abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218849472
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 10:47 schreef zeetheefje het volgende:

[..]
Ik had een goede ervaring met een Every Nation kerk in mijn gemeente. Veel jongere mensen en niet zo oubollig als een gewone (katholieke) kerk. Zoek en gij zult vinden ;)
Dank je wel. Mag ik ook iemand meenemen denk je die het harder nodig heeft?
pi_218849477
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 10:48 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Dank je wel. Mag ik ook iemand meenemen denk je die het harder nodig heeft?
Staat 'ie er voor open dan?
pi_218849482
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 10:49 schreef zeetheefje het volgende:

[..]
Staat 'ie er voor open dan?
Nee maar die halftamme doet toch wel wat ik zeg
pi_218849483
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 september 2025 10:22 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Precies wat er op dit moment, stapje voor stapje, in de VS aan het gebeuren is.

Het is dan nogal vreemd wanneer dat van de ene op de andere dag hier ineens om onduidelijke redenen niet meer benoemd mag worden.
Ah echt, welke stappen zijn er dan al ondernomen?
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218849501
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 10:50 schreef Aberkullie het volgende:

[..]
Nee maar die halftamme doet toch wel wat ik zeg
Iedereen is daar uiteraard welkom.
  Forum Admin dinsdag 23 september 2025 @ 10:56:17 #156
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218849508
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 september 2025 10:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je gaat toch niet met droge ogen beweren dat je niet meekrijgt wat er allemaal speelt daar?

Ik snap wel dat mensen aan fascisme denken. Het is het in mijn ogen alleen (nog) niet. Daar is het een te zwaar beladen en gedefineerde term voor. Ik zie het op termijn wel full blown facsicme worden overigens, het land staat op ontploffen..tot die tijd zie ik vooral een heel rancuneus asociaal autoritair regime. Het heeft zelfs wat weg van een oligarchie.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 23 september 2025 @ 11:20:35 #157
319979 Fok-it
All is well
pi_218849657
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 september 2025 10:51 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
_O- _O-

"How many times can a man turn his head
And pretend that he just doesn't see?"
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_218849860
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 10:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Je gaat toch niet met droge ogen beweren dat je niet meekrijgt wat er allemaal speelt daar?

Ik snap wel dat mensen aan fascisme denken. Het is het in mijn ogen alleen (nog) niet. Daar is het een te zwaar beladen en gedefineerde term voor. Ik zie het op termijn wel full blown facsicme worden overigens, het land staat op ontploffen..tot die tijd zie ik vooral een heel rancuneus asociaal autoritair regime. Het heeft zelfs wat weg van een oligarchie.
Je kunt zeker genoeg kritiek hebben op de Trump-regering, maar daadwerkelijk maatregelen om de democratie te ontbinden zijn er simpelweg niet geweest. Mocht je anders vinden, prima, maar geef dan een paar voorbeelden.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_218849865
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 11:20 schreef Fok-it het volgende:

[..]
_O- _O-

"How many times can a man turn his head
And pretend that he just doesn't see?"
Een grote groep maga mensen maakt zelfs de bewering dat de moord op die extreem conservatieve influencer hun eigen reichtagsbrand zou zijn.

En dan nog blijven de ogen gesloten bij onze rechts conservatieve strijders tegen de term fascisme. :')
  dinsdag 23 september 2025 @ 11:54:27 #160
319979 Fok-it
All is well
pi_218849911
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 11:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Een grote groep maga mensen maakt zelfs de bewering dat de moord op die extreem conservatieve influencer hun eigen reichtagsbrand zou zijn.

En dan nog blijven de ogen gesloten bij onze rechts conservatieve strijders tegen de term fascisme. :')
Het verbaast me dat een hoop Maga's daar uberhaupt kennis van hebben. De meeste kunnen niet eens een policy van Kaiser Trump opnoemen als ze ernaar gevraagd worden
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
  Forum Admin dinsdag 23 september 2025 @ 11:56:14 #161
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_218849925
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 september 2025 11:46 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je kunt zeker genoeg kritiek hebben op de Trump-regering, maar daadwerkelijk maatregelen om de democratie te ontbinden zijn er simpelweg niet geweest. Mocht je anders vinden, prima, maar geef dan een paar voorbeelden.
Een voorbeeld is het sluiten van stembureaus en het vernauwen van tijdsvensters waarin gestemd kan worden. Toevallig ook vaak in overwegend blauwe gebieden. Net als het sturen van de nationale garde naar, je raadt het al, blauwe steden om daarna "orde op zaken te stellen" terwijl de puinzooi steden onder republikeins bestuur niets te vrezen hebben.

Dat zijn maar wat in het oog springende voorbeelden.

Het is niet allemaal even opzichtig.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  dinsdag 23 september 2025 @ 12:03:25 #162
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218849996
Laten we eens beginnen met dingen zoals het vervangen van mensen die hem tegenspreken door ruggengraatloze ja-knikkers op cruciale posities en het (willen) vervolgen van politieke tegenstanders om de simpele reden dat het politieke tegenstanders zijn.
Huilen dan.
pi_218849997
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 september 2025 11:56 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
Een voorbeeld is het sluiten van stembureaus en het vernauwen van tijdsvensters waarin gestemd kan worden. Toevallig ook vaak in overwegend blauwe gebieden. Net als het sturen van de nationale garde naar, je raadt het al, blauwe steden om daarna "orde op zaken te stellen" terwijl de puinzooi steden onder republikeins bestuur niets te vrezen hebben.

Dat zijn maar wat in het oog springende voorbeelden.

Het is niet allemaal even opzichtig.
Je bedoelt dat men de nationale garde naar bepaalde grote steden stuurt omdat deze geteisterd worden door aanhoudende criminaliteit, waar lokale overheden niets aan willen doen? En dat tijdens de laatste verkiezingen en minder stembureaus waren ivm 2021, omdat die verkiezingen midden in een pandemie plaatsvonden?

Het staat mensen vrij daar iets achter te gaan zoeken, maar dan zit je dus al snel aan complottheorie. Dit heeft letterlijk niets te maken met het ontbinden van de democratie. Dan moet je eerder denken aan allerlei beleid waarin bijvoorbeeld de oppositie wordt opgeheven en er vanaf dan één partij aan de macht komt.
pi_218850010
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:03 schreef Isdatzo het volgende:
Laten we eens beginnen met dingen zoals het vervangen van mensen die hem tegenspreken door ruggengraatloze ja-knikkers op cruciale posities en het (willen) vervolgen van politieke tegenstanders om de simpele reden dat het politieke tegenstanders zijn.
Waarom zou een Amerikaanse president in zee gaan met mensen die het niet met hem eens zijn? Deze verwachting is al onrealistisch om te beginnen. Je verwacht toch ook niet van een Democratische president dat hij of zij mensen gaat aanstellen die totaal ander gedachtegoed omarmen?
pi_218850051
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:03 schreef Isdatzo het volgende:
En het regeren per Executive Order, het buitenspel zetten van het Congress (al doen de mensen daar het ook zichzelf aan, mede vanwege de angstcultuur die binnen de Republikeinse partij cq de MAGA-beweging regeert), het (willen) vervolgen van onwelgevallige journalisten, kranten, rechters, universiteiten, toezichthouders, openbaar aanklagers, etcetera etcetera ad infinitum.

Misschien nog niet fascistisch, maar gaat wel aardig de richting in van een autocratisch bestuurd land. En als het aan de 'mensen aan de knoppen' ligt, gaat men nog wel een (paar stapjes) verder als men zou kunnen.
  dinsdag 23 september 2025 @ 12:10:44 #166
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_218850071
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:04 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Waarom zou een Amerikaanse president in zee gaan met mensen die het niet met hem eens zijn? Deze verwachting is al onrealistisch om te beginnen. Je verwacht toch ook niet van een Democratische president dat hij of zij mensen gaat aanstellen die totaal ander gedachtegoed omarmen?
En wanneer de cijfertjes je onwelgevallig zijn ontsla je gewoon de directeur het bureau of labor statistics. Want ja, mensen moeten het maar gewoon met je eens zijn. Allemaal héél logisch in de wondere fantasiewereld van @HowardRoark .
Huilen dan.
  dinsdag 23 september 2025 @ 12:11:01 #167
319979 Fok-it
All is well
pi_218850075
En uiteraard een flinke vinger in de pap in het onderwijs met het ondermijnen van intellectuele vrijheden
  dinsdag 23 september 2025 @ 12:17:31 #168
503714 SebbeSwensje
No one here is exactly what he
pi_218850133
Zelfs het FB topic is nu een hotspot voor Amerikagepraat. Wat een land.
Appears.
Je bent een Heraclied, of je bent het niet!
  FrontpagER /Mod / Grootste Vredestichter dinsdag 23 september 2025 @ 13:23:56 #169
485843 crew  Jippie
pi_218850810
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 september 2025 12:17 schreef SebbeSwensje het volgende:
Zelfs het FB topic is nu een hotspot voor Amerikagepraat. Wat een land.
pi_218851758
quote:
2s.gif Op dinsdag 23 september 2025 13:23 schreef Jippie het volgende:

[..]
[ afbeelding ]
RIP
  dinsdag 23 september 2025 @ 18:50:41 #171
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_218853218
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_218858802
Defend NWS staat er in de TT.
Als je NWS echt wilt beschermen en laten overleven is een subforum over asielzoekers geneuzel een welkome aanvulling.
Op de indexpagina struikel je over dit soort topics, kan ze op twee handen niet eens tellen.
Om inmiddels schijt en schijtziek van te worden.

En iedereen die buiten zo'n reservaat het onderwerp aansnijdt zonder pardon 4 weken met fok verlof sturen
-
pi_218858871
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 14:32 schreef quo_ het volgende:
Als je NWS echt wilt beschermen en laten overleven is een subforum over asielzoekers geneuzel een welkome aanvulling.
Op de indexpagina struikel je over dit soort topics, kan ze op twee handen niet eens tellen.

En iedereen die buiten zo'n reservaat het onderwerp aansnijdt zonder pardon 4 weken met fok verlof sturen
Wat links van je.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_218858886
quote:
0s.gif Op woensdag 24 september 2025 14:32 schreef quo_ het volgende:

Dan zou ik ook maar geen krant openslaan of het journaal kijken. Weleens aan gedacht dat de immigratiepolitiek het Nederlandse en Europese nieuws domineert? Fok! volgt gewoon die trend.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')