Mee eens. Moussa is aan het overdrijven.quote:Van Hanegem: ''Die moet zo’n jongen wel even bij zijn oren pakken, hoor''
vandaag, 07:16 124 reacties
Willem van Hanegem heeft stevige kritiek op het optreden van Anis Hadj Moussa na het thuisduel met NAC Breda. De Algerijnse buitenspeler begon in de basis, maar maakte volgens het Feyenoord-icoon te vaak verkeerde keuzes. Van Hanegem stoorde zich aan het spel van de aanvaller, die regelmatig zijn directe tegenstander opzocht maar daarbij nauwelijks oog had voor vrijstaande ploeggenoten.
"Toen Anis Hadj Moussa vorig jaar van Vitesse naar Feyenoord kwam, was ik in eerste instantie ook heel enthousiast", begint Van Hanegem in zijn column in het Algemeen Dagblad. ''Ik ben gek op dat soort spelertjes: jongens die een tegenstander altijd durven op te zoeken, zoals Leo Sauer dat aan de linkerkant bij Feyenoord ook doet.''
Na de wedstrijd tegen NAC Breda is Van Hanegem minder te spreken over de aanvaller. ''Maar wat Hadj Moussa allemaal aan het doen was tegen NAC zaterdagavond: dat kon echt niet, hoor. Het leek wel alsof hij liep te voetballen met een heel grote spiegel voor zijn neus, zodat hij steeds lekker naar zichzelf kon kijken. Oog voor zijn medespelers had hij totaal niet. Hij deed werkelijk alles alleen. Alles!"
Volgens Van Hanegem ligt hier ook een taak voor trainer Robin van Persie. "Zijn trainer Robin van Persie deed alsof dat allemaal wel meeviel, maar die moet zo’n jongen wel even bij zijn oren pakken, hoor. Ploeggenoten zien dat ook, hè. Die lopen zich helemaal het schompes, maar ze krijgen vervolgens steeds de bal niet, terwijl hij ’m juist elke keer kwijt is.''
Van Hanegem is van mening dat Hadj Moussa gewisseld had moeten worden en dat spelers er iets van moeten zeggen. ''Als je bij Feyenoord zóveel balverlies lijdt, moet je daar gewoon op aangesproken worden. En het mooiste was: toen Sauer als invaller één keer naar binnen kwam en zelf op doel schoot, stond Hadj Moussa als eerste wild met zijn armen te zwaaien. Dat geloof je toch niet?"
Ik denk dat die uitverkiezing op basis van die wedstrijd tegen Fenerbahce was. Toen speelde hij wel uitstekendquote:Op maandag 11 augustus 2025 08:54 schreef H.FR het volgende:
Bij De Telegraaf is hij speler van de week. Hij was wel de laatste die daarvoor in aanmerking kwam.
Maar goed, als hij dit gaat beheersen dan gaat zijn waarde naar 40/45mln.
Met snelheid en overzicht is het een City-speler. Zonder is de eredivisie zijn top.quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:44 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Ik denk dat die uitverkiezing op basis van die wedstrijd tegen Fenerbahce was. Toen speelde hij wel uitstekend
Hij kan in principe wel het verschil maken door al die individuele acties te maken, maar hij maakt soms een hele goede actie waardoor er ook ruimte vrijkomt van anderen en dan mist hij het overzicht om die bal te geven of hij wil die gewoon niet geven vanwege eigen succes willen hebben.
Misschien hoopt hij nog op een transfer voor de deadline en is hij daarom zo egoïstische bezig.
Kijk eens goed.quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:53 schreef De_Pel het volgende:
[ afbeelding ]
Nu al verreweg de beste (in xG)
Die xG mogen ze me toch nog een keertje uitleggen, Ajax komt zes keer 1-op-1 voor de keeper, scoort 2x en heeft nog een paar kansen en heeft een xG van 1.77quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:53 schreef De_Pel het volgende:
[ afbeelding ]
Nu al verreweg de beste (in xG)
xG moet je ook niet op één wedstrijd alleen baseren. Pas vanaf een wedstrijdje van 3 of 4 kun je patronen gaan ontwaren.quote:Op maandag 11 augustus 2025 13:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Die xG mogen ze me toch nog een keertje uitleggen, Ajax komt zes keer 1-op-1 voor de keeper, scoort 2x en heeft nog een paar kansen en heeft een xG van 1.77
Ze kijken ook naar het toeschouwersaantal. Lege Arena helpt niet mee.quote:Op maandag 11 augustus 2025 13:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Die xG mogen ze me toch nog een keertje uitleggen, Ajax komt zes keer 1-op-1 voor de keeper, scoort 2x en heeft nog een paar kansen en heeft een xG van 1.77
Los van wat Stijn zegt, redeneren mensen vaak vanuit het resultaat van een schot. Een schot op doel (of goal) kan een hele lage xG hebben, voor de kans dat een specifiek schot tot een doelpunt leidt bestaat xGOT (expected goals on target). Bij PSV was dat al een stuk hoger dan hun relatief lage xG van 2.06, namelijk 3.32. Bij Ajax scheelde het overigens niet veel zie ik.quote:Op maandag 11 augustus 2025 13:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
quote:Op maandag 11 augustus 2025 13:35 schreef Binge-watch het volgende:
Nieuwkoop niet beschikbaar na de slijtageslag afgelopen zaterdag. Het waren dertig mooie minuten.
Hoop niet dat Read een blessure is. Niet gek dat ie niet/weinig zou spelen gezien de opbouw van z'n speeltijd, maar had hem wel op de bank verwacht.quote:Ook Read en Diarra niet inzetbaar. Het dunt weer lekker uit zo.
We hebben ook Slory, Sliti en Borges nog, geen stress.quote:Op maandag 11 augustus 2025 13:38 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Die ging iets te hard van stapel zaterdag
Geen Diarra betekent hopelijk Sauer 90 minuten.
Je mag toch ook maar maximaal 23 spelers meenemen? Niet heel gek dat je dan de spelers die niet heel lang kunnen spelen thuis laat.quote:Op maandag 11 augustus 2025 13:42 schreef hhh38 het volgende:
[..]
We hebben ook Slory, Sliti en Borges nog, geen stress.
+1,99 is toch de hoogste score. Verder was het uiteraard een gebbetje. #Pietjepukkedquote:
Ik had wel Read boven Sliti verkozen, we hebben nu 1 rechtsbackquote:Op maandag 11 augustus 2025 13:47 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Je mag toch ook maar maximaal 23 spelers meenemen? Niet heel gek dat je dan de spelers die niet heel lang kunnen spelen thuis laat.
Als ze zeker willen zijn dat Timber nooit meer bijtekent, vragen ze die om rechtsback te gaan staan.quote:Op maandag 11 augustus 2025 14:23 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik had wel Read boven Sliti verkozen, we hebben nu 1 rechtsback
En zelfs dan vind ik het niet bijster relevant. Dat clubs met meer kansrijke schoten over de lange termijn meer goals gaan maken is gewoon logisch, maar een simpele verklaring van iemand die de wedstrijden daadwerkelijk kijkt is altijd relevanter.quote:Op maandag 11 augustus 2025 13:29 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
xG moet je ook niet op één wedstrijd alleen baseren. Pas vanaf een wedstrijdje van 3 of 4 kun je patronen gaan ontwaren.
Stengs en Bijlow zijn dan wel gehandicapt maar dat waren op hun top echt heel goede spelers voor onsquote:
Wanneer komt Stengs weer voetballen dan? Bijlow kunnen we beter bij het grof vuil zetten.quote:Op maandag 11 augustus 2025 14:51 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Stengs en Bijlow zijn dan wel gehandicapt maar dat waren op hun top echt heel goede spelers voor ons
Nieuwkoop is een gehandicapte die op zijn best een beetje opgefokt kan hobbelen
Stengs zit inmiddels in de Ivanusec fase van zijn carrièrequote:Op maandag 11 augustus 2025 14:53 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Wanneer komt Stengs weer voetballen dan? Bijlow kunnen we beter bij het grof vuil zetten.
Wel oppassen dan: bij het schrijven van een boek liggen nekklachten en rsi op de loer.quote:Op maandag 11 augustus 2025 14:48 schreef Qarrad het volgende:
Nieuwkoop, het is echt heel sneu voor hem, maar Bijlow en hij kunnen samen een boek schrijven
Hij heeft een aantal echt fantastische wedstrijden gespeeld hoor, maar de statistische kans daarop bij speeltijd is veel kleiner dan de kans dat hij een domme kaart pakt en/of weer stuk gaat.quote:Op maandag 11 augustus 2025 14:51 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Stengs en Bijlow zijn dan wel gehandicapt maar dat waren op hun top echt heel goede spelers voor ons
Nieuwkoop is een gehandicapte die op zijn best een beetje opgefokt kan hobbelen
Ook alleen al de opmerking: "Bij de Belg", van wooooooow kijk jullie eens dom zijn dat je Nederland kijkt en kijk mij eens speciaal zijn, zelfde type figuren die met hun Mac Book de hele dag in de koffiewinkel zitten op 1 koffie, en denken: kijk mij eens ZZP'er zijn, maar in feit ben je gewoon een loser die denkt iets voor te stellen, ik help je uit de droom: Je bent middelmaat!quote:
Mourinho is bang voor ons Aziatische trio.quote:Feyenoord reist zonder Givairo Read, Jakub Moder, Bart Nieuwkoop en Gaoussou Diarra af naar Istanbul. Dat is informatie die de Portugees nog niet had, maar hij lijkt er ook niet van onder de indruk. "Kom op. Ik heb ook drie geblesseerden in de Onder 18. Ik dacht dat je me ging vertellen dat de drie Japanners (het zijn er twee, red.) er niet bij zouden zijn. Jij vertelt me over spelers die nog nooit hebben gespeeld", sluit hij op vervelende toon af.
Mougodquote:Op maandag 11 augustus 2025 16:39 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Mourinho is bang voor ons Aziatische trio.
Mourinho vindt al die spleetogen ook op elkaar lijkenquote:Op maandag 11 augustus 2025 16:39 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Het hele idee van xG is toch juist ook om te bepalen hoe kansrijk een schot is?quote:Op maandag 11 augustus 2025 14:49 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Dat clubs met meer kansrijke schoten over de lange termijn meer goals gaan maken is gewoon logisch, maar een simpele verklaring van iemand die de wedstrijden daadwerkelijk kijkt is altijd relevanter.
Hwang is triggered en gaat schroeienquote:Op maandag 11 augustus 2025 16:39 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Klopt, maar xG zegt weinig over hoe kansrijk de situatie was. Een zeer kansrijke situatie kan uiteindelijk een xG opleveren van 0, bijvoorbeeld doordat een speler een millimeter buitenspel staat.quote:Op maandag 11 augustus 2025 16:51 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Het hele idee van xG is toch juist ook om te bepalen hoe kansrijk een schot is?
Gaat dit dan toch weer zo’n seizoen worden?quote:
quote:Op maandag 11 augustus 2025 14:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Stengs zit inmiddels in de Ivanusec fase van zijn carrière
Misschien kunnen Hazard, Stengs en Ivanusec een praatgroepje oprichten.quote:Op maandag 11 augustus 2025 14:54 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Stengs zit inmiddels in de Ivanusec fase van zijn carrière
Bijna niet respectloos, die pannenkoek. Kapoet maken.quote:Op maandag 11 augustus 2025 16:39 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Is er een specifieke reden dat je dit in het Feyenoord-topic plaatst?quote:
Klopt. Channant.quote:Op maandag 11 augustus 2025 18:14 schreef klaasweetalles het volgende:
[ afbeelding ]
poging gedaan nieuwe OP...zal wel niet goed zijn
Is vast allemaal exclusief bonussen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 18:24 schreef De_Pel het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zou dit toch wel enigszins pijnlijke uitgaande bedragen vinden.
Klaasgodquote:Op maandag 11 augustus 2025 18:14 schreef klaasweetalles het volgende:
[ afbeelding ]
poging gedaan nieuwe OP...zal wel niet goed zijn
Vriend, wij hebben alleen de gedragsregels van Fok waar iedereen een kruisje voor zet.quote:Op maandag 11 augustus 2025 18:51 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Klaasgod
Niemand anders hier doet zijn best voor een OP dus dan houden we dit kunstwerk
(Maar ik wil wel de gedragsregels terug)
Paixao, Smal, Beelen, Moder, Read…quote:Op maandag 11 augustus 2025 20:15 schreef Qarrad het volgende:
Blessure houdt Givairo Read voorlopig aan de kant
https://www.fr12.nl/nieuw(...)oorlopig-aan-de-kant
Nou, uit de flesquote:Op maandag 11 augustus 2025 20:35 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Paixao, Smal, Beelen, Moder, Read…
Waar is de geest van Priske?
Godver.quote:Op maandag 11 augustus 2025 20:12 schreef bbuddybb het volgende:
Man man man.
Had Feyenoord een jaar terug getipt om hem te kopen toen ie wilde vertrekken bij PSV. Is een echte Feyenoordspits.quote:Op maandag 11 augustus 2025 20:56 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Wat heeft dit met Feyenoord te maken lampje?
Leuk voor je.quote:Op maandag 11 augustus 2025 21:05 schreef PSVCL het volgende:
[..]
Had Feyenoord een jaar terug getipt om hem te kopen toen ie wilde vertrekken bij PSV. Is een echte Feyenoordspits.
Pffffff. We wisten waar het door kwam, toch?quote:Op maandag 11 augustus 2025 20:12 schreef bbuddybb het volgende:
Man man man.
Dit is echt pijnlijk ongrappig.quote:Op maandag 11 augustus 2025 21:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
Feyenoord voorlopig zonder Read
Is Write wel gewoon van de partij? #DTV
Wist überhaupt niet dat men kon lezen op zuid.quote:Op maandag 11 augustus 2025 21:14 schreef ChevyCaprice het volgende:
Feyenoord voorlopig zonder Read
Is Write wel gewoon van de partij? #DTV
Bob zegt net bij de persconferentie dat het hier gaat om een impact blessure.quote:Op maandag 11 augustus 2025 21:33 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Pffffff. We wisten waar het door kwam, toch?
That's the point bro.quote:
Misschien moeten we even lief aan de tegenstanders vragen of ze onze spelers voortaan niet kapot willen schoppen?quote:Op maandag 11 augustus 2025 21:45 schreef fetX het volgende:
Die blessures. Verdorie, houdt dat dan nooit op?
Raar, ik had Diarra eerder meegenomen dan Sliti.quote:Op maandag 11 augustus 2025 21:49 schreef bbuddybb het volgende:
Samengevat: Diarra is gepasseerd. Nieuwkoop is fit maar een tweede wedstrijd in zo'n korte tijd komt te vroeg. En Read heeft een momentje gehad tijdens de wedstrijd.
Van Persie maakt best veel vreemde keuzes, bij Heerenveen ook al.quote:Op maandag 11 augustus 2025 23:04 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Raar, ik had Diarra eerder meegenomen dan Sliti.
Dat je met Moder, Nieuwkoop en Read niet wedstrijdfit nog een speler moet passeren vind ik ook bijzonder, we hebben een erg volle selectie.
Hij maakt toch voornamelijk volkomen logische keuzes bij Feyenoord? Diarra of Sliti, who cares uiteindelijk. Ik had alleen Diarra meegenomen omdat ie al in Turkije heeft gespeeld, maar misschien is ie matig fit.quote:Op maandag 11 augustus 2025 23:15 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Van Persie maakt best veel vreemde keuzes, bij Heerenveen ook al.
Ik vind het eigenlijk niet onlogisch dat je terughoudend ben met iemand als Diarra. Die jongen heeft gewoon geen topsportgeschiedenis om op te bouwen. Hij kan leuk pingelen, maar zowel fysiek als tactisch moet daar nog flink aan gesleuteld worden. Laatste wat je wil is hem nu gelijk overbelasten. Is sowieso gehaald voor de toekomst. Ben benieuwd of dit een Minteh gaat worden of een Walemarkquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 00:07 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Hij maakt toch voornamelijk volkomen logische keuzes bij Feyenoord? Diarra of Sliti, who cares uiteindelijk. Ik had alleen Diarra meegenomen omdat ie al in Turkije heeft gespeeld, maar misschien is ie matig fit.
Hou nou eens op over Heerenveen, hij heeft het niet goed gedaan daar maar hij kwam in een puinzooi terecht, dan is het als beginnend trainer al gauw behelpen. Bij Feyenoord werken er prima mensen om hem heen, heeft hij meer kwaliteit tot zijn beschikking en het gaat helemaal niet verkeerd met een vrij nieuw elftal, geef hem nou eens de kans. Niet iedere mindere keuze hoeft onder de vergrootglas.
Raar. Ik zou Sliti eerder in de basis zetten dan Diarra. Slitigodquote:Op maandag 11 augustus 2025 23:04 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Raar, ik had Diarra eerder meegenomen dan Sliti.
Dat je met Moder, Nieuwkoop en Read niet wedstrijdfit nog een speler moet passeren vind ik ook bijzonder, we hebben een erg volle selectie.
Alhoewel met gemiddeld 10 blessures per wedstrijd iedereen wel aan spelen komt. Op een gegeven moment komen Kasanwirjo, Nadje en Bullaude zelfs terug (lol)
Denk eerder dat hij tijdens trainingen menig ruit aan diggelen heeft geschoten en nu dus bang is dat hij Turken, die vaak nogal hoog in de emotie zitten, achter zich aan krijgt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 08:29 schreef Haringkop het volgende:
Diarra heeft gewoon nog wat parkeerbonnen openstaan, die laat Istanbul even aan zich voorbij gaan.
Eens. Hij vaart zijn eigen koers. Of dat nu is om een image op te bouwen of niet is niet eens belangrijk. Het gaat uiteindelijk om de resultaten.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:25 schreef Slobeend het volgende:
O wee als je wat kanttekeningen hebt bij Van Persie. Hij is gewoon overduidelijk eigenzinnig, hoe dat op lange termijn uitpakt moeten we zien. Misschien wel heel goed!!!
Dit is volgens mij nog niet eens eigenzinnig, maar gewoon iets wat hij heeft geleerd als topspeler van een topclub. In interviews vroeger als speler ging hij daar ook uitgebreid op in, dat ze daar standaard rouleerden én van de spelers bepaalde waarden in de gaten hielden en zodra er iemand in de oranje zône kwam, dan werd de wedstrijdbelasting teruggedraaid en de training aangepast.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:25 schreef Slobeend het volgende:
O wee als je wat kanttekeningen hebt bij Van Persie. Hij is gewoon overduidelijk eigenzinnig, hoe dat op lange termijn uitpakt moeten we zien. Misschien wel heel goed!!!
Dan maak jij maar watquote:
iedereen gaat gewoon zitten wat op dat plaatje staatquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:17 schreef Caland het volgende:
[..]
Tevens fake news, ik ben naar Z gegaan.
Het is gewoon nu al heel vermoeiend dat elke actie van van Persie direct zo extreem onder een vergrootglas komt te liggen hier en (vooral) in de media.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:25 schreef Slobeend het volgende:
Van Persie was een uitzonderlijke voetballer.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:31 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Dit is volgens mij nog niet eens eigenzinnig, maar gewoon iets wat hij heeft geleerd als topspeler van een topclub. In interviews vroeger als speler ging hij daar ook uitgebreid op in, dat ze daar standaard rouleerden én van de spelers bepaalde waarden in de gaten hielden en zodra er iemand in de oranje zône kwam, dan werd de wedstrijdbelasting teruggedraaid en de training aangepast.
Hij vertelde ook hoe ze met veel zorg een paar kilo spieren erbij kweekten heel gericht op sommige spiergroepen zodat hij op een bepaald punt (ik weet niet meer wat) meer kon leveren. Hij was zijn hele volwassen sportende leven X kilo geweest, en was nu X+2 omdat de medische staf en de prestatiecoaches of weet ik het hadden gesignaleerd dat daar nog winst te behalen viel.
Iemand die zo gepassioneerd over dat soort tweaks kan vertellen en kan uitleggen hoe het toegepast wordt, die is denk ik geen frivole koekenbakker die lekker eigenzinnig zomaar dingen besluit.
Maar goed, het blijft voetbal, misschien vind ik hem over 10 wedstrijden toch een incompetente fietsenmaker.
Steijn aanvoerder maken is helemaal niet logisch, maar geen zin in die discussie.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:42 schreef Pistolero het volgende:
[..]
Het is gewoon nu al heel vermoeiend dat elke actie van van Persie direct zo extreem onder een vergrootglas komt te liggen hier en (vooral) in de media.
Ook al zijn de acties zoals Steijn aanvoerder maken of Diarra passeren vol-ko-men logisch als je even langer dan 1 seconde nadenkt.
Dat is inderdaad niet logische als je er logische over nadenkt. De potentiële aanvoerders waren Moder, Hwang of Wellenreuter. Maar dat is gewoon helemaal niet handig voor interviews en communicatie.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:50 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Steijn aanvoerder maken is helemaal niet logisch, maar geen zin in die discussie.
Als je het op een rijtje zet vind ik zijn balverlies met name de tweede helft eigenlijk helemaal niet meevallen (lol)quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:16 schreef Caland het volgende:
[ x ]
Die andere zolderkamerautist heeft al het balverlies van Hadj Moussa teruggekeken.
Het boeit ook helemaal niet dat balverliesquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:58 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Als je het op een rijtje zet vind ik zijn balverlies met name de tweede helft eigenlijk helemaal niet meevallen (lol)
De eerste helft viel ook wel mee, maar de tweede helft zeker na de 2-0 (toen de zege in de tas leek) gingen echt de oogkleppen op.
Het gaat om RENDEMENT. Als je voortdurend in kansrijke positie een kansloze keuze maakt, zwengelt de kritiek vanzelf aan. Had Moussa vaker het balletje overgespeeld, maak je vanzelf een of twee goals meer.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 10:03 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Het boeit ook helemaal niet dat balverlies
Dat weet je met zulke spelers
Het gaat om 10 verkeerde acties en die ene actie die wel lukt en beslissend kan zijn
Dat is nog niet zeker als dat balletje over wordt gespeeld dat het altijd rendement zal hebbenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 10:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het gaat om RENDEMENT. Als je voortdurend in kansrijke positie een kansloze keuze maakt, zwengelt de kritiek vanzelf aan. Had Moussa vaker het balletje overgespeeld, maak je vanzelf een of twee goals meer.
Ik vind het bij sommigen (waaronder jou) niet meer ‘wat kanttekeningen’ en meer voortdurend het negatieve benadrukken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 09:25 schreef Slobeend het volgende:
Vooral dit inderdaad. Soms is er gewoon een mismatch tussen een club en een trainer en dat kan ook betekenen dat een club (met alle respect) te klein is voor de naam van de trainer. Rijkaard degradeerde ook voor het eerst in de clubgeschiedenis met Sparta een paar jaar voordat hij met Barcelona de treble won. Van Persie heeft nog genoeg te bewijzen, maar zijn periode bij Heerenveen vind ik niet echt een goed argument om hem af te serveren.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 10:21 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik weet dat je negatieve verhalen hebt gehoord over zijn Heerenveen periode, maar als rookie bij een (voor zijn ervaring als speler) onderontwikkelde club die hem nauwelijks hielp is het echt heel ingewikkeld.
Priske doet het opeens ook weer best aardig in het volgzame Oostblok.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 10:31 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Vooral dit inderdaad. Soms is er gewoon een mismatch tussen een club en een trainer en dat kan ook betekenen dat een club (met alle respect) te klein is voor de naam van de trainer. Rijkaard degradeerde ook voor het eerst in de clubgeschiedenis met Sparta een paar jaar voordat hij met Barcelona de treble won. Van Persie heeft nog genoeg te bewijzen, maar zijn periode bij Heerenveen vind ik niet echt een goed argument om hem af te serveren.
Rendement gaat het overal omquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 10:06 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Het gaat om RENDEMENT. Als je voortdurend in kansrijke positie een kansloze keuze maakt, zwengelt de kritiek vanzelf aan. Had Moussa vaker het balletje overgespeeld, maak je vanzelf een of twee goals meer.
Hij heeft net verlengd tot 2030 dus denk het niet.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:38 schreef klaasweetalles het volgende:
ZIt hij nog op een transfer te azen vlak voor de deadline?
Zo verlenging doen spelers alleen maar omdat er meestal een salaris verhoging aan gekoppeld is en dat Feyenoord een hogere transfersom kan krijgen. Als er morgen een club komt die de transfersom kan betalen dan is hij weg.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:49 schreef Evangelion het volgende:
[..]
Hij heeft net verlengd tot 2030 dus denk het niet.
quote:Anis Hadj Moussa, een speler van Feyenoord, staat in de belangstelling van verschillende clubs, waaronder Benfica. Ook Nottingham Forest en AS Monaco zouden interesse hebben getoond, evenals Olympique Marseille.
Feyenoord heeft nog geen aanbiedingen geaccepteerd die de club tevreden stellen. Hadj Moussa heeft nog een contract tot 2029, wat Feyenoord een sterke onderhandelingspositie geeft. De speler zelf is gevleid door de interesse, aldus zijn zaakwaarner
Het kan altijd, maar het lijkt me onwaarschijnlijk dat een club nu een offer that dennis can't refuse doet. En dat Moussa dat ook wel weet.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 12:01 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Zo verlenging doen spelers alleen maar omdat er meestal een salaris verhoging aan gekoppeld is en dat Feyenoord een hogere transfersom kan krijgen. Als er morgen een club komt die de transfersom kan betalen dan is hij weg.
Volgens mij was er een Italiaanse of een Spaanse club geïnteresseerd maar die boden te weinig. Misschien zit dat ook nog in zijn hoofd.
[..]
Tegen de Top Ossen en Helmond Sports van Armenië en Tsjechiëquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Priske doet het opeens ook weer best aardig in het volgzame Oostblok.
Die boys van hem showen hoe dan ook mentality.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:01 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Tegen de Top Ossen en Helmond Sports van Armenië en Tsjechië
Ik denk dat Priske het bij ons ook best aardig had gedaan als, ik noem een voorbeeld, Arnesen hem had gehaald als opvolger Advocaat. Niet zo goed als OH ARNE, maar hij heeft leuke ideeën over voetbal en het is een prima vent. Plus dan lag het verwachtingspatroon heel anders.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:07 schreef Caland het volgende:
[..]
Priske doet het opeens ook weer best aardig in het volgzame Oostblok.
Ik denk uiteindelijk gewoon niet dat een doetje als Priske past in de Nederlandse/Rotterdamse cultuur. Dat ging bij zwakbegaafde Belgen al mis bij hem.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:10 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Ik denk dat Priske het bij ons ook best aardig had gedaan als, ik noem een voorbeeld, Arnesen hem had gehaald als opvolger Advocaat. Niet zo goed als OH ARNE, maar hij heeft leuke ideeën over voetbal en het is een prima vent. Plus dan lag het verwachtingspatroon heel anders.
Ik denk ook vooral dat het onzinnig was om een volkomen onervaren trainer even aanvallend voetbal te gaan laten spelen met spelers als Brouwers en Kersten. Dan kan je leuke ideeën hebben als trainer maar in de praktijk wijst het vaak anders uit.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 10:31 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Vooral dit inderdaad. Soms is er gewoon een mismatch tussen een club en een trainer en dat kan ook betekenen dat een club (met alle respect) te klein is voor de naam van de trainer. Rijkaard degradeerde ook voor het eerst in de clubgeschiedenis met Sparta een paar jaar voordat hij met Barcelona de treble won. Van Persie heeft nog genoeg te bewijzen, maar zijn periode bij Heerenveen vind ik niet echt een goed argument om hem af te serveren.
Als je enig succes boekt vergeten mensen dat wel snel, en het verwachtingspatroon lag vroeger bij ons een stuk lager natuurlijk. Je doet het al gauw beter dan Jaap Stam of Advocaat.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:12 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik denk uiteindelijk gewoon niet dat een doetje als Priske past in de Nederlandse/Rotterdamse cultuur. Dat ging bij zwakbegaafde Belgen al mis bij hem.
Ik ben benieuwd wat er gebeurd was als Van Persie meteen na Slot was gekomen (even los van het feit dat ie toen nog helemaal geen ervaring had bij een Eredivisieteam), misschien dat die druk hem ook teveel was geweest.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:40 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
[..]
Als je enig succes boekt vergeten mensen dat wel snel, en het verwachtingspatroon lag vroeger bij ons een stuk lager natuurlijk. Je doet het al gauw beter dan Jaap Stam of Advocaat.
Maar dat het voor hem altijd een 1-0 achterstand zou zijn ben ik het mee eens. Op karakter moet je ook een beetje scouten (en dus niet hoe je omgaat met de vierde man)
Hadden we in ieder geval geen huddle gehad.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:55 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat er gebeurd was als Van Persie meteen na Slot was gekomen (even los van het feit dat ie toen nog helemaal geen ervaring had bij een Eredivisieteam), misschien dat die druk hem ook teveel was geweest.
Dan had je wel een soepelere overgang gehad, maar ook vPersie was er tegenaan gelopen dat bepaalde staff en topspelers zouden vertrekken en de aankopen van het seizoen ervoor niet goed genoeg waren.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 13:55 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd wat er gebeurd was als Van Persie meteen na Slot was gekomen (even los van het feit dat ie toen nog helemaal geen ervaring had bij een Eredivisieteam), misschien dat die druk hem ook teveel was geweest.
Interessant. Utrecht en AZ zijn wel gewoon ingepland, terwijl die sowieso nog een Europese ronde moeten spelen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 15:35 schreef Irritatie100 het volgende:
Zie trouwens nu pas dat er geen wedstrijd gepland staat in het weekend van 23/24 augustus. Zal wel te maken hebben met eventuele CL-playoffs, maar blijft die ook leeg als we er vanuit uit vliegen?
Was het niet zo dat clubs zelf mochten aangeven of ze vrij wilden zijn of niet?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 15:52 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Interessant. Utrecht en AZ zijn wel gewoon ingepland, terwijl die sowieso nog een Europese ronde moeten spelen.
Het zou in ieder geval de wedstrijd tegen Fortuna zijn die nu voor 24 september gepland staat.
NEE, dat is niet zoquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 15:53 schreef raptorix het volgende:
[..]
Was het niet zo dat clubs zelf mochten aangeven of ze vrij wilden zijn of niet?
Ja dat is wel zo, maar de eerste speelronde was een uitzondering waarin dat niet kon.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:55 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
NEE, dat is niet zo
Feyenoord had vrij gevraagd maar de knjb vond dat allemaal niet nodig deze ronde
Prima opstelling.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 17:48 schreef Irritatie100 het volgende:
Wellenreuther; Lotomba, Watanabe, Ahmedhodzic, Bos; Hwang, Steijn, Timber; Hadj Moussa, Ueda, Sauer
Ze speelden vorige week toch ook al 5-3-2quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:14 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Als dit een 5-3-2 wordt zijn we weer gigantisch MourinhoED. Dat ging in de voorbereiding ook al zo lekker, not.
Dan heb ik er weer alle vertrouwen in.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:24 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ze speelden vorige week toch ook al 5-3-2
Nu wel met 2 echte spitsen, dat was die Kahveci toch niet echt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:24 schreef hhh38 het volgende:
[..]
Ze speelden vorige week toch ook al 5-3-2
KAPOET MAKENquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:39 schreef GGMM het volgende:
Ik wil jullie alvast heel veel succes wensen
Bedankt. We zien je bij de 1-0quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:39 schreef GGMM het volgende:
Ik wil jullie alvast heel veel succes wensen
Bijna een assist op Hadj Moussa, maar goed.quote:
idd, vrouwenvoetbal op een ander kanaalquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:16 schreef RobertoCarlos het volgende:
Het is wel een heksenketel zeg. Ik zit gewoon helemaal te shaken.
Volgens mij werkt dit tot nu toe vrij aardig.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:15 schreef Haringkop het volgende:
Steijn - Ueda in de as, wanneer je voetballen is dit geen topduo..
Moet je nagaan als deze twee jongens bedient gaan worden door onze vleugels.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:15 schreef Haringkop het volgende:
Steijn - Ueda in de as, wanneer je voetballen is dit geen topduo..
Vind je? Ik vind het voorin nog niet overlopen van kwaliteit.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:16 schreef fetX het volgende:
[..]
Volgens mij werkt dit tot nu toe vrij aardig.
Ja dat loopt voor geen meter.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:20 schreef Caland het volgende:
Onze linkerkant ligt aardig op zijn gat
Het werkende leven is weer begonnen, dus doordeweeks geen pilsje meer.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 18:49 schreef Zipportal het volgende:
@:r-woud93 heeft drie potjes Amstel. Dorstig weer.
Verder spelen ze eigenlijk prima. Lotomba vind ik echt goed.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:20 schreef Caland het volgende:
Onze linkerkant ligt aardig op zijn gat
De vorige twee gele kaarten waren ook geen veelbelovende aanvallenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:27 schreef fetX het volgende:
‘Veelbelovende aanval’
Halverwege eigen helft (lol)
Ja mij eigenlijk ook, maar sowieso millimeterwerkquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:28 schreef Irritatie100 het volgende:
Dit leek mij wel buitenspel op basis van de lijnen van het veld.
Dat doet ie maar een andere keer.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:31 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Slechte fase terwijl we prima begonnen, hmm.
Szymanski speelt een goed potje @:dombohetolifantje1
In de Europa League hopelijk.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:33 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Dat doet ie maar een andere keer.
helemaal mee eens, ook de risico's opzoeken op een plek waar dat nooit iets gaat opbrengen..quote:
Het komt er wel uit, maar nog niet op dit niveau. Heeft tijd nodig. Had Moussa vorig jaar ook.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:34 schreef snabbi het volgende:
[..]
helemaal mee eens, ook de risico's opzoeken op een plek waar dat nooit iets gaat opbrengen..
hij heeft een fan-club mee, maar het komt er nog niet uit.
Shinji Ono.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:42 schreef GurneyIsBestOke het volgende:
Weten jullie nog de laatste keer dat een Japanse Feyenoorder de 0-1 maakte in Istanbul?
Nee die zit bij PSVquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:43 schreef TweedeKlum het volgende:
Manmanman, zaten al bij de thee. 🙈
Waren ook wel mooie goals waar hij precies goed viel. Maar Fenerbahce had wel erg veel van dit soort momentenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:47 schreef fetX het volgende:
Je moet met 0-1 de rust ingaan en dan geef je het zo weg…
Hoe hij die bal daarvoor inleverde was ook al heel slecht.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:48 schreef snabbi het volgende:
ik vind dit echt wel slecht van lotomba hoor en je kan natuurlijk zeggen dat hij denkt dat het niet zijn man is en dat hij slechts komt helpen ofzo
Rare speler. Heel wisselvalligquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:48 schreef fetX het volgende:
[..]
Hoe hij die bal daarvoor inleverde was ook al heel slecht.
Ik vond het eerst ook aan hem liggen, maar Ahmedhodzic dekt daar luchtquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:48 schreef snabbi het volgende:
ik vind dit echt wel slecht van lotomba hoor en je kan natuurlijk zeggen dat hij denkt dat het niet zijn man is en dat hij slechts komt helpen ofzo
Ja, heel gênant.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:48 schreef fetX het volgende:
[..]
Hoe hij die bal daarvoor inleverde was ook al heel slecht.
Inderdaad, maar Lotomba en Hadj Moussa kun je das ook aan toevoegen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:51 schreef Caland het volgende:
Bos en Sauer min min
Hwang en Steijn min
Anel gaat naar die andere opkomende speler op.. dus het is in ieder geval niet helder wanneer iemand zich ergens op moet richten. Dus of Hwang speelt naar die opkomende speler zodat Anel in het centrum blijft, of lotomba moet naar binnen en moussa de vleuger dekkenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 19:50 schreef H.FR het volgende:
[..]
Ik vond het eerst ook aan hem liggen, maar Ahmedhodzic dekt daar lucht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |