Billetje na billetjequote:Op zaterdag 23 augustus 2025 14:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh okee ja tuurlijk even tussen de soep en de broodjes door, doe ik ook altijd
Vlierbloesem is al siroop, dus dat scheelt.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 14:41 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Scheelt, dan hoef je ook niet te verhuizen
Die cake klinkt lekker. Maar waar haal je nu vlierbloesem vandaan?
Ah, jullie kijken dus echt wel rond naar iets anders. Ik dacht dat jullie bij wandelen zomaar een te gek huis tegenkwamenquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 15:02 schreef Tuindier het volgende:
[..]
Vlierbloesem is al siroop, dus dat scheelt.
Niet verhuizen scheelt zeker, maar dan moeten we hier verbouwen. En het huis dat we gezien hebben had een prachtige ruime kavel met potentie voor een nog mooiere tuin, dus dat vind ik toch wel een beetje jammer.
Gelukkig heb je daar af en toe oefening in met Fokkersquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 14:40 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Ze hadden flessen medeen allerlei soorten spelletjes. Gezamelijke speurtocht en alles. Was wel vermakelijk. En allemaal lief en vriendelijk. De helft wel een beetje contactgestoord
Dooreten.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 17:13 schreef maily het volgende:
Hoi, wij hebben gisteren pasta gemaakt met roomsaus en gamba's.
En teveel citroensap .....
Wat kunnen we toevoegen om de zure smaak te verminderen?
quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 17:21 schreef AnneX het volgende:
D
[..]
Dooreten.
Nee hoor, garpje. Geen idee. Er is vast iemand, die het wél weet.
Ik zou beginnen met wat kristalsuikerquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 17:13 schreef maily het volgende:
Ik met meer roomsaus en (veel) meer gamba’squote:Op zaterdag 23 augustus 2025 17:29 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik zou beginnen met wat kristalsuiker
Ahja heel voorzichtig was ik er van uitgegaan dat de ingrdienten van het recept inmiddels waren verbruikt.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 17:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik met meer roomsaus en (veel) meer gamba’s
Ik nietquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 17:31 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ahja heel voorzichtig was ik er van uitgegaan dat de ingrdienten van het recept inmiddels waren verbruikt.
En dus de citroenzuur geneutraliseerd moest worden.
Al gedaan.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 17:29 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik zou beginnen met wat kristalsuiker
Helaas, alles zit er al inquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 17:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Ik met meer roomsaus en (veel) meer gamba’s
Jij hebt gelijkquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 17:31 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ahja heel voorzichtig was ik er van uitgegaan dat de ingrdienten van het recept inmiddels waren verbruikt.
En dus de citroenzuur geneutraliseerd moest worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FB staat op zwart, dan hier delen.😎
Oef, zere billen ?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 17:50 schreef AnneX het volgende:
Oh ja…i.p.v. de kleine rit van 18,5 km om te wennen, werd het bijna 30 km. 😂
quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 17:36 schreef fietsie het volgende:
Ik lees online ook gunstige effecten van boter, en het sap in een potje kappertjes
Klein beetje backing soda, mespuntjequote:Op zaterdag 23 augustus 2025 17:13 schreef maily het volgende:
Ik zat heerlijk buiten in de warme zonquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:07 schreef Dr_Flash het volgende:
23 augustus jongens en meisjes. Ik ben uiterst ontevreden over het weer
[ afbeelding ]
ja dat wil ik dus ook heel graag. Na twee compleet verregende klotezomers. Maar dit is nog bepaald niet hoe ik het wil. Dubbele hittegolf of geen dubbele hittegolf.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:22 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik zat heerlijk buiten in de warme zon
In Argentijnse pesos is het vrij makkelijk trouwensquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 14:48 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh okee ja tuurlijk even tussen de soep en de broodjes door, doe ik ook altijd
Ik ben vast niet de eerste die het wel lollig vindt dat dit in deze post staat?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:19 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Een van mijn collega’s is dyslectisch. En we moeten regelmatig wat helder verwoordde documenten schrijven. Ze kent haar beperkingen dus als zij wat schrijft schuift ze het voor verzenden naar mij zodat ik haar gedachten in beter lopende zinnen kan vertalen. En er een handje leestekens en hoofdletters over kan uitstrooien
Heb je de Chachos al? Of is dat niet waar jij woont?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:24 schreef flipsen het volgende:
[..]
In Argentijnse pesos is het vrij makkelijk trouwens
Nietesquote:
En ingestraald water? Had dat wel effect?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 22:16 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Moet ik wel weer he-le-maal terug naar het heilige Fatima vuur zeker![]()
FYI: met Lourdeswater deed ik ooit wél iets. Had ook geen effect
Ik ben ook zo dyslectisch als een deur.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 23:40 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Jij deed het niet. We hebben afgelopen weekend 3 pontjes gehad en m'n sportmaatjes blijven pondjes schrijven.
Maar goed. Broertje is dyslectisch en die vergeet zo nu en dan nog hoe hij z'n eigen naam moet spellen.
Het was nu eindelijk goed te doen op het balkon. Nu zou ook kunnen maar dan wel met een vestje aan (en sokken) dus eet ik binnen, ook in de zon maar dan achter glasquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:24 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
ja dat wil ik dus ook heel graag. Na twee compleet verregende klotezomers. Maar dit is nog bepaald niet hoe ik het wil. Dubbele hittegolf of geen dubbele hittegolf.
quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:07 schreef Dr_Flash het volgende:
23 augustus jongens en meisjes. Ik ben uiterst ontevreden over het weer
[ afbeelding ]
Neequote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:25 schreef Vanyel het volgende:
[..]
Ik ben vast niet de eerste die het wel lollig vindt dat dit in deze post staat?
Het was in het westen beduidend warmer dan in het midden van het land.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
We hebben bijna de hele middag op het terras aan het strand gezeten, zonder muts en zonder jas.
IJsjes en koude drankjes er bij en deze nazomerdag was dus geweldig…
Met 18 graden en een flauw zonnetje in Katwijk achter het glas was het kennelijk beter dan elders…quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:17 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Het was in het westen beduidend warmer dan in het midden van het land.
Desbetreffende groep uitgeschakeld laten en een verlengsnoer pakken?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 14:18 schreef Barreltje het volgende:
Ik heb een heel weekend met kleine klusjes..
Vandaag staat sprayen thmgen schimmel op het programma.
Note to self: volgende keer even het stopcontact afplakken.... nu dus stoppen er uit stopco tact nog nat en geen mogelijkheid om het droog te krijgen (want een föhn werkt ook op electriciteit)
De groep is toch al uit. wcd van/uit de muur en droogmaken met keukenrol. Dichtmaken en spanning kan er weer op.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Desbetreffende groep uitgeschakeld laten en een verlengsnoer pakken?
Mogelijk is niet een ieder tegelijk aanwezig?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:50 schreef MadMaster het volgende:
Morgen hebben we een bijeenkomst in een kroeg ter nagedachtenis van een vorige week veel te jong overleden vriend. Hij heeft heel nobel zijn doodzieke lichaam ter beschikking gesteld van de wetenschap en dus is er geen 'normale' uitvaartdienst.
Sowieso is de aanleiding om morgen bij elkaar te komen in een kroeg al niet de leukste, maar het feit dat er bijna 100 genodigden samengepropt worden in een kroeg waar normaal zo'n 30 man/vrouw in passen, vind ik minstens zo vervelend…
quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 17:44 schreef AnneX het volgende:
Zie je: Cul’lers to the rescue.
Na een werkelijk overweldigend ontbijtbuffet met vele opties en puzzelen in de app van de
knooppuntenkonden wij een uurtje vertraging vertrekken op de ebikes zónder helmen.
Onderweg bedacht ik mij, dat ik ws veel beter oplet dan met de schijnzekerheid van veilig met helm. Áls ik hem had meegenomen, had het ding wel op mijn hoofd gestaan, hoor.
Affijn, er was een plan. Dat pakte anders uit. Oa. door het missen van knooppunten 😂 en dan tetterde Mevrouw Punt in mijn oor met de vraag of het wel goed ging.
Wij / ik doorfietsen, want één standvastig principe: ik ga niét terug. Dus zagen wij uitvoerig ook een bedrijventerrein.
De Fundatie was gesloten, behalve gratis bezoek aam wat kleinere zalen op de begane grond. Toch wel gave dingen gezien van Jan Cremer en Karel Appel.
Dat was een extraatje, want niet gepland. De Boottocht was volgeboekt. 😢 Morgen dan?
In Zwolle is dit weekend dus een straatfestival met boom boom boom muziek. Er waren veel jongelui onderweg naar de binnenstad. En er was een pride optocht.
Verder óók leuk over dijkjes gefietst, op een terras gezeten en van alles gezien.
Vanwege het giga ontbijt niet eens aan lunch gedacht.
Dan toch maar op huis ofwel hotel aan. Opfrissen en hier eten. Keus genoeg.Prachtige lucht/foto'sSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.FB staat op zwart, dan hier delen.😎
Mss is er een terras?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 19:50 schreef MadMaster het volgende:
Morgen hebben we een bijeenkomst in een kroeg ter nagedachtenis van een vorige week veel te jong overleden vriend. Hij heeft heel nobel zijn doodzieke lichaam ter beschikking gesteld van de wetenschap en dus is er geen 'normale' uitvaartdienst.
Sowieso is de aanleiding om morgen bij elkaar te komen in een kroeg al niet de leukste, maar het feit dat er bijna 100 genodigden samengepropt worden in een kroeg waar normaal zo'n 30 man/vrouw in passen, vind ik minstens zo vervelend…
Leuke winkel is datquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 23:23 schreef Blues het volgende:
Wij hadden een hele gezellige fijne bijpraat middag met broeren schzus in het park in Haarlem met veel foodtrucks en lekkere (dure
) happen en drankjes bij een lekker zonnetje en 18 graden.
Daarna bleven ze nog lang hier thuis hangen. Zo fijn om nog eens dingen van vroegah boven te halen/ te vragen en door te praten. Hij is 7 jr ouder dan ik, de nakomert, en heeft zulke andere herinneringen en/of gevoelens bij dingen/mensen.
Kregen uit de kookwinkel van hun dochter, mn nichtje (Kooklust, de Bilt) een flesje zoete sojasaus uit Rotterdam: Tomasu
https://www.tomasu.nl/en
Vreemde wezens toch, zei ik. Een soort van zomergriepje.😉quote:Op zondag 24 augustus 2025 09:20 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge! Zonnig hier maar wel vrij fris. Ontzettend lekker (en ongekend lang) geslapen dat doet een mens goed. En Elin had ook weer de kracht om bovenin de krabpaal te klauterendat probeerde ze gisteren ook maar lukte niet.
Mooie foto’s @:annex wat zijn de plannen voor vandaag?
Provincia La Rioja, niet echt hier in de buurt nee. Gelukkigquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 18:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Heb je de Chachos al? Of is dat niet waar jij woont?
[ afbeelding ]
Eoa kansloos lokaal initiatief.
Benieuwd naar Hibs beeldentuin foto'squote:Op zondag 24 augustus 2025 12:34 schreef AnneX het volgende:
[..]
Vreemde wezens toch, zei ik. Een soort van zomergriepje.😉
Plan na een uurtje studeren op een route. Het gaat al beter.
De Anningahof was sober so een aanleiding naar Zwolle te komen. https://www.nrc.nl/nieuws(...)in-pas-echt-a4901479
En dan het stadje Hattem en de heide op / langs. Én een fietspontje.
Alhoewel dat niet zo nodig hoeft van Mn.X . N.B.![]()
Eens kijken hoeveel tijd hiervoor is. Anders korten wij het in. Morgen weer een dag.
Tip: plannen van fietsroute via anwb is 100.00 x eenvoudiger. Via dezelfde kn.p.app![]()
Bandquote:Op zondag 24 augustus 2025 14:02 schreef Tele6 het volgende:
Goedemorgen
Pardon, middag inmiddels.
Mijn dag gaat vooralsnog niet als gepland. Maar ben zo ook tevreden.
Ik was gistermiddag naar B gegaan en heb daar de fietsband van m'n station-naar-werk-fiets geplakt. Daarna zijn we naar Amsterdam naar een feestje van vrienden geweest. Lekker in de tuin van het café bijgekletst met iedereen![]()
Toen ik vanochtend na flink uitgeslapen te hebben de fiets weer wilde pakken naar het station, was de band weer leeg![]()
![]()
Terug naar boven gebracht samen met al het gereedschap en de pomp. B heeft me geholpen om alles heel secuur na te kijken, maar we konden eigenlijk geen oorzaak vinden. Ik denk dat ik het ventiel niet goed aangedraaid had, want toen ik dacht dat hij vast zat, heeft B hem nog een halve slag vaster gedraaid
Meteen de tandwielen en de ketting gepoetst. Dat had ik na de winter niet gedaan dus ze zagen er tamelijk ellendig uit
Nu met een volle fietsband op station aangekomen, dus ik denk dat het nu wel gelukt is
Maar we zullen het zien als ik erop naar werk wil komende week. Mocht hij dan weer leeg staan, dan krijgt hij van mij een nieuwe binnen- en buitenband
Ja, zo nu en dan. Hij heeft sinds een jaar ofzo een nieuwe vriend. Hij woont nog in studentenhuisvesting en is hard op zoek naar een sociale huurwoning, maar dat is lastig zonder inkomen (zonder auto, dus moet op een ov bereikbare plek). Hij denkt dat hij vanwege z'n autisme niet zomaar zal kunnen werken, dus hij heeft nu uiteindelijk via de banenafspraak voor mensen met een arbeidsbeperking een parttime baan gevonden. Ben benieuwd hoe dat verder loopt maar blij dat ik er verder niet bij betrokken ben. In het begin heb ik 'm nog geholpen met sollicitatiegesprek voorbereiden, maar toen solliciteerde hij voor fulltime banen om dan op het allerlaatste moment mede te delen dat hij max 20u wilde werken... dat was niet heel succesvol.quote:
Kost jou ook bergen energie en frustratie lijkt me.quote:Op zondag 24 augustus 2025 14:21 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Ja, zo nu en dan. Hij heeft sinds een jaar ofzo een nieuwe vriend. Hij woont nog in studentenhuisvesting en is hard op zoek naar een sociale huurwoning, maar dat is lastig zonder inkomen (zonder auto, dus moet op een ov bereikbare plek). Hij denkt dat hij vanwege z'n autisme niet zomaar zal kunnen werken, dus hij heeft nu uiteindelijk via de banenafspraak voor mensen met een arbeidsbeperking een parttime baan gevonden. Ben benieuwd hoe dat verder loopt maar blij dat ik er verder niet bij betrokken ben. In het begin heb ik 'm nog geholpen met sollicitatiegesprek voorbereiden, maar toen solliciteerde hij voor fulltime banen om dan op het allerlaatste moment mede te delen dat hij max 20u wilde werken... dat was niet heel succesvol.
Morgen begint een 4delige serie over complotten, lijkt me ook interessantquote:Op zondag 24 augustus 2025 16:11 schreef Blues het volgende:
Voor podcast luisteraars, ik ben nu bij met Vechten tegen het systeem, wat gaat het toch ver waar mensen in geloven
Heb je een naam en zender?quote:Op zondag 24 augustus 2025 16:45 schreef Kaatje1 het volgende:
Morgen begint een 4delige serie over complotten, lijkt me ook interessant
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zolang ik er een beetje uit de buurt blijf valt dat heel erg mee hoorquote:Op zondag 24 augustus 2025 16:10 schreef Blues het volgende:
[..]
Kost jou ook bergen energie en frustratie lijkt me.
Er reed meer oud materieel richting Amsterdam dit weekend. Bijvoorbeeld ook Plan U (diesel treinstellen, lijken wel wat op de Plan V stoptreinen die tot ongeveer tien jaar geleden bij de NS reden)quote:Op zondag 24 augustus 2025 20:19 schreef Blues het volgende:
Flessie!
https://archive.ph/ZkaYU
Leek me vet (maar ik wist er niks van)
Ik las net dat er ergens in 't zuiden vannacht al weer vorst aan de grond is gemeten; dat snelle afkoelen lijkt door de stabiele lucht te komenquote:Op zondag 24 augustus 2025 20:53 schreef Cat-astrophe het volgende:
Buiten in de zon was het prima te doen (zelfs te heet soms) maar toen die weg was koelde het ook snel af.
Yup. -0.3 graden in Eindhovenquote:Op zondag 24 augustus 2025 20:58 schreef fietsie het volgende:
[..]
Ik las net dat er ergens in 't zuiden vannacht al weer vorst aan de grond is gemeten; dat snelle afkoelen lijkt door de stabiele lucht te komen
En, gelukt?quote:Op zondag 24 augustus 2025 17:40 schreef flipsen het volgende:
Goed, genoeg gewerkt voor vandaag, ik klapt de laptop zo dicht. En dan beginnen met uitzoeken wat mee gaat, wat verkocht moet worden en wat we kunnen weggeven. En alvast wat dozen inpakken. En verder eens proberen om er ook echt een vrije zondagmiddag/-avond van te maken, ben ik niet zo goed in![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door AnneX op 24-08-2025 21:47:49 ]
Iedereen had op verzoek 3 treffende woorden voor de overledene ingeleverd en die werden over steeds wisselende foto's van hem geprojecteerd. Het gaf een mooi overzicht van hoe hij was en hoe iedereen hem zal herinneren.quote:Op zondag 24 augustus 2025 21:36 schreef Lucky_Strike het volgende:
@:madmaster, hoe was de herinneringsbijeenkomst?
Zeker mooie robuuste dieren (c/p foto's werkte welquote:Op zondag 24 augustus 2025 21:56 schreef derLudolf het volgende:
Vandaag besloten even kalm aan te doen. Ik wist nog niet of ik nog even naar Duitsland wou, sowieso niet te lang want was van plan nog even naar een oogstdag een dorp verderop. Uiteindelijk rustig aan gedaan en op de fiets naar de oogstdag geweest.
Omdat het de 40e editie was, hadden ze - net als ik het herinner toen ik er als klein jochie es was geweest - weer demonstraties met Belgen. Heb eigenlijk niets met paarden, maar die trekpaarden zijn wel mooie dieren. [ [url=https://i.ibb.co/9kpqGzBD/IMG-20250824-154826596-AE.jpg[img]
Weet niet hoeveel paarden ze precies hadden, na een paar rondjes werken mochten ze weer rusten in de wei, achter wat bomen/struiken. Maar er waren sowieso 2 merries met een veulen van ongeveer dit formaat. Ook nog zo'n kleur als op de foto met veulen. Liep gewoon aan een touwtje mee naast moeders. Mooi gezicht.
[img]https://i.ibb.co/wNBxkZXw/FB-IMG-1756065154918.jpg]afbeelding[/url] ]
Er miste een /quote:Op zondag 24 augustus 2025 21:59 schreef Blues het volgende:
[..]
Zeker mooie robuuste dieren (c/p foto's werkte wel
Mijn opa had Belgen, met sokken. Voor een hooikar, en voor de pennenbak waarmee de kippenweides werden gladgetrokkenquote:Op zondag 24 augustus 2025 21:56 schreef derLudolf het volgende:
Vandaag besloten even kalm aan te doen. Ik wist nog niet of ik nog even naar Duitsland wou, sowieso niet te lang want was van plan nog even naar een oogstdag een dorp verderop. Uiteindelijk rustig aan gedaan en op de fiets naar de oogstdag geweest.
Omdat het de 40e editie was, hadden ze - net als ik het herinner toen ik er als klein jochie es was geweest - weer demonstraties met Belgen. Heb eigenlijk niets met paarden, maar die trekpaarden zijn wel mooie dieren. [ afbeelding ]
Weet niet hoeveel paarden ze precies hadden, na een paar rondjes werken mochten ze weer rusten in de wei, achter wat bomen/struiken. Maar er waren sowieso 2 merries met een veulen van ongeveer dit formaat. Ook nog zo'n kleur als op de foto met veulen. Liep gewoon aan een touwtje mee naast moeders. Mooi gezicht.
[ afbeelding ]
Dat klinkt als eem mooi afscheid.quote:Op zondag 24 augustus 2025 21:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Iedereen had op verzoek 3 treffende woorden voor de overledene ingeleverd en die werden over steeds wisselende foto's van hem geprojecteerd. Het gaf een mooi overzicht van hoe hij was en hoe iedereen hem zal herinneren.
Er waren enkele speeches van familie, vrienden en collega's. Ook zijn enige neefje wilde z'n enige oom toespreken. Het jochie barstte in tranen uit tijdens z'n speech en dat was hartverscheurend.
Gelukkig was er een klein terras buiten, waar we nog zo'n kleine 2 uur hebben gezeten en herinneringen hebben opgehaald…
Mooi en verdrietigquote:Op zondag 24 augustus 2025 21:53 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Iedereen had op verzoek 3 treffende woorden voor de overledene ingeleverd en die werden over steeds wisselende foto's van hem geprojecteerd. Het gaf een mooi overzicht van hoe hij was en hoe iedereen hem zal herinneren.
Er waren enkele speeches van familie, vrienden en collega's. Ook zijn enige neefje wilde z'n enige oom toespreken. Het jochie barstte in tranen uit tijdens z'n speech en dat was hartverscheurend.
Gelukkig was er een klein terras buiten, waar we nog zo'n kleine 2 uur hebben gezeten en herinneringen hebben opgehaald…
Ja, zo kan je het wel kort samenvatten.quote:
Dat ploegen is ook nog wel zwaar werk met zo'n beest. Ook voor de boer, de ploeg die ze vanmiddag gebruikten moesten ze met de hand de grond in duwen.quote:Op zondag 24 augustus 2025 22:02 schreef fietsie het volgende:
[..]
Mijn opa had Belgen, met sokken. Voor een hooikar, en voor de pennenbak waarmee de kippenweides werden gladgetrokken
Het waren eigenlijk sinds half juni kleine en daarna steeds grotere stappen vooruit, en nu had ik het weer even wat lastiger. Maar er gebeurden ook wel veel kleine en paar relatief grote dingen, allemaal relatief snel achter elkaar op vrij weinig slaap. Dus het is opzich ook niet gek dat ik het dan moeilijker heb. En ik heb wel wat terugval gehad in veiligheidsgedrag (temperaturen, lichaam checken op blauwe plekken/rode vlekjes enzo), maar aan de andere kant nergens voor de huisartsen(post) gebeld, geen buren geappt erover voor geruststelling of huisartsbuurvrouw gevraagd, en de ochtend na paniekaanval wel gewoon in de auto gestapt en teruggereden ondanks moe en dat het voor mijn doen lang rijden is (uiteindelijk opgesplitst wel met een stop bij Ikea Eindhoven, had ik heen ook gedaan en was wel fijn). Dus er is ondanks alles ook best wat wel goed gegaan. Het was alleen gewoon wel veel om te handelen op weinig slaap en ik baalde ervan dat het deze week weer wat moeilijker ging dan eerder, en dat kwam er vandaag even uit.quote:Op zondag 24 augustus 2025 21:44 schreef AnneX het volgende:
Wat jammer toch @:vlindertje89 dat er niet stabiel vooruitgang is in je bestaan.
Of zijn het baby steps met af en toe stilstand. In ieder geval succes weer met de start.😘
Het gaat altijd op en af hè. Bar vermoeiend en frustrerend als het minder lekker gaat, want waarschijnlijk weet je nu dankzij de therapie des te beter dat dit veiligheidsgedrag is wat je eigenlijk liever niet zou doen. (Beetje onduidelijk verwoord. Ik bedoel, therapie maakt "bewust onbekwaam" voordat je richting "bekwaam" gaat. En dat is frustrerender dan "onbewust onbekwaam")quote:Op zondag 24 augustus 2025 22:27 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Het waren eigenlijk sinds half juni kleine en daarna steeds grotere stappen vooruit, en nu had ik het weer even wat lastiger. Maar er gebeurden ook wel veel kleine en paar relatief grote dingen, allemaal relatief snel achter elkaar op vrij weinig slaap. Dus het is opzich ook niet gek dat ik het dan moeilijker heb. En ik heb wel wat terugval gehad in veiligheidsgedrag (temperaturen, lichaam checken op blauwe plekken/rode vlekjes enzo), maar aan de andere kant nergens voor de huisartsen(post) gebeld, geen buren geappt erover voor geruststelling of huisartsbuurvrouw gevraagd, en de ochtend na paniekaanval wel gewoon in de auto gestapt en teruggereden ondanks moe en dat het voor mijn doen lang rijden is (uiteindelijk opgesplitst wel met een stop bij Ikea Eindhoven, had ik heen ook gedaan en was wel fijn). Dus er is ondanks alles ook best wat wel goed gegaan. Het was alleen gewoon wel veel om te handelen op weinig slaap en ik baalde ervan dat het deze week weer wat moeilijker ging dan eerder, en dat kwam er vandaag even uit.
Dus ik denk sinds half juni een heel eind vooruit en nu dan even een klein stapje terug, maar ik denk ook dat één rechte lijn omhoog niet iets is wat realistisch is om te verwachten. Al zou ik het wel fijn vinden natuurlijk![]()
En thanks. Ik heb nog nul zin om weer te werken, eerst 8.30 even tandarts om te kijken of spalkje los zit of niet en daarna eens kijken hoe de mailbox erbij staat.
En nog gecondoleerd voor @:MadMaster, het klinkt als een mooie afscheids/herinneringsbijeenkomst zo. Wat sneu voor het neefje..
Begin gemaakt met kleren uitzoeken, het is in ieder geval een beginquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |