https://www.vandaaginside.nl/quote:De nieuwe talkshow van Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp heeft een naam. De dagelijkse uitzending gaat VI Vandaag heten. Zoals bekend wordt het praatprogramma vanaf januari 2022 bij SBS 6 uitgezonden.
Het tijdstip staat ook vast. De aanvang van VI Vandaag dat van maandag tot en met vrijdag is, wordt 21.30 uur en zal een uur duren. Achter de schermen wordt druk gewerkt aan een extra gast dagelijks aan tafel. Het is de bedoeling dat er een poule komt van gasten die rouleren aan tafel. De namen van Merel Westrik, Leonie ter Braak, Henk Westbroek en Özcan Akyol worden genoemd.
De afgelopen zomer was het trio al dagelijks te zien in De Oranjezomer. Dat programma bleek een succes met gemiddeld zo’n 800.000 kijkers. Daarop ontstond het idee van Talpa, waar Veronica en SBS 6 onder vallen, om de heren toch dagelijks aan tafel te krijgen in plaats van, zoals nu, tweemaal per week: maandag- en vrijdagavond.
Johan Derksen wilde na dit seizoen sowieso stoppen met Veronica Inside in de huidige vorm. ‘De Snor’ was het zat om ‘alleen maar over voetbal te praten’. Nu ze alle drie door willen met een dagelijkse show tekenden zij bij voor nog twee jaar.

Geloofde bijna zijn absolute afkeer aan Rusland.quote:Op donderdag 11 september 2025 22:13 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Die Wierd ratelt maar door he.

Ik weet serieus niet wat hij allemaal heeft gezegd. Mijn brein schakelt onbewust uit zodra hij aan een betoog begint.quote:Op donderdag 11 september 2025 22:26 schreef timmmmm het volgende:
Wierd wordt gedemoniseerd. Hij geeft gewoon zijn mening, maar dan wordt hij door de tegenpartij gedemoniseerd. Wierd zou nooit demoniseren, aldus Wierd.
Wierd 1 minuut later: het is toch niet normaal dat we geterroriseerd worden door die kleine groep linkse mensen die de wolf hier graag willen.
Wierd is een parodie op een mens

Het is zo’n ongekende warrige onzin wat die man uitkraamt. Hij kan moeiteloos in een opvolgende zin zijn voorgaande zin com-pleet onderuit halen en het tegenovergestelde beweren. Het is niet te volgen.quote:Op donderdag 11 september 2025 22:28 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Ik weet serieus niet wat hij allemaal heeft gezegd. Mijn brein schakelt onbewust uit zodra hij aan een betoog begint.

Dit is een betere omschrijvingquote:Op donderdag 11 september 2025 22:34 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Het is zo’n ongekende warrige onzin wat die man uitkraamt. Hij kan moeiteloos in een opvolgende zin zijn voorgaande zin com-pleet onderuit halen en het tegenovergestelde beweren. Het is niet te volgen.

Precies zoals linksen/communisten steeds de vergelijking Trump/Hitler maken of te onpas voortdurend het begrip fascisme erbij te slepen.quote:Op donderdag 11 september 2025 22:04 schreef Makamba_ het volgende:
Hij durft de Luther King vergelijking gewoon weer te maken.

Ik ben geestelijk wel volwassen geworden op een zeker moment.quote:Op donderdag 11 september 2025 22:53 schreef Battlecruiser het volgende:
[..]
Precies zoals linksen/communisten steeds de vergelijking Trump/Hitler maken of te onpas voortdurend het begrip fascisme erbij te slepen.
Beide zijden genieten van hun eigen demagogie/ retoriek.

Eigenlijk zie ik een factor of 100 vaker zulke commentaren dan dat ik daadwerkelijk iemand het heb zien zeggen…zeker niet op publieke tv zoals Wierd wel doet in zijn vergelijking met MLK.quote:Op donderdag 11 september 2025 22:53 schreef Battlecruiser het volgende:
[..]
Precies zoals linksen/communisten steeds de vergelijking Trump/Hitler maken of te onpas voortdurend het begrip fascisme erbij te slepen.
Beide zijden genieten van hun eigen demagogie/ retoriek.

Nee, want ze wil Genee opvolgen en dus zoveel mogelijk in beeld en iedereen die haar kan helpen in de reet kruipenquote:Op vrijdag 12 september 2025 17:20 schreef Specularium het volgende:
Kunnen ze Helene niet gewoon weghouden op vrijdag nu ze die campingshow heeft?

quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:16 schreef Specularium het volgende:
Had Israël niet de meeste publieksstemmen dit jaar?

quote:In de finale werd de zangeres 2de met 357 punten. Het land won wel de televoting met 298 punten.

twitter is een open riool snap niet dat mensen dat nog serieus nemenquote:Op vrijdag 12 september 2025 15:48 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Eigenlijk zie ik een factor of 100 vaker zulke commentaren dan dat ik daadwerkelijk iemand het heb zien zeggen…zeker niet op publieke tv zoals Wierd wel doet in zijn vergelijking met MLK.
Doet me altijd denken aan een Koningsdag zoveel jaar geleden. Angela de Jong (wie anders) en in haar kielzog nog 10483 twitteraars maakten een punt van het zogenaamde fat-shamen van Amalia. De Volkskrant ging eens onderzoeken hoeveel fat-shame tweets er nou eigenlijk waren en telden er totaal 32… (https://www.volkskrant.nl(...)le-kwestie~b17bddf5/)
Het idee van “er wordt gezegd dat….”is altijd veel groter dan dat er daadwerkelijk iets gezegd wordt.

Alleen mensen op twitter trekken zich wat aan van twitter. Probleem is wel dat er zo veel journalisten op twitter zitten, naar kopij te zoeken.quote:Op vrijdag 12 september 2025 22:24 schreef Abrikozentaart het volgende:
[..]
twitter is een open riool snap niet dat mensen dat nog serieus nemen

ergste zijn nog wel de redactie van Telegraaf en AD die van iedere scheet op social media weer een klikbait artikel makenquote:Op vrijdag 12 september 2025 22:27 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Alleen mensen op twitter trekken zich wat aan van twitter. Probleem is wel dat er zo veel journalisten op twitter zitten, naar kopij te zoeken.

Denk dat Raymond Mens jaloers is op wat Donald bij Helene doet in het beeld na hemquote:Op zondag 14 september 2025 12:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://x.com/rosasmaryso(...)Ox9HFkjwsJk6oIzKuB1A
![]()

Het wordt wel heel erg VVD-inside nu hè?quote:Johan Derksen wordt VVD-lijstduwer bij gemeente Aa en Hunze: ‘Ik blijf gewoon zeggen wat ik vind van de VVD’
Johan Derksen (76) gaat zich volgend jaar verkiesbaar stellen voor de gemeenteraad van Aa en Hunze. Dat maakte hij maandagavond bekend in Vandaag Inside.
„Ik ga rechts Nederland op poten zetten’’, aldus Johan Derksen in de uitzending van Vandaag Inside. Hij heeft zich na een bezoek van VVD-wethouder Richard Heling over laten halen om op de kieslijst te gaan staan van de gemeente Aa en Hunze. „Dan hebben ze voor het eerst een VVD’er in hun midden die kritisch is op de partij. Daar zullen ze aan moeten wennen.’’
https://www.ad.nl/show/jo(...)van-de-vvd~ad0f172b/

quote:
Ik kan me oprecht niks walgelijkers bedenken dan al die AI meukquote:Op zondag 14 september 2025 12:05 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://x.com/rosasmaryso(...)Ox9HFkjwsJk6oIzKuB1A
![]()

Ziedend.quote:Op dinsdag 16 september 2025 19:18 schreef timmmmm het volgende:
[..]
[..]
Ik kan me oprecht niks walgelijkers bedenken dan al die AI meuk

een leuke dolle duikavondquote:Op dinsdag 16 september 2025 20:01 schreef timmmmm het volgende:
RIP Joke, ik verwacht ter nagedachtenis een herdenkingsshow met Boskamp en Hans Kraaij

Geen lid van de progressieve kerk tijd om hem monddood te maken?quote:Op woensdag 17 september 2025 17:40 schreef Drxx het volgende:
Sowieso verdenk ik Wierd ervan blackmail te hebben op Johan, anders snap ik niet waarom ze hem blijven uitnodigen. Toen Johan zei dat Wierd veel kennis heeft moest ik me echt inhouden van het lachen; Wierd en kennis.
Nee, die Wierd is een rare eend.

Dit ja. Maar hij zal van Minouche wel kritisch op Duk moeten zijn, gezien het standpunt m.b.t. Israël van laatstgenoemde. Maar probeer Wierd dan aan te pakken als ie naast je zit, i.p.v. als een oud wijf te zeiken als hij er niet bij is.quote:Op woensdag 17 september 2025 18:38 schreef DrDentz het volgende:
Als Gijp zo tegen Wierd is, waarom gaat hij dan altijd "televisie kijken" als het over politiek gaat? Geef hem dan van repliek, maar daarvoor mist hij de mentale capaciteit.

Hoop dat het Wierds laatste seizoen is, maar ik vrees dat jij gelijk gaat krijgen. In hun podcast heeft Rene het zoveel meer naar zijn zin.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:57 schreef Specularium het volgende:
Dit is Rene zijn laatste seizoen.

Het was alweer even geleden dat er een relletje was. Thomas is ook wel steeds meer op zoek naar ophef.quote:

Ze hebben altijd gezegd dat als er 1 stopt dat ze allemaal stoppen, maar ik denk dat Johan daar nu van terug komt.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Hoop dat het Wierds laatste seizoen is, maar ik vrees dat jij gelijk gaat krijgen. In hun podcast heeft Rene het zoveel meer naar zijn zin.
Als Rene stopt, is het programma klaar. Kan je beter helemaal stoppen.

Dat denk ik ook, maar ik vraag me af of Genee daar ook van terug komt. Vermoedelijk zegt Rene dan een paar keer in de uitzending dat hij echt wil dat ze lekker doorgaan en dan gaan ze gewoon meer cashen.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:02 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ze hebben altijd gezegd dat als er 1 stopt dat ze allemaal stoppen, maar ik denk dat Johan daar nu van terug komt.

Als hij dat eist, gaat Wierd er gewoon uit of is het einde programma. Hoeveel gasten heeft Derksen al niet afgeschoten?quote:Op woensdag 17 september 2025 22:04 schreef DrDentz het volgende:
Gijp is ook wel een diva, hij zal wel gaan eisen: Wierd eruit of ik eruit. Want hij mag het van Minousch niet met Wierd eens zijn, maar kan hem verbaal ook niet aan. Wierd zorgt voor een serieuze sfeer aan tafel terwijl Gijp het alleen over piemels en vaginas wil hebben.

Dit soort discussies zijn altijd als Gijp afwezig is. En morgen natuurlijk weer flink commentaar aan tafel, als Wierd weer veilig thuis zit.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:04 schreef DrDentz het volgende:
Gijp is ook wel een diva, hij zal wel gaan eisen: Wierd eruit of ik eruit. Want hij mag het van Minousch niet met Wierd eens zijn, maar kan hem verbaal ook niet aan. Wierd zorgt voor een serieuze sfeer aan tafel terwijl Gijp het alleen over piemels en vaginas wil hebben.

Johan en Wierd zijn een team. Dat is wel duidelijk.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als hij dat eist, gaat Wierd er gewoon uit of is het einde programma. Hoeveel gasten heeft Derksen al niet afgeschoten?

Denk dat Derksen Wierd er wel bij wil houden. Hij heeft ook Hansie geliquideerd omdat hij te weinig inhoud zou hebben. Hetzelfde kun je ook wel over Gijp zeggen.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Als hij dat eist, gaat Wierd er gewoon uit of is het einde programma. Hoeveel gasten heeft Derksen al niet afgeschoten?

Denk dat Gijp dat niet gaat doen. Zoals je zelf al zegt, die gaat dan lekker verder met die podcast (die erg vermakelijk is overigens).quote:Op woensdag 17 september 2025 22:06 schreef timmmmm het volgende:
[..]

Liefhebbers van VI kunnen beter hun podcast luisteren dan Vandaag Inside kijkenquote:Op woensdag 17 september 2025 22:12 schreef ISVV het volgende:
[..]
Denk dat Gijp dat niet gaat doen. Zoals je zelf al zegt, die gaat dan lekker verder met die podcast (die erg vermakelijk is overigens).

Mja: Wilfred vindt Wierd juist veel te serieus en gaar vaar niet door als Gijp er helemaal niet meer bij is. Denk dat Johan dan als enige doorgaatquote:Op woensdag 17 september 2025 22:09 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Denk dat Derksen Wierd er wel bij wil houden. Hij heeft ook Hansie geliquideerd omdat hij te weinig inhoud zou hebben. Hetzelfde kun je ook wel over Gijp zeggen.

idd erg leuk elke week.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:12 schreef ISVV het volgende:
[..]
Denk dat Gijp dat niet gaat doen. Zoals je zelf al zegt, die gaat dan lekker verder met die podcast (die erg vermakelijk is overigens).

Voetballers uit de jaren 80 is precies waar deze mensen verstand van hebben en mooi over kunnen vertellen. Janssen vertelt ook vaak over hoe het gaat bij transfers etc. ook leuk. Het gaat juist mis omdat ze (eigenlijk vooral Johan) menen het over iets te moeten hebben waar ze de ballen verstand van hebben.quote:Op woensdag 17 september 2025 22:28 schreef DrDentz het volgende:
Die podcast van Gijp gaat wel erg veel over voetballers uit de jaren 80 vind ik. Hoe vaak gaan ze Gullit nog bespreken, of Van Basten? Derksen en Henk Kuipers bespreken iig nog de actualiteit, met een bepaalde visie dan.

Wierd Duk is echt niet wat de gemiddelde SBS kijker wil horen hoorquote:Op woensdag 17 september 2025 23:02 schreef Remco het volgende:
Ik denk dat vooral SBS Wierd aan boord wil houden. Derksen is lang niet meer zo uitgesproken als de gemiddelde SBS kijker wil horen.

Die vrouw/heks is echt totaal krankzinnig, WTF. Beter haalt ze dit snel weg en anders hoop ik dat ze dit morgen in VI laten zien, als ze ballen hebben tenminste. Wie is er nu precies een beetje te veel in zichzelf gaan geloven Gijp? De inmiddels op leeftijd gestudeerde journalist die in tig landen heeft gewoond en oneindig veel ervaringen heeft opgedaan overal? Of de vrouw van de anti depressiva slikkende ex voetballer die niet naar VI komt als de van Brienoord brug open staat….quote:Op donderdag 18 september 2025 00:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://x.com/jankefoek/s(...)Ox9HFkjwsJk6oIzKuB1A
Nou Gijp leg dit maar eens uit vanavond

Zegt die iets wat onwaar is dan? Gijp is sinds het programma over is gestapt naar de actualiteit hopeloos door de mand gevallen. En wat wil je ook als je als ex voetballer tot 13:00 in je nest ligt en vervolgens een beetje in de sauna gaat zitten wachten tot je een uurtje bij VI mag kletsen. En daarna nog een paar uurtjes TV kijkt tot je weer je bedje opzoekt om hetzelfde de volgende dag te herhalen.quote:Op woensdag 17 september 2025 23:33 schreef DrDentz het volgende:
Johan diskwalificeert Gijp eigenlijk als tafelgast voor een talkshow, door te zeggen dat Gijp in een kleine bubbel leeft van dure restaurants en zijn villa in Dordrecht. Oftewel Gijp kan over geen onderwerp meepraten want hij weet niet wat er speelt, tenzij het schijtlollig / ordinair wordt.

Laat gaan, joh!quote:Op donderdag 18 september 2025 00:14 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://x.com/jankefoek/s(...)Ox9HFkjwsJk6oIzKuB1A
Nou Gijp leg dit maar eens uit vanavond

'Mijn vrouw had een borreltje te veel op hahahahaha'.quote:Op donderdag 18 september 2025 08:52 schreef NY_Giant het volgende:
Gijp vanavond met poep in de broek naar de studio om vervolgens weer te acteren dat het hem allemaal niks kan schelen.

Het is een krankzinnig concept dat men daar de wereldproblematiek gaat bespreken met Gijp en zn bubbel zonder enige kennis. Maar dit geldt natuurlijk ook voor Johan. Johan is deskundig op het gebied van tijdschriften en wellicht Amerikaanse blues. Maar ook hij lult over wolven en het asiel probleem alsof hij er voor gestudeerd heeft.quote:Op woensdag 17 september 2025 23:33 schreef DrDentz het volgende:
Johan diskwalificeert Gijp eigenlijk als tafelgast voor een talkshow, door te zeggen dat Gijp in een kleine bubbel leeft van dure restaurants en zijn villa in Dordrecht. Oftewel Gijp kan over geen onderwerp meepraten want hij weet niet wat er speelt, tenzij het schijtlollig / ordinair wordt.

Gijp fungeert in dit format eigenlijk enkel als menselijke lachband (cruciaal voor die specifieke sfeer, dat dan weer wel). Ook als het over voetbal gaat dan komt ie hooguit met algemeenheden zoals 'goede speler hoor' of 'erg slecht dit'. Het grote probleem met Derksen is dat er vaak fanboys aan tafel zitten i.p.v. andersdenkenden die tegenspraak (mogen) toevoegen. En als diegenen er al willen zitten dan worden ze de volgende dag of week belachelijk gemaakt. Zonde, want: VI is en blijft legendary!quote:Op woensdag 17 september 2025 18:38 schreef DrDentz het volgende:
Als Gijp zo tegen Wierd is, waarom gaat hij dan altijd "televisie kijken" als het over politiek gaat? Geef hem dan van repliek, maar daarvoor mist hij de mentale capaciteit.
Een veelzeggende anekdote: 'directeurtje' kwam op bezoek en Gijp ging ''akward verstopt'' achter de bank liggen waarna ie maar weer vertrok. Wil je kijkcijfers dan volgende week even samen inplannen.. (en die selectieve golddiger aan de bar graag).quote:Op woensdag 17 september 2025 17:46 schreef dennis_b het volgende:
En vorige week zat lafbek Gijp nog poeslief naast Wierd zonder hem tegen te spreken

Helemaal mee eens trouwens. Maar dit programma is al decennia 'kantine/keukentafel-praat'. Maar ben je bekend dan heb je nou eenmaal heel veel invloed. Je ziet het bij zovelen/celebrities waarna de meute als een dooie menigte erachteraan sjokt.quote:Op donderdag 18 september 2025 10:23 schreef koemleit het volgende:
[..]
Het is een krankzinnig concept dat men daar de wereldproblematiek gaat bespreken met Gijp en zn bubbel zonder enige kennis. Maar dit geldt natuurlijk ook voor Johan. Johan is deskundig op het gebied van tijdschriften en wellicht Amerikaanse blues. Maar ook hij lult over wolven en het asiel probleem alsof hij er voor gestudeerd heeft.
Maar goed "het volk" boeit het niet of het ergens op gebaseerd is. Als het maar een leuke show is.

'Het is heel vermoeiend als je weet dat je iedere avond een uurtje de mensjes moet vermaken, waardoor eigenlijk de rest van de dag indirect naar de vaantjes is, je bent er hierdoor de hele tijd soort van mee bezig'. Is een letterlijke quote nadat ie vrijaf kreeg op de woensdagen. Terwijl een spreektijd van circa twee minuten, allemaal hooguit in de vorm van poep/pies-grapjes.quote:Op donderdag 18 september 2025 02:15 schreef Eagles89 het volgende:
[..]
Zegt die iets wat onwaar is dan? Gijp is sinds het programma over is gestapt naar de actualiteit hopeloos door de mand gevallen. En wat wil je ook als je als ex voetballer tot 13:00 in je nest ligt en vervolgens een beetje in de sauna gaat zitten wachten tot je een uurtje bij VI mag kletsen. En daarna nog een paar uurtjes TV kijkt tot je weer je bedje opzoekt om hetzelfde de volgende dag te herhalen.

Je merkt dan altijd dat ze aan tafel bang zijn voor een mogelijke escalatie. Genee die Derksen attaqueert waarna heibel in de tent nadat de uitzending is afgelopen. Ze slikken daarom bewust hun keutel in waardoor het telkens ongeloofwaardig overkomt. Hun verdienmodel mag onder geen beding op de tocht staan. 'Je mag alles over me zeggen, totdat je het zegt..'quote:Op donderdag 18 september 2025 08:52 schreef NY_Giant het volgende:
Gijp vanavond met poep in de broek naar de studio om vervolgens weer te acteren dat het hem allemaal niks kan schelen.

'Als je het allemaal zo erg vindt, vrouwtje*, doe/promoot dan vrijwilligerswerk i.p.v. Ibiza en dure restaurants/tasjes'quote:Op donderdag 18 september 2025 13:09 schreef ChevyCaprice het volgende:
Ik ga echt stuk om deze fittiewat een soap

En zelfs bij dat laatste komt het puberbrein naar boven en lullen ze kutquote:Op woensdag 17 september 2025 22:04 schreef DrDentz het volgende:

Vriendengroepje?quote:Op donderdag 18 september 2025 13:56 schreef DrDentz het volgende:
Eigenlijk moet Wierd zelf besluiten om niet meer aan te schuiven bij VI. Je kunt niet als nieuwkomer een vriendengroepje dat al 20+ jaar bestaat kapot maken met jouw aanwezigheid.

Ehh hoelang kijk je al VI? Ze zijn geen vrienden en nooit geweest ook.quote:Op donderdag 18 september 2025 13:56 schreef DrDentz het volgende:
Eigenlijk moet Wierd zelf besluiten om niet meer aan te schuiven bij VI. Je kunt niet als nieuwkomer een vriendengroepje dat al 20+ jaar bestaat kapot maken met jouw aanwezigheid.

Hehe leuke vergelijkingquote:Op donderdag 18 september 2025 14:17 schreef DrDentz het volgende:
John Lennon wilde dat Yoko Ono altijd bij de Beatles mocht zitten, en Paul McCartney wilde dat niet en toen gingen de Beatles uit elkaar na jaren van succesvolle samenwerking. Wierd moet niet de Yoko Ono van VI worden, Johan wil hem erbij en Gijp wil hem niet, Wierd moet hier de angel eruit halen door zich te beperken tot Nieuws van de Dag.

Vrouw Gijp lijkt hier juist de Yoko Ono te zijn.quote:Op donderdag 18 september 2025 14:17 schreef DrDentz het volgende:
John Lennon wilde dat Yoko Ono altijd bij de Beatles mocht zitten, en Paul McCartney wilde dat niet en toen gingen de Beatles uit elkaar na jaren van succesvolle samenwerking. Wierd moet niet de Yoko Ono van VI worden, Johan wil hem erbij en Gijp wil hem niet, Wierd moet hier de angel eruit halen door zich te beperken tot Nieuws van de Dag.

Dit klopt ook gewoon. Ook erg irritant hoe Wilfred Wierd gisteren nogal paternalistisch toesprak, dat hij misschien eens minder moest gaan twitteren of er zelfs maar (even) mee moest stoppen. Zelfs Thomas ging daar enigszins in mee. Wierd moet dat volgens mij nog altijd lekker zelf weten. Zeker omdat een medium als Twitter voor Wierd ook gewoon beroepsmatig zeer interessant en relevant is. Interessanter en relevanter dan voor een bouwvakker of een chirurg.quote:Op woensdag 17 september 2025 23:33 schreef DrDentz het volgende:

Het is niet alsof Derksen over mannen nooit 'dorpsgek', 'hansworst' zegt, of dat Van der Gijp een man van middelbare of zelfs oudere leeftijd 'ventje' of 'mannetje' noemt. En zo zijn er nog wel meer voorbeelden.quote:Op donderdag 18 september 2025 12:13 schreef Kakadylo het volgende:
Het helpt qua beeldvorming natuurlijk niet dat er structureel op een nogal denigrerende toon over vrouwen wordt gesproken. Van verkleinwoordjes 'meisje, vrouwtje', termen zoals 'heks, trut, huisvrouw' tot aan 'zeikwijf, excuustruus, nymfomaan'.
En allemaal ongestoord/weinig corrigerend dus.

Top showquote:Op donderdag 18 september 2025 17:50 schreef IsItMeOrYou het volgende:
Jort Kelder, Raymond en Merel vanavond.

Dat is wat mensen zoals Wierd Duk graag denken, maar het is wel gewoon een soort preken voor eigen parochie, twitteren. Voetenstampend en lekker edgy dingen roepen naar andere mensen die ook moeite hebben om een dagje van het internet te blijven. Als je fanatiek twittert heb ik wel het idee dat er wat mis met je is, zo ook met Wierd Duk. Ik vind het terechte kritiek.quote:Op donderdag 18 september 2025 17:39 schreef Niels_ het volgende:
[..]
Dit klopt ook gewoon. Ook erg irritant hoe Wilfred Wierd gisteren nogal paternalistisch toesprak, dat hij misschien eens minder moest gaan twitteren of er zelfs maar (even) mee moest stoppen. Zelfs Thomas ging daar enigszins in mee. Wierd moet dat volgens mij nog altijd lekker zelf weten. Zeker omdat een medium als Twitter voor Wierd ook gewoon beroepsmatig zeer interessant en relevant is. Interessanter en relevanter dan voor een bouwvakker of een chirurg.

Sander zei toch dat hij juist wilde? Volgens mij wilt Duk nietquote:Op donderdag 18 september 2025 17:52 schreef Niels_ het volgende:
Ik zou die enge Schimmelpenninck en Duk wel eens samen willen zien. Laatstgenoemde zou dat denk ik best willen, eerstgenoemde niet. Die weet bij voorbaat natuurlijk al dat-ie gesloopt gaat worden.

Klinkt al beter dan liquideren. Johan wordt wijzer met het jaar.quote:Op donderdag 18 september 2025 21:33 schreef DrDentz het volgende:
Wat betekent "iemand doodkijken", is dat een doodsverwensing richting Esther Ouweland in de promo?

Weleens, niet zo vaakquote:Op donderdag 18 september 2025 21:43 schreef Makamba_ het volgende:
Ziet Jort Kelder nu pas zitten. Komt hij vaker bij VI?

Ga lekker op X Wierd posts liken of zo.quote:Op donderdag 18 september 2025 21:51 schreef ISVV het volgende:
Ach ach, wat laf weer van Gijp. Beetje kapot relativeren en er dan snel overheen lullen. Genee maakt het 'm ook weer lekker het hof.

quote:Op donderdag 18 september 2025 21:51 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Ga lekker op X Wierd posts liken of zo.

Avondje absint drinken en 's morgens kijken we wel of we nog alle lichaamsdelen hebben.quote:Op donderdag 18 september 2025 21:56 schreef DrDentz het volgende:
Ik zou Van Gogh nog niet inhuren als huisschilder, die dronkenlap. Geen cent naar dat museum!

quote:Even geduld...
Voor de Tweede Kamerverkiezing komt StemWijzer op 1 oktober 2025 online.

Zijn er genoeg al wel online.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:09 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Gijp heeft de Stemwijzer ingevuld en kwam uit op de SP.
Ondertussen op www.stemwijzer.nl:
[..]

Maar dat hypocriete karakter van dit programma wist je voorafquote:Op donderdag 18 september 2025 21:51 schreef Dutch_view het volgende:
Flopshow, mag niet besproken worden dus

Zolang ze hun 'guns' maar netjes afgeven bij de baliequote:Op donderdag 18 september 2025 22:36 schreef DrDentz het volgende:
Jammer, ik wil het wel een keer zien, Johan Derksen vs. Tim Hofman, boomer rechts vs woke links

Hij kwam een beetje manisch over, het zal hem toch wel wat doen.quote:Op donderdag 18 september 2025 22:47 schreef Kakadylo het volgende:
[..]
Maar dat hypocriete karakter van dit programma wist je vooraf
Daarom sprak/brallen ie ter afleiding in het begin ook juist zoveel

Het is ook een ingrijpende denkfout dat wanneer je heel hard kunt roepen, goed uit je woorden komt en goed kunt formuleren waarmee je menig discussie kunt winnen je automatisch ook het gelijk aan je zijde hebt. Veel mensen worden compleet suf geluld door mensen als Wierd, hebben even niet direct argumenten paraat, hebben wat meer tijd nodig om op verhaal te komen. Maar dat wilt natuurlijk niet zeggen dat ze daarom geen gelijk hebben.quote:Op donderdag 18 september 2025 18:47 schreef Marsenal het volgende:
[..]
Dat is wat mensen zoals Wierd Duk graag denken, maar het is wel gewoon een soort preken voor eigen parochie, twitteren. Voetenstampend en lekker edgy dingen roepen naar andere mensen die ook moeite hebben om een dagje van het internet te blijven. Als je fanatiek twittert heb ik wel het idee dat er wat mis met je is, zo ook met Wierd Duk. Ik vind het terechte kritiek.
Buiten dat wordt twitter alleen maar relevant gehouden voor en door mensen die graag in de media werken. Inderdaad, dat zijn geen bouwvakkers. Maar om als journalist nou lekker de hele tijd te twitteren terwijl je weet dat het vooral weer andere journalisten zijn die het echt lezen.. dat lijkt me ook niet zaligmakend.

Helène..quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:21 schreef ikweethetookniet het volgende:
Geen Jort en geen Boekenstein dus vanavond kan alleen maar beter

Derksen zei ooit dat als Gijp zn pilletje genomen had hij (Derksen) de hele uitzending niets meer hoefde te zeggen. Zou me niets verbazen als Gijp gister toen die rond een uur of 13:00 wakker werd en de MediaCourant opende meteen een dubbele dosis heeft genomen..quote:Op donderdag 18 september 2025 23:09 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hij kwam een beetje manisch over, het zal hem toch wel wat doen.
Hopelijk staat de brug morgen open.

Altijd goed!quote:

quote:
Ik vraag me af of Hélène enigszins begrijpt wat de redactie heeft bedacht om haar zo te laten roeptoeteren, en ik vraag me ook af of ze er zelf wel enig idee van heeft waar het over gaat.quote:Op vrijdag 19 september 2025 20:44 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Komt geen zinnig woord uit, alleen zalvende woorden

Wat was er mis met de vergelijking? Het ging om het moment, niet om de man. In de VS hoor ik veel de vergelijking met JFK. Ook het moment, niet de man.quote:Op woensdag 17 september 2025 21:50 schreef Makamba_ het volgende:
Wierd blijft ook maar doorgaan over Ouwehand omdat hij die Luther King tweet liever niet verklaart.

Dat komt omdat de samenleving daar compleet in tweeën gesplitst is.quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat was er mis met de vergelijking? Het ging om het moment, niet om de man. In de VS hoor ik veel de vergelijking met JFK. Ook het moment, niet de man.
Ik denk dat veel mensen in Nederland onderschatten wat de impact is op de samenleving daar.

Die samenleving is ernstig verdeeld, tot op het gevaarlijke af. Mensen als Johan Derksen en Wierd Duk, die doen alsof Nederland naar de filistijnen gaat als de PvdA in de regering komt, creëren eenzelfde sfeer in Nederland.quote:Op zaterdag 20 september 2025 10:35 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Wat was er mis met de vergelijking? Het ging om het moment, niet om de man. In de VS hoor ik veel de vergelijking met JFK. Ook het moment, niet de man.
Ik denk dat veel mensen in Nederland onderschatten wat de impact is op de samenleving daar.

Heb je een quote voor mij dat Nederland naar de filistijnen zou gaan (dat is overigens waar de naam Palestijnen vandaan komt, dus wel poëtisch in dezen…)?quote:Op zaterdag 20 september 2025 11:56 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Die samenleving is ernstig verdeeld, tot op het gevaarlijke af. Mensen als Johan Derksen en Wierd Duk, die doen alsof Nederland naar de filistijnen gaat als de PvdA in de regering komt, creëren eenzelfde sfeer in Nederland.

Rampzalig, ook goed.quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:34 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Heb je een quote voor mij dat Nederland naar de filistijnen zou gaan (dat is overigens waar de naam Palestijnen vandaan komt, dus wel poëtisch in dezen…)?
Misschien hebben ze het rampzalig genoemd? En dan zeg ik: dat lijkt mij evident.

Ik geloof dat wel ontelbaar veel keer gezegd is dat wanneer ‘Timmermans aan de macht komt het land naar de kloten gaat’. Dat frame is overigens buitengewoon succesvol. Heel veel mensen praten het na zonder enig idee te hebben waarom. Het verkiezingsprogramma kent niemand. Het is puur het frame dat dan alle grenzen open gaan (die zijn thans ook gewoon open), alle bedrijven weg gaan en de belastingen torenhoog worden. Is allemaal niet zo, maar dat doet er niet meer toe. Dat beeld is weer en dat is voor mensen kennelijk het ergste wat er kan gebeuren. Wat op zichzelf heel bijzonder is, aangezien we sinds 2002 met een enkele uitzonderingen na (centrum) rechtse regeringen hebben gehad. Maar de waarheid doet er niet toe. De beleving, het gevoel, daar gaat het allemaal om.quote:

Je zou ook na kunnen gaan waarom veel mensen Timmermans een ontzettend slechte optie voor het land vinden in plaats van het maar wegzetten als 'ze hebben geen idee waarom en praten anderen maar na'.quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:56 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik geloof dat wel ontelbaar veel keer gezegd is dat wanneer ‘Timmermans aan de macht komt het land naar de kloten gaat’. Dat frame is overigens buitengewoon succesvol. Heel veel mensen praten het na zonder enig idee te hebben waarom. Het verkiezingsprogramma kent niemand. Het is puur het frame dat dan alle grenzen open gaan (die zijn thans ook gewoon open), alle bedrijven weg gaan en de belastingen torenhoog worden. Is allemaal niet zo, maar dat doet er niet meer toe. Dat beeld is weer en dat is voor mensen kennelijk het ergste wat er kan gebeuren. Wat op zichzelf heel bijzonder is, aangezien we sinds 2002 met een enkele uitzonderingen na (centrum) rechtse regeringen hebben gehad. Maar de waarheid doet er niet toe. De beleving, het gevoel, daar gaat het allemaal om.

Ik constateer dat mensen geen idee hebben waar ze over praten. Dat is de samenleving zoals ze anno 2025 is. Door de (sociale) media is alles vluchtig. Headlines zijn de norm. Mensen hebben over alles een mening terwijl ze er amper verstand van hebben.quote:Op zaterdag 20 september 2025 13:03 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Je zou ook na kunnen gaan waarom veel mensen Timmermans een ontzettend slechte optie voor het land vinden in plaats van het maar wegzetten als 'ze hebben geen idee waarom en praten anderen maar na'.

Ik heb ook niet de minste pretentie dat ik er iets aan kan oplossen. De massa is niet voor reden vatbaar.quote:Op zaterdag 20 september 2025 13:06 schreef timmmmm het volgende:
Elitair 'wie zijn die mensen' roepen heb je weinig aan

Het programma kent weldegelijk lastenverhogingen. Het is weldegelijk zo dat GL/PdvA niet echt iets willen ondernemen om de asielstroom te beperken. Nog veel erger is dat men heel veel geld wil weggeven aan klimaat, waardoor energie duurder wordt, hetgeen dan weer opgelost wordt met een prijsplafond, enz.quote:Op zaterdag 20 september 2025 12:56 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik geloof dat wel ontelbaar veel keer gezegd is dat wanneer ‘Timmermans aan de macht komt het land naar de kloten gaat’. Dat frame is overigens buitengewoon succesvol. Heel veel mensen praten het na zonder enig idee te hebben waarom. Het verkiezingsprogramma kent niemand. Het is puur het frame dat dan alle grenzen open gaan (die zijn thans ook gewoon open), alle bedrijven weg gaan en de belastingen torenhoog worden. Is allemaal niet zo, maar dat doet er niet meer toe. Dat beeld is weer en dat is voor mensen kennelijk het ergste wat er kan gebeuren. Wat op zichzelf heel bijzonder is, aangezien we sinds 2002 met een enkele uitzonderingen na (centrum) rechtse regeringen hebben gehad. Maar de waarheid doet er niet toe. De beleving, het gevoel, daar gaat het allemaal om.

Iedereen die iets anders vindt dan ik is dom en heeft geen idee waar ie over praat. Staat genoteerd.quote:Op zaterdag 20 september 2025 13:24 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Ik constateer dat mensen geen idee hebben waar ze over praten. Dat is de samenleving zoals ze anno 2025 is. Door de (sociale) media is alles vluchtig. Headlines zijn de norm. Mensen hebben over alles een mening terwijl ze er amper verstand van hebben.
Mensen hebben geen idee van het programma van PvdA/GL, ze hebben het niet gelezen, laat staan dat ze de gevolgen ervan kunnen overzien. Het frame dat in eerste instantie vanuit Rutte is gepakt en nu door de rest van de VVD wordt nagekakeld is succesvol. Zo eenvoudig is het gewoon. Het gaat er niet om of het klopt, Timmermans is de vijand, die komt het geld halen en haalt alle moslims binnen. Eenvoudig en effectief.

In elk programma staan lastenverhogingenquote:Op zaterdag 20 september 2025 13:42 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Het programma kent weldegelijk lastenverhogingen. Het is weldegelijk zo dat GL/PdvA niet echt iets willen ondernemen om de asielstroom te beperken. Nog veel erger is dat men heel veel geld wil weggeven aan klimaat, waardoor energie duurder wordt, hetgeen dan weer opgelost wordt met een prijsplafond, enz.
Maar hou vooral voor dat niemand het verkiezingsprogramma van GL/PvdA kent. Dat jij het kennelijk niet kent maakt niet dat de rest van Nederland geen idee heeft.

Jij kraamt onzin uit. Ik wijs je daarop. Dan ligt het aan mijn toontje.quote:Op zaterdag 20 september 2025 18:45 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
In elk programma staan lastenverhogingensinds wanneer is dat gevaarlijk trouwens? Maar wanneer je het niet in zijn totaliteit bekijkt dan heeft het weinig zin hè. Maar je hele toontje zegt genoeg over jou.

Niels Ahob2 weet het kennelijk beter dan ziekenhuizen die zich hiervoor aanmelden, heel bijzonderquote:

Alleen het voetbal met zijn uitslagen is wat anders. De rest is letterlijk een kopie idd.quote:Op maandag 22 september 2025 22:06 schreef Ronald het volgende:
Als je grote delen van vandaag inside volgende week herhaalt, heb je nauwelijks door dat het een herhaling is. Zo voorspelbaar zijn de uitspraken van Johan en René tegenwoordig.

Even op de Instagram-pagina van Mevrouw van der Gijp kijken en je weet wat Rene de komende dagen gaat roepen.quote:Op maandag 22 september 2025 22:06 schreef Ronald het volgende:
Als je grote delen van vandaag inside volgende week herhaalt, heb je nauwelijks door dat het een herhaling is. Zo voorspelbaar zijn de uitspraken van Johan en René tegenwoordig.

Net een bejaardenhuis zo, elke avond precies dezelfde gesprekken.quote:Op maandag 22 september 2025 22:06 schreef Ronald het volgende:

Ja maar dat Johan zogenaamd match of the day heeft gekeken heeft hij ook al talloze keren verkondigd. En dat dat niveau zo fantastisch is.quote:Op maandag 22 september 2025 22:08 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Alleen het voetbal met zijn uitslagen is wat anders. De rest is letterlijk een kopie idd.

Omdat jij het niet met hem eens bent?quote:Op dinsdag 23 september 2025 23:22 schreef matthijst het volgende:
Wat is Rene een sneue lul aan het worden.
Gast kan beter z’n bek houden over politiek.

Dat ook, maar ook omdat hij zich er jaren niet over uitlaat maar nu schijnbaar ff stoer moet doen voor t vrouwtje thuis.quote:Op dinsdag 23 september 2025 23:40 schreef Martinello het volgende:
[..]
Omdat jij het niet met hem eens bent?

Hoezo gaat het nu plots overal over zijn vrouw? Heb ik iets gemist?quote:Op dinsdag 23 september 2025 23:59 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat ook, maar ook omdat hij zich er jaren niet over uitlaat maar nu schijnbaar ff stoer moet doen voor t vrouwtje thuis.

Die is de laatste tijd onder het mom van ''opkomen voor kindertjes in Gaza'' nogal obsessief antisemitisch bezig op de sociale media en vindt daarom dat VI Wierd Duk - dat is immers een ZiOnIsT - eruit moet trappen.quote:Op woensdag 24 september 2025 00:44 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Hoezo gaat het nu plots overal over zijn vrouw? Heb ik iets gemist?

Als je er bezwaar tegen maakt dat Israël systematisch de buren dood bombardeert en, als ze toch nog leven, uithongert, maakt dat je geen antisemiet, hoor. Er is pas iets mis met je als je daar geen bezwaar tegen maakt.quote:Op woensdag 24 september 2025 02:56 schreef Niels_ het volgende:
[..]
Die is de laatste tijd onder het mom van ''opkomen voor kindertjes in Gaza'' nogal obsessief antisemitisch bezig op de sociale media en vindt daarom dat VI Wierd Duk - dat is immers een ZiOnIsT - eruit moet trappen.

Rene zegt toch al jaren hetzelfde over Gaza en Oekraïne? In de eerste weken, toen de publieke opinie nog helemaal niet zo tegen Israël gekant was als nu, sprak hij de generaals al tegen dat je, als je de beelden ziet, niet bepaald van precisiebommen kan spreken.quote:Op dinsdag 23 september 2025 23:59 schreef matthijst het volgende:
[..]
Dat ook, maar ook omdat hij zich er jaren niet over uitlaat maar nu schijnbaar ff stoer moet doen voor t vrouwtje thuis.

Ging me meer om zn doordraven over die hooligans, allemaal PVV-ers... Leek ene beetje zn linkse vrouw aan het woord, zeteltjes regelen.quote:Op woensdag 24 september 2025 08:41 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Rene zegt toch al jaren hetzelfde over Gaza en Oekraïne? In de eerste weken, toen de publieke opinie nog helemaal niet zo tegen Israël gekant was als nu, sprak hij de generaals al tegen dat je, als je de beelden ziet, niet bepaald van precisiebommen kan spreken.
Ik ben dus bang dat je ernaast zit ouwe reus

Ik vind het gewoon een beetje zielig overkomen. Zijn vrouw plaatst een paar tweetjes over Gaza en meteen is alles wat iemand zegt wat niet in je straatje past 'moet ie van zijn vrouw zeggen'quote:Op woensdag 24 september 2025 10:03 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ging me meer om zn doordraven over die hooligans, allemaal PVV-ers... Leek ene beetje zn linkse vrouw aan het woord, zeteltjes regelen.
En z'n "dit is pas het begin, er gaat nog veel meer gebeuren"... Maar dan niet zeggen wat...

Hij laat zich ook behoorlijk gek maken door haar. En die Minouche laat zich óók op haar beurt compleet gek maken op zaken waar je geen invloed op hebt.quote:Op woensdag 24 september 2025 10:03 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ging me meer om zn doordraven over die hooligans, allemaal PVV-ers... Leek ene beetje zn linkse vrouw aan het woord, zeteltjes regelen.
En z'n "dit is pas het begin, er gaat nog veel meer gebeuren"... Maar dan niet zeggen wat...

Nou ja, statistisch gezien zou dat misschien niet eens een hele voorbarige disussie zijn geweest. Denk zelf ook niet dat die hooligans op D66 gaan stemmen, als ze uberhaupt gaan stemmen.quote:Op woensdag 24 september 2025 10:03 schreef matthijst het volgende:
[..]

Kan.quote:Op woensdag 24 september 2025 10:10 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik vind het gewoon een beetje zielig overkomen. Zijn vrouw plaatst een paar tweetjes over Gaza en meteen is alles wat iemand zegt wat niet in je straatje past 'moet ie van zijn vrouw zeggen'
Heel lafjes

1) steeds dezelfde gasten 2) steeds dezelfde onderwerpen en bijhorend onderbuikgebral (van de hoofdpersonen)quote:Op woensdag 24 september 2025 02:55 schreef Parafernalia het volgende:
Saaiste aflevering van het seizoen

Zodra er iemand daadwerkelijk aan tafel zit slaan ze eigenlijk compleet dicht en hebben ze vrij weinig meer te vertellenquote:Op donderdag 18 september 2025 17:50 schreef DrDentz het volgende:
Ze moeten Tim Hofman eens uitnodigen, dan gaat Johan helemaal schuimbekken, zo'n linkse griezel aan tafel!

Als de Russen Nederland plat komen bombarderen, maar ze kondigen dat van tevoren aan en bieden ons de mogelijkheid om op tijd in Overijssel de grens met Duitsland over te steken, dan is het goed?quote:Op woensdag 24 september 2025 10:39 schreef Poefbank het volgende:
Dit zegt Wierd erover en daar is eigenlijk ook alles wel mee gezegd. Alleen jammer dat hij het niet bij VI zei.
Vanaf 43:40
Bekijk deze YouTube-video

De grappen en opmerkingen zijn allemaal zo voorspelbaar en geforceerd waardoor het eigenlijk heel ongemakkelijk overkomtquote:Op maandag 22 september 2025 22:06 schreef Ronald het volgende:

En uitgerekend iedere keer als Duk te gast is heeft Gijp een vrije dag minuutquote:Op maandag 22 september 2025 22:08 schreef ISVV het volgende:
[..]
Even op de Instagram-pagina van Mevrouw van der Gijp kijken en je weet wat Rene de komende dagen gaat roepen.

Ik denk niet dat de Russen zo netjes zullen zijn om aan te kondigen dat ze gaan aanvallen. Rusland heeft wat dat betreft ook geen enkele reden om Nederland aan te vallen.quote:Op woensdag 24 september 2025 12:10 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Als de Russen Nederland plat komen bombarderen, maar ze kondigen dat van tevoren aan en bieden ons de mogelijkheid om op tijd in Overijssel de grens met Duitsland over te steken, dan is het goed?

Dat is even niet het punt.quote:Op woensdag 24 september 2025 12:42 schreef Poefbank het volgende:
[..]
Ik denk niet dat de Russen zo netjes zullen zijn om aan te kondigen dat ze gaan aanvallen. Rusland heeft wat dat betreft ook geen enkele reden om Nederland aan te vallen.

haha iddquote:Op woensdag 24 september 2025 12:09 schreef Kakadylo het volgende:
[..]
Zodra er iemand daadwerkelijk aan tafel zit slaan ze eigenlijk compleet dicht en hebben ze vrij weinig meer te vertellen

haha iddquote:Op woensdag 24 september 2025 12:09 schreef Kakadylo het volgende:
[..]
Zodra er iemand daadwerkelijk aan tafel zit slaan ze eigenlijk compleet dicht en hebben ze vrij weinig meer te vertellen
vreselijk idd..vandaag Duk weer...benieuwd waar ze het over gaan hebbenquote:Op woensdag 24 september 2025 12:03 schreef Kakadylo het volgende:
[..]
1) steeds dezelfde gasten 2) steeds dezelfde onderwerpen en bijhorend onderbuikgebral (van de hoofdpersonen)

'Gelukkig' is Mediacourant.nl het draaiboek daar, dus waarschijnlijk hierover: https://www.mediacourant.(...)gijp-haar-kop-houdt/quote:Op woensdag 24 september 2025 16:37 schreef Parafernalia het volgende:
[..]
haha idd
[..]
vreselijk idd..vandaag Duk weer...benieuwd waar ze het over gaan hebben
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Dat mag je hier niet zeggen, dan moet je posts van Wierd op X gaan likenquote:Op woensdag 24 september 2025 12:28 schreef Kakadylo het volgende:
[..]
En uitgerekend iedere keer als Duk te gast is heeft Gijp een vrije dag minuut
Wees dan een vent en ga inhoudelijk met elkaar in gesprek ipv oneliners de dag erna

Hoe bevalt het vooralsnog? Paar goede tweets voorbij gekomen.quote:Op woensdag 24 september 2025 20:48 schreef ISVV het volgende:
[..]
Dat mag je hier niet zeggen, dan moet je posts van Wierd op X gaan liken

quote:Op woensdag 24 september 2025 20:22 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
'Gelukkig' is Mediacourant.nl het draaiboek daar, dus waarschijnlijk hierover: https://www.mediacourant.(...)gijp-haar-kop-houdt/Johan Derksen vindt het belachelijk dat de vrouw van René van der Gijp zich bemoeit met de gastenlijst van Vandaag Inside, denkt opiniemaker Harry Vermeegen. “Ze moet d’r kop houden!”SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Deze kop moest ik toch 2x lezen![]()

Ja, kan me er best vaak in vinden. Maar geen blauwe duim van het liken.quote:Op woensdag 24 september 2025 21:56 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Hoe bevalt het vooralsnog? Paar goede tweets voorbij gekomen.

Dat is nou typisch mediacourant. Totaal niet journalistiek ook die site maar soms wel vermakelijk. Al was ie vroeger beter maar dat terzijde.quote:Op woensdag 24 september 2025 21:57 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Johan Derksen vindt het belachelijk dat de vrouw van René van der Gijp zich bemoeit met de gastenlijst van Vandaag Inside, denkt opiniemaker Harry Vermeegen. “Ze moet d’r kop houden!”
Deze kop moest ik toch 2x lezen

Al heel, heel veel jaren "fan" hoor. Ook diep respect hoe ze 5 artikel kunnen maken uit 1 programma of interview.quote:Op woensdag 24 september 2025 22:10 schreef Regilio_ het volgende:
[..]
Dat is nou typisch mediacourant. Totaal niet journalistiek ook die site maar soms wel vermakelijk. Al was ie vroeger beter maar dat terzijde.

Aldus Genee.quote:Op woensdag 24 september 2025 22:42 schreef kalinhos het volgende:
Genee wordt altijd onderschat, misschien wel de beste interviewer van Nederland

Die presentator prijs zou ik wel gewoon naar die prednison presentator laten gaan hoor, ben even zijn naam kwijt.quote:

Was in de originele VI-tijd al zo; je weet dat als Johan zijn brilleke pakt wordt het goed.quote:Op donderdag 25 september 2025 11:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
https://x.com/vandaaginsi(...)Ox9HFkjwsJk6oIzKuB1A
![]()

Inderdaad. Krabbeetje mag die hebben. Kelderklasse is leuk idd!quote:Op donderdag 25 september 2025 19:57 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Die presentator prijs zou ik wel gewoon naar die prednison presentator laten gaan hoor, ben even zijn naam kwijt.
Dat heeft ie op zich ook wel verdiend toch? Wat hebben Genee en onze Helene nou bereikt? 1 programma, net. Die dude zit al sinds het begin der tijden in al die verschillende talentenjachten. Moet je ook gunnen.
Televisierring ga ik wel voor 'ons' stemmen. Acteur wordt Gorter. Verder maakt het me niet zo veel uit. Jammer dat Kelderklasse 15 niet meer in de running is voor online serie

Bekijk deze YouTube-videoquote:Op donderdag 25 september 2025 19:59 schreef timmmmm het volgende:
Was in de originele VI-tijd al zo; je weet dat als Johan zijn brilleke pakt wordt het goed.

Een beetje Rijk de Gooyer actie na t Gouden Kalfquote:Op donderdag 25 september 2025 21:43 schreef Bill_Hillie het volgende:
"Dat interesseert me geen reet!"

Het bizarre voordeel van VI is dat ze op exact datzelfde moment live on ether zijn itt de andere kanshebbers. Een marathonuitzending van 7 tot 11 (stembussen 8 tot 10 namelijk) met roulerende gasten en kijkers maximaal opruien.quote:Op donderdag 25 september 2025 21:46 schreef Makamba_ het volgende:
Is waarschijnlijk nog daadwerkelijk het beste programma van de drie ook.

Dat jachtseizoen überhaupt genomineerd is zegt genoeg dat ze hun kijkers ook goed kunnen mobiliseren.quote:Op donderdag 25 september 2025 22:08 schreef Kakadylo het volgende:
Doe je dit niet dan ga je niet winnen denk ik

De kijkers van VI kijken niet naar zo'n gala en als de reguliere uitzending begint dan kun je nog maar een halfuurtje stemmenquote:Op donderdag 25 september 2025 22:09 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Dat jachtseizoen überhaupt genomineerd is zegt genoeg dat ze hun kijkers ook goed kunnen mobiliseren.

Vind ik ook best een leuk programma johquote:Op donderdag 25 september 2025 22:09 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
Dat jachtseizoen überhaupt genomineerd is zegt genoeg dat ze hun kijkers ook goed kunnen mobiliseren.

We hebben het over de verkiezing tot het beste programma van Nederland he. Verder vind ik het bloed irritant maar dat is een persoonlijk mening, dat snap ik.quote:Op donderdag 25 september 2025 22:13 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Vind ik ook best een leuk programma joh

Het beste programma van Nederland hoort VI toch ook niet in thuis. Laten we even eerlijk zijn. Een paar voetballers die over serieuze zaken praten zonder dat ze ergens verstand van hebben en een aandachtsgeile presentator.quote:Op donderdag 25 september 2025 22:15 schreef Makamba_ het volgende:
[..]
We hebben het over de verkiezing tot het beste programma van Nederland he. Verder vind ik het bloed irritant maar dat is een persoonlijk mening, dat snap ik.

Luister eens The Friday Move of zn podcast, hij kan elke gast binnen een paar minuten dingen laten zeggen die di gast eigenlijk niet wilde zeggen en hij houdt het vermakelijk. Tis echt een vak.quote:

Zolang het leuk is, is echt best primaquote:Op donderdag 25 september 2025 22:59 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Luister eens The Friday Move of zn podcast, hij kan elke gast binnen een paar minuten dingen laten zeggen die di gast eigenlijk niet wilde zeggen en hij houdt het vermakelijk. Tis echt een vak.

Ja, behalve die met Freek de Jonge, daar kom ik niet doorheen. En hij zegt nu ook telkens dat Bontebal boos was geworden, dat wordt ook wel sneu.quote:Op donderdag 25 september 2025 23:01 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zolang het leuk is, is echt best prima

Duizend uren kaars knettert voor de extra sfeer.quote:Op vrijdag 26 september 2025 21:49 schreef Specularium het volgende:
Wat een gezellige vrijdagshow weer.

Interessante conclusie.quote:Op vrijdag 26 september 2025 22:20 schreef Battlecruiser het volgende:
Dus: vrouwen schamen zich niet meer voor hun voorbibs? Dat wordt interessant op straat…

Dat had ze toch ook wel kunnen bedenken? Of je nou in het openbaar de kant van Israël of van de Palestijnen kiest, één ding is zeker: de pleuris breekt uit. Je krijgt waarschijnlijk al haatmail als je in het openbaar zegt dat je katten leuker vindt dan honden of andersom.quote:Op vrijdag 26 september 2025 22:38 schreef ikweethetookniet het volgende:
Vrouw René van der Gijp waarschuwt: 'Grens is nu bereikt'
Minouche, de vrouw van René van der Gijp, laat vrijdagavond emotioneel van zich horen. Ze heeft een heftige week achter de rug vol met "demoniserende aanvallen, bedreigingen, haatdragende uitingen en systematische pesterijen", zo laat ze weten op Instagram. En ze komt nu met een ferme waarschuwing...
De echtgenote van de Vandaag Inside-analist zegt in onderstaande post dat de "grens nu is bereikt" en dat ze aangifte zal doen tegen een ieder die haar vanaf nu nog bedreigt of intimideert.
Minouche hekelt onder meer de site Mediacourant die haar "steeds weer tussen de 'woeste sterren' plaatst" en ze noemt dit "ronduit treurig". "Het lijkt bijna op een gerichte haatcampagne tegen mij", zegt ze ook. Ze zegt hiervan ook niet zo wakker te liggen.
En dat tolereer ik niet.
Minouche van der Gijp
"Maar als individuen me blijven bestoken met haatdragende berichten en bedreigingen, zodanig dat ik mijn kinderen moet waarschuwen om alert te zijn in hun eigen omgeving, dan is dat ziekelijk. En dat tolereer ik niet." Volgens de vrouw van René gebeurt dit nu al een week en daarom is de maat nu vol.
Ze waarschuwt dan ook: "De volgende die dat nog een keer doet, kan erop rekenen dat ik aangifte zal doen wegens smaad, laster en bedreiging. I will find you. Er is een grens. En die is nu bereikt."
https://www.shownieuws.nl(...)schuwt-grens-bereikt

True, helaas...quote:Op vrijdag 26 september 2025 23:17 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Dat had ze toch ook wel kunnen bedenken? Of je nou in het openbaar de kant van Israël of van de Palestijnen kiest, één ding is zeker: de pleuris breekt uit. Je krijgt waarschijnlijk al haatmail als je in het openbaar zegt dat je katten leuker vindt dan honden of andersom.

Ook als je helemaal geen partij kiest en er rationeel naar probeert te kijken zul je iedere drie seconden 'vast iets fouts' zeggenquote:Op vrijdag 26 september 2025 23:17 schreef Tasmaniak het volgende:
[..]
Dat had ze toch ook wel kunnen bedenken? Of je nou in het openbaar de kant van Israël of van de Palestijnen kiest, één ding is zeker: de pleuris breekt uit. Je krijgt waarschijnlijk al haatmail als je in het openbaar zegt dat je katten leuker vindt dan honden of andersom.

Daarom FOKquote:Op zaterdag 27 september 2025 15:00 schreef Kakadylo het volgende:
Tegenwoordig zoek je gewoon op wat je wil horen/lezen zodat je jouw bevestiging krijgt
Terwijl je buurman exact datzelfde doet met een andere uitkomst waarna dus polarisatie

Teruggeluisterd, het was idd niet te doen met haar. “Ja mensen die van baan wisselen nu moeten goed opletten met hun pensioen want het kan ze zomaar 20.000euro schelen”quote:Op donderdag 25 september 2025 22:24 schreef kalinhos het volgende:
Ik trek Joseph zo slecht, maar ff kijken of ik deze morgen ga terugluisteren

Hier ben ik het wel mee eens ja. Zeker als je dan op maandagmiddag nog de KJEG-podcast luistert weet je al Rene zijn bijdrages al.quote:Op maandag 22 september 2025 22:06 schreef Ronald het volgende:

Ja, maar ze kreeg ook niet veel ruimte om haar boodschap te vertellen. Het is geen brutale prater zoals Johan en Gijp, die zulke timide mensen als Joseph razendsnel onderbreken.quote:Op zaterdag 27 september 2025 23:23 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Teruggeluisterd, het was idd niet te doen met haar. “Ja mensen die van baan wisselen nu moeten goed opletten met hun pensioen want het kan ze zomaar 20.000euro schelen”
(en dan gewoon stilblijven zonder enige context of kleine uitleg. Daar zullen de mensen vast veel aan hebben, bedankt Agnes Joseph).

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |