abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_218693002
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 11:23 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Het ene topic ben je woke en leuk sociaal links en het andere topic hyperkapitalistisch en nationalistisch.

Make up your mind.

En uitstekend idee om Vlaanderen bij Nederland te voegen en een culturele herontdekking te doen.
Het ene topic neem ik wat serieuzer dan de andere. Maar sociaal is heel belangrijk hoor. Ik heb mij de afgelopen maand heel erg in moeten houden voor het goede doel.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 00:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
: :Z waarom ga ik uberhaupt nog in discussie met onbelezen nitwits
Volgens mij hadden wij een weddenschap en is het vandaag tijd om geld over te maken naar de Ganzenopvang.
pi_218693010
En wie wordt de koning?
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:38:52 #83
3542 Gia
User under construction
pi_218693015
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 11:37 schreef SurpriseGirl het volgende:
En wie wordt de koning?
Niemand. Republiek Groot Brabant!!
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:40:56 #84
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218693029
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 11:37 schreef SurpriseGirl het volgende:
En wie wordt de koning?
die gekkigheid schaffen we dan af
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:41:58 #85
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218693051
quote:
16s.gif Op zaterdag 6 september 2025 11:40 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]
die gekkigheid schaffen we dan af
Dat.

Die lutser vlucht maar mooi naar Engeland of zo.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:45:33 #86
3542 Gia
User under construction
pi_218693130
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 11:41 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Dat.

Die lutser vlucht maar mooi naar Engeland of zo.
Wallonie.
pi_218693135
Ik vraag me wel af hoe dat zou gaan met het Belgisch koningshuis.
Zou Filip de troon zo makkelijk afstaan en gewoon degraderen tot "van adel" of meer verzet geven?
Twiddel
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:49:19 #88
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_218693170
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 11:45 schreef summer2bird het volgende:
Ik vraag me wel af hoe dat zou gaan met het Belgisch koningshuis.
Zou Filip de troon zo makkelijk afstaan en gewoon degraderen tot "van adel" of meer verzet geven?
het is opgeven of afgeslacht worden, zo werken die veranderingen
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:50:35 #89
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_218693177
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 00:22 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
: :Z waarom ga ik uberhaupt nog in discussie met onbelezen nitwits
Soort zoekt soort, vermoedelijk.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_218693179
Lap zeg.
  zaterdag 6 september 2025 @ 11:57:06 #91
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_218693214
Wat heeft hij al die decennia geleden. Goed dat er in de lage landen eindelijk ook eens een politicus opstaat die zijn persoonlijke koortsdromen over de landsgrenzen tot het grootschte trauma der natie verklaart. Heeft wel wat weg van Putin, ook al zo iemand die de misstanden (namens het volk hè!) met de grootst mogelijke lede ogen heeft moeten aanzien.
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_218693244
Vlaanderen en Nederland samenvoegen klinkt leuk maar dat gaat Nederland en Vlaanderen ontzettend veel geld kosten. De infrastructuur alleen al gaat miljarden kosten om op Nederlands niveau te krijgen. Vlamingen zullen wat minder belasting gaan betalen maar worden wel geconfronteerd met absurd hoge brandstofprijzen.
De sociale zekerheid in Vlaanderen zal ook een stuk minder worden met als resultaat dat een hoop minima in Vlaanderen acuut in de problemen komen.
Dan zit je nog met verpauperde wijken met complete etnische enclaves. Toegegeven dat heb je in Nederland ook maar Kanaleneiland of de Bijlmer ziet er echt stukken beter uit dan de achterbuurten in Gent en Antwerpen.
Er zijn ook wel voordelen, Vlamingen passen cultureel gezien redelijk goed bij Nederland en het feit dat de 2 grootste Europese havens en de zware industrie in Antwerpen onder 1 natie vallen geeft “nieuw Nederland” nieuw elan en een goede basis om zonder de EU verder te gaan.
Ik zou het aan de ene kant best toejuichen maar wel onder de voorwaarden dat het beste van beide werelden word samengevoegd.
pi_218693306
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 08:03 schreef Hexagon het volgende:
Dit gaat toch niet werken. Zoveel lijken Nederlanders en Belgen ook weer niet op elkaar.
Ik denk dat de gemiddelde Brabander meer op heeft met een Vlaming dan met een Hollander. Er zijn wel degelijk verschillen buiten de taal maar de verschillen zijn echt minimaal.
pi_218693344
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 08:59 schreef capricia het volgende:
Zegt de Belgische minister president nu eigenlijk dat België mislukt is? :o
En hij heeft groot gelijk daarin, België kun je nauwelijks een land noemen. Vergelijk het met een huwelijk waar beide partijen bij elkaar blijven vanwege de kinderen.
pi_218693345
Het geld voor wegenonderhoud zal wel op zijn.
pi_218693356
1 gezamenlijk land met 1 parlement en 1 regering lijkt mij wel een uitdaging, maar eerst beginnen met een innige unie met België en Luxemburg is natuurlijk mogelijk en zou ook grote voordelen hebben.

Eventueel later kan je dan kijken naar vereniging van de landen. Bijvoorbeeld dat de landen worden opgenomen in het koninkrijk. Het is geen klein landje als Curaçao of Aruba, dus je moet dan wel kijken hoe je koninkrijkszaken als buitenlands beleid en defensie aanpakt. Sowieso zou dat goed zijn, want Curaçao voelt zich er nu ook wat ongemakkelijk bij dat Nederland het buitenlands beleid bepaalt terwijl er nu voor hun kust een vloot Amerikaanse oorlogsschepen drijft.
pi_218693374
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik denk dat de gemiddelde Brabander meer op heeft met een Vlaming dan met een Hollander. Er zijn wel degelijk verschillen buiten de taal maar de verschillen zijn echt minimaal.
De gemiddelde Nederlandse Brabander heeft meer met de rest van Nederland dan met Vlaanderen. België is buitenland voor hen. Wanneer het Nederlands elftal tegen het Belgische nationale elftal speelt, wordt er voor Nederland gejuicht.
pi_218693380
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:05 schreef Chivaz het volgende:

[..]
En hij heeft groot gelijk daarin, België kun je nauwelijks een land noemen. Vergelijk het met een huwelijk waar beide partijen bij elkaar blijven vanwege de kinderen.
Zonder Brussel was België allang gebarsten.
pi_218693395
Ah, Bart wil ook over Nederland kunnen regeren.
pi_218693404
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:08 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
De gemiddelde Nederlandse Brabander heeft meer met de rest van Nederland dan met Vlaanderen. België is buitenland voor hen. Wanneer het Nederlands elftal tegen het Belgische nationale elftal speelt, wordt er voor Nederland gejuicht.
Deze Brabander heeft meer op met Vlamingen dan met Hollanders.

Ik ga eerder juichen voor een Groot Brabants elftal dan voor een Hollands elftal.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_218693406
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:08 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
De gemiddelde Nederlandse Brabander heeft meer met de rest van Nederland dan met Vlaanderen. België is buitenland voor hen. Wanneer het Nederlands elftal tegen het Belgische nationale elftal speelt, wordt er voor Nederland gejuicht.
Jazeker, word er voor het Nederlandse elftal gejuicht maar daar houd het wel op hoor. Ik heb een groot deel van mijn leven vlak bij de grens gewoond en ik merk dat Brabanders en Belgen doorgaans heel goed door 1 deur kunnen.
Hollanders en Brabanders schuurt toch echt een beetje meer, nogmaals de verschillen zijn echt minimaal en een ieder zal zijn persoonlijke voorkeuren hebben. Ik zeg alleen maar wat mij is opgevallen.
Het is echt niet zo dat Vlamingen qua cultuur zoveel van Nederlanders verschillen, een hereniging is wat dat betreft totaal niet onrealistisch. Ik zou het ieder geval logischer vinden dan dat België als natiestaat blijft bestaan.
Ik denk dat veel Vlamingen hier ook wel voor te porren zijn, ik merk in Vlaanderen toch dat men een beetje opkijkt tegen het mooie Nederland.
pi_218693415
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:09 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
Zonder Brussel was België allang gebarsten.
Brussel, voetbal en misschien hun koninklijke familie? Maar inderdaad, Vlaanderen stemt al jaren in meerderheid voor een zelfstandig Vlaanderen. Veel Vlamingen zijn Wallonië liever kwijt dan rijk.
pi_218693432
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:06 schreef Jojoke het volgende:
1 gezamenlijk land met 1 parlement en 1 regering lijkt mij wel een uitdaging, maar eerst beginnen met een innige unie met België en Luxemburg is natuurlijk mogelijk en zou ook grote voordelen hebben.

Eventueel later kan je dan kijken naar vereniging van de landen. Bijvoorbeeld dat de landen worden opgenomen in het koninkrijk. Het is geen klein landje als Curaçao of Aruba, dus je moet dan wel kijken hoe je koninkrijkszaken als buitenlands beleid en defensie aanpakt. Sowieso zou dat goed zijn, want Curaçao voelt zich er nu ook wat ongemakkelijk bij dat Nederland het buitenlands beleid bepaalt terwijl er nu voor hun kust een vloot Amerikaanse oorlogsschepen drijft.
Ik denk dat je het alleen bij Vlaanderen moet laten. De verschillen tussen Vlamingen en Walloniers zijn ontzettend groot en ik denk niet dat de Luxemburgers veel trek hebben om zich bij België te voegen en terecht natuurlijk.
Simpele oplossing, Vlaanderen bij Nederland en Wallonië naar Frankrijk en wat mij betreft krijgen ze Brussel er gratis bij.
pi_218693467
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:13 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Jazeker, word er voor het Nederlandse elftal gejuicht maar daar houd het wel op hoor. Ik heb een groot deel van mijn leven vlak bij de grens gewoond en ik merk dat Brabanders en Belgen doorgaans heel goed door 1 deur kunnen.
Hollanders en Brabanders schuurt toch echt een beetje meer, nogmaals de verschillen zijn echt minimaal en een ieder zal zijn persoonlijke voorkeuren hebben. Ik zeg alleen maar wat mij is opgevallen.
Het is echt niet zo dat Vlamingen qua cultuur zoveel van Nederlanders verschillen, een hereniging is wat dat betreft totaal niet onrealistisch. Ik zou het ieder geval logischer vinden dan dat België als natiestaat blijft bestaan.
Ik denk dat veel Vlamingen hier ook wel voor te porren zijn, ik merk in Vlaanderen toch dat men een beetje opkijkt tegen het mooie Nederland.
Ik ontken zeker niet de band tussen Vlamingen en Nederlanders en helemaal niet tussen Nederlandse Brabanders en Vlamingen. Echter:
1. Nederlandse Brabanders lezen Nederlandse media.
2. Nederlandse Brabanders maken deel uit van de Nederlandse publieke opinie.
3. Nederlandse Brabanders gaan naar Nederlandse scholen en Nederlands hoger onderwijs.
4. Nederlanders Brabanders voelen zich naast Brabander Nederlander.
5. Voor Vlamingen spreken Nederlandse Brabanders 'Hollands' met een zachte g.
Kortom: Nederlandse Brabanders maken deel uit van de Nederlandse natie.
pi_218693476
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:03 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik denk dat de gemiddelde Brabander meer op heeft met een Vlaming dan met een Hollander. Er zijn wel degelijk verschillen buiten de taal maar de verschillen zijn echt minimaal.
Complete onzin.
pi_218693502
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:13 schreef Montagui het volgende:

[..]
Deze Brabander heeft meer op met Vlamingen dan met Hollanders.

Ik ga eerder juichen voor een Groot Brabants elftal dan voor een Hollands elftal.
Hoeveel Nederlandse Brabanders hebben ervoor gekozen voor het Belgische nationale elftal uit te komen? Antwoord: geen.
  zaterdag 6 september 2025 @ 12:39:32 #107
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218693534
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 11:45 schreef summer2bird het volgende:
Ik vraag me wel af hoe dat zou gaan met het Belgisch koningshuis.
Zou Filip de troon zo makkelijk afstaan en gewoon degraderen tot "van adel" of meer verzet geven?
Gewoon een meute Congolezen voor de deur zetten :7
Ze hebben daar nog een flink appeltje te schillen met het Belgische koningshuis *)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 6 september 2025 @ 12:42:10 #108
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218693556
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:13 schreef Montagui het volgende:

[..]
Deze Brabander heeft meer op met Vlamingen dan met Hollanders.

Ik ga eerder juichen voor een Groot Brabants elftal dan voor een Hollands elftal.
Dan kunnen we eindelijk afrekenen net die arrogante Hollanders, we drijven ze de zee in *O*

We rekenen definitief met ze af in de Grote Friet Oorlog (met ui) *O*
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_218693598
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:17 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik denk dat je het alleen bij Vlaanderen moet laten. De verschillen tussen Vlamingen en Walloniers zijn ontzettend groot en ik denk niet dat de Luxemburgers veel trek hebben om zich bij België te voegen en terecht natuurlijk.
Simpele oplossing, Vlaanderen bij Nederland en Wallonië naar Frankrijk en wat mij betreft krijgen ze Brussel er gratis bij.
Brussel ligt alleen midden in Vlaanderen. Een Franse stad midden in ons koninkrijk is strategisch misschien niet zo handig. Hoewel dat in de EU natuurlijk niet zo zou moeten uitmaken, maar ik denk dat bijvoorbeeld Duitsland ook liever heeft dat Brussel bij Nederland hoort en niet bij Frankrijk.

We zitten midden tussen Frankrijk, Duitsland en Engeland, dus die kijken toch met een geopolitieke bril naar ons. Ik gok dat Luxemburg ook liever bij Nederland zou horen dan Frankrijk. Maar Luxemburg heeft een landsgrens met Wallonië en niet met Vlaanderen. Kortom, Wallonië zit een beetje in de weg.
  zaterdag 6 september 2025 @ 12:48:32 #110
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_218693606
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 00:14 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]
- Ze stopten vanwege de calvinistische tirannie in Gent en omstreken.
De huidige staat van "België" laat wel zien dat je de papen niet te veel vrijheid moet geven.
  zaterdag 6 september 2025 @ 12:52:06 #111
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218693628
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:47 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Brussel ligt alleen midden in Vlaanderen. Een Franse stad midden in ons koninkrijk is strategisch misschien niet zo handig. Hoewel dat in de EU natuurlijk niet zo zou moeten uitmaken, maar ik denk dat bijvoorbeeld Duitsland ook liever heeft dat Brussel bij Nederland hoort en niet bij Frankrijk.

We zitten midden tussen Frankrijk, Duitsland en Engeland, dus die kijken toch met een geopolitieke bril naar ons. Ik gok dat Luxemburg ook liever bij Nederland zou horen dan Frankrijk. Maar Luxemburg heeft een landsgrens met Wallonië en niet met Vlaanderen. Kortom, Wallonië zit een beetje in de weg.
Annexeren die handel, desnoods via een speciale militaire operatie 😱 en etnisch zuiveren die zooi :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 6 september 2025 @ 12:53:43 #112
200994 Kriegel
Dolf is rechtvaardig
pi_218693641
quote:
11s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:52 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Annexeren die handel, desnoods via een speciale militaire operatie 😱 en etnisch zuiveren die zooi :Y
Zeg makker...
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_218693662
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:47 schreef Jojoke het volgende:

[..]
Brussel ligt alleen midden in Vlaanderen. Een Franse stad midden in ons koninkrijk is strategisch misschien niet zo handig. Hoewel dat in de EU natuurlijk niet zo zou moeten uitmaken, maar ik denk dat bijvoorbeeld Duitsland ook liever heeft dat Brussel bij Nederland hoort en niet bij Frankrijk.

We zitten midden tussen Frankrijk, Duitsland en Engeland, dus die kijken toch met een geopolitieke bril naar ons. Ik gok dat Luxemburg ook liever bij Nederland zou horen dan Frankrijk. Maar Luxemburg heeft een landsgrens met Wallonië en niet met Vlaanderen. Kortom, Wallonië zit een beetje in de weg.
Ik weet dat Brussel in Vlaanderen ligt maar het is een Waalse enclave. Geen idee hoe het zit net onder Brussel anders zou ik zeggen steek dan ook maar een stukje Vlaanderen af. Als Nederland zijnde moet je niet willen dat Brussel binnen je landsgrenzen ligt.
Het is echt de meest smerige stinkende kutstad waar ik ooit ben geweest.
pi_218693672
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:28 schreef BEFEM het volgende:

[..]
Complete onzin.
Een Brabander heeft geen ondertiteling nodig om te weten wat een Belg/Vlaming op TV zegt.
pi_218693675
Zonder Wallonië dan
  zaterdag 6 september 2025 @ 12:59:32 #116
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_218693689
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:53 schreef Kriegel het volgende:

[..]
Zeg makker...
(Nederlands sprekende) Walloniër gespot 😱

Pak 'm :7
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 6 september 2025 @ 12:59:37 #117
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_218693690
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 10:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]
Een stuk meer dan veel immigranten die we naar binnen halen.
Niemand overweegt dan ook met hun landen van herkomst te fuseren.
pi_218693693
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]
Ik weet dat Brussel in Vlaanderen ligt maar het is een Waalse enclave. Geen idee hoe het zit net onder Brussel anders zou ik zeggen steek dan ook maar een stukje Vlaanderen af. Als Nederland zijnde moet je niet willen dat Brussel binnen je landsgrenzen ligt.
Het is echt de meest smerige stinkende kutstad waar ik ooit ben geweest.
Je hebt het echt over een paar kilometer met een paar plaatsjes en een groot bos, dat kunnen we makkelijk opgeven
  zaterdag 6 september 2025 @ 13:00:46 #119
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_218693701
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 september 2025 12:56 schreef Chivaz het volgende:

[..]
...Als Nederland zijnde moet je niet willen dat Brussel binnen je landsgrenzen ligt.
Het is echt de meest smerige stinkende kutstad waar ik ooit ben geweest.
Ergens heeft het iets, in z'n ongepolijstheid. Toch ben ik er al ruim tien jaar niet meer geweest. Raar gevoel bij anno nu, onveilig.

In de late 00's en vroege 10's kwam ik er iig een paar keer per jaar.
  Redactie Sport zaterdag 6 september 2025 @ 13:08:16 #120
274204 crew  Mexicanobakker
pi_218693750
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 september 2025 21:06 schreef Lucifer_Doosje het volgende:
Ze mogen Limburg en Noord Brabant wel hebben.
Limburg hebben ze al.

Erg raar om Zeeland dan niet te noemen overigens.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')