ook top 3 hoor.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:41 schreef Drxx het volgende:
Snap de negativiteit niet zo. Ja, het ziet er allemaal belabberd uit, alles moet beter, Ajax-onwaardig, maar top 5 moet lukken.
Totdat je in de 69e minuut 0-1 achter komt na een dik uur doelloos rond getikt te hebben. Ik neem mijn zakdoekje alvast mee.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:38 schreef Tjacka het volgende:
Aangezien ''Johnny Rot Op'' nog wel wat vroeg is zet ik zondag alvast ''JOHNNY KOM OP'' in.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 08:41 schreef Drxx het volgende:
Snap de negativiteit niet zo.
top 5 moet lukken.
Nee hoorquote:
Het is niet dat we 3 jaar (of 5 of 10 jaar) geleden wel een goede spits haddenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 09:32 schreef Solispolar het volgende:
[..]
En 3 jaar later vechten Wout Weghorst en Brian Brobbey om een plekje. Het kan verkeren.
Dit. Terwijl er nog 32 finales zijn.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 10:30 schreef Houniet het volgende:
Jullie schrijven allemaal zo negatief dat ik haast geloof dat we in wedstrijd 27 zitten.
Wordt jequote:Op vrijdag 22 augustus 2025 10:26 schreef Black-Death het volgende:
Normaal gesproken zou je met deze selectie toch wel tweede moeten kunnen worden. Maar dan moet je het Sjon-effect nog verrekenen en wordt je derde of vierde.
Dolberg en Milik waren toch wel wat beter dan wat er nu loopt? Met name die eerste vond ik een ontzettend fijne speler.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 10:17 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het is niet dat we 3 jaar (of 5 of 10 jaar) geleden wel een goede spits hadden
Dolberg ook enkel dat EL-jaar, jaar erop was die net zo stuk als Brobbey. Milik was wel aardig, valt ook nog net binnen de 10 jaarquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 11:03 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Dolberg en Milik waren toch wel wat beter dan wat er nu loopt? Met name die eerste vond ik een ontzettend fijne speler.
Die was ik compleet vergeten. Maar goed punt is dat we dan in de laatste 15 jaar 3 spitsen hebben gehad die je 'goed' kan noemen (alledrie 1 seizoen waarin ze dat waren). Voor de rest hebben we flink wat jaren maar met een middenvelder in de spits gespeeld uit armoede (weliswaar met succes maar toch).quote:
Nog erger, de jeugdopleiding lijkt geen fatsoenlijke spitsen te kunnen produceren. Zou er als Ajax eens tijd in steken op dat op te lossen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 11:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Die was ik compleet vergeten. Maar goed punt is dat we dan in de laatste 15 jaar 3 spitsen hebben gehad die je 'goed' kan noemen (alledrie 1 seizoen waarin ze dat waren). Voor de rest hebben we flink wat jaren maar met een middenvelder in de spits gespeeld uit armoede (weliswaar met succes maar toch).
Maar op die ene hand zou Ajax wel moeten zitten als een van de grootste opleidingsclubs, bij de verdedigers lukt het wel om al op jonge leeftijd topspelers te creëren.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:07 schreef Frozen-assassin het volgende:
Welk club heeft een 18-jarige spits die nu al in basis staat en alle ballen erin knalt? Die zijn op een hand te tellen.
Welke Europese top32-clubs hebben de laatste 10 jaar zelf topspitsen opgeleid en furore laten maken in het eerste?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar op die ene hand zou Ajax wel moeten zitten als een van de grootste opleidingsclubs, bij de verdedigers lukt het wel om al op jonge leeftijd topspelers te creëren.
wordtquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 10:26 schreef Black-Death het volgende:
Normaal gesproken zou je met deze selectie toch wel tweede moeten kunnen worden. Maar dan moet je het Sjon-effect nog verrekenen en wordt je derde of vierde.
Geen enkele jeugdopleiding in de top 3quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:05 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nog erger, de jeugdopleiding lijkt geen fatsoenlijke spitsen te kunnen produceren. Zou er als Ajax eens tijd in steken op dat op te lossen.
Tadic in de spitsquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 10:17 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Het is niet dat we 3 jaar (of 5 of 10 jaar) geleden wel een goede spits hadden
Haha oeps. Werd afgeleid tijdens het typenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 10:26 schreef Black-Death het volgende:
Rashford? Is ook meteen de enige die ik kan bedenkenquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:15 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Welke Europese top32-clubs hebben de laatste 10 jaar zelf topspitsen opgeleid en furore laten maken in het eerste?
Dit geeft meteen maar aan dat de spitsenpraktijk qua opleiding makkelijker gezegd dan gedaan is.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Rashford? Is ook meteen de enige die ik kan bedenken![]()
Lekker boeiend wat de rest kan.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:17 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Geen enkele jeugdopleiding in de top 3
Mason Greenwood ook nog, conclusie Man United heeft helemaal niets op orde behalve de spitsenopleiding.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:28 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Dit geeft meteen maar aan dat de spitsenpraktijk qua opleiding makkelijker gezegd dan gedaan is.
Vierde is hoogst haalbare.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:23 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Haha oeps. Werd afgeleid tijdens het typen
Nou nee, de portemonnee. Ze kopen alles.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:31 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Mason Greenwood ook nog, conclusie Man United heeft helemaal niets op orde behalve de spitsenopleiding.
Die hebben we nietquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:28 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Lekker boeiend wat de rest kan.
Je hebt de beste jeugdopleiding, laat dat dan ook zien.
Maar dus wel 2 jeugdspitsen die het aardig doen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:35 schreef Houniet het volgende:
[..]
Nou nee, de portemonnee. Ze kopen alles.
objectief wel (of in ieder geval top-3)quote:
Het heeft toch geen zin om United met Ajax te vergelijken.quote:
Hoezo niet? Rashford en Greenwood zijn beide spelers uit de omgeving Manchester die vanaf zeer jonge leeftijd bij United zijn opgeleid. Een club die vooral bekend staat om faciliteiten waar al 50 jaar niets meer aan gedaan is. Dan doen ze daar toch wat goeds in de aanvallersopleiding.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:41 schreef Houniet het volgende:
[..]
Het heeft toch geen zin om United met Ajax te vergelijken.
Financiële compensaties he.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:43 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Hoezo niet? Rashford en Greenwood zijn beide spelers uit de omgeving Manchester die vanaf zeer jonge leeftijd bij United zijn opgeleid. Een club die vooral bekend staat om faciliteiten waar al 50 jaar niets meer aan gedaan is. Dan doen ze daar toch wat goeds in de aanvallersopleiding.
het grootste talent is 22 en heeft nog niet eens een basisplaats bij azquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:53 schreef papert het volgende:
Er zijn momenteel sowieso niet zoveel goede Nederlandse spitsen, dat is niet enkel aan de jeugdopleiding van Ajax te wijten.
Al een tijdje niet helaas.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:53 schreef papert het volgende:
Er zijn momenteel sowieso niet zoveel goede Nederlandse spitsen, dat is niet enkel aan de jeugdopleiding van Ajax te wijten.
of ryan b tot de a tot de b-e-l.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:10 schreef PowerLoungen het volgende:
Sinds Kluivert niet eens een spits voortgebracht die beter was/is dan Bruthil Hosegod.
Dat is wel een beetje treurig .
Babel ook genot . Heupschot jatten van een mislukte Argentijn.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:13 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
of ryan b tot de a tot de b-e-l.
Brutil hoseman wat treurig
wel een imposante carrierequote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:15 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Babel ook genot . Heupschot jatten van een mislukte Argentijn.
Bertje is nu geblesseerd.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 13:08 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Al een tijdje niet helaas.
Over onze spitsen, bertje is kennelijk ook een optie volgens heitinga.
Je gaat nu toch niet zeggen dat die Van AZ beter is, goeie jeugd is vooral scouting en doorselecteren.quote:
spartaquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je gaat nu toch niet zeggen dat die Van AZ beter is, goeie jeugd is vooral scouting en doorselecteren.
Ik vind het nog best aardig gaan na de Overmars-Mislintat dip, zeker op financieel, speler en jeugdbeleid gebied.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 09:32 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Nee hoorIk merk alleen dat de lat hier sowieso een stukje lager is komen te liggen. Een paar jaar geleden lag Ajax nog op pole position om de komende jaren in Nederland letterlijk elke prijs te winnen. Een goede selectie, een goed beleid, veel waarde op het veld en veel geld in de kas.
En 3 jaar later vechten Wout Weghorst en Brian Brobbey om een plekje. Het kan verkeren.
dat PSV niet echt wegloopt is nog even afwachten natuurlijk (ik zeg niet dat het zo is of dat het gaat gebeuren hoor). Maar ik schrik wel een beetje van het niveau van Ajax tegen bijv. de Eagles. Ik verwacht dat er dit jaar maar weinig wedstrijden zijn die Ajax makkelijk gaat winnen, dus dan ligt puntverlies altijd op de loer.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind het nog best aardig gaan na de Overmars-Mislintat dip, zeker op financieel, speler en jeugdbeleid gebied.
Ik kan kan alleen Heitinga er nog niet zo goed in rijmen, maar Ajax is wel op de weg terug en het voordeel is dat PSV niet echt weg loopt en Feyenoord, tja dat is Feyenoord.
Je kan toch wel aan de selectie van PSV zien dat het geen geweldig niveau heeft, natuurlijk meer dan goed genoeg voor het kampioenschap, maar ik zie er geen opbouw in naar iets meer in Europa.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:59 schreef Solispolar het volgende:
[..]
dat PSV niet echt wegloopt is nog even afwachten natuurlijk (ik zeg niet dat het zo is of dat het gaat gebeuren hoor). Maar ik schrik wel een beetje van het niveau van Ajax tegen bijv. de Eagles. Ik verwacht dat er dit jaar maar weinig wedstrijden zijn die Ajax makkelijk gaat winnen, dus dan ligt puntverlies altijd op de loer.
Feyenoord schat ik om eerlijk te zijn een stukje hoger in. Die hebben, zeker voor ED begrippen, een prima elftal.
Helemaal met je eens!quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 14:59 schreef Solispolar het volgende:
[..]
dat PSV niet echt wegloopt is nog even afwachten natuurlijk (ik zeg niet dat het zo is of dat het gaat gebeuren hoor). Maar ik schrik wel een beetje van het niveau van Ajax tegen bijv. de Eagles. Ik verwacht dat er dit jaar maar weinig wedstrijden zijn die Ajax makkelijk gaat winnen, dus dan ligt puntverlies altijd op de loer.
Feyenoord schat ik om eerlijk te zijn een stukje hoger in. Die hebben, zeker voor ED begrippen, een prima elftal.
Ik verwacht van een kind van 2 ook niet dat hij zonder zijwieltjes kan fietsen, maar laten we afwachten!quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je kan toch wel aan de selectie van PSV zien dat het geen geweldig niveau heeft, natuurlijk meer dan goed genoeg voor het kampioenschap, maar ik zie er geen opbouw in naar iets meer in Europa.
Ajax kan nog wel een stuk beter en dat moet ook, dus we gaan zien zien of John dat voor elkaar krijgt.
Eens. Vooral in Europa ben je niet beter geworden vrees ik. Dan mis je de topkwaliteit van Tillman en (bij vlagen) Lang. Het is de vraag hoe de nieuwe jongens dat gaan oppakken, in de ED moet het voldoende zijn schat ik nu in.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je kan toch wel aan de selectie van PSV zien dat het geen geweldig niveau heeft, natuurlijk meer dan goed genoeg voor het kampioenschap, maar ik zie er geen opbouw in naar iets meer in Europa.
Ajax kan nog wel een stuk beter en dat moet ook, dus we gaan zien zien of John dat voor elkaar krijgt.
De selectie is wat breder geworden en achterin wel echt een stuk stabieler, denk ik.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:28 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Eens. Vooral in Europa ben je niet beter geworden vrees ik. Dan mis je de topkwaliteit van Tillman en (bij vlagen) Lang. Het is de vraag hoe de nieuwe jongens dat gaan oppakken, in de ED moet het voldoende zijn schat ik nu in.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:39 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
De selectie is wat breder geworden en achterin wel echt een stuk stabieler, denk ik.
We zullen de CL niet winnen, maar dat verwacht ook niemand. Kwartfinale moet gewoon te doen zijn, maar je bent gewoon als Nederlandse club heel erg afhankelijk van de loting.
Ajax is toch allang geen grote opleidingsclub meer.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:14 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Maar op die ene hand zou Ajax wel moeten zitten als een van de grootste opleidingsclubs, bij de verdedigers lukt het wel om al op jonge leeftijd topspelers te creëren.
Punt is. Dat heeft Ajax dus momenteel niet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 12:28 schreef marcb1974 het volgende:
Je hebt de beste jeugdopleiding, laat dat dan ook zien.
Noa Lang.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Ajax is toch allang geen grote opleidingsclub meer.
Welke door Ajax opgeleide spelers spelen nu in de absolute top?
[..]
Punt is. Dat heeft Ajax dus momenteel niet.
De Jong, De Ligt, Gravenbergh, Mazraouiquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:52 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Welke door Ajax opgeleide spelers spelen nu in de absolute top?
quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 15:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je kan toch wel aan de selectie van PSV zien dat het geen geweldig niveau heeft,
Botman, Timber, Hato, Salah-Eddine, Rensch, Vos, Langquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:12 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
De Jong, De Ligt, Gravenbergh, Mazraoui
Dijks , Turpijn , de Sa, Sierhuis , Setford , Eriksen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:27 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Botman, Timber, Hato, Salah-Eddine, Rensch, Vos, Lang
Neequote:
De Jong is geen product van de Ajax opleiding.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:12 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
De Jong, De Ligt, Gravenbergh, Mazraoui
quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee
[..]
De Jong is geen product van de Ajax opleiding.
En Man United is niet de top. Blijft Gravenbergh dus over.
Wie, Ajax of jij?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:34 schreef Wotte het volgende:
Blijft altijd aandoenlijk. Ajax is iconisch en blijft dat ook. Voor de rest geldt: je kan er aan trekken, sjorren of oppompen maar het blijven kleine lulletjes.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 16:50 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Nee
[..]
De Jong is geen product van de Ajax opleiding.
En Man United is niet de top. Blijft Gravenbergh dus over.
Mwa. Blijft gewoon een geweldige club met meer uitstraling dan dat clubje uit Eindhoven iigquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:51 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
Mooie rubriek, Ajax-supporters die heel hard blijven roepen dat hun club geweldig is, terwijl het al jaren stront is.
Ja, maar als Heitinga straks weer weg is zijn de kaarten anders geschud.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:52 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Mwa. Blijft gewoon een geweldige club met meer uitstraling dan dat clubje uit Eindhoven iig
Dan is psv ineens een hele mooie club? Dat denk ik nietquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, maar als Heitinga straks weer weg is zijn de kaarten anders geschud.
