Extra aanwijzingen voor dit topic:quote:Het project, opgezet in 2022, heeft tot doel tienduizenden conservatieven te rekruteren om huidige federale ambtenaren te vervangen – die sommige Republikeinen karakteriseren als onderdeel van de 'deep state' – en om de doelstellingen van de volgende Republikeinse president te bevorderen. Het gaat uit van een vergaande interpretatie van de theorie van de unitaire uitvoerende macht, een omstreden interpretatie van artikel II van de grondwet van de Verenigde Staten die ervan uitgaat dat de president bij zijn inauguratie absolute zeggenschap over de uitvoerende macht verkrijgt.
Project 2025 beoogt diepgaande veranderingen binnen de overheid, met name het economisch en sociaal beleid en de rol van de federale overheid en haar agentschappen. In het plan wordt voorgesteld de financiering voor het ministerie van Justitie te verlagen, de FBI en het ministerie van Binnenlandse Veiligheid (DHS) te ontmantelen, de regelgeving op het gebied van milieu en klimaatverandering sterk te verminderen ten gunste van de winning van fossiele brandstoffen, het ministerie van Handel op te heffen en de onafhankelijkheid van federale agentschappen zoals de Federal Communications Commission (FCC) en de Federal Trade Commission (FTC) te beëindigen.
Nou ja, dat WK is in de VS.quote:Op vrijdag 26 september 2025 11:44 schreef SmartVision het volgende:
[ x ]
Waar bemoeit Trump zich mee
Ja, vandaar ook dat er druk op de FIFA wordt gelegd he?quote:Op vrijdag 26 september 2025 11:47 schreef SmartVision het volgende:
[..]
FIFA bepaalt wie er mee mogen doen en wie niet.
Hoezo moet dat gebeuren? De FIFA is een onafhankelijke organisatie waarvan landen lid moeten zijn om mee te doen. De FiFA heeft wel vaker in het verleden landen geschorst.quote:Op vrijdag 26 september 2025 11:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ja, vandaar ook dat er druk op de FIFA wordt gelegd he?
Ik zeg niet dat het moet gebeuren, maar Trump vindt dat kennelijk. Daarbij zal het feit dat het WK in de VS plaatsvindt wel een belangrijke rol spelen. Nou is de FIFA natuurlijk gewoon een corrupte boevenbende, dus het is de vraag aan welke financiële belangen ze het meest hechten.quote:Op vrijdag 26 september 2025 11:49 schreef SmartVision het volgende:
[..]
Hoezo moet dat gebeuren? De FIFA is een onafhankelijke organisatie waarvan landen lid moeten zijn om mee te doen. De FiFA heeft wel vaker in het verleden landen geschorst.
Rusland mag ook niet meedoen.
Trump kan zoveel willen. Het kan zomaar gebeuren dat er nog veel meer landen druk op de FIFA gaan leggen om Israel uit te sluiten. Het kan zomaar een wereldwijde boycot van het WK in de VS worden. Zou eigenlijk wel mooi zijn als dat gaat gebeuren. Als landen als Engeland, Duitsland Spanje en Italie meegaan in die boycot dan is het klaar. Spanje is op dit moment wel een felle tegenstander van het Israel beleid. Nederland zie ik ook wel boycotten.quote:Op vrijdag 26 september 2025 11:55 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het moet gebeuren, maar Trump vindt dat kennelijk. Daarbij zal het feit dat het WK in de VS plaatsvindt wel een belangrijke rol spelen. Nou is de FIFA natuurlijk gewoon een corrupte boevenbende, dus het is de vraag aan welke financiële belangen ze het meest hechten.
Maak je maar geen illusies. Voetballers hebben schijt aan politieke misstanden. En de VS is volgens mij een markt waar de FIFA nog steeds heel graag meer voet aan de grond wil krijgen, dus wie weet hoe opportunistisch die zijn.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:01 schreef SmartVision het volgende:
[..]
Trump kan zoveel willen. Het kan zomaar gebeuren dat er nog veel meer landen druk op de FIFA gaan leggen om Israel uit te sluiten. Het kan zomaar een wereldwijde boycot van het WK in de VS worden. Zou eigenlijk wel mooi zijn als dat gaat gebeuren. Als landen als Engeland, Duitsland Spanje en Italie meegaan in die boycot dan is het klaar. Spanje is op dit moment wel een felle tegenstander van het Israel beleid. Nederland zie ik ook wel boycotten.
In principe heeft dit ook helemaal niets meer met de FIFA of de VS te maken. Ze kunnen Israel uitsluiten, maar als Israel toch mag komen dan kan elk land afzonderlijk een beslissing nemen om wel of niet deel te nemen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:06 schreef Monolith het volgende:
[..]
Maak je maar geen illusies. Voetballers hebben schijt aan politieke misstanden. En de VS is volgens mij een markt waar de FIFA nog steeds heel graag meer voet aan de grond wil krijgen, dus wie weet hoe opportunistisch die zijn.
Natuurlijk, maar zoals ik zeg, maak je maar niet de illusie dat landen die er voetbaltechnisch toe doen het WK gaan laten schieten vanwege politieke statements.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:10 schreef SmartVision het volgende:
[..]
In principe heeft dit ook helemaal niets meer met de FIFA of de VS te maken. Ze kunnen Israel uitsluiten, maar als Israel toch mag komen dan kan elk land afzonderlijk een beslissing nemen om wel of niet deel te nemen.
Zoals zelfs nu.nl al aangeeft gaat Trump helemaal niet over de doodstraf in staten. Wel over DC vanwege die bizarre constructie.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
https://www.nu.nl/verkiez(...)ering-doodstraf.html
Trump wil de doodstraf invoeren in Washington DC en op termijn in alle 50 staten
Het is in het verleden wel vaker gebeurd. Maar we wachten het af. De situatie met Isreal is ernstig. Volgens mij was er toch ook al een boycot met het songfestival dat als Israel mee zou doen dat Nederland dan niet mee zou doen?quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar zoals ik zeg, maak je maar niet de illusie dat landen die er voetbaltechnisch toe doen het WK gaan laten schieten vanwege politieke statements.
Dat klopt ja (ESF)quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:17 schreef SmartVision het volgende:
[..]
Het is in het verleden wel vaker gebeurd. Maar we wachten het af. De situatie met Isreal is ernstig. Volgens mij was er toch ook al een boycot met het songfestival dat als Israel mee zou doen dat Nederland dan niet mee zou doen?
Dat klopt. Maar het gaat erom dat hij het wel wil.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:16 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zoals zelfs nu.nl al aangeeft gaat Trump helemaal niet over de doodstraf in staten. Wel over DC vanwege die bizarre constructie.
FIFA wilt ook graag fans van de spelende landen in de stadions hebben, de halve wereld moet nu opeens een visa voor minimaal 185 dollar aanvragen..quote:Op vrijdag 26 september 2025 11:47 schreef SmartVision het volgende:
[..]
FIFA bepaalt wie er mee mogen doen en wie niet.
Ik heb zo een idee dat het WK in de VS echt een drama gaat worden kwa toeschouwers. Het wordt sowieso een drama met toegangskaarten en VISA krijgen voor toeschouwers denk ik. Het was een hele andere tijd toen de FIFA het WK aan de VS toewees.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat klopt ja (ESF)
Maar FIFA kijkt enkel en puur naar geld. Ze hebben al een WK in Qatar gehouden en gaan in 2034 naar Saoedi-Arabie. Mensenrechten doen er niet echt toe als je een leuk zakkie geld krijgt van de sjeiks als voorzitter.
Er zijn wat marginale gevallen zoals de weigering van o.a. Polen en Tsjechië om playoffwedstrijden tegen Rusland te spelen 4 jaar geleden, maar veel meer dan dat niet.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dat klopt ja (ESF)
Maar FIFA kijkt enkel en puur naar geld. Ze hebben al een WK in Qatar gehouden en gaan in 2034 naar Saoedi-Arabie. Mensenrechten doen er niet echt toe als je een leuk zakkie geld krijgt van de sjeiks als voorzitter.
Neuh, die plukken ze van straat.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:23 schreef Basp1 het volgende:
FIFA wilt ook graag fans van de spelende landen in de stadions hebben
Het gaat niet om voetbal, het gaat puur om PR en egostreling.quote:Because there were — none more so than when Trump brought up “men playing in women’s sports,” then looked over his right shoulder and asked: “Could a woman make your team, fellas? Tell me. You think?”
When no players answered, Trump said, “You’re being nice,” then turned to face the other direction and asked the same question.
“We have a very good women’s team,” Juventus general manager Damien Comolli replied.
Trump asked, “But they should be playing with women, right?”
When he got no response, Trump smiled and turned back toward the reporters.
Bevoegdheden moeten zo veel mogelijk bij de staten liggen, behalve als ze iets anders willen dat wat Trump wil? Zoiets?quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
https://www.nu.nl/verkiez(...)ering-doodstraf.html
Trump wil de doodstraf invoeren in Washington DC en op termijn in alle 50 staten
Let maar op, de uitleg is dat het buitenland die heffingen betaalt. Dus medicijnen zijn wel goedkoper, maar het land van herkomst zou dan de heffing betalen. Uiteraard betalen de Amerikanen het zelf. Bij apparaten kun je nog een keuze maken om het niet aan te schaffen, maar bij medicijnen niet...quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:50 schreef Basp1 het volgende:
Trump Will Slap Tariffs on Imported Drugs, Trucks and Household Furnishings
Met de meeste tarieven op medicijnen terwijl hij 2 maanden geleden nog juist de goed geïndoctrineerden beloofd had dat hij de medicijn prijzen met 1500% zou laten zakken..
Trump says he’s cut drug prices by up to 1,500%
met deze bron komt deze persoon die al vaker op leugens betrapt is in mijn optiek gewoon weer hier om meer van zijn favoriete leugens te verspreiden...quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:41 schreef Vis1980 het volgende:
.
Maar nu is de vraag, ben je echt zo makkelijk te foolen of kom je hier expres leugens verspreiden?
We hebben ook allemaal zien gebeuren dat de relschoppers tijden de BLM rellen nauwelijks vervolgd werden en we hebben allemaal kunnen zien hoe hard er werd opgetreden tegen de figuren die bezig waren op 6 januari.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:41 schreef Vis1980 het volgende:
'Wordt toch weer mijn gelijk bevestigd'
Ja, een YouTuber is baas gemaakt van de FBI, alle competente mensen eruit en sindsdien maakt hij de FBI elke dag weer meer belachelijk. Natuurlijk bevestigt hij jouw zogenaamde kijk op 6 januari. We hebben die dag allemaal zien gebeuren, de nasleep erna en aanloop ernaar toe ook.
'Hang Pence'. Nu ook Comey zogenaamd berechten.
Maar nu is de vraag, ben je echt zo makkelijk te foolen of kom je hier expres leugens verspreiden?
Geloof je nou echt zelf wat hier staat?quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
We hebben ook allemaal zien gebeuren dat de relschoppers tijden de BLM rellen nauwelijks vervolgd werden en we hebben allemaal kunnen zien hoe hard er werd opgetreden tegen de figuren die bezig waren op 6 januari.
Dat het nu bevestigd word is een belangrijke stap naar het herstel van vertrouwen in de rechtsstaat.
Wanneer je als overheid onevenredig te werk gaat wat dus de afgelopen dagen duidelijk is geworden omtrent censuur en nu zelfs justitie ondermijn je de geloofwaardigheid en legitimiteit van de overheid.
Weet je waarom Jan 6 zo hard vervolgd werd? Omdat het capitool binnengedrongen was, om de verkiezingen ‘ongedaan’/‘onklaar’ te maken.quote:Op vrijdag 26 september 2025 12:57 schreef Chivaz het volgende:
[..]
We hebben ook allemaal zien gebeuren dat de relschoppers tijden de BLM rellen nauwelijks vervolgd werden en we hebben allemaal kunnen zien hoe hard er werd opgetreden tegen de figuren die bezig waren op 6 januari.
Dat het nu bevestigd word is een belangrijke stap naar het herstel van vertrouwen in de rechtsstaat.
Wanneer je als overheid onevenredig te werk gaat wat dus de afgelopen dagen duidelijk is geworden omtrent censuur en nu zelfs justitie ondermijn je de geloofwaardigheid en legitimiteit van de overheid.
Is het te laat voor een voetbalveld in de tuin van Het Witte Huis? Op Epstein Island is nog een plekkie.quote:Op vrijdag 26 september 2025 13:19 schreef Gunner het volgende:
Donald Trump dreigt met schrappen van WK-speelsteden: ‘Als veiligheid niet wordt gewaarborgd, zullen we verplaatsen’
Dreigementen i.c.m chantage. Zijn bekende MO.
„De veiligheid tijdens het WK zal worden gewaarborgd”, zei Trump. „Als ik van mening ben dat dit ergens niet het geval is, zullen we wedstrijden naar andere steden verplaatsen, maar ik hoop dat het niet gaat gebeuren.”quote:Op vrijdag 26 september 2025 13:19 schreef Gunner het volgende:
Donald Trump dreigt met schrappen van WK-speelsteden: ‘Als veiligheid niet wordt gewaarborgd, zullen we verplaatsen’
Verplaatst maar gewoon naar steden in Canada en Mexico zijn we ook van dat gezeik af.quote:Op vrijdag 26 september 2025 13:19 schreef Gunner het volgende:
We bedanken kale totaaldebiel Infantino die het circus naar dit shitland wil brengen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 13:19 schreef Gunner het volgende:
Sexual Matador #2 bedoel jequote:Op vrijdag 26 september 2025 13:31 schreef VoMy het volgende:
[..]
We bedanken kale totaaldebiel Infantino die het circus naar dit shitland wil brengen.
Hij is alvast aan ‘t oefenen voor de wanneer ze ‘m supreme leader moeten gaan noemen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 13:26 schreef Beathoven het volgende:
[..]
„De veiligheid tijdens het WK zal worden gewaarborgd”, zei Trump. „Als ik van mening ben dat dit ergens niet het geval is, zullen we wedstrijden naar andere steden verplaatsen, maar ik hoop dat het niet gaat gebeuren.”
Alles is afhankelijk van het gegeven of Trump..
Ergens een mening over krijgt.
Zie het nog gebeuren dat elk team dat van de VS wint naar CECOT magquote:Op vrijdag 26 september 2025 13:26 schreef Beathoven het volgende:
[..]
„De veiligheid tijdens het WK zal worden gewaarborgd”, zei Trump. „Als ik van mening ben dat dit ergens niet het geval is, zullen we wedstrijden naar andere steden verplaatsen, maar ik hoop dat het niet gaat gebeuren.”
Alles is afhankelijk van het gegeven of Trump..
Ergens een mening over krijgt.
Doe maar lekker in Hawaii, Guam, Puerto Rico, Anchorage. Misschien willen de Britten Acension Island wel even lenenquote:Op vrijdag 26 september 2025 13:19 schreef Gunner het volgende:
Orde en veiligheid zijn ook de kern van een democratie. Als je de democratie wil beïnvloeden met rellen en vandalisme dan hoor je daar ook hard tegen op te treden. Het feit dat dit niet gebeurde en het zelfs werd aangemoedigd en in sommige gevallen werd gefaciliteerd zegt eigenlijk wel genoeg. Ik ben maar wat blij dat FBI agenten dit nu ronduit toegeven.quote:Op vrijdag 26 september 2025 13:15 schreef beefkeek het volgende:
[..]
Weet je waarom Jan 6 zo hard vervolgd werd? Omdat het capitool binnengedrongen was, om de verkiezingen ‘ongedaan’/‘onklaar’ te maken.
Dat is echt een gigantisch issue waar je keihard tegen op moet treden. Vrije verkiezingen zijn de kern van een democratie.
Je gooit alles nu wel heel erg op één hoop. Wat aangemoedigd werd waren de vreedzame demonstraties, niet de rellen. Wie (in het toen zittende) bestuur heeft de rellen aangemoedigd of gefaciliteerd? Let wel, niet de demonstraties, maar de rellen.quote:Op vrijdag 26 september 2025 15:16 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Orde en veiligheid zijn ook de kern van een democratie. Als je de democratie wil beïnvloeden met rellen en vandalisme dan hoor je daar ook hard tegen op te treden. Het feit dat dit niet gebeurde en het zelfs werd aangemoedigd en in sommige gevallen werd gefaciliteerd zegt eigenlijk wel genoeg. Ik ben maar wat blij dat FBI agenten dit nu ronduit toegeven.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |