abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218691920
Een vereniging van Vlaanderen en Nederland zie ik zeker zitten, maar ik denk dat niet dat iedere Nederlander zich realiseert dat we dan een nieuw land vormen en niet dat Nederland simpelweg een groter land wordt.
pi_218691927
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 08:59 schreef capricia het volgende:
Zegt de Belgische minister president nu eigenlijk dat België mislukt is? :o
van Bart de Wever is al bijna 20 jaar bekend dat hij orangist is.

[ Bericht 0% gewijzigd door Opnaarutrecht op 06-09-2025 10:12:40 ]
pi_218691933
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 00:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Liever vandaag dan morgen. Zoek het fijn uit in de Randstad.
Ik ken geen Brabander of Limburger die zich Belg voelt in plaats van Nederlander, terwijl ik 5 jaar in Tilburg heb gewoond en ik ook Brabantse en Limburgse vrienden heb.
  zaterdag 6 september 2025 @ 09:32:16 #54
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218691938
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 08:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]
Maar maken we het ov wel gratis net zoals in Luxemburg. *O*
OV-technisch was het deze zomer iig de meest praktische vakantie ooit (in Luxemburg zelf, tenminste).
pi_218691942
Ik zeg ja. AL moeten we wel veel investeren.
De economische wordt wel groter.

We krijgen een grote haven erbij. Dus we bepalen de economische uit- en invoer van alle goederen.
Daarmee krijgen we enorme macht positie binnen EU.

Bovendien het gaat wel gebeuren. Heel Europa zal 1 worden. 1 politiek unie zal ook komen. Dus we kunnen beter nu al aan voorbereiden en beginnen met vereniging Nederland.
Met 1 voorwaarde dat Franstalige delen naar Frankrijk gaat. Die willen deze delen zeker ook hebben.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_218691945
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 20:49 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
De Belgen hebben ons nu al twee keer verraden. Het is goed met ze. Laat ze maar lekker onafhankelijk blijven.
500 en 200 jaar geleden Ja
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
pi_218691956
Vlaanderen bij NL
Top

De Brusselse fransen en die reserve fransen mogen naar frankrijk. Maken alles onnodig moeilijker dan noodzakelijk met hun bureaucratie.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_218692064
Rot op met die domme belgen. Waarschijnlijk willen ze geld van ons.
pi_218692087
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 09:29 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
van Bart de Wever is al bijna 20 jaar bekend dat hij organist is.
Orangist bedoel je? Ik moest het even opzoeken. :@

Maar verregaande samenwerking, een Unie van de Lage Landen, zie ik wel zitten. O+
Ken genoeg Vlaamse collega's die je er zo bij kunt hebben. Die mensen voelen zich eerst Vlaming en dan pas Belg.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_218692164
Ik heb liever Vlamingen dan Palestijnen.
pi_218692165
quote:
Laffe hont. Niet geklikt.
pi_218692174
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 09:33 schreef Filosoofert het volgende:

[..]
500 en 200 jaar geleden Ja
HET IS EEN PATROON!
Bekijk deze YouTube-video
pi_218692177
Helaas hebben we geen regering die hier warm van wordt. En volgens mij ook geen serieuze politieke partijen.
pi_218692230
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 09:57 schreef Black_Baron het volgende:
Helaas hebben we geen regering die hier warm van wordt. En volgens mij ook geen serieuze politieke partijen.
Het is ook onrealistische rotzooi.
  zaterdag 6 september 2025 @ 10:03:38 #65
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218692281
Nog meer katholieken. :N
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_218692292
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 10:03 schreef Hyperdude het volgende:
Nog meer katholieken. :N
Heppie liever moslims dan?
pi_218692332
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 20:51 schreef oheng het volgende:
Dan waren we idd 1 van de machtigste landen in Europa / op de planeet geweest.

Jammer.
Wallonië zou dan onze Krim en de Donbas geworden zijn, met Frankrijk in de rol van het huidige Rusland..
pi_218692351
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2025 21:15 schreef Mubassie het volgende:
Met zo'n grote meerderheid erbij wordt het zéker friet ^O^
Ik blijf patat zeggen, al kost het me de kop :( w/
  zaterdag 6 september 2025 @ 10:14:13 #69
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_218692448
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 10:04 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Heppie liever moslims dan?
Eén pot nat.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_218692489
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 08:03 schreef Hexagon het volgende:
Dit gaat toch niet werken. Zoveel lijken Nederlanders en Belgen ook weer niet op elkaar.
Een stuk meer dan veel immigranten die we naar binnen halen.
pi_218692528
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 10:07 schreef Idisrom het volgende:

[..]
Wallonië zou dan onze Krim en de Donbas geworden zijn, met Frankrijk in de rol van het huidige Rusland..
Rattachisme heeft volgens mij nooit echt serieuze steun gehad.
pi_218692850
Is totaal niet praktisch met alles dat moet worden gewijzigd. Alleen al alle wetgeving en administratie.

En wat heeft België/Vlaanderen ons te bieden ik ben bang dat het alleen maar geld gaat kosten.
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:19:49 #73
3542 Gia
User under construction
pi_218692890
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 september 2025 21:06 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Ze mogen Limburg en Noord Brabant wel hebben.
Graag!! Ik wil als Brabantse graag een nieuw land vormen met Limburg en Vlaanderen, eventueel een deel van Zeeland erbij. En dan maken we heel strenge wetten tegen Islamisering, zodat die met liefde en plezier verhuizen naar Wallonie en het restant van Nederland. Zoek het maar uit en los het maar op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gia op 06-09-2025 11:26:36 ]
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:21:22 #74
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218692897
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 11:19 schreef Gia het volgende:

[..]
Graag!! Ik wil als Brabandse graag een nieuw land vormen met Limburg en Vlaanderen, eventueel een deel van Zeeland erbij. En dan maken we heel strenge wetten tegen Islamisering, zodat die met liefde en plezier verhuizen naar Wallonie en het restant van Nederland. Zoek het maar uit en los het maar op.
Deel van Gelderland erbij en we hebben Frietland *O* *O* *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:22:10 #75
3542 Gia
User under construction
pi_218692901
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 11:21 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Deel van Gelderland erbij en we hebben Frietland *O* *O* *O*
Van mij mag het, hoor. Gelderland is ook nog okay.
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:22:56 #76
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218692909
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 11:22 schreef Gia het volgende:

[..]
Van mij mag het, hoor. Gelderland is ook nog okay.
Wel het gedeelte onder de rivieren :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:23:05 #77
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_218692911
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 00:20 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]
Hij zag België terecht als wingewest.
Het ene topic ben je woke en leuk sociaal links en het andere topic hyperkapitalistisch en nationalistisch.

Make up your mind.

En uitstekend idee om Vlaanderen bij Nederland te voegen en een culturele herontdekking te doen.
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:25:18 #78
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218692919
Op het AD vinden ze:

En hier?
POLL
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:33:38 #79
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218692975
Zelf ben ik ook een voorstander, zo kunnen we een grotere rol spelen binnen de EU. Kunnen we harder met ons vuist op tafel rammen!
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:35:01 #80
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218692990
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2025 21:15 schreef Mubassie het volgende:
Met zo'n grote meerderheid erbij wordt het zéker friet ^O^
zelfs daar wil ik wel naar schikken dan
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_218693002
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 11:23 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het ene topic ben je woke en leuk sociaal links en het andere topic hyperkapitalistisch en nationalistisch.

Make up your mind.

En uitstekend idee om Vlaanderen bij Nederland te voegen en een culturele herontdekking te doen.
Het ene topic neem ik wat serieuzer dan de andere. Maar sociaal is heel belangrijk hoor. Ik heb mij de afgelopen maand heel erg in moeten houden voor het goede doel.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 00:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
: :Z waarom ga ik uberhaupt nog in discussie met onbelezen nitwits
Volgens mij hadden wij een weddenschap en is het vandaag tijd om geld over te maken naar de Ganzenopvang.
pi_218693010
En wie wordt de koning?
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:38:52 #83
3542 Gia
User under construction
pi_218693015
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 11:37 schreef SurpriseGirl het volgende:
En wie wordt de koning?
Niemand. Republiek Groot Brabant!!
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:40:56 #84
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218693029
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 11:37 schreef SurpriseGirl het volgende:
En wie wordt de koning?
die gekkigheid schaffen we dan af
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:41:58 #85
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218693051
quote:
16s.gif Op zaterdag 6 september 2025 11:40 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
die gekkigheid schaffen we dan af
Dat.

Die lutser vlucht maar mooi naar Engeland of zo.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:45:33 #86
3542 Gia
User under construction
pi_218693130
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 11:41 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat.

Die lutser vlucht maar mooi naar Engeland of zo.
Wallonie.
pi_218693135
Ik vraag me wel af hoe dat zou gaan met het Belgisch koningshuis.
Zou Filip de troon zo makkelijk afstaan en gewoon degraderen tot "van adel" of meer verzet geven?
Twiddel
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:49:19 #88
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218693170
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 11:45 schreef summer2bird het volgende:
Ik vraag me wel af hoe dat zou gaan met het Belgisch koningshuis.
Zou Filip de troon zo makkelijk afstaan en gewoon degraderen tot "van adel" of meer verzet geven?
het is opgeven of afgeslacht worden, zo werken die veranderingen
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:50:35 #89
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218693177
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 00:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
: :Z waarom ga ik uberhaupt nog in discussie met onbelezen nitwits
Soort zoekt soort, vermoedelijk.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_218693179
Lap zeg.
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:57:06 #91
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_218693214
Wat heeft hij al die decennia geleden. Goed dat er in de lage landen eindelijk ook eens een politicus opstaat die zijn persoonlijke koortsdromen over de landsgrenzen tot het grootschte trauma der natie verklaart. Heeft wel wat weg van Putin, ook al zo iemand die de misstanden (namens het volk hè!) met de grootst mogelijke lede ogen heeft moeten aanzien.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_218693244
Vlaanderen en Nederland samenvoegen klinkt leuk maar dat gaat Nederland en Vlaanderen ontzettend veel geld kosten. De infrastructuur alleen al gaat miljarden kosten om op Nederlands niveau te krijgen. Vlamingen zullen wat minder belasting gaan betalen maar worden wel geconfronteerd met absurd hoge brandstofprijzen.
De sociale zekerheid in Vlaanderen zal ook een stuk minder worden met als resultaat dat een hoop minima in Vlaanderen acuut in de problemen komen.
Dan zit je nog met verpauperde wijken met complete etnische enclaves. Toegegeven dat heb je in Nederland ook maar Kanaleneiland of de Bijlmer ziet er echt stukken beter uit dan de achterbuurten in Gent en Antwerpen.
Er zijn ook wel voordelen, Vlamingen passen cultureel gezien redelijk goed bij Nederland en het feit dat de 2 grootste Europese havens en de zware industrie in Antwerpen onder 1 natie vallen geeft “nieuw Nederland” nieuw elan en een goede basis om zonder de EU verder te gaan.
Ik zou het aan de ene kant best toejuichen maar wel onder de voorwaarden dat het beste van beide werelden word samengevoegd.
pi_218693306
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 08:03 schreef Hexagon het volgende:
Dit gaat toch niet werken. Zoveel lijken Nederlanders en Belgen ook weer niet op elkaar.
Ik denk dat de gemiddelde Brabander meer op heeft met een Vlaming dan met een Hollander. Er zijn wel degelijk verschillen buiten de taal maar de verschillen zijn echt minimaal.
pi_218693344
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 08:59 schreef capricia het volgende:
Zegt de Belgische minister president nu eigenlijk dat België mislukt is? :o
En hij heeft groot gelijk daarin, België kun je nauwelijks een land noemen. Vergelijk het met een huwelijk waar beide partijen bij elkaar blijven vanwege de kinderen.
pi_218693345
Het geld voor wegenonderhoud zal wel op zijn.
pi_218693356
1 gezamenlijk land met 1 parlement en 1 regering lijkt mij wel een uitdaging, maar eerst beginnen met een innige unie met België en Luxemburg is natuurlijk mogelijk en zou ook grote voordelen hebben.

Eventueel later kan je dan kijken naar vereniging van de landen. Bijvoorbeeld dat de landen worden opgenomen in het koninkrijk. Het is geen klein landje als Curaçao of Aruba, dus je moet dan wel kijken hoe je koninkrijkszaken als buitenlands beleid en defensie aanpakt. Sowieso zou dat goed zijn, want Curaçao voelt zich er nu ook wat ongemakkelijk bij dat Nederland het buitenlands beleid bepaalt terwijl er nu voor hun kust een vloot Amerikaanse oorlogsschepen drijft.
pi_218693374
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik denk dat de gemiddelde Brabander meer op heeft met een Vlaming dan met een Hollander. Er zijn wel degelijk verschillen buiten de taal maar de verschillen zijn echt minimaal.
De gemiddelde Nederlandse Brabander heeft meer met de rest van Nederland dan met Vlaanderen. België is buitenland voor hen. Wanneer het Nederlands elftal tegen het Belgische nationale elftal speelt, wordt er voor Nederland gejuicht.
pi_218693380
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:05 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En hij heeft groot gelijk daarin, België kun je nauwelijks een land noemen. Vergelijk het met een huwelijk waar beide partijen bij elkaar blijven vanwege de kinderen.
Zonder Brussel was België allang gebarsten.
pi_218693395
Ah, Bart wil ook over Nederland kunnen regeren.
pi_218693404
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:08 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
De gemiddelde Nederlandse Brabander heeft meer met de rest van Nederland dan met Vlaanderen. België is buitenland voor hen. Wanneer het Nederlands elftal tegen het Belgische nationale elftal speelt, wordt er voor Nederland gejuicht.
Deze Brabander heeft meer op met Vlamingen dan met Hollanders.

Ik ga eerder juichen voor een Groot Brabants elftal dan voor een Hollands elftal.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')