![rfp0qef.jpg]()
Welkom in de ESF-SC
De Slowchat van ESF, sinds 2017 hét topic voor al uw (non-)ESF-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de tante van de buurvrouw van je teckel, dat Martin
Österdahl Green en Gerard Joling kwallen zijn, Herman Finkers de beste cabaretier is, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, dat het (g)een Ed Sheeran-vrije dag is, wat je favoriete ESF-liedje van dit jaar is, dat je midden in de nacht een feestje geeft, hoe erg (niet) dronken je bent, dat je geblesseerd bent door Strani, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, hoeveel meltdowns alles je bezorgd heeft, je laatste ervaring met afgelopen ESF, dat je zenuwachtig bent omdat je kind op vakantie gaat, hoe harig jij het graag ziet, je aanschaf van een airfryer, waar pizza met ananas gewoon mag (

), dat jij een canvas met kerstboomprint stiekem ook nooit gezien hebt, dat je je vóór het ontbijt al volpropt, dat je de verkeerde jas hebt meegenomen uit het café, wanneer je de kerstverlichting uit het vet haalt, en dat je geen idee hebt wat je moet kopen voor vader/moeder/(groot)ouder/dag.
Haalt u hier uw tickets voor Doezepwa-utopia.
En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je geen sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.) Bekijk deze YouTube-video
![cheer-crazy.gif]()
![Pw8cZk6.png]()
![DZOnCsT.png]()
![HyF4la3.gif]()

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn
ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis
Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Buren wordt doorgeschoven naar morgen
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Tijd voor de nummer 12 tegen de nummer 14 van het voorbije ESF.
De Sahara is zonder meer erg droog.
Welke aso zingt ons volkslied?
Strani
Beroemde influencer
Wacht, ik kwests incompetentie?
Op
02-02-2020 20:20:20 schreef
Strani iets
2006 Time Person of the Year
quote:
Tabitha kan er geen houtje-touwtje van.
quote:
Anders raakt het Snollebollekes-publiek in de war.
Applaus voor Israël, zo kan het ook.
🟧 nederland speelt van rechts naar links
Strani
Beroemde influencer
Meteen even testen of men inderdaad snel gekwetst is hier.
Op
02-02-2020 20:20:20 schreef
Strani iets
2006 Time Person of the Year
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Deze Israël was dan ook meer een verdediger dan een aanvaller.
Mensen vinden wel héél snel iets. Vaak met een minimum aan kennis en een maximum aan oordeel.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op donderdag 4 september 2025 20:50 schreef Strani het volgende:[..]
Gewoon door te zeggen dat de ene groep gelijk heeft in alles en de andere niet. Daar kan de andere het dan meet oneens zijn waarmee dat punt in feite bewezen wordt.
Oh, dus hetzelfde wat we altijd met jou doen?
De keepers vliegen laag vandaag. We krijgen regen.
PAAL
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Weigerde iemand weer drie keer te niezen voor mooi weer?
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Dat ben ik dus serieus compleer verleerd. Vroeger kon ik me heel goed oriënteren en heel goed kaartlezen. Tegenwoordig draai ik vertwijfeld rondjes om mijn as, starend naar Maps op mijn mobiel, in de hoop dat ik erachter kom welke kant ik op moet.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Dan zijn wij het slechte netwerk dankbaar, zodat wij ons kunnen verblijden met jouw aanwezigheid.
quote:
Op donderdag 4 september 2025 21:02 schreef Arizona het volgende:[..]
Dat ben ik dus serieus compleer verleerd. Vroeger kon ik me heel goed oriënteren en heel goed kaartlezen. Tegenwoordig draai ik vertwijfeld rondjes om mijn as, starend naar Maps op mijn mobiel, in de hoop dat ik erachter kom welke kant ik op moet.
En je zit zo in Duitsland bij jullie.
Of je wordt onbewust in het Duits aangesproken. Maar dat is meer als je in Zeeland bent.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Ik heb zo mijn zwakke momenten.
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Dan zegt dat ding: “vertrek in noordelijke richting”.
Dan moet ik echt zo diep nadenken
En te voet in een vreemde stad, dan wijst dat pijltje een kant en dan loop ik die kant op maar dan us het opeens toch de andere kant.
Zoooooo verwarrend.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Op donderdag 4 september 2025 21:04 schreef Fred_B het volgende:[..]
En je zit zo in Duitsland bij jullie.
Of je wordt onbewust in het Duits aangesproken. Maar dat is meer als je in Zeeland bent.
Ik versta beter Duits dan Zeeuws denk ik
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
@Luctor_et_Emergo is inderdaad vaak onbegrijpelijker dan Duitse users.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Op donderdag 4 september 2025 21:09 schreef Roger_Epiales het volgende:[..]
Maar met een efficiëntere indeling kunnen er meer borden/pannen/schalen etc. schoon worden.
Al zo vaak gehoord "Dit past niet meer, dus dat moet maar even met de hand."
Nee, het past wel.
Er is zelfs nog ruimte voor wat extra kommen, dus misschien moet ik nog snel even een Tiramisu in elkaar slaan en dan kan dat ding gewoon vol.

Wat heeft die tiramisu nou weer misdaan
quote:
Op donderdag 4 september 2025 21:09 schreef Roger_Epiales het volgende:[..]
Maar met een efficiëntere indeling kunnen er meer borden/pannen/schalen etc. schoon worden.
Al zo vaak gehoord "Dit past niet meer, dus dat moet maar even met de hand."
Nee, het past wel.
Er is zelfs nog ruimte voor wat extra kommen, dus misschien moet ik nog snel even een Tiramisu in elkaar slaan en dan kan dat ding gewoon vol.

Tiramisu in elkaar slaan? Op mij maken ze nooit zo’n provocerende indruk.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Nee dat is een hamer waarmee je de glazen afscheiding kunt doorbreken.
Nederland speelt prima vandaag.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Inb4 de knullige 0-1.
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
Of je maakt er een of je koopt er een. In elkaar slaan lijkt mij contraproductief.
Arizona
Zeg maar Arißona
quote:
Ik kom er nooit zomaar aan. Ik steek er voorzichtig een lepel in.
quote:
Gewoon kopen? Dat lijkt me logischer dan ermee op de vuist te gaan
JJJJJAAAAAAAAAAAA
Redefine
Ignorance is bliss
quote:
@Strani zal hier ook wel blij zijn dat die context kent.
Dit kon ook niet uitblijven
Als die keeper gewoon blijft staan, vangt hij die bal gewoon.