abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218904082
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 september 2025 12:49 schreef capricia het volgende:

[..]
Hij krijgt de leiding over die raad. Hij wordt zogezegd de Governor of Gaza.
[..]
https://www.bbc.com/news/articles/c3drmk95xlzo
[..]
https://www.google.com/am(...)aza-war-interim-role

Moet nog wel even door de VN:
[..]
En Indonesië wil wel duizenden troepen sturen als peacekeepers.
duidelijk, thanks :)

Zou mooi zijn als meerdere islamitische landen dit ook fixen.
pi_218915474
De levensgevaarlijke vloot met babymelk is gestopt door de heldhaftige jongens van de IDF.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 06:16:58 #203
510276 Geldprintkabouter
Clandestiene puntmuts
pi_218916352
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2025 10:52 schreef michaelmoore het volgende:
HAMAS moet stoppen en weg wezen, gijzelaars moeten vrij komen
[..]

Zo niet dan mag van mij Israël het karwei afmaken en van Gaza één groot geasfalteerde parkeerplek maken waar permanente bewoning onmogelijk is.
Geld maakt niet gelukkig tenzij versleten schoenen wanhopig naar je staren
pi_218916506
quote:
0s.gif Op woensdag 1 oktober 2025 23:00 schreef Glazenmaker het volgende:
De levensgevaarlijke vloot met babymelk is gestopt door de heldhaftige jongens van de IDF.
Ik heb wel medelijden met die soldaten en agenten, je zou maar op yom kippur opgeroepen worden om met die nietsnutten te dealen.
pi_218916663
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 06:16 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
Zo niet dan mag van mij Israël het karwei afmaken en van Gaza één groot geasfalteerde parkeerplek maken waar permanente bewoning onmogelijk is.
Mocht Hamas van jou ook een parkeerplaats van Israël maken toen er op 6 oktober honderden Palestijnen gegijzeld werden in een van Israëls martelgevangenissen zonder enige vorm van rechtspraak?
  donderdag 2 oktober 2025 @ 08:51:12 #206
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218916759
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 06:16 schreef Geldprintkabouter het volgende:

[..]
Psychopatische vernietigingswensen, leuk joh.
pi_218916779
Over psychopathische vernietigingswensen gesproken: links Nederland wil dat de genocide door gaat.

twitter
Make my day!
  donderdag 2 oktober 2025 @ 08:59:14 #208
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218916801
Ik ben ook wel benieuwd waarom ze daar tegenstemmen.
pi_218916805
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:54 schreef agter het volgende:
Over psychopathische vernietigingswensen gesproken: links Nederland wil dat de genocide door gaat.

[ x ]
Kunnen we ook zien waarom die partijen tegen hebben gestemd? Lijkt mij constructiever dan dat je ze gelijk demoniseert…
  donderdag 2 oktober 2025 @ 09:08:28 #210
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218916834
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:51 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Psychopatische vernietigingswensen, leuk joh.
een moderne toeristenstad dat zou wel mooi zijn ipv die grafbende
net als Sharm el Sheik , dan hebben die Palestijnen ook werk

Als er niet ingegreopen wordt dan wonen er over 10 jaar meer moslims in GAZA dan isaraeliers in heel israel

In nederland ook overigens
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_218916844
Tegen gestemd vanwege:
* Zij vrezen dat het plan de oprichting van een échte Palestijnse staat niet dichterbij brengt en de rechten van Palestijnen onvoldoende waarborgt
* Hun kritiek richt zich ook op het feit dat het plan voorwaarden stelt (zoals volledige ontwapening en uitsluiting van Hamas), waaruit volgt dat het voorstel vooral de Israëlische veiligheid benadrukt, terwijl structurele oorzaken van het conflict en de huidige humanitaire situatie volgens hen te weinig aandacht krijgen
* De toon van het debat wees erop dat negatieve uitlatingen, zoals dreigementen dat “als dit plan niet wordt geaccepteerd, men doorgaat met de militaire acties”, voor linkse partijen reden waren om te stellen dat er geen sprake is van een gelijkwaardig vredesproces, maar van druk uitoefenen zonder fundamentele concessies van Israël
* Er is ook verzet tegen het voorgestelde tijdelijke bestuur onder toezicht van een internationale commissie, waarvan men vreest dat dit het Palestijnse recht op zelfbeschikking verder kan ondermijnen
* Ten slotte benadrukken deze fracties het belang van internationale druk op beide partijen en niet alleen op Hamas, aangezien volgens hen het beëindigen van geweld, het stoppen van bezettingen en het waarborgen van mensenrechten een gedeelde verantwoordelijkheid zijn

Zit wel iets in. Het is een voorstel zonder garanties en gemaakt vanuit Israel's kant. Aan de ene kant logisch want Israël heeft Gaza met de pootjes in de lucht op de grond liggen en de burgers hebben recht op veiligheid, andere kant is het afwachten of dit een duurzame oplossing is. Een ding weten we zeker, wereldwijd is er een enorme voorkeur voor een tweestaten oplossing en die is met dit geen stap dichterbij gekomen. Je kan zeggen: met Trumps oorspronkelijke plan was die oplossing helemaal ver weg, en dan zal ik bevestigend op reageren.

De overwinnaar kan niet eenzijdig vrede uitroepen

Zie hier 't verslag van de tweede kamer
https://www.tweedekamer.n(...)n/detail/2025-2026/8
  donderdag 2 oktober 2025 @ 09:13:13 #212
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218916848
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:54 schreef agter het volgende:

[ x ]
Zijn heel veel Nazis bij op links

Amsterdam altijd al
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 2 oktober 2025 @ 09:13:34 #213
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218916851
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 09:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
een moderne toeristenstad dat zou wel mooi zijn ipv die grafbende
net als Sharm el Sheik , dan hebben die Palestijnen ook werk

Als er niet ingegreopen wordt dan wonen er over 10 jaar meer moslims in GAZA dan isaraeliers in heel israel

In nederland ook overigens
Dat is niet wat onze kabouter bedoelt.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 09:15:36 #214
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218916857
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 09:11 schreef opgebaarde het volgende:
Tegen gestemd vanwege:
* Zij vrezen dat het plan de oprichting van een échte Palestijnse staat niet dichterbij brengt en de rechten van Palestijnen onvoldoende waarborgt
* Hun kritiek richt zich ook op het feit dat het plan voorwaarden stelt (zoals volledige ontwapening en uitsluiting van Hamas), waaruit volgt dat het voorstel vooral de Israëlische veiligheid benadrukt, terwijl structurele oorzaken van het conflict en de huidige humanitaire situatie volgens hen te weinig aandacht krijgen
* De toon van het debat wees erop dat negatieve uitlatingen, zoals dreigementen dat “als dit plan niet wordt geaccepteerd, men doorgaat met de militaire acties”, voor linkse partijen reden waren om te stellen dat er geen sprake is van een gelijkwaardig vredesproces, maar van druk uitoefenen zonder fundamentele concessies van Israël
* Er is ook verzet tegen het voorgestelde tijdelijke bestuur onder toezicht van een internationale commissie, waarvan men vreest dat dit het Palestijnse recht op zelfbeschikking verder kan ondermijnen
* Ten slotte benadrukken deze fracties het belang van internationale druk op beide partijen en niet alleen op Hamas, aangezien volgens hen het beëindigen van geweld, het stoppen van bezettingen en het waarborgen van mensenrechten een gedeelde verantwoordelijkheid zijn

Zit wel iets in. Het is een voorstel zonder garanties en gemaakt vanuit Israel's kant. Aan de ene kant logisch want Israël heeft Gaza bijna met de pootjes in de lucht op de grond liggen, andere kant is het afwachten of dit een duurzame oplossing is. Een ding weten we zeker, wereldwijd is er een enorme voorkeur voor een tweestaten oplossing en die is met dit gene stap dichterbij gekomen. Je kan zeggen: met Trumps oorspronkelijke plan was die oplossing helemaal ver weg, en dan zal ik bevestigend op reageren.

Is begrijpelijk. Alo zie ik momenteel ook niks haalbaarders. Ik zou zelf gewoon instemmen en als Gaza er weer staat verder kijken.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 09:33:40 #215
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218917049
quote:
Tegen gestemd vanwege:
(redenen)
Naïef en idealistisch dus, maar niet antisemitisch.
quote:
Waarom niet? Hamas heeft niets meer in te brengen. Er is maar één mogelijk gevolg als Hamas dit wereldwijd gesteunde voorstel niet tekent.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218917208
Het is een vredesplan.
En nu is er een genocide.

Ik zou echt gewoon voor stemmen. Ook al zitten niet al je punten er in verwerkt. Dit komt wel heel erg zuur over. Omdat je je zin niet krijgt.

Het belangrijkste lijkt mij dat die genocide stopt. Want straks is er misschien geen Gazaan meer over. En waar sta je dan met je Palestijnse staat en al je eisen?
Make my day!
pi_218917230
Het plan is idd zeker niet perfect, maar een plan waarbij Netanyahu zelf aan geeft dat hij stopt met het leegruimen van heel Gaza lijkt me al winst. En idd, Hamas heeft niet zo veel te willen, ze hebben geen bondgenoten meer en Israël lijkt bij afwijzing van dit plan door Hamas eerder meer bondgenoten te krijgen.

Belangrijkste is dat het uithongeren en moorden stopt. Zo snel mogelijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218917270
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 09:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Naïef en idealistisch dus, maar niet antisemitisch.
[..]
Waarom niet? Hamas heeft niets meer in te brengen. Er is maar één mogelijk gevolg als Hamas dit wereldwijd gesteunde voorstel niet tekent.
Ik ben in de "naïeve" veronderstelling dat vrede door beide partijen moet worden uitgesproken. Anders is het slechts een kwestie van tijd voordat het geweld weer oplaait.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 10:23:09 #219
346939 Janneke141
pi_218917288
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik ben in de "naïeve" veronderstelling dat vrede door beide partijen moet worden uitgesproken. Anders is het slechts een kwestie van tijd voordat het geweld weer oplaait.
Dat risico bestaat met een terroristische organisatie volgens mij altijd.
pi_218917375
quote:
“Een vredesverdrag zonder verzoening is als een judaskus voor de toekomst”

Peter van Uhm
40% van de vredesakkoorden sneuvelt binnen 5 jaar. En daar is dus wederzijdse verzoening wel een voorwaarde in.

https://www.theguardian.com/world/commentisfree/2019/nov/21/peace-agreements-normally-fail-within-five-years-bougainville-is-a-lesson-to-us-all
  donderdag 2 oktober 2025 @ 10:39:47 #221
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218917412
quote:
Tegen gestemd vanwege:

Zit wel iets in. Het is een voorstel zonder garanties en gemaakt vanuit Israel's kant. Aan de ene kant logisch want Israël heeft Gaza met de pootjes in de lucht op de grond liggen en de burgers hebben recht op veiligheid, andere kant is het afwachten of dit een duurzame oplossing is. Een ding weten we zeker, wereldwijd is er een enorme voorkeur voor een tweestaten oplossing en die is met dit geen stap dichterbij gekomen. Je kan zeggen: met Trumps oorspronkelijke plan was die oplossing helemaal ver weg, en dan zal ik bevestigend op reageren.

Dat vinden deze partijen problematisch? De mogelijke uitsluiting van Hamas?

Het is nog erger dan ik dacht.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218917422
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat er binnen een aantal jaar weer gevochten gaat worden, vredesverdrag of niet, lijkt me vrij onoverkomelijk in letterlijk elk scenario. Zelfs als Gaza leeg geveegd gaat worden, dan wordt dat waarschijnlijk de favoriete plek voor bomaanslagen en ander terrorisme. Je hebt nou eenmaal te dealen met een groepering die het bestaansrecht van Israël ontkent. En met daartegenover een land dat zich sterker weet dan zijn tegenstanders en dat ook wil tonen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218917423
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:30 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
40% van de vredesakkoorden sneuvelt binnen 5 jaar.
97% van de statistieken is ter plekke bedacht.
quote:
En daar is dus wederzijdse verzoening wel een voorwaarde in.
Wij hebben ons niet verzoend met de nazi's, die hebben we uitgeroeid.

En wat raar dat je verzoening wil met een volk dat je wil uitroeien? :?
pi_218917432
quote:

De overwinnaar kan gewoon onvoorwaardelijke overgave eisen (en krijgen).
pi_218917440
Kabinet wil toch 'enkele ernstig zieke kinderen' uit Gaza opnemen
https://www.ad.nl/buitenl(...)za-opnemen~ab855ea0/

NEE NEE NEE NEE NEE NEE NEE :(

LAAT DIE KINDEREN DAAR. ZIJ ZIJN NIET ONS PROBLEEM. :(
pi_218917455
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:42 schreef MagnificentAlfonso het volgende:

[..]
97% van de statistieken is ter plekke bedacht.
[..]
Wij hebben ons niet verzoend met de nazi's, die hebben we uitgeroeid.

En wat raar dat je verzoening wil met een volk dat je wil uitroeien? :?
Je mag ook gewoon zeggen dat je het niet begrijpt en dat je geen moeite doet een bron te lezen.
pi_218917472
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:47 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Je mag ook gewoon zeggen dat je het niet begrijpt en dat je geen moeite doet een bron te lezen.
En direct op de man. :)

Het is zó zwak, zó zwak.
pi_218917489
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:50 schreef MagnificentAlfonso het volgende:

[..]
En direct op de man. :)

Het is zó zwak, zó zwak.
Ah dus als jij hier onzin loopt te verkondigen mag je daar niet persoonlijk aangesproken worden?
Over zwak gesproken zeg.
pi_218917591
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat er binnen een aantal jaar weer gevochten gaat worden, vredesverdrag of niet, lijkt me vrij onoverkomelijk in letterlijk elk scenario. Zelfs als Gaza leeg geveegd gaat worden, dan wordt dat waarschijnlijk de favoriete plek voor bomaanslagen en ander terrorisme. Je hebt nou eenmaal te dealen met een groepering die het bestaansrecht van Israël ontkent. En met daartegenover een land dat zich sterker weet dan zijn tegenstanders en dat ook wil tonen.
Dat terrorisme is in veel mindere mate aanwezig in de West Bank en in Israël. Het kan blijkbaar ook anders
pi_218917596
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:52 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ah dus als jij hier onzin loopt te verkondigen mag je daar niet persoonlijk aangesproken worden?
Over zwak gesproken zeg.
Als ik hier "onzin loop te verkondigen" dan geef je tegenargumenten en ga je de discussie aan.

Maar zoals vele van jouw mede-Palliesympathisanten lijk je dat niet te kunnen, of te willen. Wat je standpunt an sich al wankel maakt.
pi_218917964
Het is weer eens raak hoor :{

https://www.telegraaf.nl/(...)hester/94565997.html

Meerdere slachtoffers bij steekpartij tijdens viering Jom Kipoer in synagoge in Manchester
Er heeft een steekpartij plaatsgevonden in een synagoge in Manchester. Dat meldt de Britse politie.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 11:56:45 #232
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218917988
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat terrorisme is in veel mindere mate aanwezig in de West Bank en in Israël. Het kan blijkbaar ook anders
Lijkt me prima om voorlopig dan even Tony Blair als autoritaire schaduwbestuurder aan te stellen tot alles weer opgebouwd is en schoongeschrobd van Hamas. Dan daarna maar even verder kijken hoe ze zelfstandig verder kunnen.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 12:01:08 #233
346939 Janneke141
pi_218918031
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat is vooral omdat Israël daar zelf veel meer invloed heeft op de veiligheidssituatie dan in Gaza onder Hamasbewind.
pi_218918033
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:10 schreef MagnificentAlfonso het volgende:

[..]
Als ik hier "onzin loop te verkondigen" dan geef je tegenargumenten en ga je de discussie aan.

Maar zoals vele van jouw mede-Palliesympathisanten lijk je dat niet te kunnen, of te willen. Wat je standpunt an sich al wankel maakt.
Jij leest de bron niet en dropt op basis van een onderbuik gevoel een paar nietszeggende oneliners die totaal niet slaan opmaat er in de bron staat.

Dat je me dan vervolgens weer in het pro-pali kamp zet geeft ook wel aan dat je niet eens bereid bent om naar andere, meer genuanceerde standpunten te luisteren. Ergo: een discussie is dan verder totaal zinloos.
pi_218918055
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 12:01 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Jij leest de bron niet
Aanname. Dat weet jij helemaal niet.
quote:
en dropt op basis van een onderbuik gevoel een paar nietszeggende oneliners die totaal niet slaan opmaat er in de bron staat.
Aanname op basis van de eerste aanname én een ad-hominem.
quote:
Dat je me dan vervolgens weer in het pro-pali kamp zet geeft ook wel aan dat je niet eens bereid bent om naar andere, meer genuanceerde standpunten te luisteren.
Een verwijt over een feit is geen verwijt. Nuance is niet van toepassing op dit """argument""".
quote:
Ergo: een discussie is dan verder totaal zinloos.
Dat volgt daar niet uit.

Probeer het nog een keer of geef gewoon toe dat je het gewoon niet kunt.
pi_218918213
quote:
18s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 12:04 schreef MagnificentAlfonso het volgende:

[..]
Aanname. Dat weet jij helemaal niet.
[..]
Aanname op basis van de eerste aanname én een ad-hominem.
[..]
Een verwijt over een feit is geen verwijt. Nuance is niet van toepassing op dit """argument""".
[..]
Dat volgt daar niet uit.

Probeer het nog een keer of geef gewoon toe dat je het gewoon niet kunt.
De stelling dat 97% van de statistieken ter plekke verzonnen wordt zegt me genoeg. Ik noem een cijfer en zonder de bron te lezen die dat cijfer ondersteunt maak jij er zelf een grap van.
pi_218918241
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 12:25 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
De stelling dat 97% van de statistieken ter plekke verzonnen wordt zegt me genoeg. Ik noem een cijfer en zonder de bron te lezen die dat cijfer ondersteunt maak jij er zelf een grap van.
Je kunt het dus gewoon niet.

Echt, je bewijst jouw kant geen goede dienst met die achterlijke koppigheid van je. :D
pi_218918250
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:54 schreef Tjoent het volgende:
Het is weer eens raak hoor :{

https://www.telegraaf.nl/(...)hester/94565997.html

Meerdere slachtoffers bij steekpartij tijdens viering Jom Kipoer in synagoge in Manchester
Er heeft een steekpartij plaatsgevonden in een synagoge in Manchester. Dat meldt de Britse politie.
Dader gelukkig doodgeschoten.

Die mag zich gaan afvragen waarom Allah hoorns heeft, en waarom zijn 72 maagden allemaal in brand staan.
Ik doe hier uiteraard wel een aanname mee
pi_218918255
quote:
10s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 12:30 schreef MagnificentAlfonso het volgende:

[..]
Je kunt het dus gewoon niet.

Echt, je bewijst jouw kant geen goede dienst met die achterlijke koppigheid van je. :D
Ik voel me gewoon weinig genoodzaakt een discussie te voeren met iemand die aantoonbare statistieken met aantoonbaar betrouwbare bronnen af doet met een grapje.

En helemaal als je me vervolgens in het pro-palikamp wil zetten. Be my guest. Jij je zin; ik kan het niet.
pi_218925956
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 12:31 schreef MagnificentAlfonso het volgende:

[..]
Dader gelukkig doodgeschoten.

Die mag zich gaan afvragen waarom Allah hoorns heeft, en waarom zijn 72 maagden allemaal in brand staan.
Ik doe hier uiteraard wel een aanname mee
Geef je hier aan dat God (de vader) hoorns heeft en een destructieve god is in de Torah en het oude testament?
pi_218926098
quote:
Leveren die hap, des te sneller zijn de Gazanen bevrijd van Hamas.
pi_218926408
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 11:33 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Geef je hier aan dat God (de vader) hoorns heeft en een destructieve god is in de Torah en het oude testament?
Doe nog maar een poging. :')
pi_218926511
quote:
3s.gif Op maandag 22 september 2025 07:07 schreef MagnificentAlfonso het volgende:
Het is wel goed geweest zo.

Ik ben hier gekomen om te praten en te discussiëren, onder meer over dit onderwerp, maar ik zie dat dat gewoon niet mogelijk is. Iedereen hier zit vastgeroest in z'n mening en weigert erover te discussiëren. Het heeft voor mij zo geen zin en ik ken de meningen inmiddels wel. Aan de ad-hominem scheldpartijen ga ik verder niet meer meedoen, dus ik groet u allen en kom hier denk ik alleen nog voor livetopics over voetbal of zo.

Doei! :W
Ah jammer man. Vergeet niet om je regelmatig te laten vaccineren :W
pi_218926541
quote:
10s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 12:15 schreef MagnificentAlfonso het volgende:

[..]
Doe nog maar een poging. :')
Je weet dat je het over één en hetzelfde hebt.
pi_218928184
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 12:31 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ah jammer man. Vergeet niet om je regelmatig te laten vaccineren :W
Ooookay... :')
pi_218928197
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 12:34 schreef Beathoven het volgende:

[..]
Je weet dat je het over één en hetzelfde hebt.
Je doet geen nieuwe poging? Het is niet zo moeilijk, hoor. Of ik snap je humor niet. (Lees in dat geval Opgebaardes reactie hierboven even!)
pi_218930516
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Lijkt me prima om voorlopig dan even Tony Blair als autoritaire schaduwbestuurder aan te stellen tot alles weer opgebouwd is en schoongeschrobd van Hamas. Dan daarna maar even verder kijken hoe ze zelfstandig verder kunnen.
Hoe kom je erbij. Tony Blair was al te incapabel om zijn eigen land succesvol te leiden. Waarom zou hij dit wespennest dan wel aankunnen. Daarbij dit plan waar dus de Palestijnen niet eens een partij waren bij de onderhandelingen gaat volledig voorbij aan de noodzaak om Israel ook verplichtingen op te leggen. Zoals ontwapening en vervolging van de verantwoordelijken voor de genocide. Geen weldenkend mens kan dit steunen. En je ziet ook dat alleen de pro-Israel NPC's dit steunen.
pi_218930762
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 20:42 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Hoe kom je erbij. Tony Blair was al te incapabel om zijn eigen land succesvol te leiden. Waarom zou hij dit wespennest dan wel aankunnen. Daarbij dit plan waar dus de Palestijnen niet eens een partij waren bij de onderhandelingen gaat volledig voorbij aan de noodzaak om Israel ook verplichtingen op te leggen. Zoals ontwapening en vervolging van de verantwoordelijken voor de genocide. Geen weldenkend mens kan dit steunen. En je ziet ook dat alleen de pro-Israel NPC's dit steunen.
Veel slechter dan Hamas kan hij het niet doen.
pi_218930858
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 21:12 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Veel slechter dan Hamas kan hij het niet doen.
De bedoeling is dat de situatie beter wordt. Veel slechter dan Netanyahu kan ook niet, toch voorziet dit plan niet in een gouverneur voor Israel.
pi_218930884
quote:

[..]
Geen weldenkend mens kan dit steunen. En je ziet ook dat alleen de pro-Israel NPC's dit steunen.
Volgens een recente poll steunt 93% van de Arabische Israelis dit plan. En bijna alle Arabische en Islamitische landen inclusief anti-Israel landen, zoals Hamas supporter Erdogan.
pi_218930891
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 21:24 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
De bedoeling is dat de situatie beter wordt. Veel slechter dan Netanyahu kan ook niet, toch voorziet dit plan niet in een gouverneur voor Israel.
De Palestijnen en hun gekozen regering Hamas hebben niets te willen, accepteren of uitsterven.
pi_218930894
quote:

[..]
Wees nou reëel man.
Ontwapening van Israël gaat niet gebeuren.
En het stoppen van wat jij genocide noemt, zou de hoogste prioriteit moeten hebben.
pi_218930905
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 21:28 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Wees nou reëel man.
En het stoppen van wat jij genocide noemt, zou de hoogste prioriteit moeten hebben.
Wat je leest is dat de vernietiging van de staat Israël veel belangrijker is dan het stoppen van de zogenaamde genocide.
pi_218930921
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 21:27 schreef oblo het volgende:

[..]
Volgens een recente poll steunt 93% van de Arabische Israelis dit plan. En bijna alle Arabische en Islamitische landen inclusief anti-Israel landen, zoals Hamas supporter Erdogan.
Altijd lekker een beetje cherry picking. Hoeveel van de Gazanen steunen dit?
Geen idee waarom je Erdogan een Hamas supporter noemt. Ik heb niks met die vent maar volgens mij was het Netanyahu die regelde dat Hamas geld kreeg via Qatar. Typisch wel hoe het ene moment die islamitische landen niks goed doen, vervolgens steunen ze dit plan en is het een argument voor het plan.
pi_218930928
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 21:28 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Wees nou reëel man.
De genocide stopt niet door Israel carte blanche te geven. Maar inderdaad de genocide stoppen heeft de hoogste prioriteit. Dit plan doet daar niks aan.
pi_218930938
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 21:30 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Wat je leest is dat de vernietiging van de staat Israël veel belangrijker is dan het stoppen van de zogenaamde genocide.
Het gaat dus helemaal niet om de Gazanen en hun kinderen en zulks.

Want dan zou je meteen achter het plan gaan staan.
Walgelijk mensen.
pi_218930942
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 21:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
De genocide stopt niet door Israel carte blanche te geven. Maar inderdaad de genocide stoppen heeft de hoogste prioriteit. Dit plan doet daar niks aan.
Laat de gijzelaars vrij, accepteer dit plan, en er komen per direct tonnen hulp binnen.

Maar jij vindt het beter om door te gaan met je genocide. Absurd.
pi_218930950
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 21:31 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Altijd lekker een beetje cherry picking. Hoeveel van de Gazanen steunen dit?
Geen idee waarom je Erdogan een Hamas supporter noemt. Ik heb niks met die vent maar volgens mij was het Netanyahu die regelde dat Hamas geld kreeg via Qatar. Typisch wel hoe het ene moment die islamitische landen niks goed doen, vervolgens steunen ze dit plan en is het een argument voor het plan.
Erdogan defends Hamas, says members are being treated in Turkish hospitals
https://www.reuters.com/w(...)ospitals-2024-05-13/

Jij zei dat een pro-israel npc dit plan steunen. Zijn 93% van de arabische israelis pro-israel npc’s? Is erdogan een pro-israel npc? Zijn alle andere arabische landen in de wereld pro-israel npcs?
pi_218930957
Zijn de Palestinian Authority pro-israel NPCs?
pi_218930960
Is iedereen die dit plan nu steunt een pro-israel npc?
pi_218930964
Zijn gazanen die dit plan steunen pro-israel npcs?
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 21:39:07 #263
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218930969
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 21:32 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
twitter

https://x.com/IhabHassane/status/1973879424211951696

Gelukkig weet jij het beter dan de Palestijnen zelf.
pi_218930972
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 21:33 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Het gaat dus helemaal niet om de Gazanen en hun kinderen en zulks.

Want dan zou je meteen achter het plan gaan staan.
Walgelijk mensen.
Wat een debiele conclusie. Dit plan doet niks voor Gazanen of kinderen. Ja ze veroordelen tot nog decennia onderdrukking en uitroeiing.
pi_218930984
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 21:39 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[ x ]

Oh nou als een of andere twittereraar iets claimt dan is het natuurlijk een feit :')
pi_218930997
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 21:39 schreef Qarrad het volgende:

[..]
[ x ]

Allemaal pro-Israel NPC, groetjes lordronddraai!
pi_218931018
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 21:39 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Wat een debiele conclusie. Dit plan doet niks voor Gazanen of kinderen. Ja ze veroordelen tot nog decennia onderdrukking en uitroeiing.
Dit plan geeft gewoon hulp en goederen aan de Gazanen. En wederopbouw. En kans op een normale samenleving.

Maar veel succes met die zelfgekozen genocide. De debiliteit ligt toch echt bij de mensen die dit plan afwijzen.
pi_218931019
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 21:42 schreef oblo het volgende:

[..]
Allemaal pro-Israel NPC, groetjes lordronddraai!
Ja super argumenten hoor. Iemand vind iets goed dus is het een goed plan :')
De Israeli's vonden het een goed plan om Netanyahu weet ik hoeveel jaar aan de macht te laten blijven.
De Palestijnen stemden in 2006 voor Hamas.

Allemaal verstandige ideeën natuurlijk.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 21:53:47 #269
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_218931065
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 21:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Oh nou als een of andere twittereraar iets claimt dan is het natuurlijk een feit :')
Dit is niet zomaar een of andere twitteraar. Dit is een echte onafhankelijke journalist die zowel bief met Hamas heeft en door Israël ook niet gepruimd wordt. Niet iemands spreekbuis dus. Ik zou zeggen: kijk even wat hij zoal op zijn feed heeft staan en kom dan terug of je nog steeds denkt dat dit een of andere pipo is.
pi_218931115
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 21:41 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Jij wil die genocide echt lekker voort laten gaan hè.
Want Israël moet eerst ontwapenend worden en nog wat van die absurde eisen.
En ondertussen kunnen de Gazanen stikken.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 22:03:56 #271
16715 Mylene
*schatje*
pi_218931132

[ Bericht 100% gewijzigd door Mylene op 03-10-2025 22:13:59 (nvm) ]
pi_218931155
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 21:53 schreef Qarrad het volgende:

[..]
Dit is niet zomaar een of andere twitteraar. Dit is een echte onafhankelijke journalist die zowel bief met Hamas heeft en door Israël ook niet gepruimd wordt. Niet iemands spreekbuis dus. Ik zou zeggen: kijk even wat hij zoal op zijn feed heeft staan en kom dan terug of je nog steeds denkt dat dit een of andere pipo is.
Nee ik heb geen twitter account dus dat gaat hem niet worden.
Maar allicht kun je zeggen dat alles wat zorgt voor het staakt het vuren in elk geval een tijdelijke verbetering is. Daar ben ik het niet eens mee oneens.

Dat maakt niet dat dit plan enige kans van slagen heeft of een goed idee is. Ga maar na dat je twee gestoorde fascisten hebt Netanyahu en Trump hebt die met dit plan komen. Het blijft verbazingwekkend hoe naief mensen zijn over de intenties en consequenties die van de ideeen van zulke hopen stront komen.

Maar de Islamitische landen steunen het, ja die landen zijn ook blij als het rustiger wordt. Boeit hen het wat wat er met de Gazanen gebeurt. Ook niet alsof die een poot hebben uitgestoken om iets bij te dragen aan een oplossing.
pi_218931160
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:01 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Jij wil die genocide echt lekker voort laten gaan hè.
Want Israël moet eerst ontwapenend worden en nog wat van die absurde eisen.
En ondertussen kunnen de Gazanen stikken.
Hier komt het helaas op neer. Dat zagen we ook al laatst bij politici zoals Kati Piri.

Ik vraag mij af hoeveel van de mensen die bij die ceasefire now protesten meeliepen en steunden, dezelfde reacties hebben als deze user.
pi_218931172
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:06 schreef oblo het volgende:

[..]
Hier komt het helaas op neer. Dat zagen we ook al laatst bij politici zoals Kati Piri.

Ik vraag mij af hoeveel van de mensen die bij die ceasefire now protesten meeliepen en steunden, dezelfde reacties hebben als deze user.
Kati Piri wilde gewoon handelen in lijn met internationaal recht. Dat is de oplossing uit een conflict als dit. Niet twee dictators een handjeklap deal laten maken.
pi_218931187
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:06 schreef oblo het volgende:

[..]

Ja. Die Piri vond dat plan ook afkeuringswaardig. Geen enkele support om de genocide te stoppen.
Het moet perse op haar voorwaarden en anders stikken de Gazanen er maar in.

Al die mensen die dit plan voor een gezond Gaza niet steunen, laten zo zien in de Hamas-fuik te zitten.

Of misschien is er wel helemaal geen genocide die zo snel mogelijk gestopt moet worden, en is er toch echt een heel andere agenda..zou zomaar kunnen .
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 22:12:07 #276
16715 Mylene
*schatje*
pi_218931201
Hamas zegt vrijdagavond akkoord te gaan met het vrijlaten van alle Israëlische gijzelaars. De militante beweging wil ook onderhandelen over het overdragen van het bestuur van Gaza. Deze voorwaarden zijn opgenomen in het Amerikaanse twintigpuntenplan voor vrede in Gaza.
Hamas zou het bestuur van Gaza willen overdragen een "onafhankelijk orgaan van Palestijnse technocraten." In de officiële reactie op Telegram schrijft de beweging verder direct te willen beginnen aan de onderhandelingen over de details van het vredesplan.
Maandagavond maakte de Amerikaanse president Donald Trump en de Israëlische premier Benjamin Netanyahu al bekend dat Israël akkoord ging met het plan voor vrede in Gaza. Het was nog wachten op de reactie van Hamas.
https://www.nu.nl/algemee(...)redesplan-trump.html
pi_218931252
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:10 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Ja. Die Piri vond dat plan ook afkeuringswaardig. Geen enkele support om de genocide te stoppen.
Het moet perse op haar voorwaarden en anders stikken de Gazanen er maar in.

Al die mensen die dit plan voor een gezond Gaza niet steunen, laten zo zien in de Hamas-fuik te zitten.

Of misschien is er wel helemaal geen genocide die zo snel mogelijk gestopt moet worden, en is er toch echt een heel andere agenda..zou zomaar kunnen .
Dit is geen plan voor een gezond Gaza. De Palestijnse staat is niet eens gegarandeerd.

Daarbij is het land dat genocide pleegt belonen door al hun wensen in te willigen ook geen recept voor een goede afloop.
pi_218931265
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Dit is geen plan voor een gezond Gaza. De Palestijnse staat is niet eens gegarandeerd.

Daarbij is het land dat genocide pleegt belonen door al hun wensen in te willigen ook geen recept voor een goede afloop.
Je primaire doel zou moeten zijn dat je de genocide wil doen stoppen.
Al het andere is ruis.

Of misschien is er helemaal geen genocide en vooral jouw agenda?
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 22:22:41 #279
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_218931278
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:18 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]

Om je geheugen op te frissen hier nog het 20-puntenplan van Trump waar Hamas dus per direct over wil doorpraten:

Als Hamas akkoord zou gaan, voorziet het plan in een onmiddellijk einde aan het geweld
Hamas moet na akkoord binnen 72 uur de resterende gegijzelden vrijlaten en stoffelijke resten van omgekomen gegijzelden overdragen. Israel laat daarna zo’n tweeduizend Palestijnse gevangenen vrij en overhandigt stoffelijke resten van gedode Gazanen.
Israël trekt zijn troepen in fases terug uit Gaza. Daarbij behoudt Israël militaire bufferzones en de volledige controle over de buitengrenzen van het gebied
Israël mag geen delen van Gaza bezetten of annexeren
Hamas mag niet meer betrokken zijn bij het bestuur van Gaza
Hamas-strijders die hun wapens inleveren en hun verdere leven in vrede willen doorbrengen, krijgen amnestie
Hamas-leden die Gaza willen verlaten om naar een ander land af te reizen, mogen dat veilig doen
Na het sluiten van vrede moet er een internationaal comité komen onder leiding van Trump, met "gekwalificeerde Palestijnen en internationale experts"
Een "internationale stabilisatiemacht", waarvoor de VS onder meer wil samenwerken met Arabische landen in de regio, moet de veiligheid en stabiliteit in het gebied gaan waarborgen

Het is een begin. Ik hoop dat het uitvoerbaar is.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_218931279
Gaza bestaat volgens het nieuwe plan niet eens meer. Ondertussen moet heel Gaza-stad evacueren.

Geniaal plan ja.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 22:28:27 #281
16715 Mylene
*schatje*
pi_218931319
Het plan kon in een gezamenlijke verklaring op goedkeuring rekenen van acht landen die traditioneel Gaza steunen. Saudi-Arabië, Turkije, Egypte, Jordanië, Qatar, de Verenigde Arabische Emiraten, Indonesië en Pakistan prezen Trumps leiderschap en "zijn oprechte pogingen een eind te maken aan de oorlog in Gaza".
(NOS)
pi_218931336
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:28 schreef Mylene het volgende:
Het plan kon in een gezamenlijke verklaring op goedkeuring rekenen van acht landen die traditioneel Gaza steunen. Saudi-Arabië, Turkije, Egypte, Jordanië, Qatar, de Verenigde Arabische Emiraten, Indonesië en Pakistan prezen Trumps leiderschap en "zijn oprechte pogingen een eind te maken aan de oorlog in Gaza".
(NOS)
Ja. Dat deze belangrijke moslimlanden het plan steunen geeft mij ook een goede houvast dat het in de juiste richting is.

Anders dan al die extremisten die continu maar pertinent tegen zijn in onze westerse landen.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 22:31:39 #283
438527 MissButterflyy
pi_218931341
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:28 schreef Mylene het volgende:
(NOS)
Ik ben benieuwd naar die vredesmacht, want dat is ook een vorm van ontwikkelingshulp natuurlijk.
Gaan de landen die de VS steunen dat vooral oppakken?
Want Trump en zijn regering staan er nou niet echt om bekend energie te willen steken in dat soort zaken.
Of staat er iets moois tegenover?
pi_218931344
Sowieso komen de overlevende gijzelaars eindelijk vrij _O_
pi_218931354
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:31 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ik ben benieuwd naar die vredesmacht, want dat is ook een vorm van ontwikkelingshulp natuurlijk.
Gaan de landen die de VS steunen dat vooral oppakken?
Want Trump en zijn regering staan er nou niet echt om bekend energie te willen steken in dat soort zaken.
Of staat er iets moois tegenover?
Moslimlanden vooral.
Indonesië staat hierin erg vooraan. Die wil duizenden troepen beschikbaar stellen als dit plan geaccepteerd wordt.

En moslimlanden willen ook dat dit plan (en dus hun inzet voor eventuele troepen) door de VN geakkoordeerd wordt. Vind ik wel een hele goede.
pi_218931357
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:30 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Ja. Dat deze belangrijke moslimlanden het plan steunen geeft mij ook een goede houvast dat het in de juiste richting is.

Anders dan al die extremisten die continu maar pertinent tegen zijn in onze westerse landen.
Wel een enorme taak voor het vrije Westen, wat wil het zeggen dat wij binnenlands met grotere extremisten en terroristen zitten dan de regeringen van de genoemde landen?
pi_218931358
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:20 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Je primaire doel zou moeten zijn dat je de genocide wil doen stoppen.
Al het andere is ruis.

Of misschien is er helemaal geen genocide en vooral jouw agenda?
Iets waar dit plan niets aan bijdraagt. Het stopt het geweld voor de korte termijn, niet de genocide.
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:22 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Om je geheugen op te frissen hier nog het 20-puntenplan van Trump waar Hamas dus per direct over wil doorpraten:

Als Hamas akkoord zou gaan, voorziet het plan in een onmiddellijk einde aan het geweld
Hamas moet na akkoord binnen 72 uur de resterende gegijzelden vrijlaten en stoffelijke resten van omgekomen gegijzelden overdragen. Israel laat daarna zo’n tweeduizend Palestijnse gevangenen vrij en overhandigt stoffelijke resten van gedode Gazanen.
Dit is het gedeelte waar niemand het over oneens zal zijn.

quote:
Israël trekt zijn troepen in fases terug uit Gaza. Daarbij behoudt Israël militaire bufferzones en de volledige controle over de buitengrenzen van het gebied
Israël mag geen delen van Gaza bezetten of annexeren
Hamas mag niet meer betrokken zijn bij het bestuur van Gaza
Hamas-strijders die hun wapens inleveren en hun verdere leven in vrede willen doorbrengen, krijgen amnestie
Hamas-leden die Gaza willen verlaten om naar een ander land af te reizen, mogen dat veilig doen
Na het sluiten van vrede moet er een internationaal comité komen onder leiding van Trump, met "gekwalificeerde Palestijnen en internationale experts"
Een "internationale stabilisatiemacht", waarvoor de VS onder meer wil samenwerken met Arabische landen in de regio, moet de veiligheid en stabiliteit in het gebied gaan waarborgen

Het is een begin. Ik hoop dat het uitvoerbaar is.
Dit is allemaal boterzacht met een zeer kleine kans van slagen.
Een internationaal comite onder leiding van Trump, dan weet je dus meteen al wat voor types er in dat comite mogen, alleen jaknikkers.
pi_218931395
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Iets waar dit plan niets aan bijdraagt. Het stopt het geweld voor de korte termijn, niet de genocide.
[..]
[..]
Een internationaal comite onder leiding van Trump, dan weet je dus meteen al wat voor types er in dat comite mogen, alleen jaknikkers.
Nou dan blijf jij toch lekker tegen? Net als de Piri's en GL-PvdA in den landen.
De rest van de wereld gaat door. :P
pi_218931424
Greta Thunberg zal zich nu wel gaan inzetten voor Boko Haram.
  vrijdag 3 oktober 2025 @ 22:41:32 #290
438527 MissButterflyy
pi_218931427
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:34 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
[..]
[..]
Heb je een alternatief?
Het is in ieder geval iets, een begin, naar hopelijk een einde van deze bloederige oorlog.
pi_218931467
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:41 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Heb je een alternatief?
Het is in ieder geval iets, een begin, naar hopelijk een einde van deze bloederige oorlog.
We zagen in Afghanistan hoe goed Trumps plannen meestal uitpakken.
Het zal eerder een wapenstilstand zijn dan een einde van het conflict op deze manier.
pi_218931482
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Het zal eerder een wapenstilstand zijn dan een einde van het conflict op deze manier.
Dit zeker, Hamas zal blijven proberen genocide te plegen op Israël, ze kunnen het dadelijk alleen niet meer voortzetten op de Palestijnen en dat is al winst voor die mensen.
pi_218931492
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:47 schreef Lord-Ronddraai het volgende:

[..]
Door jouw houding en die van de Piri's van deze wereld, denk ik steeds vaker dat er helemaal geen genocide is.
Terwijl ik dat eerst in het midden liet.
pi_218931515
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:50 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Dit zeker, Hamas zal blijven proberen genocide te plegen op Israël, ze kunnen het dadelijk alleen niet meer voortzetten op de Palestijnen en dat is al winst voor die mensen.
Perfect verwoord.
pi_218931580
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 oktober 2025 22:50 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Hamas heeft wel laten zien niet in staat te zijn tot een genocide op Israel. Israel weet hun genocide blijkbaar succesvol te verkopen aan sommigen.
Omdat Israel zonder dat ze een vinger in de weg wordt gelegd Gazanen blijkbaar mag uitmoorden rest de Gazanen op dit moment blijkbaar niets anders dan zich overgeven. Maar de geschiedenis stopt niet met zo'n Trump deal.
Voor een duurzame vrede is toch wat meer nodig dan een plan waar de Gazanen enkel mogen tekenen bij het kruisje en het idee van zelfbeschikking moeten laten varen. Kiezen tussen vermoord worden of je mensenrechten wegtekenen is een duivelse keuze.

In elk geval kan niemand het de Gazanen na zo'n deal nog kwalijk nemen als ze weer in het verzet komen. Na zo extreem de andere wang toekeren kun je wel zien dat het een vredelievend volk is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')