Wtfquote:Heitinga kijkt er niet raar van op dat Brobbey en ook Kenneth Taylor deze zomer hopen een transfer te maken: "Ik praat niet alleen met Brian en Kenneth, maar ik voer ook zeker gesprekken met ze. Dit zijn jongens die al van kleins af aan bij deze club rondlopen, zeker een keer een stap willen en misschien ook wel gaan maken. Dat is ook de periode waarin we zitten", aldus Heitinga.
Gelukkig is het geen modeshowquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:52 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Mwa. Blijft gewoon een geweldige club met meer uitstraling dan dat clubje uit Eindhoven iig
Ja, die uitstraling van Heitinga en Keizer doet menig ander club verbleken.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 18:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, maar als Heitinga straks weer weg is zijn de kaarten anders geschud.
Is Daley dood?quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:06 schreef Tjacka het volgende:
Zondag in de 17e minuut gaan we allemaal klappen.
Misschien kunnen ze daar een prijs van maken? De uitstralingsprijs? Alvast gefeliciteerd in dat gevalquote:Op vrijdag 22 augustus 2025 17:52 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Die hebben ze al, dan vernoemen ze een rare bitterballenschaal naar je beste voetballer.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:27 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze daar een prijs van maken? De uitstralingsprijs? Alvast gefeliciteerd in dat geval
Mijn naam is sjonnie heitinga, sjon-nie hei-tin-ga.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 20:56 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Hij praat met ze EN voert gesprekken met ze? Ik vind dat een beetje veel van het goede.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:27 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Misschien kunnen ze daar een prijs van maken? De uitstralingsprijs? Alvast gefeliciteerd in dat geval
Och och. Dat jullie op vrijdagavond bezig zijn met Ajax zegt al genoeg toch? Er zijn weinig vrijdagen dat ik bezig ben met jullie club.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:30 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Die hebben ze al, dan vernoemen ze een rare bitterballenschaal naar je beste voetballer.
Daar heb je gelukkig nog 6 andere dagen voor.quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 21:45 schreef Tjacka het volgende:
[..]
[..]
Och och. Dat jullie op vrijdagavond bezig zijn met Ajax zegt al genoeg toch? Er zijn weinig vrijdagen dat ik bezig ben met jullie club.
Zelfs op zaterdagavond bezig met ons aller Ajaxquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 11:56 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Daar heb je gelukkig nog 6 andere dagen voor.
Vermoeiende act dit. Jeetje.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:11 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Zelfs op zaterdagavond bezig met ons aller Ajaxdan ben je een grote club hoor
Ok Tornado. En nu?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:23 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
En maar blijven happen ook nog, niet door hebben hoe voor lul je jezelf zet.
Het Orakel van Alphen heeft weer gesproken (en gesprekken gevoerd).quote:Op vrijdag 22 augustus 2025 19:21 schreef Black-Death het volgende:
Ik praat niet alleen met Brian en Kenneth, maar ik voer ook zeker gesprekken met ze.
Ga je dit ook zeggen tegen de anderen of blijf je daar (selectief) in weg?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:34 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
zet jezelf niet steeds zo voor lul man, nergens voor nodig toch?
Ik zou zeggen geniet lekker van deze heerlijke zaterdag en ga iets leuks doen. Maar je kan ook prima hier zuur blijven doen hoor als je daar blij van wordt.quote:
niet nodig zo te zienquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:54 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ga je dit ook zeggen tegen de anderen of blijf je daar (selectief) in weg?
Hij is gewoon groot fanquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:54 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Ga je dit ook zeggen tegen de anderen of blijf je daar (selectief) in weg?
De poëzie waar we allemaal naar opzoek waren deze zaterdag!quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 13:59 schreef Wotte het volgende:
ZE NOEMEN ME ZWAKBEGAAFD
DAN DOEN ZE DE HELE TIJD
ZE KUNNEN ME NIET STOPPEN
VBL HOOLIGAN VOOR ALTIJD
WOOOOHOOOHOOOHOOO JALALALLALALAAA
Ik heb zowel Brian als Kenneth nog nooit meer dan 2 zinnen achter elkaar horen zeggen.quote:"Ik praat niet alleen met Brian en Kenneth, maar ik voer ook zeker gesprekken met ze.
Voor Jonnie is dat al een uitdaging om zijn aandacht er bij te houden.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 16:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ik heb zowel Brian als Kenneth nog nooit meer dan 2 zinnen achter elkaar horen zeggen.
Je hebt er kijk op.quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 12:11 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Zelfs op zaterdagavond bezig met ons aller Ajaxdan ben je een grote club hoor
Domme wappiequote:
Deze wedstrijd heeft alle ingrediënten in zich om puntverlies op te lopenquote:Op zondag 24 augustus 2025 11:41 schreef Black-Death het volgende:
Het zal me weer benieuwen vandaag.. ik ga wielrennen en met de kinderen spelen, geen zin in Ajax vandaag.
Dat heeft momenteel iedere wedstrijd omdat het (nog) niet goed staat, maar ondanks dat denk ik wel 3 punten vandaag.quote:Op zondag 24 augustus 2025 12:30 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Deze wedstrijd heeft alle ingrediënten in zich om puntverlies op te lopen
1000 kan ookquote:Op zaterdag 23 augustus 2025 21:10 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ik ga 10 euro op Heracles zetten
Waarom?
Gewoon omdat het kan
Dat geldt op dit moment, met deze trainer, voor elke wedstrijd.quote:Op zondag 24 augustus 2025 12:30 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Nee joh. Heracles kan er geen reet van.quote:Op zondag 24 augustus 2025 12:30 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
Vlak domme Sjon niet uitquote:Op zondag 24 augustus 2025 12:52 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee joh. Heracles kan er geen reet van.
Waarom speelt Feyenoord niet dit weekend?quote:Op zaterdag 23 augustus 2025 21:10 schreef klaasweetalles het volgende:
[ link | afbeelding ]
Ik ga 10 euro op Heracles zetten
Waarom?
Gewoon omdat het kan
knjbquote:Op zondag 24 augustus 2025 12:58 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Waarom speelt Feyenoord niet dit weekend?
De platte kar is een mooie traditie die over een paar maanden weer plaatsvindtquote:Op zondag 24 augustus 2025 10:21 schreef Tarado het volgende:
[..]
Tradities niet begrijpen, maar kan ook niet anders als je voor die club bent.
Een paar maanden is niet echt realistisch hoor. PSV is voor het nieuwe jaar nog geen kampioen.quote:Op zondag 24 augustus 2025 14:26 schreef PSVCL het volgende:
[..]
De platte kar is een mooie traditie die over een paar maanden weer plaatsvindt
Testritjequote:Op zondag 24 augustus 2025 14:29 schreef peaceman het volgende:
[..]
Een paar maanden is niet echt realistisch hoor. PSV is voor het nieuwe jaar nog geen kampioen.
Domme Sjon heeft geen idee van load management.quote:Op zondag 24 augustus 2025 14:20 schreef marcb1974 het volgende:
Wat is dit, waarom is iedereen geblesseerd,
ook Ikatura nu al
quote:Op zondag 24 augustus 2025 14:45 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Domme Sjon heeft geen idee van load management.
Wordt het weer zo'n kutseizoen ja...quote:Op zondag 24 augustus 2025 14:20 schreef marcb1974 het volgende:
Wat is dit, waarom is iedereen geblesseerd,
ook Ikatura nu al
Aanvoerder Klaassen ook blessa?quote:Op zondag 24 augustus 2025 15:30 schreef BobW het volgende:
Opstelling: Jaros; Gaaei, Rosa, Baas, Wijndal; Fitz-Jim, Taylor, Gloukh; Berghuis, Weghorst, Moro
Dat is te moeilijk voor Sjon. (en Gloukh heeft voorin enkel links gespeeld in het verleden).quote:Op zondag 24 augustus 2025 15:33 schreef BobW het volgende:
Gloukh voorin en Berghuis op 10 zou ook nog kunnen
Het dunne lijntje tussen geniaal en gewoon een trainer die het helemaal niet meer weet.quote:
Vanwege de playoffs CL die ze niet hebben gehaald omdat ze verloren van een matige club.quote:Op zondag 24 augustus 2025 12:58 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Waarom speelt Feyenoord niet dit weekend?
Dan kan Moro naar rechtsquote:Op zondag 24 augustus 2025 15:34 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Dat is te moeilijk voor Sjon. (en Gloukh heeft voorin enkel links gespeeld in het verleden).
Hoezo? Gloukh in de basis was natuurlijk altijd het plan, anders betaal je geen 15 mio.quote:Op zondag 24 augustus 2025 15:54 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wat een gegoochel weer van Sjon.
Uiteraard maar Mokio en Klaassen zitten dan weer op bank en achterin begin je met dwergen Rosa en Baas.quote:Op zondag 24 augustus 2025 15:55 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Hoezo? Gloukh in de basis was natuurlijk altijd het plan, anders betaal je geen 15 mio.
achterin kan Sjon weinig aan doen, Itakura is er niet bij en Sutalo komt net terug van blessure.quote:Op zondag 24 augustus 2025 16:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Uiteraard maar Mokio en Klaassen zitten dan weer op bank en achterin begin je met dwergen Rosa en Baas.
Het is nog niet erg consistent. Al kom je daar wel mee weg tegen Heracles
Snap dat ze moeten bijkomen. Missen van de Champions League is wel ernstig. Die club leeft immers net als de meeste inwoners op zuid van een uitkering.quote:Op zondag 24 augustus 2025 15:39 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Vanwege de playoffs CL die ze niet hebben gehaald omdat ze verloren van een matige club.
Kian mag het laten zien. Een goede invalbeurt doet wonderen.quote:Op zondag 24 augustus 2025 16:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
achterin kan Sjon weinig aan doen, Itakura is er niet bij en Sutalo komt net terug van blessure.
Ik ben eigenlijk enkel benieuwd wie er gaat verdedigen op het middenveld.
hoe langer een statistiek staat hoe groter de kans dat deze statistiek gaat omvallenquote:Op zondag 24 augustus 2025 15:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
61 jaar geleden voor het laatst thuis verloren van Heracles.
We hebben sowieso een enorm klein elftal, moro en glouhk zijn ook fysieke onderdeurtjesquote:Op zondag 24 augustus 2025 16:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Uiteraard maar Mokio en Klaassen zitten dan weer op bank en achterin begin je met dwergen Rosa en Baas.
Het is nog niet erg consistent. Al kom je daar wel mee weg tegen Heracles
Nog 8 jaar wachten dus.quote:Op zondag 24 augustus 2025 15:26 schreef Wienerschnitzels het volgende:
61 jaar geleden voor het laatst thuis verloren van Heracles.
Onzinquote:Op zondag 24 augustus 2025 16:07 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
hoe langer een statistiek staat hoe groter de kans dat deze statistiek gaat omvallen
HARVARD
Daarom doe ik het maar bij je vrouw.quote:Op zondag 24 augustus 2025 16:15 schreef Wotte het volgende:
[..]
Ik heb die obsessie met dit standje nooit helemaal begrepen vanuit mannelijk perspectief.
Jij liever dan ik als Wotte er in heeft gezeten.quote:Op zondag 24 augustus 2025 16:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Daarom doe ik het maar bij je vrouw.
Hans is een parodie op een journalist.quote:Op zondag 24 augustus 2025 16:19 schreef Bugno3 het volgende:
Hansie met geen enkele kritische vraag over alle blessures. Zal wel gewoon pech zijn. Wel raar dat kuttrainers altijd pech met blessures hebben, en toptrainers altijd mazzel hebben.
quote:Op zondag 24 augustus 2025 16:04 schreef Wienerschnitzels het volgende:
ESPN zegt dat het Gloukh op links is, Moro op rechts en Berghuis op het middenveld.
Ik zou zeggen anus snuffelen in het algemeen maar goed ieder zijn meug.quote:Op zondag 24 augustus 2025 16:19 schreef BehoorlijkKritisch het volgende:
[..]
Jij liever dan ik als Wotte er in heeft gezeten.
Het was een vent. Theezakje dippen maat.quote:Op zondag 24 augustus 2025 16:16 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Daarom doe ik het maar bij je vrouw.
Je moet echt een spits erbij halen. Weghorst is prima als invaller, maar vrij armoedig als basisspitsquote:Op zondag 24 augustus 2025 17:02 schreef Wertha het volgende:
Onze afmaker maakt nog niet veel van het afmaken vandaag.
Die valt nog niet mee.quote:Op zondag 24 augustus 2025 17:15 schreef Wertha het volgende:
Moro heeft toch ook niet écht dat verfijnde. Heb hem al een aantal keren met de bal aan de voet de controle zien missen.
Tegen een enorme degradatiekandidaat.quote:Op zondag 24 augustus 2025 17:20 schreef Wotte het volgende:
Die Rosa centraal is opzich best een vondst
Als het werkt dan werkt hetquote:Op zondag 24 augustus 2025 17:21 schreef Wertha het volgende:
[..]
Tegen een enorme degradatiekandidaat.
De ergernis bij Gloukh toen Wappert zijn balletje verneukte. Dat kan een leuke rubriek worden.quote:
Wij wachten op duiding van Pieter Zwart naar aanleiding van een interview met de coach.quote:Op zondag 24 augustus 2025 17:32 schreef PowerLoungen het volgende:
Jan Wouters-voetbal , ze doen maar wat in balbezit.
(Net als in de vorige periode van debieltje Sjon)
Die heeft ook ogen.quote:Op zondag 24 augustus 2025 17:34 schreef Wertha het volgende:
[..]
Wij wachten op duiding van Pieter Zwart naar aanleiding van een interview met de coach.
Ja en nee.quote:
Dat soort ventjes vinden iemand als Zidane maar een kutvoetballer want volgens de ciJfErs de bal 5 keer ingeleverd en Bram van Polen slechts 1 keer.quote:Op zondag 24 augustus 2025 17:39 schreef Wertha het volgende:
[..]
Ja en nee.
Als ze het even niet weten is het stappenplan bij VI heel eenvoudig:
- Probeer uit het post-wedstrijd interview wat quotes te halen wat de trainer heeft bedacht;
- Zoek daar een paar stills bij;
- Zet de stills in een artikel, beschrijf - alsof je dit zelf als analyticus hebt begrepen - wat de tactiek was;
- Zet er citaten van de trainer bij met een begeleidend textje als: Dit idee blijkt ook uit de opmerking van trainer X in het interview met Hans Kraaij Jr. voor de camera van ESPN waar hij het volgende zei over speler Y: "citaat".
En zo ging het ook in hun 'videoanalyse' van GAE - Ajax.
Moah niet helemaal je ziet de Farioli opbouw met de inzakkende zes. Backs die het veld breed houden. Vierkantjes maken op het middenveld dit dat en wout die iedere bal niet goed aanneemt.quote:Op zondag 24 augustus 2025 17:32 schreef PowerLoungen het volgende:
Jan Wouters-voetbal , ze doen maar wat in balbezit.
(Net als in de vorige periode van debieltje Sjon)
Je moet nog steeds je diploma posten, daar hadden we deal over loser.quote:Op zondag 24 augustus 2025 16:07 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
hoe langer een statistiek staat hoe groter de kans dat deze statistiek gaat omvallen
HARVARD
Dan zet je toch gewoon met je eigen netwerk een VPN op?quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:07 schreef The-BFG het volgende:
Is het wat, wist niet dat Ziggo Go VPN netwerken blocked.
Lekker stukje handelingssnelheid daarquote:Op zondag 24 augustus 2025 18:18 schreef Wertha het volgende:
Ja jongens...... hoeveel ruimte wil je krijgen. Schei uit.
Granieten Revolutie met Wes en Raf, zin in.quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:21 schreef PowerLoungen het volgende:
Tijd dat de club zichzelf weer opblaast om deze graftombe tot leven te wekken.
Heb er zin in , dronken tokkies die het k-woord krijsen tegen Sjaak Swart.quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:24 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Granieten Revolutie met Wes en Raf, zin in.
Kroes ook helemaal in zijn nopjes met dit spektakel op zijn ossenworst na de rondo.quote:
Glijer Rob Jansen die zich er tussen glibbert als nieuwe TD om zich onbeschaamd te verrijken.quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:25 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Heb er zin in , dronken tokkies die het k-woord krijsen tegen Sjaak Swart.
''hOe ziT heT noU mEt je NieuWe cLub Róóóppp ?''quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:28 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Glijer Rob Jansen die zich er tussen glibbert als nieuwe TD om zich onbeschaamd te verrijken.
Arne Slot is dus eigenlijk helemaal niet zo’n goede trainer, anders had Ajax nu volgens zijn filosofie wel beter gevoetbaldquote:
Je had er minimaal vier moeten makenquote:Op zondag 24 augustus 2025 18:39 schreef marcb1974 het volgende:
Hoe ********* veel kansen wil je verneuken
Deze reactie zocht ik.quote:
Liever dit dan andersomquote:Op zondag 24 augustus 2025 18:42 schreef Wotte het volgende:
[..]
Je had er minimaal vier moeten maken
En in plaats daarvan hebben wij toppers opgeleid als Brutil Hosé, Jamal Akachar, Rydel Poepon, Geoffrey Castilleon.quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:57 schreef Frozen-assassin het volgende:
Weghorst heeft nul functionele techniek. Zulke spits zou bij de jeugdopleiding direct weg zijn gestuurdZelfs bij zijn goal krijgt ie de bal met pijn en moeite op goede plek. Het is dat Heracles er helemaal niets van kan...
Die was ik aan het vervangen vlak voor mijn vakantie... En vergeten de oude nog even aan te zetten..quote:Op zondag 24 augustus 2025 18:13 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dan zet je toch gewoon met je eigen netwerk een VPN op?
dat kloptquote:Op zondag 24 augustus 2025 19:44 schreef Black-Death het volgende:
maar volgens mij heeft Heracles geen kans gehad?
Dat is positief (ook al is het maar Heracles)quote:
Ging er wel vanuit dat er EN een 6 komt en Taylor blijft. Dan gaat Fitz-Jim minder spelen.quote:Op zondag 24 augustus 2025 20:15 schreef Wotte het volgende:
Ik snap overigens niet dat Fitz-Jim nog verhuurd mag worden de enige zes in de selectie die je beter laat voetballen.
Een grote kans geloof ik. En dat kan je zo af en toe opbreken.quote:Op zondag 24 augustus 2025 19:44 schreef Black-Death het volgende:
Net de samenvatting gezien. Het wordt tijd dat ze eens gaan trainen op afmaken. Man man man
Verder zegt een samenvatting te weinig om echte conclusies te trekken, maar volgens mij heeft Heracles geen kans gehad?
Oh en wat vonden ‘we’ van Fitz-Jim op 6?
Je moet een gelukje hebben, met een aardige speler die ergens overbodig wordt, zal nog best wat gaan schuiven in die laatste week transfermarkt.quote:Op zondag 24 augustus 2025 20:22 schreef Black-Death het volgende:
Schiet nog niet op met de inkomende transfers
Dan moet Brobbey eerst weg begrijp ik. Je moet bijna hopen dat er nog een zandbakclub erin trapt.quote:Op zondag 24 augustus 2025 20:22 schreef Black-Death het volgende:
Schiet nog niet op met de inkomende transfers
Die hebben geen haast, dus dan is het sowieso te laat.quote:Op zondag 24 augustus 2025 20:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan moet Brobbey eerst weg begrijp ik. Je moet bijna hopen dat er nog een zandbakclub erin trapt.
Of Kaplan of Taylor.quote:Op zondag 24 augustus 2025 20:40 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Dan moet Brobbey eerst weg begrijp ik. Je moet bijna hopen dat er nog een zandbakclub erin trapt.
Ondanks alle haat hier vorige seizoen vond en vind ik hem gewoon een nuttige speler om erbij te hebben.quote:Op zondag 24 augustus 2025 20:15 schreef Wotte het volgende:
Ik snap overigens niet dat Fitz-Jim nog verhuurd mag worden de enige zes in de selectie die je beter laat voetballen.
Kaplan zal niet al te veel opleven denk ik..quote:
Scoorde vorig seizoen het dubbele van de brub maar dan in de bundesliga.quote:Op zondag 24 augustus 2025 22:15 schreef papert het volgende:
Heb wel twijfels over Boadu, is vooral een pure afmaker die ruimte nodig heeft dacht ik, maar heeft voor een pure afmaker de afgelopen jaren weinig goals gemaakt.
Kan hij ook in de kleine ruimtes spelen?
Het ging ook over salarisruimte.quote:Op zondag 24 augustus 2025 21:55 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Kaplan zal niet al te veel opleven denk ik..
Transfervrij is dit geen gekke optie als je dan een 10-12 miljoen nog in andere posities kan steken.quote:
Ik hoop dat je gelijk hebt Marc.quote:Op zondag 24 augustus 2025 20:18 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ging er wel vanuit dat er EN een 6 komt en Taylor blijft. Dan gaat Fitz-Jim minder spelen.
Inderdaad. Elke debiel van de Telegraaf kan dat werk wel doen.quote:
Boadu had bij Bochum een ketchup seizoen. Veel wedstrijden zonder resultaat, ruzie met Dieter Hecking. Door blessures erin gekomen en ineens scoort ie in twee wedstrijden vijf goals. Maar consistentie heb ik hem niet op kunnen betrappenquote:Op zondag 24 augustus 2025 22:31 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Scoorde vorig seizoen het dubbele van de brub maar dan in de bundesliga.
quote:Interesse uit Bazel voor Ajax-verdediger Kaplan
Ahmetcan Kaplan zag eerder deze zomer een transfer naar 1. FC Köln afketsen, maar vertrekt mogelijk alsnog bij Ajax. Het Zwitserse FC Basel zou de Turkse verdediger willen huren, inclusief koopoptie. Kaplan kwam in 2022 naar Amsterdam, maar liep al snel een zware knieblessure op en heeft sindsdien slechts 25 wedstrijden voor de hoofdmacht gespeeld. Dit seizoen heeft Kaplan alleen minuten bij Jong Ajax gemaakt, omdat hij niet in de plannen van trainer John Heitinga voorkomt. (Bron: AD)
Ik vrees dat er geen nieuwe 6 komt. Ergo; we gaan elke wedstrijd wisselen tussen Fitz-Jim, Mokio en Klaassen.quote:
Laten we hopen dat ze helemaal geen spits aantrekken en Weghorst het hele seizoen blijft staanquote:Op maandag 25 augustus 2025 11:24 schreef manny het volgende:
Dus. Iets van vooruitgang. Mooi.
En meneer Wout heeft er 3 in liggen na 3 potjes. Kennen we wel klagen, maar dat is geen ketchup-fles werk.
100% inzet en pakt zijn doelpunten wel mee. Wel een techniek van niks en ziet zijn ploeggenoten soms totaal niet staan. Kon bijvoorbeeld zo een pass op Glouck geven maar zag het gewoon niet (en terechte irritatie bij Glouck hierbij)quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:24 schreef manny het volgende:
En meneer Wout heeft er 3 in liggen na 3 potjes. Kennen we wel klagen, maar dat is geen ketchup-fles werk.
Lelijkste spits van Ajax ooityquote:Op maandag 25 augustus 2025 11:42 schreef Bugno3 het volgende:
Ongeacht zijn goals wordt ik elke wedstrijd dat WOUT speelt een beetje onpasselijk. De spits van WV-HEDW-13 beweegt soepeler.
"wordt ik"quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:42 schreef Bugno3 het volgende:
Ongeacht zijn goals wordt ik elke wedstrijd dat WOUT speelt een beetje onpasselijk. De spits van WV-HEDW-13 beweegt soepeler.
Iets van vooruitgang of was Heracles zo slecht? Ik vond vooral Heracles eigenlijk onthutsend slecht, die zie ik zo degraderen dit jaar.quote:Op maandag 25 augustus 2025 11:24 schreef manny het volgende:
Inderdaad. Het feit dat Heracles tegen dit Ajax geen enkele kans uitspeelt, geeft wel aan dat Heracles bizar slecht is.quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Iets van vooruitgang of was Heracles zo slecht? Ik vond vooral Heracles eigenlijk onthutsend slecht, die zie ik zo degraderen dit jaar.
2 dingen kunnen tegelijk waar zijn.quote:Op maandag 25 augustus 2025 12:29 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Iets van vooruitgang of was Heracles zo slecht? Ik vond vooral Heracles eigenlijk onthutsend slecht, die zie ik zo degraderen dit jaar.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |