En dan nog 5e wordenquote:
Je kunt hem wel verwijten dat we vorig seizoen alleen tegen NEC meer kansen tegen hebben gekregen. Dat was nog een uitwedstrijd. Dit een thuiswedstrijd tegen een club van het niveau subtop KKD.quote:Op zondag 10 augustus 2025 16:48 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Je kan Heitinga moeilijk verwijten dat we 6-7 100% kansen niet scoren vandaag
Ik hap, wie vind je naast Feyenoord, PSV en AZ dan een betere selectie hebben?quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:01 schreef Shreyas het volgende:
Gelukkig de nul gehouden in een thuiswedstrijd. Zo een eerste wedstrijd is natuurlijk altijd lastig.
Het mag duidelijk zijn dat Ajax kwalitatief gezien wederom de vijfde selectie van de eredivisie heeft. Dit is niet binnen één a twee jaar weer recht te trekken en heeft ook niet alleen met geld te maken.
De scouting, met name die van de jeugdopleiding van Ajax, laat echt te wensen over, daar moet structureel in geïnvesteerd worden.
Ik vrees met grote vrezen. Het is dat deze tegenstander het vizier (nog) niet op scherp had staan, maar deze manier van (non)verdedigen wordt genadeloos afgestraft tegen betere tegenstanders, niet in de laatste plaats in de Europese campagne.quote:Op zondag 10 augustus 2025 16:56 schreef Black-Death het volgende:
Zolang domme Sjon coach is, zal dit het spelbeeld blijven.
FC Utrechtquote:Op zondag 10 augustus 2025 17:05 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik hap, wie vind je naast Feyenoord, PSV en AZ dan een betere selectie hebben?
En die na 60 minuten gewoon op was, maar dan duurt het nog 20 minuten voor ze een goal maken, dankzij een groggy Koeman.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:04 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Je kunt hem wel verwijten dat we vorig seizoen alleen tegen NEC meer kansen tegen hebben gekregen. Dat was nog een uitwedstrijd. Dit een thuiswedstrijd tegen een club van het niveau subtop KKD.
Afgezien van El Karouani (nu Hato weg is) en een van de vleugels op rechts, zou niemand van dat team in de basis staan bij Ajax.quote:
Haha Ronnetje Jans is echt zo een Robert Maaskant trainer, hoop gelul, maar kan er weinig van. Het is wel heerlijk om naar zijn open deuren te luisteren als Utrecht verliestquote:Op zondag 10 augustus 2025 17:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Afgezien van El Karouani (nu Hato weg is) en een van de vleugels op rechts, zou niemand van dat team in de basis staan bij Ajax.
Wel hebben ze een veel betere trainer dan Ajax. Maar dat heeft volgens mij elke club in de Eredivisie.
Presteert wel bij elke club waar hij trainer is bovengemiddeld goed.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:14 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Haha Ronnetje Jans is echt zo een Robert Maaskant trainer, hoop gelul, maar kan er weinig van. Het is wel heerlijk om naar zijn open deuren te luisteren als Utrecht verliest
Alleen die twee prijzen die hij met PEC Zwolle (KNVB beker en JCS) heeft gewonnen was echt een prestatie. Dit is trouwens al meer dan tien jaar geleden.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:16 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Presteert wel bij elke club waar hij trainer is bovengemiddeld goed.
Godts mist te veel spelinzicht. Niet goed genoeg voor Ajax helaas, maar hij wil tenminste wel graag aanvallen ja.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:11 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Aanvallend wel een stuk beter toen Gloukh en Godts het veld inkwamen
Je maakt het jezelf een stuk makkelijker als je en spits en rechtsbuiten hebt die echt kwaliteit hebben. Dan gaat de tegenstander zich daarop instellen en krijgen de overige negen spelers het ook makkelijker.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:20 schreef Frozen-assassin het volgende:
Het is allicht te hopen dat het stabieler wordt met Itakura - Sutalo. Baas was goed, die moet wellicht maar gewoon op links.
Verder mis je gewoon een goede 6 a la Alvarez. Klaassen is het hem toch niet.
Vind het allemaal wel meevallen. Is vooral zeiken op John.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:22 schreef bbuddybb het volgende:
Ik heb het echt te doen met Sjon. Hij doet zijn best, maar het komt er allemaal niet goed uit tijdens deze persco.
Hij had een puntenrecord behaald met FC Utrecht. FC Twente was voor zijn komst ook maar een middenmotor. FC Groningen heeft sinds zijn vertrek nooit meer Europees voetbal gehaald.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:20 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Alleen die twee prijzen die hij met PEC Zwolle (KNVB beker en JCS) heeft gewonnen was echt een prestatie. Dit is trouwens al meer dan tien jaar geleden.
Daarna heeft hij overal naar behoren gepresteerd, maar verder niets meer dan dat. Plek 4 met Utrecht vorig seizoen en plek 3 met Twente het seizoen daarvoor was volkomen logisch gezien de selecties.
Jij vindt zoveel kansen weggeven tegen een club met een aanval voornamelijk afkomstig van de amateurs geen wanprestatie?quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:23 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Vind het allemaal wel meevallen. Is vooral zeiken op John.
Deze wedstrijd al een wanprestatie noemen is pas triest
Utrecht had ook een uitzonderlijk goede selectie vorig seizoen Hansquote:Op zondag 10 augustus 2025 17:24 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hij had een puntenrecord behaald met FC Utrecht.
Dit zeg ik, hij presteert naar behoren. FC Twente en Groningen hadden er ook het spelersmateriaal voor.quote:FC Twente was voor zijn komst ook maar een middenmotor.
FC Groningen heeft sinds zijn vertrek nooit meer Europees voetbal gehaald.
Nee, alleen PSV en Feyenoord hadden dat.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Utrecht had ook een uitzonderlijk goede selectie vorig seizoen Hans
[..]
Dit zeg ik, hij presteert naar behoren. FC Twente en Groningen hadden er ook het spelersmateriaal voor.
Maar het is geen bijzondere trainer.
Dat Farioli met Ajax tweede werd vorig seizoen, kijk dat is echt bijzonder, want Feyenoord, AZ, Utrecht en Twente hadden allemaal een veel betere selectie.
Kijk de wedstrijden van Ajax tegen AZ en Utrecht nog even terug, dan weet je weer waar ik het over heb.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:29 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Nee, alleen PSV en Feyenoord hadden dat.
Ik denk dat de kracht van Jans ook altijd is dat hij er een team van kan maken en altijd degelijk speelt. Dat zorgt voor duidelijkheid. Tactisch vast niet de allerbeste, maar andere trainers weten niet eens een team bij elkaar te houden.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:26 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Utrecht had ook een uitzonderlijk goede selectie vorig seizoen Hans
[..]
Dit zeg ik, hij presteert naar behoren. FC Twente en Groningen hadden er ook het spelersmateriaal voor.
Maar het is geen bijzondere trainer.
Dat Farioli met Ajax tweede werd vorig seizoen, kijk dat is echt bijzonder, want Feyenoord, AZ, Utrecht en Twente hadden allemaal een veel betere selectie.
Van FC Twente had alleen Steijn een kans gehad op een basisplek bij Ajax. Van FC Utrecht heb ik al eerder gezegd. Van AZ Van Bommel en misschien Clasie. Dus nee geen betere selecties. Een momentopname zegt helemaal niets.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:31 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Kijk de wedstrijden van Ajax tegen AZ en Utrecht nog even terug, dan weet je weer waar ik het over heb.
Misschien dat de selectie van Twente gelijkwaardig was, daar kan ik wel in mee gaan.
Ik zie dit toch echt anders, Ajax had vorig seizoen een aantal spelers die zelfs bij Telstar op de bank zouden beginnen: Mannsverk, Medic, Kaplan, Akpom, Avila, Tahirovic, Gaaei, Sosa, Forbs, Fitz-Jim, Rasmussen en mogelijk kun je zelfs Brobbey en Traoré toevoegen aan dat lijstje. Maar goed, jij mag dit allemaal topspelers vinden.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:34 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Van FC Twente had alleen Steijn een kans gehad op een basisplek bij Ajax. Van FC Utrecht heb ik al eerder gezegd. Van AZ Van Bommel en misschien Clasie. Dus nee geen betere selecties. Een momentopname zegt helemaal niets.
Ik zeg nergens dat dit topspelers zijn. Die stonden bijna allemaal niet in de basis. Noem dan spelers van die drie clubs die bij Ajax in de basis hadden gestaan afgezien van de namen die ik heb genoemd?quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:45 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik zie dit toch echt anders, Ajax had vorig seizoen een aantal spelers die zelfs bij Telstar op de bank zouden beginnen: Mannsverk, Medic, Kaplan, Akpom, Avila, Tahirovic, Gaaei, Sosa, Forbs, Fitz-Jim, Rasmussen en mogelijk kun je zelfs Brobbey en Traoré toevoegen aan dat lijstje. Maar goed, jij mag dit allemaal topspelers vinden.
Om te janken. Als een aanname voorin niet goed is dan moet het organisatorisch zo goed staan dat het niet meteen een dodelijk counter inleidt. Dat lijkt Heitinga maar niet voor elkaar te kunnen krijgen.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:55 schreef Bugno3 het volgende:
Vervolgens wordt er gevraagd of Heitinga de vinger op de zere plek kan leggen wat betreft het tegen krijgen van kansen. 'Er zijn momenten in voetbal waarop je de bal verovert, maar dat dan net de aanname niet goed is waardoor je hem toch tegen krijgt. Dat is de teamontwikkeling waarin we zitten en dat moeten we perfectioneren.'
Ik zie eigenwijze Sjonnie wel blijvend kiezen voor Regeer en Wijndal.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Uiteindelijk speelde je vandaag ook met een verdediging waarbij 3 van de 4 spelers normaal gesproken over 2 weken op de bank zitten. Want ik neem aan dat het normaal gesproken Gaaei, Itakura, Sutalo, Baas gaat zijn.
en dan Sutalo slachtofferen? of gaat hij die Japanner op 6 zettenquote:Op zondag 10 augustus 2025 18:02 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Ik zie eigenwijze Sjonnie wel blijvend kiezen voor Regeer en Wijndal.
Baas en Gaaei op de bankquote:Op zondag 10 augustus 2025 18:03 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
en dan Sutalo slachtofferen? of gaat hij die Japanner op 6 zetten
Ja maar een goede trainer zet ook een B-elftal veel beter neer.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:57 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Uiteindelijk speelde je vandaag ook met een verdediging waarbij 3 van de 4 spelers normaal gesproken over 2 weken op de bank zitten. Want ik neem aan dat het normaal gesproken Gaaei, Itakura, Sutalo, Baas gaat zijn en dan Mokio op 6 wat vandaag ook niet was.
Eigenlijk win je vandaag gewoon met het B-elftal.
Ja, maar als de spelers gewoon de helft van de 100% kansen zouden maken vandaag dan winnen we met 5-0 en hoor je niemand over dat het zo verkeerd zou staan. Uiteindelijk was het kansen galore voor Ajax.quote:Op zondag 10 augustus 2025 18:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja maar een goede trainer zet ook een B-elftal veel beter neer.
Niet helemaal eens, je wint uiteindelijk verdiend, want je had zelf ook de kansen maar er zoveel weggeven kan niet, dat ze er niet ingaan is wat anders.quote:Op zondag 10 augustus 2025 18:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja, maar als de spelers gewoon de helft van de 100% kansen zouden maken vandaag dan winnen we met 5-0 en hoor je niemand over dat het zo verkeerd zou staan. Uiteindelijk was het kansen galore voor Ajax.
18 doelpogingen tegengenotquote:Op zondag 10 augustus 2025 18:22 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja, maar als de spelers gewoon de helft van de 100% kansen zouden maken vandaag dan winnen we met 5-0 en hoor je niemand over dat het zo verkeerd zou staan. Uiteindelijk was het kansen galore voor Ajax.
En naast de weggegeven kansen ook veel bijna kansen, je ziet gewoon steeds dat de ruimtes gigantisch zijn.quote:Op zondag 10 augustus 2025 18:28 schreef Tarado het volgende:
[..]
Niet helemaal eens, je wint uiteindelijk verdiend, want je had zelf ook de kansen maar er zoveel weggeven kan niet, dat ze er niet ingaan is wat anders.
Deden het een uurtje, maar daar maakte Ajax verdomd weinig gebruik van.quote:Op zondag 10 augustus 2025 18:32 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
En naast de weggegeven kansen ook veel bijna kansen, je ziet gewoon steeds dat de ruimtes gigantisch zijn.
En Telstar was ook fysiek gesloopt op het laatst, dat hielp nog een stuk.
Ja waarvan minstens de helft kansloze schoten van ver buiten de 16. Hoe bedoel je scorebordjournalistiek.quote:
Verliezen in de beker van amateurs is een wanprestatie, dit zeker niet.quote:Op zondag 10 augustus 2025 17:25 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Jij vindt zoveel kansen weggeven tegen een club met een aanval voornamelijk afkomstig van de amateurs geen wanprestatie?
Het is dat de aanval van Telstar er niets van kan anders was je zwaar onderuit gegaan in een thuiswedstrijd..quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:13 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Verliezen in de beker van amateurs is een wanprestatie, dit zeker niet.
Goed was het natuurlijk ook niet.
Nou ja, simpel… (lol)quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:39 schreef Durmada het volgende:
Je wint een in derby simpel je eerste seizoenswedstrijd. Maar iedereen hier loopt al weer te zeuren en te janken.
Ajax - Telstar is technisch gesproken misschien een soort derby maar ik denk niet dat veel mensen het zo beleven.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:39 schreef Durmada het volgende:
Je wint in een derby simpel je eerste seizoenswedstrijd. Maar iedereen hier loopt al weer te zeuren en te janken.
Inderdaad. Ajax - Telstar is gewoon een wedstrijd op zich.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:39 schreef Durmada het volgende:
Je wint in een derby simpel je eerste seizoenswedstrijd. Maar iedereen hier loopt al weer te zeuren en te janken.
als mijn tante een piemel had was het mijn oom.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:37 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Het is dat de aanval van Telstar er niets van kan anders was je zwaar onderuit gegaan in een thuiswedstrijd..
De 34 punten zullen we wel halen ja.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:52 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
als mijn tante een piemel had was het mijn oom.
Ja het moet beter en dat kan ook wel.
Lol. Je had na 10 minuten al 2-0 achter kunnen staan. Maar goed, doe het maar weer af als een formaliteit. De neutrale en objectieve toeschouwer heeft gewoon een heel matig Ajax gezien met een paar spelers die hun niveau wel haalden.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:39 schreef Durmada het volgende:
Bij een derby komt altijd extra spanning kijken. Toch win je eenvoudig met 2-0. Ik ken supporters die blij zouden zijn met een overwinning in een derby in de eerste wedstrijd van het seizoen. Ik zou er ook één van zijn.quote:Op zondag 10 augustus 2025 20:17 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Lol. Je had na 10 minuten al 2-0 achter kunnen staan. Maar goed, doe het maar weer af als een formaliteit. De neutrale en objectieve toeschouwer heeft gewoon een heel matig Ajax gezien met een paar spelers die hun niveau wel haalden.
Qftquote:Op zondag 10 augustus 2025 20:17 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Lol. Je had na 10 minuten al 2-0 achter kunnen staan. Maar goed, doe het maar weer af als een formaliteit. De neutrale en objectieve toeschouwer heeft gewoon een heel matig Ajax gezien met een paar spelers die hun niveau wel haalden.
als dat zo blijft. Wellicht komt er toch nog een 6 bij die wat meer naar achter speelt. Dan kan je prima met sutalo en itakura spelen. Baas dan op links net zoals hato dat invulde afgelopen jaar.quote:Op zondag 10 augustus 2025 20:21 schreef TheVulture het volgende:
Ik denk eigenlijk dat Sutalo gaat banken of nog wordt verkocht. Die zal in dit systeem met veel ruimte in de rug minder zijn dan Baas en Itakura
Ik vraag me echt af of er nog wat bij komtquote:Op zondag 10 augustus 2025 20:31 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
als dat zo blijft. Wellicht komt er toch nog een 6 bij die wat meer naar achter speelt. Dan kan je prima met sutalo en itakura spelen. Baas dan op links net zoals hato dat invulde afgelopen jaar.
we gaan het zien verder, maar ook deze staf erkend dat het achterin beter moet in ieder geval.quote:Op zondag 10 augustus 2025 20:39 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ik vraag me echt af of er nog wat bij komt
Ik heb er momenteel ook een hard hoofd in als het gaat om de belangrijke wedstrijden, met zoveel mazzel als vorig jaar wegkomen tegen PSV en Feyenoord zie ik nu echt niet meer gebeuren.quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:22 schreef Black-Death het volgende:
Het wordt een moeizaam seizoen. Hopelijk snel ontslag van domme Sjon en dan een goeie coach erin
Hou toch op man. De enige derby is Ajax - AZ en andersom. Niet een clubje dat toevallig 2 kilometer dichterbij ligt en totaal geen geschiedenis heeft in de eredivisie. En als je hier extra spanning voor hebt kan je je wel afmelden voor de CL.quote:Op zondag 10 augustus 2025 20:21 schreef Durmada het volgende:
[..]
Bij een derby komt altijd extra spanning kijken. Toch win je eenvoudig met 2-0. Ik ken supporters die blij zouden zijn met een overwinning in een derby in de eerste wedstrijd van het seizoen. Ik zou er ook één van zijn.
Simpel?quote:Op zondag 10 augustus 2025 19:39 schreef Durmada het volgende:
Hij kan zich helemaal niet goed uitspreken, zijn communicatie is toch denk ik een groot probleem.quote:
Ik kijk uit naar Sutalo in dit systeem. Die gaat weer zwemmen zoals in zijn eerste seizoen.quote:Op zondag 10 augustus 2025 21:01 schreef TheVulture het volgende:
Sutalo speelt de komende weken sowieso nog niet als ik de teksten van Heitinga analyseer, dus voorlopig hoeft ie de lastige keuze "wie van de 3" niet te maken
Ach, volgende week tegen GAE gaan we er al af joh.. wordt gewoon een nederlaag.quote:Op zondag 10 augustus 2025 20:51 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik heb er momenteel ook een hard hoofd in als het gaat om de belangrijke wedstrijden, met zoveel mazzel als vorig jaar wegkomen tegen PSV en Feyenoord zie ik nu echt niet meer gebeuren.
Denk dat iedereen het daar wel over eens is ja. GAE is gewoon de favoriet volgende week.quote:Op zondag 10 augustus 2025 21:26 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ach, volgende week tegen GAE gaan we er al af joh.. wordt gewoon een nederlaag.
Wat mij betreft een reeks beroerde resultaten nu. Zijn we het snelste af van domme Sjon.quote:Op zondag 10 augustus 2025 21:28 schreef Cavalier het volgende:
[..]
Denk dat iedereen het daar wel over eens is ja. GAE is gewoon de favoriet volgende week.
quote:Op zondag 10 augustus 2025 21:32 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Wat mij betreft een reeks beroerde resultaten nu. Zijn we het snelste af van domme Sjon.
Zie jij het wel in hem zitten dan?quote:
het zou wel heel gek zijn als ze dat niet erkennen, het punt is of ze er wat aan kunnen doen, want dat hebben ze de afgelopen maand dus niet gedaan.quote:Op zondag 10 augustus 2025 20:42 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
we gaan het zien verder, maar ook deze staf erkend dat het achterin beter moet in ieder geval.
het vertrouwen is niet heel hoog hier.quote:Op zondag 10 augustus 2025 21:43 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Zie jij het wel in hem zitten dan?
Dit gaat niks worden. Laten we de pleister er dan maar snel vanaf trekken.
Dat snap ik ook nooit, ben ook niet blij met Heitinga, maar hoop toch wel dat hij het beter op de rit krijgt.quote:Op zondag 10 augustus 2025 21:50 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
het vertrouwen is niet heel hoog hier.
Dewas meer bedoeld voor het willen dat je club verliest en 100x per dag domme sjon herhalen.
Ik wíl niet dat mijn club verliest, ik wil dat mijn club een fatsoenlijke trainer aanstelt.quote:Op zondag 10 augustus 2025 21:50 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
het vertrouwen is niet heel hoog hier.
Dewas meer bedoeld voor het willen dat je club verliest en 100x per dag domme sjon herhalen.
je mist henderson hierin. Daarom ook een echte 6 erbij is echt noodzakelijk. Scheelt ook als baas niet alles alleen hoeft te doenquote:Op zondag 10 augustus 2025 21:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
het zou wel heel gek zijn als ze dat niet erkennen, het punt is of ze er wat aan kunnen doen, want dat hebben ze de afgelopen maand dus niet gedaan.
Dat is niet wat je zei. Maar fijn dan ook weer opgehelderd, denk dat dat voor iedereen wel geldt.quote:Op zondag 10 augustus 2025 21:51 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ik wíl niet dat mijn club verliest, ik wil dat mijn club een fatsoenlijke trainer aanstelt.
Misschien heb je met Itakura al wat meer vastigheid, maar ik vond het verdedigend wel slap van nagenoeg alle spelers, Weghorst vond ik verdedigend wel goed mee doen.quote:Op zondag 10 augustus 2025 21:51 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
je mist henderson hierin. Daarom ook een echte 6 erbij is echt noodzakelijk. Scheelt ook als baas niet alles alleen hoeft te doen
Dat is te hopen. Ko en sutalo. Baas links in de hato rol. Dan kan het zomaar beter staan.quote:Op zondag 10 augustus 2025 21:55 schreef Tarado het volgende:
[..]
Misschien heb je met Itakura al wat meer vastigheid, maar ik vond het verdedigend wel slap van nagenoeg alle spelers, Weghorst vond ik verdedigend wel goed mee doen.
Blijft jammer dat ie niet verkocht is, maar goed..quote:
Sjonnie denkt dat hij met hetzelfde materiaal staat als uit zijn eigen tijd, niet door hebbende dat het niveau een heel stuk lager ligt.quote:Op zondag 10 augustus 2025 21:43 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Zie jij het wel in hem zitten dan?
Dit gaat niks worden. Laten we de pleister er dan maar snel vanaf trekken.
Kost bijna de helft minder dan Brobbey qua salaris en heeft betere statistieken. Maar goed, veel mensen hier denken nog steeds dat Brobbey er elk seizoen 25 in gaat trappen de komende jaren.quote:Op zondag 10 augustus 2025 22:16 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Blijft jammer dat ie niet verkocht is, maar goed..
Wie denkt datquote:Op zondag 10 augustus 2025 22:21 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Kost bijna de helft minder dan Brobbey qua salaris en heeft betere statistieken. Maar goed, veel mensen hier denken nog steeds dat Brobbey er elk seizoen 25 in gaat trappen de komende jaren.
Er is werkelijk niemand hier die dat denkt.quote:Op zondag 10 augustus 2025 22:21 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Kost bijna de helft minder dan Brobbey qua salaris en heeft betere statistieken. Maar goed, veel mensen hier denken nog steeds dat Brobbey er elk seizoen 25 in gaat trappen de komende jaren.
Jij denkt dat ik een lijstje bij ga houden van wie wat zegt? Als je hier een poll maakt dat Brobbey nog steeds de nummer 1 spits moet zijn omdat hij er wel even 20+ in kan leggen zijn er echt wel mensen die voor stemmen.quote:
elke dag feest in jouw hoofd zeker. Treurig.quote:Op zondag 10 augustus 2025 22:29 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Jij denkt dat ik een lijstje bij ga houden van wie wat zegt? Als je hier een poll maakt dat Brobbey nog steeds de nummer 1 spits moet zijn omdat hij er wel even 20+ in kan leggen zijn er echt wel mensen die voor stemmen.
Nee, 'elk seizoen 25 in gaat trappen de komende jaren' zei je. Dat denkt helemaal niemand.quote:Op zondag 10 augustus 2025 22:29 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Jij denkt dat ik een lijstje bij ga houden van wie wat zegt? Als je hier een poll maakt dat Brobbey nog steeds de nummer 1 spits moet zijn omdat hij er wel even 20+ in kan leggen zijn er echt wel mensen die voor stemmen.
Ja beter dan een lege bovenkamer zoals als jijquote:Op zondag 10 augustus 2025 22:31 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
elke dag feest in jouw hoofd zeker. Treurig.
Dat hebben we afgelopen seizoen gezienquote:Op zondag 10 augustus 2025 22:32 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Nee, 'elk seizoen 25 in gaat trappen de komende jaren' zei je. Dat denkt helemaal niemand.
Overigens denkt ook niemand dat hij er 'wel even' 20+ in kan leggen. Wel dat er potentie is om rond de 20 doelpunten in een seizoen te kunnen maken.
Bron AS. Laten we wederom blij zijn dat Rafael het totaal niet voor het zeggen heeft bij Ajax. Godts heeft juist een concurrent nodig want stond vorig jaar na de winterstop al stil qua ontwikkeling.quote:Moro is één van de zomeraanwinsten van Ajax, maar het aantrekken van Moro heeft volgens Van der Vaart een negatieve impact op de ontwikkeling van Godts. 'Ik vind Moro een goede speler, maar ik denk dat ze Godts hier eigenlijk mee kapot maken. Ik vond Godts vorig jaar één van de betere spelers en deze concurrentie zal hem niet beter maken. Waarom zou je als je Godts hebt dan nog Moro halen?'
Affelay sluit zich aan bij de woorden van de oud-Ajacied en vindt dat Ajax meer vertrouwen had moeten geven aan de jonge Belg. 'Ajax is een club waar de jeugdopleiding belangrijk is. Met de aankoop van Moro wordt Godts, die vorig jaar één van de lichtpuntjes was, onnodig onder druk gezet wordt.'
Hij heeft niet ongelijk. Leuke speler voor een Twente of Utrecht. Maar hij speelde niet voor niks op zijn 23e bij een Spaanse degradatiekandidaat zonder ook maar enkele interesse van zelfs maar een Spaanse middenmoter oid.quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Bron AS. Laten we wederom blij zijn dat Rafael het totaal niet voor het zeggen heeft bij Ajax. Godts heeft juist een concurrent nodig want stond vorig jaar na de winterstop al stil qua ontwikkeling.
Moro zou inderdaad een leuke reserve speler voor Ajax zijn. Hij zal vast wel leuke en goede dingen laten zien, maar ik weet ook niet of hij een echte vaste waarde gaat worden.quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:44 schreef CR7 het volgende:
[..]
Hij heeft niet ongelijk. Leuke speler voor een Twente of Utrecht. Maar hij speelde niet voor niks op zijn 23e bij een Spaanse degradatiekandidaat zonder ook maar enkele interesse van zelfs maar een Spaanse middenmoter oid.
quote:Op zondag 10 augustus 2025 22:31 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
elke dag feest in jouw hoofd zeker. Treurig.
quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:24 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Ja beter dan een lege bovenkamer zoals als jij
Het is inderdaad lachwekkend dat Berghuis en Klaassen op het middenveld opgesteld worden. 2 dertigers aan het eind van hun carriere. Klaassen een speler die het nooit van zijn technische kunde moest hebben. Berghuis een speler die altijd in de voorhoede heeft gelopen maar daar ook niet meer in de kleine ruimte uit de verf komt en daarom op het middenveld wil spelen.quote:Op zondag 10 augustus 2025 22:36 schreef Wotte het volgende:
Denk persoonlijk dat als je aanvallend en attractief voetbal het doel is dat je niet Klaassen en Berghuis moet opstellen of in ieder geval niet beide. Of eigenlijk dat doel niet stellen met deze selectie maar als het dan zonodig moet lukt dat niet met klaassen, Berghuis en Taylor. Dat snapt iedereen.
Ik denk dat Jaros, Gaaei, Sutalo, Itakura, Baas, Mokio, Gloukh, Taylor, Moro, Weghorst, Godts of een variant daar op met Brobbey, Berghuis dan wel Traore. Dat het best een prima elftal is. Idealiter heb je nog een fatsoenlijke back en een zes.
Bovenal ga eens niet zo godvergeten hoog op het veld staan.
Dit ja en Moro kan ook op rechts.quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:31 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Bron AS. Laten we wederom blij zijn dat Rafael het totaal niet voor het zeggen heeft bij Ajax. Godts heeft juist een concurrent nodig want stond vorig jaar na de winterstop al stil qua ontwikkeling.
Ja, ik zou volgende week met Godts links en Moro rechts beginnen. Gloukh basis sowieso.quote:Op maandag 11 augustus 2025 08:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mika zou je eventueel op rechts kunnen proberen of Moro op rechts. Want Traore, daar word je doodmoe van.
Gloukh basis betekent Berghuis op rechts, en dan ook Gaaei hopelijk als backquote:Op maandag 11 augustus 2025 08:45 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ja, ik zou volgende week met Godts links en Moro rechts beginnen. Gloukh basis sowieso.
Domme Sjon zou hem typeren als wisselvallende speler.quote:Op maandag 11 augustus 2025 08:39 schreef Frozen-assassin het volgende:
Mika zou je eventueel op rechts kunnen proberen of Moro op rechts. Want Traore, daar word je doodmoe van.
Voordeel van Moro is wel dat hij tweebenig is en ook buitenom kan om die voorzet te geven, niet alles lukte, maar vind het wel een leuke speler.quote:Op maandag 11 augustus 2025 08:53 schreef PicoMMP het volgende:
Als Weghorst net iets beter had getimed en als Berghuis beter had kunnen koppen had Moro twee assists gehad. Hoeveel assists had Godts überhaupt vorig jaar?
Het is prima dat je Moro en Godts hebt, het is wel jammer dat je op rechts met Traore en Berghuis zit.
lijkt me een goeie iddquote:Op maandag 11 augustus 2025 08:45 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ja, ik zou volgende week met Godts links en Moro rechts beginnen. Gloukh basis sowieso.
de lamals van de wereld gaan nou eenmaal niet naar de nederlandse competitie. Kan het zomaar goed gaan doen. Speelt niet voor niks bij jong spanje.quote:Op zondag 10 augustus 2025 23:44 schreef CR7 het volgende:
[..]
Hij heeft niet ongelijk. Leuke speler voor een Twente of Utrecht. Maar hij speelde niet voor niks op zijn 23e bij een Spaanse degradatiekandidaat zonder ook maar enkele interesse van zelfs maar een Spaanse middenmoter oid.
Klopt. Vooral defensief was het armoe troef. Aanvallend zie ik het positiever in dan vorig jaar. Zeker als Weghorst blijft scoren.quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:05 schreef Tarado het volgende:
Hoe armoedig het ook was, er werden kansen genoeg gecreëerd, ik zou eerder focussen op wat defensieve zekerheid dan om wie er rechts of linksbuiten staat.
Dat mag ook wel tegen een team waarvan het gros vorig seizoen nog op amateurniveau speelde.quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:05 schreef Tarado het volgende:
Hoe armoedig het ook was, er werden kansen genoeg gecreëerd, ik zou eerder focussen op wat defensieve zekerheid dan om wie er rechts of linksbuiten staat.
Zeker, maar dat neemt toch niet weg dat er defensief nog meer te doen is, want de kansen tegen waren er ook wat teveel.quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:09 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat mag ook wel tegen een team waarvan het gros vorig seizoen nog op amateurniveau speelde.
Dat had weinig met de defensie te makenquote:Op maandag 11 augustus 2025 09:25 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zeker, maar dat neemt toch niet weg dat er defensief nog meer te doen is, want de kansen tegen waren er ook wat teveel.
Is die van jou een beetje goed?quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:04 schreef Solispolar het volgende:
https://www.voetbalzone.n(...)/blte2978a102a6fe72d
Hebben jullie een goede huispsycholoog voor Woutje?
Verwachtingen zijn ook te hoog, gezien de troep waar je uit komt. Traore, Gaaei, Berghuis, Klaassen, allemaal geen basismateriaal of goed genoeg voor Ajax, maar je moet de helft ervan op het veld zetten elke week...quote:Op maandag 11 augustus 2025 09:58 schreef TheVulture het volgende:
Sowieso nu al weer doodmoe van al die analisten overal. Ja het was gisteren niet best maar je komt er mee weg. Je kunt er alleen nooit structurele conclusies uit trekken.
Vorig jaar stond het het hele seizoen verdedigend uitstekend en kwam er ineens een totale meltdown met 10 tegendoelpunten in 4 potjes waarvan 3 thuiswedstrijden. Het kan dus net zo goed ook ineens de andere kant uit vallen...
Beide punten slaan de spijker op de kop. Heitinga heeft werkelijk nog nog nooit iets laten zien waaruit blijkt dat het een kundige trainer is. En dat begint eigenlijk al op de momenten waarop hij als speler destijds voor de camera kwam; zelden goede teksten waaruit enig inzicht naar voren kwam.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:20 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Verwachtingen zijn ook te hoog, gezien de troep waar je uit komt. Traore, Gaaei, Berghuis, Klaassen, allemaal geen basismateriaal of goed genoeg voor Ajax, maar je moet de helft ervan op het veld zetten elke week...
De kritiek op de trainer die de basisfacetten niet eens goed doet is wel terecht, want dat zag iedereen van mijlenver aankomen en is geen "pech". Heitinga is nota bene al een keer trainer geweest en toen werd dat allemaal pijnlijk duidelijk... Een jaartje naar Oh Arne luisteren op de bank gaat dat niet ineens veranderen.
Moro is volgens mij ook wel voor rechts gehaald, maar dan zit je met Berghuis waar Heitinga een natte plasser van krijgt. En eerlijk, die heeft ook best een goede voorbereiding gedraaid. Ik snap dus wel dat Godts even moet banken, en die helpt zichzelf dan ook niet door twee van die grote kansen niet te maken.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:23 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Beide punten slaan de spijker op de kop. Heitinga heeft werkelijk nog nog nooit iets laten zien waaruit blijkt dat het een kundige trainer is. En dat begint eigenlijk al op de momenten waarop hij als speler destijds voor de camera kwam; zelden goede teksten waaruit enig inzicht naar voren kwam.
En de verwachtingen zijn inderdaad te hoog. Farioli heeft dit elftal als een citroen uitgeknepen en dat was bijna voldoende voor een kampioenschap. Dat je nu CL speelt komt echt geheel op het conto van Farioli.
Met Sutalo (die gisteren niet speelde?), Itakura en een ingespeelde Gloukh denk ik alsnog dat jullie er netto wel op vooruit zijn gegaan (qua selectie in ieder geval). De aankoop van Moro snap ik ook wel, maar ik snap niet dat dat ten koste gaat van de speler met de meeste potentie. Zet die jongen gewoon op rechts en laat Godts lekker een jaar lang op links spelen.
Als Berghuis z'n vorm terug heeft/krijgt is het een goeie speler, wat je wel hebt is dat je diepgang op rechts inlevert, daarom zou ik liever met Gaaei als rechtsback spelen, die heeft wel het loopvermogen daarvoor.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:28 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Moro is volgens mij ook wel voor rechts gehaald, maar dan zit je met Berghuis waar Heitinga een natte plasser van krijgt. En eerlijk, die heeft ook best een goede voorbereiding gedraaid. Ik snap dus wel dat Godts even moet banken, en die helpt zichzelf dan ook niet door twee van die grote kansen niet te maken.
En wat betreft Heitinga, ja ik geef hem nog steeds het voordeel van de twijfel. Hij moet alleen zelf niet meer over Slot beginnen en ook de vragen die hem daarover in de mond worden gelegd op die manier gaan pareren.
Je moet een verdediger hebben met een goede kop. Eentje met inzicht en gogme van wat kan en niet kan.quote:Op zondag 10 augustus 2025 22:36 schreef Wotte het volgende:
Denk persoonlijk dat als je aanvallend en attractief voetbal het doel is dat je niet Klaassen en Berghuis moet opstellen of in ieder geval niet beide. Of eigenlijk dat doel niet stellen met deze selectie maar als het dan zonodig moet lukt dat niet met klaassen, Berghuis en Taylor. Dat snapt iedereen.
Ik denk dat Jaros, Gaaei, Sutalo, Itakura, Baas, Mokio, Gloukh, Taylor, Moro, Weghorst, Godts of een variant daar op met Brobbey, Berghuis dan wel Traore. Dat het best een prima elftal is. Idealiter heb je nog een fatsoenlijke back en een zes.
Bovenal ga eens niet zo godvergeten hoog op het veld staan.
Is dit het account van Heitinga?quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:00 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je moet een verdediger hebben met een goede kop. Eentje met inzicht en gogme van wat kan en niet kan.
Ik denk dat we zoiets uiteindelijk wel gaan zien ja, met die 3 in het centrum en dan Baas/Itakura als een verkapte 6. Sutalo lijkt me daar niet voor geschikt. Met Henderson was de 6 onder Farioli ook een extra centrale verdediger bij balverlies. Je krijgt dan alleen wel een soort 5-2-3 opstelling met twee aanvallende backs.quote:Op maandag 11 augustus 2025 10:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Als Berghuis z'n vorm terug heeft/krijgt is het een goeie speler, wat je wel hebt is dat je diepgang op rechts inlevert, daarom zou ik liever met Gaaei als rechtsback spelen, die heeft wel het loopvermogen daarvoor.
Verder zit er nog wel genoeg rek in deze spelersgroep, ik weet alleen niet of Heitinga dat eruit weet te halen.
Mits iedereen fit zou ik met 3 centrale verdedigers spelen, zo'n beetje als Ten Hag deed met Timber, Martinez en Alvarez, die was dan officieel 6 maar ze hielden dat centrum met z'n drieën lekker schoon, ik weet alleen niet hoe Baas op die positie uit de voeten kan, al lijkt het mij beter een verdediger wat naar voren te schuiven, dan een aanvallende middenvelder als Klaassen naar achteren.
Wat vind jij van de aankoop Itakura? Je bent waarschijnlijk 1 van de weinigen hier die hem regelmatig heeft zien spelen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:10 schreef Sabata het volgende:
sutalo heeft de hele voorbereiding gemist en schijnbaar nog niet eens met een bal getraind, dus begrijpelijk dat die niet is meegenomen. Ko nog geen werkvergunning dus ik ben benieuwd of de bureaucratie dat recht getrokken krijgt voor komend weekend.
nu was het 'maar' Telstar, en volgens mij verwachtte Sjonnie een park the bus scenario van hen. Vandaar de hoge posities op het veld waar Zonneveld een paar keer leuke mogelijkheden uithaalde. Het is dat Jaros op post was en dat Wout eens een keer wél kan scoren als hij in de basis staat.
Spelers die het gras opvreten?quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:10 schreef Alaphilippe_ het volgende:
[..]
Ik dacht meer aan het banteraccount van @:Drizzt
goeie. Zou Baas niet een geschikte nr 6 zijn?quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:10 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik denk dat we zoiets uiteindelijk wel gaan zien ja, met die 3 in het centrum en dan Baas/Itakura als een verkapte 6. Sutalo lijkt me daar niet voor geschikt. Met Henderson was de 6 onder Farioli ook een extra centrale verdediger bij balverlies. Je krijgt dan alleen wel een soort 5-2-3 opstelling met twee aanvallende backs.
Ik denk ook wel dat de spelvisie van Kroes/Beuker de reden is dat ze Heitinga/Keizer hebben gekozen. Je mag er dus vanuit gaan dat er steeds meer spelers die geschikt zijn voor dat spelletje binnen komen. Met Moro, Gloukh en Itakura zijn de eerste stappen gezet.
Hij heeft wel inzicht, ook in het vooruit verdedigen en aan de bal goed, lijkt me het proberen waard.quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:18 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
goeie. Zou Baas niet een geschikte nr 6 zijn?
Als Heitinga een park-the-bus-scenario had verwacht, snapt hij denk ik niet helemaal hoe Telstar werkelijk voetbalt. Ze spelen vooral op een tactisch excentrieke wijze, waar veel collega's van onder de indruk zijn. Je zult mensen niet over afbraakvoetbal horen, vooral over dat het lastig te bespelen is.quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:10 schreef Sabata het volgende:
sutalo heeft de hele voorbereiding gemist en schijnbaar nog niet eens met een bal getraind, dus begrijpelijk dat die niet is meegenomen. Ko nog geen werkvergunning dus ik ben benieuwd of de bureaucratie dat recht getrokken krijgt voor komend weekend.
nu was het 'maar' Telstar, en volgens mij verwachtte Sjonnie een park the bus scenario van hen. Vandaar de hoge posities op het veld waar Zonneveld een paar keer leuke mogelijkheden uithaalde. Het is dat Jaros op post was en dat Wout eens een keer wél kan scoren als hij in de basis staat.
Ik denk dat hij daar best heel veel boxen voor aanvinkt. Da's misschien ook wel de reden dat men niet meteen de 6-positie heeft willen versterken en voor Itakura is gegaan... Mokio kun je dan op die positie rustig brengen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:18 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
goeie. Zou Baas niet een geschikte nr 6 zijn?
het zegt genoeg dat de hele top van de eredivisie achter hem aan zat, na Schalkes promotie al in 2022 waar hij zeer belangrijk was. meubelstuk/ad interim Mike Buskens liep met hem weg, hij is er volgens mij nog steeds kwaad over dat City Itakura niet nog een keer wilde verhuren.quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:12 schreef Tarado het volgende:
[..]
Wat vind jij van de aankoop Itakura? Je bent waarschijnlijk 1 van de weinigen hier die hem regelmatig heeft zien spelen.
Wat denk je dat Peter Bosz gedaan had met deze selectie? Die had ook gewoon op de middenlijn gestaan...quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:55 schreef klaasweetalles het volgende:
Deze selectie heeft vorig seizoen 5 meter van het eigen strafschopgebied gevoetbald
Nu zegt sjonnie dat ze weer op de middenlijn moeten staan...
Nee, dat gaat niet werken
Peter Bosz zou dan wel de conclusie trekken dat het niet mogelijk is met deze selectie op basis van die wedstrijd van gisteren.quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wat denk je dat Peter Bosz gedaan had met deze selectie? Die had ook gewoon op de middenlijn gestaan...
Peter Bosz heeft nog nooit concessies gedaan aan zijn spelopvattingquote:Op maandag 11 augustus 2025 12:06 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
Peter Bosz zou dan wel de conclusie trekken dat het niet mogelijk is met deze selectie op basis van die wedstrijd van gisteren.
Er zijn diverse trainers geweest na het vertrek van Ten Hag die het geprobeerd hebben, telkens werd het een grote mislukking.
Farrioli trok de enige goede conclusie vorig seizoen.
Het kan ook zijn dat sjonnie en zijn ploeg die wedstrijd tegen telstar onderschat hebben? Kan allemaal. Ik denk dat sjonnie wel een conclusie gaat trekken. Als het tegen Telstar niet eens lukt?
Ja, dat kan allemaal wel, maar hij is daarom ook heleboel keren ontslagenquote:Op maandag 11 augustus 2025 12:09 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Peter Bosz heeft nog nooit concessies gedaan aan zijn spelopvatting
Dat scheelt wel gelukkig, het is niet dat de andere topclubs een Erik of een Arne als coach hebben.quote:Op maandag 11 augustus 2025 11:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wat denk je dat Peter Bosz gedaan had met deze selectie? Die had ook gewoon op de middenlijn gestaan...
Maar in de Champions League gaat het wel heel erg pijnlijk worden op deze manier.quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat scheelt wel gelukkig, het is niet dat de andere topclubs een Erik of een Arne als coach hebben.
Dat je die twee nog steeds in één adem durft te noemen zegquote:Op maandag 11 augustus 2025 12:11 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat scheelt wel gelukkig, het is niet dat de andere topclubs een Erik of een Arne als coach hebben.
Het is maar net wat je van de CL verwacht. Ik zie het vooral als winst dat we er financieel weer veel beter op komen te staan, qua resultaten had ik sowieso al weinig verwachtingen. En je speelt ook geen 8 potjes tegen enkel de City's en Liverpool's van deze wereld. De tussenronde zouje best kunnen halen met een punt of 8/9 met resultaten tegen gelijkwaardige/mindere tegenstanders.quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:21 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar in de Champions League gaat het wel heel erg pijnlijk worden op deze manier.
Dan krijgen we net zulke uitslagen als PSV vorig seizoen tegen Arsenal.
Het was een mooi meegenomen verrassing dat je er al in zit, maar verder denk ik ook niet dat Ajax daar potten gaat breken.quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:21 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar in de Champions League gaat het wel heel erg pijnlijk worden op deze manier.
Dan krijgen we net zulke uitslagen als PSV vorig seizoen tegen Arsenal.
Ik verwacht geen geweldige Europese campagne, zo ver is Ajax nog niet in het proces en zal met deze trainer ook niet gaan lukken. Maar een paar flinke vernederingen zal ook niet echt goed werken voor ons imago.quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:28 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Het is maar net wat je van de CL verwacht. Ik zie het vooral als winst dat we er financieel weer veel beter op komen te staan, qua resultaten had ik sowieso al weinig verwachtingen. En je speelt ook geen 8 potjes tegen enkel de City's en Liverpool's van deze wereld.
Met Farioli-bal was de Europese campagne nou ook niet meteen een doorslaand succes...
Arne moet het ook nog allemaal maar laten zien nu zonder Heitinga naast zich.quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat je die twee nog steeds in één adem durft te noemen zeg
Daar heb je een goed punt.quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Arne moet het ook nog allemaal maar laten zien nu zonder Heitinga naast zich.
quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Want? Arne is wat erudieter maar denk dat er verder weinig verschil in zit, zeker qua tactisch inzicht.quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:22 schreef Caland het volgende:
[..]
Dat je die twee nog steeds in één adem durft te noemen zeg
quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:32 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Die hebben gisteren al een prijs verkloot, begin van het eindequote:Op maandag 11 augustus 2025 12:39 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Prijzenpakkers Gio en SLot
Bijna de gehele prijzenkast van Feyenoord deze eeuw.quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:39 schreef klaasweetalles het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Prijzenpakkers Gio en SLot
Maar bij alles wat Heitinga doet en zegt blijkt toch nu al dat hij geen enkel idee heeft van een spelvisie. En ja veel interviews met trainers zijn matig, maar bij Heitinga is het echt allemaal heel beperkt heb ik het idee. Heb echt hetzelfde gevoel bij hem als ik bij Steijn en Schreuder had vooraf.quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:37 schreef TheVulture het volgende:
En laten we niet vergeten dat we vorig jaar ook de eerste de beste uitwedstrijd bij NAC gewoon verloren met Farioli aan het roer. Sowieso waren die eerste uitwedstrijden (Heracles uit was ook zo'n vage pot) toen ook allemaal billenknijpen.
Het is allemaal makkelijk om Heitinga van alles te verwijten nu en Farioli zowat heilig te verklaren, maar laten we eerst eens afwachten hoe het zich de komende tijd ontwikkeld.
En Frank, maar die pakte ook 4 titels.quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:42 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar bij alles wat Heitinga doet en zegt blijkt toch nu al dat hij geen enkel idee heeft van een spelvisie. En ja veel interviews met trainers zijn matig, maar bij Heitinga is het echt allemaal heel beperkt heb ik het idee. Heb echt hetzelfde gevoel bij hem als ik bij Steijn en Schreuder had vooraf.
Wel in een tijd dat de concurrentie op zijn gat lag, waar dat nu juist niet het geval is.quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
En Frank, maar die pakte ook 4 titels.
De enige hoop die we hebben is dat Keizer weet wat hij doet, het over kan brengen op de groep en dat John niet in de weg loopt of moeilijk doet.quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:42 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Maar bij alles wat Heitinga doet en zegt blijkt toch nu al dat hij geen enkel idee heeft van een spelvisie. En ja veel interviews met trainers zijn matig, maar bij Heitinga is het echt allemaal heel beperkt heb ik het idee. Heb echt hetzelfde gevoel bij hem als ik bij Steijn en Schreuder had vooraf.
Dat was vorig seizoen ook, eentje gaf totaal niet thuis, de ander redde het nog net met een selectie die dat nooit had mogen overkomen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:45 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Wel in een tijd dat de concurrentie op zijn gat lag, waar dat nu juist niet het geval is.
Ik zie wel potentie in het transferbeleid, maar ik denk dat Heitinga dit seizoen niet eens afmaakt. Hopelijk kunnen ze dan goed voorbereiden om volgende zomer wel weer een goede trainer te scouten en dan ook verder gaan met het doorselecteren.
Wel een probleem als je dat niet echt kan overbrengen aan je spelers.quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Want? Arne is wat erudieter maar denk dat er verder weinig verschil in zit, zeker qua tactisch inzicht.
Ik denk dat ze beiden wel degelijk een visie hebben (even los van hoe ze in de media overkomen) , maar de visie van Farioli is vooral defensieve zekerheid en het hopen op een creatieve bevlieging van voren. Daarom won je vorig jaar wel veel maar bleef het ook vaak billen knijpen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:42 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Ik heb altijd wat moeite met trainers die "hun" visie graag doordrukken, kijk nou eerst eens wat je aan spelers hebt/krijgt en ga daar mee aan de slag.quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
De enige hoop die we hebben is dat Keizer weet wat hij doet, het over kan brengen op de groep en dat John niet in de weg loopt of moeilijk doet.
Want dat lukte niet? Wat een onzin, maar goed het sperma van Arne zit nog op je lippen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:52 schreef Caland het volgende:
[..]
Wel een probleem als je dat niet echt kan overbrengen aan je spelers.
Ik geloof niet dat ze heel erg blij waren met dat hakkelende boertje aan de andere kant van de plas. Communicatief zit daar wel een wereld van verschil in ja.quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Want dat lukte niet? Wat een onzin, maar goed het sperma van Arne zit nog op je lippen.
Wat Heitinga/Keizer nu uitvoeren lijkt me de technische visie van Ajax te worden, je bent er alleen nu nog niet helemaal qua spelersmateriaal. Als men Farioli had laten zitten waren er alleen maar meer spelers binnen gekomen die goed zijn in een speelwijze waar je als club blijkbaar niet voor wil staan.quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb altijd wat moeite met trainers die "hun" visie graag doordrukken, kijk nou eerst eens wat je aan spelers hebt/krijgt en ga daar mee aan de slag.
Die pakte in de puinhopen van United anders wel gewoon een prijsquote:Op maandag 11 augustus 2025 12:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ze heel erg blij waren met dat hakkelende boertje aan de andere kant van de plas. Communicatief zit daar wel een wereld van verschil in ja.
Als trainer moet je er dan wel bovenop zitten dat spelers die taken verkeerd uitvoeren. Of het is niet goed uitgelegd of je hebt geen overwicht of het systeem past niet bij je spelers. Natuurlijk met een pressiesysteem zal het af en toe eens flink misgaan en dan ziet het er knullig uit, maar ik heb Heitinga ook niet echt horen vertellen wat voor pressie hij dan wil spelen of hoe hij wil opbouwen. Of ik heb ergens een interview gemist, dat kan.quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:55 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik denk dat ze beiden wel degelijk een visie hebben (even los van hoe ze in de media overkomen) , maar de visie van Farioli is vooral defensieve zekerheid en het hopen op een creatieve bevlieging van voren. Daarom won je vorig jaar wel veel maar bleef het ook vaak billen knijpen.
Heitinga heeft een visie/spelopvatting die veel moeilijker uit te voeren is en die eerder in elkaar dondert als de spelers hun taken verzaken. Dan ziet het er ook meteen veel hopelozer uit als je in de omschakeling gepakt wordt. Aan de andere kant zou je zeker in de Eredivisie wel makkelijker tot je doelpunten moeten komen.
Farioli is heel ver gekomen vorig jaar (sterker nog, je had het cadeautje van PSV nooit meer mogen weggeven), maar kwam op het moment supreme ook gewoon creativiteit en aanvalskracht tekort tegen de kleintjes toen de druk het hoogst was.
De situatie van instappen bij United of bij Liverpool is toch ook heel anders, sowieso alleen al qua transferbeleid. Die trainer van United die er nu zit doet het ook rampzalig, maar bij Sporting was hij blijkbaar heel goed.quote:Op maandag 11 augustus 2025 12:58 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ze heel erg blij waren met dat hakkelende boertje aan de andere kant van de plas. Communicatief zit daar wel een wereld van verschil in ja.
Tactisch zullen de meeste trainers dan ook echt niet veel van elkaar verschillen, een spelersgroep meekrijgen in je verhaal wat voor een groot gedeelte communicatie is blijkt toch altijd weer wat lastiger. De echt goede trainers kunnen dat overal.quote:Op maandag 11 augustus 2025 13:02 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
De situatie van instappen bij United of bij Liverpool is toch ook heel anders, sowieso alleen al qua transferbeleid. Die trainer van United die er nu zit doet het ook rampzalig, maar bij Sporting was hij blijkbaar heel goed.
Nu weten we het wel weer Arnepijpertje, prima trainer hoor maar tering, ga even ergens anders rukken.quote:Op maandag 11 augustus 2025 13:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Tactisch zullen de meeste trainers dan ook echt niet veel van elkaar verschillen, een spelersgroep meekrijgen in je verhaal wat voor een groot gedeelte communicatie is blijkt toch altijd weer wat lastiger. De echt goede trainers kunnen dat overal.
Waarom, ik zit hier toch in het topic van de club waarbij de trainer en technisch directeur in elk interview een keer Arne Slot laat vallen?quote:Op maandag 11 augustus 2025 13:10 schreef Tarado het volgende:
[..]
Nu weten we het wel weer Arnepijpertje, prima trainer hoor maar tering, ga even ergens anders rukken.
Niet onze schuld dat Arne het evangelie van onze lieve heer predikt.quote:Op maandag 11 augustus 2025 13:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Waarom, ik zit hier toch in het topic van de club waarbij de trainer en technisch directeur in elk interview een keer Arne Slot laat vallen?
Je kan het ook overdrijven hè, je neusallergie werkt dan ook niet echt mee.quote:Op maandag 11 augustus 2025 13:11 schreef Caland het volgende:
[..]
Waarom, ik zit hier toch in het topic van de club waarbij de trainer en technisch directeur in elk interview een keer Arne Slot laat vallen?
Amorim zal zich achteraf voor zijn kop slaan dat hij ingestapt is terwijl hij het eigenlijk helemaal niet wilde. hij wou pas na het seizoen instappen maar United stelde hem voor een ultimatum, nu of nooit meerquote:Op maandag 11 augustus 2025 13:06 schreef Caland het volgende:
[..]
Tactisch zullen de meeste trainers dan ook echt niet veel van elkaar verschillen, een spelersgroep meekrijgen in je verhaal wat voor een groot gedeelte communicatie is blijkt toch altijd weer wat lastiger. De echt goede trainers kunnen dat overal.
Hou het simpelquote:Op maandag 11 augustus 2025 13:46 schreef Tarado het volgende:
[..]
Je kan het ook overdrijven hè, je neusallergie werkt dan ook niet echt mee.
Nou dat hele expected goals mag dus ook wel de prullenbak in.quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:19 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoor iedereen nu ook helemaal los gaan over de 18 schoten die Telstar heeft kunnen lossen. Ja dat zijn er veel, maar er waren er uiteindelijk maar 5 op goal.
En ik weet dat Expected Goals tegenwoordig zwaar worden geanalyseerd, maar voor de beeldvorming:
PSV - Sparta werd 6-1 (Expected goals 1,7 - 1,2)
Ajax - Telstar 2-0 (Expected goals 1,7 - 1,1)
Feyenoord - NAC Breda 2-0 (2,4 - 0,3)
Dan zouden ze zich in Eindhoven toch ook wel wat zorgen mogen maken defensief
Edit: AZ ook nog even bekeken 4-1 (Expected goals 1.6 - 1.5)
Ik ben overtuigd, het viel allemaal wel meequote:Op maandag 11 augustus 2025 15:19 schreef TheVulture het volgende:
Ik hoor iedereen nu ook helemaal los gaan over de 18 schoten die Telstar heeft kunnen lossen. Ja dat zijn er veel, maar er waren er uiteindelijk maar 5 op goal.
En ik weet dat Expected Goals tegenwoordig zwaar worden geanalyseerd, maar voor de beeldvorming:
Het wanhopige uitstellen met toegeven dat Kroes een gigantische blunder heeft gemaakt is begonnen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:30 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Ik ben overtuigd, het viel allemaal wel mee![]()
Je hebt toch ogen?
jE kaN dAt nA eEN wEDstRIjd noG nIEt zeGGenquote:Op maandag 11 augustus 2025 15:33 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Het wanhopige uitstellen met toegeven dat Kroes een gigantische blunder heeft gemaakt is begonnen.
''Je moet hem een kans geven''quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:35 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
jE kaN dAt nA eEN wEDstRIjd noG nIEt zeGGen
Steijn/Schreuder all over.
Wisselvallendquote:Op maandag 11 augustus 2025 15:36 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
''Je moet hem een kans geven''
6 weken voorbereiding en Telstar met amateurs in de voorhoede loopt er lachend doorheen.
Ik zeg nergens dat het meevalt, ik heb gisteren ook een wedstrijd gezien waarbij Ajax heel goed is weggekomen. Het gaat mij meer om alles en iedereen die nu al meteen doet alsof het hele seizoen naar de klote is en Ajax weer terug bij af, zowel de analisten als de mensen online. En dat PSV, Feyenoord en AZ stukken verder zijn op basis van 1 potje....quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:30 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Ik ben overtuigd, het viel allemaal wel mee![]()
Je hebt toch ogen?
Nog even puzzelen met iemand die zijn hele autoriteit ontleent aan een toptrainer en verder niks heeft om achter te verschuilen.quote:
quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:41 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het meevalt, ik heb gisteren ook een wedstrijd gezien waarbij Ajax heel goed is weggekomen. Het gaat mij meer om alles en iedereen die nu al meteen doet alsof het hele seizoen naar de klote is en Ajax weer terug bij af, zowel de analisten als de mensen online. En dat PSV, Feyenoord en AZ stukken verder zijn op basis van 1 potje....
Dit was in mijn ogen gewoon een momentopname, je kunt pas over een tijd stellen wat de trendlijn is.
We hebben ook geen keus, we moeten het ermee doen, zondag weer een test en nog als ontbijt ook.quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:41 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Ik zeg nergens dat het meevalt, ik heb gisteren ook een wedstrijd gezien waarbij Ajax heel goed is weggekomen. Het gaat mij meer om alles en iedereen die nu al meteen doet alsof het hele seizoen naar de klote is en Ajax weer terug bij af, zowel de analisten als de mensen online. En dat PSV, Feyenoord en AZ stukken verder zijn op basis van 1 potje....
Dit was in mijn ogen gewoon een momentopname, je kunt pas over een tijd stellen wat de trendlijn is.
De vorige pot met Sjon tegen Kowet leverde legendarische Jiskefet-tv op .quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:44 schreef Tarado het volgende:
[..]
We hebben ook geen keus, we moeten het ermee doen, zondag weer een test en nog als ontbijt ook.
Straks 13-in-een-dozijn speler Edvardsen die er weer als een topspits uitziet met die zeeën van ruimte.quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:45 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
De vorige pot met Sjon tegen Kowet leverde legendarische Jiskefet-tv op .
Vergeet nooit , Regeer en Wijndal mogen vooral . Mogen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:46 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Straks 13-in-een-dozijn speler Edvardsen die er weer als een topspits uitziet met die zeeën van ruimte.
Ik hoop wel dat die Itakura speelt, dat zal alvast wat schelen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:46 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Straks 13-in-een-dozijn speler Edvardsen die er weer als een topspits uitziet met die zeeën van ruimte.
Met dit middenveld scheelt dat weinig. Dus erg benieuwd of Heitinga het aandurft Klaassen, danwel Berghuis te passeren. Al zal er wel een lulverhaal komen over "ander type wedstrijd" en daarom opeens weer Berghuis naar de flank.quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:53 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik hoop wel dat die Itakura speelt, dat zal alvast wat schelen.
Hij kan wel meer coachen, dat scheelt wel wat, maar Berghuis op het middenveld kan niet, zeker niet nu je Gloukh hebt.quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:55 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Met dit middenveld scheelt dat weinig. Dus erg benieuwd of Heitinga het aandurft Klaassen, danwel Berghuis te passeren. Al zal er wel een lulverhaal komen over "ander type wedstrijd" en daarom opeens weer Berghuis naar de flank.
Gloukh is je nummer 10 dus dan zal Berghuis inderdaad naar rechts gaan. Ik gok ook dat het Mokio op 6 gaat worden ipv Klaassen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:55 schreef Bugno3 het volgende:
[..]
Met dit middenveld scheelt dat weinig. Dus erg benieuwd of Heitinga het aandurft Klaassen, danwel Berghuis te passeren. Al zal er wel een lulverhaal komen over "ander type wedstrijd" en daarom opeens weer Berghuis naar de flank.
Vreemd om je aanvoerder na 1 pot al te laten bankenquote:Op maandag 11 augustus 2025 15:57 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Gloukh is je nummer 10 dus dan zal Berghuis inderdaad naar rechts gaan. Ik gok ook dat het Mokio op 6 gaat worden ipv Klaassen.
Daarom heb je 3 aanvoerders, Heitinga gaf gisteren al aan dat Klaassen niet alles gaat spelen. Het gaat ook om de rol in de kleedkamer.quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:58 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Vreemd om je aanvoerder na 1 pot al te laten banken
Dat geloof ik wel, maar denk niet dat Mokio zondag begint, Gloukh waarschijnlijk wel, dus dan gaat Berghuis naar rechts.quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Daarom heb je 3 aanvoerders, Heitinga gaf gisteren al aan dat Klaassen niet alles gaat spelen. Het gaat ook om de rol in de kleedkamer.
Geen traore wat prima is. Genoeg ergermomentjes weer gehad aan hem gisteren in de arena.quote:Op maandag 11 augustus 2025 16:03 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat geloof ik wel, maar denk niet dat Mokio zondag begint, Gloukh waarschijnlijk wel, dus dan gaat Berghuis naar rechts.
Dat is toch exact wat ook met Farioli gebeurde?quote:Op maandag 11 augustus 2025 16:15 schreef bbuddybb het volgende:
Heitinga wordt door door alles en iedereen aangepakt.
Rotterdamsche Denkert Hugo vindt hem niets.
Zelfs Ronald "uhhh ehhh euuhhhh" Waterreus (@:De_Kraam) maakt hem met de grond gelijk.
Heb het eerder gezegd, maar heb het wel met Heitinga te doen.
Is gewoon nummer 1 aanvoerder dus speelt meer wel dan niet als die fit is . De nummer 2 aanvoerder is iemand die geen meters meer maakt en er achteraan sjokt en nummer 3 is de derde keeper.quote:Op maandag 11 augustus 2025 15:59 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Daarom heb je 3 aanvoerders, Heitinga gaf gisteren al aan dat Klaassen niet alles gaat spelen. Het gaat ook om de rol in de kleedkamer.
expected goalsquote:Op maandag 11 augustus 2025 15:19 schreef TheVulture het volgende:
quote:Op maandag 11 augustus 2025 16:15 schreef bbuddybb het volgende:
Zelfs Ronald "uhhh ehhh euuhhhh" Waterreus (@:De_Kraam) maakt hem met de grond gelijk.
Ik heb me bijna aan iedereen geërgerd, aan de een wat meer dan de ander, keeper was denk ik de enige die foutloos was, dat lijkt wel een goeie te zijn.quote:Op maandag 11 augustus 2025 16:06 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Geen traore wat prima is. Genoeg ergermomentjes weer gehad aan hem gisteren in de arena.
Medelijden hoef je toch niet te hebben, hij heeft z'n droombaan en het is ook aan hem om de meute stil te krijgen. nu kan ik me geen enkele trainer van Ajax herinneren die meteen werd toegejuicht op Cruijfgod na, dus wat dat betreft niets nieuws.quote:Op maandag 11 augustus 2025 16:15 schreef bbuddybb het volgende:
Denk dat de schreeuw om Ten Hag zijn vertrek na paar maanden bijna nog groter wasquote:Op maandag 11 augustus 2025 16:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Medelijden hoef je toch niet te hebben, hij heeft z'n droombaan en het is ook aan hem om de meute stil te krijgen. nu kan ik me geen enkele trainer van Ajax herinneren die meteen werd toegejuicht op Cruijfgod na, dus wat dat betreft niets nieuws.
Met deze xG loop je dan eens per drie of vier keer tegen puntverlies aanquote:Op maandag 11 augustus 2025 15:19 schreef TheVulture het volgende:
Jaros lijkt echt een topkeeperquote:Op maandag 11 augustus 2025 16:42 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik heb me bijna aan iedereen geërgerd, aan de een wat meer dan de ander, keeper was denk ik de enige die foutloos was, dat lijkt wel een goeie te zijn.
Sowieso geen medelijden nodig. En dat er altijd zoveel negatieve aandacht aan een Ajax trainer wordt gegeven is niks nieuws. Alles aan Ajax is kut, de rest fantastisch. Die act is al bijna net zo oud als de weg naar Romequote:Op maandag 11 augustus 2025 16:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Medelijden hoef je toch niet te hebben, hij heeft z'n droombaan en het is ook aan hem om de meute stil te krijgen. nu kan ik me geen enkele trainer van Ajax herinneren die meteen werd toegejuicht op Cruijfgod na, dus wat dat betreft niets nieuws.
Ja maar die stond net als Bouma wel verkeerd bij die gigakans in de 3e minuut, maar gelukkig herstelde hij het.quote:Op maandag 11 augustus 2025 16:55 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
Jaros lijkt echt een topkeeperBaas was gisteren ook wel steady dacht ik.
Ik ben allang blij als die debiel er 11 op stelt elke wedstrijd.quote:Op maandag 11 augustus 2025 17:22 schreef Wotte het volgende:
Mokio/Regeer/Taylor zou ik als blok van twee zessen opstellen en een daarvan tussen de centrale verdedigers laten vallen in de opbouw/restverdediging. Dan kan je zowel Gaaei als Wijndal in hun kracht zetten hoog en breed op het veld. De buitenspelers die je hebt zwerven toch het liefst met een spits die als kapstok fungeert. Dan heb je met Moro, Traore, Gloukh, Godts, Berghuis en Edvardsen typetjes die daar denk ik wel goed mee uit de voeten kunnen.
Ja .quote:Op maandag 11 augustus 2025 17:22 schreef Wotte het volgende:
Mokio/Regeer/Taylor zou ik als blok van twee zessen opstellen en een daarvan tussen de centrale verdedigers laten vallen in de opbouw/restverdediging. Dan kan je zowel Gaaei als Wijndal in hun kracht zetten hoog en breed op het veld. De buitenspelers die je hebt zwerven toch het liefst met een spits die als kapstok fungeert. Dan heb je met Moro, Traore, Gloukh, Godts, Berghuis en Edvardsen typetjes die daar denk ik wel goed mee uit de voeten kunnen.
Hopelijk als lopende tien dan.quote:Op maandag 11 augustus 2025 17:34 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Ja .
Deef gaat heel veel spelen.
Waarom hebben ze dan die jood gekocht ? Deef gaat lekker veel ballen en niet op zijn beste plek , hoe dan ook.quote:
Die kan ook prima op links natuurlijk.quote:Op maandag 11 augustus 2025 18:46 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Waarom hebben ze dan die jood gekocht ? Deef gaat lekker veel ballen en niet op zijn beste plek , hoe dan ook.
quote:Op maandag 11 augustus 2025 17:31 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik ben allang blij als die debiel er 11 op stelt elke wedstrijd.
laat hem maar gewoon op 10 staan, veel beter ideequote:Op maandag 11 augustus 2025 19:04 schreef Wotte het volgende:
[..]
Die kan ook prima op links natuurlijk.
Tijdens de wedstrijd werd ik dronken. Op hetzelfde moment was mijn kater bezig met een revival. Dus ik had een kater en was dronken tegelijk. Heb jij dat wel eens gehad?quote:Op maandag 11 augustus 2025 19:30 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
laat hem maar gewoon op 10 staan, veel beter idee
Vooral tijdens Ajax jaquote:Op maandag 11 augustus 2025 20:41 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Tijdens de wedstrijd werd ik dronken. Op hetzelfde moment was mijn kater bezig met een revival. Dus ik had een kater en was dronken tegelijk. Heb jij dat wel eens gehad?
(Lol)quote:"Heitinga zei dat Slot iets ingewikkelds heel eenvoudig kan uitleggen. Toen ging hij er een voorbeeld van geven, legt hij het vervolgens heel ingewikkeld uit."
Slot moest het zo simpel houden omdat domme Sjon het anders niet snapte.quote:
Wij worden vrienden dit seizoenquote:Op maandag 11 augustus 2025 21:13 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Slot moest het zo simpel houden omdat domme Sjon het anders niet snapte.
zonde wel, zeker europees wel leuk. Maar heb hetzelfde helaasquote:Op maandag 11 augustus 2025 20:53 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ik ga bijna nooit meer uit eigenlijk
Oh bedoel uitgaan. Ik ga bij Ajax genoeg uitquote:Op maandag 11 augustus 2025 21:17 schreef Bofjijff het volgende:
[..]
zonde wel, zeker europees wel leuk. Maar heb hetzelfde helaas
quote:Op maandag 11 augustus 2025 21:20 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Oh bedoel uitgaan. Ik ga bij Ajax genoeg uit
Weer eens wat anders voor jou of niet, aanspannen ipv ontspannen.quote:Op maandag 11 augustus 2025 21:32 schreef Wotte het volgende:
Gelukkig hebben we door de afgelopen seizoenen een getrainde kringspier voor dit seizoen.
Sow hallo zegquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 00:25 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Weer eens wat anders voor jou of niet, aanspannen ipv ontspannen.
Ben je Indonesisch ofzo?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 00:25 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Jij weet toch ook dat het afwisselen tussen aan- en ontspannen het lekkerst is?quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 00:25 schreef De_Pel het volgende:
[..]
Nee dat hadden we niet. De verlengde zijn contract bij Go Ahead toen Ajax bij hem informeerde en ging daarna naar Wolfsburg.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 10:20 schreef papert het volgende:
We hadden gewoon Simonis als trainer kunnen hebben. :-(
quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 10:28 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Balotelli zoekt nog een club
Volgens Valentijn Driessen was Simonis zelf teleurgesteld dat hij het niet was geworden bij Ajax.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 10:21 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Nee dat hadden we niet. De verlengde zijn contract bij Go Ahead toen Ajax bij hem informeerde en ging daarna naar Wolfsburg.
Het is toch ook heel raar dat je een geslaagde out of the box keuze maakt en dan een zomer later weer aankomt bij domme Sjon.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Simonis zou in ieder geval een keuze zijn geweest in lijn met de keuze toentertijd voor Farioli. Een beginnende trainer die (ook al is het niet heel veel) al iets bewezen heeft en een uitgesproken visie/manier van spelen. Heitinga voldoet totaal niet aan dat profiel.
Dat krijg je als je het zelfbenoemde Ajax-DNA op het lijstje met eisen zet.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:27 schreef Caland het volgende:
[..]
Het is toch ook heel raar dat je een geslaagde out of the box keuze maakt en dan een zomer later weer aankomt bij domme Sjon.
Heitinga voldoet überhaupt niet aan een profielquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 11:26 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Simonis zou in ieder geval een keuze zijn geweest in lijn met de keuze toentertijd voor Farioli. Een beginnende trainer die (ook al is het niet heel veel) al iets bewezen heeft en een uitgesproken visie/manier van spelen. Heitinga voldoet totaal niet aan dat profiel.
Hij is aangeraakt door Arne Slot, aldus Heitinga en Kroes.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 14:17 schreef Solispolar het volgende:
[..]
Heitinga voldoet überhaupt niet aan een profielEr is echt werkelijk niks, maar dan ook echt helemaal niks, waaruit blijkt dat John Heitinga een goede trainer is of überhaupt gaat worden.
Frank heeft al meerdere malen (op camera) aangegeven dat trainer worden van Ajax een gesloten boek is.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 14:50 schreef Jaeger85 het volgende:
Zelfs Frank de Boer was nog logischer geweest. Is ook niet veel, maar kan tenminste wel een organisatie neerzetten.
Ze zijn in elk geval wel bij een idioot uitgekomenquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 14:50 schreef Jaeger85 het volgende:
Het profiel was een ervaren vakidioot. Hoe ze dan bij Heitinga zijn uitgekomen is mij een raadsel. Zelfs Frank de Boer was nog logischer geweest. Is ook niet veel, maar kan tenminste wel een organisatie neerzetten.
Ossenworst colonne begon Kroes te bedreigen of Kroes kon Farioli gewoon niet aan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 14:50 schreef Jaeger85 het volgende:
Het profiel was een ervaren vakidioot. Hoe ze dan bij Heitinga zijn uitgekomen is mij een raadsel. Zelfs Frank de Boer was nog logischer geweest. Is ook niet veel, maar kan tenminste wel een organisatie neerzetten.
Het is wel een aardige gozer, maar daar kopen we natuurlijk ook niet heel veel voor.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:06 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Ze zijn in elk geval wel bij een idioot uitgekomen
Zijn kop gaat er ook af als Heitinga faalt.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:38 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Ossenworst colonne begon Kroes te bedreigen of Kroes kon Farioli gewoon niet aan.
(En een mentaal gehandicapte wel)
Als een paar van zijn aankopen ook miskopen zijn is die klos ja , helemaal met zijn aandeelverleden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:55 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Zijn kop gaat er ook af als Heitinga faalt.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 16:58 schreef PowerLoungen het volgende:
[..]
Als een paar van zijn aankopen ook miskopen zijn is die klos ja , helemaal met zijn aandeelverleden.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 00:25 schreef De_Pel het volgende:
[..]
480 keer 'domme Sjon' in één topic, verder niets.quote:
Domme Sjon.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 17:47 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
480 keer 'domme Sjon' in één topic, verder niets.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 08:30 schreef Tjacka het volgende:
[..]
Ben je Indonesisch ofzo?
Homophobia ends here. Respect is non-negotiable.
user @De_Pel heeft zojuist zijn ploeg op een 4-1 achterstand zien komen, dus het lijkt me niet dat hij in de juiste mood is om een samenvatting te geven.quote:
Hopelijk weer ff rustig hierquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:45 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
user @:De_Pel heeft zojuist zijn ploeg op een 4-1 achterstand zien komen, dus het lijkt me niet dat hij in de juiste mood is om een samenvatting te geven.
Mwah. Gaat eigenlijk precies zoals je het kunt verwachten. Maar dit lijkt me niet het topic om dat toe te lichten. Kom gerust even langs in het mooiste clubtopic van VBL.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:45 schreef William_Papadin het volgende:
[..]
user @:De_Pel heeft zojuist zijn ploeg op een 4-1 achterstand zien komen, dus het lijkt me niet dat hij in de juiste mood is om een samenvatting te geven.
Feyenoord laat die jongen nooit naar Ajax gaan natuurlijk.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 20:59 schreef Wienerschnitzels het volgende:
Toch maar even naar Timber bellen of die CL wil spelen
niet bestquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:04 schreef KlapMongeaul het volgende:
@:klaasweetalles hoe voelt het nou dat dit slechte Ajax straks wél CL speelt?
die kan volgend jaar lekker transfervrij cashen. Logisch wel.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:01 schreef TornadoDK het volgende:
[..]
Feyenoord laat die jongen nooit naar Ajax gaan natuurlijk.
Dat was ook met Conceicão zo. Ajax gebruikte ze verkeerd en gaf ze te weinig speeltijd.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:24 schreef NY_Giant het volgende:
Forbs overigens uitstekend bij Brugge vanavond. De Belgen zijn fan...
Wel leuk voor die jongen, nu dit wat vaker laten zien.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:22 schreef Da_Sandman het volgende:
Hoewel abominabel verdedigd, bij ons niet één dribbel gezien die hier ook maar een klein beetje bij in de buurt kwam.
[ twitter ]
Oh doet niet. Hier ergens de goal van Forbs vanavond https://x.com/GoalsXtra
Nou wil ik mezelf niet op de borst kloppen maar toch een stijfje.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 21:22 schreef Da_Sandman het volgende:
Hoewel abominabel verdedigd, bij ons niet één dribbel gezien die hier ook maar een klein beetje bij in de buurt kwam.
[ twitter ]
Oh doet niet. Hier ergens de goal van Forbs vanavond https://x.com/GoalsXtra
Dat heb je zeker vriendquote:Op dinsdag 12 augustus 2025 23:08 schreef Wotte het volgende:
[..]
Nou wil ik mezelf niet op de borst kloppen maar toch een stijfje.
Ik heb er kijk op.
kijk. dat is de kern van de zaak. wat die gasten doen is verder niet interresant, maar dat wij extra geld krijgen en dat ze hopelijk in de EL wat meer punten kunnen sprokkelen en wij dus meer kans hebben op CL in de seizoenen die komen, daar gaat het om.quote:Op dinsdag 12 augustus 2025 23:31 schreef TheVulture het volgende:
Hoeveel miljoen extra levert de exit van Feyenoord op qua tv-gelden
Vergeten dat de opzet is veranderd?quote:Op woensdag 13 augustus 2025 05:58 schreef manny het volgende:
[..]
kijk. dat is de kern van de zaak. wat die gasten doen is verder niet interresant, maar dat wij extra geld krijgen en dat ze hopelijk in de EL wat meer punten kunnen sprokkelen en wij dus meer kans hebben op CL in de seizoenen die komen, daar gaat het om.
En wat betreft CL: wordt al heel heel lastig verhaal om bij de eerste 2 te eindigen als de voorbereiding + 1e wedstrijd een graadmeter zijn. Hopelijk een flinke interne discussie / koerswijziging wat betreft kamikaze tactiek deze week.
CL is toch een andere opzet, direct door zal moeilijk worden, maar de tussenronde is wel te doen, moet je minimaal 24e voor worden van de 36. Maar ook dan moet het een stuk beter dan we tot nu toe hebben gezien.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 05:58 schreef manny het volgende:
[..]
kijk. dat is de kern van de zaak. wat die gasten doen is verder niet interresant, maar dat wij extra geld krijgen en dat ze hopelijk in de EL wat meer punten kunnen sprokkelen en wij dus meer kans hebben op CL in de seizoenen die komen, daar gaat het om.
En wat betreft CL: wordt al heel heel lastig verhaal om bij de eerste 2 te eindigen als de voorbereiding + 1e wedstrijd een graadmeter zijn. Hopelijk een flinke interne discussie / koerswijziging wat betreft kamikaze tactiek deze week.
Zelfs ik als meest depressiefste Ajacied van dit forum denk dat bij de beste 24 wel te doen moet zijn. Bijna met alle selecties halen we thuis wel punten in Europa. Dus ik denk zelfs dat het met Domme John ook nog wel goed moet komen.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 08:02 schreef Tarado het volgende:
[..]
CL is toch een andere opzet, direct door zal moeilijk worden, maar de tussenronde is wel te doen, moet je minimaal 24e voor worden van de 36. Maar ook dan moet het een stuk beter dan we tot nu toe hebben gezien.
hij bedoelt de eerste 2 in de competitiequote:Op woensdag 13 augustus 2025 06:20 schreef KlapMongeaul het volgende:
[..]
Vergeten dat de opzet is veranderd?
Hij bedoelde natuurlijk de eerste 2 in de groepsfase CL.quote:Op woensdag 13 augustus 2025 09:22 schreef Tjacka het volgende:
[..]
hij bedoelt de eerste 2 in de competitie
misschien kan je beter domme mongool gaan heten
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |