Jazeker, word er voor het Nederlandse elftal gejuicht maar daar houd het wel op hoor. Ik heb een groot deel van mijn leven vlak bij de grens gewoond en ik merk dat Brabanders en Belgen doorgaans heel goed door 1 deur kunnen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 12:08 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
De gemiddelde Nederlandse Brabander heeft meer met de rest van Nederland dan met Vlaanderen. België is buitenland voor hen. Wanneer het Nederlands elftal tegen het Belgische nationale elftal speelt, wordt er voor Nederland gejuicht.
Brussel, voetbal en misschien hun koninklijke familie? Maar inderdaad, Vlaanderen stemt al jaren in meerderheid voor een zelfstandig Vlaanderen. Veel Vlamingen zijn Wallonië liever kwijt dan rijk.quote:Op zaterdag 6 september 2025 12:09 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
Zonder Brussel was België allang gebarsten.
Ik denk dat je het alleen bij Vlaanderen moet laten. De verschillen tussen Vlamingen en Walloniers zijn ontzettend groot en ik denk niet dat de Luxemburgers veel trek hebben om zich bij België te voegen en terecht natuurlijk.quote:Op zaterdag 6 september 2025 12:06 schreef Jojoke het volgende:
1 gezamenlijk land met 1 parlement en 1 regering lijkt mij wel een uitdaging, maar eerst beginnen met een innige unie met België en Luxemburg is natuurlijk mogelijk en zou ook grote voordelen hebben.
Eventueel later kan je dan kijken naar vereniging van de landen. Bijvoorbeeld dat de landen worden opgenomen in het koninkrijk. Het is geen klein landje als Curaçao of Aruba, dus je moet dan wel kijken hoe je koninkrijkszaken als buitenlands beleid en defensie aanpakt. Sowieso zou dat goed zijn, want Curaçao voelt zich er nu ook wat ongemakkelijk bij dat Nederland het buitenlands beleid bepaalt terwijl er nu voor hun kust een vloot Amerikaanse oorlogsschepen drijft.
Ik ontken zeker niet de band tussen Vlamingen en Nederlanders en helemaal niet tussen Nederlandse Brabanders en Vlamingen. Echter:quote:Op zaterdag 6 september 2025 12:13 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Jazeker, word er voor het Nederlandse elftal gejuicht maar daar houd het wel op hoor. Ik heb een groot deel van mijn leven vlak bij de grens gewoond en ik merk dat Brabanders en Belgen doorgaans heel goed door 1 deur kunnen.
Hollanders en Brabanders schuurt toch echt een beetje meer, nogmaals de verschillen zijn echt minimaal en een ieder zal zijn persoonlijke voorkeuren hebben. Ik zeg alleen maar wat mij is opgevallen.
Het is echt niet zo dat Vlamingen qua cultuur zoveel van Nederlanders verschillen, een hereniging is wat dat betreft totaal niet onrealistisch. Ik zou het ieder geval logischer vinden dan dat België als natiestaat blijft bestaan.
Ik denk dat veel Vlamingen hier ook wel voor te porren zijn, ik merk in Vlaanderen toch dat men een beetje opkijkt tegen het mooie Nederland.
Complete onzin.quote:Op zaterdag 6 september 2025 12:03 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik denk dat de gemiddelde Brabander meer op heeft met een Vlaming dan met een Hollander. Er zijn wel degelijk verschillen buiten de taal maar de verschillen zijn echt minimaal.
Hoeveel Nederlandse Brabanders hebben ervoor gekozen voor het Belgische nationale elftal uit te komen? Antwoord: geen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 12:13 schreef Montagui het volgende:
[..]
Deze Brabander heeft meer op met Vlamingen dan met Hollanders.
Ik ga eerder juichen voor een Groot Brabants elftal dan voor een Hollands elftal.
Gewoon een meute Congolezen voor de deur zettenquote:Op zaterdag 6 september 2025 11:45 schreef summer2bird het volgende:
Ik vraag me wel af hoe dat zou gaan met het Belgisch koningshuis.
Zou Filip de troon zo makkelijk afstaan en gewoon degraderen tot "van adel" of meer verzet geven?
Dan kunnen we eindelijk afrekenen net die arrogante Hollanders, we drijven ze de zee inquote:Op zaterdag 6 september 2025 12:13 schreef Montagui het volgende:
[..]
Deze Brabander heeft meer op met Vlamingen dan met Hollanders.
Ik ga eerder juichen voor een Groot Brabants elftal dan voor een Hollands elftal.
Brussel ligt alleen midden in Vlaanderen. Een Franse stad midden in ons koninkrijk is strategisch misschien niet zo handig. Hoewel dat in de EU natuurlijk niet zo zou moeten uitmaken, maar ik denk dat bijvoorbeeld Duitsland ook liever heeft dat Brussel bij Nederland hoort en niet bij Frankrijk.quote:Op zaterdag 6 september 2025 12:17 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik denk dat je het alleen bij Vlaanderen moet laten. De verschillen tussen Vlamingen en Walloniers zijn ontzettend groot en ik denk niet dat de Luxemburgers veel trek hebben om zich bij België te voegen en terecht natuurlijk.
Simpele oplossing, Vlaanderen bij Nederland en Wallonië naar Frankrijk en wat mij betreft krijgen ze Brussel er gratis bij.
De huidige staat van "België" laat wel zien dat je de papen niet te veel vrijheid moet geven.quote:Op zaterdag 6 september 2025 00:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
- Ze stopten vanwege de calvinistische tirannie in Gent en omstreken.
Annexeren die handel, desnoods via een speciale militaire operatie 😱 en etnisch zuiveren die zooiquote:Op zaterdag 6 september 2025 12:47 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Brussel ligt alleen midden in Vlaanderen. Een Franse stad midden in ons koninkrijk is strategisch misschien niet zo handig. Hoewel dat in de EU natuurlijk niet zo zou moeten uitmaken, maar ik denk dat bijvoorbeeld Duitsland ook liever heeft dat Brussel bij Nederland hoort en niet bij Frankrijk.
We zitten midden tussen Frankrijk, Duitsland en Engeland, dus die kijken toch met een geopolitieke bril naar ons. Ik gok dat Luxemburg ook liever bij Nederland zou horen dan Frankrijk. Maar Luxemburg heeft een landsgrens met Wallonië en niet met Vlaanderen. Kortom, Wallonië zit een beetje in de weg.
Zeg makker...quote:Op zaterdag 6 september 2025 12:52 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Annexeren die handel, desnoods via een speciale militaire operatie 😱 en etnisch zuiveren die zooi
Ik weet dat Brussel in Vlaanderen ligt maar het is een Waalse enclave. Geen idee hoe het zit net onder Brussel anders zou ik zeggen steek dan ook maar een stukje Vlaanderen af. Als Nederland zijnde moet je niet willen dat Brussel binnen je landsgrenzen ligt.quote:Op zaterdag 6 september 2025 12:47 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Brussel ligt alleen midden in Vlaanderen. Een Franse stad midden in ons koninkrijk is strategisch misschien niet zo handig. Hoewel dat in de EU natuurlijk niet zo zou moeten uitmaken, maar ik denk dat bijvoorbeeld Duitsland ook liever heeft dat Brussel bij Nederland hoort en niet bij Frankrijk.
We zitten midden tussen Frankrijk, Duitsland en Engeland, dus die kijken toch met een geopolitieke bril naar ons. Ik gok dat Luxemburg ook liever bij Nederland zou horen dan Frankrijk. Maar Luxemburg heeft een landsgrens met Wallonië en niet met Vlaanderen. Kortom, Wallonië zit een beetje in de weg.
(Nederlands sprekende) Walloniër gespot 😱quote:
Niemand overweegt dan ook met hun landen van herkomst te fuseren.quote:Op zaterdag 6 september 2025 10:16 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Een stuk meer dan veel immigranten die we naar binnen halen.
Je hebt het echt over een paar kilometer met een paar plaatsjes en een groot bos, dat kunnen we makkelijk opgevenquote:Op zaterdag 6 september 2025 12:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
Ik weet dat Brussel in Vlaanderen ligt maar het is een Waalse enclave. Geen idee hoe het zit net onder Brussel anders zou ik zeggen steek dan ook maar een stukje Vlaanderen af. Als Nederland zijnde moet je niet willen dat Brussel binnen je landsgrenzen ligt.
Het is echt de meest smerige stinkende kutstad waar ik ooit ben geweest.
Ergens heeft het iets, in z'n ongepolijstheid. Toch ben ik er al ruim tien jaar niet meer geweest. Raar gevoel bij anno nu, onveilig.quote:Op zaterdag 6 september 2025 12:56 schreef Chivaz het volgende:
[..]
...Als Nederland zijnde moet je niet willen dat Brussel binnen je landsgrenzen ligt.
Het is echt de meest smerige stinkende kutstad waar ik ooit ben geweest.
Limburg hebben ze al.quote:Op vrijdag 5 september 2025 21:06 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Ze mogen Limburg en Noord Brabant wel hebben.
Nog meer: Belgen zelf hebben er totaal geen zin in, ook niet onbelangrijk.quote:Op zaterdag 6 september 2025 09:57 schreef Black_Baron het volgende:
Helaas hebben we geen regering die hier warm van wordt. En volgens mij ook geen serieuze politieke partijen.
Wallonie komt er natuurlijk gewoon bijquote:Op zaterdag 6 september 2025 12:47 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Brussel ligt alleen midden in Vlaanderen. Een Franse stad midden in ons koninkrijk is strategisch misschien niet zo handig. Hoewel dat in de EU natuurlijk niet zo zou moeten uitmaken, maar ik denk dat bijvoorbeeld Duitsland ook liever heeft dat Brussel bij Nederland hoort en niet bij Frankrijk.
We zitten midden tussen Frankrijk, Duitsland en Engeland, dus die kijken toch met een geopolitieke bril naar ons. Ik gok dat Luxemburg ook liever bij Nederland zou horen dan Frankrijk. Maar Luxemburg heeft een landsgrens met Wallonië en niet met Vlaanderen. Kortom, Wallonië zit een beetje in de weg.
Dat moet je echt niet willenquote:Op zaterdag 6 september 2025 13:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
Wallonie komt er natuurlijk gewoon bij
Problem solved
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |