abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218916844
Tegen gestemd vanwege:
* Zij vrezen dat het plan de oprichting van een échte Palestijnse staat niet dichterbij brengt en de rechten van Palestijnen onvoldoende waarborgt
* Hun kritiek richt zich ook op het feit dat het plan voorwaarden stelt (zoals volledige ontwapening en uitsluiting van Hamas), waaruit volgt dat het voorstel vooral de Israëlische veiligheid benadrukt, terwijl structurele oorzaken van het conflict en de huidige humanitaire situatie volgens hen te weinig aandacht krijgen
* De toon van het debat wees erop dat negatieve uitlatingen, zoals dreigementen dat “als dit plan niet wordt geaccepteerd, men doorgaat met de militaire acties”, voor linkse partijen reden waren om te stellen dat er geen sprake is van een gelijkwaardig vredesproces, maar van druk uitoefenen zonder fundamentele concessies van Israël
* Er is ook verzet tegen het voorgestelde tijdelijke bestuur onder toezicht van een internationale commissie, waarvan men vreest dat dit het Palestijnse recht op zelfbeschikking verder kan ondermijnen
* Ten slotte benadrukken deze fracties het belang van internationale druk op beide partijen en niet alleen op Hamas, aangezien volgens hen het beëindigen van geweld, het stoppen van bezettingen en het waarborgen van mensenrechten een gedeelde verantwoordelijkheid zijn

Zit wel iets in. Het is een voorstel zonder garanties en gemaakt vanuit Israel's kant. Aan de ene kant logisch want Israël heeft Gaza met de pootjes in de lucht op de grond liggen en de burgers hebben recht op veiligheid, andere kant is het afwachten of dit een duurzame oplossing is. Een ding weten we zeker, wereldwijd is er een enorme voorkeur voor een tweestaten oplossing en die is met dit geen stap dichterbij gekomen. Je kan zeggen: met Trumps oorspronkelijke plan was die oplossing helemaal ver weg, en dan zal ik bevestigend op reageren.

De overwinnaar kan niet eenzijdig vrede uitroepen

Zie hier 't verslag van de tweede kamer
https://www.tweedekamer.n(...)n/detail/2025-2026/8
  donderdag 2 oktober 2025 @ 09:13:13 #212
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_218916848
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 08:54 schreef agter het volgende:
Over psychopathische vernietigingswensen gesproken: links Nederland wil dat de genocide door gaat.

[ x ]
Zijn heel veel Nazis bij op links

Amsterdam altijd al
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  donderdag 2 oktober 2025 @ 09:13:34 #213
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218916851
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 09:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
een moderne toeristenstad dat zou wel mooi zijn ipv die grafbende
net als Sharm el Sheik , dan hebben die Palestijnen ook werk

Als er niet ingegreopen wordt dan wonen er over 10 jaar meer moslims in GAZA dan isaraeliers in heel israel

In nederland ook overigens
Dat is niet wat onze kabouter bedoelt.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 09:15:36 #214
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218916857
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 09:11 schreef opgebaarde het volgende:
Tegen gestemd vanwege:
* Zij vrezen dat het plan de oprichting van een échte Palestijnse staat niet dichterbij brengt en de rechten van Palestijnen onvoldoende waarborgt
* Hun kritiek richt zich ook op het feit dat het plan voorwaarden stelt (zoals volledige ontwapening en uitsluiting van Hamas), waaruit volgt dat het voorstel vooral de Israëlische veiligheid benadrukt, terwijl structurele oorzaken van het conflict en de huidige humanitaire situatie volgens hen te weinig aandacht krijgen
* De toon van het debat wees erop dat negatieve uitlatingen, zoals dreigementen dat “als dit plan niet wordt geaccepteerd, men doorgaat met de militaire acties”, voor linkse partijen reden waren om te stellen dat er geen sprake is van een gelijkwaardig vredesproces, maar van druk uitoefenen zonder fundamentele concessies van Israël
* Er is ook verzet tegen het voorgestelde tijdelijke bestuur onder toezicht van een internationale commissie, waarvan men vreest dat dit het Palestijnse recht op zelfbeschikking verder kan ondermijnen
* Ten slotte benadrukken deze fracties het belang van internationale druk op beide partijen en niet alleen op Hamas, aangezien volgens hen het beëindigen van geweld, het stoppen van bezettingen en het waarborgen van mensenrechten een gedeelde verantwoordelijkheid zijn

Zit wel iets in. Het is een voorstel zonder garanties en gemaakt vanuit Israel's kant. Aan de ene kant logisch want Israël heeft Gaza bijna met de pootjes in de lucht op de grond liggen, andere kant is het afwachten of dit een duurzame oplossing is. Een ding weten we zeker, wereldwijd is er een enorme voorkeur voor een tweestaten oplossing en die is met dit gene stap dichterbij gekomen. Je kan zeggen: met Trumps oorspronkelijke plan was die oplossing helemaal ver weg, en dan zal ik bevestigend op reageren.

Is begrijpelijk. Alo zie ik momenteel ook niks haalbaarders. Ik zou zelf gewoon instemmen en als Gaza er weer staat verder kijken.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 09:33:40 #215
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_218917049
quote:
Tegen gestemd vanwege:
(redenen)
Naïef en idealistisch dus, maar niet antisemitisch.
quote:
Waarom niet? Hamas heeft niets meer in te brengen. Er is maar één mogelijk gevolg als Hamas dit wereldwijd gesteunde voorstel niet tekent.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_218917208
Het is een vredesplan.
En nu is er een genocide.

Ik zou echt gewoon voor stemmen. Ook al zitten niet al je punten er in verwerkt. Dit komt wel heel erg zuur over. Omdat je je zin niet krijgt.

Het belangrijkste lijkt mij dat die genocide stopt. Want straks is er misschien geen Gazaan meer over. En waar sta je dan met je Palestijnse staat en al je eisen?
Make my day!
pi_218917230
Het plan is idd zeker niet perfect, maar een plan waarbij Netanyahu zelf aan geeft dat hij stopt met het leegruimen van heel Gaza lijkt me al winst. En idd, Hamas heeft niet zo veel te willen, ze hebben geen bondgenoten meer en Israël lijkt bij afwijzing van dit plan door Hamas eerder meer bondgenoten te krijgen.

Belangrijkste is dat het uithongeren en moorden stopt. Zo snel mogelijk.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218917270
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 09:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]
Naïef en idealistisch dus, maar niet antisemitisch.
[..]
Waarom niet? Hamas heeft niets meer in te brengen. Er is maar één mogelijk gevolg als Hamas dit wereldwijd gesteunde voorstel niet tekent.
Ik ben in de "naïeve" veronderstelling dat vrede door beide partijen moet worden uitgesproken. Anders is het slechts een kwestie van tijd voordat het geweld weer oplaait.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 10:23:09 #219
346939 Janneke141
pi_218917288
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Ik ben in de "naïeve" veronderstelling dat vrede door beide partijen moet worden uitgesproken. Anders is het slechts een kwestie van tijd voordat het geweld weer oplaait.
Dat risico bestaat met een terroristische organisatie volgens mij altijd.
pi_218917375
quote:
“Een vredesverdrag zonder verzoening is als een judaskus voor de toekomst”

Peter van Uhm
40% van de vredesakkoorden sneuvelt binnen 5 jaar. En daar is dus wederzijdse verzoening wel een voorwaarde in.

https://www.theguardian.com/world/commentisfree/2019/nov/21/peace-agreements-normally-fail-within-five-years-bougainville-is-a-lesson-to-us-all
  donderdag 2 oktober 2025 @ 10:39:47 #221
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218917412
quote:
Tegen gestemd vanwege:

Zit wel iets in. Het is een voorstel zonder garanties en gemaakt vanuit Israel's kant. Aan de ene kant logisch want Israël heeft Gaza met de pootjes in de lucht op de grond liggen en de burgers hebben recht op veiligheid, andere kant is het afwachten of dit een duurzame oplossing is. Een ding weten we zeker, wereldwijd is er een enorme voorkeur voor een tweestaten oplossing en die is met dit geen stap dichterbij gekomen. Je kan zeggen: met Trumps oorspronkelijke plan was die oplossing helemaal ver weg, en dan zal ik bevestigend op reageren.

Dat vinden deze partijen problematisch? De mogelijke uitsluiting van Hamas?

Het is nog erger dan ik dacht.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218917422
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:17 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat er binnen een aantal jaar weer gevochten gaat worden, vredesverdrag of niet, lijkt me vrij onoverkomelijk in letterlijk elk scenario. Zelfs als Gaza leeg geveegd gaat worden, dan wordt dat waarschijnlijk de favoriete plek voor bomaanslagen en ander terrorisme. Je hebt nou eenmaal te dealen met een groepering die het bestaansrecht van Israël ontkent. En met daartegenover een land dat zich sterker weet dan zijn tegenstanders en dat ook wil tonen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_218917423
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:30 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
40% van de vredesakkoorden sneuvelt binnen 5 jaar.
97% van de statistieken is ter plekke bedacht.
quote:
En daar is dus wederzijdse verzoening wel een voorwaarde in.
Wij hebben ons niet verzoend met de nazi's, die hebben we uitgeroeid.

En wat raar dat je verzoening wil met een volk dat je wil uitroeien? :?
pi_218917432
quote:

De overwinnaar kan gewoon onvoorwaardelijke overgave eisen (en krijgen).
pi_218917440
Kabinet wil toch 'enkele ernstig zieke kinderen' uit Gaza opnemen
https://www.ad.nl/buitenl(...)za-opnemen~ab855ea0/

NEE NEE NEE NEE NEE NEE NEE :(

LAAT DIE KINDEREN DAAR. ZIJ ZIJN NIET ONS PROBLEEM. :(
pi_218917455
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:42 schreef MagnificentAlfonso het volgende:

[..]
97% van de statistieken is ter plekke bedacht.
[..]
Wij hebben ons niet verzoend met de nazi's, die hebben we uitgeroeid.

En wat raar dat je verzoening wil met een volk dat je wil uitroeien? :?
Je mag ook gewoon zeggen dat je het niet begrijpt en dat je geen moeite doet een bron te lezen.
pi_218917472
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:47 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Je mag ook gewoon zeggen dat je het niet begrijpt en dat je geen moeite doet een bron te lezen.
En direct op de man. :)

Het is zó zwak, zó zwak.
pi_218917489
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:50 schreef MagnificentAlfonso het volgende:

[..]
En direct op de man. :)

Het is zó zwak, zó zwak.
Ah dus als jij hier onzin loopt te verkondigen mag je daar niet persoonlijk aangesproken worden?
Over zwak gesproken zeg.
pi_218917591
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:42 schreef Hanca het volgende:

[..]
Dat er binnen een aantal jaar weer gevochten gaat worden, vredesverdrag of niet, lijkt me vrij onoverkomelijk in letterlijk elk scenario. Zelfs als Gaza leeg geveegd gaat worden, dan wordt dat waarschijnlijk de favoriete plek voor bomaanslagen en ander terrorisme. Je hebt nou eenmaal te dealen met een groepering die het bestaansrecht van Israël ontkent. En met daartegenover een land dat zich sterker weet dan zijn tegenstanders en dat ook wil tonen.
Dat terrorisme is in veel mindere mate aanwezig in de West Bank en in Israël. Het kan blijkbaar ook anders
pi_218917596
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 10:52 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Ah dus als jij hier onzin loopt te verkondigen mag je daar niet persoonlijk aangesproken worden?
Over zwak gesproken zeg.
Als ik hier "onzin loop te verkondigen" dan geef je tegenargumenten en ga je de discussie aan.

Maar zoals vele van jouw mede-Palliesympathisanten lijk je dat niet te kunnen, of te willen. Wat je standpunt an sich al wankel maakt.
pi_218917964
Het is weer eens raak hoor :{

https://www.telegraaf.nl/(...)hester/94565997.html

Meerdere slachtoffers bij steekpartij tijdens viering Jom Kipoer in synagoge in Manchester
Er heeft een steekpartij plaatsgevonden in een synagoge in Manchester. Dat meldt de Britse politie.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 11:56:45 #232
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218917988
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat terrorisme is in veel mindere mate aanwezig in de West Bank en in Israël. Het kan blijkbaar ook anders
Lijkt me prima om voorlopig dan even Tony Blair als autoritaire schaduwbestuurder aan te stellen tot alles weer opgebouwd is en schoongeschrobd van Hamas. Dan daarna maar even verder kijken hoe ze zelfstandig verder kunnen.
  donderdag 2 oktober 2025 @ 12:01:08 #233
346939 Janneke141
pi_218918031
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:09 schreef opgebaarde het volgende:

[..]
Dat is vooral omdat Israël daar zelf veel meer invloed heeft op de veiligheidssituatie dan in Gaza onder Hamasbewind.
pi_218918033
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:10 schreef MagnificentAlfonso het volgende:

[..]
Als ik hier "onzin loop te verkondigen" dan geef je tegenargumenten en ga je de discussie aan.

Maar zoals vele van jouw mede-Palliesympathisanten lijk je dat niet te kunnen, of te willen. Wat je standpunt an sich al wankel maakt.
Jij leest de bron niet en dropt op basis van een onderbuik gevoel een paar nietszeggende oneliners die totaal niet slaan opmaat er in de bron staat.

Dat je me dan vervolgens weer in het pro-pali kamp zet geeft ook wel aan dat je niet eens bereid bent om naar andere, meer genuanceerde standpunten te luisteren. Ergo: een discussie is dan verder totaal zinloos.
pi_218918055
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 12:01 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Jij leest de bron niet
Aanname. Dat weet jij helemaal niet.
quote:
en dropt op basis van een onderbuik gevoel een paar nietszeggende oneliners die totaal niet slaan opmaat er in de bron staat.
Aanname op basis van de eerste aanname én een ad-hominem.
quote:
Dat je me dan vervolgens weer in het pro-pali kamp zet geeft ook wel aan dat je niet eens bereid bent om naar andere, meer genuanceerde standpunten te luisteren.
Een verwijt over een feit is geen verwijt. Nuance is niet van toepassing op dit """argument""".
quote:
Ergo: een discussie is dan verder totaal zinloos.
Dat volgt daar niet uit.

Probeer het nog een keer of geef gewoon toe dat je het gewoon niet kunt.
pi_218918213
quote:
18s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 12:04 schreef MagnificentAlfonso het volgende:

[..]
Aanname. Dat weet jij helemaal niet.
[..]
Aanname op basis van de eerste aanname én een ad-hominem.
[..]
Een verwijt over een feit is geen verwijt. Nuance is niet van toepassing op dit """argument""".
[..]
Dat volgt daar niet uit.

Probeer het nog een keer of geef gewoon toe dat je het gewoon niet kunt.
De stelling dat 97% van de statistieken ter plekke verzonnen wordt zegt me genoeg. Ik noem een cijfer en zonder de bron te lezen die dat cijfer ondersteunt maak jij er zelf een grap van.
pi_218918241
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 12:25 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
De stelling dat 97% van de statistieken ter plekke verzonnen wordt zegt me genoeg. Ik noem een cijfer en zonder de bron te lezen die dat cijfer ondersteunt maak jij er zelf een grap van.
Je kunt het dus gewoon niet.

Echt, je bewijst jouw kant geen goede dienst met die achterlijke koppigheid van je. :D
pi_218918250
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 11:54 schreef Tjoent het volgende:
Het is weer eens raak hoor :{

https://www.telegraaf.nl/(...)hester/94565997.html

Meerdere slachtoffers bij steekpartij tijdens viering Jom Kipoer in synagoge in Manchester
Er heeft een steekpartij plaatsgevonden in een synagoge in Manchester. Dat meldt de Britse politie.
Dader gelukkig doodgeschoten.

Die mag zich gaan afvragen waarom Allah hoorns heeft, en waarom zijn 72 maagden allemaal in brand staan.
Ik doe hier uiteraard wel een aanname mee
pi_218918255
quote:
10s.gif Op donderdag 2 oktober 2025 12:30 schreef MagnificentAlfonso het volgende:

[..]
Je kunt het dus gewoon niet.

Echt, je bewijst jouw kant geen goede dienst met die achterlijke koppigheid van je. :D
Ik voel me gewoon weinig genoodzaakt een discussie te voeren met iemand die aantoonbare statistieken met aantoonbaar betrouwbare bronnen af doet met een grapje.

En helemaal als je me vervolgens in het pro-palikamp wil zetten. Be my guest. Jij je zin; ik kan het niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')