quote:Premier België: ‘
Uiteenvallen van vroegere Nederlanden is de grootste ramp die ons ooit is overkomen’
https://www.ad.nl/buitenl(...)-overkomen~a4d86c9d/quote:Ik kreeg ook kritiek omdat ik de schone verzen van Antwerps dichter Theodoor van Ryswyck aanhaalde:
Hier, en aan den overkant,
Daar en hier is Nederland.
Van Ryswyck leed weliswaar aan syfilis, een ziekte die ook zijn hersenen aantastte. De arme man werd tot waanzin gedreven en stierf in een psychiatrische instelling. Het is een lot dat ik hoop te vermijden – syfilis heb ik niet, maar wel een risicoberoep in de Brusselse Wetstraat. (Voor de mentale gezondheid bedoel ik, niet voor syfilis.)
Hoe dan ook, mijn liefde voor de Nederlanden is een publiek geheim – en ik ben dan ook nog eens met een Nederlandse getrouwd.
De hechtere samenwerking van de historische Nederlanden – de huidige Benelux – is voor mij echter geen romantische droom of nostalgische gedachte, maar een politieke doelstelling die noodzakelijk is voor onze toekomst.
De wens tot innige samenwerking en integratie met Nederland staat trouwens integraal en concreet in de jongste regeerakkoorden van Vlaanderen ingeschreven:
Om samen de welvaart van onze Lage Landen te beschermen door de handen op vlak van cultuur, onderwijs en economie in elkaar te slaan.
Om samen onze macht en onze invloed binnen Europa te vergroten.
En om samen deze macht en invloed aan te wenden voor het versterken van de krachten van vrede en vrijheid in de wereld. .
De Belgen hebben ons nu al twee keer verraden. Het is goed met ze. Laat ze maar lekker onafhankelijk blijven.quote:Op vrijdag 5 september 2025 20:45 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)-overkomen~a4d86c9d/
Dit schreef hij in het gastenboek afgelopen zomer bij onze Koning:
[ x ]
Hier en aan de overkant. Daar en hier is Nederland.
Leeft dit ook een beetje in Nederland?
Dat de Belgische premier de afscheiding de grootste historische ramp allertijden vindt. Dat hij integratie met ons land zoekt.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)choo-lezing-a4905125quote:Benelux-landen moeten voorhoede van EU-samenwerking vormen, zegt Belgische premier De Wever in HJ Schoo-lezing
HJ Schoo-lezing De Belgische premier Bart De Wever trapte het Nederlandse politieke jaar af met een pleidooi voor nauwere samenwerking in de Benelux
Wallonië kan zich aansluiten bij Rusland. Ongeveer net zo troosteloos qua stedenbouw.quote:Op vrijdag 5 september 2025 20:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Vlaanderen mag zich wel aansluiten.
Brussel en die mislukte Fransen niet.
Vers is net wat ouder dan onze laatste formatieperiode. Uit 1811 namelijk.quote:Op vrijdag 5 september 2025 21:00 schreef Starhopper het volgende:
Hier en daar is Nederland. Doelt hij op de komende formatieperiode?![]()
En jarenlang kabinetloos?
Vlaanderen en Nederland hebben ook gewoon één taal. Ik snap de wens wel.quote:Op vrijdag 5 september 2025 20:58 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Vlaanderen mag zich wel aansluiten.
Brussel en die mislukte Fransen niet.
quote:Op vrijdag 5 september 2025 21:06 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Ze mogen Limburg en Noord Brabant Amsterdam wel hebben.
Ik ook, leuke mensen, mooie gebieden. Alleen de schokdempers wat vaker vervangen.quote:Op vrijdag 5 september 2025 21:19 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Mooie woorden van De Wever. Ik ben ook heel erg gesteld op Vlaanderen en kom er graag.
Wallonie is leuker en gezelligerquote:Op vrijdag 5 september 2025 21:19 schreef NecSpeNecMetu het volgende:
Mooie woorden van De Wever. Ik ben ook heel erg gesteld op Vlaanderen en kom er graag.
Vlaanderen valt wel mee. Je merkt alleen zo wanneer je Wallonië binnen rijdt.quote:Op vrijdag 5 september 2025 21:22 schreef Mubassie het volgende:
[..]
Ik ook, leuke mensen, mooie gebieden. Alleen de schokdempers wat vaker vervangen.
Ze hebben al Limburg en Brabant zotteke.quote:Op vrijdag 5 september 2025 21:06 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Ze mogen Limburg en Noord Brabant wel hebben.
In Vlaanderen spreken ze Nederlands, Frans en Engels. In Wallonië doen ze de Fransen na en spreken ze geërgerd Frans naar je als je de taal niet kan.quote:Op vrijdag 5 september 2025 21:23 schreef Starhopper het volgende:
[..]
Wallonie is leuker en gezelliger
Welk verraad?quote:Op vrijdag 5 september 2025 20:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De Belgen hebben ons nu al twee keer verraden. Het is goed met ze. Laat ze maar lekker onafhankelijk blijven.
Liever vandaag dan morgen. Zoek het fijn uit in de Randstad.quote:Op vrijdag 5 september 2025 21:06 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
- Ze stopten vanwege de calvinistische tirannie in Gent en omstreken.quote:Op zaterdag 6 september 2025 00:12 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Toen ze stopten tegen de Spanjaarden en 1830.
Hij zag België terecht als wingewest.quote:Op zaterdag 6 september 2025 00:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
- Ze stopten vanwege de calvinistische tirannie in Gent en omstreken.
- In 1830 speelde er wel wat meer, zoek vooral even op hoe het zat met schuldenverdeling en politieke representatie. Dat België vertrok mag je koning Willem I aanrekenen.
dan moet je later naar bedquote:Op vrijdag 5 september 2025 20:47 schreef uitkeringsgenieter het volgende:
Ja ik lig hier iedere nacht wakker van
:quote:Op zaterdag 6 september 2025 00:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hij zag België terecht als wingewest.
De bewoners van Limburg en Brabant hebben meer gemeen met Hollanders dan met Belgen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 00:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Liever vandaag dan morgen. Zoek het fijn uit in de Randstad.
Ik denk niet dat je beseft wat je weggeeft. Maar een groot Brabant zou goed zijn.quote:Op vrijdag 5 september 2025 21:06 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
De Beneliga is afgeblazen toen bleek dat het beide landen de helft van hun aantal deelnemers aan Europees voetbal zou kosten. Daar is tegenwoordig het echte geld te verdienen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 08:09 schreef Hexagon het volgende:
Misschien moeten ze het met de voetbalcompetitie doen.
Mooie podcast is het verlies van België.quote:Op zaterdag 6 september 2025 00:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
- Ze stopten vanwege de calvinistische tirannie in Gent en omstreken.
- In 1830 speelde er wel wat meer, zoek vooral even op hoe het zat met schuldenverdeling en politieke representatie. Dat België vertrok mag je koning Willem I aanrekenen.
Ga jij maar wat meer verdiepen in de geschiedenis van de Belgische opstand.quote:Op zaterdag 6 september 2025 00:20 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Hij zag België terecht als wingewest.
Maar maken we het ov wel gratis net zoals in Luxemburg.quote:Op zaterdag 6 september 2025 08:36 schreef Hugo862 het volgende:
Nee. Gewoon niet doen. Dan gaat direct onze wegenbelasting omhoog omdat Vlaanderen dan ook mooie wegen wilt en dan wordt auto rijden onbetaalbaar.
Dat is voor N-VA al vanaf het begin hun uitgangspuntquote:Op zaterdag 6 september 2025 08:59 schreef capricia het volgende:
Zegt de Belgische minister president nu eigenlijk dat België mislukt is?![]()
van Bart de Wever is al bijna 20 jaar bekend dat hij orangist is.quote:Op zaterdag 6 september 2025 08:59 schreef capricia het volgende:
Zegt de Belgische minister president nu eigenlijk dat België mislukt is?![]()
Ik ken geen Brabander of Limburger die zich Belg voelt in plaats van Nederlander, terwijl ik 5 jaar in Tilburg heb gewoond en ik ook Brabantse en Limburgse vrienden heb.quote:Op zaterdag 6 september 2025 00:09 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Liever vandaag dan morgen. Zoek het fijn uit in de Randstad.
OV-technisch was het deze zomer iig de meest praktische vakantie ooit (in Luxemburg zelf, tenminste).quote:Op zaterdag 6 september 2025 08:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar maken we het ov wel gratis net zoals in Luxemburg.
500 en 200 jaar geleden Jaquote:Op vrijdag 5 september 2025 20:49 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
De Belgen hebben ons nu al twee keer verraden. Het is goed met ze. Laat ze maar lekker onafhankelijk blijven.
Orangist bedoel je? Ik moest het even opzoeken.quote:Op zaterdag 6 september 2025 09:29 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
van Bart de Wever is al bijna 20 jaar bekend dat hij organist is.
Het is ook onrealistische rotzooi.quote:Op zaterdag 6 september 2025 09:57 schreef Black_Baron het volgende:
Helaas hebben we geen regering die hier warm van wordt. En volgens mij ook geen serieuze politieke partijen.
Wallonië zou dan onze Krim en de Donbas geworden zijn, met Frankrijk in de rol van het huidige Rusland..quote:Op vrijdag 5 september 2025 20:51 schreef oheng het volgende:
Dan waren we idd 1 van de machtigste landen in Europa / op de planeet geweest.
Jammer.
Ik blijf patat zeggen, al kost het me de kopquote:Op vrijdag 5 september 2025 21:15 schreef Mubassie het volgende:
Met zo'n grote meerderheid erbij wordt het zéker friet
Een stuk meer dan veel immigranten die we naar binnen halen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 08:03 schreef Hexagon het volgende:
Dit gaat toch niet werken. Zoveel lijken Nederlanders en Belgen ook weer niet op elkaar.
Rattachisme heeft volgens mij nooit echt serieuze steun gehad.quote:Op zaterdag 6 september 2025 10:07 schreef Idisrom het volgende:
[..]
Wallonië zou dan onze Krim en de Donbas geworden zijn, met Frankrijk in de rol van het huidige Rusland..
Graag!! Ik wil als Brabantse graag een nieuw land vormen met Limburg en Vlaanderen, eventueel een deel van Zeeland erbij. En dan maken we heel strenge wetten tegen Islamisering, zodat die met liefde en plezier verhuizen naar Wallonie en het restant van Nederland. Zoek het maar uit en los het maar op.quote:Op vrijdag 5 september 2025 21:06 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Deel van Gelderland erbij en we hebben Frietlandquote:Op zaterdag 6 september 2025 11:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Graag!! Ik wil als Brabandse graag een nieuw land vormen met Limburg en Vlaanderen, eventueel een deel van Zeeland erbij. En dan maken we heel strenge wetten tegen Islamisering, zodat die met liefde en plezier verhuizen naar Wallonie en het restant van Nederland. Zoek het maar uit en los het maar op.
Van mij mag het, hoor. Gelderland is ook nog okay.quote:Op zaterdag 6 september 2025 11:21 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Deel van Gelderland erbij en we hebben Frietland![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |