” noemt.
Maar ironisch is het allemaal wel idd. Uitgerekend de Republikein die hem de eerste keer (imo met goede bedoelingen) mede aan zijn overwinning hielp wordt nu (onterecht) aangeklaagd door Trump's gepolitiseerde en corrupte DOJ terwijl 'zijn' FBI (wiens reputatie hij toendertijd juist wilde beschermen met zijn actie) nu geleid wordt door een clown als Kash Patel.quote:Op vrijdag 26 september 2025 16:56 schreef AnneX het volgende:
Dezelfde Comey, die door zijn uitspraken over Hillary Clinton kort voor de verkiezingen, de overwinning bezorgde bij trump.
Dezelfde!?
Zolang je onzin uitkraamt zal ik aangeven dat het onzin is, lijkt me een goede deal.quote:Op vrijdag 26 september 2025 22:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je weet als je jezelf niet aangesproken voelt hoef je ook niet te reageren. Reageren is geen verplichting, het is een keuze.
Beste objectief observeerbare propaganda verspreider,het gebruik van een extreem biased bron hier maar blijven gebruiken in een serieus forum zijn idd bewuste doorzichtige troll keuzes.quote:Op vrijdag 26 september 2025 22:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je weet als je jezelf niet aangesproken voelt hoef je ook niet te reageren. Reageren is geen verplichting, het is een keuze.
Net zoiets als Fox 'News'.quote:Op vrijdag 26 september 2025 22:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Beste objectief observeerbare propaganda verspreider,het gebruik van een extreem biased bron hier maar blijven gebruiken in een serieus forum zijn idd bewuste doorzichtige troll keuzes.
Disclose.tv is a disinformation outlet based in Germany that presents itself as a news aggregator.
Nee, we wachten eerst op de Epstein files.quote:Op vrijdag 26 september 2025 23:30 schreef Bluesdude het volgende:
Is het roltrapcomplot al ontmaskerd ?
Antifa ? Biden? Trumpaanhangers?
quote:But according to Politico's Kyle Cheney, that characterization of the FBI presence at the U.S. Capitol Building on January 6, 2021 is "wildly" misleading.
Solomon tweeted the Just the News article, posting, "Breaking: FBI Bombshell: 274 agents sent to Capitol for J6, many later complained they were political 'pawns.'"
But Cheney, on September 26, responded to Solomon with a tweet of his own, explaining, "This story is being wildly misrepresented -- these were not undercover agents embedded in the crowd. They were part of the multi-agency law enforcement response *after* the Capitol was attacked, as the documents themselves make clear."
Cheney, in a separate tweet, elaborated, "In fact, the 'bombshell' here was reported by the inspector general 10 months."
@Chivaz - wat context over je FBI berichtquote:Op vrijdag 26 september 2025 23:40 schreef Kijkertje het volgende:
Na even zoeken blijkt dat het verhaal van de 274 FBI-agenten afkomstig is van John Solomon ook al bekend om zijn continue misinformatie.
How a 'widely misrepresented' doc is being used to badly distort FBI’s Jan. 6 deployment
[ afbeelding ]
[..]
[ afbeelding ]
Maar hij had 'alweer' gelijk!quote:Op vrijdag 26 september 2025 23:44 schreef beefkeek het volgende:
[..]
@:chivaz - wat context over je FBI bericht
Jeetje feiten. Dat is toch veel te lastig voor dom-rechtsquote:Op vrijdag 26 september 2025 23:46 schreef Kijkertje het volgende:
[..]
Maar hij had 'alweer' gelijk!
Over een tijdje komt hij gewoon weer met dezelfde argumenten nav het volgende bericht uit onbetrouwbare bron.
Het dringt maar niet tot hem door dat J6 totaal niet te vergelijken is met de massale protesten (nationaal en internationaal) na de moord op George Floyd.
Het eerste was een mislukte coup om legale verkiezingen ongedaan te maken aangemoedigd door de President/ Trump & Co op grond van imaginaire fraude/the Big Lie (en dus een aanval op de democratie) terwijl het tweede (terecht) spontane protesten waren vanuit het volk over het buitensporige politiegeweld richting de zwarte bevolking.
Niet alleen de feiten is het probleem. De vergelijkingen slaan nergens op. Ik heb al lang opgegeven het allemaal uit te leggen/ er een oprechte discussie over te voeren. Tegen MAGA-logica is geen kruid gewassen.quote:Op zaterdag 27 september 2025 00:24 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Jeetje feiten. Dat is toch veel te lastig voor dom-rechts
Trollemans gaat hier niet op reageren maar op zijn volgende bericht vol nepnieuws reageren jullie wel weer massaal.quote:Op vrijdag 26 september 2025 23:44 schreef beefkeek het volgende:
[..]
@:chivaz - wat context over je FBI bericht
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |