quote:Haunting new video revealed the terrifying moment a homeless ex-con allegedly fatally stabbed a 23-year-old Ukrainian refugee in what police said was a random attack on a Charlotte light rail train.
Iryna Zarutska, who fled war-torn Ukraine for a safer life in America, was on the Lynx Blue Line just before 10 p.m. Aug. 22 when she was ambushed, according to the Charlotte-Mecklenburg Police Department.
The surveillance footage, released Friday by the Charlotte Area Transit System or CATS, shows Zarutska boarding the train in her pizzeria uniform at 9:46 p.m. and sitting, looking at her phone, unaware of the danger behind her.
Just four minutes later, 34-year-old Decarlos Brown Jr. allegedly whips out a folding knife and lunges forward, stabbing her three times, at least once in the neck, police said.
The chilling video then appears to show Brown then walking through the rail car, stripping off his sweatshirt and waiting by the doors — as passengers began to notice blood dripping from him.
Zarutska, who grabbed her neck as blood spilled onto the train floor, collapsed in her seat and was pronounced dead on the light rail, investigators said.
Police said Brown got off at the next stop, where a folding knife was later recovered near the platform. He was treated at a hospital for a cut on his hand before being taken into custody on a murder charge.
It took six minutes for police to respond, according to Spectrum News, which noted transit security guards were on the train, but in the car ahead of Zarutska’s when she was attacked.
Brown — who has multiple arrests dating back to 2011 — was charged with first-degree murder, according to CMPD. His record includes larceny, robbery with a dangerous weapon and communicating threats, according to court records obtained by The Post.
https://nypost.com/2025/0(...)ain-caught-on-video/
Straks?quote:Op zondag 7 september 2025 11:22 schreef Telefoonvork het volgende:
Ach ja, straks krijgen we dergelijke stukken pus hier ook. Maak je geen zorgen, ze zijn al in training en er wordt niks aan gedaan.
Ik denk dat hij Elon Musk's tweet voorbij zag komen en dat triggerde iets bij hem. Musk deelde een andere tweet die linkse media ervan beticht hier geen aandacht aan te besteden. En ik ben het daar wel mee eens, het is heel raar dat er op (bijvoorbeeld) CNN niks staat.quote:Op zondag 7 september 2025 11:41 schreef raptorix het volgende:
[..]
Laat ik de vraag omdraaien, wat bezielde je toen je dacht: Laat ik eens 1 van de 50.000 moorden die er wereldwijd worden gepleegd op Fok gaan posten?
Normale gang van zaken in de VS.quote:Op zondag 7 september 2025 11:36 schreef RamboDirk het volgende:
Wat een ontzettend triestig.
Situational awareness bij die andere mensen is wel stuitend.
Lijkt mij een freeze response? Flight kan niet en fight dan wordt je ook neergestoken.quote:Op zondag 7 september 2025 11:54 schreef Doug-Heffernan het volgende:
hoe blijven al die andere mensen zo rustig
Mooi dat een zwarte man dit zelf zegt (dat is ook de enige reden dat deze video zoveel views heeft denk ik).quote:Op zondag 7 september 2025 13:49 schreef Nober het volgende:
[..]
[ x ]
https://x.com/thatsKAIZEN/status/1964542943987183982
In ieder geval niet met je rug naar gasten in hoodies gaan zitten.quote:Op zondag 7 september 2025 13:49 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Normale gang van zaken in de VS.
Die vrouw dacht zeker dat het openbaar vervoer veilig was net zoals in Oekraine.
Je moet altijd op je hoede zijn in zulke shitholes zoals de VS.
Je zult ook moeten stoppen met het importeren van gekke mensen uit de 3e wereld. Anders blijft het dweilen met de kraan open.quote:Op zondag 7 september 2025 13:54 schreef Drxx het volgende:
Beetje context: Meneer heeft een geschiedenis van geweld, inclusief steekwapens. Is ook vele malen opgesloten geweest.
Wat ik typerend vind is dat hij ook ooit aangeklaagd werd voor het misbruiken van 911. Tuurlijk mag dat niet, maar de focus is weer compleet verkeerd. Hij werd gearresteerd vanwege zijn daad, maar men doet vervolgens niks aan het feit dat hij dat deed vanwege waanbeelden, dat krijg je als je geen toegankelijke GGZ hebt.
Dus wil je dit niet in Nederland krijgen? Stop dan met stemmen op VVD, maar op partijen die willen investeren in de GGZ zodat gekke mensen therapie en meds krijgen.
Niet lullig bedoelt en geen victim blaming. Maar never nooit dat ik voor dan wel in de buurt van dit soort types ga zitten.quote:Op zondag 7 september 2025 14:16 schreef Lospedrosa het volgende:
Deze is wel heel cru.
Vooral omdat het live gefilmd is in goede kwaliteit.
Dan zie je hoe nietig je bent als iemand uit het niks aanvalt.
Helemaal niks tegen te doen ben ik bang.
Behalve psychopaten zoveel mogelijk opsluiten.
Ik ook niet maar sommigen denken dat iedereen in de basis goed is.quote:Op zondag 7 september 2025 14:44 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Niet lullig bedoelt en geen victim blaming. Maar never nooit dat ik voor dan wel in de buurt van dit soort types ga zitten.
Nee, dat is helemaal niet waar hoor, je opvoeding beinvloed je heel erg.quote:Op zondag 7 september 2025 16:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik ook niet maar sommigen denken dat iedereen in de basis goed is.
Die steekpartij dateert van 22 augustus, ongeveer 2,5 week geleden. Hoe cru ook, je mag niet van Nederlandse media verwachten dat ze over elke steekpartij aan de andere kant van de grote plas iets gaan schrijven.quote:Op zondag 7 september 2025 11:10 schreef Nober het volgende:
Haunting video shows homeless ex-con allegedly kill Ukrainian refugee on North Carolina train
[..]
[ x ]
https://x.com/Virgini58967394/status/1964313692213805389
Nog niet opgepikt in Nederland.
Nee, je ziet alleen de steekbeweging die hij maakt. En daarna wel bloed(spetters) op de vloer waar hij staat en loopt.quote:
Gekke mensen uit de buitencategorie, en dit soort engerds valt daar in, moet je geen geld, tijd en energie meer insteken. Spuitje, touw of een zware loodvergiftiging is passender.quote:Op zondag 7 september 2025 13:54 schreef Drxx het volgende:
Dus wil je dit niet in Nederland krijgen? Stop dan met stemmen op VVD, maar op partijen die willen investeren in de GGZ zodat gekke mensen therapie en meds krijgen.
Nou hier telt het andersquote:Op zondag 7 september 2025 13:47 schreef RotatoR het volgende:
Bijzonder dat je hier niets over te horen krijgt mij de Nederlandse media. Terwijl als het een zwart meisje was en de dader blank dan stond het meteen op de NOS.
Onzin.quote:Op zondag 7 september 2025 13:47 schreef RotatoR het volgende:
Bijzonder dat je hier niets over te horen krijgt mij de Nederlandse media. Terwijl als het een zwart meisje was en de dader blank dan stond het meteen op de NOS.
De NOS bericht vrij regelmatig over racistisch geweld uit de VS.quote:
Bij deze kleur is het steevast geestelijke problematiek he...quote:Op zondag 7 september 2025 17:22 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De NOS bericht vrij regelmatig over racistisch geweld uit de VS.
Maar kennelijk hebben de dader en het slachtoffer dit keer niet de juiste kleur.
Ja het is wel hypocriet dat het nu geen racistische hatecrime wordt genoemd.quote:Op zondag 7 september 2025 17:25 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Bij deze kleur is het steevast geestelijke problematiek he...
Wat ontzettend grof.quote:Op zondag 7 september 2025 17:08 schreef quo_ het volgende:
[..]
Gekke mensen uit de buitencategorie, en dit soort engerds valt daar in, moet je geen geld, tijd en energie meer insteken. Spuitje, touw of een zware loodvergiftiging is passender.
Deze mevrouw werd op 22 augustus vermoord. Tot gisteren had niemand er interesse in. Pas toen er beelden opdoken ging het los en dan voornamelijk op de socials. Wat het motief van de dader precies is, is volgens mij nog hardstikke onbekend. Wat wel duidelijk is, is dat bepaalde figuren deze trieste moord aangrijpen om eens lekker hun onderbuik te legen, ook al is het motief van de dader nog volslagen onduidelijk.quote:Op zondag 7 september 2025 17:22 schreef RotatoR het volgende:
[..]
De NOS bericht vrij regelmatig over racistisch geweld uit de VS.
Maar kennelijk heeft de dader en het slachtoffer dit keer niet de juiste kleur.
Dat het nu pas rondgaat pleit juist voor het argument dat de media hier liever niet over berichten. En als mensen het niet weten kan er ook geen interesse in zijn. En het motief is altijd onduidelijk bij berichtgeving over racistisch geweld. Dat weerhoudt de NOS er niet van om erover te berichten.quote:Op zondag 7 september 2025 17:34 schreef recursief het volgende:
[..]
Deze mevrouw werd op 22 augustus vermoord. Tot gisteren had niemand er interesse in. Pas toen er beelden opdoken ging het los en dan voornamelijk op de socials. Wat het motief van de dader precies is, is volgens mij nog hardstikke onbekend. Wat wel duidelijk is, is dat bepaalde figuren deze trieste moord aangrijpen om eens lekker hun onderbuik te legen, ook al is het motief van de dader nog volslagen onduidelijk.
Noem die NOS-berichten eens op? Ik kan zo snel niet meer bedenken dan zaken als George Floyd, waar de hele wereld het over had. Het zou pas gek zijn als de NOS daar niet over bericht had. Verder snap ik wel dat ze niet over iedere dodelijke steekpartij in de USA een berichtje gaan schrijven. Dat is hier gewoon geen nieuws.quote:Op zondag 7 september 2025 17:37 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat het nu pas rondgaat pleit juist voor het argument dat de media hier liever niet over berichten. En als mensen het niet weten kan er ook geen interesse in zijn. En het motief is altijd onduidelijk bij berichtgeving over racistisch geweld. Dat weerhoudt de NOS er niet van om erover te berichten.
Een steekpartij is nogal een understatement. Het is gewoon een koelbloedige moordaanslag. En het slachtoffer is een Oekraense vluchteling dus dat is op zich al nieuwswaardig. Racistisch geweld jegens een vluchteling zou normaliter zeker opgepakt worden door de media maar zoals gezegd hebben dader en slachtoffer niet de juiste kleurtjes.quote:Op zondag 7 september 2025 17:47 schreef recursief het volgende:
[..]
Noem die NOS-berichten eens op? Ik kan zo snel niet meer bedenken dan zaken als George Floyd, waar de hele wereld het over had. Het zou pas gek zijn als de NOS daar niet over bericht had. Verder snap ik wel dat ze niet over iedere dodelijke steekpartij in de USA een berichtje gaan schrijven. Dat is hier gewoon geen nieuws.
Ik vind het juist grof dat we onze ouderen en behoeftigen verwaarlozen vanwege budget- en personeelstekorten terwijl we schier onbeperkt de portemonee trekken voor het pamperen van moordenaars,verkrachters en ander onverbeterlijk volk.quote:
Noem al die berichten van de NOS waar je het over had eens op?quote:Op zondag 7 september 2025 17:53 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Een steekpartij is nogal een understatement. Het is gewoon een koelbloedige moordaanslag. En het slachtoffer is een Oekraense vluchteling dus dat is op zich al nieuwswaardig. Racistisch geweld jegens een vluchteling zou normaliter zeker opgepakt worden door de media maar zoals gezegd hebben dader en slachtoffer niet de juiste kleurtjes.
Ja, daar ben ik het mee eens.quote:Op zondag 7 september 2025 17:58 schreef quo_ het volgende:
[..]
Ik vind het juist grof dat we onze ouderen en behoeftigen verwaarlozen vanwege budget- en personeelstekorten terwijl we schier onbeperkt de portemonee trekken voor het pamperen van moordenaars,verkrachters en ander onverbeterlijk volk.
Waarom zou dit hier opgepikt moeten worden?quote:
Daar was meer dan gemiddelde ophef over, ook al omdat de dader daar werd gearresteerd maar na 24 uur weer werd vrijgelaten. En dan kan ik me voorstellen dat dat wel nieuws is. Maar echt he, niemand in Nederland heeft de afgelopen 2,5 week over deze vermoorde Oekraense bericht, en nu is de NOS opeens de gebeten hond? Daarom zei ik al: onzin.quote:
Dat is goed, maar daar heeft het slachtoffer alleen geen flikker aan.quote:Op zondag 7 september 2025 17:05 schreef quo_ het volgende:
[..]
Maar North Carolina kent de doodstraf dus wat dat bestreft scoort hij de hoofdprijs.
Is geen onzin. Als een blanke op deze wijze een zwart meisje had neergestoken in de metro of bus dan was het dagenlang in het nieuws geweest. Sterker nog, dan waren er ook rellen geweest en vragen in de politiek. Als je dat na al die jaren nog steeds niet ziet, of niet wil zien, dan heb je echt een plaat voor je harses van hier tot Tokio. Nu is het een blank Oekraiens meisje en er zijn zelfs bepaalde media die er niet eens gerucht aan geven.quote:
Dit is dan ook het probleem.quote:Op zondag 7 september 2025 21:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Is geen onzin. Als een blanke op deze wijze een zwart meisje had neergestoken in de metro of bus dan was het dagenlang in het nieuws geweest. Sterker nog, dan waren er ook rellen geweest en vragen in de politiek. Als je dat na al die jaren nog steeds niet ziet, of niet wil zien, dan heb je echt een plaat voor je harses van hier tot Tokio. Nu is het een blank Oekraiens meisje en er zijn zelfs bepaalde media die er niet eens gerucht aan geven.
Ja maar waarom zou ik ergens iets willen gaan slopen omdat aan de andere kant van de wereld iemand is doodgestoken? Dit raakt mij toch niet direct? Ik voel ook niet enige motivatie om vanwege haar huidskleur de straat op te gaan om te demonstreren.quote:Op zondag 7 september 2025 21:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dit is dan ook het probleem.
Blanke mensen komen niet verder dan stille tochten of het stilletjes ondergaan.
Dat moet ophouden.
Sloop de boel maar tot men zo bang word dat je het nalaat een blanke iets aan te willen doen.
En wie moet dan de troep opruimen?quote:Op zondag 7 september 2025 21:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat moet ophouden.
Sloop de boel maar tot men zo bang word dat je het nalaat een blanke iets aan te willen doen.
Je zou natuurlijk ook voor betaalbare psychische hulp voor iedereen kunnen zorgen, en niet alleen voor rijke blanken.quote:Op zondag 7 september 2025 21:46 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Daar lijkt het wel op ja.quote:Op zondag 7 september 2025 22:24 schreef HSG het volgende:
Slachtoffer is blank en de dader is donker dus niet interessant voor deugland.
14x veroordeeld? Nah, een 15e kans moet ie toch wel kunnen krijgen?quote:Op zondag 7 september 2025 21:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Hij is al 14x veroordeeld.
Nekschot.
Ik zie het bericht overal langs komen in mijn linkse bubbel voor mij komen hoe naar dit is.quote:Op zondag 7 september 2025 21:38 schreef Hathor het volgende:
[..]
Is geen onzin. Als een blanke op deze wijze een zwart meisje had neergestoken in de metro of bus dan was het dagenlang in het nieuws geweest. Sterker nog, dan waren er ook rellen geweest en vragen in de politiek. Als je dat na al die jaren nog steeds niet ziet, of niet wil zien, dan heb je echt een plaat voor je harses van hier tot Tokio. Nu is het een blank Oekraiens meisje en er zijn zelfs bepaalde media die er niet eens gerucht aan geven.
Je lult uit je nek.quote:Op zondag 7 september 2025 22:24 schreef HSG het volgende:
Slachtoffer is blank en de dader is donker dus niet interessant voor deugland.
Die klapdebiel zei dat mense met Oekraine vlaggen in hun bio hier niets over zeiden, terwijl het tegenovergestelde waar is.quote:Op zondag 7 september 2025 13:43 schreef Drxx het volgende:
[..]
Ik denk dat hij Elon Musk's tweet voorbij zag komen en dat triggerde iets bij hem. Musk deelde een andere tweet die linkse media ervan beticht hier geen aandacht aan te besteden. En ik ben het daar wel mee eens, het is heel raar dat er op (bijvoorbeeld) CNN niks staat.
Maar om dan inderdaad Nederlandse media te gaan betichten van shit.
Alhoewel het vreselijk is en i hoop dat deze vent de rest van zijn leven achter de tralies zit zijn dit soort dingeni n het Amerika van 2025 nou geen uitzondering dat dit normaliter wel in het lokale nieuws komt?quote:Op zondag 7 september 2025 13:47 schreef RotatoR het volgende:
Ook wat Amerikanen zeggen die ik ken, er bestaat daar geen GGZ meer of iets wat daar op lijkt dus mensen met dergelijke problemen worden niet geholpen.quote:Op zondag 7 september 2025 13:54 schreef Drxx het volgende:
Beetje context: Meneer heeft een geschiedenis van geweld, inclusief steekwapens. Is ook vele malen opgesloten geweest.
Wat ik typerend vind is dat hij ook ooit aangeklaagd werd voor het misbruiken van 911. Tuurlijk mag dat niet, maar de focus is weer compleet verkeerd. Hij werd gearresteerd vanwege zijn daad, maar men doet vervolgens niks aan het feit dat hij dat deed vanwege waanbeelden, dat krijg je als je geen toegankelijke GGZ hebt.
Nou ja, schietgrage Amerikaanse agenten weten wel raad met dit soort GGZ-patienten.quote:Op maandag 8 september 2025 00:51 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Ook wat Amerikanen zeggen die ik ken, er bestaat daar geen GGZ meer of iets wat daar op lijkt dus mensen met dergelijke problemen worden niet geholpen.
De meeste mensen durven toch niks te doen vanwege hun eigen leven.quote:Op zondag 7 september 2025 11:36 schreef RamboDirk het volgende:
Wat een ontzettend triestig.
Situational awareness bij die andere mensen is wel stuitend.
-quote:Op maandag 8 september 2025 01:31 schreef Viesdik het volgende:
Wat ik bijzonder vind aan de Nederlandse media, -waar hoofdzakelijk blanken werken-, is dat ze accepteren dat ze antiblank nieuws verspreiden. Als de situatie omgedraaid was, was het namelijk op het nieuws geweest. Denk aan George Floyd.
Maar wij Nederlanders geilen ervan om onszelf te haten.
Ook in het Amerika van vandaag is het niet normaal dat er vluchtelingen worden vermoord. Maar zo te zien pakt de internationale media het nu wel op nadat er ophef op de socials over is ontstaan.quote:Op maandag 8 september 2025 00:51 schreef skysherrif het volgende:
[..]
Alhoewel het vreselijk is en i hoop dat deze vent de rest van zijn leven achter de tralies zit zijn dit soort dingeni n het Amerika van 2025 nou geen uitzondering dat dit normaliter wel in het lokale nieuws komt?
In de grotere internationale media is het wel gewoon komen.
Als er geen landelijke rellen waren uitgebroken hadden we nooit van Floyd gehoordquote:Op maandag 8 september 2025 01:31 schreef Viesdik het volgende:
Wat ik bijzonder vind aan de Nederlandse media, -waar hoofdzakelijk blanken werken-, is dat ze accepteren dat ze antiblank nieuws verspreiden. Als de situatie omgedraaid was, was het namelijk op het nieuws geweest. Denk aan George Floyd.
Maar wij Nederlanders geilen ervan om onszelf te haten.
Ik weet nog dat halve steden werden platgebrand vanwege een donkere crimineel die is overleden aan een overdosis....quote:
En dat is een probleem omdat ... ?quote:Op maandag 8 september 2025 11:39 schreef Nober het volgende:
Nog steeds niet opgepikt door 't nieuws. Lag dus niet aan dat het weekend was.
Het kan wel.quote:Op maandag 8 september 2025 11:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En dat is een probleem omdat ... ?
Er worden jaarlijks 20.000 mensen vermoord in de VS. 't Zou wat zijn als je elke dag een stuk of 50 artikelen voor je neus krijgt.
Je vindt jezelf nu vast heel slim.quote:Op maandag 8 september 2025 11:59 schreef Nober het volgende:
[..]
Het kan wel.
[ x ]
https://x.com/EndWokeness/status/1964743583866761280
Waarom zo cynisch? Je ziet het toch?quote:Op maandag 8 september 2025 12:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je vindt jezelf nu vast heel slim.
Beroep: Praatjesmakerquote:Op maandag 8 september 2025 12:01 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Je vindt jezelf nu vast heel slim.
Het is dan ook een bijzonder suffe vergelijking h: de dood van Floyd was de aanleiding voor maandenlange landelijke onrust. Nogal wiedes dat je daar meer over hoort dan een willekeurig slachtoffer.quote:Op maandag 8 september 2025 12:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom zo cynisch? Je ziet het toch?
Het bevalt je niet blijkbaar, de waarheid.
Hoeveel van die 20.000 moorden zijn racistische hatecrimes jegens oorlogsvluchtelingen?quote:Op maandag 8 september 2025 11:50 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
En dat is een probleem omdat ... ?
Er worden jaarlijks 20.000 mensen vermoord in de VS. 't Zou wat zijn als je elke dag een stuk of 50 artikelen voor je neus krijgt.
As je het verschil niet begrijpt qua nieuwswaardigheid tussen een moord door een politieagent of door een dakloze dan ben je wel heel erg dom. Overigens werd George Floyd pas echt wereldnieuws door de protesten die daarna uitbraken, zonder die protesten had jij waarschijnlijk niet van het bestaan van George Floyd geweten.quote:Op maandag 8 september 2025 11:59 schreef Nober het volgende:
[..]
Het kan wel.
[ x ]
https://x.com/EndWokeness/status/1964743583866761280
quote:Op maandag 8 september 2025 12:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het is dan ook een bijzonder suffe vergelijking h: de dood van Floyd was de aanleiding voor maandenlange landelijke onrust. Nogal wiedes dat je daar meer over hoort dan een willekeurig slachtoffer.
Blacklivesmattermore, blijkbaar.quote:Op maandag 8 september 2025 12:19 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
As je het verschil niet begrijpt qua nieuwswaardigheid tussen een moord door een politieagent of door een dakloze dan ben je wel heel erg dom. Overigens werd George Floyd pas echt wereldnieuws door de protesten die daarna uitbraken, zonder die protesten had jij waarschijnlijk niet van het bestaan van George Floyd geweten.
Floyd was niet vermoord door een agent, de crimineel die werd aangehouden door een agent overleed aan een overdosis.quote:Op maandag 8 september 2025 12:19 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
As je het verschil niet begrijpt qua nieuwswaardigheid tussen een moord door een politieagent of door een dakloze dan ben je wel heel erg dom. Overigens werd George Floyd pas echt wereldnieuws door de protesten die daarna uitbraken, zonder die protesten had jij waarschijnlijk niet van het bestaan van George Floyd geweten.
Ai, je bent gevallen voor nepnieuws. Kan gebeuren, maar aub kijk voortaan wat beter uit. Nepnieuws verspreiden is namelijk nogal schadelijk en komt heel dom over op mensen die wel weten hoe het zit.quote:Op maandag 8 september 2025 12:32 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Floyd was niet vermoord door een agent, de crimineel die werd aangehouden door een agent overleed aan een overdosis.
Trek je altijd dit soort rare conclusies?quote:Op maandag 8 september 2025 12:20 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Blacklivesmattermore, blijkbaar.
Ken jij het motief van de dader hier?quote:Op maandag 8 september 2025 12:11 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Hoeveel van die 20.000 moorden zijn racistische hatecrimes jegens oorlogsvluchtelingen?
Andersom wordt dat ook telkens gedaan. Zodra de dader blank is en het slachtoffer een gekleurd persoon is wordt er door de media en activistische organisaties al meteen uitgegaan van een racistisch motief en wordt het een hatecrime genoemd, zelfs nog voordat er harde aanwijzingen zijn.quote:Op maandag 8 september 2025 13:29 schreef recursief het volgende:
[..]
Ken jij het motief van de dader hier?
Oh er zullen best figuren zijn die dat doen, maar dat maakt het nog niet okay om het dan ook maar zelf te doen.quote:Op maandag 8 september 2025 14:30 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Andersom wordt dat ook telkens gedaan. Zodra de dader blank is en het slachtoffer een gekleurd persoon is wordt er door de media en activistische organisaties al meteen uitgegaan van een racistisch motief en wordt het een hatecrime genoemd, zelfs nog voordat er harde aanwijzingen zijn.
Als een gekleurde man een blank persoon vermoordt dan is het een verwarde man en zijn het de bezuinigingen/ gebrek aan GGZ.quote:Op maandag 8 september 2025 14:30 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Andersom wordt dat ook telkens gedaan. Zodra de dader blank is en het slachtoffer een gekleurd persoon is wordt er door de media en activistische organisaties al meteen uitgegaan van een racistisch motief en wordt het een hatecrime genoemd, zelfs nog voordat er harde aanwijzingen zijn.
Clich maar wel onzin.quote:Op maandag 8 september 2025 14:40 schreef inslagenreuring het volgende:
[..]
Als een gekleurde man een blank persoon vermoordt dan is het een verwarde man en zijn het de bezuinigingen/ gebrek aan GGZ.
Uiteraard. Ook mensen die niet blank zijn kunnen een racistische haatmotivatie hebben om iemand neer te steken.quote:
Die maandenlange landelijke onrust is er alleen maar gekomen vanwege de berichtgeving rondom de dood van deze verslaafde draaideurcrimineel. Als de berichtgeving van hetzelfde niveau zou zijn geweest als in het geval van deze Oekraense vluchteling dan was die landelijke onrust er nooit geweest en hadden jij en ik nooit van George Floyd gehoord.quote:Op maandag 8 september 2025 12:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het is dan ook een bijzonder suffe vergelijking h: de dood van Floyd was de aanleiding voor maandenlange landelijke onrust. Nogal wiedes dat je daar meer over hoort dan een willekeurig slachtoffer.
Wat is de nieuwswaarde dan van dit voorval waardoor het zoveel aandacht zou verdienen? Een politieagent die een arrestant doodt... duidelijk. Een dakloze die een willekeurig persoon doodt... bijzonder triest maar waarom zou dat heel veel aandacht moeten krijgen buiten North Carolina en buiten Oekrane? Om boos te worden op daklozen of zwarte mensen?quote:Op maandag 8 september 2025 14:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Die maandenlange landelijke onrust is er alleen maar gekomen vanwege de berichtgeving rondom de dood van deze verslaafde draaideurcrimineel. Als de berichtgeving van hetzelfde niveau zou zijn geweest als in het geval van deze Oekraense vluchteling dan was die landelijke onrust er nooit geweest en hadden jij en ik nooit van George Floyd gehoord.
De bruutheid en de willekeurigheid.quote:Op maandag 8 september 2025 15:06 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Wat is de nieuwswaarde dan van dit voorval waardoor het zoveel aandacht zou verdienen? Een politieagent die een arrestant doodt... duidelijk. Een dakloze die een willekeurig persoon doodt... bijzonder triest maar waarom zou dat heel veel aandacht moeten krijgen buiten North Carolina en buiten Oekrane? Om boos te worden op daklozen of zwarte mensen?
zoveel waardeloze f-cking rechters man, in heel veel landen. je leest het nieuws en je denkt, wat zit er in hun hoofd??quote:Op maandag 8 september 2025 15:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
De bruutheid en de willekeurigheid.
Het feit dat deze draaideurcrimineel na 14 arrestaties door een rechter naar huis is gestuurd in afwachting van zijn rechtszaak. Dat werpt serieuze vragen op. Wat bezielt een rechter een draaideurcrimineel naar huis te sturen en los te laten op de argeloze bevolking? Waarom zit die gek niet vast?
Het is werkelijk niet te bevatten gewoon.quote:Op maandag 8 september 2025 15:19 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
zoveel waardeloze f-cking rechters man, in heel veel landen. je leest het nieuws en je denkt, wat zit er in hun hoofd??
Dit is gewoon 100% doodstraf-voer. Komt echt nooit meer goed met die vent. Vanaf dag 1 al fucked up gok ik.quote:Op maandag 8 september 2025 15:19 schreef gwn_een_user het volgende:
[..]
zoveel waardeloze f-cking rechters man, in heel veel landen. je leest het nieuws en je denkt, wat zit er in hun hoofd??
En toen kwam BLMquote:Op maandag 8 september 2025 03:31 schreef sp3c het volgende:
[..]
Als er geen landelijke rellen waren uitgebroken hadden we nooit van Floyd gehoord
Kwamen die rellen niet door BLM?quote:
Zie je toch ook in Nederland? Hoe vaak zijn hier in Nederland niet al zeer ernstige delicten geweest waarbij de dader al op vrije voeten was voordat hij de buitenkant van een gevangenis heeft gezien?quote:Op maandag 8 september 2025 15:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Het feit dat deze draaideurcrimineel na 14 arrestaties door een rechter naar huis is gestuurd in afwachting van zijn rechtszaak. Dat werpt serieuze vragen op. Wat bezielt een rechter een draaideurcrimineel naar huis te sturen en los te laten op de argeloze bevolking? Waarom zit die gek niet vast?
"Gewoon een moord, niets bijzonders". Is dan ook een kulargument van de eerste klasse.quote:Op maandag 8 september 2025 15:49 schreef HeatWave het volgende:
Maar dat is toch ook min of meer het punt, als er weer een crimineel om het leven komt moeten we allemaal knielen, is het een nationale rouwdag daar maar als er een daadwerkelijk onschuldige vrouw om het leven komt is het "gewoon een moord, niets bijzonders"
Dat gedweep met tuig is gewoon te debiel voor woorden.
Wat stel je voor? Dat de NOS voortaan van alle 2000 dodelijke steekpartijen per jaar in de USA verslag doet?quote:Op maandag 8 september 2025 15:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Als een blonde schone dame wordt doodgestoken door een psychotische gek met een donkere huidskleur is het "gewoon een moord" niet nieuwswaardig.
Ik heb hier ook totaal niks van meegekregenquote:Op maandag 8 september 2025 15:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
"Gewoon een moord, niets bijzonders". Is dan ook een kulargument van de eerste klasse.
Mainstream media is er niet meer om nieuws te brengen maar om een narratief te vertellen. Als een vooral in het narratief past is het nieuws, past het niet in het narratief dan wordt het doodgezwegen.
Als een blonde schone dame wordt doodgestoken door een psychotische gek met een donkere huidskleur is het "gewoon een moord" niet nieuwswaardig.
Als een blanke man een psychotische gek met een donkere huidskleur in bedwang houdt en deze komt daarbij te overlijden dan is het niet "gewoon een moord". Nee, dan past het in het narratief, en dan word je dagelijks doodgegooid met nieuws, opinie artikelen etc.
[ afbeelding ]
En zichzelf maar afvragen waarom vertrouwen steeds minder mensen de media. Het heeft niks met nieuws te maken, het is propaganda.
Van de NOS heb ik het liefst dat ze morgen de tent sluiten. Dat komt niet meer goed.quote:Op maandag 8 september 2025 16:03 schreef recursief het volgende:
[..]
Wat stel je voor? Dat de NOS voortaan van alle 2000 dodelijke steekpartijen per jaar in de USA verslag doet?
Check ook de berichtgeving rondom de moord op Ralph Yarl. Ging om een jochie die werd neergeschoten toen hij bij het verkeerde huis aanbelde. De NOS heeft daar toen wel meermaals en uitgebreid over bericht, met de nadruk op de huidskleur van de dader en het slachtoffer:quote:Op maandag 8 september 2025 15:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
"Gewoon een moord, niets bijzonders". Is dan ook een kulargument van de eerste klasse.
Mainstream media is er niet meer om nieuws te brengen maar om een narratief te vertellen. Als een vooral in het narratief past is het nieuws, past het niet in het narratief dan wordt het doodgezwegen.
Als een blanke man een psychotische gek met een donkere huidskleur in bedwang houdt en deze komt daarbij te overlijden dan is het niet "gewoon een moord". Nee, dan past het in het narratief, en dan word je dagelijks doodgegooid met nieuws, opinie artikelen etc.
[ afbeelding ]
En zichzelf maar afvragen waarom vertrouwen steeds minder mensen de media. Het heeft niks met nieuws te maken, het is propaganda.
Ik zou het net plaatsen.quote:Op maandag 8 september 2025 16:48 schreef quo_ het volgende:
En ik maar denken dat ik in dit topic alle gekte wel had zien langskomen.
Maar nee hoor, het kan altijd erger.
Een crowdfundingactie voor de DADER van dit misdrijf om te vechten tegen racisme.
Trump is nog lang niet klaar daar.
https://nypost.com/2025/0(...)an-refugee-on-train/
Gestoord. Maar ik hou er ook ernstig rekening mee dat sommige van die fundraisers gestart worden door trollen.quote:Op maandag 8 september 2025 16:48 schreef quo_ het volgende:
Een crowdfundingactie voor de DADER van dit misdrijf om te vechten tegen racisme.
NWS / Man die dakloze in metro New York doodde wordt vervolgdquote:Op maandag 8 september 2025 16:18 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik heb hier ook totaal niks van meegekregen
Linkje
Topic?
Soms is het echt beter gewoon niet in discussie meer te gaan. Sommige mensen zijn het 't gewoon niet meer waard.quote:Op maandag 8 september 2025 15:49 schreef HeatWave het volgende:
Maar dat is toch ook min of meer het punt, als er weer een crimineel om het leven komt moeten we allemaal knielen, is het een nationale rouwdag daar maar als er een daadwerkelijk onschuldige vrouw om het leven komt is het "gewoon een moord, niets bijzonders"
Dat gedweep met tuig is gewoon te debiel voor woorden.
En de gulle gevers die in een paar uren of dagen 75k$ gedoneerd hebben trollen lekker mee kennelijk.quote:Op maandag 8 september 2025 17:03 schreef recursief het volgende:
[..]
Gestoord. Maar ik hou er ook ernstig rekening mee dat sommige van die fundraisers gestart worden door trollen.
Wat was hiervan de context dan?quote:Op maandag 8 september 2025 15:58 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Wat zijn de criteria waardoor we sommige misdrijven daar wel bericht krijgen?quote:Op maandag 8 september 2025 16:03 schreef recursief het volgende:
[..]
Wat stel je voor? Dat de NOS voortaan van alle 2000 dodelijke steekpartijen per jaar in de USA verslag doet?
quote:Op maandag 8 september 2025 18:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat zijn de criteria waardoor we sommige misdrijven daar wel bericht krijgen?
Daar ga ik niet over he, ik zit niet in een nieuwsredactiequote:Op maandag 8 september 2025 18:08 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wat zijn de criteria waardoor we sommige misdrijven daar wel bericht krijgen?
En alle donateurs hopelijk lekker hun geld kwijt.quote:Op maandag 8 september 2025 18:30 schreef Gizmogirl28 het volgende:
Go fund me heeft het verwijderd.
In het artikel staat dat ze het terug hebben gekregen.quote:Op maandag 8 september 2025 18:33 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En alle donateurs hopelijk lekker hun geld kwijt.
Correct, maar sommige moorden en zelfs per ongelukke doden zijn dat wel. Wat zijn dan de criteria?quote:Op maandag 8 september 2025 18:33 schreef recursief het volgende:
[..]
Daar ga ik niet over he, ik zit niet in een nieuwsredactie![]()
Maar ik kan me niet voorstellen dat een steekpartij/moord in de USA voor een Nederlands medium zonder meer nieuwswaardig is.
Nogmaals: die vraag kan je beter aan een redacteur van een nieuwsmedium stellen dan aan mij.quote:Op maandag 8 september 2025 19:14 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Correct, maar sommige moorden en zelfs per ongelukke doden zijn dat wel. Wat zijn dan de criteria?
Ik zeg hier dat de man de rest van zijn leven in de bak moet.quote:Op maandag 8 september 2025 11:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is blijkbaar wel ok voor jou als een zwarte man een Oekraner neersteekt, maar owee als het een Rus is.
Graag een duimstok om mee te meten graag.
https://edition.cnn.com/2(...)refugee-contd-digvidquote:Op maandag 8 september 2025 20:42 schreef DrDentz het volgende:
Bizar hoe je hier niets over hoort in de mainstream media..
Hopelijk halen ze het vierendelen van stalquote:Op maandag 8 september 2025 04:08 schreef roos94 het volgende:
Deze man krijgt nu wel de doodstraf neem ik aan
Inderdaad, en waarom was dit het geval? Omdat dit naar de buitenwereld werd gepresenteerd als een emblematisch voor vermeend racistisch politiegeweld. Niets was natuurlijk minder waar.quote:Op maandag 8 september 2025 12:09 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het stuk stront dat die fundraiser heeft opgezet moesten ze ook maar eens van zijn bed lichten.quote:Op maandag 8 september 2025 16:48 schreef quo_ het volgende:
Nee dat was de fundraiser voor de nabestaanden van dat meisje, die van de dader stond op slechts een paar dollar en is inmiddels door Gofundme al offline gehaald vanwege alle ophef.quote:Op maandag 8 september 2025 17:19 schreef quo_ het volgende:
[..]
En de gulle gevers die in een paar uren of dagen 75k$ gedoneerd hebben trollen lekker mee kennelijk.
quote:Op maandag 8 september 2025 11:46 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Het is blijkbaar wel ok voor jou als een zwarte man een Oekraner neersteekt, maar owee als het een Rus is.
Graag een duimstok om mee te meten graag.
De vraag is vooral waarom het voor hysterische reacties zorgt binnen bepaalde contreien als het slachtoffer migrant/allochtoon is of een kleurtje heeft, maar dat het regelmatig wordt weggemoffeld als de daders binnen een van deze categorien valt?quote:Op dinsdag 9 september 2025 11:35 schreef Monolith het volgende:
Ik vind het wel superschattig dat elk incident in een ander land voorpaginanieuws moet zijn in Nederland als de dader een migrant / allochtoon is of een kleurtje heeft volgens half NWS terwijl driekwart echt nul benul heeft van allerlei etnische spanningen over de hele wereld van Azi tot Afrika tot Zuid- en Midden-Amerika.
Een racistische hatecrime dus.quote:Op dinsdag 9 september 2025 11:32 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Goh, apart dat ze ook in de VS Wilders niet in de kaart willen spelen.
En dus de reden waarom we hier zo weinig over horen.
quote:De jonge Zarutska uit Kiev was volgens een statement van haar familie op sociale media ’een nieuw leven aan het opbouwen in Charlotte’.
„Ze stond bekend om haar stralende glimlach, creativiteit en levendige geest – haar toekomst vol dromen is veel te vroeg vervlogen.”
Ze verbleef sinds 2022 in de Verenigde Staten.
’Nederlander (32) geliquideerd in Brazili, kreeg ruzie met gangsters nadat hij drugsterritorium wilde inpikken’
’In de steek gelaten’
Bizar genoeg werd na de moord een inzamelingsactie gestart op Gofundme voor de verdachte, die dakloos zou zijn, om juridische kosten te dekken en te ’vechten tegen racisme’.
„Hoewel wat er op de Blue Line gebeurde een tragedie was, mogen we niet uit het oog verliezen dat Decarlos Brown Jr. categorisch in de steek is gelaten door het rechtssysteem en de geestelijke gezondheidszorg van North Carolina, en als zodanig niet geheel verantwoordelijk is voor wat er is gebeurd”, viel te lezen op de pagina.
Het platform heeft de actie gestaakt na de ophef die erover ontstond.
Een donkere gek steekt een blank meisje neer omdat ze blank is en daarna brengen ze het als racisme tegen donkere mensen.quote:Op dinsdag 9 september 2025 12:50 schreef michaelmoore het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.telegraaf.nl/(...)dachte/88855740.html
[..]
Hatecrime dus.quote:Op dinsdag 9 september 2025 11:32 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
Je moet wel heel creatief van geest zijn om de laffe dader (van het afslachten van een onschuldig jong meisje om niks) als slachtoffer te zien.quote:Op dinsdag 9 september 2025 12:50 schreef michaelmoore het volgende:
[ afbeelding ]
https://www.telegraaf.nl/(...)dachte/88855740.html
[..]
Dus daarom reageerde iedereen zo laks.quote:Op dinsdag 9 september 2025 18:29 schreef asco het volgende:
Geen idee verder of dit echt is want 2025.
[ x ]
https://edition.cnn.com/2(...)ing-ukrainian-victimquote:How the lives of a Ukrainian refugee and a Charlotte man with a criminal history converged in a fatal stabbing
Op dat filmpje in de OP gaat hij haar in haar nek steken en dit is dan het vervolg? Het lijkt idd alsof er niks aan de hand is maar blijkbaar voldoende om dood te bloeden.quote:Op dinsdag 9 september 2025 18:29 schreef asco het volgende:
Geen idee verder of dit echt is want 2025.
[ x ]
Je bent niet bekend met dingen als halsslagaders?quote:Op dinsdag 9 september 2025 19:15 schreef ZarB het volgende:
[..]
Op dat filmpje in de OP gaat hij haar in haar nek steken en dit is dan het vervolg? Het lijkt idd alsof er niks aan de hand is maar blijkbaar voldoende om dood te bloeden.
quote:When she found out about his arrest, Dewitt (Brown's mother) “didn’t think it was him.”
“I said, ‘That was surely a mistake. That doesn’t seem like his character. He wouldn’t do anything like that. That’s just not who he is as an individual,’” she said. “He likes to have fun, make jokes, not hurt anyone.”
quote:When she found out about the stabbing and his arrest, Dewitt couldn't believe it was her son. She had kicked him out before for becoming too violent, she told CNN affiliate WSOC.
quote:He spent more than five years behind bars for robbery with a dangerous weapon, state records show. North Carolina state records list 14 cases for Brown, other than those related to the killing. They stem back to 2011 and include arrests for minor offenses like speeding and shoplifting. It is unclear how many of them were prosecuted.
After he was released from his five-year sentence in 2020, he “didn’t seem like himself,” his sister, Tracey Brown, told CNN, and he struggled holding conversations and jobs. Brown had been diagnosed with schizophrenia and suffered hallucinations and paranoia, his sister said. He was sometimes aggressive and attacked his sister in 2022
Dat zal dan niet nee.quote:Op dinsdag 9 september 2025 19:52 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Je bent niet bekend met dingen als halsslagaders?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 26% gewijzigd door ZarB op 09-09-2025 21:14:00 ]Just skip all the layers and go straight to the crazy!
Het wordt stevig onderdrukt dit verhaal in onze media. Behalve de Telegraaf, maar die krant vind ik sowieso een stuk wakkerder dan de rest, en met name de DPG kranten.quote:Op dinsdag 9 september 2025 11:32 schreef HeatWave het volgende:
[ x ]
In Amsterdam was er wat jaren terug ook zo'n moord in de metro, zomaar een man doodgestoken door een gek die op verlof was.quote:Op woensdag 10 september 2025 00:08 schreef Flow3r het volgende:
Dat filmpje, zomaar uit het niets, wat een gestoorde gek
Dat is toen toch hopelijk wel opgepikt door de Amerikaanse media?quote:Op woensdag 10 september 2025 02:14 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
In Amsterdam was er wat jaren terug ook zo'n moord in de metro, zomaar een man doodgestoken door een gek die op verlof was.
Tis toch standaard "he dindu nuffin" bij dat volk?quote:
Dit is het echte probleem, waarom zat deze geestelijk gestoorde crimineel niet heel lang achter de tralies?quote:Op maandag 8 september 2025 15:15 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
[..]
Dit is het werk van communisten. De grenzen van souvereine landen kun je permanent wissen als je de cultuur ook verloedert. Als niemand meer wat ziet in het verdedigen van de eigen cultuur en waarden, kunst, architectuur, politiek. Dit kun je doen door landen sterk te vermengen met andere culturen tot er niets meer overblijft waar mensen nog trots op kunnen zijn. Dit noemden socialisten de lange mars doorde instituties. Alle instituties werden vergiftigd met marxisme en 'kritische theorie'. Iedereen wordt tegen elkaar uitgespeeld. Oud versus nieuwe (afzichtelijke) kunst, vrouw versus man, zwart versus wit, homo versus hetero. Alles wordt bevraagd en omgedraaid. Geschiedenis herschreven enzovoorts.quote:Op dinsdag 9 september 2025 12:57 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Een donkere gek steekt een blank meisje neer omdat ze blank is en daarna brengen ze het als racisme tegen donkere mensen.
Hoe komen we van de mensen af die zo denken? wereldwijd.
Dit is waarom mensen van nature onderscheid maken. We doen dit om te overleven.quote:Op zondag 7 september 2025 16:39 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ik ook niet maar sommigen denken dat iedereen in de basis goed is.
Dit komt vaker voor maar dan vaker zonder steekwapen. Zwarte jongeren die dan zomaar mensen KO slaan op straat. Vooral Joden en aziaten werden doelwit. Wat ik wil zeggen is dit gestoorde gedrag komt onder zwarten dus te vaak voor. In dit geval werd er ook een mes gebruikt in een zeer impulsieve daad.quote:Op woensdag 10 september 2025 00:08 schreef Flow3r het volgende:
Dat filmpje, zomaar uit het niets, wat een gestoorde gek
quote:Iryna Zarutska’s killer has a half-brother named Stacey Dejon Brown who shot and killed a White 65-year-old man in the face while he was walking home from work in 2012. He then used the Charlotte light rail system to flee the scene.
Their father, Decarlos Brown Sr., is also a criminal, with prior arrests for breaking and entering, felony conspiracy, larceny, and possession of a weapon on the University of North Carolina-Charlotte campus.
Racistische stereotypering. En nu komen er vast wat drogredenen om te "bewijzen" dat je aan de huidskleur kan zien dat iemand crimineel is. Als excuus om te kunnen generaliseren.quote:Op woensdag 10 september 2025 11:41 schreef InzolVC het volgende:
[..]
Dit komt vaker voor maar dan vaker zonder steekwapen. Zwarte jongeren die dan zomaar mensen KO slaan op straat. Vooral Joden en aziaten werden doelwit. Wat ik wil zeggen is dit gestoorde gedrag komt onder zwarten dus te vaak voor. In dit geval werd er ook een mes gebruikt in een zeer impulsieve daad.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al die omstanders doen niks voor haar... sjezus. Lopen 'gewoon' weg. Wat walgelijk...
quote:Op woensdag 10 september 2025 13:40 schreef Tjoent het volgende:
Shock, paniekreactie, fight or flight.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Al die omstanders doen niks voor haar... sjezus. Lopen 'gewoon' weg. Wat walgelijk...
Vijf mensen en geen van hen doet iets. Nee sorry, dat gaat er bij mij niet in qua shock etc.quote:Op woensdag 10 september 2025 13:42 schreef roos94 het volgende:
[..]
Shock, paniekreactie, fight or flight.
Of je moet racist op en top zijn die standaard blanken haat ofso.quote:Op dinsdag 9 september 2025 18:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Je moet wel heel creatief van geest zijn om de laffe dader (van het afslachten van een onschuldig jong meisje om niks) als slachtoffer te zien.
Heeeeeeeel vreemd inderdaad.quote:Op woensdag 10 september 2025 13:50 schreef RotatoR het volgende:
Nog steeds geen bericht van de NOS over dit racistische haatmisdrijf terwijl ze normaliter altijd gretig over racisme berichten. Vreemd.
Freeze.quote:Op woensdag 10 september 2025 13:42 schreef roos94 het volgende:
[..]
Shock, paniekreactie, fight or flight.
Onversneden racisme.quote:Op woensdag 10 september 2025 13:54 schreef Tjoent het volgende:
[ x ]
Hier hoor je 'm duidelijk zeggen 'i got that white girl' .... gruwelijk.
Het is gewoon activistisch tuig van de richel.quote:Op woensdag 10 september 2025 13:50 schreef RotatoR het volgende:
Nog steeds geen bericht van de NOS over dit racistische haatmisdrijf terwijl ze normaliter altijd gretig over racisme berichten. Vreemd.
Op het moment dat dit in de VS gaat leven zal de NOS daar vast over berichten. Zolang e.e.a. zich beperkt tot een stel boze roeptoeters op social media zie ik ook niet wat de NOS ermee zou moeten.quote:Op woensdag 10 september 2025 14:00 schreef asco het volgende:
[..]
Het is gewoon activistisch tuig van de richel.
Nee, het is totaal niet besproken in de VS, de president heeft het niet specifiek benoemd, er loopt geen enorme discussie over de "rechter" (die geen papieren heeft) die hem vrijgelaten heeft, het aanpakken van activistische rechters.quote:Op woensdag 10 september 2025 14:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Op het moment dat dit in de VS gaat leven zal de NOS daar vast over berichten. Zolang e.e.a. zich beperkt tot een stel boze roeptoeters op social media zie ik ook niet wat de NOS ermee zou moeten.
Maar ja blijf vooral lekker schuimbekken over aCtivistiEs tuiCh vaN de RiCheL.
George Floyd was maanden zo niet jarenlang in net nieuws bij de linkse vrienden van de NOS.quote:Op woensdag 10 september 2025 14:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Op het moment dat dit in de VS gaat leven zal de NOS daar vast over berichten. Zolang e.e.a. zich beperkt tot een stel boze roeptoeters op social media zie ik ook niet wat de NOS ermee zou moeten.
Ah, dat spijt me, sterkte vriend.quote:Op woensdag 10 september 2025 13:50 schreef RotatoR het volgende:
Dat doet het al een tijdje. Deze moord wordt inmiddels uitgebreid besproken in de Amerikaanse politiek en de media. Zie ook de statements van Trump en het Witte Huis.quote:Op woensdag 10 september 2025 14:02 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar die gebeurtenis bracht ook miljoenen mensen op de been. En nu?quote:Op woensdag 10 september 2025 14:06 schreef UitStraling het volgende:
[..]
George Floyd was maanden zo niet jarenlang in net nieuws bij de linkse vrienden van de NOS.
Volgens mij ben je nog niet helemaal wakker of wel?quote:Op woensdag 10 september 2025 14:10 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Maar die gebeurtenis bracht ook miljoenen mensen op de been. En nu?
Wat lul jij nou ik ben kei-woke jonguhhh.quote:Op woensdag 10 september 2025 14:11 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Volgens mij ben je nog niet helemaal wakker of wel?
Ja dat was al wel duidelijk.quote:Op woensdag 10 september 2025 14:12 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Wat lul jij nou ik ben kei-woke jonguhhh.
Blijf maar wrijven in de vlek, je laat zien totaal niets te weten van de situatie en je blijft, typisch, om je heen slaan alsof je alsnog gelijk hebt.quote:Op woensdag 10 september 2025 14:11 schreef Isdatzo het volgende:
Owwww maar boze sinaasappel heeft er iets over getweet dus het is wereldnieuws. Ja NOS bad. Helemaal gelijk jongens!
Gelukkig maar.quote:Op woensdag 10 september 2025 14:14 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Ja dat was al wel duidelijk.
Huh?quote:Op woensdag 10 september 2025 14:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Blijf maar wrijven in de vlek, je laat zien totaal niets te weten van de situatie en je blijft, typisch, om je heen slaan alsof je alsnog gelijk hebt.
Masterclass voor lul staan van je.
Misschien is het Femke Halsema zelf wel?quote:Op woensdag 10 september 2025 14:15 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Blijf maar wrijven in de vlek, je laat zien totaal niets te weten van de situatie en je blijft, typisch, om je heen slaan alsof je alsnog gelijk hebt.
Masterclass voor lul staan van je.
Alweer.quote:Op woensdag 10 september 2025 14:16 schreef sp3c het volgende:
zijn jullie twee nog steeds of alweer bezig?
Je leeft blijkbaar in zo'n bubbel dat je denkt dat dit incident alleen maar op wat krochten op 4 chan speelt ofzo, terwijl je de feiten om je oren gesmeten krijgt dat dit daadwerkelijk speelt tot aan het witte huis, en nog blijf je om je heen slaan alsof er wel 100 spookrijders zijn!quote:
iemand enig idee wat hier staat?quote:Op woensdag 10 september 2025 14:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je leeft blijkbaar in zo'n bubbel dat je denkt dat dit incident alleen maar op wat krochten op 4 chan speelt ofzo, terwijl je de feiten om je oren gesmeten krijgt dat dit daadwerkelijk speelt tot aan het witte huis, en nog blijf je om je heen slaan alsof er wel 100 spookrijders zijn!
Typisch dus, gezellig op BlueCry?.
Het is ook niet duidelijk dat mevrouw stervende is, op het filmpje zie je nauwelijks bloed. Al die mensen denken waarschijnlijk terecht dat ze geslagen is door die mafkees. Niet dat ze fataal in haar nek is gestoken.quote:Op woensdag 10 september 2025 13:46 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Vijf mensen en geen van hen doet iets. Nee sorry, dat gaat er bij mij niet in qua shock etc.
Natuurlijk ben je in shock maar langs iemand heenlopen die dood ligt te gaan, bizar.
Zodra hij wegloopt zie je direct al veel druppels bloed op de grond vallen/ liggen. Afkomstig van zijn mes.quote:Op woensdag 10 september 2025 14:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is ook niet duidelijk dat mevrouw stervende is, op het filmpje zie je nauwelijks bloed. Al die mensen denken waarschijnlijk terecht dat ze geslagen is door die mafkees. Niet dat ze fataal in haar nek is gestoken.
Het spijt me zeer dat ik Trump en z'n twitter timeline niet als maatstaf zie voor dingen waarover men zich drukmaakt.quote:Op woensdag 10 september 2025 14:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je leeft blijkbaar in zo'n bubbel dat je denkt dat dit incident alleen maar op wat krochten op 4 chan speelt ofzo, terwijl je de feiten om je oren gesmeten krijgt dat dit daadwerkelijk speelt tot aan het witte huis, en nog blijf je om je heen slaan alsof er wel 100 spookrijders zijn!
Typisch dus, gezellig op BlueCry?.
Zoals bij de moord op Nia Wilson, in een bus, door de voor haar onbekende blanke dader. Ohnee wacht daar was helemaal geen ophef overquote:
Wat een sterk argument, je weet niets, hebt er niets van meegekregen, laat nogmaals zien totaal er totaal naast te zitten en nog blijf je arrogant.quote:Op woensdag 10 september 2025 14:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het spijt me zeer dat ik Trump en z'n twitter timeline niet als maatstaf zie voor dingen waarover men zich drukmaakt.
Nee, hoezo?quote:Op woensdag 10 september 2025 14:29 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Wat een sterk argument, je weet niets, hebt er niets van meegekregen, laat nogmaals zien totaal er totaal naast te zitten en nog blijf je arrogant.
Werk je bij de NOS?.
Dat tendentieuze gehak op de NOS begint ook wel een beetje genant te worden.quote:Op woensdag 10 september 2025 13:50 schreef RotatoR het volgende:
Dan moet je even wat verder kijken dan je neus lang is want dit wordt uitgebreid besproken in de Amerikaanse politiek en media.quote:Op woensdag 10 september 2025 14:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Het spijt me zeer dat ik Trump en z'n twitter timeline niet als maatstaf zie voor dingen waarover men zich drukmaakt.
Dat ongemakkelijke gevoel heet cognitieve dissonantie.quote:Op woensdag 10 september 2025 14:33 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat tendentieuze gehak op de NOS begint ook wel een beetje genant te worden.
Ik denk dat je nog staat te kijken hoeveel mensen apathisch reageren als er geweld word toegepast.quote:Op woensdag 10 september 2025 14:24 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Zodra hij wegloopt zie je direct al veel druppels bloed op de grond vallen/ liggen. Afkomstig van zijn mes.
Juist als ze geslagen zou zijn, loop je toch - ook - naar iemand ofwel het slachtoffer toe? Van slaan raak je als mens niet zodanig in shock zou je zeggen. Als er dus sprake zou zijn van shock bij de omstanders.
Nee dat heet misbruik maken van de situatie. De enige reden om hier over te kunnen janken is haat.quote:Op woensdag 10 september 2025 14:39 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Dat ongemakkelijke gevoel heet cognitieve dissonantie.
quote:Op woensdag 10 september 2025 02:14 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
In Amsterdam was er wat jaren terug ook zo'n moord in de metro, zomaar een man doodgestoken door een gek die op verlof was.
quote:Op woensdag 10 september 2025 08:02 schreef recursief het volgende:
[..]
Dat is toen toch hopelijk wel opgepikt door de Amerikaanse media?
Heeft niets met haat te maken. Ik bekritiseer de selectieve berichtgeving van de NOS aangezien zij pretenderen een neutraal nieuwsmedium te zijn terwijl ze een vrij duidelijk activistisch linkse bias hebben. Ze berichten altijd gretig over racisme en nu er in de VS een grote racisme zaak speelt blijven ze akelig stil.quote:Op woensdag 10 september 2025 14:42 schreef recursief het volgende:
[..]
Nee dat heet misbruik maken van de situatie. De enige reden om hier over te kunnen janken is haat.
Deze mevrouw is op 22 augustus vermoord. De Telegraaf heeft als enig Nederlands nieuwsmedium (Ik tel haatblog De Digitale Standaard niet mee) hierover bericht, maar pas na 2,5 week nadat Musk en consorten begonnen te janken op X. In de tussentijd zijn er in de USA ongeveer 100 mensen doodgestoken (gemiddeld 6 per dag) waar ook de Telegraaf niet over bericht heeft.
De enige: De Telegraaf. Na 2,5 week toen we beeld hadden.
En dan heeft de NOS het gedaan.
Oh en dit:
[..]
[..]
Zwarte mensen worden ook "wereldwijd" vermoord. Vaak door zwarten, soms door blanken.quote:Op zondag 7 september 2025 13:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Blanke mensen een zware minderheid, word wereldwijd vermoord.
Denk dat blanke mensen maar beter zo racistisch mogelijk moeten worden, geen keus.
Wederom van die leugens die bewust worden verspreid.quote:
En iemand alleen maar geslagen is, is het verder gewoon prima natuurlijk.quote:Op woensdag 10 september 2025 14:22 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Het is ook niet duidelijk dat mevrouw stervende is, op het filmpje zie je nauwelijks bloed. Al die mensen denken waarschijnlijk terecht dat ze geslagen is door die mafkees. Niet dat ze fataal in haar nek is gestoken.
Yes, but tht was racism!!!!quote:Op woensdag 10 september 2025 15:18 schreef DrDentz het volgende:
Hmm, tsja. NOS was wel erg publiciteitsgeil bij de dood van George Floyd, terwijl dat een ordinaire crimineel was die stierf aan een overdosis. Nu het gaat om daadwerkelijk een onschuldig slachtoffer is het muisstil.
Je mist het punt volledig, er zijn maar weinig mensen met kloten die iets doen wanneer het geweld losbarst. Ik kan hier talloze voorbeelden posten waar dit het geval is en maar zeer weinig voorbeelden dat een vreemde hulp komt bieden.quote:Op woensdag 10 september 2025 15:20 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
En iemand alleen maar geslagen is, is het verder gewoon prima natuurlijk.
Wat ziek. Ook weer omstanders die niets doen? Denk hier hetzelfde als een gek met een mes zwaait in de trein eigenlijk.quote:Op woensdag 10 september 2025 15:18 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Om mijn eerdere punt even kracht bij te zetten dat omstanders vaak weinig tot niets doen.
Je moet gewoon goed voor jezelf zorgen, desnoods bewapen je jezelf want de overheid kan je niet beschermen in geval van nood.
Je gaat toch niet jezelf in gevaar brengen....een wandelende tumor begint ineens op een vrouw in te steken , straks ben jij de volgende, beter hou je gedeisdquote:Op woensdag 10 september 2025 15:27 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je mist het punt volledig, er zijn maar weinig mensen met kloten die iets doen wanneer het geweld losbarst. Ik kan hier talloze voorbeelden posten waar dit het geval is en maar zeer weinig voorbeelden dat een vreemde hulp komt bieden.
Wanneer de angst toeslaat bevriezen of vluchten de meeste mensen, slechts een enkeling doet wat er nodig is en dan zie je dat de rest uiteindelijk wel volgt.
Het is vervelend om te woorden maar veruit de meeste mensen zijn lafaards en meelopers, er zijn maar een paar mensen die doen wat juist is wanneer als ze zelf gevaar lopen.
Zeggen dat crimineel gedrag meer voorkomt bij bepaalde groepen is anders dan "zien aan iemands huidskleur wie crimineel is".quote:Op woensdag 10 september 2025 12:25 schreef recursief het volgende:
[..]
Racistische stereotypering. En nu komen er vast wat drogredenen om te "bewijzen" dat je aan de huidskleur kan zien dat iemand crimineel is. Als excuus om te kunnen generaliseren.
Absoluut. Ware het niet dat:quote:Op woensdag 10 september 2025 15:58 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Zeggen dat crimineel gedrag meer voorkomt bij bepaalde groepen is anders dan "zien aan iemands huidskleur wie crimineel is".
Onzin. Het gaat al verdomd snel over huidskleur. Dit is voor een bepaald publiek alleen maar nieuws omdat er een Oekraense blonde schone is doodgestoken door een zwarte gek en omdat er beelden van zijn. Dat het aan de andere kant van de plas gebeurd is, ver weg, en hoe cru het ook is, het voor ons geen echte nieuwswaarde heeft, dat schijnt niet uit te maken.quote:Op woensdag 10 september 2025 15:58 schreef LaDaDiDa het volgende:
[..]
Zeggen dat crimineel gedrag meer voorkomt bij bepaalde groepen is anders dan "zien aan iemands huidskleur wie crimineel is".
Ondertussen blijven de Republikeinen de gezondheidszorg en sociale programma's verder uithollen. En zich maar afvragen waarom dit soort dingen blijven gebeuren...quote:Op woensdag 10 september 2025 17:18 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Compleet de weg kwijt deze mafkees.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
En ondertussen zetten de democraten een rechter neer die niet eens rechten heeft gestudeerd.quote:Op woensdag 10 september 2025 17:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ondertussen blijven de Republikeinen de gezondheidszorg en sociale programma's verder uithollen. En zich maar afvragen waarom dit soort dingen blijven gebeuren...
quote:Op woensdag 10 september 2025 18:16 schreef asco het volgende:
Hier zie je echt het hele gebeuren:Dit is echt hartverscheurendSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hier zie je echt het hele gebeuren:Heb ook video's voorbij zien komen van ruim 6-7 minuten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar daar had ik dit nog niet in voorbij zien komen.quote:Op woensdag 10 september 2025 18:22 schreef Nober het volgende:
[..]
Heb ook video's voorbij zien komen van ruim 6-7 minuten.
Godver, wat is dit nou weer voor achterlijkheid. Lekker vingerwijzen naar 1 partij, ja daar komt je land ver meequote:
Hier zie je echt het hele gebeuren:Gelukkig heeft ze volgens mij niet echt lang geleden zo te zien...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De mensen die zoals jij denken worden nu afgemaakt op X. Woke rechts claimt dat deze mensen geen fuck geven om het slachtoffer vanwege haar ras en ze claimen allen dat ze wel even in de bres zouden springen als ze dit zouden zien gebeuren.quote:Op woensdag 10 september 2025 15:56 schreef roos94 het volgende:
[..]
Je gaat toch niet jezelf in gevaar brengen....een wandelende tumor begint ineens op een vrouw in te steken , straks ben jij de volgende, beter hou je gedeisd
Ze doen het er om. De domme kant van extreem rechts kan een uitleg langer dan 1 zin niet begrijpen en wordt uit reflex boos, omdat ze terecht het gevoel hebben dom te zijn. De slimme kant van extreem rechts geeft niks om het individu en maakt graag misbruik van deze vrouw. Race war is weer een stukje dichterbij denken ze. Plekken zoals reddit en 9gag staan helemaal vol met deze moord om de achterban lekker op te zwepen. Ik ken deze vrouw niet en geen idee wat haar politieke voorkeuren zijn, maar mijn vrouw zou nooit zo gebruikt willen worden als ze ooit vermoord wordt.quote:Op woensdag 10 september 2025 17:34 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Ondertussen blijven de Republikeinen de gezondheidszorg en sociale programma's verder uithollen. En zich maar afvragen waarom dit soort dingen blijven gebeuren...
Deze gast moet je gewoon een hongersdood geven. In een cel gooien en wachten tot ie omkomt van de honger/dorstquote:Op woensdag 10 september 2025 18:34 schreef DrDentz het volgende:
Ik zou zeggen doodstraf voor de dader en levenslang voor de rechter die hem gratis bail gaf.
Wel snel je oordeel klaar hebben maar geen idee hebben wat "should" betekent in deze context.quote:Op woensdag 10 september 2025 17:46 schreef recursief het volgende:
[..]
Tot zover de scheiding der machten in de USA.
Die gaat nog wel meer "materials" in zijn lijf krijgen is mijn vermoeden.quote:Op woensdag 10 september 2025 17:18 schreef Chivaz het volgende:
[ x ]
Compleet de weg kwijt deze mafkees.
Wanneer het geweld losbarst. Dat ben ik met je eens. Maar hier zie je die mafketel weglopen en nog steekt niemand een poot uit. Pas toen ze in elkaar zakte en op de grond viel, probeerde een man het bloeden te stelpen.quote:Op woensdag 10 september 2025 15:27 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Je mist het punt volledig, er zijn maar weinig mensen met kloten die iets doen wanneer het geweld losbarst. Ik kan hier talloze voorbeelden posten waar dit het geval is en maar zeer weinig voorbeelden dat een vreemde hulp komt bieden.
Wanneer de angst toeslaat bevriezen of vluchten de meeste mensen, slechts een enkeling doet wat er nodig is en dan zie je dat de rest uiteindelijk wel volgt.
Het is vervelend om te woorden maar veruit de meeste mensen zijn lafaards en meelopers, er zijn maar een paar mensen die doen wat juist is wanneer als ze zelf gevaar lopen.
quote:Op woensdag 10 september 2025 18:42 schreef DrDentz het volgende:
Hebben ze in Amerika nu ook een #mannenprobleem?
Extra lampje in de metro en het gras wat korter maaien, dan is het opgelost.quote:Op woensdag 10 september 2025 18:42 schreef DrDentz het volgende:
De vraag is vanuit de hoek van de passagiers of ze wel konden zien dat die vrouw stervende was. Ik denk het niet, die paar druppels bloed op de grond kan ook zijn van een bloedneus of iets dergelijks. Als jij daar zou zitten zou je ook niet denken dat deze vrouw fataal is gestoken. Hoe vaak zie je berhaupt een steekpartij met dodelijke afloop?quote:Op woensdag 10 september 2025 18:48 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Wanneer het geweld losbarst. Dat ben ik met je eens. Maar hier zie je die mafketel weglopen en nog steekt niemand een poot uit. Pas toen ze in elkaar zakte en op de grond viel, probeerde een man het bloeden te stelpen.
En terecht, overigens vind ik dat nog te goed. Wat mij betreft word zo’n figuur gewoon opgehangen. Zo’n injectie kost veel te veel geld, een stuk touw is een stuk goedkoper.quote:Op woensdag 10 september 2025 18:41 schreef quo_ het volgende:
[..]
Die gaat nog wel meer "materials" in zijn lijf krijgen is mijn vermoeden.
Nou mis je mijn eerdere punt. Mensen zien dat de vrouw aangevallen is. Dan bekommer je je toch om zo iemand? Maar ze zitten stuk voor stuk als wezenloze zombies voor zich uit te staren.quote:Op woensdag 10 september 2025 18:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
De vraag is vanuit de hoek van de passagiers of ze wel konden zien dat die vrouw stervende was. Ik denk het niet, die paar druppels bloed op de grond kan ook zijn van een bloedneus of iets dergelijks. Als jij daar zou zitten zou je ook niet denken dat deze vrouw fataal is gestoken. Hoe vaak zie je berhaupt een steekpartij met dodelijke afloop?
Het is niet dat ze schreeuwde of iets dergelijks, ik zou het hoogst waarschijnlijk ook niet in de gaten hebben gehad.
Dat bloed wat je ziet vanaf hem als hij rondloopt erna is waarschijnlijk voornamelijk zijn eigen overigens. Ik las dat hij behandeld was voor een snee na zijn arrestatie. Zie je wel vaker, dat mensen die een steekwapen gebruiken zichzelf ook bezeren bij de daad.quote:Op woensdag 10 september 2025 14:24 schreef Tjoent het volgende:
[..]
Zodra hij wegloopt zie je direct al veel druppels bloed op de grond vallen/ liggen. Afkomstig van zijn mes.
Juist als ze geslagen zou zijn, loop je toch - ook - naar iemand ofwel het slachtoffer toe? Van slaan raak je als mens niet zodanig in shock zou je zeggen. Als er dus sprake zou zijn van shock bij de omstanders.
Dit is natuurlijk een enigszins onzinnige vergelijking want veel steekincidenten betreffen ruzies of roofovervallen etc. Daarvan is het logischer dat men er in Nederland niet over bericht.quote:Op woensdag 10 september 2025 14:42 schreef recursief het volgende:
In de tussentijd zijn er in de USA ongeveer 100 mensen doodgestoken (gemiddeld 6 per dag) waar ook de Telegraaf niet over bericht heeft.
Tragedies als dit misbruiken voor politiek gewin. Ik vind het nogal onsmakelijk.quote:Op woensdag 10 september 2025 18:27 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Godver, wat is dit nou weer voor achterlijkheid. Lekker vingerwijzen naar 1 partij, ja daar komt je land ver mee![]()
Het doodzwijgen komt van de fake news en de radical left (democraten).quote:Op woensdag 10 september 2025 18:27 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Godver, wat is dit nou weer voor achterlijkheid. Lekker vingerwijzen naar 1 partij, ja daar komt je land ver mee![]()
Laten we vooral alles lekker zo simpel mogelijk houden en zoeken naar 1 simpele (groep als) zondebok ipv de complexiteit van het wanbeleid dat zowel aan rep en dem zijde heeft plaatsgevonden, en deels is te wijten aan de "American-zoek-het-maar-uit-dream-cultuur". Waarin men alleen maar bezig is met politiek en korte termijn eigen belang. Alles naar de corporaties en een hele kleine groep rijken en voor de rest lekker overal op bezuinigen.
Dat is nu eenmaal hoe de samenleving in elkaar steekt. Als er geen gevoel van saamhorigheid is dan zal niemand ook iets om elkaar geven.quote:Op woensdag 10 september 2025 19:01 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Nou mis je mijn eerdere punt. Mensen zien dat de vrouw aangevallen is. Dan bekommer je je toch om zo iemand? Maar ze zitten stuk voor stuk als wezenloze zombies voor zich uit te staren.
Doe nou niet alsof ik gek ben. Trump heeft al vaker laten zien dat ie als president niet te beroerd is achter rechters aan te gaan als die uitspraken doen die hem niet zinnen. Bagatelliseren en semantische spelletjes helpen hier niet hoor. Een goed verstaander weet precies welke boodschap Trump hier afgeeft.quote:Op woensdag 10 september 2025 18:39 schreef quo_ het volgende:
[..]
Wel snel je oordeel klaar hebben maar geen idee hebben wat "should" betekent in deze context.
Je hoort heel vaak dat (juist) degene die tussenbeide probeert te komen wordt doodgestoken/schoten/de klappen krijgt. Dus ik vind het niet zo raar dat veel mensen terughoudend zijn. Er zijn nu eenmaal ook veel laffe mensen.quote:Op woensdag 10 september 2025 15:27 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Terwijl er afgelopen jaar ook de zaak was van de blanke veteraan die in de gevangenis zat omdat hij in het openbaar vervoer een gevaarlijke zwarte man in de nekklem had gelegd.quote:Op woensdag 10 september 2025 19:14 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dit is natuurlijk een enigszins onzinnige vergelijking want veel steekincidenten betreffen ruzies of roofovervallen etc. Daarvan is het logischer dat men er in Nederland niet over bericht.
Dit geval is uniek in die zin dat een voor de dader onbekend persoon, een willekeurig nietsvermoedend persoon, in het openbaar vervoer zomaar van achteren wordt doodgestoken. Met als extra dimensie dat het een Oekraiense betrof die was gevlucht voor geweld in eigen land en dan zo tragisch om het leven wordt gebracht in het land waar ze voor haar veiligheid heen vluchtte.
Het geval wordt aangehaald door de president van Amerika en het Witte Huis. Dit temidden van wat er gaande is met de inzet door Trump van 'veiligheidstroepen' wat volop in het nieuws was.
Hier zie je echt het hele gebeuren:Best wel bizar alsnog dat als de dader weg is gelopen er al die tijd niemand naar haar toe gaat. Je ziet bloed en ze ligt op de grond. Niemand die haar wonden probeert dicht te drukken. Genant wel.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het schijnt dat ze het daar toch nog wat breder zien:quote:Op woensdag 10 september 2025 18:42 schreef DrDentz het volgende:
Dat is hoe politiek werkt, vooral in de VS gebruikt men dit soort tragische gebeurtenissen voor politiek gewin. Mensen hun emoties bespelen en naar de mond praten is de weg naar electorale winst, het probleem met dit soort smerige politiek is wel dat je het risico loopt het volk ontzettend te verdelen en uiteindelijk betaald de samenleving in zijn geheel daar de prijs voor.quote:Op woensdag 10 september 2025 19:17 schreef recursief het volgende:
[..]
Tragedies als dit misbruiken voor politiek gewin. Ik vind het nogal onsmakelijk.
Je dicht die gek te veel macht en invloed toe.quote:Op woensdag 10 september 2025 19:21 schreef recursief het volgende:
[..]
Doe nou niet alsof ik gek ben. Trump heeft al vaker laten zien dat ie als president niet te beroerd is achter rechters aan te gaan als die uitspraken doen die hem niet zinnen. Bagatelliseren en semantische spelletjes helpen hier niet hoor. Een goed verstaander weet precies welke boodschap Trump hier afgeeft.
Dat is een heel cynische blik die ik (nog) niet van toepassing vind op onze samenleving.quote:Op woensdag 10 september 2025 19:19 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Dat is nu eenmaal hoe de samenleving in elkaar steekt. Als er geen gevoel van saamhorigheid is dan zal niemand ook iets om elkaar geven.
Ik zou persoonlijk ook niets geven om een vrouw die in een hoekje staat te huilen en ik weet wel zeker dat niemand een fuck geeft als ik het moeilijk heb.
Zou die saamhorigheid er wel zijn dan zag je dat er een stuk minder daklozen zouden zijn, minder armoede en minder junkies.
De wereld is ontzettend verhard en het zal echt niet beter worden de komende jaren.
lolwhut ?quote:Op woensdag 10 september 2025 19:26 schreef quo_ het volgende:
[..]
Je dicht die gek te veel macht en invloed toe.
Dit bedoel ik dus, identitaire bewegingen staan op waar mensen voor “niggers” worden uitgemaakt.quote:Op woensdag 10 september 2025 19:24 schreef quo_ het volgende:
[..]
Het schijnt dat ze het daar toch nog wat breder zien:
[ x ]
Fake news en doodzwijgen hebben geen zak te maken met links of rechts. Heb je wel eens gezien wat voor aantoonbaar feitelijk onjuistheden ze uitspuien bij Fox?quote:Op woensdag 10 september 2025 19:19 schreef Nober het volgende:
[..]
Het doodzwijgen komt van de fake news en de radical left (democraten).
Aldus certified lunatic en conspiracygekkie Laura Loomer, die dat concludeert uit het feit dat ze niet naar voren komt in de zoektool voor lawyers in North Carolina. Ik hou een slag om de arm, maar Laura Loomer kennende zou het zomaar kunnen dat dat gewoon onzin is. Ze is geen advocaat, maar dat wil niet zeggen dat geen rechten heeft gestudeerd.quote:Op woensdag 10 september 2025 18:18 schreef Chivaz het volgende:
[..]
En ondertussen zetten de democraten een rechter neer die niet eens rechten heeft gestudeerd.
Oh maar het is zeker van toepassing op onze samenleving. Ik ben jaren geleden besprongen door 5 man, eentje bewapend met een boksbeugel heb ik moeten vechten voor mijn leven. Ik heb de litteken nog op mijn gezicht van die boksbeugel die ik heb gevangen onder mijn oog. Er was niemand die mij hielp, ik moest alleen vechten en alleen naar het ziekenhuis lopen om daar een paar hechtingen te laten zetten. Er waren genoeg mensen die het hebben zien gebeuren maar geen vinger uitstaken om mij te helpen of mij nadien te vragen of ik wel ok was. Ik heb toen een waardevolle les geleerd, in geval van nood ben je echt op jezelf aangewezen. Er is niemand die je komt helpen en er is niemand die wat om je geeft als er wat is.quote:Op woensdag 10 september 2025 19:26 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dat is een heel cynische blik die ik (nog) niet van toepassing vind op onze samenleving.
Triest.quote:Op woensdag 10 september 2025 19:34 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Oh maar het is zeker van toepassing op onze samenleving. Ik ben jaren geleden besprongen door 5 man, eentje bewapend met een boksbeugel heb ik moeten vechten voor mijn leven. Ik heb de litteken nog op mijn gezicht van die boksbeugel die ik heb gevangen onder mijn oog. Er was niemand die mij hielp, ik moest alleen vechten en alleen naar het ziekenhuis lopen om daar een paar hechtingen te laten zetten. Er waren genoeg mensen die het hebben zien gebeuren maar geen vinger uitstaken om mij te helpen of mij nadien te vragen of ik wel ok was. Ik heb toen een waardevolle les geleerd, in geval van nood ben je echt op jezelf aangewezen. Er is niemand die je komt helpen en er is niemand die wat om je geeft als er wat is.
Toegegeven ik ben ook geen mooi jong blond meisje maar menselijkheid zou verder moeten gaan dan dat.
Bystander effect?quote:Op woensdag 10 september 2025 18:48 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Wanneer het geweld losbarst. Dat ben ik met je eens. Maar hier zie je die mafketel weglopen en nog steekt niemand een poot uit. Pas toen ze in elkaar zakte en op de grond viel, probeerde een man het bloeden te stelpen.
Vroeger hadden we wel eens iemand van de Marechaussee in de stapgroep, die kerel sprong overal tussen in de kroeg en buiten op straat.quote:Op woensdag 10 september 2025 19:26 schreef Budapestenaar het volgende:
[..]
Dat is een heel cynische blik die ik (nog) niet van toepassing vind op onze samenleving.
Anti-blank racisme wordt daar in de media genormaliseerd met oa dit soort waanzin:quote:Op woensdag 10 september 2025 19:22 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Terwijl er afgelopen jaar ook de zaak was van de blanke veteraan die in de gevangenis zat omdat hij in het openbaar vervoer een gevaarlijke zwarte man in de nekklem had gelegd.
Maar goed, we moeten ons inmiddels ook afvragen wat al die onversneden blankenhaat in de media voor effect heeft op de dwazen die er rondlopen.
quote:Op woensdag 10 september 2025 19:56 schreef RotatoR het volgende:
[..]
Anti-blank racisme wordt daar in de media genormaliseerd met oa dit soort waanzin:
[ afbeelding ]
quote:Op woensdag 10 september 2025 15:18 schreef DrDentz het volgende:
Hmm, tsja. NOS was wel erg publiciteitsgeil bij de dood van George Floyd, terwijl dat een ordinaire crimineel was die stierf aan een overdosis. Nu het gaat om daadwerkelijk een onschuldig blank slachtoffer is het muisstil.
quote:Op woensdag 10 september 2025 15:18 schreef DrDentz het volgende:
Hmm, tsja. NOS was wel erg publiciteitsgeil bij de dood van George Floyd, terwijl dat een ordinaire crimineel was die stierf aan een overdosis. Nu het gaat om daadwerkelijk een onschuldig slachtoffer is het muisstil.
Wordt die al lang debunkte extreem rechtse leugen nou nog steeds rondgepompt joh?quote:
Goed om te zien dat Trump het concept van de scheiding der machten begrijpt en zich niet bemoeit met de rechtsgang.quote:
Verkeerde topic Henkquote:Op woensdag 10 september 2025 20:33 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat een ophef om een paar van die shahed drones gemaakt van papier mache en wasmachine onderdelen.
Sec gezien is het zijn persoonlijke mening, hij deelt het niet via het POTUS account.quote:Op woensdag 10 september 2025 20:19 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Goed om te zien dat Trump het concept van de scheiding der machten begrijpt en zich niet bemoeit met de rechtsgang.
Knap hoor. Nog steeds geen nos / nu bron.quote:Op woensdag 10 september 2025 20:16 schreef recursief het volgende:
[..]
[..]
Wordt die al lang debunkte extreem rechtse leugen nou nog steeds rondgepompt joh?
https://www.statesman.com(...)itifact/83879249007/
https://www.usatoday.com/(...)homicide/7317557002/
https://www.startribune.c(...)fact-check/601346076
https://www.politifact.co(...)floyd-died-overdose/
Het zit je wel hoog he? En intussen met extreemrechtse leugens (MTG o.a.) komen.quote:Op woensdag 10 september 2025 22:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Knap hoor. Nog steeds geen nos / nu bron.
Je leest de post verkeerd. Of leest wat je wil lezen.quote:Op woensdag 10 september 2025 22:23 schreef recursief het volgende:
[..]
Het zit je wel hoog he? En intussen met extreemrechtse leugens (MTG o.a.) komen.
Nou en? Ik kan lezen en ik heb er op gereageerd. Ook wat betreft het gejank over de NOS, maar niet over al die andere Nederlandse media die dit ook geen nieuws vonden.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:30 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je leest de post verkeerd. Of leest wat je wil lezen.
Vergelijk eens wat er is veranderd tussen het origineel en wat ik post. Hint: de discussie gaat over het ranzige gedrag van de nos.
Alleen je reactie is niet op het punt waar het om gaat hier. Je begint gelijk weer te wijzen en schreeuwen op iets wat het punt niet is.quote:Op donderdag 11 september 2025 09:33 schreef recursief het volgende:
[..]
Nou en? Ik kan lezen en ik heb er op gereageerd. Ook wat betreft het gejank over de NOS, maar niet over al die andere Nederlandse media die dit ook geen nieuws vonden.
NOS: verwarde man geeft Trump politieke ammunitiequote:Op donderdag 11 september 2025 16:42 schreef 3rr0r het volgende:
De NOS is zover, een artikel erover (dankzij Kirk lijkt het)
https://nos.nl/artikel/25(...)eiligheid-en-racisme
Dat gebeurt wel meer...quote:Op woensdag 10 september 2025 19:17 schreef recursief het volgende:
[..]
Tragedies als dit misbruiken voor politiek gewin. Ik vind het nogal onsmakelijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |