Er zijn duidelijke grenzen voor rechts en extreem rechts.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind het gebruik van degelijke labels een zwaktebod, zonder uitzondering. Het voegt niets toe en polariseert de boel alleen maar. Als iets echt slecht is, kan dat prima onderbouwd worden.
quote:Rechts
Economie: nadruk op vrijemarkteconomie, minder overheidsbemoeienis, lagere belastingen, ruimte voor ondernemers.
Maatschappij: vaak meer nadruk op individuele verantwoordelijkheid dan op collectieve voorzieningen.
Cultuur & migratie: behoud van tradities, kritisch op (te veel) immigratie, maar binnen democratische spelregels en de rechtsstaat.
Voorbeeld (NL): VVD wordt vaak als centrumrechts gezien.
Extreemrechts
Economie: kan variëren, maar vaak secundair. Belangrijker is de nadruk op nationalisme.
Maatschappij: autoritairder ingesteld; de nadruk ligt op “eigen volk eerst”. Democratische spelregels kunnen ter discussie komen te staan.
Cultuur & migratie: sterk anti-immigratie, soms xenofoob of racistisch. Minder tolerant tegenover minderheden.
Kenmerkend verschil: extreemrechts schuift op richting uitsluiting, radicalisering, soms ook geweld of verheerlijking van autoritaire leiders.
Voorbeeld (historisch): fascistische of neonazistische bewegingen.
👉 Kort gezegd: “rechts” zit binnen het democratische spectrum en draait om economische en maatschappelijke keuzes met nadruk op vrijheid en verantwoordelijkheid. “Extreemrechts” gaat een stap verder door democratische waarden en gelijkheid onder druk te zetten, vaak met harde uitsluitingspolitiek en autoritaire trekjes.
Ik vind dat je die gasten van Voorpost, of hoe heten ze ook alweer, mensen met prinsenvlaggen en schreeuwers van “kankerjoden” best extreemrechts mag noemen hoor.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik vind het gebruik van degelijke labels een zwaktebod, zonder uitzondering. Het voegt niets toe en polariseert de boel alleen maar. Als iets echt slecht is, kan dat prima onderbouwd worden.
Don't shoot Els the messenger.quote:
Ik ga geen discussies voeren met ChatGPT.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:12 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Er zijn duidelijke grenzen voor rechts en extreem rechts.
[..]
Els is een Trumpistische wannabe.quote:
Het zijn gewoon de feiten.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ga geen discussies voeren met ChatGPT.
Ik moet zeggen dat ik in eerste instantie vrees had voor de invloed van GroenLinks in deze nieuwe fusiepartij, maar vooralsnog valt die reuze mee, dus jouw mening is feitelijk onjuist (vooralsnog).quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:08 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
... en PvdA-GL schuif verder op naar links.
Je ziet het echt niet he?
Het is AI troep. Kom op zeg, je denkt toch niet serieus dat je zo een discussie kan voeren?quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:15 schreef SurpriseGirl het volgende:
[..]
Het zijn gewoon de feiten.
Joh, vergelijk mij vooral even met een Scharwachter.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:17 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik moet zeggen dat ik in eerste instantie vrees had voor de invloed van GroenLinks in deze nieuwe fusiepartij, maar vooralsnog valt die reuze mee, dus jouw mening is feitelijk onjuist (vooralsnog).
Ik denk eerder dat jij zelf een beetje bent afgegleden de laatste jaren.
en nee, ik ga niet weer een herhaling van zetten met je aan over “woke” enz (zaken waar ik de PvdA maar zelden over hoor). Voor mij wegen sociaal-economische standpunten met afstand het zwaarst.
Volgens haar interview in het ad is ze nog steeds in de heere.. Schijnbaar moet The Passion ook van de buis van haar..quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Els is een Trumpistische wannabe.
Zo hilarisch ook toen ze helemaal in de Heer was; zulke mensen denken zelf niet na maar kopiëren werkelijk alles.
Nou ja, ik heb vandaag filmpjes gezien met de neonazi's van Voorpost, Prinsenvlaggen met VOC logo, mannen met een stijve rechterarm die "Sieg Heil" en antisemitische teksten scandeerden, en zo nog het een en ander. Dat lijkt me een aardige onderbouwing om het over extreem-rechts te hebben, behalve misschien voor de paar randfiguren die bij hoog en bij laag blijven volhouden dat dat allemaal eigenlijk Antifa-in-disguise was.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je weet niet hoe chatgpt werkt ofzo?quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:17 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Het is AI troep. Kom op zeg, je denkt toch niet serieus dat je zo een discussie kan voeren?
hoezo?quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:19 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Volgens haar interview in het ad is ze nog steeds in de heere.. Schijnbaar moet The Passion ook van de buis van haar..
Dit dus.quote:
Nee, die zien we tijdens de universiteitsslopende 'from the river to the sea' manifestaties.quote:Op zaterdag 20 september 2025 21:19 schreef recursief het volgende:
[..]
Nou ja, ik heb vandaag filmpjes gezien met de neonazi's van Voorpost, Prinsenvlaggen met VOC logo, mannen met een stijve rechterarm die "Sieg Heil" en antisemitische teksten scandeerden, en zo nog het een en ander. Dat lijkt me een aardige onderbouwing om het over extreem-rechts te hebben, behalve misschien voor de paar randfiguren die bij hoog en bij laag blijven volhouden dat dat allemaal eigenlijk Antifa-in-disguise was.
Doe dat ff in een spoiler manquote:Op zaterdag 20 september 2025 21:21 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Dit dus.
Els Rechts is Charlie Kirk.
Raisa Blommestijn is Sydney Sweeney
[ afbeelding ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |