SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Foto's van het vorige deel:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een technieken in de OP![]()
#nog veel te leren
@Tele6 het idee van vriend met eend is wel heel gaaf als het lukt!
quote:Op zaterdag 6 september 2025 20:29 schreef Blues het volgende:
Oh hier is het haaktopic!
Ik ben sinds kort begonnen met haken en heb vingerpoppetjes, soort legohoofd/mannetje, een varkentje en 2 tennisballen.
Allemaal kadootjesSuper schattigSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat een technieken in de OP![]()
#nog veel te lerenEn heel knap gedaan hoor
Wat leuk! En die sjaal zou ik ook wel willen makenquote:Op maandag 8 september 2025 18:01 schreef Patapon het volgende:
Weer een sjaal af! Ik moet hem nog wassen en blokken.
[ afbeelding ]
En van de Kerststal koning Melchior af. Hij is nu een bouwpakket maar dat komt wel goed.
[ afbeelding ]
Mooi hoor. Ik heb er toen ook een heleboel gehaakt van die sjaals , ze liggen allemaal in de kast en gebruik ze nooit. Heb er al een paar weggegeven.quote:Op maandag 8 september 2025 18:01 schreef Patapon het volgende:
[ afbeelding ]
En van de Kerststal koning Melchior af. Hij is nu een bouwpakket maar dat komt wel goed.
[ afbeelding ]
Het is de fall evenings sjaal, staat op YouTube. Ik heb hem wel iets aangepast.quote:Op maandag 15 september 2025 13:35 schreef Blues het volgende:
[..]
Wat leuk! En die sjaal zou ik ook wel willen maken![]()
Ben nu bezig voor Zus, een herfstslinger maken met het katoen dat ik nog heb.
Dus niet zozeer herfstkleuren maar wel leuk om te doen, en ik leer weer voor mij als noob/beginneling weer nieuwe steken![]()
Als ie klaar is zal ik m posten.
Leuk gedaan! mooie kleuren ookquote:Op maandag 15 september 2025 15:28 schreef Blues het volgende:
Blaadjesslinger klaar (tis toch geen wandelweer)
[ link | afbeelding ]
Nu wil ik me gaan inlezen voor deze![]()
https://eenmooigebaar.nl/(...)fGoQ46IKYJiq4ZSPgZsQ
Ik kan niet tegen wind op mijn nek, dan zit ik meteen vast. Dus ik draag ze vaak.quote:Op maandag 15 september 2025 14:15 schreef Dotteke het volgende:
[..]
Mooi hoor. Ik heb er toen ook een heleboel gehaakt van die sjaals , ze liggen allemaal in de kast en gebruik ze nooit. Heb er al een paar weggegeven.
Jij bent zo snel en haakt zo mooiquote:Op maandag 8 september 2025 18:01 schreef Patapon het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Erg leuk geworden!quote:Op maandag 15 september 2025 15:28 schreef Blues het volgende:
Blaadjesslinger klaar (tis toch geen wandelweer)
[ link | afbeelding ]
Nu wil ik me gaan inlezen voor deze![]()
https://eenmooigebaar.nl/(...)fGoQ46IKYJiq4ZSPgZsQ
Gewoon de kleurtjes katoen die ik nog had liggen!quote:Op maandag 15 september 2025 15:45 schreef ChildoftheStars het volgende:
Leuk gedaan! mooie kleuren ook
Maakt het niet minder mooiquote:Op maandag 15 september 2025 15:57 schreef Blues het volgende:
[..]
Gewoon de kleurtjes katoen die ik nog had liggen!
Jaaa ik ook!! Haha.quote:Op maandag 15 september 2025 15:50 schreef Patapon het volgende:
[..]
Oeh, leuk!! Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Leuk gedaan hoorquote:Op maandag 15 september 2025 17:03 schreef Donna het volgende:
[ afbeelding ]
Geen patroon. Zelf bedacht.
De musical wat iets met een snackbar.
Haha broodje kroket, hoe leukquote:Op maandag 15 september 2025 17:03 schreef Donna het volgende:
[ afbeelding ]
Geen patroon. Zelf bedacht.
De musical wat iets met een snackbar.
Ondanks zijn ze wel fijn. Ik heb het vaak al.warm.genoegquote:Op maandag 15 september 2025 15:45 schreef Patapon het volgende:
[..]
Ik kan niet tegen wind op mijn nek, dan zit ik meteen vast. Dus ik draag ze vaak.
Wel alleen katoen, anders veel te warm en acryl kan ik wel dragen maar niet mee haken. Krijg ik blaren van.
Dat hield me destijds ook tegen van het kopen van dat boek... jammer dat het anders is dan je had gehoopt en verwachtquote:Op dinsdag 16 september 2025 21:18 schreef Donna het volgende:
Nou dat kerst haakboek van Mr.Cey. Ja heel leuk hoor, maar het is heel veel plat haken, karton uitsnijden en dan erop plakken en de onderdelen in elkaar plakken.
Dat trekt me toch even net niet voldoende. Ik wist dat niet.
Dus ik ga nu de Wolplein Kerst CAL doen. Wel jammer dattie pas 1 dec. start.
Wil eigenlijk in november haken en in december genieten.
Oh, wat zonde!quote:Op dinsdag 16 september 2025 21:18 schreef Donna het volgende:
Nou dat kerst haakboek van Mr.Cey. Ja heel leuk hoor, maar het is heel veel plat haken, karton uitsnijden en dan erop plakken en de onderdelen in elkaar plakken.
Dat trekt me toch even net niet voldoende. Ik wist dat niet.
Dus ik ga nu de Wolplein Kerst CAL doen. Wel jammer dattie pas 1 dec. start.
Wil eigenlijk in november haken en in december genieten.
Deze wordt het;quote:Op dinsdag 16 september 2025 22:01 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Dat hield me destijds ook tegen van het kopen van dat boek... jammer dat het anders is dan je had gehoopt en verwacht
Succes met het vinden van een project voor nu
Wel heel tof...quote:Op woensdag 17 september 2025 09:12 schreef Donna het volgende:
[..]
Deze wordt het;
[ afbeelding ]
Ik hou alleen niet van grijs, dus ik moet voor de donkergrijze (en wellicht ook voor de lichtgrijze) huisjes even een andere kleur verzinnen. Iemand suggesties?
quote:Op woensdag 17 september 2025 09:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wel heel tof...
Misschien terracotta (beetje baksteenkleur) of juist wit met bruine accenten (van die typische Oostenrijkse huisjes)?
Aan die kleuren dacht ik ook.quote:Op woensdag 17 september 2025 09:14 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Wel heel tof...
Misschien terracotta (beetje baksteenkleur) of juist wit met bruine accenten (van die typische Oostenrijkse huisjes)?
Donkerrood is ook kerstigquote:Op woensdag 17 september 2025 09:18 schreef Donna het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Een bruinige (of 2) zit er sowieso al bij. Terracotta achtig vind ik een goede. En mooi donkerrood leek mij ook erg leuk!
Jaaaa, het is wel een compleet pakket, maar die grijs gebruik ik later wel weer eens voor iets anders.quote:Op woensdag 17 september 2025 09:25 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Donkerrood is ook kerstig
Tof project hoor
Ja... garens bederven niet!quote:Op woensdag 17 september 2025 10:53 schreef Donna het volgende:
[..]
Jaaaa, het is wel een compleet pakket, maar die grijs gebruik ik later wel weer eens voor iets anders.
Misschien doe ik ook wel een huisje lichtroze.
Ja dan krijg je een baby poncho.quote:Op woensdag 17 september 2025 11:10 schreef Blues het volgende:
Even advies van jullie nodig;
Ik heb het haakpatroon van die Kismet poncho hierboven genoemd gekocht en even doorgelezen en om te oefenen ga ik beginnen met de kleuren katoen en spullen die ik heb, haaknaald 3.
Ze hebben het in het patroon over haaknaald 5,5 en w.s. ook dikker katoen (ik hou niet van acryl heb ik al ontdekt).
Wordt het dan een miniponcho?
Of kan ik beter nieuwe haaknaald en katoen kopen? (geen zin in)
Een proeflapje haken en dan verhoudingen berekenen?quote:Op woensdag 17 september 2025 11:10 schreef Blues het volgende:
Ik heb het haakpatroon van die Kismet poncho hierboven genoemd gekocht en even doorgelezen en om te oefenen ga ik beginnen met de kleuren katoen en spullen die ik heb, haaknaald 3.
Ze hebben het in het patroon over haaknaald 5,5 en w.s. ook dikker katoen (ik hou niet van acryl heb ik al ontdekt).
Ik ga morgen!quote:
Ik ga morgen mooi kleurtje kopen en een 5mm haaknaaldquote:Op woensdag 17 september 2025 13:35 schreef ESF1Gamer het volgende:
Een proeflapje haken en dan verhoudingen berekenen?
Hou er ook rekening mee dat katoen zwaarder en stijver is dan acryl!quote:Op woensdag 17 september 2025 11:10 schreef Blues het volgende:
Goeie tips, dank!quote:Op woensdag 17 september 2025 13:46 schreef essnhills het volgende:
[..]
Hou er ook rekening mee dat katoen zwaarder en stijver is dan acryl!
Dat maakt niet per se uit voor de maat, maar wel voor hoe comfortabel het kledingstuk wordt!
Wellicht even kijken voor andere natuurlijke materialen?
Bamboe of andere plantvezels, een zachte wol..
Of kijken of een katoenacryl mix wel lekker aanvoelt?
In een beetje knappe wolwinkel kunnen ze je daar ook over adviserenquote:
KLopt, ik heb een vestje voor mijn kleindochter gehaakt in katoen, maar dat was best stijfjes en rekte ook niet lekker mee om het aan te doen.quote:Op woensdag 17 september 2025 13:46 schreef essnhills het volgende:
[..]
Hou er ook rekening mee dat katoen zwaarder en stijver is dan acryl!
Dat maakt niet per se uit voor de maat, maar wel voor hoe comfortabel het kledingstuk wordt!
Wellicht even kijken voor andere natuurlijke materialen?
Bamboe of andere plantvezels, een zachte wol..
Of kijken of een katoenacryl mix wel lekker aanvoelt?
Zijn beide echt leuk hoorquote:Op zaterdag 20 september 2025 07:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ging (voor mijn doen) hard, deze trol was iets meer dan acht uur werk
[ afbeelding ]
En deze is vrij saai geworden... was ook saai om te maken, maar soit, was wel leuk. Die wordt snel in de weggeefkast gedumpt
[ afbeelding ]
Haha die trol! Ik zie best lastige stukken daarin en je patroon is in het Engels?quote:Op zaterdag 20 september 2025 07:57 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik ging (voor mijn doen) hard, deze trol was iets meer dan acht uur werk
[ afbeelding ]
En deze is vrij saai geworden... was ook saai om te maken, maar soit, was wel leuk. Die wordt snel in de weggeefkast gedumpt
[ afbeelding ]
Dank je welquote:Op zaterdag 20 september 2025 11:18 schreef Blues het volgende:
[..]
Haha die trol! Ik zie best lastige stukken daarin en je patroon is in het Engels?Leuk!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |