abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218827087
Niks mis met fatsoenlijk links.
Ik ben een kl ⭕⭕n van deze user
pi_218827094
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 21:11 schreef recursief het volgende:
Niks mis met fatsoenlijk links.
Klopt. Hadden we dat nog maar.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218827103
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 21:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik vind het gebruik van degelijke labels een zwaktebod, zonder uitzondering. Het voegt niets toe en polariseert de boel alleen maar. Als iets echt slecht is, kan dat prima onderbouwd worden.
Er zijn duidelijke grenzen voor rechts en extreem rechts.

quote:
Rechts

Economie: nadruk op vrijemarkteconomie, minder overheidsbemoeienis, lagere belastingen, ruimte voor ondernemers.

Maatschappij: vaak meer nadruk op individuele verantwoordelijkheid dan op collectieve voorzieningen.

Cultuur & migratie: behoud van tradities, kritisch op (te veel) immigratie, maar binnen democratische spelregels en de rechtsstaat.

Voorbeeld (NL): VVD wordt vaak als centrumrechts gezien.

Extreemrechts

Economie: kan variëren, maar vaak secundair. Belangrijker is de nadruk op nationalisme.

Maatschappij: autoritairder ingesteld; de nadruk ligt op “eigen volk eerst”. Democratische spelregels kunnen ter discussie komen te staan.

Cultuur & migratie: sterk anti-immigratie, soms xenofoob of racistisch. Minder tolerant tegenover minderheden.

Kenmerkend verschil: extreemrechts schuift op richting uitsluiting, radicalisering, soms ook geweld of verheerlijking van autoritaire leiders.

Voorbeeld (historisch): fascistische of neonazistische bewegingen.

👉 Kort gezegd: “rechts” zit binnen het democratische spectrum en draait om economische en maatschappelijke keuzes met nadruk op vrijheid en verantwoordelijkheid. “Extreemrechts” gaat een stap verder door democratische waarden en gelijkheid onder druk te zetten, vaak met harde uitsluitingspolitiek en autoritaire trekjes.

pi_218827108
quote:

[..]
Ik vind het gebruik van degelijke labels een zwaktebod, zonder uitzondering. Het voegt niets toe en polariseert de boel alleen maar. Als iets echt slecht is, kan dat prima onderbouwd worden.
Ik vind dat je die gasten van Voorpost, of hoe heten ze ook alweer, mensen met prinsenvlaggen en schreeuwers van “kankerjoden” best extreemrechts mag noemen hoor.

Daar is wat mij betreft weinig discussie over mogelijk en dekt de lading uitstekend.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_218827110
Ook niks mis met fatsoenlijk rechts trouwens.
pi_218827112
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 21:01 schreef zeetheefje het volgende:
Els is gewoon onze Kirk
Ehm, nee.
pi_218827114
quote:
Els is gewoon onze Kirk
Don't shoot Els the messenger.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 20 september 2025 @ 21:13:48 #183
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_218827116
Els is een schat
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 20 september 2025 @ 21:14:30 #184
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218827123
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 21:12 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]
Er zijn duidelijke grenzen voor rechts en extreem rechts.
[..]

Ik ga geen discussies voeren met ChatGPT.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218827124
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 21:13 schreef Paul het volgende:
Els is een schat
Els moet een echte baan gaan zoeken in plaats van dit soort troep organiseren.
pi_218827132
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 21:13 schreef Paul het volgende:
Els is een schat
Els is een Trumpistische wannabe.

Zo hilarisch ook toen ze helemaal in de Heer was; zulke mensen denken zelf niet na maar kopiëren werkelijk alles.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218827141
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 21:14 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ik ga geen discussies voeren met ChatGPT.
Het zijn gewoon de feiten.
pi_218827154
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 21:08 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
... en PvdA-GL schuif verder op naar links.

Je ziet het echt niet he?
Ik moet zeggen dat ik in eerste instantie vrees had voor de invloed van GroenLinks in deze nieuwe fusiepartij, maar vooralsnog valt die reuze mee, dus jouw mening is feitelijk onjuist (vooralsnog).

Ik denk eerder dat jij zelf een beetje bent afgegleden de laatste jaren.

en nee, ik ga niet weer een herhaling van zetten met je aan over “woke” enz (zaken waar ik de PvdA maar zelden over hoor). Voor mij wegen sociaal-economische standpunten met afstand het zwaarst.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 20 september 2025 @ 21:17:48 #189
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_218827155
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 21:15 schreef SurpriseGirl het volgende:

[..]
Het zijn gewoon de feiten.
Het is AI troep. Kom op zeg, je denkt toch niet serieus dat je zo een discussie kan voeren?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_218827157
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 21:17 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ik moet zeggen dat ik in eerste instantie vrees had voor de invloed van GroenLinks in deze nieuwe fusiepartij, maar vooralsnog valt die reuze mee, dus jouw mening is feitelijk onjuist (vooralsnog).

Ik denk eerder dat jij zelf een beetje bent afgegleden de laatste jaren.

en nee, ik ga niet weer een herhaling van zetten met je aan over “woke” enz (zaken waar ik de PvdA maar zelden over hoor). Voor mij wegen sociaal-economische standpunten met afstand het zwaarst.
Joh, vergelijk mij vooral even met een Scharwachter.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 20 september 2025 @ 21:18:59 #191
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218827163
_O-
twitter
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zaterdag 20 september 2025 @ 21:19:07 #192
445736 The-BFG
Putin is een klootzak
pi_218827165
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 21:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Els is een Trumpistische wannabe.

Zo hilarisch ook toen ze helemaal in de Heer was; zulke mensen denken zelf niet na maar kopiëren werkelijk alles.
Volgens haar interview in het ad is ze nog steeds in de heere.. Schijnbaar moet The Passion ook van de buis van haar..
The name is Putler, Vladimir Putler
pi_218827167
quote:

[..]
Nou ja, ik heb vandaag filmpjes gezien met de neonazi's van Voorpost, Prinsenvlaggen met VOC logo, mannen met een stijve rechterarm die "Sieg Heil" en antisemitische teksten scandeerden, en zo nog het een en ander. Dat lijkt me een aardige onderbouwing om het over extreem-rechts te hebben, behalve misschien voor de paar randfiguren die bij hoog en bij laag blijven volhouden dat dat allemaal eigenlijk Antifa-in-disguise was.
pi_218827175
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 21:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Het is AI troep. Kom op zeg, je denkt toch niet serieus dat je zo een discussie kan voeren?
Je weet niet hoe chatgpt werkt ofzo?

Ondertussen werken de grootste bedrijven in de wereld met AI gerelateerde informatie en jij komt met bovenstaande bericht hier op het forum?
pi_218827187
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 21:19 schreef The-BFG het volgende:

[..]
Volgens haar interview in het ad is ze nog steeds in de heere.. Schijnbaar moet The Passion ook van de buis van haar..
hoezo?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218827188
Komen er tribunalen na de FvD aanslag op D66?
  zaterdag 20 september 2025 @ 21:21:37 #197
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_218827193
quote:
Els is gewoon onze Kirk
Dit dus.
Els Rechts is Charlie Kirk.
Raisa Blommestijn is Sydney Sweeney
Revolutions are the locomotives of history.
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_218827200
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 september 2025 21:19 schreef recursief het volgende:

[..]
Nou ja, ik heb vandaag filmpjes gezien met de neonazi's van Voorpost, Prinsenvlaggen met VOC logo, mannen met een stijve rechterarm die "Sieg Heil" en antisemitische teksten scandeerden, en zo nog het een en ander. Dat lijkt me een aardige onderbouwing om het over extreem-rechts te hebben, behalve misschien voor de paar randfiguren die bij hoog en bij laag blijven volhouden dat dat allemaal eigenlijk Antifa-in-disguise was.
Nee, die zien we tijdens de universiteitsslopende 'from the river to the sea' manifestaties.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218827206
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 september 2025 21:21 schreef Mikeytt het volgende:

[..]
Dit dus.
Els Rechts is Charlie Kirk.
Raisa Blommestijn is Sydney Sweeney
[ afbeelding ]
Doe dat ff in een spoiler man :(
pi_218827207
Geweld is nooit goed te keuren natuurlijk, maar ik kan me ook wel voorstellen dat mensen echt boos zijn. En reageerden de linkse politici maar op zo'n veroordelende manier als die propallies of antifa weer stennis trappen. Lijkt er wel op dat het vooral beroepshooligans waren die stennis hebben getrapt vandaag.
Mja
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')