Wat vind je zelf?quote:Op woensdag 17 september 2025 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hoe gaat Rob dat precies checken, dat mensen zeggen het 'is voltooid', zeker bij dementerenden?
Ik vind Bikker en Stoffer sowieso heel vreemd reageren vandaag. De SGP die de PVV bijna ophemelt en dan weer Van der Plas oproept wel voldoende aan de kant van Isral te blijven staan. Van der Vlies en Van der Staaij zouden zich niet op die manier uitspreken durf ik te zeggen.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:22 schreef Whiskers2009 het volgende: [..] Heeft groot gelijk. En niet Bikker.
Dat er nogal makkelijk wordt gesproken over - dementerende - ouderen en hoe graag zij hun leven als voltooid zien. Lijkt me meer een financieel geprikkeld wensdenken van een neoliberale partij als D66.quote:
Stoffer heb ik afgeschreven.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:28 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Ik vind Bikker en Stoffer sowieso heel vreemd reageren vandaag. De SGP die de PVV bijna ophemelt en dan weer Van der Plas oproept wel voldoende aan de kant van Isral te blijven staan. Van der Vlies en Van der Staaij zouden zich niet op die manier uitspreken durf ik te zeggen.
Het idee is juist om die wilsonbekwaamheid voor te zijn.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:26 schreef EttovanBelgie het volgende:
Hoe gaat Rob dat precies checken, dat mensen zeggen het 'is voltooid', zeker bij dementerenden?
Ik zeg ook niet dat ze nooit iets zinnigs zegt, maar ik vind dat standpunt over die scholen tijdens de inbreng van Timmermans nogal vreemd.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Stoffer heb ik afgeschreven.
Bikker zegt ook regelmatig wl zeer zinnige dingen
Kees doet zelf toch ook lekker mee met Stoffer?quote:Op woensdag 17 september 2025 21:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Stoffer heb ik afgeschreven.
Bikker zegt ook regelmatig wl zeer zinnige dingen
Het gaat slechts over degenen die hun leven wl als voltooid zien he? Niet over degenen die dat niet zo zien. Die hebben geen extra keuze nodig.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat er nogal makkelijk wordt gesproken over - dementerende - ouderen en hoe graag zij hun leven als voltooid zien. Lijkt me meer een financieel geprikkeld wensdenken van een neoliberale partij als D66.
Die angst begrijp ik helemaal, hoor. Ken je de film Soylent Green? Enorm indrukwekkende voorspellende film uit de jaren '70.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:28 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat er nogal makkelijk wordt gesproken over - dementerende - ouderen en hoe graag zij hun leven als voltooid zien. Lijkt me meer een financieel geprikkeld wensdenken van een neoliberale partij als D66.
Kees?! Welke Kees?quote:Op woensdag 17 september 2025 21:32 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Kees doet zelf toch ook lekker mee met Stoffer?
Van der Vlies was toch een wat ander slag.
Niet...quote:Op woensdag 17 september 2025 21:34 schreef EttovanBelgie het volgende:
en, meneer Stoffer...
Hoe bereid is de gristelijke SGP om alleenstaande moeders financieel tegemoet te komen en te ondersteunen?
Soms zijn we het heus hartgrondig eensquote:Op woensdag 17 september 2025 21:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Precies...
stel Farizeeers.
Dat heeft hij wl. Dat het niet JOUW toekomstvisie is, is iets andersquote:Op woensdag 17 september 2025 21:38 schreef Firuze60 het volgende:
En toch geeft Jetten geen enkele toekomstvisie.
quote:Op woensdag 17 september 2025 21:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Ik ben wel ingehaakt voor het moralistische uurtje ofzo.
En maar zeuren over de invloed van moslims. Voorlopig hoor ik alleen maar christenen die hun manier van leven aan anderen willen opdringen.
Die is al jren weg uit 'Den Haag'quote:
Wat mij betreft absoluut niet.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
Bingo.
Hier staat een premier.
Mij wel.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat mij betreft absoluut niet.
De Kerstman bestaat, en hij zit dr?quote:
Ik ben niet zo calvinistisch gelukkig...quote:Op woensdag 17 september 2025 21:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Mij wel.
Rust, reinheid en regelmaat.
Opbokken met je linkse en rechtse radicalisme.
Voor iemand die he-le-maal klaar is met PVV, Israel, Gaza, klimaat, cultuuroorlog, woke en conservatieve regressie is CDA de enige optie.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ben niet zo calvinistisch gelukkig...
Had ik ook niet van jou verwacht trouwens![]()
Of van een van oorsprong katholieke partij als het CDA
quote:Op woensdag 17 september 2025 21:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor iemand die he-le-maal klaar is met PVV, Israel, Gaza, klimaat, cultuuroorlog, woke en conservatieve regressie is CDA de enige optie.
Begrijp ik volkomen, iedereen snakt naar een fatsoenlijke middenpartij.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Voor iemand die he-le-maal klaar is met PVV, Israel, Gaza, klimaat, cultuuroorlog, woke en conservatieve regressie is CDA de enige optie.
Sinds wanneer is het CDA dat dan?!quote:Op woensdag 17 september 2025 21:47 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Begrijp ik volkomen, iedereen snakt naar een fatsoenlijke middenpartij.
Juist niet. Ik ken de geschiedenis van de PvdA ook. De PvdA van nu is de PvdA van toen niet meer.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:46 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]![]()
Snel de geschiedenis vd partij vergeten en achter je laten?
Nu.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Sinds wanneer is het CDA dat dan?!
Ehhh, het CDA is ontstaan uit de KVP, ARP en CHU en alleen die eerste is katholiek.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ben niet zo calvinistisch gelukkig...
Had ik ook niet van jou verwacht trouwens![]()
Of van een van oorsprong katholieke partij als het CDA
Je bent totaal verblindtquote:Op woensdag 17 september 2025 21:48 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Juist niet. Ik ken de geschiedenis van de PvdA ook. De PvdA van nu is de PvdA van toen niet meer.
Zelfde geldt voor CDA. De enige keuze voor niet volstrekt doorgedraaide extremisten.
Neuh, ik zie dat PvdA gekaapt is door de wanstaltige activistische hobby'isten van GL.quote:
Heel Brabant en Limburg stemde traditioneel op het CDA he?quote:Op woensdag 17 september 2025 21:48 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ehhh, het CDA is ontstaan uit de KVP, ARP en CHU en alleen die eerste is katholiek.
