quote:
Dat is niet bedacht maar een gevolg van - op zichzelf rechtvaardige - (grond)wetgeving waar in gevolg daarvan onvoldoende over is nagedacht. Zo ook hier het topic, het onverbrekelijke grondrecht op huisvesting en gezinshereniging icm die van gelijkheid, maakt dat we de situatie hebben.
NB: die gelijkheid is ook dat zij die minder kans hebben gehad, dan wat meer kans krijgen. Iemand hier die zeg met gezin en al net een status heeft verkregen, start dan met meer gelijkheid door die middels urgentiecriteria wat hoger op een lijst te plaatsen. Criteria die nu zijn voorbehouden aan gemeenten.
Wat Mona doet met haar kansloze wet - die botst met (grond)wetten - door te laten gaan is o.a. de afleidende discussie starten waar een recht van een
anderszijnde qua gelijkheid begint en stopt.
Hoofdoorzaak is dat "we" Nederland niet meer (ergens) mogen en kunnen bouwen of wonen met waar mensen in omstandigheden dan graag genoegen mee willen of zelfs moeten nemen.
Voor dat alles aan regels en rechten is ook van alles te zeggen en iemand die nu ergens (goed) woont zal zelf zeker geen verandering van zijn beleefde kwaliteit toestaan. Denk aan recreatieparken die niet moeten denken aan - vooral eisen en regels aangaande - permanente bewoning, naast dat dit weer oneerlijk is dat mensen die nu goedkoop een chalet hebben dat ineens de prijs/kwaliteit waard gaat zijn van één aan de gracht in de stad.
Als ik voortaan op mijn camping permanent mag wonen, weet ik wel wat ik doe. Ik ga daar vast wonen, trek wat rond met de camper en verhuur mijn woning in de stad tegen een hoofdprijs.Kortom, we zijn en hebben onszelf in het woningpact laten naaien. De enige manier daaruit te komen is massaal goedkope (snel)bouw toestaan waar steden dan met complete stadsdelen worden uitgebreid (die op termijn dan weer hun eigen problemen zullen gaan aanmaken).