abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218693406
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:08 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
De gemiddelde Nederlandse Brabander heeft meer met de rest van Nederland dan met Vlaanderen. België is buitenland voor hen. Wanneer het Nederlands elftal tegen het Belgische nationale elftal speelt, wordt er voor Nederland gejuicht.
Jazeker, word er voor het Nederlandse elftal gejuicht maar daar houd het wel op hoor. Ik heb een groot deel van mijn leven vlak bij de grens gewoond en ik merk dat Brabanders en Belgen doorgaans heel goed door 1 deur kunnen.
Hollanders en Brabanders schuurt toch echt een beetje meer, nogmaals de verschillen zijn echt minimaal en een ieder zal zijn persoonlijke voorkeuren hebben. Ik zeg alleen maar wat mij is opgevallen.
Het is echt niet zo dat Vlamingen qua cultuur zoveel van Nederlanders verschillen, een hereniging is wat dat betreft totaal niet onrealistisch. Ik zou het ieder geval logischer vinden dan dat België als natiestaat blijft bestaan.
Ik denk dat veel Vlamingen hier ook wel voor te porren zijn, ik merk in Vlaanderen toch dat men een beetje opkijkt tegen het mooie Nederland.
pi_218693415
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:09 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Zonder Brussel was België allang gebarsten.
Brussel, voetbal en misschien hun koninklijke familie? Maar inderdaad, Vlaanderen stemt al jaren in meerderheid voor een zelfstandig Vlaanderen. Veel Vlamingen zijn Wallonië liever kwijt dan rijk.
pi_218693432
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:06 schreef Jojoke het volgende:
1 gezamenlijk land met 1 parlement en 1 regering lijkt mij wel een uitdaging, maar eerst beginnen met een innige unie met België en Luxemburg is natuurlijk mogelijk en zou ook grote voordelen hebben.

Eventueel later kan je dan kijken naar vereniging van de landen. Bijvoorbeeld dat de landen worden opgenomen in het koninkrijk. Het is geen klein landje als Curaçao of Aruba, dus je moet dan wel kijken hoe je koninkrijkszaken als buitenlands beleid en defensie aanpakt. Sowieso zou dat goed zijn, want Curaçao voelt zich er nu ook wat ongemakkelijk bij dat Nederland het buitenlands beleid bepaalt terwijl er nu voor hun kust een vloot Amerikaanse oorlogsschepen drijft.
Ik denk dat je het alleen bij Vlaanderen moet laten. De verschillen tussen Vlamingen en Walloniers zijn ontzettend groot en ik denk niet dat de Luxemburgers veel trek hebben om zich bij België te voegen en terecht natuurlijk.
Simpele oplossing, Vlaanderen bij Nederland en Wallonië naar Frankrijk en wat mij betreft krijgen ze Brussel er gratis bij.
pi_218693467
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Jazeker, word er voor het Nederlandse elftal gejuicht maar daar houd het wel op hoor. Ik heb een groot deel van mijn leven vlak bij de grens gewoond en ik merk dat Brabanders en Belgen doorgaans heel goed door 1 deur kunnen.
Hollanders en Brabanders schuurt toch echt een beetje meer, nogmaals de verschillen zijn echt minimaal en een ieder zal zijn persoonlijke voorkeuren hebben. Ik zeg alleen maar wat mij is opgevallen.
Het is echt niet zo dat Vlamingen qua cultuur zoveel van Nederlanders verschillen, een hereniging is wat dat betreft totaal niet onrealistisch. Ik zou het ieder geval logischer vinden dan dat België als natiestaat blijft bestaan.
Ik denk dat veel Vlamingen hier ook wel voor te porren zijn, ik merk in Vlaanderen toch dat men een beetje opkijkt tegen het mooie Nederland.
Ik ontken zeker niet de band tussen Vlamingen en Nederlanders en helemaal niet tussen Nederlandse Brabanders en Vlamingen. Echter:
1. Nederlandse Brabanders lezen Nederlandse media.
2. Nederlandse Brabanders maken deel uit van de Nederlandse publieke opinie.
3. Nederlandse Brabanders gaan naar Nederlandse scholen en Nederlands hoger onderwijs.
4. Nederlanders Brabanders voelen zich naast Brabander Nederlander.
5. Voor Vlamingen spreken Nederlandse Brabanders 'Hollands' met een zachte g.
Kortom: Nederlandse Brabanders maken deel uit van de Nederlandse natie.
pi_218693476
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik denk dat de gemiddelde Brabander meer op heeft met een Vlaming dan met een Hollander. Er zijn wel degelijk verschillen buiten de taal maar de verschillen zijn echt minimaal.
Complete onzin.
pi_218693502
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:13 schreef Montagui het volgende:

[..]
Deze Brabander heeft meer op met Vlamingen dan met Hollanders.

Ik ga eerder juichen voor een Groot Brabants elftal dan voor een Hollands elftal.
Hoeveel Nederlandse Brabanders hebben ervoor gekozen voor het Belgische nationale elftal uit te komen? Antwoord: geen.
  zaterdag 6 september 2025 @ 12:39:32 #107
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218693534
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 11:45 schreef summer2bird het volgende:
Ik vraag me wel af hoe dat zou gaan met het Belgisch koningshuis.
Zou Filip de troon zo makkelijk afstaan en gewoon degraderen tot "van adel" of meer verzet geven?
Gewoon een meute Congolezen voor de deur zetten :7
Ze hebben daar nog een flink appeltje te schillen met het Belgische koningshuis *)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 6 september 2025 @ 12:42:10 #108
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218693556
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:13 schreef Montagui het volgende:

[..]
Deze Brabander heeft meer op met Vlamingen dan met Hollanders.

Ik ga eerder juichen voor een Groot Brabants elftal dan voor een Hollands elftal.
Dan kunnen we eindelijk afrekenen net die arrogante Hollanders, we drijven ze de zee in *O*

We rekenen definitief met ze af in de Grote Friet Oorlog (met ui) *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218693598
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:17 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik denk dat je het alleen bij Vlaanderen moet laten. De verschillen tussen Vlamingen en Walloniers zijn ontzettend groot en ik denk niet dat de Luxemburgers veel trek hebben om zich bij België te voegen en terecht natuurlijk.
Simpele oplossing, Vlaanderen bij Nederland en Wallonië naar Frankrijk en wat mij betreft krijgen ze Brussel er gratis bij.
Brussel ligt alleen midden in Vlaanderen. Een Franse stad midden in ons koninkrijk is strategisch misschien niet zo handig. Hoewel dat in de EU natuurlijk niet zo zou moeten uitmaken, maar ik denk dat bijvoorbeeld Duitsland ook liever heeft dat Brussel bij Nederland hoort en niet bij Frankrijk.

We zitten midden tussen Frankrijk, Duitsland en Engeland, dus die kijken toch met een geopolitieke bril naar ons. Ik gok dat Luxemburg ook liever bij Nederland zou horen dan Frankrijk. Maar Luxemburg heeft een landsgrens met Wallonië en niet met Vlaanderen. Kortom, Wallonië zit een beetje in de weg.
  zaterdag 6 september 2025 @ 12:48:32 #110
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_218693606
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 00:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
- Ze stopten vanwege de calvinistische tirannie in Gent en omstreken.
De huidige staat van "België" laat wel zien dat je de papen niet te veel vrijheid moet geven.
  zaterdag 6 september 2025 @ 12:52:06 #111
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218693628
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:47 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Brussel ligt alleen midden in Vlaanderen. Een Franse stad midden in ons koninkrijk is strategisch misschien niet zo handig. Hoewel dat in de EU natuurlijk niet zo zou moeten uitmaken, maar ik denk dat bijvoorbeeld Duitsland ook liever heeft dat Brussel bij Nederland hoort en niet bij Frankrijk.

We zitten midden tussen Frankrijk, Duitsland en Engeland, dus die kijken toch met een geopolitieke bril naar ons. Ik gok dat Luxemburg ook liever bij Nederland zou horen dan Frankrijk. Maar Luxemburg heeft een landsgrens met Wallonië en niet met Vlaanderen. Kortom, Wallonië zit een beetje in de weg.
Annexeren die handel, desnoods via een speciale militaire operatie 😱 en etnisch zuiveren die zooi :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 6 september 2025 @ 12:53:43 #112
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_218693641
quote:
11s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:52 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Annexeren die handel, desnoods via een speciale militaire operatie 😱 en etnisch zuiveren die zooi :Y
Zeg makker...
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_218693662
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:47 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Brussel ligt alleen midden in Vlaanderen. Een Franse stad midden in ons koninkrijk is strategisch misschien niet zo handig. Hoewel dat in de EU natuurlijk niet zo zou moeten uitmaken, maar ik denk dat bijvoorbeeld Duitsland ook liever heeft dat Brussel bij Nederland hoort en niet bij Frankrijk.

We zitten midden tussen Frankrijk, Duitsland en Engeland, dus die kijken toch met een geopolitieke bril naar ons. Ik gok dat Luxemburg ook liever bij Nederland zou horen dan Frankrijk. Maar Luxemburg heeft een landsgrens met Wallonië en niet met Vlaanderen. Kortom, Wallonië zit een beetje in de weg.
Ik weet dat Brussel in Vlaanderen ligt maar het is een Waalse enclave. Geen idee hoe het zit net onder Brussel anders zou ik zeggen steek dan ook maar een stukje Vlaanderen af. Als Nederland zijnde moet je niet willen dat Brussel binnen je landsgrenzen ligt.
Het is echt de meest smerige stinkende kutstad waar ik ooit ben geweest.
pi_218693672
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:28 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Complete onzin.
Een Brabander heeft geen ondertiteling nodig om te weten wat een Belg/Vlaming op TV zegt.
pi_218693675
Zonder Wallonië dan
  zaterdag 6 september 2025 @ 12:59:32 #116
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218693689
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:53 schreef Kriegel het volgende:

[..]
Zeg makker...
(Nederlands sprekende) Walloniër gespot 😱

Pak 'm :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 6 september 2025 @ 12:59:37 #117
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218693690
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 10:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Een stuk meer dan veel immigranten die we naar binnen halen.
Niemand overweegt dan ook met hun landen van herkomst te fuseren.
pi_218693693
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik weet dat Brussel in Vlaanderen ligt maar het is een Waalse enclave. Geen idee hoe het zit net onder Brussel anders zou ik zeggen steek dan ook maar een stukje Vlaanderen af. Als Nederland zijnde moet je niet willen dat Brussel binnen je landsgrenzen ligt.
Het is echt de meest smerige stinkende kutstad waar ik ooit ben geweest.
Je hebt het echt over een paar kilometer met een paar plaatsjes en een groot bos, dat kunnen we makkelijk opgeven
  zaterdag 6 september 2025 @ 13:00:46 #119
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218693701
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]
...Als Nederland zijnde moet je niet willen dat Brussel binnen je landsgrenzen ligt.
Het is echt de meest smerige stinkende kutstad waar ik ooit ben geweest.
Ergens heeft het iets, in z'n ongepolijstheid. Toch ben ik er al ruim tien jaar niet meer geweest. Raar gevoel bij anno nu, onveilig.

In de late 00's en vroege 10's kwam ik er iig een paar keer per jaar.
  Redactie Sport zaterdag 6 september 2025 @ 13:08:16 #120
274204 crew  Mexicanobakker
pi_218693750
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 september 2025 21:06 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Ze mogen Limburg en Noord Brabant wel hebben.
Limburg hebben ze al.

Erg raar om Zeeland dan niet te noemen overigens.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_218693831
Prima...in iedereens voordeel.
  zaterdag 6 september 2025 @ 13:18:00 #122
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218693849
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 09:57 schreef Black_Baron het volgende:
Helaas hebben we geen regering die hier warm van wordt. En volgens mij ook geen serieuze politieke partijen.
Nog meer: Belgen zelf hebben er totaal geen zin in, ook niet onbelangrijk.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_218693861
Ik zie hier genoeg voorstanders, eerste stap lijkt me een naamsverandering van het ministerie van Defensie naar ministerie van Oorlog :+

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2025 13:20:30 ]
  Moderator zaterdag 6 september 2025 @ 13:20:24 #124
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218693870
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:47 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Brussel ligt alleen midden in Vlaanderen. Een Franse stad midden in ons koninkrijk is strategisch misschien niet zo handig. Hoewel dat in de EU natuurlijk niet zo zou moeten uitmaken, maar ik denk dat bijvoorbeeld Duitsland ook liever heeft dat Brussel bij Nederland hoort en niet bij Frankrijk.

We zitten midden tussen Frankrijk, Duitsland en Engeland, dus die kijken toch met een geopolitieke bril naar ons. Ik gok dat Luxemburg ook liever bij Nederland zou horen dan Frankrijk. Maar Luxemburg heeft een landsgrens met Wallonië en niet met Vlaanderen. Kortom, Wallonië zit een beetje in de weg.
Wallonie komt er natuurlijk gewoon bij

Problem solved
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_218693872
quote:
88s.gif Op zaterdag 6 september 2025 13:20 schreef sp3c het volgende:

[..]
Wallonie komt er natuurlijk gewoon bij

Problem solved
Dat moet je echt niet willen
pi_218693893
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Je hebt het echt over een paar kilometer met een paar plaatsjes en een groot bos, dat kunnen we makkelijk opgeven
Dat is dan ook geregeld, de Fransen blij want dan hebben ze Brussel binnen hun landsgrenzen en wij zijn verlost van die stinkstad.
  zaterdag 6 september 2025 @ 13:26:56 #127
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_218693940
quote:
7s.gif Op zaterdag 6 september 2025 08:31 schreef HSG het volgende:
[ afbeelding ]
Toch knap dat Willem I het binnen 15 jaar kapot kreeg.

Tsjecho-Slowakije en Joegoslavië hebben het langer volgehouden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Moderator zaterdag 6 september 2025 @ 13:27:21 #128
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_218693944
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 13:20 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Dat moet je echt niet willen
We moeten Belgie er sowieso niet bijwillen

Maar als je het doet dan krijg je het hele ding lijkt me

[ Bericht 0% gewijzigd door sp3c op 06-09-2025 13:48:30 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zaterdag 6 september 2025 @ 13:36:58 #129
3542 Gia
User under construction
pi_218694054
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 13:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nog meer: Belgen zelf hebben er totaal geen zin in, ook niet onbelangrijk.
Denk meer dat dat gaat over 'bij Nederland horen'. Snap dat ze DAT niet willen.
pi_218694142
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:57 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Een Brabander heeft geen ondertiteling nodig om te weten wat een Belg/Vlaming op TV zegt.
Op tv praten ze ABN op een paar andere woorden na. In het echte leven praten ze dialect en dat maakt het ingewikkelder.

Maar vooral je stuk dat Brabanders meer met Vlamingen hebben dan met Hollanders is 1 grote quatsch.
pi_218694220
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 13:00 schreef Eightyone het volgende:

[..]
Ergens heeft het iets, in z'n ongepolijstheid. Toch ben ik er al ruim tien jaar niet meer geweest. Raar gevoel bij anno nu, onveilig.

In de late 00's en vroege 10's kwam ik er iig een paar keer per jaar.
Ik ben een aantal keer in de achterbuurten geweest daar en geloof mij, daar wil je niet dood gevonden worden.
  zaterdag 6 september 2025 @ 14:00:18 #132
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_218694225
Wat is het probleem? Gooi die van Saksen-Coburg eruit en zweer als soeverein land(of landsdeel Vlaanderen) trouw aan de Nederlandse Kroon. De groot hertog van Luxemburg is al een Nassau, dus ook die zou zijn rechtmatige koning kunnen erkennen. Dan komen België en Luxemburg als soevereine landen binnen het koninkrijk, kunnen we eenduidig naar buiten treden maar kan ieder binnen het koninkrijk zijn eigen show runnen - i.e. hoeven wij geen miljarden aan belastinggeld te pompen in die verzameling gruis de die Belgen "infrastructuur" noemen. Prinsenvlag er bovenop - Merck toch hoe sterck!
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  zaterdag 6 september 2025 @ 14:19:52 #133
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218694314
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 13:59 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik ben een aantal keer in de achterbuurten geweest daar en geloof mij, daar wil je niet dood gevonden worden.
Het deel vanaf station Noord tot aan het centrum lijkt ook al twijfelachtig.
  zaterdag 6 september 2025 @ 14:52:38 #134
298794 VictoriaIntegrity7
..with a ninja mind
pi_218694590
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 13:20 schreef Wienerschnitzels het volgende:

[..]
Dat moet je echt niet willen
Walloniërs afvoeren naar Frankrijk
En Wallonië bij ons

*O*
I can't see through walls.. but I can kick your ass.
pi_218694831
Allemaal onzin.

Onze koning heeft achter de schermen teveel macht. Die blijft lekker zitten.
pi_218695309
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 14:52 schreef VictoriaIntegrity7 het volgende:

[..]
Walloniërs afvoeren naar Frankrijk
En Wallonië bij ons

*O*
Lekker allemaal aan de Heineken
  Moderator zaterdag 6 september 2025 @ 16:18:40 #137
441859 crew  Lenny77
pi_218695351
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 13:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nog meer: Belgen zelf hebben er totaal geen zin in, ook niet onbelangrijk.
Dit.
Ik hou van Nederland, ik hou van Nederlanders w/ w/ w/

Maar ik wil ABSOLUUT niet bij Nederland horen!
Ik hou van onze brakke wegen, onze chaotische huizen waar we mee mogen doen wat we willen, onze 'bescheidenheid' en kneuterigheid, onze gezondheidszorg die geen rib uit je lijf kost en waar je probleemloos bij je huisarts of specialist terecht kan.
Ik hou van Vlaanderen zoals het is O+

Wallonië en Brussel mogen vandaag nog naar Frankrijk, maar ik wil niet dat het hier wordt zoals in jullie regelland Nederland.

(De Walen mogen ook wel allemaal afgescheept worden naar Frankrijk en dan maken wij Brussel en Wallonië wel weer mooi en groot *O* )
FLANDRIA *O* *O* *O* *O*
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator zaterdag 6 september 2025 @ 16:19:24 #138
441859 crew  Lenny77
pi_218695364
quote:
6s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:15 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
Lekker allemaal aan de Heineken
Zoveel top bieren in België en jij komt met Heineken aan :')
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator zaterdag 6 september 2025 @ 16:20:38 #139
441859 crew  Lenny77
pi_218695387
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 september 2025 20:45 schreef PieterDeRijcke het volgende:

[..]
[..]
https://www.ad.nl/buitenl(...)-overkomen~a4d86c9d/

Dit schreef hij in het gastenboek afgelopen zomer bij onze Koning:

[ x ]

Hier en aan de overkant. Daar en hier is Nederland.


Leeft dit ook een beetje in Nederland?
Dat de Belgische premier de afscheiding de grootste historische ramp allertijden vindt. Dat hij integratie met ons land zoekt.
Oh... En Bart De Wever is een idioot :')
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_218695432
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:20 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Oh... En Bart De Wever is een idioot :')
wel jullie idioot
  Moderator zaterdag 6 september 2025 @ 16:25:16 #141
441859 crew  Lenny77
pi_218695459
quote:
16s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:23 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]
wel jullie idioot
Hebben?
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_218695513
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:25 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Hebben?
Ik heb liever zijn broer Bruno
  zaterdag 6 september 2025 @ 16:49:07 #143
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218695756
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 15:30 schreef SurpriseGirl het volgende:
Allemaal onzin.

Onze koning heeft achter de schermen teveel macht. Die blijft lekker zitten.
Welnee, die natnek vertrekt zodra het begint te rommelen.

Die gaat maar mooi met zijn bootje naar het vakantiehuisje in Mozambique of Griekenland of waar dat is.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218695818
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2025 20:51 schreef oheng het volgende:
Dan waren we idd 1 van de machtigste landen in Europa / op de planeet geweest.

Jammer.
In het universum bedoel. Hadden we allang het halve heelal gekoloniseerd met USS Flying Dutchman.
pi_218695855
Als je recent nog in België bent geweest weet je dat dat geen goed idee is. Dat is de reunie van Duitsland, maar dan Nederlandstalig.

Kost miljaren om dat pauperzooitje weer enigszins op Nederlands niveau te krijgen. Zeker qua infrastructuur.
  Moderator zaterdag 6 september 2025 @ 17:13:09 #146
441859 crew  Lenny77
pi_218696093
quote:
13s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:57 schreef Straatcommando. het volgende:
Als je recent nog in België bent geweest weet je dat dat geen goed idee is. Dat is de reunie van Duitsland, maar dan Nederlandstalig.

Kost miljaren om dat pauperzooitje weer enigszins op Nederlands niveau te krijgen. Zeker qua infrastructuur.
Waarom moet het op Nederlands niveau?
Jullie hebben grotere problemen..
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_218696127
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:20 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Oh... En Bart De Wever is een idioot :')
Bart de Wever is de beste Vlaamse politicus van de afgelopen 20 jaar.
pi_218696147
quote:
13s.gif Op zaterdag 6 september 2025 16:57 schreef Straatcommando. het volgende:
Als je recent nog in België bent geweest weet je dat dat geen goed idee is. Dat is de reunie van Duitsland, maar dan Nederlandstalig.

Kost miljaren om dat pauperzooitje weer enigszins op Nederlands niveau te krijgen. Zeker qua infrastructuur.
? Vlaanderen is een van de rijkste regio's ter wereld.
pi_218696167
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 13:18 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
Nog meer: Belgen zelf hebben er totaal geen zin in, ook niet onbelangrijk.
Dat onderschat je. In de top van de N-VA en het Vlaams Belang wemelt het van de Vlaamse voorstanders.
pi_218696205
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 17:13 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Waarom moet het op Nederlands niveau?
Jullie hebben grotere problemen..
Omdat je niet het Nederlandse wegennet naar het niveau van het Belgische wil laten afzakken? Lijkt me evident bij een hereniging.

En grotere problemen.. inmiddels gaat het leger al in België op pad omdat de reguliere politie niet meer afdoende is en heb je wijken waar terroristen vrijelings kunnen rondlopen. Zo ver is Nederland (nog) niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-09-2025 17:24:11 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')