-t.quote:
Een D66-CU-CDA kabinet lijkt me de enige combinatie die met serieus beleid kunnen komen voor een beter Nederland.quote:
Vriendelijk bedankt, maar nee dank jequote:Op woensdag 17 september 2025 21:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Een D66-CU-CDA kabinet lijkt me de enige combinatie die met serieus beleid kunnen komen voor een beter Nederland.
In ieder geval voor allen telt, de bijbel is hun gids.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:48 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Ehhh, het CDA is ontstaan uit de KVP, ARP en CHU en alleen die eerste is katholiek.
Nou, dan heb je al 40 jaar niet opgelet.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:54 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
In ieder geval voor allen telt, de bijbel is hun gids.
PvdA/GL-Volt-PvdD-D66quote:Op woensdag 17 september 2025 21:52 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Een D66-CU-CDA kabinet lijkt me de enige combinatie die met serieus beleid kunnen komen voor een beter Nederland.
Nu nog een plusje voor deze:quote:
quote:Op woensdag 17 september 2025 21:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heel Brabant en Limburg stemde traditioneel op het CDA he?![]()
En vertel me niks over de ARP he? Jij weet waarom
CDA? Die zijn echt niet meer met de bijbel bezigquote:Op woensdag 17 september 2025 21:54 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
In ieder geval voor allen telt, de bijbel is hun gids.
Lekker toch, Kabinet Bontenbal 1quote:Op woensdag 17 september 2025 21:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vriendelijk bedankt, maar nee dank je
Huh?quote:Op woensdag 17 september 2025 21:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nederland in een maand failliet. Top.
Nou, nee..quote:Op woensdag 17 september 2025 21:55 schreef Perrin het volgende:
[..]
Lekker toch, Kabinet Bontenbal 1
Een keer zal het kantelen.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:56 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Gaat de zon schijnen ja?
Yup, Abrahammetje van me.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Heel Brabant en Limburg stemde traditioneel op het CDA he?![]()
En vertel me niks over de ARP he? Jij weet waarom
Uiteraard niet, want ze konden het prima vinden met zowel PvdA als VVD ooit te regeren. Maar als ze met CU en SGP gaan verbinden dat is dat wat anders.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:55 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
CDA? Die zijn echt niet meer met de bijbel bezig
Het zou me sowieso niet verbazen als we na deze verkiezingen richting minderheidskabinetten gaan. Daar kwam het de afgelopen jaren sowieso op neer, die moeten op zoek naar steun bij de oppositie die ze regelmatig kregen. Resulteert dus in een breder draagvlak en een minder elitaire houding van het eventuele kabinet.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:56 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die halen, wat? 40-45 zetels?
Voor iemand die de goede Kennedy hoog heeft zitten vind ik je bijzonder veel bezig met de ndagsvlieg-termijn en het praten over de poppetjes ipv over uitdagingen.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Neuh, ik zie dat PvdA gekaapt is door de wanstaltige activistische hobby'isten van GL.
Dan ben je dus alles behalve blind.
Geen idee wat je hiermee wil zeggen.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:00 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Voor iemand die de goede Kennedy hoog heeft zitten vind ik je bijzonder veel bezig met de ndagsvlieg-termijn en het praten over de poppetjes ipv over uitdagingen.
Whut? Dus je 'praatte poep' zoals jij het noemt?quote:Op woensdag 17 september 2025 21:59 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Uiteraard niet, want ze konden het prima vinden met zowel PvdA als VVD ooit te regeren. Maar als ze met CU en SGP gaan verbinden dat is dat wat anders.
CDA was altijd een middenpartij.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Whut? Dus je 'praatte poep' zoals jij het noemt?
1000x beter dan alles wat de afgelopen jaar hadden.quote:
Die man (zelf) is echt vreselijk *ril*quote:
Dat je partijen die met de langere termijn bezig zijn en het over werkelijk bedreigende zaken zoals genocidetrends en klimaatverandering hebben, als activistenclubs neerzet.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:00 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Geen idee wat je hiermee wil zeggen
Omdat het hobbyistische activisten zijn, die op dit moment gewoon liggen te netflixen op de bank.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:06 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Dat je partijen die met de langere termijn bezig zijn en het over werkelijk bedreigende zaken zoals genocidetrends en klimaatverandering hebben, als activistenclubs neerzet.
1 beetje minder erg lijkt het en hup: pootjes omhoogquote:Op woensdag 17 september 2025 22:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
1000x beter dan alles wat de afgelopen jaar hadden.
Meer belasting heffen voor douceurtjes aan het bedrijfsleven? Dat is toch precies wat we de afgelopen jaren gezien hebben.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:04 schreef Perrin het volgende:
[..]
1000x beter dan alles wat de afgelopen jaar hadden.
Nogmaals, wat zou jij graag zien? Zelf probeer ik ook opbouwend kritisch te zijn.quote:
Klimaatverandering is modieus gejengel?quote:Op woensdag 17 september 2025 22:07 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Omdat het hobbyistische activisten zijn, die op dit moment gewoon liggen te netflixen op de bank.
Bespaar me dat modieuze gejengel.
Ik snap het sentiment op zich wel. Maar ik ben het er niet mee eens.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:07 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Mee eens, ook al vind ik Bontebal echt wel super sympathiek.
Hoeveel belasting betaal jij?quote:Op woensdag 17 september 2025 22:08 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Meer belasting heffen voor douceurtjes aan het bedrijfsleven? Dat is toch precies wat we de afgelopen jaren gezien hebben.
Zitten iig geen amateurs kwa bestuurders in.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:09 schreef Perrin het volgende:
CDA zit wat mij betreft lekker in de wedstrijd wat betreft geopolitiek.
Nee, janken dat het code rood en is zelf naar Argentini vliegen is gejengel.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:09 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Klimaatverandering is modieus gejengel?
Owh, net overheen gelezen. Maar PvdA, sorryquote:Op woensdag 17 september 2025 22:09 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Nogmaals, wat zou jij graag zien? Zelf probeer ik ook opbouwend kritisch te zijn.
+ GLquote:Op woensdag 17 september 2025 22:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh, net overheen gelezen. Maar PvdA, sorry
Ja hij heeft echt dat geniepige. Met van der Staaij geloofde ik inderdaad wel dat hij oprecht was in zijn overtuigingen.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Die man (zelf) is echt vreselijk *ril*
En nee, dat had ik niet bij Bas en Kees. Met hen (uiteraard) regelmatig ook vaak oneens, maar zij hadden NIET het creep-gehalte van Stoffer
En je verwijt jezelf dat je niet meer voor het onderwerp doet dan op de bank liggen Netflixen en zappen?quote:Op woensdag 17 september 2025 22:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, janken dat het code rood en is zelf naar Argentini vliegen is gejengel.
Mag best meer. Ik heb geen problemen met belasting. Andere mensen kunnen amper rondkomen. De grootste bedrijven en rijkste mensen daarentegen hebben het makkelijker dan ooit.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Hoeveel belasting betaal jij?
Ik heb geen Netflix.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:13 schreef Beathoven het volgende:
[..]
En je verwijt jezelf dat je niet meer voor het onderwerp doet dan op de bank liggen Netflixen en zappen?
quote:Op woensdag 17 september 2025 22:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nee, janken dat het code rood en is zelf naar Argentini vliegen is gejengel.
De vraag was: hoeveel. En definieer rijk.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Mag best meer. Ik heb geen problemen met belasting. Andere mensen kunnen amper rondkomen. De grootste bedrijven en rijkste mensen daarentegen hebben het makkelijker dan ooit.
Kees "als mijn kind homo wordt onterf ik hem" van der Staaijquote:Op woensdag 17 september 2025 22:11 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ja hij heeft echt dat geniepige. Met van der Staaij geloofde ik inderdaad wel dat hij oprecht was in zijn overtuigingen.
Erg he, homo-intolerantie.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:14 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Kees "als mijn kind homo wordt onterf ik hem" van der Staaij
Ik twijfel, vond Timmermans deze dag echt heel sterk en ook visie uitstralend. Maar de weerstand tegen 'links' is zo enorm dat ik twijfel, liever geen gezeur meer en dan is Bontebal een veilige keuze, die vinden meer mensen sympathiek.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geen probleemquote:Op woensdag 17 september 2025 22:10 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je komt er zelf mee. Maar hoe serieus neem jij het onderwerp eigenlijk? Ik zie je ook niet bepaald met voorstellen komen om dijken te verhogen of anderzijds preventieve maatregelen.quote:
Oh ik was al eens gekomen met een totaal vliegvakantieverbod.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je komt er zelf mee. Maar hoe serieus neem jij het onderwerp eigenlijk? Ik zie je ook niet bepaald met voorstellen komen om dijken te verhogen of anderzijds maatregelen.
Je zult toch wel ergens wat meer verstand van hebben dan over je stokpaardje Rob Jetten mag ik aannemen?
Kies (uiteraard) voor de partij waar jij je uiteindelijk het beste bij voeltquote:Op woensdag 17 september 2025 22:14 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ik twijfel, vond Timmermans deze dag echt heel sterk en ook visie uitstralend. Maar de weerstand tegen 'links' is zo enorm dat ik twijfel, liever geen gezeur meer en dan is Bontebal een veilige keuze, die vinden meer mensen sympathiek.
quote:Op woensdag 17 september 2025 22:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kies (uiteraard) voor de partij waar jij je uiteindelijk het beste bij voelt
Zakelijk mocht nog wel?quote:Op woensdag 17 september 2025 22:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh ik was al eens gekomen met een totaal vliegvakantieverbod.
Viel niet in goede aarde.
Juist, ik zoek een verbinder. En Timmermans is dat niet.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:17 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Kies (uiteraard) voor de partij waar jij je uiteindelijk het beste bij voelt
CDA-PvdA/GL-D66 als motorblok lijkt me de meest waarschijnlijke basis voor de komende coalitie.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:15 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Geen probleem
En geen verkeerde keuze vind ik.
Een regeringscombinatie met hen zal wel lastig worden met name omdat andere partijen dat niet willen. Behalve D66 misschien, maar als het even kan slaat bijvoorbeeld het CDA al liever rechtsaf.
Daar verschillen de meningen over.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:18 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Juist, ik zoek een verbinder. En Timmermans is dat niet.
Dat zegt genoeg.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar verschillen de meningen over.
Gewoon Nederland doorvoerland zonder luchthavens. Dat zal ze leren!quote:Op woensdag 17 september 2025 22:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ook niet, maar daar had men wat minder moeite mee.
Ik betaal conform mijn verdiensten. Rijk meer dan 2 miljoen vermogen. Aller rijksten meer dan 20 miljoen. Duidelijk?quote:Op woensdag 17 september 2025 22:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
De vraag was: hoeveel. En definieer rijk.
Over Bontebal ook hoorquote:
Mens ga gewoon stemmen op wie je wil stemmen , wat een gedoe.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:18 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Juist, ik zoek een verbinder. En Timmermans is dat niet.
En hoeveel mr zou je willen betalen? En hoe veel mr zouden die vermogenen moeten betalen?quote:Op woensdag 17 september 2025 22:19 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik betaal conform mijn verdiensten. Rijk meer dan 2 miljoen vermogen. Aller rijksten meer dan 20 miljoen. Duidelijk?
Je hebt geen enkel idee hoeveel mensen zwevende stemmers zijn.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:19 schreef Puzzie het volgende:
[..]
Mens ga gewoon stemmen op wie je wil stemmen , wat een gedoe.
Ik zoek dan ook naar redelijkheid en fatsoen... niet naar een 'Verbinder'.quote:
Ik ben het iig niet , maar er is volgens mij ook een verkiezingstopicquote:Op woensdag 17 september 2025 22:20 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Je hebt geen enkel idee hoeveel mensen zwevende stemmers zijn.
Dat kun je prima als particulier initiatief doen. Genoeg goede doelen ook in Nederland voor Nederland of iedere andere cause die jou wel bevalt.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:13 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Mag best meer. Ik heb geen problemen met belasting. Andere mensen kunnen amper rondkomen. De grootste bedrijven en rijkste mensen daarentegen hebben het makkelijker dan ooit.
Ook dat is subjectief he?quote:Op woensdag 17 september 2025 22:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zoek dan ook naar redelijkheid en fatsoen... niet naar een 'Verbinder'.
Een redelijk en fatsoenlijk mens is sowieso een verbinder.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:21 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik zoek dan ook naar redelijkheid en fatsoen... niet naar een 'Verbinder'.
Wederom niet mee oneens, echter het CDA kennende als ze coalitie groter kunnen worden over rechts dan kiezen ze daarvoor. En daar behoren partijen als CU en SGP ook toe en de PVV kan zo een kabinet gaan steunen. Dus hoewel ik er niet op tegen ben dat het CDA erbij komt, zal ik niet op ze gaan stemmen. Ik heb dan liever een grotere PvdA.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:18 schreef -XOR- het volgende:
[..]
CDA-PvdA/GL-D66 als motorblok lijkt me de meest waarschijnlijke basis voor de komende coalitie.
Daarmee zet je dus de populariteit van een standpunt boven je eigen idealen. Dat is die 'makkelijke rechtse' gratis bier hoek.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:16 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Oh ik was al eens gekomen met een totaal vliegvakantieverbod.
Viel niet in goede aarde.
Eensquote:Op woensdag 17 september 2025 22:22 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Wederom niet mee oneens, echter het CDA kennende als ze coalitie groter kunnen worden over rechts dan kiezen ze daarvoor. En daar behoren partijen als CU en SGP ook toe en de PVV kan zo een kabinet gaan steunen. Dus hoewel ik er niet op tegen ben dat het CDA erbij komt, zal ik niet op ze gaan stemmen. Ik heb dan liever een grotere PvdA.
Niet als legio mensen geen zin hebben in redelijkheid en fatsoen maar enkel in het eigen gelijk.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:22 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Een redelijk en fatsoenlijk mens is sowieso een verbinder.
Alrijd makkelijk om iemand anders zijn geld weg te geven, natuurlijk.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:20 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
En hoeveel mr zou je willen betalen? En hoe veel mr zouden die vermogenen moeten betalen?
De ironiequote:Op woensdag 17 september 2025 22:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Niet als legio mensen geen zin hebben in redelijkheid en fatsoen maar enkel in het eigen gelijk.
Populair?quote:Op woensdag 17 september 2025 22:22 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Daarmee zet je dus de populariteit van een standpunt boven je eigen idealen. Dat is die 'makkelijke rechtse' gratis bier hoek.
quote:Op woensdag 17 september 2025 22:22 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Wederom niet mee oneens, echter het CDA kennende als ze als coalitie groter kunnen worden over rechts dan kiezen ze daarvoor. En daar behoren partijen als CU en SGP ook toe en de PVV kan zo een kabinet gaan steunen. Dus hoewel ik er niet op tegen ben dat het CDA erbij komt, zal ik niet op ze gaan stemmen. Ik heb dan liever een grotere PvdA.
In Bontenbal die zich laat steunen door Wilders geloof ik niet zo, in Wilders die daarvoor te porren zou zijn evenmin. De meeste CDA'ers zouden misschien liever een kabinet met VVD zien maar die peilen momenteel wel veel te klein.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:22 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Wederom niet mee oneens, echter het CDA kennende als ze coalitie groter kunnen worden over rechts dan kiezen ze daarvoor. En daar behoren partijen als CU en SGP ook toe en de PVV kan zo een kabinet gaan steunen. Dus hoewel ik er niet op tegen ben dat het CDA erbij komt, zal ik niet op ze gaan stemmen. Ik heb dan liever een grotere PvdA.
Ja, zonder visie, een Rutte opvolger lijkt ie.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:23 schreef Perrin het volgende:
Bontenbal staat daar wel als kroonprins idd.
Ja, ik onderbouw mijn argumenten - redelijkheid - en schilder mensen niet af als 'eencelligen' en 'amoebes', of 'nazi's' en 'racisten' wanneer ze het niet met mij eens zijn - fatsoen.quote:
Ik geloof 'm wel dat hij ook goede keuzes durft te maken. Eerst even verkozen worden.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:24 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, zonder visie, een Rutte opvolger lijkt ie.
Brinkman, Eurlings, Bontenbal.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:23 schreef Perrin het volgende:
Bontenbal staat daar wel als kroonprins idd.
Niet rechtstreeks Bontebal nee, maar wel eventueel (uiterst) rechts beleid van zo een kabinet waar zo een CDA in mee gezogen kan worden. Hetzelfde als NSC de afgelopen tijd. Die christendemocraten blijven daar me teveel bij in de buurt.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:24 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In Bontenbal die zich laat steunen door Wilders geloof ik niet zo, in Wilders die daarvoor te porren zou zijn evenmin. De meeste CDA'ers zouden misschien liever een kabinet met VVD zien maar die zijn momenteel wel veel te klein.
Klopt. Zelfs vanuit CDA hoek:quote:Op woensdag 17 september 2025 22:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar verschillen de meningen over.
Als jij een beweging tegen vliegvakanties zou starten (die je desnoods even een tijd alleen zou runnen), dan zou dat wellicht niet al te populair beginnen. Maar je staat dan wel voor je eigen idealen.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:23 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Populair?
Mijn standpunt was verre van populair.
Nee dat werkt niet. Je kunt zoiets als zorgen dat mensen zonder toeslagen kunnen rondkomen niet bewerkstelligen met individuele bijdragen. Dat moet je als maatschappij garanderen.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:21 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dat kun je prima als particulier initiatief doen. Genoeg goede doelen ook in Nederland voor Nederland of iedere andere cause die jou wel bevalt.
Ik ook niet, dus waarom zeg je dat tegen mij dan?quote:Op woensdag 17 september 2025 22:25 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ja, ik onderbouw mijn argumenten - redelijkheid - en schilder mensen niet af als 'eencelligen' en 'amoebes', of 'nazi's' en 'racisten' wanneer ze het niet met mij eens zijn - fatsoen.
Dus wellicht toch niet zo waard om op te stemmen?quote:Op woensdag 17 september 2025 22:24 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Ja, zonder visie, een Rutte opvolger lijkt ie.
Dit debat laat toch ook zien dat Bontenbal meer gemeen heeft met Yesilgz dan Timmermans? Zijn eerste interruptie was voor Yesilgz en over "regeldruk voor bedrijfsleven".quote:Op woensdag 17 september 2025 22:26 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
[..]
Niet rechtstreeks Bontebal nee, maar wel eventueel (uiterst) rechts beleid van zo een kabinet waar zo een CDA in mee gezogen kan worden. Hetzelfde als NSC de afgelopen tijd. Die christendemocraten blijven daar me teveel bij in de buurt.
quote:Op woensdag 17 september 2025 22:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus wellicht toch niet zo waard om op te stemmen?
en wat zou je meer aan belasting willen betalen? noem eens een nummer.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee dat werkt niet. Je kunt zoiets als zorgen dat mensen zonder toeslagen kunnen rondkomen niet bewerkstelligen met individuele bijdragen. Dat moet je als maatschappij garanderen.
Wel komisch om zo'n ondoordacht idee te hebben. Dat je een fijne samenleving kan hebben door wat giften van mensen die het goed hebben en niet hebzuchtig zijn.
Je vergeet Verhagen in dit rijtjequote:
Timmermans is veel gekwalificeerder... met een bewezen track record...quote:Op woensdag 17 september 2025 22:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik geloof 'm wel dat hij ook goede keuzes durft te maken. Eerst even verkozen worden.
Jij wilde zo graag meer geven. schreef je zelf.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Nee dat werkt niet. Je kunt zoiets als zorgen dat mensen zonder toeslagen kunnen rondkomen niet bewerkstelligen met individuele bijdragen. Dat moet je als maatschappij garanderen.
Wel komisch om zo'n ondoordacht idee te hebben. Dat je een fijne samenleving kan hebben door wat giften van mensen die het goed hebben en niet hebzuchtig zijn.
Die heeft alleen de radicalen van GL in z'n nek. Dus is 'ie bij voorbaat af.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:30 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Timmermans is veel gekwalificeerder... met een bewezen track record...
Brrrrrr *rilt*quote:Op woensdag 17 september 2025 22:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Je vergeet Verhagen in dit rijtje
Maar ik vind Bontenbal toch wel van een ander kaliber hoor. Vraag het me over een paar jaar gerust nog een keer.
10%quote:Op woensdag 17 september 2025 22:29 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
en wat zou je meer aan belasting willen betalen? noem eens een nummer.
Je hebt wel een punt. Maar IK vertrouw hem (nog) niet. Mede omdat CDA.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Maar ik vind Bontenbal toch wel van een ander kaliber hoor. Vraag het me over een paar jaar gerust nog een keer.
Gezien de chaos in Amsterdam, laten we dat maar niet doen.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:32 schreef Klopkoek het volgende:
Hallo politici in Den Haag, kunnen jullie allemaal even bijles nemen bij @:femkehalsema.bsky.social om te leren hoe je schuimbekrechts terugstuurt naar het schrikwekkende duister waar het thuishoort?
https://bsky.app/profile/ijsbrand.bsky.social/post/3lz2oimwpck2h
In zijn hoogtijdagen wel de CDA'er bij uitstek. Alles voor de macht en hypocriet tot op het bot.quote:
Mij lijkt Bontenbal an sich ook een prima premier, maar wanneer je wordt betiteld als CDA-kroonprins moet je wel uitkijken. Voor je het weet raak je aan lager wal of word je verbannen naar Bouwend Nederland.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:30 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat is vanuit waar ik sta ook mijn nadeel met het CDA, zij vinden de VVD nou eenmaal comfortabeler dan de PvdA al sinds de nacht van Schmelzer. Nog een centrum-rechtse regering na 23 jaar sloopbeleid zie ik als kiezer niet zitten (wellicht denk jij daar anders over, maar ik verwoord uiteraard even wat ik vind). Bontebal is een integere, nette vent, maar het bovenstaande in mijn achterhoofd zal ik er dus niet op stemmen.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:29 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Dit debat laat toch ook zien dat Bontenbal meer gemeen heeft met Yesilgz dan Timmermans? Zijn eerste interruptie was voor Yesilgz en over "regeldruk voor bedrijfsleven".
De achterban van CDA bestuurde vier jaar geleden met FvD, en bestuurt nu graag met BBB in de provincies. De asbestdumpers.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die heeft alleen de radicalen van GL in z'n nek. Dus is 'ie bij voorbaat af.
Ja, daarom de *rilt*quote:Op woensdag 17 september 2025 22:33 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In zijn hoogtijdagen wel de CDA'er bij uitstek. Alles voor de macht en hypocriet tot op het bot.
lolquote:Op woensdag 17 september 2025 22:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De achterban van CDA bestuurde vier jaar geleden met FvD, en bestuurt nu graag met BBB in de provincies. De asbestdumpers.
BBB Jong benoemt boer die minister Van der Wal intimideerde tot eerste erelid
https://www.bnnvara.nl/jo(...)de-tot-eerste-erelid
Wat is dan 'radicaal' hier?
Joopquote:Op woensdag 17 september 2025 22:34 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De achterban van CDA bestuurde vier jaar geleden met FvD, en bestuurt nu graag met BBB in de provincies. De asbestdumpers.
BBB Jong benoemt boer die minister Van der Wal intimideerde tot eerste erelid
https://www.bnnvara.nl/jo(...)de-tot-eerste-erelid
Wat is dan 'radicaal' hier?
Jij bent het er niet mee eens om BBB radicaal te noemen? BBB schuwt het geweld duidelijk niet.quote:
Als je de vuilnis en andere ellende eindeloos door je straten wil, ja.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:32 schreef Klopkoek het volgende:
Hallo politici in Den Haag, kunnen jullie allemaal even bijles nemen bij @:femkehalsema.bsky.social om te leren hoe je schuimbekrechts terugstuurt naar het schrikwekkende duister waar het thuishoort?
https://bsky.app/profile/ijsbrand.bsky.social/post/3lz2oimwpck2h
https://www.bestrijdingsd(...)%20de%20straatstenen.quote:Amsterdam heeft te maken met een rattenplaag van ongekende omvang. Vooral in de binnenstad, met name rond de Kalverstraat en de Zeedijk, kruipen ratten letterlijk uit de straatstenen. De overlast is zichtbaar, voelbaar en hoorbaar. Je ziet ze rennen tussen vuilniszakken, hoort ze in de steegjes en ruikt zelfs hun aanwezigheid. De rattenplaag in Amsterdam is geen toekomstscenario meer; het is de dagelijkse realiteit voor veel bewoners en ondernemers.
hij is 't met je eens, schattebolquote:Op woensdag 17 september 2025 22:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jij bent het er niet mee eens om BBB radicaal te noemen? BBB schuwt het geweld duidelijk niet.
Nee juist welquote:Op woensdag 17 september 2025 22:36 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Jij bent het er niet mee eens om BBB radicaal te noemen? BBB schuwt het geweld duidelijk niet.
Wat klopt er niet aan het bericht dat ze dubieuze lieden tot erelid maken?quote:Op woensdag 17 september 2025 22:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Joop![]()
Daar is Bassie van Adriaan al extreemrechts
ZIJ dan toch..quote:Op woensdag 17 september 2025 22:37 schreef EttovanBelgie het volgende:Z
[..]
hij is 't met je eens, schattebol
Klaver, Lahlah, Westerveldquote:Op woensdag 17 september 2025 22:30 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Die heeft alleen de radicalen van GL in z'n nek. Dus is 'ie bij voorbaat af.
Amsterdam is nog steeds een gewilde woonplaats ja. Ook de gemeente dat jaar na jaar de meeste woningen bij bouwt.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:37 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Als je de vuilnis en andere ellende eindeloos door je straten wil, ja.
een letterlijke rattenplaag hebben ze daar.
https://www.bestrijdingsd(...)%20de%20straatstenen.
Goed bestuur wel. Wil vast heel Nederland wel.
Daarom. Ik vertrouw het CDA niet. Genoeg engnekken voortgebracht..quote:Op woensdag 17 september 2025 22:37 schreef Firuze60 het volgende:
Ik ben zo oud dat ik nog weet hoeveel lol we hadden om eindelijk dat conservatieve CDA buiten spel te zetten, had zelfs mijn vriend (VVD-stemmer) overgehaald om PvdA te stemmen en andersom. Begin van het paarse kabinet. Die politieke consensus (polderen) werd over de hele wereld bekend en tja, uiteindelijk ook niet haalbaar.
Lullig dat hij je 'hij' noemt danquote:
Toe vertel, waar kan ik vinden dat er een CDA-FvD bestaat?quote:Op woensdag 17 september 2025 22:38 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Wat klopt er niet aan het bericht dat ze dubieuze lieden tot erelid maken?
Wat is dan radicaal hier? Besturen met FvD lijkt me vrij radicaal.
Verbaasd mij niet echtquote:Op woensdag 17 september 2025 22:41 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Lullig dat hij je 'hij' noemt dan
Waarschijnlijk is Klopkoek op Joop zelfs te rechts.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:35 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Joop![]()
Daar is Bassie van Adriaan al extreemrechts
Dat dampende Paradiso-volk en de universiteitsslopende stormtroepen eerder.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klaver, Lahlah, Westerveld
rAdIcAlEn
En jij bent van de leugens en frames...quote:Op woensdag 17 september 2025 22:42 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Waarschijnlijk is Klopkoek op Joop zelfs te rechts.
Nou nee, ik had geen idee. Zou ook niet weten hoe ik dat zou moeten weten.quote:
Twee clowns iddquote:Op woensdag 17 september 2025 22:44 schreef Firuze60 het volgende:
Die twee mannetjes naast elkaar, Ja21 en GSP.
Koot en Bie hier!
Tuurlijk een boer die een minister zich thuis onveilig laat voelen daar haal je je schouders over op.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat dampende Paradiso-volk en de universiteitsslopende stormtroepen eerder.
Haar profiel? De roze streep op de mobiele site of het vrouwenicoontje op de desktop?quote:Op woensdag 17 september 2025 22:43 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Nou nee, ik had geen idee. Zou ook niet weten hoe ik dat zou moeten weten.
Ik kijk geen profielen, heb geen idee wat de 'mobiele site' is en zie ook geen icoontjes.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:45 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Haar profiel? De roze streep op de mobiele site of het vrouwenicoontje op de desktop?
Ik noem maar wat
Ja, dag he?quote:Op woensdag 17 september 2025 22:46 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik kijk geen profielen, heb geen idee wat de 'mobiele site' is en zie ook geen icoontjes.
Echt erg!quote:Op woensdag 17 september 2025 22:46 schreef Puzzie het volgende:
ach jee wat een treurnis nu met Eerdmans
Joh, als jij werkelijk denkt dat ik iemand willens en wetens man noem terwijl het een vrouw is, knock yourself out.quote:
Prima! Mits dat voormalige PVV stemmers zijn.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:48 schreef Klopkoek het volgende:
De JA21 fascisten stomen door naar 12 zetels in de peilingen
https://bsky.app/profile/levi98k.bsky.social/post/3lz27docqyk24
Autoritaire luitjes... Eerdmans beweerde dat zijn opa in het verzet zat, het was een nationaal-socialist.
quote:Op woensdag 17 september 2025 22:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Joh, als jij werkelijk denkt dat ik iemand willens en wetens man noem terwijl het een vrouw is, knock yourself out.
Je hoeft 0 moeite te doen he? Alleen kijken met je oogjes...quote:Op woensdag 17 september 2025 22:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ja, dag he?![]()
Wat een lulsmoesjes. Je ziet het gewoon meteen op mobiel of desktop
Je hoeft niet ergens op door te klikken![]()
Hou toch eens op met dat fascisten geroep.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:48 schreef Klopkoek het volgende:
De JA21 fascisten stomen door naar 12 zetels in de peilingen
https://bsky.app/profile/levi98k.bsky.social/post/3lz27docqyk24
Autoritaire luitjes... Eerdmans beweerde dat zijn opa in het verzet zat, het was een nationaal-socialist.
Ik HEB geeneens een mobiele versie...quote:Op woensdag 17 september 2025 22:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
[..]
Je hoeft 0 moeite te doen he? Alleen kijken met je oogjes...
Echt hoor
En menigeen ook NIETquote:Op woensdag 17 september 2025 22:49 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Hou toch eens op met dat fascisten geroep.
Menigeen ziet liever Eerdmans dan een rat in zijn straat.
Op de desktopversie zie je het NOG makkelijkerquote:Op woensdag 17 september 2025 22:50 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik HEB geeneens een mobiele versie...
oh ja... hoe dan?quote:Op woensdag 17 september 2025 22:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Op de desktopversie zie je het NOG makkelijker
Nou succes met de ongediertebestrijder.quote:
Heb jij een oplossing voor het afvalprobleem? Niet h?quote:Op woensdag 17 september 2025 22:49 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Vrouwenicoontje. En bij jezelf een mannenicoontje..quote:
Tja een aantal partijen (doelend op rechts van de VVD) al dan niet in dit kabinet hebben er voor gezorgd dat ik het CDA ondanks dat als redelijker ben gaan zien sinds de jaren van die afgrijselijke Balkenende, Verhagen en Buma voorbij zijn. Dat gold zelfs ook voor de VVD onder Rutte (met name zijn eerste jaren dan), maar met Yesilgz die stiekem wederom een ultra-rechts wil geldt dat nu voor mij geheel zeker niet meer voor hen.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daarom. Ik vertrouw het CDA niet. Genoeg engnekken voortgebracht..
WAARquote:Op woensdag 17 september 2025 22:52 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vrouwenicoontje. En bij jezelf een mannenicoontje..
Neem een kat.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:52 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Nou succes met de ongediertebestrijder.
https://www.bestrijdingsdienst.nl/blog/rattenplaag-in-amsterdam/
Scharwachterquote:Op woensdag 17 september 2025 22:39 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Klaver, Lahlah, Westerveld
rAdIcAlEn
En als ze 12 zetels halen, wat dan?quote:Op woensdag 17 september 2025 22:52 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Heb jij een oplossing voor het afvalprobleem? Niet h?
En ja, JA21 is een extreem-rechtse en antidemocratische partij.
quote:Op woensdag 17 september 2025 22:49 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Hij heet Stoffer.quote:
quote:Op woensdag 17 september 2025 22:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hij heet Stoffer.
En die andere is Blikker.
Zijn dat die dingen naast de UI?quote:
Bikkerquote:Op woensdag 17 september 2025 22:54 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hij heet Stoffer.
En die andere is Blikker.
Een keertje wat zaken dik aanzetten zeker. Maar leugens nergens. Dat iemand graag een andere oplossingsrichting ziet voor een probleem is niet meteen een "alternative fact".quote:Op woensdag 17 september 2025 22:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En jij bent van de leugens en frames...
Owh excuus: "alternative facts'...
Dan is het extreem-rechtse blok dus nog groter geworden in Nederland.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:53 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
En als ze 12 zetels halen, wat dan?
Ik heb er geen last van. En heb wel een katquote:Op woensdag 17 september 2025 22:55 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Lol
Er zijn ratten die zo groot als katten zijn. En ze komen in groepen.
Verlies je gevoel voor humor niet. Bijna weekendquote:
Neuh die in Amsterdam rondlopen zijn over het algemeen niet super groot, een kat kan zeker helpen. (Zitten overigens vooral bij de grachten/kanalen, maar soms wel bij mensen thuis en dat is superkut dus dat wil ik verder niet minimaliseren)quote:Op woensdag 17 september 2025 22:55 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Lol
Er zijn ratten die zo groot als katten zijn. En ze komen in groepen.
Smerig ook. Qua ziektes enzo. Dat wil je echt niet in huis hebben.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:59 schreef vPlien het volgende:
[..]
Neuh die in Amsterdam rondlopen zijn over het algemeen niet super groot, een kat kan zeker helpen. (Zitten overigens vooral bij de grachten/kanalen, maar soms wel bij mensen thuis en dat is superkut dus dat wil ik verder niet minimaliseren)
Muizen bedoel je?quote:Op woensdag 17 september 2025 23:00 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Smerig ook. Qua ziektes enzo. Dat wil je echt niet in huis hebben.
Ratten.quote:
quote:Ratten kunnen diverse menselijke ziekten overdragen, waaronder de ziekte van Weil (leptospirose), die via urine in water of modder kan worden opgelopen en griepachtige klachten kan veroorzaken. Ook het hantavirus kan door inademing van viruspartikels in rattenuitwerpselen worden overgedragen en kan leiden tot ernstige ademhalingsproblemen. Andere ziekten zijn onder meer Salmonella, overgedragen via besmet voedsel.
quote:
quote:Ratten kunnen diverse menselijke ziekten overdragen, waaronder de ziekte van Weil (leptospirose), die via urine in water of modder kan worden opgelopen en griepachtige klachten kan veroorzaken. Ook het hantavirus kan door inademing van viruspartikels in rattenuitwerpselen worden overgedragen en kan leiden tot ernstige ademhalingsproblemen. Andere ziekten zijn onder meer Salmonella, overgedragen via besmet voedsel.
Die achterban boeit dat toch allemaal niets. Gewoon vertrouwen dat god de juiste persoon de SGP laat leiden.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:58 schreef Heer_van_Bartolhoven het volgende:
De SGP die zich positioneert nu weer bij FvD, eerder al bij Wilders. Ben benieuwd wat hun achterban ervan vindt.
Dus?quote:
Jeetje wat een harde woorden jegens religie ineens. Nu wel.quote:Op woensdag 17 september 2025 23:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Die achterban boeit dat toch allemaal niets. Gewoon vertrouwen dat god de juiste persoon de SGP laat leiden.
SGP kan vast ook op steun van de Christenfascisten uit Amerika rekenen.
Hebben ze dan een meerderheid. Als je ze wel optelt?quote:Op woensdag 17 september 2025 23:06 schreef Klopkoek het volgende:
[ afbeelding ]
52 extreem-rechtse zetels. PVV, JA21, BBB, FvD.
Dan tel ik SGP, 50 plus en VVD nog niet eens mee.
Nou, svp hier alsjeblief geen hardcore religi conservatieve gekken.quote:Op woensdag 17 september 2025 23:06 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Jeetje wat een harde woorden jegens religie ineens. Nu wel.
Geen idee, ik ken wel wat mensen die in die hoek zitten en die zijn nou niet bepaald fan Wilders of FvD, dus in die zin kan het electoraal voor de SGP alsook CU wel iets uitmaken wat die achterban vindt. Natuurlijk geloven zij in god dit en god dat, maar bij die leer past ook dat ze beseffen dat ze het op korte termijn toch echt even zelf moeten doen.quote:Op woensdag 17 september 2025 23:04 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Die achterban boeit dat toch allemaal niets. Gewoon vertrouwen dat god de juiste persoon de SGP laat leiden.
SGP kan vast ook op steun van de Christenfascisten uit Amerika rekenen.
Haha, en dat zeg je tegen Etto?quote:Op woensdag 17 september 2025 23:08 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Nou, svp hier alsjeblief geen hardcore religi conservatieve gekken.
Het CDA is nog nooit zo links geweest met al die rechtse afsplitsers.quote:Op woensdag 17 september 2025 23:09 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
Toch typisch dat het voor CDA zon heikel punt is om het minimumloon te verhogen.
Wat is het toch met rechtse partijen dat ze de mond vol hebben over werken moet lonen en hoe ze er zijn voor de hardwerkende Nederlander. Toch niet voor de portemonnee van die mensen.
Tja.quote:Op woensdag 17 september 2025 23:12 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik moet nog zien of ze ook wel eens de lachers op haar hand kan krijgen.
quote:Op woensdag 17 september 2025 23:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar jopelijk genieten ze vd hspjes
quote:Op woensdag 17 september 2025 23:12 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Het CDA is nog nooit zo links geweest met al die rechtse afsplitsers.
Zegt misschien iets over jouw gevoel van midden?
Stem je toch lekker links? PvdA GL zakt steeds verder weg. Ze kunnen je stem goed gebruiken.quote:Op woensdag 17 september 2025 23:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]Het CDA is gewoon een rechtse partij. Het minimumloon niet willen verhogen is een rechts standpunt. Dat zegt vrijwel niets over hoe ik het midden zie.
Wel lekker het punt weer gemist. Dat rechtse partijen hun mond vol hebben over hardwerkende mensen, maar dan kunnen ze daar wat voor doen en is het laat maar. Het klootjesvolk wacht maar tot het vestigingsklimaat naar beneden druppelt op ze.
Rechts= conservatief en kapitalistischquote:Op woensdag 17 september 2025 23:17 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]Het CDA is gewoon een rechtse partij. Het minimumloon niet willen verhogen is een rechts standpunt. Dat zegt vrijwel niets over hoe ik het midden zie.
Wel lekker het punt weer gemist. Dat rechtse partijen hun mond vol hebben over hardwerkende mensen, maar dan kunnen ze daar wat voor doen en is het laat maar. Het klootjesvolk wacht maar tot het vestigingsklimaat naar beneden druppelt op ze.
Ik maak er ook geen geheim van dat ik links stem.quote:Op woensdag 17 september 2025 23:20 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Stem je toch lekker links? PvdA GL zakt steeds verder weg. Ze kunnen je stem goed gebruiken.
Minimumloon issues zijn linkse issues, vind je. Succes!
De afschuw voor links is begonnen met Fortuyn, die sprak over de linkse kerk.quote:Op woensdag 17 september 2025 23:27 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Ik maak er ook geen geheim van dat ik links stem.
Minimumloon is niet enkel een links issue. Genoeg rechtse stemmers gaan voor PVV omdat die ook kiezers voorliegen wat te willen betekenen voor minima. Zoals de vrouw die nu het eigen risico op 0 nodig had.
Ik moet zeggen dat je inderdaad de typisch rechtse stemmer bent. Je probeert niet eens met meer dan een jijbak te komen.
Waarom zijn de rechtse stemmers eigenlijk zo dogmatisch tegen een leefbaar minimumloon.
Nee hoorquote:Op woensdag 17 september 2025 23:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
De afschuw voor links is begonnen met Fortuyn, die sprak over de linkse kerk.
'Sinterklaas bestaat. Hij zit daar.'quote:Op woensdag 17 september 2025 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee hoor
Wiegel - Sinterklaas is daar een goed voorbeeld van..
En een leugen.quote:Op woensdag 17 september 2025 23:32 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
'Sinterklaas bestaat. Hij zit daar.'
Ja. Iconisch was dat.
Dat is dan ook wel het enige voorbeeld van een linkse regering aan de macht met Den Uil.quote:Op woensdag 17 september 2025 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Nee hoor
Wiegel - Sinterklaas is daar een goed voorbeeld van..
Fortuyn als populist wist juist ook best aardig de schijn op te houden dat zijn ideeen ook de lui met het minimumloon zouden helpen. Wat ik meer onbegrijpelijk vindt is dat de rechtse kiezer zon slecht geheugen heeft dat ze achter elkaar in dezelfde truc blijven trappen.quote:Op woensdag 17 september 2025 23:30 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
De afschuw voor links is begonnen met Fortuyn, die sprak over de linkse kerk.
Den Uyl. En neequote:Op woensdag 17 september 2025 23:34 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat is dan ook wel het enige voorbeeld van een linkse regering aan de macht met Den Uil.
Dat deed hij niet. Het was uiteraard weer een valse framequote:Op woensdag 17 september 2025 23:35 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Waarom, omdat ie smeet met geld?
Ja voor die rechtse dikkop wel jaquote:Op woensdag 17 september 2025 23:32 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
'Sinterklaas bestaat. Hij zit daar.'
Ja. Iconisch was dat.
Was Fortuyn ook niet ergens op links begonnen, PvdA toch?quote:Op woensdag 17 september 2025 23:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:
[..]
Fortuyn als populist wist juist ook best aardig de schijn op te houden dat zijn ideeen ook de lui met het minimumloon zouden helpen. Wat ik meer onbegrijpelijk vindt is dat de rechtse kiezer zon slecht geheugen heeft dat ze achter elkaar in dezelfde truc blijven trappen.
Blijkbaar met zoiets als minimumloon verhogen op zo'n simpele manier als. Links wil het dus dan moet het wel een geweldig slecht idee zijn. Ik vind het onbegrijpelijk om ideeen niet op hun waarde te beoordelen.
Yesilgz bij de SP. En nu?quote:Op woensdag 17 september 2025 23:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Was Fortuyn ook niet ergens op links begonnen, PvdA toch?
Zwabberen, Jesilgoz is ooit bij de SP begonnen.quote:Op woensdag 17 september 2025 23:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Die was weer SP.quote:
Dat is niet raar hoorquote:Op woensdag 17 september 2025 23:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Die was weer SP.
Kennelijk komen er veel rechtse mensen eerst van links.
Andersom zie je weinig.
Vertel. Ik vind het wel opmerkelijk.quote:
Net als Yesilgz, Verdonk en diverse VVD'ers. Beginnen ergens uit idealisme, maar krijgen door dat rechts zich gemakkelijker laat mennen lijkt het net. Hetzelfde als Trump die in een ver verleden zei dat als ie ooit de politiek in zou gaan dat voor de republikeinen zou zijn omdat die makkelijker voor de gek te houden zijn.quote:Op woensdag 17 september 2025 23:37 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus is het NIET raar dat het NIET andersom werktquote:Op woensdag 17 september 2025 23:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Vertel. Ik vind het wel opmerkelijk.
Iets van als jongeling linkse idealen en later toch meer voor je 'eigen boontjes doppen' gaan?
Oh ja. Net als die SPer Marijnissen die onlangs een huis van meer dan een miljoen kocht.quote:
Je buren zien Eerdmans nog niet zo snel in je woning trekken.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:49 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |