Haags accent: Duindorp voor de Duindorpers.quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:58 schreef Momo het volgende:
Mag hopen dat deze "Sieg Heil" Schilder ook snel wat nachtjes in de cel stoppen
[ afbeelding ]
Die demonstraties zijn geweldloosquote:Op zaterdag 20 september 2025 19:01 schreef phpmystyle het volgende:
Ik heb het gevoel dat ze dit gewoon afkijken van XR en linkse demonstraties.
Dan is wat er nu gebeurt in Den Haag ook geweldloos.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:02 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Die demonstraties zijn geweldloos
quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan is wat er nu gebeurt in Den Haag ook geweldloos.
Kijk eens dom, ja ho maarquote:Op zaterdag 20 september 2025 19:03 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Dan is wat er nu gebeurt in Den Haag ook geweldloos.
Die mensen geven gewoon uiting aan hun gevoelens en emoties. Zo moet je dat zien. Het is voor hun heel belangrijkquote:
Wanneer heeft XR politieagenten aangevallen of politieauto's in brand gestoken dan? Kom maar met voorbeelden.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:01 schreef phpmystyle het volgende:
Ik heb het gevoel dat ze dit gewoon afkijken van XR en linkse demonstraties.
Die vernielen straatmeubilair, hinderen autos en ambulances, maken schilderijen kapot. Die schade is nog veel groter.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:04 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Wanneer heeft XR politieagenten aangevallen of politieauto's in brand gestoken dan? Kom maar met voorbeelden.
Op de liveblog van NOS:quote:
Dit is geen nachtmerrie, dit is het effect van jarenlang hetze voeren tegen andere partijenquote:Op zaterdag 20 september 2025 19:06 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Dit is een nachtmerrie voor FvD, dat er zo’n malloot met een FvD vlag zit te zwaaien. Rechtse politiek in Nederland is een lachertje, de bevolking is centrum rechts maar er is werkelijk geen een partij die daar successen mee weet te behalen. Lekker gewerkt jongens.
Iddquote:Op zaterdag 20 september 2025 19:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die vernielen straatmeubilair, hinderen autos en ambulances, maken schilderijen kapot. Die schade is nog veel groter.
Dat goedpraten valt wel mee geloof ik, en;quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:09 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Idd
Die Pro Pali demo's lopen ook geregeld uit de hand.
Het is aan beide kanten niet goed te praten en waar je vanuit rechts over het algemeen hoort dat ze het afkeuren praat links hun tuig over het algemeen goed.
Hunnie jullie lalalala. Twee soort mens, links, rechts. Hoezo moeten mensen (ene helft bevolking, andere helft bevolking) zich verantwoorden voor extremistische gekkies ? Ik wordt hier zo moe van he.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:09 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Idd
Die Pro Pali demo's lopen ook geregeld uit de hand.
Het is aan beide kanten niet goed te praten en waar je vanuit rechts over het algemeen hoort dat ze het afkeuren praat links hun tuig over het algemeen goed.
Nee die maken kwetsbare kunst kapot en houden ambulances tegen. Dat is nog niks vergeleken met wat kapotte politie auto's. XR is extreem gewelddadig vergeleken met die jongens in Den Haag die uiting geven aan hun gevoelens en emoties.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:11 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat goedpraten valt wel mee geloof ik, en;
- daarbij worden geen politieke partijen fysiek aangevallen
- dat zijn geen "linkse" demonstraties, maar demonstraties tegen de oorlog in Palestina. Dit is letterlijk enkel een "rechtse" demonstratie. Niet gek dat men dan rechts aankijkt.
Bullshit, het staat je echt niet om nu ineens in de slachtofferrol te duiken.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:08 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dit is geen nachtmerrie, dit is het effect van jarenlang hetze voeren tegen andere partijen
Schei toch eens uit met onzin uitkramen. Iedere partij heeft extremistische aanhangers, zowel op rechts als op links. Niet alle Ajax-fans zijn de F-side.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:07 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Op de liveblog van NOS:
[ afbeelding ]
Check vlag helemaal links. Maakt deze tweet heel geloofwaardig
Ik wordquote:Op zaterdag 20 september 2025 19:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Hunnie jullie lalalala. Twee soort mens, links, rechts. Hoezo moeten mensen (ene helft bevolking, andere helft bevolking) zich verantwoorden voor extremistische gekkies ? Ik wordt hier zo moe van he.
Tjah. Iedereen kan aan FvD vlaggen komen. Misschien is dit wel gewoon een GL'er die een poging doet om FvD in een kwaad daglicht te stellen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:14 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Schei toch eens uit met onzin uitkramen. Iedere partij heeft extremistische aanhangers, zowel op rechts als op links. Niet alle Ajax-fans zijn de F-side.
Dat is zeker wel links. Dat is dat Antifa tuig.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:11 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dat goedpraten valt wel mee geloof ik, en;
- daarbij worden geen politieke partijen fysiek aangevallen
- dat zijn geen "linkse" demonstraties, maar demonstraties tegen de oorlog in Palestina. Dit is letterlijk enkel een "rechtse" demonstratie. Niet gek dat men dan rechts aankijkt.
quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:14 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Nee die maken kwetsbare kunst kapot en houden ambulances tegen. Dat is nog niks vergeleken met wat kapotte politie auto's. XR is extreem gewelddadig vergeleken met die jongens in Den Haag die uiting geven aan hun gevoelens en emoties.
Je getroll wordt met de seconde ongeloofwaardiger. Just sayingquote:Op zaterdag 20 september 2025 19:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah. Iedereen kan aan FvD vlaggen komen. Misschien is dit wel gewoon een GL'er die een poging doet om FvD in een kwaad daglicht te stellen.
Daar trappen wij niet in.
Oh you got me guurlll.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:16 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Dat is zeker wel links. Dat is dat Antifa tuig.
Ik zet gewoon even het Halsema hoedje op.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je getroll wordt met de seconde ongeloofwaardiger. Just saying
Tuurlijk, tuurlijk..quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:17 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik zet gewoon even het Halsema hoedje op.
Dan klopt jou opmerking niet want dit is een hele andere vorm van protesteren en of de schade veel groter is is maar de vraag. Want dit tuig heeft ook heel wat gesloopt in de binnenstad.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:05 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die vernielen straatmeubilair, hinderen autos en ambulances, maken schilderijen kapot. Die schade is nog veel groter.
Trololol.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Tjah. Iedereen kan aan FvD vlaggen komen. Misschien is dit wel gewoon een GL'er die een poging doet om FvD in een kwaad daglicht te stellen.
Laat lekker gaan, we weten wie het zegtquote:Op zaterdag 20 september 2025 19:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan klopt jou opmerking niet want dit is een hele andere vorm van protesteren en of de schade veel groter is is maar de vraag. Want dit tuig heeft ook heel wat gesloopt in de binnenstad.
Kan dat niet iets geflatteerd geformuleerd worden? Deze jongens geven gewoon uiting aan hun gevoelens en zorgen omtrent het maatschappelijk debat en de ongenoegens die er zijn in de samenleving. Het is zó belangrijk.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:16 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Kunst kapot maken is uiteraard fucking kut en strafbaar, en ambulances tegenhouden ook.
Ben blij die stenengooiende neonazi's ruim baan maakten voor hulpverleners
Zou raken wel hoor.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:15 schreef Starhopper het volgende:
Hier was ze nog blijKijk ze eens stralen!
[ afbeelding ]
Dat zeg ik helemaal niet.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:13 schreef Momo het volgende:
[..]
Hunnie jullie lalalala. Twee soort mens, links, rechts. Hoezo moeten mensen (ene helft bevolking, andere helft bevolking) zich verantwoorden voor extremistische gekkies ? Ik wordt hier zo moe van he.
Ik neem aan dat naar goed randstedelijk gebruik er geen aanwijzingen zijn wie de daders zijn en dan iedereen binnen 4 uur weer wordt vrijgelaten.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:18 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Dan klopt jou opmerking niet want dit is een hele andere vorm van protesteren en of de schade veel groter is is maar de vraag. Want dit tuig heeft ook heel wat gesloopt in de binnenstad.
Ik verklaar deze veldslag voor geopend!quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:15 schreef Starhopper het volgende:
Hier was ze nog blijKijk ze eens stralen!
[ afbeelding ]
Die zegt gewoon hallo naar de camera.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:19 schreef Fretwork het volgende:
[ afbeelding ]
Voordat we verder gaan met deze mensen verdedigen. Dit zijn de types die je verdedigt omdat je zo boos bent op moslims vanwege hun antisemitisme.
Dat is Appie. Een moslim.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:19 schreef Fretwork het volgende:
[ afbeelding ]
Voordat we verder gaan met deze mensen verdedigen. Dit zijn de types die je verdedigt omdat je zo boos bent op moslims vanwege hun antisemitisme.
Dit is waarschijnlijk een Groenlinkser om de nazi's in een kwaad daglicht te zettenquote:Op zaterdag 20 september 2025 19:19 schreef Fretwork het volgende:
[ afbeelding ]
Je weet niet eens wie het isquote:Op zaterdag 20 september 2025 19:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Die zegt gewoon hallo naar de camera.
quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:21 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Dit is waarschijnlijk een Groenlinkser om de nazi's in een kwaad daglicht te zetten
Ik heb ook geen idee wie het is. Wie is het eigenlijk?quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je weet niet eens wie het is
quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:20 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik neem aan dat naar goed randstedelijk gebruik er geen aanwijzingen zijn wie de daders zijn en dan iedereen binnen 4 uur weer wordt vrijgelaten.
Nogmaals, het zijn uitingen en emoties van zorg en ongenoegen. We moeten gaan onderzoeken waar dat vandaan komt.
'Appie Den Haag'quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb ook geen idee wie het is. Wie is het eigenlijk?
Die staat er mooi op.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:19 schreef Fretwork het volgende:
[ afbeelding ]
Stam + tquote:Op zaterdag 20 september 2025 19:22 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Met je mooie Ui. Je vind dit helemaal prachtig, geef maar toe. Alle begrip voor geweld.
Een debiel die constant Sieg Heil zat te roepen met een groepje inclusief Hitlergroet, en kanker dit dat dit. De politie waren allemaal joden die kapot moesten.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:22 schreef Sunshine1982 het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk ook geen idee wie het is. Wie is het eigenlijk?
Dat filmpje staat op zijn eigen TikTok account.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:23 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
Die staat er mooi op.
Zal niet lang vrij rond lopen hoop ik.
Ff opgezocht. WTFquote:
Als dat zo is dan lijkt het mij waarschijnlijk dat het iemand is uit de gelederen van Groenlinks-PvdA, het tiert daar tegenwoordig welig van het antisemitisme.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Een debiel die constant Sieg Heil zat te roepen met een groepje inclusief Hitlergroet, en kanker dit dat dit. De politie waren allemaal joden die kapot moesten.
Het zal je kind maar zijn.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:23 schreef Momo het volgende:
[..]
Een debiel die constant Sieg Heil zat te roepen met een groepje inclusief Hitlergroet, en kanker dit dat dit. De politie waren allemaal joden die kapot moesten.
Alds meneer 'ik gebruik dure woorden, maar heb geen idee wat ze betekenen'quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:23 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Stam + t
Hoe vaak moet ik dat nog zeggen?
Haha Baudet en Wilders voelden dit al aankomen denk ik.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:26 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Reactie van Els, ik heb het oprecht met haar te doen. Ben je weken bezig om zo’n demonstratie op poten te zetten en krijg je het nog voor elkaar ook dan komen hooligans de boel verkloten midden in verkiezingstijd. Dit heeft trouwens ook gevolgen voor toekomstige demonstraties van rechtse snit.
Volgende keer gewoon eisen dat niemand gezichtsbedekkende kleding aanheeft, zit er wel zo’n figuur tussen dan hardhandig verwijderen.
Enge gast.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:24 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat filmpje staat op zijn eigen TikTok account.
https://www.tiktok.com/@:siegbeil_schilder?lang=en
...en hij is nu nog aan het posten.
Het was echt al weken bekend dat verschillende voetbalclubs (lees: de hooligangroepen daarvan) zouden komen. Er hing gisteren zelfs nog een oproep aan het ADO- stadion en ik kreeg ergens vorige week van een bekende zelfs een reisschema doorgestuurdquote:Op zaterdag 20 september 2025 19:26 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Reactie van Els, ik heb het oprecht met haar te doen. Ben je weken bezig om zo’n demonstratie op poten te zetten en krijg je het nog voor elkaar ook dan komen hooligans de boel verkloten midden in verkiezingstijd. Dit heeft trouwens ook gevolgen voor toekomstige demonstraties van rechtse snit.
Volgende keer gewoon eisen dat niemand gezichtsbedekkende kleding aanheeft, zit er wel zo’n figuur tussen dan hardhandig verwijderen.
Hebben ze nu bij TikTok het account op non-actief gezet? Of ligt dat aan mijn pc?quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:24 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Dat filmpje staat op zijn eigen TikTok account.
https://www.tiktok.com/@:siegbeil_schilder?lang=en
...en hij is nu nog aan het posten.
Ja, die kennen hun achterban wel.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Haha Baudet en Wilders voelden dit al aankomen denk ik.
Verstandige keuze van hun. Anders hadden zij ook hun vingerafdrukken op deze shitzooi staan.
Ze is gewoon naiefquote:Op zaterdag 20 september 2025 19:26 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Dit dus, voor mij komt het toch een beetje als een verassing. Ik dacht dat men verstandig genoeg zou zijn om niet te gaan zitten rellen in verkiezingstijd juist wanneer er een beetje momentum is op rechts wereldwijd.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:27 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Haha Baudet en Wilders voelden dit al aankomen denk ik.
Verstandige keuze van hun. Anders hadden zij ook hun vingerafdrukken op deze shitzooi staan.
Het lijkt meer op project X dan een demonstratie.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Het was echt al weken bekend dat verschillende voetbalclubs (lees: de hooligangroepen daarvan) zouden komen. Er hing gisteren zelfs nog een oproep aan het ADO- stadion en ik kreeg ergens vorige week van een bekende zelfs een reisschema doorgestuurd
Vrouwenhaat!quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:30 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ze is gewoon naiefOrganiseer een feestje voor extreemrechts en dan krijg je dit. Extreemrechts is niet lief.
En dan ook nog antifa de schuld geven. De bitch
Bij mij doet hij het nog, en dat filmpje op die step heeft hij er 9 minuten geleden pas opgezet.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:29 schreef Momo het volgende:
[..]
Hebben ze nu bij TikTok het account op non-actief gezet? Of ligt dat aan mijn pc?
Nou, dat is in ieder geval goed nieuws dat ze het nooit meer gaat doen. Pffjieuw.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:26 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Jammer dat ze er niet van geleerd heeft dat extreemrechts niet vredelievend is.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:32 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Nou, dat is in ieder geval goed nieuws dat ze het nooit meer gaat doen. Pffjieuw.
Ik heb het allemaal niet echt bijgehouden, ik had nooit gedacht dat iemand Els Rechts serieus zou nemen. Ik dacht daarom ook dat FvD en PVV daarom niet zouden komen opdagen. Ik verwachtte een paar honderd man die met vlaggen zouden zwaaien en een beetje scanderen om vervolgens huiswaarts te keren. Helaas is het toch anders geworden. Overigens wel knap van Els dat ze die mensen op de been heeft weten te krijgen, buiten de hooligans om natuurlijk.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Het was echt al weken bekend dat verschillende voetbalclubs (lees: de hooligangroepen daarvan) zouden komen. Er hing gisteren zelfs nog een oproep aan het ADO- stadion en ik kreeg ergens vorige week van een bekende zelfs een reisschema doorgestuurd
En maar janken over vingertjes wijzen als het extreem links is.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:33 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jammer dat ze er niet van geleerd heeft dat extreemrechts niet vredelievend is.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)t-over-sociale-mediaquote:20/9 in Nieuwsuur: Wie zijn de relschoppers in Den Haag? • Adolescence-lespakket over sociale media
Deel dit artikel
Rellen in Den Haag
In Den Haag zijn relschoppers de stad ingetrokken na een uit de hand gelopen anti-immigratieprotest op het Malieveld. De ruiten van het D66-partijkantoor zijn ingegooid, de A12 werd geblokkeerd en demonstranten zochten de confrontatie met de politie.
Wie zijn deze relschoppers? We vragen het journalist Chris Aalberts, die veel onderzoek deed naar extreem-rechts.
Daar ben ik ook bang voor. Het helpt ook niet dat half Nederland stond te juichen dat de Katwijkse hooligans even wat Pallies aanpakten. Dat was ook naar volk wat je niet in je stad wilt hebben, maar als eigenrichting gaat lonen is het hek van de dam. Daar is ook een heel gevaarlijk precedent geschapen mogelijk.quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:15 schreef ISVV het volgende:
[..]
Extreemlinks heeft het uitdragen van antisemitisme tegenwoordig aardig onder de knie moet ik zeggen.
Verder is dit in hooliganland behoorlijk uniek, van wat ik begrijp waren er echt veel groepen aanwezig en is er weinig tot geen onderling gezeik geweest. Dat massaal "Nederland hooligans" roepen heb ik nog nooit meegemaakt. Engelse taferelen zou ik haast zeggen.
Ik moet dit ook goed verwoorden, maar ik geloof ook niet dat ze er alleen waren om een dagje te rellen zonder dat het thema van de demonstratie ze iets boeit. Denk echt dat een groot deel van die groepen steeds meer bereid is om zich in het 'publieke debat' te gaan mengen en daarbij fors geweld te gebruiken.
Ik vrees dan ook dat dit het startsein is voor meer ellende. Ze zullen wel bij meer anti-AZCdemo's op gaan duiken bijvoorbeeld.
Verontrustende ontwikkelingen in ieder geval.
Die kunnen er ook wat van, vooral als het gaat om het najagen van Joodse studenten, het vernielen van de UVA en het bekladden van kunst.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:34 schreef Gizmogirl28 het volgende:
[..]
En maar janken over vingertjes wijzen als het extreem links is.![]()
![]()
Idd.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Die kunnen er ook wat van, vooral als het gaat om het najagen van Joodse studenten, het vernielen van de UVA en het bekladden van kunst.
Ik ben ieder geval blij dat normale rechtse mensen hun afschuw uitspreken over dat tuig op het Malieveld en dat ze zich distantiëren van die raddraaiers. Was dat zelfreinigend vermogen er ook maar op links waar extremisten worden vergeleken met soldaten op d-Day.
Dat wisten Wilders en Baudet natuurlijk al langquote:Op zaterdag 20 september 2025 19:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Klopt.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:26 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Alsof dit niet een inherent risico was met de doelgroep en het onderwerp.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:26 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Die defend groepen had je tijdens corona ook. Elke plaats had een Defend [Plaatsnaam]. En nu is het blijkbaar Defend Nederland?quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:35 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Daar ben ik ook bang voor. Het helpt ook niet dat half Nederland stond te juichen dat de Katwijkse hooligans even wat Pallies aanpakten. Dat was ook naar volk wat je niet in je stad wilt hebben, maar als eigenrichting gaat lonen is het hek van de dam. Daar is ook een heel gevaarlijk precedent geschapen mogelijk.
Dit ook.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:37 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Die kunnen er ook wat van, vooral als het gaat om het najagen van Joodse studenten, het vernielen van de UVA en het bekladden van kunst.
Ik ben ieder geval blij dat normale rechtse mensen hun afschuw uitspreken over dat tuig op het Malieveld en dat ze zich distantiëren van die raddraaiers. Was dat zelfreinigend vermogen er ook maar op links waar extremisten worden vergeleken met soldaten op d-Day.
Hooligans opruiien, haha die is goed.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt.
En de rol onderzoeken van antifa. Of ze hier mee te maken hebben en hoe.
Het laten ontsporen van dit soort manifestaties is ook een van hun doelen en in voorgaande topics wat er ook een bericht van ze.
Lekker die hooligans opruiien en ook onder false flag met de politie ruziezoeken. Meer hoef je niet te doen om het te laten ontsporen. Typische mo van ze.
Dit is gewoonweg tuig. Maar je moet niet zo zeuren want iedere stad heeft ook een afdeling van je vriendjes: antifa.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:41 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Die defend groepen had je tijdens corona ook. Elke plaats had een Defend [Plaatsnaam]. En nu is het blijkbaar Defend Nederland?
Politie onderzoekt Defend IJmuiden: wat weten we over deze groep?
Wie zijn die Defenders, die in Den Haag slaags raakten met de politie? ‘Confrontatie geeft ze een kick’
[ afbeelding ]
Ik heb gelachen om Jet2 holiday filmpjequote:Op zaterdag 20 september 2025 19:24 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ff opgezocht. WTF![]()
![]()
![]()
[ tiktok ]
Toegegeven, je hoeft er niet veel voor te doen. En juist daardoor is het supermakkelijk voor een antifa.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:43 schreef Aberkullie het volgende:
[..]
Hooligans opruiien, haha die is goed.
Bewijs maar dat ze er waren.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt.
Het laten ontsporen van dit soort manifestaties is ook een van hun doelen en in voorgaande topics wat er ook een bericht van ze.
Lekker die hooligans opruiien en ook onder false flag met de politie ruziezoeken. Meer hoef je niet te doen om het te laten ontsporen. Typische mo van ze.
Nee, er is een internationaal verdrag uit 1871 die dat voorkomt.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:45 schreef Tjacka het volgende:
Kunnen we deze gasten en antifa en de probleemmakers van het AZC niet gewoon allemaal naar Syrie sturen?
Ik denk persoonlijk dat Antifa hier weinig mee te maken had. Er waren volgens sommigen echt talloze hooligans op de been en die houden er helaas wel van om een potje te rellen. Het kan zijn hoor dat er een paar tussen zaten die probeerden de boel op te hitsen maar doorgaans kennen de hooligans elkaar wel.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt.
Geloof is een sterk iets.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:11 schreef Fretwork het volgende:
[..]
- dat zijn geen "linkse" demonstraties, maar demonstraties tegen de oorlog in Palestina.
Nee, maar als mij dat soort berichten al bereiken terwijl ik me toch al heel lang niet meer in die kringen begeef dan kan je er wel vanuit gaan dat de veiligheidsdiensten dit ook wel wisten. Er stond niet voor niets zoveel politie klaarquote:Op zaterdag 20 september 2025 19:33 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik heb het allemaal niet echt bijgehouden, ik had nooit gedacht dat iemand Els Rechts serieus zou nemen. Ik dacht daarom ook dat FvD en PVV daarom niet zouden komen opdagen. Ik verwachtte een paar honderd man die met vlaggen zouden zwaaien en een beetje scanderen om vervolgens huiswaarts te keren. Helaas is het toch anders geworden. Overigens wel knap van Els dat ze die mensen op de been heeft weten te krijgen, buiten de hooligans om natuurlijk.
Voetbalhooligans in Nederland zijn doorgaans niet erg politiek. Het is hier niet het Oostblok.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:41 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Alsof dit niet een inherent risico was met de doelgroep en het onderwerp.
Lekker janken over hooligans, dat sluit gewoon aan bij je sprekers
Ondertussen wacht Tjacka nog steeds op de uitnodiging of de F-side was niet uitgenodigd.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:50 schreef Caland het volgende:
[..]
Nee, maar als mij dat soort berichten al bereiken terwijl ik me toch al heel lang niet meer in die kringen begeef dan kan je er wel vanuit gaan dat de veiligheidsdiensten dit ook wel wisten. Er stond niet voor niets zoveel politie klaar
Oh dus je had verwacht dat ze zich "tactisch in hadden kunnen houden" vanwege het momentum? Fijn dat je in ieder geval erkent dat dit in de aard van het beestje zit.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit dus, voor mij komt het toch een beetje als een verassing. Ik dacht dat men verstandig genoeg zou zijn om niet te gaan zitten rellen in verkiezingstijd juist wanneer er een beetje momentum is op rechts wereldwijd.
Tegen doorgesnoven voetbalhooligans kun je helaas weinig doen, het zijn hooligans dus dan weet je dat je met heel simpele mensen te maken hebt.
Nee jullie van FvD weten beter. Lekker gewerkt pikquote:Op zaterdag 20 september 2025 19:15 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jullie? Ik ben nergens lid van.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:52 schreef mcmlxiv het volgende:
[..]
Nee jullie van FvD weten beter. Lekker gewerkt pik
Treurige pogingquote:Op zaterdag 20 september 2025 19:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt.
Tja, voetbalhooligans zijn niet voor niks veelal extreemrechts.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:30 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dit dus, voor mij komt het toch een beetje als een verassing. Ik dacht dat men verstandig genoeg zou zijn om niet te gaan zitten rellen in verkiezingstijd juist wanneer er een beetje momentum is op rechts wereldwijd.
Tegen doorgesnoven voetbalhooligans kun je helaas weinig doen, het zijn hooligans dus dan weet je dat je met heel simpele mensen te maken hebt.
Wat denk jij dat deze mannen stemmen?quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Voetbalhooligans in Nederland zijn doorgaans niet erg politiek. Het is hier niet het Oostblok.
Ja, ik had verwacht dat je vreedzaam zou gaan demonstreren in plaats van te gaan rellen. Erg jammer dat deze mensen zich moesten verlagen tot het niveau van de hamaslovers die de UVA kort en klein hebben geslagen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:52 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Oh dus je had verwacht dat ze zich "tactisch in hadden kunnen houden" vanwege het momentum? Fijn dat je in ieder geval erkent dat dit in de aard van het beestje zit.
quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:51 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ondertussen wacht Tjacka nog steeds op de uitnodiging of de F-side was niet uitgenodigd.
partij voor de dieren lolquote:Op zaterdag 20 september 2025 19:56 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Wat denk jij dat deze mannen stemmen?
Haha nee hoor, doe ff normaal. Hooligans hebben echt wel een dikke geschiedenis met extreemrechts: van nazi-symbolen tot racistische spreekkoren. Kijk maar naar antisemitische leuzen richting Ajax of white power-tekens bij ADO en Feyenoord. Het is misschien niet altijd politiek georganiseerd, maar die extreemrechtse vibe is gewoon mega aanwezig.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Voetbalhooligans in Nederland zijn doorgaans niet erg politiek. Het is hier niet het Oostblok.
Jawel hoor. Ze lopen er vaak bij hun clubs mee te koop. Velen zijn extreemrechts.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:50 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Fucking hell, wat een lelijke gozer.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:19 schreef Fretwork het volgende:
[ afbeelding ]
Harde kernen worden normaal altijd keihard overschat. Is vaak maar een groe van 50 en de rest zijn vaak gewoon meelopers. Dat je die politieke voorkeur dan weet is wel bijzonder.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Haha nee hoor, doe ff normaal. Hooligans hebben echt wel een dikke geschiedenis met extreemrechts: van nazi-symbolen tot racistische spreekkoren. Kijk maar naar antisemitische leuzen richting Ajax of white power-tekens bij ADO en Feyenoord. Het is misschien niet altijd politiek georganiseerd, maar die extreemrechtse vibe is gewoon mega aanwezig.
Ik moet de eerste linkse groepering nog bananen op het veld zien gooienquote:Op zaterdag 20 september 2025 19:59 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Harde kernen worden normaal altijd keihard overschat. Is vaak maar een groe van 50 en de rest zijn vaak gewoon meelopers. Dat je die politieke voorkeur dan weet is wel bijzonder.
Ja hoor, antifa is gewelddadig en een "terroristische organisatie". Maar daadwerkelijk agressef en extreem gewelddadig blijken, nog geen twee dagen na voornoemde motie, rabiate schijtemmers die de hitlergroet doen , White Powervlaggen en Prinsenvlaggen meesjouwen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:59 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Harde kernen worden normaal altijd keihard overschat. Is vaak maar een groe van 50 en de rest zijn vaak gewoon meelopers. Dat je die politieke voorkeur dan weet is wel bijzonder.
Kan ookquote:Op zaterdag 20 september 2025 19:47 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik denk persoonlijk dat Antifa hier weinig mee te maken had. Er waren volgens sommigen echt talloze hooligans op de been en die houden er helaas wel van om een potje te rellen. Het kan zijn hoor dat er een paar tussen zaten die probeerden de boel op te hitsen maar doorgaans kennen de hooligans elkaar wel.
Vandaar ook de vraag voor een onderzoekquote:Op zaterdag 20 september 2025 19:46 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Bewijs maar dat ze er waren.
Misschien ook onderzoeken of er misschien antifa als PVV kamerlid zijn? Of misschien was minister Faber wel antifa en saboteerde ze het asielbeleid. Lijkt mij wel het onderzoeken waard!quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:08 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Vandaar ook de vraag voor een onderzoek
Dit is totale BS.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Haha nee hoor, doe ff normaal. Hooligans hebben echt wel een dikke geschiedenis met extreemrechts: van nazi-symbolen tot racistische spreekkoren. Kijk maar naar antisemitische leuzen richting Ajax of white power-tekens bij ADO en Feyenoord. Het is misschien niet altijd politiek georganiseerd, maar die extreemrechtse vibe is gewoon mega aanwezig.
Oohja. Want dat waren geinfiltreerde antifa's natuurlijkquote:
Mjah, op diezelfde fiets is er dus geen enkele link tussen XR-demonstranten, Antifa lui, en 'op links stemmen'.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:59 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Klopt; altijd links gestemd en heb geen enkele zin om vereenzelvigd te worden met dat volk.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:13 schreef probeer het volgende:
[..]
Mjah, op diezelfde fiets is er dus geen enkele link tussen XR-demonstranten, Antifa lui, en 'op links stemmen'.
En als we het internationaal maken, dito voor de mensen die de moord op Kirk toejuichen. Ga ze dat hier NWS / Charlie Kirk doodgeschoten #28 ook even vertellen.
En toch houd je de gehele PvdA/GL verantwoordelijk voor diens leden die ook aan XR/Pro-Palestina demonstraties meenemen?quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Klopt; altijd links gestemd en heb geen enkele zin om vereenzelvigd te worden met dat volk.
Limburgquote:Op zaterdag 20 september 2025 20:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
Zet die exreemrechtse idioten van ElsRechts - super diepzinnige naam, overigens - en al de XR/Antifa/Pro-Pallie nitwits op Schiermonnikoog.
Nee, ik weiger PvdA/GL te stemmen zolang ze types als Scharwachter en Piri in de gelederen hebben.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:18 schreef probeer het volgende:
[..]
En toch houd je de gehele PvdA/GL verantwoordelijk voor diens leden die ook aan XR/Pro-Palestina demonstraties meenemen?
En daarna die provincie afstoten.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:18 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Limburg
(daar zitten ze veel al)
Ja, het is 1 groot complotttt!!!!quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt.
Mooi hoe etnische haat alleen erg is wanneer het past in een bepaald narratief.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:19 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
En daarna die provincie afstoten.
White power bij feijenoord? Ik ken er een aantal van de harde kern en dat zijn doorgaans mensen die best wel oké zijn met allochtonen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:57 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Je zou hopen dat 'ie een troll is.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, het is 1 groot complotttt!!!!
Sommige mensen kunnen het niet geloven he. Dat in hun kamp ( waar daar verdelen ze hun hele leven in; kamp links of kamp rechts) ook een hoop rotte appels zitten. En dan is het nog de schuld van de ander!
Echt, een kleuter heeft een hogere emotionele intelligentie, man man man.
Ben er bang voor, wel sneu.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:21 schreef Niels0Kurovski het volgende:
[..]
Je zou hopen dat 'ie een troll is.
Gozer, het waren hooligans die met maar één doel gekomen zijn. Hooligans die zich allemaal in het verhaal van Wilders of zelfs Baudet kunnen vinden. Zoek geen uitweg daaruit, die is er niet. De demonstratie is gewoon van binnenuit uit de hand gelopen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Klopt.
Extreemrechts leeft helaas best wel bij Feyenoord. Ik heb een seizoenskaart. Alleen al meer dan 20 jaar niet meer op de fanatieke zijde.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:21 schreef Chivaz het volgende:
[..]
White power bij feijenoord? Ik ken er een aantal van de harde kern en dat zijn doorgaans mensen die best wel oké zijn met allochtonen.
De antisemitische leuzen zijn meer gericht tegen Ajacieden die zich zelf de Joden noemen ipv tegen het Joodse volk.
Politiek en hooliganisme vind je echt meer in het oosten van Europa.
Fortuyn was een Rotterdammer die op een brute wijze is vermoord. Ik vind het niet heel gek dat hij word bejubeld in Rotterdam en in het bijzonder Feijenoord.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:58 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jawel hoor. Ze lopen er vaak bij hun clubs mee te koop. Velen zijn extreemrechts.
Zie ook de “AZC weg ermee” leuzen van de tribunes enkele weken geleden, of de massale Fortuyn verering bij Feyenoord 23 jaar geleden.
quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Extreemrechts leeft helaas best wel bij Feyenoord. Ik heb een seizoenskaart. Alleen al meer dan 20 jaar niet meer op de fanatieke zijde.
Maar een paar weken geleden nog galmde het “AZC weg ermee” van de tribunes. Om maar één voorbeeld te noemen.
AZC weg ermee is niet per definitie extreem rechts. Genoeg mensen die klaar zijn met de omvolking replacement migration.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Extreemrechts leeft helaas best wel bij Feyenoord. Ik heb een seizoenskaart. Alleen al meer dan 20 jaar niet meer op de fanatieke zijde.
Maar een paar weken geleden nog galmde het “AZC weg ermee” van de tribunes. Om maar één voorbeeld te noemen.
Extremisme heeft niets te maken met voor of tegen iets zijn.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:25 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je ziet dat op die manier vooral bij extreemrechtse leiden zo geuit worden ja.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:27 schreef TwenteFC het volgende:
[..]Tegen AZC's zijn is extreemrechts.. juist.
De mensen die politieauto's aansteken zijn extreem, die ruiten in gooien die zijn extreem. Je verbaal je mening geven is niet extreem.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:29 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je ziet dat op die manier vooral bij extreemrechtse leiden zo geuit worden ja.
Jawel hoor. Als je “tegen migranten” bent bijvoorbeeld. Of “voor racisme” of voor het afschaffen van de hele verzorgingsstaat, ik noem maar wat, dan noem ik dat wel degelijk extreemrechts.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:29 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Extremisme heeft niets te maken met voor of tegen iets zijn.
En als je tegen conservatieve religie bent?quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jawel hoor. Als je “tegen migranten” bent bijvoorbeeld. Of “voor racisme” of voor het afschaffen van de hele verzorgingsstaat, ik noem maar wat, dan noem ik dat wel degelijk extreemrechts.
Of tegen kapitalisme, extreemlinks bijvoorbeeld.
Dat heeft niets te maken met extremisme. Extremisme gaat verder dan het hebben van een bepaalde mening.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:32 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Jawel hoor. Als je “tegen migranten” bent bijvoorbeeld. Of “voor racisme” of voor het afschaffen van de hele verzorgingsstaat, ik noem maar wat, dan noem ik dat wel degelijk extreemrechts.
Of tegen kapitalisme, extreemlinks bijvoorbeeld.
In mijn ogen zegt extreem links of rechts vooral iets over hoe ver je aan de flanken staat en is het niet persé gekoppeld aan het uitoefenen van geweld bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:34 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dat heeft niets te maken met extremisme. Extremisme gaat verder dan het hebben van een bepaalde mening.
Lees ffies die post nog een keer. Of.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Gozer, het waren hooligans die met maar één doel gekomen zijn. Hooligans die zich allemaal in het verhaal van Wilders of zelfs Baudet kunnen vinden. Zoek geen uitweg daaruit, die is er niet. De demonstratie is gewoon van binnenuit uit de hand gelopen.
En als het andersom was geweest, had jij ook moord en brand geschreeuwd en heel links onder één kam gescheerd.
Het probleem met die invalshoek is dat er geen vaste grenzen zijn. Wie ben jij om te bepalen wanneer iets extreem wordt? Wat voegt het toe aan een discussie in dit topic?quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:36 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
In mijn ogen zegt extreem links of rechts vooral iets over hoe ver je aan de flanken staat en is het niet persé gekoppeld aan het uitoefenen van geweld bijvoorbeeld.
Zegt dit geteisem iets over rechts Nederland of is dat alleen voorbehouden bij ze links?quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lees ffies die post nog een keer. Of.
En ook vaak gezegd hier al wat ik er van vind. Stel klootzakken.
Je moet ff je bekkie houden. Ooew hij schrijft 1 post en daar ga ik compleet op los, ik zie mijn kans!!quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:20 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja, het is 1 groot complotttt!!!!
Sommige mensen kunnen het niet geloven he. Dat in hun kamp ( want daar verdelen ze hun hele leven in; kamp links of kamp rechts) ook een hoop rotte appels zitten. En dan is het nog de schuld van de ander!
Echt, een kleuter heeft een hogere emotionele intelligentie, man man man.
Extreem is extreem he. Bewijst maar weer het hoefijzer model.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:43 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zegt dit geteisem iets over rechts Nederland of is dat alleen voorbehouden bij ze links?
Wie heeft die politieauto in de hens gezet?quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:40 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Lees ffies die post nog een keer. Of.
En ook vaak gezegd hier al wat ik er van vind. Stel klootzakken.
Geweld, vandalisme. Met dat je punt willen maken, mening kracht bijzetten, besluitvorming beïnvloeden.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het probleem met die invalshoek is dat er geen vaste grenzen zijn. Wie ben jij om te bepalen wanneer iets extreem wordt? Wat voegt het toe aan een discussie in dit topic?
Geen idee. Jij blijkbaar wel?quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:46 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Wie heeft die politieauto in de hens gezet?
Bron(nen) die de extreemlinkse terroristengroepering antifa uitsluit?quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:45 schreef Caland het volgende:
Ik had eerlijk gezegd gehoopt dat het intelligentieniveau op FOK! hoger lag dan mensen die daadwerkelijk opperen dat dit deels antifa is geweest.
Euhm. Vraag bij St Pauli even rond ajb. En die van Ajax zijn ook niet echt extreemrechts te noemen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 19:55 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Tja, voetbalhooligans zijn niet voor niks veelal extreemrechts.
Extreemrechts trekt nu eenmaal bovengemiddeld veel dom volk aan dat gelooft in simpele analyses van complexe problemen.
Er liepen daar zoveel voetbalclubs rond dat antifa daar volledig was weggeslagen, en dat is sowieso allemaal ons kent onsquote:Op zaterdag 20 september 2025 20:47 schreef Nober het volgende:
[..]
Bron(nen) die de extreemlinkse terroristengroepering antifa uitsluit?
Dan zou ik geen CDA stemmen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:33 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En als je tegen conservatieve religie bent?
Skinny jeans, petje, north face jasjequote:Op zaterdag 20 september 2025 20:52 schreef TLC het volgende:
Reportage gezien in het nieuws, er zitten ook wel aparte typetjes tussen zeg, als dat de hoop van Nederland in bange dagen moet zijn![]()
Nou, super religieus, dat CDA.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:51 schreef probeer het volgende:
[..]
Dan zou ik geen CDA stemmen.
Maar het is inderdaad niet per se extremistisch.
Blijf met je tengels van Schiermonnikoog af.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
Yo...
Zet die exreemrechtse idioten van ElsRechts - super diepzinnige naam, overigens - en al de XR/Antifa/Pro-Pallie nitwits op Schiermonnikoog.
Ik vroeg mij al af wanneer de Islam voorbij zou komen in dit topic. Duurde lang.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou, super religieus, dat CDA.
In feite nog minder dan PvdA-GL en haar islamobsessie.
Past goed bij de rest van de stickers, niet... extreem-links, extreem-rechts, fascistisch, racistisch...quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:54 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Ik vroeg mij al af wanneer de Islam voorbij zou komen in dit topic. Duurde lang.
Die lui zitten misschien helemaal niet in Nederland. Het zou mij niets verbazen als we hier lui hebben die juist als doel hebben om Nederland kapot te maken, omdat ze geen Nederlanders zijn en hun opdracht is om te zorgen dat Nederlanders elkaar onderling zoveel mogelijk gaan haten. Die zitten ergens ver weg in een trollenfabriek.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:45 schreef Caland het volgende:
Ik had eerlijk gezegd gehoopt dat het intelligentieniveau op FOK! hoger lag dan mensen die daadwerkelijk opperen dat dit deels antifa is geweest.
Elsquote:
Welnee.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:45 schreef Caland het volgende:
Het is je toch weer gelukt, de Islam erbij betrekken!quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:59 schreef Durmada het volgende:
[..]
Het is je toch weer gelukt, de Islam erbij betrekken!
Als er iemand is die een obsessie heeft met de Islam, ben jij dat wel, vriendelijke vriend.
Leer mij NWS kennen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:45 schreef Caland het volgende:
Dat klopt, die zijn er ook niet. Daarom dat GroenLinks-PvdA ook weleens extreemlinks genoemd wordt, of de VVD zelfs extreemrechts, hoewel die wel meer opschuiven naar rechts.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:42 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het probleem met die invalshoek is dat er geen vaste grenzen zijn. Wie ben jij om te bepalen wanneer iets extreem wordt? Wat voegt het toe aan een discussie in dit topic?
Niet super nee. Een stuk minder dan CU en SGP.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:53 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik vind het gebruik van degelijke labels een zwaktebod, zonder uitzondering. Het voegt niets toe en polariseert de boel alleen maar. Als iets echt slecht is, kan dat prima onderbouwd worden.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:05 schreef Tomatenboer het volgende:
Wat is het dat dat label je zo raakt?
... en PvdA-GL schuif verder op naar links.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:05 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Dat klopt, die zijn er ook niet. Daarom dat GroenLinks-PvdA ook weleens extreemlinks genoemd wordt, of de VVD zelfs extreemrechts, hoewel die wel meer opschuiven naar rechts.
Dat staat natuurlijk open voor discussie, maar het zegt iets over de ongenuanceerde standpunten op basis waarvan je bepaalde lieden extreemlinks of extreemrechts noemt natuurlijk.
Centrumlinks en centrumrechts staan over het algemeen wat meer open voor discussie en hebben minder extreme standpunten.
Zo’n bijzonder standpunt neem ik toch niet in. Verbaas me een beetje over je opmerking “wat het toevoegt in de discussie”, dat kun je natuurlijk over alles zeggen.
Wat is het dat dat label je zo raakt?
Er zijn duidelijke grenzen voor rechts en extreem rechts.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind het gebruik van degelijke labels een zwaktebod, zonder uitzondering. Het voegt niets toe en polariseert de boel alleen maar. Als iets echt slecht is, kan dat prima onderbouwd worden.
quote:Rechts
Economie: nadruk op vrijemarkteconomie, minder overheidsbemoeienis, lagere belastingen, ruimte voor ondernemers.
Maatschappij: vaak meer nadruk op individuele verantwoordelijkheid dan op collectieve voorzieningen.
Cultuur & migratie: behoud van tradities, kritisch op (te veel) immigratie, maar binnen democratische spelregels en de rechtsstaat.
Voorbeeld (NL): VVD wordt vaak als centrumrechts gezien.
Extreemrechts
Economie: kan variëren, maar vaak secundair. Belangrijker is de nadruk op nationalisme.
Maatschappij: autoritairder ingesteld; de nadruk ligt op “eigen volk eerst”. Democratische spelregels kunnen ter discussie komen te staan.
Cultuur & migratie: sterk anti-immigratie, soms xenofoob of racistisch. Minder tolerant tegenover minderheden.
Kenmerkend verschil: extreemrechts schuift op richting uitsluiting, radicalisering, soms ook geweld of verheerlijking van autoritaire leiders.
Voorbeeld (historisch): fascistische of neonazistische bewegingen.
👉 Kort gezegd: “rechts” zit binnen het democratische spectrum en draait om economische en maatschappelijke keuzes met nadruk op vrijheid en verantwoordelijkheid. “Extreemrechts” gaat een stap verder door democratische waarden en gelijkheid onder druk te zetten, vaak met harde uitsluitingspolitiek en autoritaire trekjes.
Ik vind dat je die gasten van Voorpost, of hoe heten ze ook alweer, mensen met prinsenvlaggen en schreeuwers van “kankerjoden” best extreemrechts mag noemen hoor.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind het gebruik van degelijke labels een zwaktebod, zonder uitzondering. Het voegt niets toe en polariseert de boel alleen maar. Als iets echt slecht is, kan dat prima onderbouwd worden.
Don't shoot Els the messenger.quote:
Ik ga geen discussies voeren met ChatGPT.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:12 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Er zijn duidelijke grenzen voor rechts en extreem rechts.
[..]
Els is een Trumpistische wannabe.quote:
Het zijn gewoon de feiten.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga geen discussies voeren met ChatGPT.
Ik moet zeggen dat ik in eerste instantie vrees had voor de invloed van GroenLinks in deze nieuwe fusiepartij, maar vooralsnog valt die reuze mee, dus jouw mening is feitelijk onjuist (vooralsnog).quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... en PvdA-GL schuif verder op naar links.
Je ziet het echt niet he?
Het is AI troep. Kom op zeg, je denkt toch niet serieus dat je zo een discussie kan voeren?quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:15 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Het zijn gewoon de feiten.
Joh, vergelijk mij vooral even met een Scharwachter.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik in eerste instantie vrees had voor de invloed van GroenLinks in deze nieuwe fusiepartij, maar vooralsnog valt die reuze mee, dus jouw mening is feitelijk onjuist (vooralsnog).
Ik denk eerder dat jij zelf een beetje bent afgegleden de laatste jaren.
en nee, ik ga niet weer een herhaling van zetten met je aan over “woke” enz (zaken waar ik de PvdA maar zelden over hoor). Voor mij wegen sociaal-economische standpunten met afstand het zwaarst.
Volgens haar interview in het ad is ze nog steeds in de heere.. Schijnbaar moet The Passion ook van de buis van haar..quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Els is een Trumpistische wannabe.
Zo hilarisch ook toen ze helemaal in de Heer was; zulke mensen denken zelf niet na maar kopiëren werkelijk alles.
Nou ja, ik heb vandaag filmpjes gezien met de neonazi's van Voorpost, Prinsenvlaggen met VOC logo, mannen met een stijve rechterarm die "Sieg Heil" en antisemitische teksten scandeerden, en zo nog het een en ander. Dat lijkt me een aardige onderbouwing om het over extreem-rechts te hebben, behalve misschien voor de paar randfiguren die bij hoog en bij laag blijven volhouden dat dat allemaal eigenlijk Antifa-in-disguise was.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je weet niet hoe chatgpt werkt ofzo?quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is AI troep. Kom op zeg, je denkt toch niet serieus dat je zo een discussie kan voeren?
hoezo?quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:19 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Volgens haar interview in het ad is ze nog steeds in de heere.. Schijnbaar moet The Passion ook van de buis van haar..
Dit dus.quote:
Nee, die zien we tijdens de universiteitsslopende 'from the river to the sea' manifestaties.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:19 schreef recursief het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb vandaag filmpjes gezien met de neonazi's van Voorpost, Prinsenvlaggen met VOC logo, mannen met een stijve rechterarm die "Sieg Heil" en antisemitische teksten scandeerden, en zo nog het een en ander. Dat lijkt me een aardige onderbouwing om het over extreem-rechts te hebben, behalve misschien voor de paar randfiguren die bij hoog en bij laag blijven volhouden dat dat allemaal eigenlijk Antifa-in-disguise was.
Doe dat ff in een spoiler manquote:Op zaterdag 20 september 2025 21:21 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit dus.
Els Rechts is Charlie Kirk.
Raisa Blommestijn is Sydney Sweeney
[ afbeelding ]
Uiteindelijk is het gewoon extreem rechts die beroepshoollgans in Nederland. Ook in de voetbalstadions.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:22 schreef TAmaru het volgende:
Geweld is nooit goed te keuren natuurlijk, maar ik kan me ook wel voorstellen dat mensen echt boos zijn. En reageerden de linkse politici maar op zo'n veroordelende manier als die propallies of antifa weer stennis trappen. Lijkt er wel op dat het vooral beroepshooligans waren die stennis hebben getrapt vandaag.
Iets met Jezus belachelijk maken.. Komt uit de Refo hoek en die zijn idd niet zo happy op The Passion.quote:
Sydney staat volgens mij vooral bekend om twee enorm grote kwaliteiten en dat heeft Els meer dan Raisa.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:21 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit dus.
[ afbeelding ]
Goed dat je het zelf inzietquote:Op zaterdag 20 september 2025 21:23 schreef Mikeytt het volgende:
Dat hele idee dat extreemrechts en extreemlinks even gevaarlijk zijn![]()
Extreemlinks valt mensen aan op basis van ideologie.
Extreemlinks valt mensen aan op basis van identiteit.
1 van de 2 kun je niet veranderen.
quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:23 schreef Mikeytt het volgende:
Dat hele idee dat extreemrechts en extreemlinks even gevaarlijk zijn![]()
Extreemlinks valt mensen aan op basis van ideologie.
Extreemlinks valt mensen aan op basis van identiteit.
1 van de 2 kun je niet veranderen.
Die mensen komen wel dichterbij extreemrechts dan de gemiddelde PVV-er of FVD-er ja.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:23 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Uiteindelijk is het gewoon extreem rechts die beroepshoollgans in Nederland. Ook in de voetbalstadions.
Hou eens op. Ik voer geen discussies met AI, punt.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:20 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Je weet niet hoe chatgpt werkt ofzo?
Ondertussen werken de grootste bedrijven in de wereld met AI gerelateerde informatie en jij komt met bovenstaande bericht hier op het forum?
Ach, moet je weer schelden? Negatieve nare man lijk je me, bah.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:44 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je moet ff je bekkie houden. Ooew hij schrijft 1 post en daar ga ik compleet op los, ik zie mijn kans!!
Vanaf het begin vanmiddag keur ik het al af en geef ook mijn duidelijke kwalificaties aan ze.
Jammer joh, treurige
Alles wat met de PVV te maken heeft is extreem rechts.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:24 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Die mensen komen wel dichterbij extreemrechts dan de gemiddelde PVV-er of FVD-er ja.
Andermans posts veranderen is voor sukkels. Tenzij het grappig is en dat ben je niet.quote:
Joh, deze nitwits van vandaag zijn net zo dom en onbelezen als dat antifa/XR/Pro-Pallie volk.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:22 schreef TAmaru het volgende:
Geweld is nooit goed te keuren natuurlijk, maar ik kan me ook wel voorstellen dat mensen echt boos zijn. En reageerden de linkse politici maar op zo'n veroordelende manier als die propallies of antifa weer stennis trappen. Lijkt er wel op dat het vooral beroepshooligans waren die stennis hebben getrapt vandaag.
Door dit reltuig kunnen de nieuwsbladen en journaals weer vol overtuiging rondbazuinen dat uiterst rechts het grootste gevaar voor de samenleving is.quote:Op zaterdag 20 september 2025 20:29 schreef Chivaz het volgende:
[..]
AZC weg ermee is niet per definitie extreem rechts. Genoeg mensen die klaar zijn met de omvolking replacement migration.
Daar zitten heel fatsoenlijke mensen tussen die in normale tijden braaf CDA of PvdA zouden stemmen. Extreem rechts is gewoon erg klein in Nederland.
Raar om hier te melden.quote:
Hahaha wat een onzin johquote:Op zaterdag 20 september 2025 21:26 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Alles wat met de PVV te maken heeft is extreem rechts.
Ja en het is jammer, want nu komen we er als rechtse mensen weer slecht op te staan. Slecht voor de reputatie.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Joh, deze nitwits van vandaag zijn net zo dom en onbelezen als dat antifa/XR/Pro-Pallie volk.
Boos?
Nee. Dom.
Hij heeft dat aangepast na mijn quote. Freudiaanse verspreking denk ik.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Andermans posts veranderen is voor sukkels. Tenzij het grappig is en dat ben je niet.
Eerlijk is eerlijk. Els zou ik eerder dan kirk doen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:21 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit dus.
[ afbeelding ]
Sydney Sweeney als ze een mokerlelijke zus met down had gehad bedoel je dan toch hopelijk.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:21 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit dus.
[ afbeelding ]
Er stond in eerste instantie inderdaad twee keer Extreemlinks.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Andermans posts veranderen is voor sukkels. Tenzij het grappig is en dat ben je niet.
Sydney heeft ook een enorm guitige geile blik en snoetje.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:23 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Sydney staat volgens mij vooral bekend om twee enorm grote kwaliteiten en dat heeft Els meer dan Raisa.
Oh my bad. Sorry!quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:29 schreef ISVV het volgende:
[..]
Hij heeft dat aangepast na mijn quote. Freudiaanse verspreking denk ik.
Alleen als je generaliseert.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:28 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ja en het is jammer, want nu komen we er als rechtse mensen weer slecht op te staan. Slecht voor de reputatie.
quote:
quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:13 schreef recursief het volgende:
Ook niks mis met fatsoenlijk rechts trouwens.
Ze had een rol met weinig make up en daar bleef weinig van over.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:30 schreef Caland het volgende:
[..]
Sydney Sweeney als ze een mokerlelijke zus met down had gehad bedoel je dan toch hopelijk.
Ik vraag me soms weleens af of ze stiekem meeleest op POL of WLR.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Joh, vergelijk mij vooral even met een Scharwachter.
We feliciteren Raisa met de Emmy nominatiesquote:Op zaterdag 20 september 2025 21:21 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit dus.
Dank weer voor deze bevestigingen van de hypocrisie van woke.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:35 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ze had een rol met weinig make up en daar bleef weinig van over.
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:26 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Edit: ik was een voorbarige sukkel. Origineel was zoals gequote.
Dit is zo makkelijk af te schuiven op de voetbalhooligans dat ik denk dat het wel meevalt.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:28 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ja en het is jammer, want nu komen we er als rechtse mensen weer slecht op te staan. Slecht voor de reputatie.
Ik ben niet woke.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:38 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dank weer voor deze bevestigingen van de hypocrisie van woke.
Dat is een titel die je krijgt en niet eentje die je zelf opeist.quote:
Op de NOS hadden ze wel een geinig shot van een FvD'er met een grote vlag voor het vernielde D66 kantoor, met de container nog in de brand.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:39 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dit is zo makkelijk af te schuiven op de voetbalhooligans dat ik denk dat het wel meevalt.
Heel Nederland haat hun, van links tot rechts.
Ieder fatsoenlijk mens noemt zichzelf woke. Jezelf identificeren als iemand die niet in staat is sociale issues te zien? Ik zou me kapot schamen als ik mezelf niet als woke zou bestempelen.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:41 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat is een titel die je krijgt en niet eentje die je zelf opeist.
Niemand zal zichzelf bijvoorbeeld een antisemiet noemen.
Jij bent woke.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:41 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Dat is een titel die je krijgt en niet eentje die je zelf opeist.
Niemand zal zichzelf bijvoorbeeld een antisemiet noemen.
Ik ben niet woke en deugen wil ik al helemaal niet.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:43 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Ieder fatsoenlijk mens noemt zichzelf woke. Jezelf identificeren als iemand die niet in staat is sociale issues te zien? Ik zou me kapot schamen als ik mezelf niet als woke zou bestempelen.
Zelfde met 'deuger'. Natuurlijk wil ik deugen.
De meeste rechtse mensen deugen niet. Mooi dat ze het zelf ook zienquote:Op zaterdag 20 september 2025 21:46 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Ik ben niet woke en deugen wil ik al helemaal niet.
mensen vervloeken is deugen wil je zeggen?quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:48 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De meeste rechtse mensen deugen niet. Mooi dat ze het zelf ook zien
Kwaadaardige mensen vervloeken wel.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:50 schreef zeetheefje het volgende:
[..]
mensen vervloeken is deugen wil je zeggen?
Ik weet het wel zeker.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:37 schreef Mikeytt het volgende:
Ik had gisteren een wiccan ritueel gedaan voor slecht geluk jegens Els Rechts. Zou dit hele ding door mij komen?
Ja, ik ben de woke allochtoonquote:
De behoefte hebben om wel te deugen en zelf te bepalen wie en wanneer er iemand deugt.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:48 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
De meeste rechtse mensen deugen niet. Mooi dat ze het zelf ook zien
Ja en daarom kwam Wilders dus ook niet. Rechtse Elsje moet gaan dokken!quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:44 schreef Mikeytt het volgende:
Oei. Nu op Nieuwsuur: de organisatie wist van tevoren al dat het zou ontsporen!
Deug • In orde zijn • geschikt zijn • goed zijnquote:Op zaterdag 20 september 2025 21:54 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
De behoefte hebben om wel te deugen en zelf te bepalen wie en wanneer er iemand deugt.
Dat is ook wel een behoorlijk enge ziekte hoor.
Het probleem is dat de mensen aan de linkerkant van het spectrum denken te moeten bepalen wat deugpunten oplevert.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:57 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Deug • In orde zijn • geschikt zijn • goed zijn
Als die behoefte er alleen aan de linkerkant van het politieke spectrum is, dan hebben we een heel groot probleem in dit land.
Hoe wil rechts deugen dan?quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:00 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het probleem is dat de mensen aan de linkerkant van het spectrum denken te moeten bepalen wat deugpunten oplevert.
Aan de rechterkant wil men heus ook "deugen" maar niet naar de normen van links.
Geweld is nooit goed te keuren natuurlijk, maar ik kan me ook wel voorstellen dat mensen echt boos zijn. En reageerden de rechtse politici maar op zo'n veroordelende manier als die boeren weer stennis trappen. Lijkt er wel op dat het vooral beroepshooligans waren die stennis hebben getrapt vandaag.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:22 schreef TAmaru het volgende:
Uhuh "rechts" wil deugen en ondertussen wordt het woord 'deugen' als belediging of scheldwoord gebruiktquote:Op zaterdag 20 september 2025 22:00 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Het probleem is dat de mensen aan de linkerkant van het spectrum denken te moeten bepalen wat deugpunten oplevert.
Aan de rechterkant wil men heus ook "deugen" maar niet naar de normen van links.
Definieer eerst maar eens wat “deugen” dan in zou moeten houden en oordeel zelf maar of rechts zich daarvoor kwalificeert.quote:
Jij zegt dat mensen aan de rechterkant willen deugen. Nou. Kom maar met voorbeelden dan. Wat is deugen volgens rechts?quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:05 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Definieer eerst maar eens wat “deugen” dan in zou moeten houden en oordeel zelf maar of rechts zich daarvoor kwalificeert.
En het groepje halve zolen wat vandaag op het Malieveld stond is niet rechts maar gewoon extremistisch.
Als we de term van Moletta pakken, wat zou daar niet aan deugen? Of wil je meer dan half Nederland wegzetten als een stel randdebielen?quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:06 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Jij zegt dat mensen aan de rechterkant willen deugen. Nou. Kom maar met voorbeelden dan. Wat is deugen volgens rechts?
Helemaal mee eens, deze domme idioten hebben het weer voor een ieder verkloot die wat minder immigratie willen hebben. Het is een koud kunstje om weer een hele groep weg te zetten aan de hand van deze beelden. Linkse politici en media zouden gek zijn om het niet te doen in campagnetijd.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:27 schreef WethouderHekking het volgende:
[..]
Door dit reltuig kunnen de nieuwsbladen en journaals weer vol overtuiging rondbazuinen dat uiterst rechts het grootste gevaar voor de samenleving is.
Terwijl de onvrede in de samenleving terecht is. Maar ga dan op een normale manier demonstreren.
Dat zijn er wel veel.quote:Politiechef Karin Krukkert vertelt dat 1.200 demonstranten overgingen tot rellen. Er waren aanwijzingen "dat dit soort groepen zouden komen", meldt Krukkert. Er stonden extra agenten in de stad vanwege het protest. Maar de politie kon niet voorspellen dat zoveel mensen zich "gingen misdragen", laat Krukkert weten. "Ik ben er echt bloedchagrijnig over."
Wat is dat? Als ik term van moletta op google in tik krijg ik dit:quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:08 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Als we de term van Moletta pakken, wat zou daar niet aan deugen? Of wil je meer dan half Nederland wegzetten als een stel randdebielen?
Ja maar geen zorgen, ze hebben er wel 30 gearresteerd. Toch zo'n 2,5% pakkans, dat is vrij hoog voor de Nederlandse politiequote:
Gelukkig is een groot deel zo dom geweest om iedere poep en scheet op X en tiktok te gooien, nog los van de livestreamersquote:Op zaterdag 20 september 2025 22:13 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ja maar geen zorgen, ze hebben er wel 30 gearresteerd. Toch zo'n 2,5% pakkans, dat is vrij hoog voor de Nederlandse politie![]()
![]()
Dat worden er wel meer hoor door camerabeelden.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:13 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Ja maar geen zorgen, ze hebben er wel 30 gearresteerd. Toch zo'n 2,5% pakkans, dat is vrij hoog voor de Nederlandse politie![]()
![]()
#wakkerquote:Op zaterdag 20 september 2025 22:23 schreef Nober het volgende:
Interessante politieauto die in de fik ging.
[ x ]
https://x.com/Yerigoiswakker/status/1969467523335610398
Deze onzin is alleen voor de wakkere wappies.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:23 schreef Nober het volgende:
[ x ]
Zonde van de nieuwe bumper ja.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:23 schreef Nober het volgende:
[ x ]
Het hele oeuvre van die user hoort in BNW.quote:
Maar hij stelt alleen vragenquote:Op zaterdag 20 september 2025 22:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het hele oeuvre van die user hoort in BNW.
quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:23 schreef Nober het volgende:
[ x ]
Dat valt wel mee toch, zie hier niemand echt omver gereden wordenquote:Op zaterdag 20 september 2025 22:29 schreef Rnie het volgende:
[ x ]
Tering hey, ze rijden gewoon mensen omver.
Sinds wanneer wapperen PVV knokploegen met FvD vlaggen? En neem aan dat meneer ook heeft gemist dat de politieke leiders van alle partijen dit gedrag keihard hebben afgewezen. Maar vooral lekker door polariseren en doen alsof die mensen daar stonden namens politieke partijenquote:Op zaterdag 20 september 2025 22:22 schreef SurpriseGirl het volgende:
[ x ]
antifascisme is broodnodig volgens deze meneer
Het lijkt vaak wel een soort van parodie-account te zijn juist.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat het zo tragisch maakt is dat hij zelfs daar niet serieus wordt genomen, door zijn soortgenoten nota bene. Ik bewandel het pad van het medelijden.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:27 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor, als je toevallig struikelt bij het wegrennen dan lijkt het mij best wel tricky. dan heb je best kans dat het niet goed aflooptquote:Op zaterdag 20 september 2025 22:29 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat valt wel mee toch, zie hier niemand echt omver gereden worden
Vrij standaard dit bij dergelijke rellen.
Heel geloofwaardig, zo'n Wilders die zijn hele politieke carrière heeft besteed aan het voeden van het ressentiment bij Henk en Ingrid, die nu ineens ontzetbde wenkbrauwen fronst en vermanend roept: "also, also, alsoooo"quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:30 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Sinds wanneer wapperen PVV knokploegen met FvD vlaggen? En neem aan dat meneer ook heeft gemist dat de politieke leiders van alle partijen dit gedrag keihard hebben afgewezen. Maar vooral lekker door polariseren en doen alsof die mensen daar stonden namens politieke partijen
Nou ja, tegen fascisme zijn we allemaal toch wel?quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:22 schreef SurpriseGirl het volgende:
[ x ]
antifascisme is broodnodig volgens deze meneer
Een beetje een slim mens was daar natuurlijk allang weg geweest. Je komt niet oepsie zomaar in die situatie terecht.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:34 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor, als je toevallig struikelt bij het wegrennen dan lijkt het mij best wel tricky. dan heb je best kans dat het niet goed afloopt
Auto’s maken vaak een wegdraaiende beweging om de meute op afstand te houdenquote:Op zaterdag 20 september 2025 22:34 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Ik weet het niet hoor, als je toevallig struikelt bij het wegrennen dan lijkt het mij best wel tricky. dan heb je best kans dat het niet goed afloopt
Moet je daar niet gaan staanquote:Op zaterdag 20 september 2025 22:34 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Weet je dat wel zeker? Een meerderheid in ons parkement bijvoorbeeld niet.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:36 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Nou ja, tegen fascisme zijn we allemaal toch wel?
O ja, dat mythische antifa-geweld. Terwijl antiterrorisme-experts het gevaar vooral bij extreemrechts zien. Jij durft, op een dag als vandaag...quote:Dat organisaties die zichzelf Antifa noemen zichzelf continu misdragen verandert daar weinig aan
Jij lijkt mij naïef, onrealisch, gemeen, eigenwijs en dom.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:26 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ach, moet je weer schelden? Negatieve nare man lijk je me, bah.
Je kan een hoop zeggen over Wilders maar die heeft nog nooit ergens opgeroepen tot geweld en dergelijke. Dat soort retoriek komt toch echt bij FvD vandaan met hun volkstribunalen en hun wappie achterban.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:35 schreef V. het volgende:
[..]
Heel geloofwaardig, zo'n Wilders die zijn hele politieke carrière heeft besteed aan het voeden van het ressentiment bij Henk en Ingrid, die nu ineens ontzetbde wenkbrauwen fronst en vermanend roept: "also, also, alsoooo"
Geloofwaardig...
De kans dat een politieauto in brand gestoken wordt hangt niet af van of ie eerder dit jaar bij een aanrijding is betrokken, dus stellen dat dit opvallend is slaat helemaal nergens op.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:23 schreef Nober het volgende:
[ x ]
PVV wil ook tribunalen hoor. Vraag Markuszower maar.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:44 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Je kan een hoop zeggen over Wilders maar die heeft nog nooit ergens opgeroepen tot geweld en dergelijke. Dat soort retoriek komt toch echt bij FvD vandaan met hun volkstribunalen en hun wappie achterban.
Maar gaat mij er meer om dat als dit soort mensen rellen men spreekt van PVV knokploegen en als de pro-Palestijnen rellen men spreekt van pro-Palestina wappies en niet van Groenlinks knokploegen bijv.
Tuig heb je aan beide kanten, maar die staan daar niet tuig te zijn namens een partij.
Dan moet je daar niet gaan rellen. Dat is riskant want je weet dat er ingegrepen wordt.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:34 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Hij heeft wel meermaals opgeroepen om in verzet te komen (de #kominverzet hashtag), wetende dat een deel van zijn achterban dat ook opvat als een legitimering om te rellen. Ik denk niet dat die relschoppers van vandaag allemaal GroenLinks stemmers waren.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:44 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Je kan een hoop zeggen over Wilders maar die heeft nog nooit ergens opgeroepen tot geweld en dergelijke.
Elspressoquote:
Denk ook niet dat ze GL stemmers zijn nee, maar denk ook niet dat het allemaal PVV stemmers waren, gok wel dat ze vrijwel allemaal rechts stemmen, als ze al stemgerechtigd zijn. Ik vind het gewoon een zwaktebod om dit in de schoenen van de PVV, of welke partij dan ook, te schuiven.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:57 schreef recursief het volgende:
[..]
Hij heeft wel meermaals opgeroepen om in verzet te komen (de #kominverzet hashtag), wetende dat een deel van zijn achterban at ook opvat als een legitimering om te rellen. Ik denk niet dat die relschoppers van vandaag allemaal GroenLinks stemmers waren.
Dit dus, Wilders is slim genoeg om het binnen de randen van de wet te verwoorden, maar weet dondersgoed dat een deel van zijn electoraat het IQ heeft om dit niet te snappenquote:Op zaterdag 20 september 2025 22:57 schreef recursief het volgende:
[..]
Hij heeft wel meermaals opgeroepen om in verzet te komen (de #kominverzet hashtag), wetende dat een deel van zijn achterban at ook opvat als een legitimering om te rellen. Ik denk niet dat die relschoppers van vandaag allemaal GroenLinks stemmers waren.
Anti wat?quote:Op zaterdag 20 september 2025 23:03 schreef recursief het volgende:
Na vandaag weet ik het zeker: ik ben een antifestist.
Hij zegt inderdaad niet dat mensen moeten gaan rellen, maar doet er wel alles aan om de emoties hoog te houden waardoor mensen makkelijker D66 in de fik willen zetten.quote:Op zaterdag 20 september 2025 22:44 schreef Timwonnacott het volgende:
[..]
Je kan een hoop zeggen over Wilders maar die heeft nog nooit ergens opgeroepen tot geweld en dergelijke. Dat soort retoriek komt toch echt bij FvD vandaan met hun volkstribunalen en hun wappie achterban.
Maar gaat mij er meer om dat als dit soort mensen rellen men spreekt van PVV knokploegen en als de pro-Palestijnen rellen men spreekt van pro-Palestina wappies en niet van Groenlinks knokploegen bijv.
Tuig heb je aan beide kanten, maar die staan daar niet tuig te zijn namens een partij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |