Dat zou erg dom zijn , heel erg domquote:Op zaterdag 6 september 2025 22:10 schreef archito het volgende:
[..]
Je kunt als D66 gewoon weigeren om in een coalitie te stappen he? Dat heeft niks met kleine of groot te maken.
ik rij altijd 100, ook in de filequote:Op zaterdag 6 september 2025 22:17 schreef Sabata het volgende:
[..]
En wanneer kun je dan 130 rijden met al die files?
Van oktober t/m maart, zal ik nog moeten zien. Het is nu septemberquote:Op zaterdag 6 september 2025 22:00 schreef blomke het volgende:
[..]
Fijn! Hoe is van oktober t/m maart? Hoe vind je daar werk?
Ik vind 100 km/h als maximum snelheid uitstekend. Als mensen hard willen rijden met de auto, dan moeten ze maar naar een track day op Circuit Zandvoort.quote:Op zaterdag 6 september 2025 21:35 schreef Lospedrosa het volgende:
Zal iedereen belachelijk vinden maar een van de grootste punten vind ik de Max snelheid.
100 is verschrikkelijk!
quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:27 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Douwe Bob heeft het niet onveilig gemaakt voor Amsterdamse Joden.
De paar honderduizend demonstranten in Den Haag ook niet.
Geef die Israelische terroristen de schuld van toegenomen anti-semitisme... en noem dan ook de onwil van de Nederlandse politiek die terroristen te stoppen..... dat is ook de onwil van Jesilgoz.
quote:Op zaterdag 6 september 2025 21:00 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Fijn dat je het beeld bevestigt dat menig linksradicaal het verschil niet ziet tussen een Jood, een Israeli en de Israëlische regering. En precies dát, maakt Nederland een stuk minder prettig voor Joden.
Dat is niet de strekking van je bericht.quote:Op zaterdag 6 september 2025 21:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Hou eens op met die onzinbeschuldigingen. Ik weet dat je graag zo wilt denken, zwart-wit stempels uitdelen, das makkelijk mensen te veroordelen/demoniseren.
Ik zie die verschillen wel tussen een Jood, een Israeli en de Israëlische regering. De meeste pollusers zien dat ook
Misschien is het ver reizen van haar woning naar het hotel waar ze werkt en verblijft ze gedurende de weken dat ze werkt in het hotel. Dat zou niet eens zo'n slechte regeling zijn.quote:Op zaterdag 6 september 2025 22:22 schreef Hawk234 het volgende:
Ik ken een migrant uit Oostenrijk die in een hotel werkt, de ene week werkt ze zo'n 70 uur om de volgende week vrij te zijn. Ze heeft geen auto, wel een huurwoning niet al te ver bij mij vandaan en het bevalt haar prima. Ja, het is maar wat je wil.
Ze woont op loopafstand van haar werk, het hotel.quote:Op zaterdag 6 september 2025 22:38 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Misschien is het ver reizen van haar woning naar het hotel waar ze werkt en verblijft ze gedurende de weken dat ze werkt in het hotel. Dat zou niet eens zo'n slechte regeling zijn.
Ligt eraan wat je wilt met het land. Wilders zorgt ervoor dat er niks terecht komt van rechtsradicaal beleidquote:Op vrijdag 5 september 2025 20:00 schreef Raw85 het volgende:
Het zou echt een zegen voor dit land zijn als Wilders eens met pensioen gaat
2017? 7 jaar nadat Halsema vertrok als fractievoorzitter eisre ze nog teveel?quote:Op zaterdag 6 september 2025 22:17 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat wilde men proberen in de formatie, maar mislukte. Dat mens van Halsema eiste te veel.
Regeren betekent sowieso vaak verliezen, hoe zou dat anders zijn als je als enige kleine progressieve partij in een conservatieve regering stapt?quote:Op zaterdag 6 september 2025 22:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat zou erg dom zijn , heel erg dom
misschien kan er wel een ministerspost van sociale zaken of derg, zijn , allj e niet mee wilt doen aan het spel dan ga je daar voor betalen
Dat is hoe het werkt. Dus stel ik ben een moslim*, wat had gekund, dan mag ik jou als kaaskop van alles aandoen. Had je regering maar niet die terroristische joden zionisten moeten steunen.quote:
Wat verwacht je wat er zal gebeuren als Wilders ermee ophoudt en met pensioen gaat?quote:Op vrijdag 5 september 2025 20:00 schreef Raw85 het volgende:
Het zou echt een zegen voor dit land zijn als Wilders eens met pensioen gaat
Precies hetzelfde als wat er de rest van de eeuw gebeurde, iemand neemt zijn plaats in.quote:Op zondag 7 september 2025 00:26 schreef Kip_Frites_Appelmoes het volgende:
[..]
Wat verwacht je wat er zal gebeuren als Wilders ermee ophoudt en met pensioen gaat?
Dit is wel echt buitengewoon selectief. De wind hoeft maar verkeerd te staan en de Israëlische regering wijt dat al aan antisemitisme, elk protest tegen de Gazaanse genocide werd door regeringspartijen antisemitisch genoemd, Douwe Bob heette plots een jodenhater omdat hij niks met zionisme te maken wilde hebben, maar het gebrek aan onderscheid tussen jood, Israël en de Israëlische regering is de schuld van radicaal links.quote:Op zaterdag 6 september 2025 21:00 schreef AgLarrr het volgende:
[..]
Fijn dat je het beeld bevestigt dat menig linksradicaal het verschil niet ziet tussen een Jood, een Israeli en de Israëlische regering. En precies dát, maakt Nederland een stuk minder prettig voor Joden.
Wat ik hoor onder de babyboomgeneratie is dat ze vooral zeggen "valt allemaal wel mee" en "niet teveel zorgen maken".quote:Op zaterdag 6 september 2025 19:33 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sja die worden aan hun lot overgelaten met enorme studieschulden en een onmogelijke huizenmarkt, ik snap dat wel.
Dat kun je als buitenstaander niet zomaar duiden. Misschien waren VVD en CDA wel enorm dwars en blokkeerden ze tot ze hun zin kregen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 22:17 schreef blomke het volgende:
[..]
Dat wilde men proberen in de formatie, maar mislukte. Dat mens van Halsema eiste te veel.
Onzin. Je moet niet koste wat kost meedoen. Een rechtsconservatief kabinet in het zadel helpen is iets wat D66 niet (meer) moet doen.quote:Op zaterdag 6 september 2025 22:17 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat zou erg dom zijn , heel erg dom
misschien kan er wel een ministerspost van sociale zaken of derg, zijn , allj e niet mee wilt doen aan het spel dan ga je daar voor betalen
Lekker doormodderen en de boel in een houdgreep blijven houden wel. Stilstand is immers óók achteruitgang.quote:Op zaterdag 6 september 2025 17:59 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Nee joh. Verantwoordelijkheid past helemaal niet in het concept van de PVV.
Ach, als Den Uyl nog geleefd had, hadden ze wel een manier gevonden om die de schuld te geven.quote:Op zondag 7 september 2025 00:16 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
2017? 7 jaar nadat Halsema vertrok als fractievoorzitter eisre ze nog teveel?
Bruggetje maken..quote:Op zondag 7 september 2025 07:13 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ach, als Den Uyl nog geleefd had, hadden ze wel een manier gevonden om die de schuld te geven.
Dat lijkt me echt heel onwaarschijnlijk. Er is zoveel (onterechte) haat naar Halsema dat geen coalitie haar zonder duidelijk kiezers mandaat naar voren schuift. Ze zien de rechtste media al los gaan.quote:Op zondag 7 september 2025 07:18 schreef Jigzoz het volgende:
Over Halsema gesproken: als GL-PvdA de grootste regeringspartij wordt, en dat is zeker niet ondenkbaar, dan is het ook zeker niet ondenkbaar dat niet Timmermans, maar Halsema premier wordt. Goed, moet Timmermans wel even zijn ego opzij zetten, maar de verleiding binnen de partij om voor Halsema te kiezen zal groot zijn en de neiging bij Halsema om in te stemmen ook (toch maar eventjes de eerste Nederlandse vrouwelijke premier).
Haha, krijg al zin in de dagelijkse krokodillentranen van de Telegraafquote:Op zondag 7 september 2025 07:41 schreef papert het volgende:
[..]
Dat lijkt me echt heel onwaarschijnlijk. Er is zoveel (onterechte) haat naar Halsema dat geen coalitie haar zonder duidelijk kiezers mandaat naar voren schuift. Ze zien de rechtste media al los gaan.
(Ik hoop dat ik ongelijk heb)
Maurice de Hondt peilt GL/PvdA meestal hoger dan andere peilbureau's. Kan 3/4 zetels verschil zijn bij hemquote:
quote:
quote:
Wordt de kamer niet al beëdigd terwijl de nieuwe regering nog niet per se gevormd en beëdigd is? Dus als hij op de kieslijst op een verkozen plek stond is hij waarschijnlijk een paar weken als kamerlid begonnen.quote:Op zondag 7 september 2025 09:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ahmed Aboutaleb, 24 juni 2008 in de Tweede Kamer. Foto Peter Hilz Nederland, Den Haag, 24 juni 2008, Ahmed Aboutaleb PvdA Staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid Vragenuurtje in de tweede kamer. ( vak K ) foto; Peter Hilz Hilz, Peter
Hier zit hij er letterlijk in.
quote:Op zondag 7 september 2025 09:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ahmed Aboutaleb, 24 juni 2008 in de Tweede Kamer. Foto Peter Hilz Nederland, Den Haag, 24 juni 2008, Ahmed Aboutaleb PvdA Staatssecretaris van Sociale Zaken en Werkgelegenheid Vragenuurtje in de tweede kamer. ( vak K ) foto; Peter Hilz Hilz, Peter
Hier is hij staatssecretaris. Hij zit hier dus in het kabinet en niet de Kamer. Staat er overigens ook onder "staatssecretaris van SZW Vragenuurtje in de Tweede Kamer". Hij moest dus op het matje komen.quote:Op zondag 7 september 2025 09:57 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Wordt de kamer niet al beëdigd terwijl de nieuwe regering nog niet per se gevormd en beëdigd is? Dus als hij op de kieslijst op een verkozen plek stond is hij waarschijnlijk een paar weken als kamerlid begonnen.
Ik heb ethische bezwaren tegen het gebruik van informatie van Maurice de Hond. Ik vertrouw hem niet.quote:Op zondag 7 september 2025 09:50 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Maurice de Hondt peilt GL/PvdA meestal hoger dan andere peilbureau's. Kan 3/4 zetels verschil zijn bij hem
CDA en VVD peilt hij ongeveer eender en PVV weer lager dan andere peilingen
Wat zegt het ? Dat weten we pas 29/30 oktober.
Ik was nog niet helemaal wakker.quote:Op zondag 7 september 2025 09:59 schreef Fokfluencer het volgende:
[..]
[..]
Hier is hij staatssecretaris. Hij zit hier dus in het kabinet en niet de Kamer. Staat er overigens ook onder "staatssecretaris van SZW Vragenuurtje in de Tweede Kamer". Hij moest dus op het matje komen.
Ok, technisch gezien heeft Hexagon gelijk.quote:Op zondag 7 september 2025 09:59 schreef Fokfluencer het volgende:
[..]
[..]
Hier is hij staatssecretaris. Hij zit hier dus in het kabinet en niet de Kamer. Staat er overigens ook onder "staatssecretaris van SZW Vragenuurtje in de Tweede Kamer". Hij moest dus op het matje komen.
Misschien is het wel een aardig idee om een lijstje te maken van de grootste politieke mislukkingen in de Nederlandse politiek van de afgelopen vijftig jaar. Ik denk dat er best goede redenen zijn om NSC op nummer 1 te zetten.quote:Op zondag 7 september 2025 09:53 schreef -XOR- het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Overigens behaalde zelfs de oorspronkelijk beoogde partij van Aboutaleb, de LPF, na hun regeringsdebacle nog gewoon 8 zetels.
Hij zat wel in het kabinet, maar nooit in in een 2e kamerzetel.quote:Op zondag 7 september 2025 09:54 schreef Beathoven het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Aan de LPF hebben we in ieder geval nog de JSF te danken.quote:Op zondag 7 september 2025 10:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Misschien is het wel een aardig idee om een lijstje te maken van de grootste politieke mislukkingen in de Nederlandse politiek van de afgelopen vijftig jaar. Ik denk dat er best goede redenen zijn om NSC op nummer 1 te zetten.
Daar is zeker iets voor te zeggen. Al was de opkomst ook wel spectaculair, uit het niets 20 zetels en gelijk regeringsdeelname. Dat doen niet veel partijen ze na.quote:Op zondag 7 september 2025 10:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Misschien is het wel een aardig idee om een lijstje te maken van de grootste politieke mislukkingen in de Nederlandse politiek van de afgelopen vijftig jaar. Ik denk dat er best goede redenen zijn om NSC op nummer 1 te zetten.
Wat als eerste in mij opkomt;quote:Op zondag 7 september 2025 10:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
quote:## **Top 10 grootste politieke mislukkingen NL (1970–2025)**
### 1. **LPF (2002–2006)**
26 zetels bij de verkiezingen, direct regeringspartij, maar volledig ingestort door chaos en interne ruzies. Binnen 4 jaar verdwenen. Het ultieme schoolvoorbeeld.
### 2. **NSC (2023–2025)**
In de peilingen de allergrootste (40+ zetels), bij de verkiezingen nog 20, en daarna weggevaagd. Een mislukking zónder dramatische externe aanleiding, wat het extra schrijnend maakt.
### 3. **Trots op Nederland (2007–2010)**
Opgericht door Rita Verdonk, stond op 26 zetels in de peilingen maar haalde uiteindelijk nul zetels. Een luchtballon pur sang.
### 4. **BoerBurgerBeweging (2021–2025)**
In 2023 grootste partij in de Eerste Kamer, landelijk even de hype van het jaar. Bij de TK-verkiezingen slechts 7 zetels en daarna terug naar de marge.
### 5. **Forum voor Democratie (2017–2023)**
In 2019 grootste partij in de Statenverkiezingen, maar door radicalisering en interne breuken vrijwel geheel ingestort. Van serieuze uitdager naar marginaal.
### 6. **PvdA (2017)**
Historische val: van 38 naar 9 zetels in één verkiezing. Geen hype, maar wel de grootste electorale afgang in één klap in de naoorlogse geschiedenis.
### 7. **CDA (2010–heden)**
Decennialang dé machtsfactor (40–50 zetels), maar sinds 2010 onafgebroken in verval. In 2023 terug naar 5 zetels. Een trage maar ingrijpende neergang van een volkspartij.
### 8. **DS’70 (1971–1983)**
Afgescheurd van de PvdA, begon met 8 zetels en regeringsdeelname, maar kon zichzelf niet waarmaken en verdween alweer in de jaren ’80.
### 9. **Centrumpartij/Centrumdemocraten (1982–1998)**
Veel media-aandacht en angst voor opkomst extreemrechts, maar nooit meer dan 1 zetel in de Tweede Kamer. Groot rumoer, electorale mislukking.
### 10. **Trots op ‘kleine alternatieven’ (EVP, Partij voor het Centrum, enz.)**
Afsplitsingen en niches die even de aandacht trokken maar nooit duurzaam werden. Symbolisch voor de versnippering van de Nederlandse politiek.
---
📌 **Indeling in dit overzicht:**
* **Spectaculaire hypes & implosies**: LPF, NSC, TON, BBB, FvD.
* **Historische afgangen van gevestigde partijen**: PvdA, CDA.
* **Middelgrote mislukkingen/zijpaden**: DS’70, CD, overige kleine partijen.
Rita Verdonk herschreef staatsrecht.quote:Op zondag 7 september 2025 10:17 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Daar is zeker iets voor te zeggen. Al was de opkomst ook wel spectaculair, uit het niets 20 zetels en gelijk regeringsdeelname. Dat doen niet veel partijen ze na.
Dan is het mislukte avontuur van Rita Verdonk ook wel een aardige.
50+ ontbreekt.quote:Op zondag 7 september 2025 10:20 schreef Jigzoz het volgende:
Ik heb het ChatGPT gevraagd en die kwam met deze top tien:
[..]
De combinatie van 2 ruziënde ouderenpartijen horen wel op 3 denk ik.quote:Op zondag 7 september 2025 10:20 schreef Jigzoz het volgende:
Ik heb het ChatGPT gevraagd en die kwam met deze top tien:
[..]
Neuh, dat lijkt me niet. Die zijn een zelfstandige entry waard.quote:Op zondag 7 september 2025 10:32 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Die valt toch onder nummer 10?
Dat is dan ook inherent onderdeel van het rechtspositie tische gedachtegoed. Daar is totale onwil om rekening te houden met iemand anders.quote:Op zondag 7 september 2025 10:35 schreef Jigzoz het volgende:
Wat in ieder geval opvalt is dat er toch vooral veel gesodemieter is op de rechtsconservatieve flank.
quote:## **Top 10 grootste politieke mislukkingen NL (1970–2025)**
### 1. **LPF (2002–2006)**
26 zetels bij de verkiezingen, direct regeringspartij, maar volledig ingestort door chaos en interne ruzies. Binnen 4 jaar verdwenen. Het ultieme schoolvoorbeeld.
### 2. **NSC (2023–2025)**
In de peilingen de allergrootste (40+ zetels), bij de verkiezingen nog 20, en daarna weggevaagd. Een mislukking zónder dramatische externe aanleiding, wat het extra schrijnend maakt.
### 3. **Trots op Nederland (2007–2010)**
Opgericht door Rita Verdonk, stond op 26 zetels in de peilingen maar haalde uiteindelijk nul zetels. Een luchtballon pur sang.
### 4. **BoerBurgerBeweging (2021–2025)**
In 2023 grootste partij in de Eerste Kamer, landelijk even de hype van het jaar. Bij de TK-verkiezingen slechts 7 zetels en daarna terug naar de marge.
### 5. **Forum voor Democratie (2017–2023)**
In 2019 grootste partij in de Statenverkiezingen, maar door radicalisering en interne breuken vrijwel geheel ingestort. Van serieuze uitdager naar marginaal.
### 6. **50PLUS (2009–2023)***
Steeds enorme peilingspotentie door vergrijzing, maar telkens versplinterd door ruzies. Had structureel 15+ zetels kunnen halen, maar zakte altijd terug naar de marge.
### 7. **PvdA (2017)**
Historische val: van 38 naar 9 zetels in één verkiezing. Geen hype, maar wel de grootste electorale afgang in één klap in de naoorlogse geschiedenis.
### 8. **CDA (2010–heden)**
Decennialang dé machtsfactor (40–50 zetels), maar sinds 2010 onafgebroken in verval. In 2023 terug naar 5 zetels. Een trage maar ingrijpende neergang van een volkspartij.
### 9. **DS’70 (1971–1983)**
Afgescheurd van de PvdA, begon met 8 zetels en regeringsdeelname, maar kon zichzelf niet waarmaken en verdween alweer in de jaren ’80.
### 10. **Centrumpartij/Centrumdemocraten (1982–1998)**
Veel media-aandacht en angst voor opkomst extreemrechts, maar nooit meer dan 1 zetel in de Tweede Kamer. Groot rumoer, electorale mislukking.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |