abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:22:56 #76
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218692909
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 11:22 schreef Gia het volgende:

[..]
Van mij mag het, hoor. Gelderland is ook nog okay.
Wel het gedeelte onder de rivieren :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:23:05 #77
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218692911
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 00:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hij zag België terecht als wingewest.
Het ene topic ben je woke en leuk sociaal links en het andere topic hyperkapitalistisch en nationalistisch.

Make up your mind.

En uitstekend idee om Vlaanderen bij Nederland te voegen en een culturele herontdekking te doen.
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:25:18 #78
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218692919
Op het AD vinden ze:

En hier?
POLL
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:33:38 #79
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218692975
Zelf ben ik ook een voorstander, zo kunnen we een grotere rol spelen binnen de EU. Kunnen we harder met ons vuist op tafel rammen!
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:35:01 #80
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218692990
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2025 21:15 schreef Mubassie het volgende:
Met zo'n grote meerderheid erbij wordt het zéker friet ^O^
zelfs daar wil ik wel naar schikken dan
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218693002
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 11:23 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het ene topic ben je woke en leuk sociaal links en het andere topic hyperkapitalistisch en nationalistisch.

Make up your mind.

En uitstekend idee om Vlaanderen bij Nederland te voegen en een culturele herontdekking te doen.
Het ene topic neem ik wat serieuzer dan de andere. Maar sociaal is heel belangrijk hoor. Ik heb mij de afgelopen maand heel erg in moeten houden voor het goede doel.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 00:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
: :Z waarom ga ik uberhaupt nog in discussie met onbelezen nitwits
Volgens mij hadden wij een weddenschap en is het vandaag tijd om geld over te maken naar de Ganzenopvang.
pi_218693010
En wie wordt de koning?
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:38:52 #83
3542 Gia
User under construction
pi_218693015
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 11:37 schreef SurpriseGirl het volgende:
En wie wordt de koning?
Niemand. Republiek Groot Brabant!!
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:40:56 #84
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218693029
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 11:37 schreef SurpriseGirl het volgende:
En wie wordt de koning?
die gekkigheid schaffen we dan af
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:41:58 #85
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218693051
quote:
16s.gif Op zaterdag 6 september 2025 11:40 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
die gekkigheid schaffen we dan af
Dat.

Die lutser vlucht maar mooi naar Engeland of zo.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:45:33 #86
3542 Gia
User under construction
pi_218693130
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 11:41 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat.

Die lutser vlucht maar mooi naar Engeland of zo.
Wallonie.
pi_218693135
Ik vraag me wel af hoe dat zou gaan met het Belgisch koningshuis.
Zou Filip de troon zo makkelijk afstaan en gewoon degraderen tot "van adel" of meer verzet geven?
Twiddel
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:49:19 #88
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218693170
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 11:45 schreef summer2bird het volgende:
Ik vraag me wel af hoe dat zou gaan met het Belgisch koningshuis.
Zou Filip de troon zo makkelijk afstaan en gewoon degraderen tot "van adel" of meer verzet geven?
het is opgeven of afgeslacht worden, zo werken die veranderingen
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:50:35 #89
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218693177
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 00:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
: :Z waarom ga ik uberhaupt nog in discussie met onbelezen nitwits
Soort zoekt soort, vermoedelijk.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_218693179
Lap zeg.
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:57:06 #91
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_218693214
Wat heeft hij al die decennia geleden. Goed dat er in de lage landen eindelijk ook eens een politicus opstaat die zijn persoonlijke koortsdromen over de landsgrenzen tot het grootschte trauma der natie verklaart. Heeft wel wat weg van Putin, ook al zo iemand die de misstanden (namens het volk hè!) met de grootst mogelijke lede ogen heeft moeten aanzien.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_218693244
Vlaanderen en Nederland samenvoegen klinkt leuk maar dat gaat Nederland en Vlaanderen ontzettend veel geld kosten. De infrastructuur alleen al gaat miljarden kosten om op Nederlands niveau te krijgen. Vlamingen zullen wat minder belasting gaan betalen maar worden wel geconfronteerd met absurd hoge brandstofprijzen.
De sociale zekerheid in Vlaanderen zal ook een stuk minder worden met als resultaat dat een hoop minima in Vlaanderen acuut in de problemen komen.
Dan zit je nog met verpauperde wijken met complete etnische enclaves. Toegegeven dat heb je in Nederland ook maar Kanaleneiland of de Bijlmer ziet er echt stukken beter uit dan de achterbuurten in Gent en Antwerpen.
Er zijn ook wel voordelen, Vlamingen passen cultureel gezien redelijk goed bij Nederland en het feit dat de 2 grootste Europese havens en de zware industrie in Antwerpen onder 1 natie vallen geeft “nieuw Nederland” nieuw elan en een goede basis om zonder de EU verder te gaan.
Ik zou het aan de ene kant best toejuichen maar wel onder de voorwaarden dat het beste van beide werelden word samengevoegd.
pi_218693306
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 08:03 schreef Hexagon het volgende:
Dit gaat toch niet werken. Zoveel lijken Nederlanders en Belgen ook weer niet op elkaar.
Ik denk dat de gemiddelde Brabander meer op heeft met een Vlaming dan met een Hollander. Er zijn wel degelijk verschillen buiten de taal maar de verschillen zijn echt minimaal.
pi_218693344
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 08:59 schreef capricia het volgende:
Zegt de Belgische minister president nu eigenlijk dat België mislukt is? :o
En hij heeft groot gelijk daarin, België kun je nauwelijks een land noemen. Vergelijk het met een huwelijk waar beide partijen bij elkaar blijven vanwege de kinderen.
pi_218693345
Het geld voor wegenonderhoud zal wel op zijn.
pi_218693356
1 gezamenlijk land met 1 parlement en 1 regering lijkt mij wel een uitdaging, maar eerst beginnen met een innige unie met België en Luxemburg is natuurlijk mogelijk en zou ook grote voordelen hebben.

Eventueel later kan je dan kijken naar vereniging van de landen. Bijvoorbeeld dat de landen worden opgenomen in het koninkrijk. Het is geen klein landje als Curaçao of Aruba, dus je moet dan wel kijken hoe je koninkrijkszaken als buitenlands beleid en defensie aanpakt. Sowieso zou dat goed zijn, want Curaçao voelt zich er nu ook wat ongemakkelijk bij dat Nederland het buitenlands beleid bepaalt terwijl er nu voor hun kust een vloot Amerikaanse oorlogsschepen drijft.
pi_218693374
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik denk dat de gemiddelde Brabander meer op heeft met een Vlaming dan met een Hollander. Er zijn wel degelijk verschillen buiten de taal maar de verschillen zijn echt minimaal.
De gemiddelde Nederlandse Brabander heeft meer met de rest van Nederland dan met Vlaanderen. België is buitenland voor hen. Wanneer het Nederlands elftal tegen het Belgische nationale elftal speelt, wordt er voor Nederland gejuicht.
pi_218693380
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:05 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En hij heeft groot gelijk daarin, België kun je nauwelijks een land noemen. Vergelijk het met een huwelijk waar beide partijen bij elkaar blijven vanwege de kinderen.
Zonder Brussel was België allang gebarsten.
pi_218693395
Ah, Bart wil ook over Nederland kunnen regeren.
pi_218693404
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:08 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
De gemiddelde Nederlandse Brabander heeft meer met de rest van Nederland dan met Vlaanderen. België is buitenland voor hen. Wanneer het Nederlands elftal tegen het Belgische nationale elftal speelt, wordt er voor Nederland gejuicht.
Deze Brabander heeft meer op met Vlamingen dan met Hollanders.

Ik ga eerder juichen voor een Groot Brabants elftal dan voor een Hollands elftal.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')