Heeft allemaal weinig met communisme te makenquote:Op vrijdag 5 september 2025 12:22 schreef TwenteFC het volgende:
Je merkt het wel aan de oorlog die rusland is gestart met Oekraïne dat er een boel extreemlinkse rakkers voor rusland kiezen omdat het lekker anti het Westen is en dat ze net als het russische leger lekker met de USSR vlag kunnen zwaaien. Alles wat het westen schaadt daar zijn zij voor. Ironisch genoeg vinden ze daar de FVD wappies ook als medestanders in.
Bijzondere tijden.
Er is ook geen huizentekortquote:Op vrijdag 5 september 2025 18:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Zelfs al was dat zo. Dan is iedereen die 80 uur moet werken dus geen oplossing, gezien daar geen huis meer door beschikbaar komt.
Gewoon simpel rekenen.
Dat is net zo een onzin als “de jeugd van tegenwoordig “quote:Op vrijdag 5 september 2025 22:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen een stuk egoïstischer zijn geworden. De maatschappij is individualistischer geworden.
Nee hoor. En over de jeugd van tegenwoordig werd altijd al geklaagd.quote:Op zaterdag 6 september 2025 11:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat is net zo een onzin als “de jeugd van tegenwoordig “
Er zijn wel degelijk verschillen tussen generaties.quote:Op zaterdag 6 september 2025 11:36 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Dat is net zo een onzin als “de jeugd van tegenwoordig “
De leiding is egoïstisch, in beginsel niet de mensen die later geboren zijn dan de leiding.quote:Op vrijdag 5 september 2025 22:21 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ik denk dat mensen een stuk egoïstischer zijn geworden. De maatschappij is individualistischer geworden.
De mensen die onder die leiding geboren worden, wordt aangeleerd om egoïstisch te zijn.quote:Op zaterdag 6 september 2025 12:04 schreef torentje het volgende:
[..]
De leiding is egoïstisch, in beginsel niet de mensen die later geboren zijn dan de leiding.
Als de maatschappij vroeger minder individualistisch leek, dan komt omdat mensen in een dwangbuis zaten van sociaal-maatschappelijke instanties als kerk en financiële afhankelijkheid.quote:Op zaterdag 6 september 2025 11:55 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Nee hoor. En over de jeugd van tegenwoordig werd altijd al geklaagd.
Maar de maatschappij is echt steeds meer individualistisch, en mensen op zichzelf gericht.
Men was afhankelijker van elkaar, maar hielp elkaar wel meer. Alle voordelen hebben nadelen natuurlijk.quote:Op zaterdag 6 september 2025 12:56 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Als de maatschappij vroeger minder individualistisch leek, dan komt omdat mensen in een dwangbuis zaten van sociaal-maatschappelijke instanties als kerk en financiële afhankelijkheid.
Nu wonen ook veel mensen bij hun ouders, maar mag ik je er wijzen dat het tekort aan huizen en woningen falend overheidsbeleid is? Een tekort aan marktwerking, een overheid die haar belangen op de eerste plek zet.quote:Op zaterdag 6 september 2025 14:30 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Men was afhankelijker van elkaar, maar hielp elkaar wel meer. Alle voordelen hebben nadelen natuurlijk.
Toch voelen ontzettend veel mensen zich eenzaam tegenwoordig en lijkt het vaak alleen maar te draaien om carrière maken, veel geld verdienen, en er goed uitzien. Dan heb je het pas gemaakt in het leven ofzo.
En er is natuurlijk een tekort aan woningen, maar veel mensen willen ook een gezinswoning met het liefst een grote tuin, zelfs de vrijgezellen of paren zonder kinderen.
Mijn oma woonde na de tweede wereldoorlog noodgedwongen bij haar ouders met m’n opa, toen was er pas woningnood. Maar mensen hielpen elkaar wel meer en hadden het voor elkaar over. Natuurlijk was niet alles beter toen, verre van.
heel juist , er is ruimte en bouwgrond genoeg maar de overheid vertikt het om vergunningen af te geven en bestemmingsplannen aan te passen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 16:21 schreef Jan_Onderwater het volgende:
[..]
Nu wonen ook veel mensen bij hun ouders, maar mag ik je er wijzen dat het tekort aan huizen en woningen falend overheidsbeleid is?
Een tekort aan marktwerking, een overheid die haar belangen op de eerste plek zet.
Ik kreeg bijna een identiteitscrisis. Als VVD-er ging ik binnen een paar jaar van bruinhemd naar linkse rakker volgens extreem links en rechts.quote:
Als mod doe je dat rondje in een minuut of 12 op een rustige dagquote:Op zaterdag 6 september 2025 16:48 schreef The-BFG het volgende:
[..]
Ik kreeg bijna een identiteitscrisis. Als VVD-er ging ik binnen een paar jaar van bruinhemd naar linkse rakker volgens extreem links en rechts.
Dat einde valt samen en is dus even makkelijk (of: moeilijk) voor te stellen. Kapitalisme is de enige beste bestaansvorm, en daarna (daaraan) gaat de mensheid ten onder. Tenzij ..........quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:08 schreef Discombobulate het volgende:
Zoals Mark Fisher ook al zei: het is makkelijker je het einde van de wereld voor te stellen dan het einde van het kapitalisme.
Accelerationismequote:Op zaterdag 6 september 2025 20:36 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat einde valt samen en is dus even makkelijk (of: moeilijk) voor te stellen. Kapitalisme is de enige beste bestaansvorm, en daarna (daaraan) gaat de mensheid ten onder. Tenzij ..........
Ik wil uitsluitend nog vrijstaand wonen. Mensen om me heen ... the horror, the horror...quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
Eeuwenlag hebben zonen en dochters bij hun ouders gewoond. Al dan niet met aangetrouwde aanhang.
Dat nu ineens het volstrekt debiele idee is ontstaan dat je op je 18e recht hebt op een eigen woning - en dan geen appartement, maar natuurlijk een twee-onder-een-kap met zwembad - is nog een teken van de historische onbelezenheid van Nederlanders anno nu.
Ja, en natuurlijk na de eveneens gegarandeerde scheiding of 'we-gaan-uit-elkaar-want-ik-wil-tijd-voor-mijzelf' fase hebben we dus twee van die panden nodig.quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:43 schreef blomke het volgende:
[..]
e
Ik wil uitsluitend nog vrijstaand wonen. Mensen om me heen ... the horror, the horror...
Even quotenquote:Op zaterdag 6 september 2025 20:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Serieus. Wacht nog een jaar of 5 en we hebben een overschot aan huizen
Tvp.quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:45 schreef EttovanBelgie het volgende:
Serieus. Wacht nog een jaar of 5 en we hebben een overschot aan huizen
Of gewoon gaan werken - iets meer dan 'part-time'.quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:49 schreef blomke het volgende:
[..]
Tvp.
Akkoord, dan nu dus zo langzamerhand verkopen om over 5 jaar, voor een krats te kopen?
Kom he, ik maak dagen van 10 - 12 uur.quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:49 schreef EttovanBelgie het volgende:
Of gewoon gaan werken - iets meer dan 'part-time'.
Dan ben je uniekquote:Op zaterdag 6 september 2025 20:50 schreef blomke het volgende:
[..]
Kom he, ik maak dagen van 10 - 12 uur.
Ik praat juist met die types.quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:51 schreef Momo het volgende:
Typische boomer takes de 18-jarigen van tegenwoordig die een vrijstaande woning met een zwembad willen. Ja, in het Gooi of complete delusional Crypto jochies die denken dat ze binnen 2 jaar miljonair zijn. Maar serieus praten jullie wel eens met mensen onder de 30 jaar of lezen jullie online alleen maar ragebait?
quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:54 schreef Discombobulate het volgende:
Ah, daar is die belezene ook weer
Zijn niet echt boomer takes hoor. Het komt wel redelijk overeen met wat ik zie bij de 25 tot 30 jarigen van deze tijd.quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:51 schreef Momo het volgende:
Typische boomer takes de 18-jarigen van tegenwoordig die een vrijstaande woning met een zwembad willen. Ja, in het Gooi of complete delusional Crypto jochies die denken dat ze binnen 2 jaar miljonair zijn. Maar serieus praten jullie wel eens met mensen onder de 30 jaar of lezen jullie online alleen maar ragebait?
bingoquote:Op zaterdag 6 september 2025 20:55 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Zijn niet echt boomer takes hoor. Het komt wel redelijk overeen met wat ik zie bij de 25 tot 30 jarigen van deze tijd.
Op zoek naar een huis, geen kinderen maar allebei wel 32 uur werken. Dan vervolgens gaan janken dat er geen huizen te koop staan. Die staan dus wel te koop maar wellicht moet je even je klauwen uit de mauwen steken en niet eisen dat je een bijna instapklare woning treft voor niet al te veel geld.
Is wel een boomer take. Vroeger kon je van één loon als man gewoon een huis kopen. En dan nu commentaar hebben op mensen als ze 32u willen werken omdat het leven veel meer is dan alleen werken, al het betekenisvolle van het leven zit in je vrije tijd.quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:55 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Zijn niet echt boomer takes hoor. Het komt wel redelijk overeen met wat ik zie bij de 25 tot 30 jarigen van deze tijd.
Op zoek naar een huis, geen kinderen maar allebei wel 32 uur werken. Dan vervolgens gaan janken dat er geen huizen te koop staan. Die staan dus wel te koop maar wellicht moet je even je klauwen uit de mauwen steken en niet eisen dat je een bijna instapklare woning treft voor niet al te veel geld.
Ja en er zijn ook niet zulke zaken als inflatie en zo. Want 1.000 gulden in 1970 is 1.000 euro nu.quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is wel een boomer take. Vroeger kon je van één loon als man gewoon een huis kopen. En dan nu commentaar hebben op mensen als ze 32u willen werken omdat het leven veel meer is dan alleen werken, al het betekenisvolle van het leven zit in je vrije tijd.
Met je klauwen uit de mouwen steken... Mensen werken keihard man.
En als ze wel 40 ipv 32 uur gaan werken beide gaan ze dan wel die woning vinden? Is het raar als twee personen van 28 jaar die een kinderwens een woning zouden willen hebben waar ze kinderen zouden kunnen krijgen? Of moeten ze hun bek houden en geen kinderen krijgen, waarna allerlei figuren komen klagen dat de jongere generatie tegenwoordig geen kinderen krijgt?quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:55 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Wat ze vooral niet moeten doen is zeiken op generaties voor hen. Alsof die alles voor een habbekrats gekregen hebben.quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:59 schreef Momo het volgende:
[..]
En als ze wel 40 ipv 32 uur gaan werken beide gaan ze dan wel die woning vinden? Is het raar als twee personen van 28 jaar die een kinderwens een woning zouden willen hebben waar ze kinderen zouden kunnen krijgen? Of moeten ze hun bek houden en geen kinderen krijgen, waarna allerlei figuren komen klagen dat de jongere generatie tegenwoordig geen kinderen krijgt?
Dat komt dan inderdaad weer door het feminisme. Vrouwen wilden zo dolgraag werken dat de economie zich daar op aan heeft gepast. Anders kon iedereen met 2 inkomens in een villa wonen, dat is onhoudbaar.quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Is wel een boomer take. Vroeger kon je van één loon als man gewoon een huis kopen. En dan nu commentaar hebben op mensen als ze 32u willen werken omdat het leven veel meer is dan alleen werken, al het betekenisvolle van het leven zit in je vrije tijd.
Ik heb divers collega's in die leeftijdscategorie. Geen tientallen, maar wel een paar. En ja, daar tracht ik mee te communiceren ....quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:51 schreef Momo het volgende:
Maar serieus praten jullie wel eens met mensen onder de 30 jaar of lezen jullie online alleen maar ragebait?
Ik maak ruim meer dan 40 uur maar kan ook niks kopen. Mijn vader kon op 1 salaris dichtbij minimum salaris gewoon een 2 onder 1 kap kopen in de jaren 90. Moeders die thuis bleef. En ik weet dat zoiets compleet uit mijn bereik is. Moet je nu eens proberen 1 persoon op een salaris dicht bij minimum salaris en 1 persoon die thuis blijft een 2 onder 1 kap kopen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:57 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Hoe ligt dat aan de Boomers precies?quote:Op zaterdag 6 september 2025 21:03 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik maak ruim meer dan 40 uur maar kan ook niks kopen. Mijn vader kon op 1 salaris dichtbij minimum salaris gewoon een 2 onder 1 kap kopen in de jaren 90. Moeders die thuis bleef. En ik weet dat zoiets compleet uit mijn bereik is. Moet je nu eens proberen 1 persoon op een salaris dicht bij minimum salaris en 1 persoon die thuis blijft een 2 onder 1 kap kopen.
Ze janken terecht, want de vitale ouderen wilden en willen niet bouwen naar wens van sociaal betrokken burgers, de vitale ouderen vonden en vinden het namelijk niet hun probleem dat jongeren te krap moeten wonen, dat is asociaal.quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:40 schreef EttovanBelgie het volgende:
Eeuwenlag hebben zonen en dochters bij hun ouders gewoond. Al dan niet met aangetrouwde aanhang.
Dat nu ineens het volstrekt debiele idee is ontstaan dat je op je 18e recht hebt op een eigen woning - en dan geen appartement, maar natuurlijk een twee-onder-een-kap met zwembad - is nog een teken van de historische onbelezenheid van Nederlanders anno nu.
Kap gewoon met janken, stel egoïsten.
quote:Op zaterdag 6 september 2025 21:06 schreef torentje het volgende:
[..]
Ze janken terecht, want de vitale ouderen wilden en willen niet bouwen naar wens van sociaal betrokken burgers, de vitale ouderen vonden en vinden het namelijk niet hun probleem dat jongeren te krap moeten wonen, dat is asociaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |