nietquote:
Nee Jippie. Ik geef met argumenten weer waarom ik mijn ban van 5 dagen onterecht vind. Jouw toon naar mij was 'het was terecht, omdat ik dat vind en daarmee basta'.quote:Op zondag 21 september 2025 17:22 schreef Jippie het volgende:
[..]
Je gaat er zelf met een gestrekt been in op de toon van "ik doe het lekker toch" en dan mij verwijten dat ik je niet serieus neem?
Is FvD pro-Poetin of niet? Ik sprak over een mogelijke oorlog tussen de NAVO en Rusland.quote:Op zondag 21 september 2025 17:31 schreef Straatcommando. het volgende:
Als je een gesprekje met iemand voert en diegene begint eigenlijk al direct met dingen te smijten als ''landverraders, nazi's, fascisten etc'' stop je er toch ook mee? Niet alles hoeft constant zo dik aangezet te worden. Het is al zo'n schreeuwerige tijd, kom op zeg..
Als het goed is zie je in je notes de reden van de ban, als je daar vragen over hebt moet ik je doorverwijzen naar forum@fok.nlquote:Op maandag 22 september 2025 08:12 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Nee Jippie. Ik geef met argumenten weer waarom ik mijn ban van 5 dagen onterecht vind. Jouw toon naar mij was 'het was terecht, omdat ik dat vind en daarmee basta'.
quote:Op maandag 22 september 2025 09:34 schreef RamboDirk het volgende:
Mensen die reageren op een obvious trollaccount
quote:Op maandag 22 september 2025 09:36 schreef Gibson88 het volgende:
[..]Met dit soort posts kom je nogal zeer zwakbegaafd over.
quote:
quote:Op maandag 22 september 2025 09:45 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Kijk eens even dom? OK stop maar.
quote:Op maandag 22 september 2025 09:48 schreef Kamelenteen het volgende:
Ik denk dat @:Surprisegirl een zwak heeft voor criminele mannen en bang is dat haar geliefde op eenzelfde wijze gaat hemelen
Allemaal reacties in 1 topic op 1 user. Ik snap heel goed dat al deze mensen het enorm oneens zijn met deze user, maar volgens mij mag je gekke of afwijkende meningen hebben. Maar hou dan je bek als je daar niet tegen kan of reageer inhoudelijk. Dat persoonlijke gezeik maakt zo een topic onleesbaar.quote:Op maandag 22 september 2025 10:06 schreef -river- het volgende:
[..]
Of een dikke trolll of een jong dom ding die gek is op grote zwarte hanen.
Even... mag ik deze tekst of een samenvatting plaatsen?quote:Op zondag 21 september 2025 10:37 schreef Jippie het volgende:
[..]
Mensen /partijen/organisaties wegzetten als
Nazi/NSB/Fascisten/anti-Semitisch/ racist /islamofoob/ genocide lover etc, is gewoon niet toegestaan. Je kunt prima je afkeur over iemand/iets uitspreken zonder die termen te gebruiken.
quote:‘Wij zijn met meer!’, zeiden de 150 duizend vreedzame demonstranten bij de Rode Lijn-manifestatie afgelopen juni. ‘Wij zijn Nederland!’, scandeerden de 1.500 frikandelfascisten dit weekend, terwijl ze brandstichtend en vechtend door Den Haag trokken. Het kan niet beide waar zijn, en dat is het dan ook niet.
Nederland is het kantelpunt voorbij, althans in de Tweede Kamer. Die stemde afgelopen week met nipte meerderheid tégen hulp aan ernstig zieke en gewonde kinderen uit Gaza. En stemde nipt vóór een rechtstreeks uit Trumps Amerika geïmporteerde motie om antifa te verbieden. Dat laatste kan helemaal niet, omdat ‘antifa’ een paraplubegrip is en het parlement daar helemaal niet over gaat, maar dat maakt niet uit in een politieke surrealiteit die gedomineerd wordt door columnisten van De Telegraaf, volksmenners van SBS 6 en uit Amerika gekopieerde mediahypes.
De symbolische betekenis is niettemin enorm. In de nasleep van de moord op de Amerikaanse rechtsextremist Charlie Kirk, Trumps eigen Horst Wessel, bestempelt het Nederlandse parlement antifascisme nu als terrorisme. En daarmee fascisme dus als normaal: een naoorlogs dieptepunt. Laffe VVD’ers, die met deze bruine ballon van FvD meestemden, zullen ongetwijfeld zeggen dat het om de organisatie ‘Antifa’ gaat, en niet antifascisme an sich.
Maar er bestaat helemaal geen antifa, zo ondervonden ook de schuimbekkende PVV-hooligans dit weekend. Toen ze inzagen dat het een beetje raar is om te demonstreren tegen een regering die net als zij extreemrechts is, zochten ze de confrontatie met antifa. De politiek had immers net antifa verboden en bovendien horen we toch ook al 25 jaar dat de kogels van links komen. Maar nergens in Den Haag was antifa te bekennen; wat een werkschuw tuig is het ook!
VVD’er Klaas Dijkhoff had het eerder dit jaar over de nieuwe scheidslijn tussen democraten en antidemocraten. Maak daar maar antifascisten en fascisten van. Want net als met de democratie is het onmogelijk om je neutraal te verhouden tot het fascisme; je bent óf een antifascist óf een fascist. Dat de VVD meestemt met een onzinmotie om antifascisme als terrorisme aan te merken, maakt die partij dus fascistisch. Kort door de bocht, zegt u? Fascist, zeg ik.
Het zijn niet de laagopgeleide hooligans die ik vrees, maar al die hoogopgeleide buurmannen, salesmanagers en huisvrouwen die het stiekem met ze eens zijn. Niet Wilders, maar de kleingeestige egoïsten uit de achterban van VVD, JA21, SGP en BBB. Die 20 procent die er nu in elk land nu eenmaal wel is, maakt Nederland niet tot een extreemrechts land; die 30 procent verveelde kleinburgers die meewaaien wél. U weet wel, die mensen die ‘Timmermans ook heel heftig vinden’ en menen dat je PVV-stemmers ‘niet mag buitensluiten’.
Veel Nederlanders hebben zichzelf wijsgemaakt dat het ‘maar’ een kwart is, of misschien een derde. Maar het is gewoon de helft. Wat er dit weekend in Den Haag gebeurde, is een rechtstreekse vertaling van de retoriek van Wilders, Baudet, Van der Plas en Yesilgöz. Hun woorden werden een-op-een omgezet in daden. Niet door een gemankeerd individu, maar door een opgehitst collectief.
In het fascisme van de jaren dertig was racistische haat voor de meeste kiezers niet het leitmotiv; dat was toch vooral een obsessie van Hitler en de mensen om hem heen. Nu is het juist de haat waarvoor de massa warmloopt, bij gebrek aan materiële noden. ‘Blijf kalm als het ondenkbare gebeurt’, schrijft Timothy Snyder, de bekendste fascismewetenschapper van het moment. Nou, mij lukt het niet. Maar goed dat ik even op vaderschapsverlof ga, want met mijn vaderland wil ik even helemaal niks te maken hebben.
Deels verwijderd, deels laten staan.quote:Op maandag 22 september 2025 10:21 schreef recursief het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Allemaal reacties in 1 topic op 1 user. Ik snap heel goed dat al deze mensen het enorm oneens zijn met deze user, maar volgens mij mag je gekke of afwijkende meningen hebben. Maar hou dan je bek als je daar niet tegen kan of reageer inhoudelijk. Dat persoonlijke gezeik maakt zo een topic onleesbaar.
Hmmm dat was niet richting een specifieke user.quote:Op maandag 22 september 2025 11:50 schreef Jippie het volgende:
[..]
Deels verwijderd, deels laten staan.
Zelf kan het ook wel een tandje minder met 'hou je bek'..
Niet iedereen met een andere kijk op de zaak is een troll.quote:Op maandag 22 september 2025 11:35 schreef Watmoetjenou het volgende:
NWS / Politie schiet verdachte dood na beroving van fatbike #2
Zou iemand deze willen koppelen met
NWS / Politie schiet verdachte dood na beroving van fatbike
Ohja en dat vervelende trolletje weg kunnen halen?
Tussen een "afwijkende mening" en agenten afschilderen als incompetent en criminelen verheerlijken zit nogal wat ruimte.quote:Op maandag 22 september 2025 10:21 schreef recursief het volgende:
Allemaal reacties in 1 topic op 1 user. Ik snap heel goed dat al deze mensen het enorm oneens zijn met deze user, maar volgens mij mag je gekke of afwijkende meningen hebben. Maar hou dan je bek als je daar niet tegen kan of reageer inhoudelijk. Dat persoonlijke gezeik maakt zo een topic onleesbaar.
Nee naar meerdere users, dat maakt niet dat het dan ineens geoorloofd is.quote:Op maandag 22 september 2025 11:52 schreef recursief het volgende:
[..]
Hmmm dat was niet richting een specifieke user.
quote:Op maandag 22 september 2025 11:38 schreef Falco het volgende:
[..]
Even... mag ik deze tekst of een samenvatting plaatsen?
[..]
Bedanktquote:Op maandag 22 september 2025 11:53 schreef Jippie het volgende:
[..]
Niet iedereen met een andere kijk op de zaak is een troll.
Topics zijn gekoppeld.
Mening of deze eerste zin bijvoorbeeld vind ik nog al een verschil.quote:Op maandag 22 september 2025 11:36 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Als Als Als. De kans was 0 dat deze jochie die gewoon een fiets leent van iemand ooit op iemand had geschoten. Heeft iemand dat wapen gezien? Was er wel een wapen in het spel. Misschien hebben degene die deze melding hebben gedaan bij de politie wel vals geroepen dat er een wapen was.
Heeeft iemand een wapen gezien? Er schijnt een 2e verdacht bij deze schietpartij en beroving betrokken te zijn die kan daar uitsluitsel over geven. Ben benieuwd naar zijn verhaal. Dit lijkt me gewoon een uit de hand gelopen situatie waarbij de politie overdreven heeft gereageerd.
Politie moest zich even in gaan denken hoe kans groot was dat een fietsendief iedereen gaat neerknallen. Meestal lopen dit soort verdachte hard weg. Er zijn duizenden en nog is duizenden pistolen in Nederland. Hebben we dagelijks duidenden schietpartijen? Nee, die wapens worden in uitzonderlijke situaties gebruikt. Moeten we geloven dat een 15 jarige jongen terug gaat schieten op de politie? Nee. Dat heeft hij ook niet gedaan. De jongen was op de vlucht en wilde waarschijnlijk helemaal niet dood. Een 15 jarige weet heus wel dat als hij zelf gaat schieten dat het zijn eigen doodvonnis is.
Conclusie is dat de politie mogelijk te snel zelf een wapen heeft getrokken. Wapen trekken en daadwerkelijk de trekker doelbewust een kogel op iemand afvuren daar komt meer bij kijken. In deze situatie lijkt mij dat de agent in kwestie voorbarig was.
Nee, ik vind dat geen trollen maar een eigen mening. Waarschijnlijk leest deze user andere media of staat hij/zij anders in het leven dan jou.quote:Op maandag 22 september 2025 12:03 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Bedankt
NWS / Politie schiet verdachte dood na beroving van fatbike
Deze is trouwens nog dubbel.
[..]
Mening of deze eerste zin bijvoorbeeld vind ik nog al een verschil.
Iemand die onder bedreiging van een vuurwapen een fiets moet afstaan benoemen als iemand die een fiets leent. Dat vind ik geen mening meer maar gewoon keihard trollen
Wat jij wil, even goede vrienden.quote:Op maandag 22 september 2025 12:05 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat geen trollen maar een eigen mening. Waarschijnlijk leest deze user andere media of staat hij/zij anders in het leven dan jou.
Omdat?quote:
Het was meer in het algemeen bedoeld maar ik begrijp dat je het zo zou kunnen lezen.quote:Op maandag 22 september 2025 11:54 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nee naar meerdere users, dat maakt niet dat het dan ineens geoorloofd is.
'Heel rechts is een fascist'quote:
De wereld en FOK! zouden een andere mening moeten leren verdragen. Persoonlijke aanvallen gaan gewoon wegquote:Op maandag 22 september 2025 12:17 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Wat jij wil, even goede vrienden.
Maar het ontspoord aardig zo
Dus dan mag je dat met de persoonlijke aanval bestrijden of zo? Ik vind het rete-irritant als ik zo een topic vol persoonlijke kwalificaties door moet lezen. Veel irritanter dan iemand met een gekke mening.quote:Op maandag 22 september 2025 11:53 schreef AchJa het volgende:
[..]
Tussen een "afwijkende mening" en agenten afschilderen als incompetent en criminelen verheerlijken zit nogal wat ruimte.
Nu is het niet herkennen van notoire trollen wel een bekend fenomeen onder de crewquote:Op maandag 22 september 2025 12:05 schreef Jippie het volgende:
[..]
Nee, ik vind dat geen trollen maar een eigen mening. Waarschijnlijk leest deze user andere media of staat hij/zij anders in het leven dan jou.
Dat mag jij vinden.quote:Op maandag 22 september 2025 12:24 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nu is het niet herkennen van notoire trollen wel een bekend fenomeen onder de crew
Persoonlijke aanvallen worden weggehaald en daar zijn er niet heel veel van. Er wordt vnl gereageerd op de posts die geplaatst worden.quote:Op maandag 22 september 2025 12:21 schreef recursief het volgende:
Dus dan mag je dat met de persoonlijke aanval bestrijden of zo? Ik vind het rete-irritant als ik zo een topic vol persoonlijke kwalificaties door moet lezen. Veel irritanter dan iemand met een gekke mening.
Ik heb nooit persoonlijke aanvallen gedaan zelf, maar mevrouw heeft zogenaamd ook al bij de elite eenheid gezeten, terwijl de enige vrouw die daar heeft gezeten dood is geschoten.https://www.ad.nl/binnenl(...)ons-meisje~a558218e/quote:Op maandag 22 september 2025 12:21 schreef Jippie het volgende:
[..]
De wereld en FOK! zouden een andere mening moeten leren verdragen. Persoonlijke aanvallen gaan gewoon weg
Ze worden wel herkend, er wordt alleen niks mee gedaan.quote:Op maandag 22 september 2025 12:24 schreef Fok-it het volgende:
[..]
Nu is het niet herkennen van notoire trollen wel een bekend fenomeen onder de crew
Dan nog denk ik dat rapporteren beter gaat helpen dan een stroom ad hominems.quote:Op maandag 22 september 2025 12:24 schreef Fok-it het volgende:
[..]
we doen er wel wat mee, dat wordt alleen niet gezienquote:Op maandag 22 september 2025 13:46 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ze worden wel herkend, er wordt alleen niks mee gedaan.
ja begon al in de OP feitelijkquote:Op maandag 22 september 2025 12:12 schreef Drxx het volgende:
NWS / Soedan : Zeker 75 doden bij aanval op moskee
Kan dit topic misschien opgeschoond worden? Het gaat alleen maar over Israël's genocide, terwijl dit over een compleet andere genocide gaat.
Het hele topic is weg?quote:Op maandag 22 september 2025 16:28 schreef Starhopper het volgende:
https://forum.fok.nl/topic/2744867
ze is gevonden. mag haar foto en info weg?
Top! Dankjewelquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |